abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131498505
Wij hebben ook vandaag geboekt... 9 tot 12 november weer lekker eten bij mijn tante...
Be brave. Be kind.
  dinsdag 24 september 2013 @ 08:22:45 #127
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_131503438
Het viel mij op dat in november de hotelprijzen vergeleken met oktober flink goedkoper waren (minder dan de helft bij dat hotel van ons).
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 24 september 2013 @ 08:37:30 #128
62913 Blik
The one and Only!
pi_131503602
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 08:22 schreef Bayswater het volgende:
Het viel mij op dat in november de hotelprijzen vergeleken met oktober flink goedkoper waren (minder dan de helft bij dat hotel van ons).
Misschien keek je net in de weken van de herfstvakantie, dan is het natuurlijk allemaal een stuk duurder.
pi_131505506
November is het high season voorbij.. Dat scheelt enorm!!
Be brave. Be kind.
  dinsdag 24 september 2013 @ 11:04:00 #130
43642 Bayswater
pi_131506718
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 08:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Misschien keek je net in de weken van de herfstvakantie, dan is het natuurlijk allemaal een stuk duurder.
Eerste weekend van november is ook nog duur, daarna halveren de prijzen bijna en de rijen hopelijk ook.
Life lies a slow suicide
pi_132065367
Ongeveer een weekje nog *O*
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_132085363
ben vorig jaar eind november in Rome geweest.. Had 22 graden met zon en nergens een wachtrij heerlijke stad! ga eten bij da enzo in trastevere jum! :)
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:03:24 #133
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_132694684
Ik wil volgend jaar een paar dagen naar Rome samen met mijn vriendin ( verjaardagskado )

Wanneer vroeg in het jaar is het mooi ernaartoe te gaan? En hoeveel dagen is genoeg om alles te zien?
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:14:32 #134
62913 Blik
The one and Only!
pi_132694982
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 22:21 schreef louter_genieten het volgende:
ben vorig jaar eind november in Rome geweest.. Had 22 graden met zon en nergens een wachtrij heerlijke stad! ga eten bij da enzo in trastevere jum! :)
Sowieso heb je in Trastevere een heleboel authentieke Italiaantjes zitten met heerlijk eten voor prima prijzen
  Moderator dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:34:55 #135
45833 crew  Fogel
pi_132695577
Ik ben een paar weken geleden voor het eerst in Rome geweest. Had maar ca twee uur de tijd, dus ik ben als een Japanner in hoog tempo de stad doorgesjouwd om in ieder geval wat hoogtepunten te zien.
Ik ga zeker nog een keer terug om het allemaal eens rustigaan te bekijken ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_132722614
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 22:21 schreef louter_genieten het volgende:
Ha! ik zie dat ook jij dit zaakje hebt ontdekt. Leuk. :s)
  maandag 18 november 2013 @ 20:00:37 #137
43642 Bayswater
pi_133386633
Zo weer terug. Half november bruist ook nog alles dus, temperatuur was nog helemaal prima. Zaten vlakbij Piazza Navona, het Montmartre van Rome. Vanuit daar was ook alles goed aan te lopen, van Vaticaanstad tot het Colloseum en Villa Borghese, de rest lag er tussen in. Wat een prachtstad.
Sfeer was super en de Romeinen veelal vriendelijk, voelt je ook geen moment onveilig hier. Maken altijd een sport van de restaurants en de winnaar is geworden (in een vaag steegje ):

http://www.ristorantelata(...)iamo/menu-ristorante

Bruschetta was heerlijk evenals de zeebaars
De Tiramisu is de lekkerste ooit volgens vriendin
De Grand Marniers en Limoncellos kregen we van la Casa, de koffie was 1 euro c_/

Supertent!

Op donderdagavond laat toch even een Irish Pub (abbey Theatre) ingedoken voor wat live music en troffen het daar met een student en studente en een gitaar die briljant bezig waren. Dus lekker nog wat Doors, Oasis en Pink Floyd mogen luisteren want dat is eigenlijk het enige wat ik mis, wat leuke Italiaanse muziektentjes.

Kortom, een aanrader dat Rome. :Y
Life lies a slow suicide
pi_133398698
Klinkt geweldig! En wat een heerlijke menukaart, dat restaurantje ga ik onthouden voor als ik er weer eens kom. Als je bij Navona zat ben je ook vast op het Campo dei Fiori geweest, dat vind ik 's avonds ook zo'n heerlijk plein.

En over die muziek gesproken, de laatste keer dat we er waren vonden we een cafeetje in Trastevere, waar ze de hele avond Muse, Editors, Placebo etc. draaiden. Heerlijk!
  woensdag 20 november 2013 @ 19:13:07 #139
43642 Bayswater
pi_133457199
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Klinkt geweldig! En wat een heerlijke menukaart, dat restaurantje ga ik onthouden voor als ik er weer eens kom. Als je bij Navona zat ben je ook vast op het Campo dei Fiori geweest, dat vind ik 's avonds ook zo'n heerlijk plein.

En over die muziek gesproken, de laatste keer dat we er waren vonden we een cafeetje in Trastevere, waar ze de hele avond Muse, Editors, Placebo etc. draaiden. Heerlijk!
Twee keer op Campo dei Fiori geweest, een keer met een marktje en een keer 's avonds maar toen hadden we de verkeerde tent gekozen. Voor mijn gevoel ook iets te toeristisch daar die dag met scholieren. Tussen Piazza Navona en Pantheon en aan de andere kant van Piazza Navona was het een leuk Italiaans sfeertje 's avonds. Ook omdat het aantal buitenlandse toeristen in verhouding in november niet zo hoog is.

Gaan we hier thuis een traditie van maken, in november met zijn tweeën naar een Italiaanse stad zonder kind. Jij hebt vast nog een paar tips voor zuidelijk gelegen steden als Italiëfanaat. :P ( en niet met Gela aankomen :{w )
Life lies a slow suicide
pi_133458709
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 17:34 schreef Fogel het volgende:
Ik ben een paar weken geleden voor het eerst in Rome geweest. Had maar ca twee uur de tijd, dus ik ben als een Japanner in hoog tempo de stad doorgesjouwd om in ieder geval wat hoogtepunten te zien.
Ik ga zeker nog een keer terug om het allemaal eens rustigaan te bekijken ^O^
Wow, dan kan je net van station naar vaticaanstad en weer terug!
pi_133468421
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:13 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Twee keer op Campo dei Fiori geweest, een keer met een marktje en een keer 's avonds maar toen hadden we de verkeerde tent gekozen. Voor mijn gevoel ook iets te toeristisch daar die dag met scholieren. Tussen Piazza Navona en Pantheon en aan de andere kant van Piazza Navona was het een leuk Italiaans sfeertje 's avonds. Ook omdat het aantal buitenlandse toeristen in verhouding in november niet zo hoog is.

Gaan we hier thuis een traditie van maken, in november met zijn tweeën naar een Italiaanse stad zonder kind. Jij hebt vast nog een paar tips voor zuidelijk gelegen steden als Italiëfanaat. :P ( en niet met Gela aankomen :{w )
Wat is er nou weer mis met Gela! Prachtige elektriciteitscentrale en olieraffinaderijen.

Leuke steden in het zuiden zijn zeker Lecce en Bari. In Bari ben ik deze zomer pas voor het eerst geweest en heeft me positief verrast. Modern nieuw gedeelte met goede winkels en authentiek, gezellig, pittoresk oud gedeelte. Ook het graf van Sinterklaas gezien, dus laat het kind dan inderdaad maar thuis.

Nog drie weken en dan mogen we naar Bologna! 3 dagen nonstop eten wordt dat denk ik... En uiteraard tussendoor wat wandelen om de honger op te wekken.
  woensdag 4 december 2013 @ 17:06:21 #142
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_133913768
Iemand ervaring met Rome op zondag en maandag?
Wil tussen Kerst en Oud&Nieuw nog een paar dagen gaan :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 22:40:38 #143
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_136345612
Hoi dan, ik ga vrijdag naar Rome voor het weekend. Heeft iemand ervaring met het online boeken van een taxi die je vanaf het vliegveld naar de plaats van bestemming brengt en vice versa?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_136346335
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 22:40 schreef Happel het volgende:
Hoi dan, ik ga vrijdag naar Rome voor het weekend. Heeft iemand ervaring met het online boeken van een taxi die je vanaf het vliegveld naar de plaats van bestemming brengt en vice versa?
Wij hebben gewoon daar geboekt. Niet gelijk bij de eerste de beste stand boeken. Even wat marktwerking toepassen. En op een briefje krijgen wat de afgesproken prijs is, want ook daar zitten er boeven bij.
pi_136348351
Vooraf boeken is niet nodig, er staat een hele rij taxi's bij de uitgang (zoals bij elk vliegveld). Maar inderdaad even vantevoren de prijs afspreken. De eerste keer deden wij dat niet en was het 45 Euro. Daarna wel en dan was het steeds rond de 30 Euro (vanaf Ciampino).
  woensdag 5 februari 2014 @ 08:34:38 #146
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_136353347
Heb inmiddels al wel geboekt. Gaan met 7 man, betalen ¤80 voor de heenreis. Voor dezelfde prijs worden we ook weer terug gebracht. Vind dat altijd wel comfortabel om gelijk vanuit het vliegveld geserviced te worden zonder allerlei moeite te moeten doen met taxi's.
Elite
Tegen TTIP
pi_136355498
En dan hopen dat al je bagage er ook in past:-)
  woensdag 5 februari 2014 @ 11:09:41 #148
43642 Bayswater
pi_136356394
Voor Fiumicino zijn er standaard tarieven naar alles in het centrum van Rome. Voor de officiële taxi's, is dat 48 euro voor 4 personen en de bagage. Maar ik had het via het hotel geregeld, een busje voor 50 euro. Stond er nog netjes zo'n kerel met een bordje met je naam ook.

Verder een geweldige stad natuurlijk ^O^
Life lies a slow suicide
  woensdag 5 februari 2014 @ 11:22:32 #149
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_136356749
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 10:35 schreef JohnB52 het volgende:
En dan hopen dat al je bagage er ook in past:-)
Handbagage is inclusief. Site via tripadvisor gevonden. Goede referenties, dus heb er wel vertrouwen in. :)
Elite
Tegen TTIP
pi_137707000
Binnenkort met een 3e klas naar Rome (als begeleider voor alle duidelijkheid).
Programma staat al vast, maar nu maar eens inlezen in de stad :) Voor mij de eerste keer.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')