Sja, dan moet de jeugdopleiding echt beter worden, want er komt gewoon niet echt genoeg door de laatste tijd. je kan wel zeggen, we kopen nooit meer wat, maar dan ga je het echt niet redden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:20 schreef Syntix het volgende:
[..]
Dit snapt FdB ook wel, maar er gaan jaren overheen voordat al die spelers uit de selectie zijn gespeeld (talenten) of vervangen (aankoop). Je zag dat De Boer het vorig jaar ook een jaar met Ozbiliz en Ebecilio moest doen op de flanken, omdat hij nou eenmaal geen alternatief had op dat moment. Zodra de kans er is worden zulke spelers er echt wel uitgefilterd zoals nu met vervanging (Sana/Babel) en talenten (Lukoki). We moeten het dus gewoon op de lange termijn bekijken, zodat er elk jaar 2 spelers bij komen die wel kunnen doorgroeien naar de Europese (sub)top.
100% eigen jeugd is volgens mij nooit de insteek geweest. Wat zelf niet opgeleid kan worden of niet goed genoeg is voor het eerste elftal wordt aangekocht. Dat was in 95 met Kanu/Finidi ook en is nu ook met Sana/Boerrigter (al zijn dat mss niet de juiste voorbeelden op dit moment;)) De jeugdopleiding zal ook echt wel beter worden, maar dit is niet zomaar binnen 1/2 jaar te zien... Daarnaast proberen de media een kwantitatief uitgangspunt (Real Madrid bijv.) en tijdspanne (vragen aan De Boer en Cruijff hoelang het gaat duren voor resultaat) te zoeken om de revolutie van Cruijff bij Ajax af te rekenen. Helaas voor hen is het niet zo zwart/wit en zal het gewoon lange-termijn visie zijn waar Ajax aan vast houdt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, dan moet de jeugdopleiding echt beter worden, want er komt gewoon niet echt genoeg door de laatste tijd. je kan wel zeggen, we kopen nooit meer wat, maar dan ga je het echt niet redden.
95 was ook geen 100% eigen jeugd.
Als je elke week je spieren traint, dan heb je na x aantal tijd geen spierpijn meer, maar dan train je echt je spieren. Tenminste, zover het mij bekend isquote:
Als jij 10 kilo aan spier aan komt betekent het niet dat je minder blessures krijgt zo beter danquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:24 schreef 16meter het volgende:
[..]
Meer spieren? Je kunt niet eens 'meer' spieren krijgen.
Sterkere spieren betekent weldegelijk minder blessures, dus weet niet waar je op doelt?
http://www.sciencedaily.com/releases/1997/10/971022155847.htm
http://scholar.google.nl/(...)nl&as_sdt=0&as_vis=1
Ligt eraan of je ook zwaarder wordt door de grotere spieren. Hoe zwaarder je bent des te meer kracht heb je nodig om op gang te komen. Omdat je ook sterker wordt door de krachttraining heft het elkaar eigenlijk gewoon op.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:37 schreef 16meter het volgende:
Onzin. Je explosiviteit neemt juist toe. Net als je duelkracht, sprongkracht, snelheid.
Nee hoor je hebt altijd uitzonderingen zoals Balotelli,Zlatan en Ronaldo die hebben een indrukwekkend fysiek maar over het algemeen hebben voetballers niet zo'n postuur omdat ze hier meer nadeel van hebben dan voordeel.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:37 schreef 16meter het volgende:
Onzin. Je explosiviteit neemt juist toe. Net als je duelkracht, sprongkracht, snelheid.
Ik zou Bolt wel eens 90 minuten lang willen zien sprinten. Als je dit soort dingen gaat zeggen kun je beter ophouden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:42 schreef 16meter het volgende:
Juist... daarom zijn sprinters ook zo log en traag.
Krachttraining heeft inderdaad helemaal geen nut.
Sprinters zijn inderdaad niet log en traag, daarom zijn het ook sprinters. Ik snap niet echt wat je hiermee bedoelt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:42 schreef 16meter het volgende:
Juist... daarom zijn sprinters ook zo log en traag.
Krachttraining heeft inderdaad helemaal geen nut.
Fischer, Andersen, Boilesen, Boccara, Denswil, Kishna en Tete zijn grote talenten die eraan komen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, dan moet de jeugdopleiding echt beter worden, want er komt gewoon niet echt genoeg door de laatste tijd. je kan wel zeggen, we kopen nooit meer wat, maar dan ga je het echt niet redden.
95 was ook geen 100% eigen jeugd.
Ik verwacht dat de helft daarvan niet het niveau eredivisie echt zal ontstijgen. Castillion werd vroeger bij Ajax van gedacht dat hij de nieuwe Kluivert zou worden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:27 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Fischer, Andersen, Boilesen, Boccara, Denswil, Kishna en Tete zijn grote talenten die eraan komen.
Meleg ook waarschijnlijk.
Dat was toch Brutil Hose ?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:37 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de helft daarvan niet het niveau eredivisie echt zal ontstijgen. Castillion werd vroeger bij Ajax van gedacht dat hij de nieuwe Kluivert zou worden.
Dat was de nieuwe kluivert eind jaren '90, geloof ik? Nooit meer wat over gehoord.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:44 schreef DrommelsDrommels het volgende:
[..]
Dat was toch Brutil Hose ?
Nee maar er werd gezegd dat je minder blessures krijgt door gespierder te worden en dat is gewoon klets.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:35 schreef kurk_droog het volgende:
Denkt iedereen hier ineens dat je spieren krijgt zoals al die kneuzen in de sportschool die alleen grotere spieren willen. Het gaat erom dat spierkracht toeneemt, de spiergrootte staat daar echt los van hoor.
De fuck.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:37 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de helft daarvan niet het niveau eredivisie echt zal ontstijgen. Castillion werd vroeger bij Ajax van gedacht dat hij de nieuwe Kluivert zou worden.
Ok, dan wachten we nog even!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:27 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Fischer, Andersen, Boilesen, Boccara, Denswil, Kishna en Tete zijn grote talenten die eraan komen.
Meleg ook waarschijnlijk.
Ik zou bijna ook durven zeggen dat Blind de sensatie van het huidige Ajax is. Van mij mogen ze zijn contract verlengen als die zo tot de winterstop doorgaat.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:23 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben wel erg teleurgesteld over het gelijkspel dit weekend. Ben ook volledig klaar met Boerrigter en zijn gefaal. Blind daarentegen heeft eindelijk mijn vertrouwen definitief gewonnen, nadat ik hem twee seizoenen lang ieder weekend weer een nieuwe kans gaf.
Maar gelijk tegen Utrecht in eigen huis... Wat een armoe zeg.
Absoluut, maar er komt meer bij kijken dan talent. Iedere keer weer is er een rijtje van zes of zeven namen van de jeugd bij Ajax die het absoluut gaan maken, en die later blijken weg te rotten op een amateurveld of ergens in Nijmegen ofzo. Ik wordt daar gewoon niet meer geil van.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:50 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
De fuck.![]()
Jij ziet ze wekelijks spelen? Dit zijn allemaal grote talenten.
Ik wordt hahaquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:53 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Absoluut, maar er komt meer bij kijken dan talent. Iedere keer weer is er een rijtje van zes of zeven namen van de jeugd bij Ajax die het absoluut gaan maken, en die later blijken weg te rotten op een amateurveld of ergens in Nijmegen ofzo. Ik wordt daar gewoon niet meer geil van.
Aldus onze Eriksen-fapfanaat.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:50 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
De fuck.![]()
Jij ziet ze wekelijks spelen? Dit zijn allemaal grote talenten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |