En batterijduur? Ik heb nu nog een ouwe telefoon waarmee ik een week of 2 kan doen. Dat kan natuurlijk niet met een nieuwe smartphone, maar red je 2 dagen?quote:Op maandag 8 oktober 2012 18:38 schreef Downstar het volgende:
[..]
met qua specs met de Samsung Galaxy S2, en met de iphone 4s-5..
( al draaien laatste niet op android, dus das totaal niet te vergelijken)
kosten +-150 euro vs de S2 voor 360 ofzo (goedkoopste prijs volgens tweakers pricewatch)
en vergelijk hem maar helemaal niet met de iphone prijzen
en qua sommige specs haalt hij de S2 in, waaronder batterij grootte, groter scherm, betere resolutie..
Deze zien er goed uit, als ze ook echt er zo uitzien heb ik geen spijt va kleurkeuzequote:Op maandag 8 oktober 2012 18:39 schreef Tonkey het volgende:
[..]
Wat ik zelf heb kunnen vinden ziet er goed uit. Iemand die plaatjes heeft waarom de witte/zilvere versie er heel anders uitziet?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zijn nog prototypes (te zien aan Jiayu voorop). Maar zien er prima uitquote:Op maandag 8 oktober 2012 18:39 schreef Tonkey het volgende:
[..]
Wat ik zelf heb kunnen vinden ziet er goed uit. Iemand die plaatjes heeft waarom de witte/zilvere versie er heel anders uitziet?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heel afhankelijk van wat je er mee doet natuurlijk, hier zit wel een grote accu inquote:Op maandag 8 oktober 2012 18:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En batterijduur? Ik heb nu nog een ouwe telefoon waarmee ik een week of 2 kan doen. Dat kan natuurlijk niet met een nieuwe smartphone, maar red je 2 dagen?
Dat vermoeden had ik dus ook. Maar door onderstaande reactie ga je wel twijfelen. Ik vraag me daarmee wel af welke foto's dit waren waarom het niet goed zou zijn.quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:35 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Dat zijn nog prototypes (te zien aan Jiayu voorop). Maar zien er prima uit
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 08:36 schreef dramatic het volgende:
10/6/2012 2:01:43 PM Items Changed 客人要求将58229*1 换成 56925*1
vond de kleur toch tegenvallen in de foto's en filmpjes. De gerenderde pics zagen er matter/witter en 5x beter uit..
Hij is gelukkig al uit, echter wachten we nu tot de volgende batch weer uit komtquote:Op maandag 8 oktober 2012 20:23 schreef kanovinnie het volgende:
Enig idee wanneer die nieuw uitkomt?
Binnenkort.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:23 schreef kanovinnie het volgende:
Enig idee wanneer die nieuw uitkomt?
Dan heb je hem wellicht wat eerderquote:
Ik wacht geduldig meequote:Op maandag 8 oktober 2012 20:35 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Dan heb je hem wellicht wat eerdermaar zeker weten wanneer hij bij Lightake of Priceangels is weten we niet.
Sure, dat is het minste wat we kunnen doen als bedankje voor je mooie Mod-werkquote:Op maandag 8 oktober 2012 20:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik wacht geduldig meeKunnen jullie een pm sturen oid alssie er is? Kom niet dagelijks in dit topic.
Die PI maakt 't afquote:Op maandag 8 oktober 2012 20:37 schreef tokko1 het volgende:
[..]
Sure, dat is het minste wat we kunnen doen als bedankje voor je mooie Mod-werk
Dan mag Lightake op z'n minst wat van zich laten horen, zeker na de belofte dat ze niet later gingen verzenden dan andere aanbieders. Dat ze nog geen voorraad hebben kan ik me voorstellen, maar goede communicatie is in dat geval toch wel heel belangrijk.quote:55 Admin (Vandaag, 12:44)
Nieuws 1! Eerste batch van de verkochte pre-order, begonnen met het verschepen. Uv.Klienty wachten.
Lees eens terug enzo. Iets met eerste batch.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:13 schreef ikbenik het volgende:
Ik ben een beetje teleurgesteld. Het blijkt dat er al winkels zijn die al leveren. Een stukje hele slechte vertaling uit een comment:
[..]
Dan mag Lightake op z'n minst wat van zich laten horen, zeker na de belofte dat ze niet later gingen verzenden dan andere aanbieders. Dat ze nog geen voorraad hebben kan ik me voorstellen, maar goede communicatie is in dat geval toch wel heel belangrijk.
Maar ja, dan ben ik zeker een heel ongeduldige Hollander
Jaquote:Op maandag 8 oktober 2012 21:19 schreef Xetran het volgende:
[..]
Lees eens terug enzo. Iets met eerste batch.
Die eerste batch zou zogezegd alleen door JiaYu geleverd worden. Dat blijkt nu dus niet helemaal waar te zijn, want wholesalers zijn al aan het uitleveren. En om de een of andere reden is Lightake nog niet aan het leveren, terwijl ze uitdrukkelijk hebben gemeld bij de eerste batch te zitten, dus wat bedoel je nu precies met je opmerking?quote:Announcement:
JiaYu G3 cell phone now is still waiting for the network license and hopefully it will be licensed before Chinese national day. Actually all online stores are still in pre-order, so do not believe any have in stock advertising. We guarantee that lightake won’t deliver later than others.
Geen échte wholesalers, dat zijn gewoon mensen die op een of andere manier een aantal hebben weten bemachtigen in pre-order.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:40 schreef ikbenik het volgende:
[..]
JaLees dan ook even een stukje van Lightake:
[..]
Die eerste batch zou zogezegd alleen door JiaYu geleverd worden. Dat blijkt nu dus niet helemaal waar te zijn, want wholesalers zijn al aan het uitleveren. En om de een of andere reden is Lightake nog niet aan het leveren, terwijl ze uitdrukkelijk hebben gemeld bij de eerste batch te zitten, dus wat bedoel je nu precies met je opmerking?
Ik snap je punt. Misschien heeft die shop ze zelf opgehaald (als particulier), of die shop lult.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:40 schreef ikbenik het volgende:
[..]
JaLees dan ook even een stukje van Lightake:
[..]
Die eerste batch zou zogezegd alleen door JiaYu geleverd worden. Dat blijkt nu dus niet helemaal waar te zijn, want wholesalers zijn al aan het uitleveren. En om de een of andere reden is Lightake nog niet aan het leveren, terwijl ze uitdrukkelijk hebben gemeld bij de eerste batch te zitten, dus wat bedoel je nu precies met je opmerking?
WTF krijgen we nu weerquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef Joerii90 het volgende:
Kwaliteits controle kennen ze niet in China ..
Inderdaad, maar dit zijn toch geen kleine foutjes ..quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:37 schreef nodig het volgende:
[..]
WTF krijgen we nu weerIk vind dit toch weer erg jammer..... Het idee van annuleren is misschien nog niet zo'n gek idee.. Maar dat zie ik morgen wel weer, geen overhaaaste beslissingen hier, krijg je geheid spijt van
Ligt eraan bij welk %, ik bedoel als je zalm gaat kopen kan het ook wel is gebeuren dat je salmonella mee krijgt, dat betekent niet dat zalm altijd een slecht product is en we het dus maar nooit eten. Maar liever inderdaad geen filmpjes van kapotte g3's natuurlijkquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:45 schreef Joerii90 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dit zijn toch geen kleine foutjes ..
quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef Joerii90 het volgende:
Kwaliteits controle kennen ze niet in China ..
quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:37 schreef nodig het volgende:
[..]
WTF krijgen we nu weerIk vind dit toch weer erg jammer..... Het idee van annuleren is misschien nog niet zo'n gek idee.. Maar dat zie ik morgen wel weer, geen overhaaaste beslissingen hier, krijg je geheid spijt van
Allemaal snel annuleren dan maar.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:45 schreef Joerii90 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dit zijn toch geen kleine foutjes ..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
Zou leuk zijn als ze daarvan een filmpje van opnemen en e-mailen voordat de G3 opgestuurd wordt.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:56 schreef RobertNL het volgende:
Daarnaast doet LT gewoon een nacontrole.
Denk niet dat ze dat doen. Verwacht niet te veel van die controle. Waarschijnlijk gewoon even opstarten en afsluiten en kijken of het scherm niet omhoog staat. Maar daar komen ze dit soort problemen dan wel tegen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:59 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als ze daarvan een filmpje van opnemen en opsturen (e-mail uiteraard) voordat de G3 opgestuurd wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
Mankementen aan het licht brengen prima, maar je wekt er zoveel tegen reacties mee opquote:Op maandag 8 oktober 2012 23:13 schreef nodig het volgende:
Ik probeer geen sfeer te creeren hoor, maar die youtube user had al meerdere G3 filmpjes achter zijn naam staan, hij maakte dus niet speciaal een account om dit probleem aan het licht te brengen
Nu dacht ik later dat dit ook nog misschien weleens iets softwaretechnisch zou kunnen zijn, aangezien het bij hem dus eerst wel werkte, misschien heeft hij met de software geknoeid?
Die controle voorkomt dit probleem niet, dit probleem was nog niet bij binnenkomst maar trad later op..
P.s Tokko1 leuke DM, iets aardiger mag ook wel, Ik (en vele anderen) willen ook gewoon de mankementen weten van deze telefoon, ik ga ze echt niet in de doofpot stoppen hoor... Lijkt wel of je er belang bij hebt dat er zoveel mogelijk G3's worden verkocht.
Het gaat niet alleen om jou. Maar hoe meerdere mensen hier steeds als een streskip reageren:quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:13 schreef nodig het volgende:
Ik probeer geen sfeer te creeren hoor, maar die youtube user had al meerdere G3 filmpjes achter zijn naam staan, hij maakte dus niet speciaal een account om dit probleem aan het licht te brengen
Nu dacht ik later dat dit ook nog misschien weleens iets softwaretechnisch zou kunnen zijn, aangezien het bij hem dus eerst wel werkte, misschien heeft hij met de software geknoeid?
Die controle voorkomt dit probleem niet, dit probleem was nog niet bij binnenkomst maar trad later op..
P.s Tokko1 leuke DM, iets aardiger mag ook wel, Ik (en vele anderen) willen ook gewoon de mankementen weten van deze telefoon, ik ga ze echt niet in de doofpot stoppen hoor... Lijkt wel of je er belang bij hebt dat er zoveel mogelijk G3's worden verkocht.
Zou al een stuk beter staan.quote:Hardware of software probleem? Eerst werkte zijn toestel wel goed.
Die ''one-liner'' van mij was ook inderdaad niet helemaal nodig geweest. Op het idee dat het ook een software probleem kon zijn kwam ik 5 minuten later pasquote:Op maandag 8 oktober 2012 23:24 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om jou. Maar hoe meerdere mensen hier steeds als een streskip reageren:
"Kwaliteits controle kennen ze niet in China .."
"Inderdaad, maar dit zijn toch geen kleine foutjes .."
"WTF krijgen we nu weer Ik vind dit toch weer erg jammer..... Het idee van annuleren is misschien nog niet zo'n gek idee."
Oneliners zoals deze zijn naar mijn idee gewoon stemmingmakerij. Het kan dat je het niet zo bedoeld hebt maar zo kwam het hier wel over.
Natuurlijk willen wij dit zien en de info tot ons nemen maar dit soort filmpjes zeggen weinig/niks. Is er 1 stuk, hebben 1.000 er last van?
Doofpot is hier echt geen sprake van. Informatie van beide kanten (zowel levertijd, als problemen, goede dingen) representatief en eerlijk brengen is beter.
Een post met het filmpje en iets in de richting van:
[..]
Zou al een stuk beter staan.
Dit is een algemeen bericht en niet rechtstreeks tegen Nodig gericht. Mensen die hier oneliners posten hebben we niks aan.
Ik heb heb het over de hoofdspecs, die komen aardig overeenquote:Op maandag 8 oktober 2012 23:32 schreef gz_robert het volgende:
Ik zag dat sommige slimmeriken hier de G3 serieus vergelijken met de Samsung Galaxy S 2 (die overigens meer dan een jaar oud is). Ik wil jullie feestje hier niet bederven of zo, maar je moet wel een beetje realistisch blijven als je een advies aan iemand geeft en soms even je Jiayu-bril afzetten (ik ga maar weer even heerlijk dwarsliggen)...
Het prijsverschil tussen de S 2 en de G3 komt echt wel érgens vandaan hoor. De (oudere) S 2 is op bijna alle fronten beter dan de G3:
Pluspunten Samsung Galaxy S 2
+ 1,2GHz dual-core Exonys processor (G3: 1GHz MTK6675 dual-core)
+ 16GB interne opslagcapaciteit (G3: 4GB)
+ Wifi 802.11b/g/n (G3: alleen b/g)
+ Wi-Fi Direct, DLNA voor mediastreaming (heeft G3 allemaal niet)
+ Super AMOLED Plus-scherm (veel betere kleuren, helderheid en contrast dan ips)
+ veel betere camera (betere sensor, 1080p video (G3 alleen 720p)
+ NFC
+ Out-of-the-box 100% Google Play met alle Nederlandse apps (Google Play op G3 mist mogelijk apps)
+ 8,49 mm dik (G3: 10,8 mm)
+ 116 gram (G3: 131 gram)
+ Bluetooth 3.0 (G3: Bluetooth 2.0)
+ MHL/HDMI digitale tv-uitgang (G3: geen tv-uitgang)
+ Radio met RDS (G3: geen RDS)
Pluspunten G3
+ HD-scherm (1280x720 tegen 800x480 op de S 2)
+ batterij (heeft stuk hogere capaciteit, maar de praktijk moet nog uitwijzen hoeveel voordeel dit precies oplevert. Capaciteit zegt niet alles.)
+ Dual-SIM
En dan laat ik nog een aantal zaken buiten beschouwing, waaronder verouderde CPU-architectuur, garantie, ondersteuning, stabiliteit, bouwkwaliteit, gebruikte materialen, gevoeligheid gps-sensor, etc.. Je moet niet tegenover mensen gaan beweren dat je voor 130 euro een telefoon hebt die even goed is als een telefoon van 350 euro. En dan laat ik de iPhone 5, die hierboven ook genoemd wordt, maar helemaaaaaal buiten beschouwing...
De meeste punten zullen de gemiddelde gebruiker (en zeker de mensen op dit forum) misschien weinig interesseren omdat ze toch niet van de mogelijkheden gebruikmaken (wat ik ongetwijfeld als reactie krijg), maar het is onzin om dat allemaal maar even te negeren. De meesten hier willen dit denk ik niet horen, maar met de G3 haal je gewoon een (naar de huidige maatstaven) dikke telefoon met verouderde technologie en weinig extra's in huis als je gaat vergelijken met > 4 inch smartphones van A-merken.
ECHTER, als de lage prijs belangrijk is voor je dan is het dus onmogelijk om iets vergelijkbaars te vinden van een A-merk met ook een dual-core processor en een 4,5 inch HD-scherm. Als je dat per se wilt dan moet je bij een A-merk minstens 200 a 300 euro meer uittrekken, maar voor dat geld krijg je dan ook wel meteen veel meer (zie hierboven). Als je per se onder de 200 euro wilt blijven, dan kom je bij de 'bekende' merken terecht bij de Acer Liquid Gallant, maar die is weer minder dan de G3 qua scherm en processor (maar je kan er wel mee terug naar de winkel als er iets mis is).
Volgens mij lig je niet dwars en maak jezelf een mooie vergelijking... Die voordelen van de S2 die zijn voor de meeste gebruikers denk ik minimaal te noemen zoals je zelf al zegt, voor mij in elk geval wel. De processor snelheid is wel leuk maar met de antutu scores die we tot nu toe gezien hebben is het verschil minimaal. Ik zal het je nog leuker vertellen de Dual-Sim en Batterij wegen voor mij persoonlijk erg zwaar en ik en ik ben hierin vast niet de enige zou op basis van jou vergelijking zeker op de Jiayu uitkomenquote:Op maandag 8 oktober 2012 23:32 schreef gz_robert het volgende:
Ik zag dat sommige slimmeriken hier de G3 serieus vergelijken met de Samsung Galaxy S 2 (die overigens meer dan een jaar oud is). Ik wil jullie feestje hier niet bederven of zo, maar je moet wel een beetje realistisch blijven als je een advies aan iemand geeft en soms even je Jiayu-bril afzetten (ik ga maar weer even heerlijk dwarsliggen)...
Dat doe je niet. De vergelijking is tussen de S2 en G3 is niet terecht. Zat vanmiddag mobiel toen de post geplaatst werdt maar ik wou er nog op reageren. Terecht dat je iedereen er hier nog even op wijst.quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:32 schreef gz_robert het volgende:
Ik vraag me af hoe dit zich tot elkaar verhoud.quote:Het prijsverschil tussen de S 2 en de G3 komt echt wel érgens vandaan hoor. De (oudere) S 2 is op bijna alle fronten beter dan de G3:
Pluspunten Samsung Galaxy S 2
+ 1,2GHz dual-core Exonys processor (G3: 1GHz MTK6675 dual-core)
Waar, maar met de uitbreiding geen groot probleem. SD kaartje kost niks meer.quote:+ 16GB interne opslagcapaciteit (G3: 4GB)
Je vergeet de N?:quote:+ Wifi 802.11b/g/n (G3: alleen b/g)
Correct, kost allemaal geld. Goed om te melden!quote:+ Wi-Fi Direct, DLNA voor mediastreaming (heeft G3 allemaal niet)
Zelf ben ik geen fan van Super AMOLED veel te nep. Maar ja de kleuren zijn vast beter dan de IPS van de G3. Al waren de kleuren van de G2 meer dan acceptabel.quote:+ Super AMOLED Plus-scherm (veel betere kleuren, helderheid en contrast dan ips)
Eerste berichten rapporteren full store (op app makers die geen onbekende toestellen actief weren na. Maar daar hebben meer budget telefoons last van (helaas/onzin).quote:+ veel betere camera (betere sensor, 1080p video (G3 alleen 720p)
+ NFC
+ Out-of-the-box 100% Google Play met alle Nederlandse apps (Google Play op G3 mist mogelijk apps)
Jammer inderdaadquote:+ 8,49 mm dik (G3: 10,8 mm)
+ 116 gram (G3: 131 gram)
+ Bluetooth 3.0 (G3: Bluetooth 2.0)
Weet je dit zeker?quote:+ MHL/HDMI digitale tv-uitgang (G3: geen tv-uitgang)
+ Radio met RDS (G3: geen RDS)
Welke verouderde Architectuur precies? A9 is nog heel courant? A15 is nog amper/niet te verkrijgen. De GPU kan beter maar zolang in high/mid end toestellen nog Adreno 205 / 210 GPU's zitten doet deze nog meer dan prima mee.quote:Pluspunten G3
+ HD-scherm (1280x720 tegen 800x480 op de S 2)
+ batterij (heeft stuk hogere capaciteit, maar de praktijk moet nog uitwijzen hoeveel voordeel dit precies oplevert. Capaciteit zegt niet alles.)
+ Dual-SIM
En dan laat ik nog een aantal zaken buiten beschouwing, waaronder verouderde CPU-architectuur,
Ook bij stabiliteit de kanttekening dat dit bij de G2 zeer goed was! Geen crash of vastloper gehad.quote:garantie, ondersteuning, stabiliteit,
Ik durf hier nog wel eens tegen in te gaan. De G2 deed in ieder geval nergens onder voor de SII (aan gevoel).quote:bouwkwaliteit, gebruikte materialen,
Die is meer dan prima! Zelfde chip als de G2 en die staat als zeer goed te boek!quote:gevoeligheid gps-sensor
Zoals bovenaan al aangegeven mee eens.quote:, etc.. Je moet niet tegenover mensen gaan beweren dat je voor 130 euro een telefoon hebt die even goed is als een telefoon van 350 euro. En dan laat ik de iPhone 5, die hierboven ook genoemd wordt, maar helemaaaaaal buiten beschouwing...
Dat is ook deels waarquote:De meeste punten zullen de gemiddelde gebruiker (en zeker de mensen op dit forum) misschien weinig interesseren omdat ze toch niet van de mogelijkheden gebruikmaken (wat ik ongetwijfeld als reactie krijg), maar het is onzin om dat allemaal maar even te negeren. De meesten hier willen dit denk ik niet horen, maar met de G3 haal je gewoon een (naar de huidige maatstaven) dikke telefoon met verouderde technologie en weinig extra's in huis als je gaat vergelijken met > 4 inch smartphones van A-merken.
Acerquote:ECHTER, als de lage prijs belangrijk is voor je dan is het dus onmogelijk om iets vergelijkbaars te vinden van een A-merk met ook een dual-core processor en een 4,5 inch HD-scherm. Als je dat per se wilt dan moet je bij een A-merk minstens 200 a 300 euro meer uittrekken, maar voor dat geld krijg je dan ook wel meteen veel meer (zie hierboven). Als je per se onder de 200 euro wilt blijven, dan kom je bij de 'bekende' merken terecht bij de Acer Liquid Gallant, maar die is weer minder dan de G3 qua scherm en processor (maar je kan er wel mee terug naar de winkel als er iets mis is).
Lightake doet dat zeker, binnen 2 dagen staat het geld weer teruggestort. Was in iedergeval bij mij met een gecancelde order zo.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 01:35 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik ben afgehaakt.
Het wachten duurde me te lang, zonder duidelijke streefdatum.
Hoop dat Lightake netjes en snel cancelt cq. terugstort.
Je loopt elke keer te miepen en zeggen dat je 'm beter kan annuleren. Dat lijkt em dan een goede keus.quote:Op maandag 8 oktober 2012 23:13 schreef nodig het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |