abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117700245
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:21 schreef Smack10 het volgende:
Maar ik denk dat je doorschiet in het feit dat je denkt dat ze iedereen gaan controleren, alsof ze daar zin in hebben.
Nee, de mógelijkheid geeft om iedereen te controleren. Of ze dat nu wel of niet doen is helemaal niet aan de orde.

quote:
Ik vind dat je overdreven doet aangezien er zoveel privacy tegenwoordig wordt overtreden.
Er vallen tegenwoordig al zoveel verkeersdoden, laten we ons dan ook maar niet meer druk maken om de verkeersveiligheid. ;(

quote:
Hier gaat het om fraude aanpakken, goeie zaak vind ik.
Of die hiermee aangepakt gaat worden is nog maar de vraag.
  zondag 7 oktober 2012 @ 18:27:42 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117700281
Fraude aanpakken is een goede zaak, bouwfraude bijvoorbeeld. Maar helaas, als het gaat om dat soort fraude aan te pakken is de NL overheid niet slagvaardig.
Net als het nieuwe ontslagrecht, wanneer zou dat voor ambtenaren gaan gelden?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 7 oktober 2012 @ 18:28:43 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_117700304
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:21 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee hoor, het feit is dat deze wet de overheid meer bevoegdheden geeft. Maar ik denk dat je doorschiet in het feit dat je denkt dat ze iedereen gaan controleren, alsof ze daar zin in hebben. Ik vind dat je overdreven doet aangezien er zoveel privacy tegenwoordig wordt overtreden. Hier gaat het om fraude aanpakken, goeie zaak vind ik.
Ik denk ook niet dat hier iemand is die niet wil dat fraude aangepakt dient te worden, echter is dit een maatregel die 25 bruggen te ver gaat. Nu wordt het nog makkelijk afgedaan met "dat zal wel niet in zo'n vaart lopen"... Wie zegt dat het over 5 a 10 jaar nog steeds zo is? Met de invoering van de identificatieplicht hadden ze ook zoiets, nu kunnen ze je te pas en te onpas om dat papier vragen om maar een voorbeeld te noemen.
pi_117700327
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Of die hiermee aangepakt gaat worden is nog maar de vraag.
Laten we dat eerst maar eens afwachten dan ;)
pi_117700400
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat hier iemand is die niet wil dat fraude aangepakt dient te worden, echter is dit een maatregel die 25 bruggen te ver gaat. Nu wordt het nog makkelijk afgedaan met "dat zal wel niet in zo'n vaart lopen"... Wie zegt dat het over 5 a 10 jaar nog steeds zo is? Met de invoering van de identificatieplicht hadden ze ook zoiets, nu kunnen ze je te pas en te onpas om dat papier vragen om maar een voorbeeld te noemen.
En ik heb nog steeds niet vaak mijn ID bij me. Heb jij last van de identificatieplicht? Ik niet..
pi_117700437
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Kom, geef toe dat hij stiekem leuk is.. ik bedoel je kan ook doorslaan in redeneringen :D
Je wou ontkennen dat een groot gedeelte van de data die verplicht wordt opgeslagen terecht is gekomen in Amerika, waar het door weet ik veel wie bekeken kan worden en denkelijk niet vernietigd wordt na 12 maanden? Ik, en met mij velen, werden destijds ook uitgemaakt voor conspiracy-nuts toen we waarschuwden dat zoiets kon gebeuren, dat de gegevens bij onbevoegden zouden belanden, dat zou vast niet gebeuren ..
pleased to meet you
pi_117700447
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:29 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Laten we dat eerst maar eens afwachten dan ;)
Heb je geld teveel?
pi_117700549
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:32 schreef moussie het volgende:

[..]

Je wou ontkennen dat een groot gedeelte van de data die verplicht wordt opgeslagen terecht is gekomen in Amerika, waar het door weet ik veel wie bekeken kan worden en denkelijk niet vernietigd wordt na 12 maanden? Ik, en met mij velen, werden destijds ook uitgemaakt voor conspiracy-nuts toen we waarschuwden dat zoiets kon gebeuren, dat de gegevens bij onbevoegden zouden belanden, dat zou vast niet gebeuren ..
Nee hoor, dat ontken ik helemaal niet. Ik sta er ook kritisch tegenover. Alleen vind ik deze schending van de privacy en de daarmee gecreëerde drama overdreven..
pi_117700556
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Heb je geld teveel?
Hoezo?
pi_117700578
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:36 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Hoezo?
Omdat je maatregelen in wil voeren zonder te weten of ze daadwerkelijk effectief zijn?
pi_117700581
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:31 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En ik heb nog steeds niet vaak mijn ID bij me. Heb jij last van de identificatieplicht? Ik niet..
Het draait niet om of jij er last van hebt anderen wel mij word het tig malen gevraagd zal wel om uiterlijk te draaien hebben ;(
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_117700690
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, de mógelijkheid geeft om iedereen te controleren. Of ze dat nu wel of niet doen is helemaal niet aan de orde.

Nee, alleen mensen met een vorm van een uitkering.
pi_117700730
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:41 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En kindertoeslag even hard :')
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_117700792
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat je maatregelen in wil voeren zonder te weten of ze daadwerkelijk effectief zijn?
Alsof dat iets nieuws is.. het kan hooguit wat opleveren itt geld geven maar Griekenland (daar konden ze wel een paar van deze wetten + uitvoerders gebruiken)
pi_117700808
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 17:21 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Als mensen bewust de wet overtreden, kan daar een (financiële) straf uit volgen. Ze zijn op de hoogte hiervan, dus als hun dat willen riskeren is dat hun probleem.
Daar hebben we het strafrecht voor. We moeten geen verschillende klassen mensen met meer - en minder rechten gaan creëren.
Ook criminelen hebben recht op het sociaal vangnet, Net als iedereen. De grondrechten gelden voor iedereen of voor niemand. Daar moet je niet aan willen tornen, naar mijn stellige mening.
  zondag 7 oktober 2012 @ 18:45:12 #166
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117700850
Als uitkeringen en inkomstensubsidies (kinderbijslag, huurtoeslag, zorgtoeslag) nu gewoon worden afgeschaft heb je ook geen fraude. Vervang het door een laag basisinkomen en schaf de SVB, Sociale Diensten, UWV, etc gewoon af. De duizenden en duizenden mensen die daar werken ontsla je
Je bespaart dan enorm op de overhead.
Dat basisinkomen maak je zo laag dat je er niet van kan rondkomen, daarmee motiveer je mensen om aan het werk te gaan zonder dat ze dan in een armoedeval komen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117700899
Ik ga echt geen controleur binnenlaten omdat ik kinderbijslag ontvang.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_117700965
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Daar hebben we het strafrecht voor. We moeten geen verschillende klassen mensen met meer - en minder rechten gaan creëren.
Ook criminelen hebben recht op het sociaal vangnet, Net als iedereen. De grondrechten gelden voor iedereen of voor niemand. Daar moet je niet aan willen tornen, naar mijn stellige mening.
In plaats van die boete kunnen ze ook in de gevangenis gaan zitten aan bepaalde tijd, daar hebben ze ook eten, drinken en alles :)
pi_117701026
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik ga echt geen controleur binnenlaten omdat ik kinderbijslag ontvang.
Dat zal die controleur leuk vinden, helemaal naar Marokko vliegen om te kijken of er echt 28 kinderen wonen, doet Fatima niet open :')
pi_117701030
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:41 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik.
pi_117701223
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:43 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Alsof dat iets nieuws is.. het kan hooguit wat opleveren itt geld geven maar Griekenland (daar konden ze wel een paar van deze wetten + uitvoerders gebruiken)
Klinkt ontzettend logisch! _O-
pi_117701311
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klinkt ontzettend logisch! _O-
Logischer dan de redenering dat de controleurs worden aangestuurd door de annunaki op planeet Niburu en de gegevens door middel van HAARP de luchten in worden gestuurd, waardoor chemtrails ontstaan :W
pi_117701377
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:57 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Logischer dan de redenering dat de controleurs worden aangestuurd door de annunaki op planeet Niburu en de gegevens door middel van HAARP de luchten in worden gestuurd, waardoor chemtrails ontstaan :W
Waar the fuck heb jij het over?
pi_117701454
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 18:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar the fuck heb jij het over?
Alsof jij niet weet waar ik het over heb :')

Maar goed, nu weer even ontopic;)
pi_117701593
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:02 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Alsof jij niet weet waar ik het over heb :')
Nee, ik heb geen idee. Anders vraag ik het niet.

quote:
Maar goed, nu weer even ontopic;)
Ja. Als we nu eerst eens zouden kijken in hoeverre iets effectief is voordat we het invoeren, zou dat weer een hoop geld besparen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')