abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117678179
Pre-masters kunnen wat mij betreft meteen afgeschaft worden. Al die gasten die via een pre-master een universitaire master inrollen zijn alsnog van onvoldoende niveau. Ze halen vaak hun master (na meerdere herkansingen) wel, maar vaak is dat minimumwerk en is dat werk academisch gezien van zeer discutabel niveau.

Ik ben werkelijk nog geen goede hbo'er/pre-master tegengekomen op mijn studie. Bij groepsopdrachten ben ik daar de dupe van. Ik kan dan namelijk hun werk gaan lopen verbeteren, waardoor ik onevenredig veel tijd kwijt ben, maar vervolgens wel hetzelfde groepscijfer krijg.

Ze doen overigens hun werk wel hoor, vaak houden ze zich nog beter aan de planning dan academisch geschoolden. De kwaliteit is echter simpelweg niet van academisch niveau, en daar word je wel op beoordeeld.

Klacht: hbo'ers hebben op een universiteit niks te zoeken. :r
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_117678255
Universiteiten in Nederland zijn al van discutabel niveau, dus die hbo'ers maken ook weinig uit.
pi_117678260
Ik had een 6 op rekenen vandaag

Gr
Hier schreef Ga.aguyim het volgende:
Bitterlemon is eigenlijk een gespierde god met blond golvend haar.
Hier schreef 2Happy4U het volgende:
Je bent een gespierde god met blond golvend haar.
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:24:27 #4
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_117678269
Ik ben zelf volledig academisch geschoold en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hbo'ers het middels motivatie genoeg heb zien halen, het kaf wordt bij de pre al gescheiden. Ze schieten soms wat te kort op academische vaardigheden, dat ben ik met je eens maar daar is pre ook deels voor. En nogmaals, de personen die door de pre-master komen, niet zelden zwaar zijn er echt wel geschikt voor, dat ze een mindere vooropleiding hebben vind ik geen reden om maar niemand meer toe te laten, zo gaat teveel talent verloren. Ik vind dit een beetje elitair gelul.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_117678297
Inderdaad, ze zitten in college altijd te kijken alsof ze water zien branden _O-.
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:27:21 #6
319979 Fok-it
All is well
pi_117678349
Verkapt-Ik ben beter dan hbo`ers- topic :')

Elitaire bal :r
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_117678461
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik ben zelf volledig academisch geschoold en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hbo'ers het middels motivatie genoeg heb zien halen, het kaf wordt bij de pre al gescheiden. Ze schieten soms wat te kort op academische vaardigheden, dat ben ik met je eens maar daar is pre ook deels voor. En nogmaals, de personen die door de pre-master komen, niet zelden zwaar zijn er echt wel geschikt voor, dat ze een mindere vooropleiding hebben vind ik geen reden om maar niemand meer toe te laten, zo gaat teveel talent verloren. Ik vind dit een beetje elitair gelul.
Ik heb gasten in mijn master zitten die 2 jaar over hun 1-jarige pre-master hebben gedaan, en dan zijn ze nu (3e jaar vanaf begin pre-master dus) naast de reguliere mastervakken nog steeds bezig de laatste pre-master vakken binnen te halen...

De universiteiten willen alleen maar het extra geld die de pre-masters in het laadje brengen.

Overigens hoor ik dezelfde klachten betreffende pre-masters ook van studenten aan andere universiteiten, dus het is geen geïsoleerd geval.

Het klopt dat sommige(!) hbo'ers soms meer gemotiveerd zijn. Maar ik denk dat veel hbo'ers enkel voor een master gaan omdat ze dan later meer kunnen verdienen, meer kans op een carrière hebben, of nog geen zin hebben om te gaan werken. Ik denk dat er maar weinig bij zijn die het doen omdat ze graag een academische denkwijze willen ontwikkelen.
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:43:03 #8
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_117678929
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:29 schreef MoneyTalks het volgende:
Het klopt dat sommige(!) hbo'ers soms meer gemotiveerd zijn. Maar ik denk dat veel hbo'ers enkel voor een master gaan omdat ze dan later meer kunnen verdienen, meer kans op een carrière hebben, of nog geen zin hebben om te gaan werken. Ik denk dat er maar weinig bij zijn die het doen omdat ze graag een academische denkwijze willen ontwikkelen.
Ik denk dat dat aantal percentueel gezien precies hetzelfde is als bij de 'standaard' universitaire studenten. Alsof dat allemaal nobelprijswinnaars in de dop zijn. Over de kwaliteit van voortrajecten kun je discussieren, maar verder heeft elke student evenveel recht om daar te zitten. Als je je zorgen maakt over je groepscijfers dan kun je daar wat van zeggen, of je verbetert jezelf door extracuriculaire activiteiten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_117679337
Hahaha altijd dat gezeur van die omhooggevallen uni-balletjes over hbo'ers :P
Net als die discussie over het feit dat hbo'ers geen studenten genoemd mogen worden...

Lekkere positieve houding TS, jij komt er wel :')
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:56:06 #10
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_117679435
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:27 schreef Fok-it het volgende:

Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_117679448
Meh, ze zijn vaak wel stukken meer gemotiveerd dan de doorsnee WO'er.
pi_117679496
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:53 schreef Wootism het volgende:
Net als die discussie over het feit dat hbo'ers geen studenten genoemd mogen worden...

Zoiets in die richting zoals Wootism zegt.
Rustig aan.
pi_117679498
Flikker eens op met die hbo-bashtopics.

Of kan er verdomme geen centraal topic hiervoor komen of zo. Kunnen alle verzuurde wo'ertjes de hele dag het hbo afzeiken.

Gr gr wo'er.
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:58:06 #14
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_117679517
quote:
Deze man weet. ^O^
Hallon!
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:04:07 #15
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117679707
Uitstekend topic. Al die doorgestroomde cursisten zijn stuk voor stuk niet in staat om kritisch na te denken. En dan hebben we het nog niet eens over de stortvloed aan achterlijke vragen.
pi_117679729
Je moet je niet blindstaren op een eventuele vooropleiding wat diegene heeft gevolgd.
Ik ken meerdere mensen die zijn gestart op mbo niveau, hebben doorgestudeerd en nu hun master binnen hebben, inclusief goede baan.

Lagere opleiding staat niet direct gelijk aan lager denkvermogen. De een excelleert gewoon op latere leeftijd dan de ander.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cazzette op 07-10-2012 01:14:24 ]
pi_117679749
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:04 schreef Nobu het volgende:
Uitstekend topic. Al die doorgestroomde cursisten zijn stuk voor stuk niet in staat om kritisch na te denken. En dan hebben we het nog niet eens over de stortvloed aan achterlijke vragen.
Stuk voor stuk ja. Ga weg man.
pi_117679815
quote:
Okidoki.
Rustig aan.
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:13:23 #19
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_117679974
quote:
Heb jij echt tijd om je daarover druk te maken?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:14:53 #20
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_117680009
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:24 schreef gargamelnl het volgende:
Universiteiten in Nederland zijn al van discutabel niveau, dus die hbo'ers maken ook weinig uit.
onzin
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:21:12 #21
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117680155
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:05 schreef Vice. het volgende:

[..]

Stuk voor stuk ja. Ga weg man.
Stuk voor stuk inderdaad. Een enkeling komt redelijk mee, maar zonder uitzondering onder gemiddeld.
pi_117680242
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:21 schreef Nobu het volgende:

[..]

Stuk voor stuk inderdaad. Een enkeling komt redelijk mee, maar zonder uitzondering onder gemiddeld.
Haha. Twee vrienden hebben een pre-master gedaan, allebei >7,5 gemiddeld. Ene inmiddels klaar met z'n master en afgestudeerd met een 8,5. En kritisch denken kunnen ze zeker. Dus ga weg met je 'stuk voor stuk', verzuurd wo'ertje.
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:26:53 #23
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117680292
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:24 schreef Vice. het volgende:

[..]

Haha. Twee vrienden hebben een pre-master gedaan, allebei >7,5 gemiddeld. Ene inmiddels klaar met z'n master en afgestudeerd met een 8,5. En kritisch denken kunnen ze zeker. Dus ga weg met je 'stuk voor stuk', verzuurd wo'ertje.
Haha, sprookjes voor het slapen gaan. Leuk. Welterusten.
pi_117680305
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:21 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ok, 50% van de hbo studenten valt af tov het niveau van WO'ers.
Maar de overige 50% komt makkelijk mee. En ik denk dat het voornamelijk die 50% is die een (universitaire) master gaat doen uberhaupt.

Tevens zegt het iets over inzet dat ze dat uberhaupt willen behalen tov een beetje wo studentje waar het als vanzelfspreken gezien wordt.
Rustig aan.
pi_117680315
quote:
17s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:26 schreef Nobu het volgende:

[..]

Leuke trol. :')
Rustig aan.
pi_117680335
quote:

[..]

Nou nou, leuk trolletje hoor. Echt wo-niveau dit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vice. op 07-10-2012 01:38:08 ]
pi_117680370
quote:

[..]

Alsjeblieft... een :') voor in je droom.

Pauper.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_117680373
Denk je echt dat je slim bent ts :')
pi_117680443
Wat een onzin in de OP :')

quote:
Ik ben werkelijk nog geen goede hbo'er/pre-master tegengekomen op mijn studie. Bij groepsopdrachten ben ik daar de dupe van. Ik kan dan namelijk hun werk gaan lopen verbeteren, waardoor ik onevenredig veel tijd kwijt ben, maar vervolgens wel hetzelfde groepscijfer krijg.
Ten eerste zou jij dit helemaal niet erg moeten vinden maar juist moeten zien als dank. Ik vind jouw type student nog steeds ridicuul. De bedoeling op de universiteit is om jezelf rijker te maken aan kennis. Jij bent alleen bezig met een master om later een beter betaalde baan te krijgen en het boeit jou waarschijnlijk niet eens wat er verteld wordt, zolang je maar je master haalt. Dit vind ik dieptriest en jij bent juist diegene die op een hbo thuishoort. De academie is niet bedoelt voor deze ongein maar om kennis te verschaffen. Jij bent er alleen voor 'het papiertje'.

Dus ga a.u.b. niet praten over hbo'ers als je er zelf een bent. ;)
#freefrederike
pi_117680509
Ik twijfel aan de capaciteiten van ts. Hij zegt wel dat hij het werk van de anderen moet verbeteren, maar in werkelijkheid overschat hij zichzelf. Door zijn aanpassingen maakt hij van een 8 een 6. Hij denk echter dat hij van een 4 een 6 heeft gemaakt.
pi_117680551
In before alle onzekere, identiteitsloze wo'ertjes zonder enige vorm van levenservaring die zich middels een forum willen profileren als iemand die het helemaal heeft gemaakt, maar stiekem nog te min zijn om mijn schoenen te mogen poetsen.

Ga je druk a.u.b. druk maken om minder triviale zaken TS.
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:45:13 #32
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_117680708
Wat een waardeloos elitair gelul van ts.
pi_117680740
WO'ers die zich te goed voelen :').

Ben zelf ooit op het MBO begonnen en volgend jaar begin ik aan mijn master.

Het niveau op de uni valt reuze mee als je gewoon meedoet. Bullshit met 'kritisch' nadenken :')
And remember, respect is everything!
pi_117680749
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:38 schreef kataklysm het volgende:
In before alle onzekere, identiteitsloze wo'ertjes zonder enige vorm van levenservaring die zich middels een forum willen profileren als iemand die het helemaal heeft gemaakt, maar stiekem nog te min zijn om mijn schoenen te mogen poetsen.

Ga je druk a.u.b. druk maken om minder triviale zaken TS.
Deze man.
pi_117680766
Daarnaast hebben ze op universiteiten vaak programma's voor de echte topstudenten. Als ts echt zo goed is, zat hij daar en werd hij niet gedwongen samen te werken met die slechte hbo'ers.
pi_117680903
Ik ben zelf gewoon WO'er, maar om nu te zeggen dat mijn medestudenten allemaal geniale breinen zijn, nou nee :').

De schakelaars van het HBO komen bij mij juist super gemotiveerd over en ook hun vaardigheden doen niet bepaald onder voor de rest. In het begin hebben ze misschien nog wel wat moeite met enkele academische vaardigheden, maar deze hebben ze al vrij snel onder de knie in mijn ervaring.

Sorry TS, leuk geprobeerd maar ik kan je geen gelijk geven.
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:57:06 #37
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_117680916
Ik schijt in je beker met melk.
I gotta hold on to my angst. I preserve it because I need it. It keeps me sharp, on the edge, where I gotta be.
  zondag 7 oktober 2012 @ 02:18:59 #38
379774 Saucerian
Circling your globe
pi_117681187
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:57 schreef BesottedOrb het volgende:
Waarom?
pi_117681358
quote:
Haha, beetje roeren en je chocomel.
pi_117681892
quote:

Dit, ik heb bij mijn studie samengewerkt met HBO'ers en ik vond het altijd prettig met hun samenwerken. Ze zijn creatiever en veel praktischer dan uni-studenten en ze krijgen gewoon dingen af. De uni-studenten met wie ik heb samengewerkt waren altijd langzaam en hadden veel meer sturing nodig. Ik zat dan wel bij de bouwkunde faculteit en die opleidingen waren daar al vrij praktisch ingericht.
pi_117681920
Lachertje die TS
  Forum Admin zondag 7 oktober 2012 @ 11:19:26 #42
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_117684648
Ik heb meer respect voor degenen die via de pre-master route gaan dan degene die via de p-route gaan. Maar ik ben lichtelijke biased in deze.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_117684795
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:19 schreef Pharkus het volgende:
Ik heb meer respect voor degenen die via de pre-master route gaan dan degene die via de p-route gaan. Maar ik ben lichtelijke biased in deze.
Waarom dat dan? Ja, ik heb de p-route genomen.
pi_117684875
De baas
Huehue
  Forum Admin zondag 7 oktober 2012 @ 11:33:50 #45
54263 crew  Pharkus
pi_117684886
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:28 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Waarom dat dan? Ja, ik heb de p-route genomen.
Omdat de p-fase niet zoveel voorstelt, dat de praktische ervaring je dan nog ontbreekt, en je hebt al een afgeronde 'studie' op je naam staan als je via de pre-master route gaat.
pi_117684910
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:43 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik denk dat dat aantal percentueel gezien precies hetzelfde is als bij de 'standaard' universitaire studenten. Alsof dat allemaal nobelprijswinnaars in de dop zijn. Over de kwaliteit van voortrajecten kun je discussieren, maar verder heeft elke student evenveel recht om daar te zitten. Als je je zorgen maakt over je groepscijfers dan kun je daar wat van zeggen, of je verbetert jezelf door extracuriculaire activiteiten.
Kan er wel wat van zeggen (en dat doe ik trouwens ook), maar op het moment dat je erachter komt dat het fout loopt is het al te laat, en ben je qua cijfer al in de boot genomen.

En extracurriculaire activiteiten gaan mij niet helpen cum laude te halen.
pi_117684917
quote:
Dit.
pi_117684934
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:57 schreef Vice. het volgende:

Gr gr wo'er.
:')

Bijzonder man! Wo!
  Forum Admin zondag 7 oktober 2012 @ 11:38:13 #49
54263 crew  Pharkus
pi_117684955

[ Bericht 50% gewijzigd door Pharkus op 07-10-2012 11:41:19 ]
pi_117684977
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:35 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Dit.
Ja, maar is het echt zo of ben je aan het trollen? Ik moet wel zeggen dat ik af en toe niet al te intelligente mensen zie op het hbo die toch op de een of andere manier hun P halen. En dat wordt dan heel trots op Facebook neergezet enzo, vandaar.
pi_117685058
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:32 schreef PizzaMizza het volgende:
Wat een onzin in de OP :')

[..]

Ten eerste zou jij dit helemaal niet erg moeten vinden maar juist moeten zien als dank. Ik vind jouw type student nog steeds ridicuul. De bedoeling op de universiteit is om jezelf rijker te maken aan kennis. Jij bent alleen bezig met een master om later een beter betaalde baan te krijgen en het boeit jou waarschijnlijk niet eens wat er verteld wordt, zolang je maar je master haalt. Dit vind ik dieptriest en jij bent juist diegene die op een hbo thuishoort. De academie is niet bedoelt voor deze ongein maar om kennis te verschaffen. Jij bent er alleen voor 'het papiertje'.

Dus ga a.u.b. niet praten over hbo'ers als je er zelf een bent. ;)
Ik volg al meer vakken dan noodzakelijk is, dus mijn werkdruk ligt al hoger dan de norm. Als daar dan nog extra werkdruk bij komt, doordat een stel hbo'ers geen academische werkwijze hanteren, dan vind ik dat ik wel het recht heb om te klagen. :s)
  zondag 7 oktober 2012 @ 11:50:04 #52
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117685246
Mooi, het wekelijkse hbo bash topic.

For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_117685250
TS: je zegt feitelijk dat je een goede wetenschapper bent. Vertel eens, welke wetenschappelijke ontdekkingen heb jij gedaan. En nee, dit is geen retorische vraag.
  Forum Admin zondag 7 oktober 2012 @ 11:53:45 #54
54263 crew  Pharkus
pi_117685344
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:42 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik volg al meer vakken dan noodzakelijk is, dus mijn werkdruk ligt al hoger dan de norm. Als daar dan nog extra werkdruk bij komt, doordat een stel hbo'ers geen academische werkwijze hanteren, dan vind ik dat ik wel het recht heb om te klagen. :s)
Probeer je nu je eigen falen deels af te schuiven op hbo'ers je mede studenten?
  zondag 7 oktober 2012 @ 11:59:55 #55
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_117685522
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:29 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

De universiteiten willen alleen maar het extra geld die de pre-masters in het laadje brengen.

Me meester zecht dat een correctieve speling van het woord "laatje" een standaardistische academische vaardiging hoort te zijn. Gr.gr Kelly uit 2mavo.
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:04:25 #56
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_117685649
Schakelaar hier, in tweede jaar van de master. Wat een kuttopic, zelden zoveel onzin gezien in één OP :')
Guanine en Cytosine! *O*
pi_117686487
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:59 schreef rozecroc het volgende:

[..]

Me meester zecht dat een correctieve speling van het woord "laatje" een standaardistische academische vaardiging hoort te zijn. Gr.gr Kelly uit 2mavo.
http://www.dbnl.org/tekst(...)03nieu01_01_0015.php

[Laadje]
Laadje, (B. *-N), o. (-s), kleine lade; (fig.) aan het - zitten, de beschikking over geld hebben; zich zelven het meest bevoordeelen.
pi_117686529
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:53 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Probeer je nu je eigen falen deels af te schuiven op hbo'ers je mede studenten?
Welk falen zou dat moeten zijn? :s)
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:37:07 #59
338319 ZarB
Piña colada
pi_117686658
Hier ook een schakelaar. Ik volg een aantal vakken met studenten die in hun 3e jaar van de bachelor zitten. Qua niveau doen we niet voor elkaar onder, maar juist de schakelaars lijken vaak wat zelfstandiger uit de bus te komen, omdat ze vrijwel allemaal na hun afstuderen eerst nog gewerkt hebben (gewoon relevante baan, eigen huis etc). De bachelorstudenten zijn vaak nog wat schoolser. Daarbij valt ook op dat de schakelaars hier echt 100% bewust voor hebben gekozen en daarmee ook gemotiveerder zijn. Tuurlijk heb je er prusters tussen zitten, maar die heb je ook in de bachelor! En dan nog is het echt enorm kinderachtig om je superieur te voelen. Gebruik je fantastische kwaliteiten dan om je mede studenten te helpen o.i.d. Al is het natuurlijk makkelijker om lekker verzuurd te mekkeren dat je dan zelf alles wel doet en af te geven op de anderen. Hartstikke prima, maar uiteindelijk wordt niemand er wijzer van. Probeer je inferieure medestudenten wat kennis bij te brengen. Kennisoverdracht is een vak apart, dus als je dat eerst nou eens gaat proberen, mag je daarna weer verder komen klagen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_117686732
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:36 schreef Ziba het volgende:

[..]

:')

Bijzonder man! Wo!
Dat zeg ik erbij omdat ik het opneem voor hbo'ers als wo'er, dumbass.
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:38:40 #61
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117686746
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:37 schreef ZarB het volgende:
Hier ook een schakelaar. Ik volg een aantal vakken met studenten die in hun 3e jaar van de bachelor zitten. Qua niveau doen we niet voor elkaar onder, maar juist de schakelaars lijken vaak wat zelfstandiger uit de bus te komen, omdat ze vrijwel allemaal na hun afstuderen eerst nog gewerkt hebben (gewoon relevante baan, eigen huis etc). De bachelorstudenten zijn vaak nog wat schoolser. Daarbij valt ook op dat de schakelaars hier echt 100% bewust voor hebben gekozen en daarmee ook gemotiveerder zijn. Tuurlijk heb je er prusters tussen zitten, maar die heb je ook in de bachelor! En dan nog is het echt enorm kinderachtig om je superieur te voelen. Gebruik je fantastische kwaliteiten dan om je mede studenten te helpen o.i.d. Al is het natuurlijk makkelijker om lekker verzuurd te mekkeren dat je dan zelf alles wel doet en af te geven op de anderen. Hartstikke prima, maar uiteindelijk wordt niemand er wijzer van. Probeer je inferieure medestudenten wat kennis bij te brengen. Kennisoverdracht is een vak apart, dus als je dat eerst nou eens gaat proberen, mag je daarna weer verder komen klagen.
Als ik leraar wilde worden was ik wel naar de Pabo gegaan.
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:40:44 #62
338319 ZarB
Piña colada
pi_117686828
Het getuigt niet bepaald van intellect om lekker kansloos af te geven op je medestudenten, dus dan hoor je m.i. sowieso niet thuis op het wo. Dus of doe er wat aan, of kap met zeiken. Zo simpel is het gewoon. Probeer het dan nog om te zetten in iets nuttigs, dat geklaag.
pi_117686960
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:40 schreef ZarB het volgende:
Het getuigt niet bepaald van intellect om lekker kansloos af te geven op je medestudenten, dus dan hoor je m.i. sowieso niet thuis op het wo. Dus of doe er wat aan, of kap met zeiken. Zo simpel is het gewoon. Probeer het dan nog om te zetten in iets nuttigs, dat geklaag.
Ik heb geen problemen met mijn mede WO-bachelors, die hebben de academische werkwijze stuk voor stuk onder de knie, en weten doorgaans de vereiste kwaliteit te bewerkstelligen. Helaas geldt dit niet voor de pre-master studenten. Dit zijn directe waarnemingen, en indirecte waarnemingen op basis van getuigenissen van universitair masterstudenten op andere universiteiten.
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:46:35 #64
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117687033
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:40 schreef ZarB het volgende:
Sociaal wenselijk gedrag vertonen jegens cursisten is bij mijn weten geen onderdeel van het curriculum. Daarnaast, of ik er iets aan doe maakt niets uit. Doordat er nu tijd aan allerlei basisvaardigheden moet worden verspild blijven andere, wel interessante onderwerpen onbehandeld.
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:47:57 #65
338319 ZarB
Piña colada
pi_117687077
In ieder geval fijn voor je research dat er zo lekker te generaliseren valt. Mijn ervaring is anders. Ik moet zeggen dat wij ook erg weinig opdrachten met groepen hebben (goddank), maar per persoon bekeken is dit tot nu toe mijn idee. Het zou ook kunnen schelen per studie natuurlijk.
pi_117687080
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:38 schreef Vice. het volgende:

[..]

Alsof dat relevant is.
pi_117687106
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:50 schreef Ryon het volgende:
Mooi, het wekelijkse hbo bash topic.

[ afbeelding ]
Een pabo/sph/mwd-meisje. O+
pi_117687117
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:48 schreef Ziba het volgende:

[..]

Alsof dat relevant is.
Dat jij denkt dat ik ermee pronk dat ik op het wo zit, zegt wel meer over jou hoor, lieverd. :')
pi_117687137
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:49 schreef Vice. het volgende:

[..]

Dat jij denkt dat ik ermee pronk dat ik op het wo zit, zegt wel meer over jou hoor, lieverd. :')
Ik zeg helemaal niet dat je d'r mee pronkt. Maak je er zelf van. Wat een verbanden leg jij zeg, weet je zeker dat je niet op het hbo zit?
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:50:17 #70
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117687149
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:38 schreef Vice. het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:49 schreef Vice. het volgende:

[..]

Je communiceert in ieder geval als een cursist.
pi_117687236
quote:
5s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:49 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niet dat je d'r mee pronkt. Maak je er zelf van. Wat een verbanden leg jij zeg, weet je zeker dat je niet op het hbo zit?
Lees je eigen post eens terug. En wat haat je op hbo? :')

quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:50 schreef Nobu het volgende:

[..]

[..]

Je communiceert in ieder geval als een cursist.
Niet jij weer, trolletje.
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:52:32 #72
338319 ZarB
Piña colada
pi_117687240
Het heeft niets te maken met sociaal wenselijk gedrag. Mijn punt is dat je iets waar je nu tegenaan loopt op een creatieve manier kunt omzetten (alhoewel, creatief hoeft niet eens per se), zodat het je niet meer belemmert in het ontwikkelen van je academische vaardigheden. Het is maar een idee hoor, om het voor jezelf wat draaglijker te maken. Je moet niks van mij.
pi_117687264
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Vice. op 07-10-2012 12:53:20 ]
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:53:22 #74
338319 ZarB
Piña colada
pi_117687274
Oh, kut. Ik zou eens moeten quoten :{
pi_117687301
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:52 schreef Vice. het volgende:

[..]

Lees je eigen post eens terug. En wat haat je op hbo? :')
Ja, dat ik zeg dat jij pronkt maak je er zelf van. Vreemd. En nu maak je er ook nog van dat ik haat op het hbo. Het moet niet gekker worden. [
pi_117687377
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:53 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ja, dat ik zeg dat jij pronkt maak je er zelf van. Vreemd. En nu maak je er ook nog van dat ik haat op het hbo. Het moet niet gekker worden. [
Moet ik het voor je uitkauwen?

Je beweert dat ik geen verbanden kan leggen en stelt vervolgens dat ik een hbo'er ben.

Vermoeiend dit. :O
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:56:02 #77
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_117687378
Ik vind het wel een beetje cheaten eerlijk gezegd maar ik vind dat doorstuderen wel gewoon moet kunnen. Ik zou alleen iemand met een hbo-master minder snel aannemen dan iemand met een volledige academische opleiding die zich echt meerdere jaren heeft moeten bewijzen en de klappen van de zweep echt goed kent inmiddels.
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:56:21 #78
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117687389
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:33 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Omdat de p-fase niet zoveel voorstelt, dat de praktische ervaring je dan nog ontbreekt, en je hebt al een afgeronde 'studie' op je naam staan als je via de pre-master route gaat.
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:39 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ja, maar is het echt zo of ben je aan het trollen? Ik moet wel zeggen dat ik af en toe niet al te intelligente mensen zie op het hbo die toch op de een of andere manier hun P halen. En dat wordt dan heel trots op Facebook neergezet enzo, vandaar.
Je P. :')
Mensen die in hun (C&A) pak hun P gaan ophalen. ;(
Mensen die het een prestatie vinden om hun P te halen, man dat wordt je gewoon verplicht, niks belangrijks aan.

quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:44 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik heb geen problemen met mijn mede WO-bachelors, die hebben de academische werkwijze stuk voor stuk onder de knie, en weten doorgaans de vereiste kwaliteit te bewerkstelligen. Helaas geldt dit niet voor de pre-master studenten. Dit zijn directe waarnemingen, en indirecte waarnemingen op basis van getuigenissen van universitair masterstudenten op andere universiteiten.
Daarover praten met andere lulletjes. :')
"hey hebben jullie ook zo een hbo'er die niet op niveau kan meekomen?" ohhh ja wij ook hoor" hihihih.

Mensen die niet snappen dat alle opleidingen kut zijn, want school.
Praktijk _O_ Werken _O_
School. :')
pi_117687406
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:56 schreef Mishu het volgende:
ik vind dat doorstuderen wel gewoon moet kunnen.
Ja, bepaalde types wel en bepaalde types niet. Je hebt altijd van die falers die het simpelweg niet aan kunnen qua niveau maar toch door blijven gaan.
pi_117687427
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:55 schreef Vice. het volgende:

[..]

Moet ik het voor je uitkauwen?

Je beweert dat ik geen verbanden kan leggen en stelt vervolgens dat ik een hbo'er ben.

Vermoeiend dit. :O
Ik stel niet per definitie dat je een hbo-er bent. Het was een vraag.
pi_117687443
quote:
15s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:57 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ik stel niet per definitie dat je een hbo-er bent. Het was een vraag.
Seriously, ik ga hier niet meer op in.
pi_117687458
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:56 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

[..]

Je P. :')
Mensen die in hun (C&A) pak hun P gaan ophalen. ;(
Mensen die het een prestatie vinden om hun P te halen, man dat wordt je gewoon verplicht, niks belangrijks aan.
Ja, maar ik bedoel, ja, toch redelijk wat mensen die redelijk dom zijn die toch hun P halen. En nouja, vind het maar raar. Ik ken mensen die op het hbo zitten en gewoon echt niet intelligent zijn. Evenals wo. Raar.
pi_117687471
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:58 schreef Vice. het volgende:

[..]

Seriously, ik ga hier niet meer op in.
Beste is idd om te vertrekken met je achterlijke conclusies. :')
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:01:06 #84
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117687544
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:58 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ja, maar ik bedoel, ja, toch redelijk wat mensen die redelijk dom zijn die toch hun P halen. En nouja, vind het maar raar. Ik ken mensen die op het hbo zitten en gewoon echt niet intelligent zijn. Evenals wo. Raar.
Als je een opleiding volgt is het echt geen prestatie om je P te halen, die moet je immers toch halen vordat je een diploma overhandigd kan krijgen. Maar ik begrijp je punt.

Sommigen zijn ook gewoon doorzetters he, die zijn niet bijster slim maar die besteden de gehele dag louter aan schoolwerk en daarom halen ze het. Respect voor die snuiters.

Ik wou dat ik dat kon, dan had ik allemaal 10'en.
pi_117687548
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:56 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

[..]

Praktijk _O_ Werken _O_
Ga dan naar het mbo.
pi_117687549
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:56 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ja, bepaalde types wel en bepaalde types niet. Je hebt altijd van die falers die het simpelweg niet aan kunnen qua niveau maar toch door blijven gaan.
Ik denk eigenlijk dat die groep helemaal niet bestaat.
Als je hard genoeg wilt kan je het ook al ben je een flappie.
Rustig aan.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:01:42 #87
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117687565
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:52 schreef ZarB het volgende:
Het heeft niets te maken met sociaal wenselijk gedrag. Mijn punt is dat je iets waar je nu tegenaan loopt op een creatieve manier kunt omzetten (alhoewel, creatief hoeft niet eens per se), zodat het je niet meer belemmert in het ontwikkelen van je academische vaardigheden. Het is maar een idee hoor, om het voor jezelf wat draaglijker te maken. Je moet niks van mij.
Of ik nou help of niet, beide keren gaat het ten koste van tijd die ik beter had kunnen besteden.
pi_117687587
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:01 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Als je een opleiding volgt is het echt geen prestatie om je P te halen, die moet je immers toch halen vordat je een diploma overhandigd kan krijgen. Maar ik begrijp je punt.

Sommigen zijn ook gewoon doorzetters he, die zijn niet bijster slim maar die besteden de gehele dag louter aan schoolwerk en daarom halen ze het. Respect voor die snuiters.

Ik wou dat ik dat kon, dan had ik allemaal 10'en.
Heb ook geen verstand van het niveau op hbo's eigenlijk. Nouja, van wat ik wel weet niet al te best en redelijk simpel. Maar ligt ook weer aan de richting. Klopt. Heb ik ook heel veel respect voor, zou ik ook wel willen. :D
pi_117687589
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:01 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ken genoeg mensen in mijn omgeving die wel in die groep passen.
pi_117687598
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:56 schreef Mishu het volgende:
Ik vind het wel een beetje cheaten eerlijk gezegd maar ik vind dat doorstuderen wel gewoon moet kunnen. Ik zou alleen iemand met een hbo-master minder snel aannemen dan iemand met een volledige academische opleiding die zich echt meerdere jaren heeft moeten bewijzen en de klappen van de zweep echt goed kent inmiddels.
Cheaten?

Een HBO diploma is gewoon een erkend Bachelor's diploma.
pi_117687618
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:01 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Die groep bestaat echt wel. Een vriendin van mij, nu 21, die al zo lang over haar havo doet en echt heel veel leert (allerlei hulpmiddelen ook) maar gewoon de capaciteiten niet heeft om het succesvol te voltooien. Zelfs op Luzac niet. Dan houdt het gewoon op.
pi_117687676
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:03 schreef Ziba het volgende:

[..]

Die groep bestaat echt wel. Een vriendin van mij, nu 21, die al zo lang over haar havo doet en echt heel veel leert (allerlei hulpmiddelen ook) maar gewoon de capaciteiten niet heeft om het succesvol te voltooien. Zelfs op Luzac niet. Dan houdt het gewoon op.
Really?
Heb je dan een soort van gat in je hoofd oid? Dat de geleerde stof eruit vloeit..
Rustig aan.
pi_117687697
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:02 schreef Amun90 het volgende:

[..]

Cheaten?

Een HBO diploma is gewoon een erkend Bachelor's diploma.
Sommige WO'ers zijn een beetje omhooggevallen...
Rustig aan.
pi_117687717
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:05 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Really?
Heb je dan een soort van gat in je hoofd oid? Dat de geleerde stof eruit vloeit..
Ja, echt serieus. En dat terwijl je mensen hebt die vwo halen zonder überhaupt iets uit te voeren. Geen idee, ze komt niet super dom over, maarja, blijkbaar kan ze niet goed leren. Wel zielig, beste is om dan te stoppen en gewoon mbo te gaan doen. Past dan beter. Hoe hard ook. :')
  Forum Admin zondag 7 oktober 2012 @ 13:07:34 #95
54263 crew  Pharkus
pi_117687742
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:33 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Welk falen zou dat moeten zijn? :s)
Je loopt te jankballen over je werkdruk en dat dit deels door je medestudenten komt. Blijkbaar heb je teveel hooi op je vork genomen.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:08:34 #96
319979 Fok-it
All is well
pi_117687786
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:06 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ja, echt serieus. En dat terwijl je mensen hebt die vwo halen zonder überhaupt iets uit te voeren. Geen idee, ze komt niet super dom over, maarja, blijkbaar kan ze niet goed leren. Wel zielig, beste is om dan te stoppen en gewoon mbo te gaan doen. Past dan beter. Hoe hard ook. :')
Mensen op VWO zijn ook niet per definitie `slimmer'' kunnen vaak gewoon beter leren, net als dat jouw vriendin niet dom is, ze heeft alleen een leerstoornis. of problemen met haar concentratie o.i.d
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_117687860
Jongens, kijk eens op de sociale werkplaats oid, dat zijn echt mensen die geen wo aankunnen, hoor. Niet iedereen kan wo aan.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:11:15 #98
319979 Fok-it
All is well
pi_117687907
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:10 schreef Vice. het volgende:
Jongens, kijk eens op de sociale werkplaats oid, dat zijn echt mensen die geen wo aankunnen, hoor. Niet iedereen kan wo aan.
Wat is dat nou voor een ruk vergelijking? mensen op de sociale werkplaats kunnen HBO ook niet aan
pi_117687934
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Mensen op VWO zijn ook niet per definitie `slimmer'' kunnen vaak gewoon beter leren, net als dat jouw vriendin niet dom is, ze heeft alleen een leerstoornis. of problemen met haar concentratie o.i.d
Neuh, genoeg achterlijke lui op vwo. Leerstoornis inderdaad, maargoed, ik bedoel: zulke mensen blijven falen en kunnen wo - denk ik - niet aan. Al zijn ze niet super dom.
pi_117687943
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:59 schreef Ziba het volgende:

[..]

Beste is idd om te vertrekken met je achterlijke conclusies. :')
Ik heb dat relletje teruggelezen...

Ik lees niet echt conclusies oid ze gaat nergens heen met haar verhaal, en ze doet zeker niet verwaand door te vermelden dat ze WO doet, dat is alleen maar om de TS ervan te weerhouden haar niet serieus te nemen, omdat hij HBO'ers niet serieus neemt :+

Zoiets, maar alsnog kut gezeik tbh.
Rustig aan.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:12:38 #101
319979 Fok-it
All is well
pi_117687963
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:11 schreef Ziba het volgende:

[..]

Neuh, genoeg achterlijke lui op vwo. Leerstoornis inderdaad, maargoed, ik bedoel: zulke mensen blijven falen en kunnen wo - denk ik - niet aan. Al zijn ze niet super dom.
Getuigt wel van genoeg doorzettingsvermogen en inzet als je op je 21ste nog je HAVO examen probeert af te ronden.
pi_117687978
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:12 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik lees niet echt conclusies oid ze gaat nergens heen met haar verhaal, en ze doet zeker niet verwaand door te vermelden dat ze WO doet, dat is alleen maar om de TS ervan te weerhouden haar niet serieus te nemen, omdat hij HBO'ers niet serieus neemt :+

Jaha, maar er staat ook nergens dat ze verwaand doet. Ze komt er alleen zelf mee.
pi_117687994
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:11 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor een ruk vergelijking? mensen op de sociale werkplaats kunnen HBO ook niet aan
Ja, en dus zijn er mensen die, hoe hard ze ook proberen, dat niveau niet aankunnen. Ook mensen die iets hogers doen dan sociale werkplaats.
pi_117688000
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:06 schreef Ziba het volgende:

[..]

Naja helemaal niets uitvoeren dan weet je de stof niet..
Maar alles begrijpen na 1x overlezen moet toch wel lukken....

Maar je school faalt ook wel als je er een paar duizend euro voor betaald en je van 9-5 op school latten jassen.. En ze niet in staat zijn om een beetje begrip in het koppie te stampen.
Rustig aan.
pi_117688027
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:13 schreef Ziba het volgende:

[..]

Jaha, maar er staat ook nergens dat ze verwaand doet. Ze komt er alleen zelf mee.
Niks mis mee toch? Vind het meer op de TS slaan dan op haar. (Ze reageert zo omdat de TS zo een OP maakt, niet omdat ze wilt pronken met haar studieniveau.)
Rustig aan.
pi_117688035
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:12 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

pi_117688037
al die nerds hier :')
yolo toch
Run rabbit, run.
pi_117688051
Hbo :') 30+ uren verplicht op school zitten om te werken aan allemaal kutprojecten en opdrachten waarin je jezelf 'reflecteert' en dergelijke.
Wo _O_ Paar uur per week naar college, een tekstje hier en daar lezen, samenvattinkje bietsen en vervolgens met het slaapzand in je ogen je tentamen marginaal koppen. _O_
pi_117688055
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Getuigt wel van genoeg doorzettingsvermogen en inzet als je op je 21ste nog je HAVO examen probeert af te ronden.
Ja, dat is wel weer zo. Dus denk ook wel dat zij hbo aan kan want ze is dus een echte doorzetter. Maar ze komt d'r niet met een havo diploma. En denk dat wo dan wel weer te hoog gegrepen is. Of is dit raar. :P
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:15:11 #110
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117688060
quote:

[..]

Vind het eerder kansloos. Neem je verlies en ga werken, werk je omhoog in het bedrijf (zoek dus wel een bedrijf uit waar dat kan) en je kan evenveel verdienen, ook zonder havo. Ze heeft nu al een aantal jaar een fulltime jaarsalaris misgelopen. Nu heeft ze op haar 21'ste niet eens havo.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:15:33 #111
319979 Fok-it
All is well
pi_117688080
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:13 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Maar je school faalt ook wel als je er een paar duizend euro voor betaald en je van 9-5 op school latten jassen.. En ze niet in staat zijn om een beetje begrip in het koppie te stampen.
Dat is niet vanzelfsprekend hoor? weet niet hoor maar zelfs mensen op WO lukt dat soms niet eens.
pi_117688094
En jij hebt er op welke manier last van? :') Voor zover ik weet bestaan veel masters toch uit individuele stages en een een thesis.

Je komt door het feit dat je klaagt over hbo'ers die meer uit het leven willen halen, niet erg volwassen op mij over, TS
  Forum Admin zondag 7 oktober 2012 @ 13:15:49 #113
54263 crew  Pharkus
pi_117688095
Maar goed voor de rest gaat 80% van de WO'ers gewoon praktisch bezig zijn in het bedrijfsleven door hun aangeleerde theorieën in praktijk te brengen.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:16:50 #114
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117688140
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:15 schreef Pharkus het volgende:
Maar goed voor de rest gaat 80% van de WO'ers gewoon praktisch bezig zijn in het bedrijfsleven door hun aangeleerde theorieën in praktijk te brengen.
Wie brengt zijn kennis nou niet in praktijk? :')
pi_117688167
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:14 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Hbo :') 30+ uren verplicht op school zitten om te werken aan allemaal kutprojecten en opdrachten waarin je jezelf 'reflecteert' en dergelijke.
Wo _O_ Paar uur per week naar college, een tekstje hier en daar lezen, samenvattinkje bietsen en vervolgens met het slaapzand in je ogen je tentamen marginaal koppen. _O_
O geweldig, ik heb een gewoon een 9-5 studie op WO. Op HBO vaak genoeg dat ik om 2 uur smiddags moest beginnen :o
Rustig aan.
pi_117688185
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:17 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

O geweldig, ik heb een gewoon een 9-5 studie op WO. Op HBO vaak genoeg dat ik om 2 uur smiddags moest beginnen :o
TU zeker?
  Forum Admin zondag 7 oktober 2012 @ 13:18:00 #117
54263 crew  Pharkus
pi_117688188
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:16 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Wie brengt zijn kennis nou niet in praktijk? :')
Niks mis mee, maar ga dan ook niet denigrerend doen erover naar anderen.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:19:27 #118
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117688258
quote:

[..]

In combinatie met Luzac klinkt het meer als iemand die flink onder druk wordt gezet door haar ouders.
pi_117688265
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:13 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. Haha, verschillende scholen gehad. Maarja, falen op Luzac is wel heel erg. Dan moet je gewoon naar mbo en vanuit daar verder. :P
pi_117688302
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:17 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

TU zeker?
Neh, :)
Rustig aan.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:21:36 #121
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117688349
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:17 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ligt er ook maar net aan wat voor opleiding je volgt natuurlijk. hbo studie A heeft ook 9-5 les terwilj hbo studie B 5 uur per week les heeft.

hbo studies met verplichte lessen :')
wo'ers die een maand vrij krijgen om te leren voor een toetsje :')
hbo :')
wo :')

school :') behalve:
middelbare school _O_
pi_117688387
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:15 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat is niet vanzelfsprekend hoor? weet niet hoor maar zelfs mensen op WO lukt dat soms niet eens.
Of je dat kunt of niet heeft niks met je studie niveau te maken maar meer met het individuele persoon.

Ik haalde dat aan om het punt ''er zijn mensen die het met niks doen halen'' ik nuanceerde dat door te stellen dat die het boek ook wel minimaal 1x doorlezen.
Rustig aan.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:22:49 #123
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_117688401
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:07 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Je loopt te jankballen over je werkdruk en dat dit deels door je medestudenten komt. Blijkbaar heb je teveel hooi op je vork genomen.
Heb ik gezegd dat ik mijn punten niet haal? Ik zeg alleen dat die pre-masters mijn groepscijfer omlaag halen, en dat ik extra tijd kwijt ben om hun werk te gaan zitten verbeteren op bijvoorbeeld mijn zaterdagavond. Ik had die zaterdagavond graag anders besteed.

Je suggereert dingen die nergens op gebaseerd zijn. Hbo'er?
pi_117688412
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:19 schreef Nobu het volgende:

[..]

In combinatie met Luzac klinkt het meer als iemand die flink onder druk wordt gezet door haar ouders.
Daar heb je goed gezien idd. Redelijke kakkers en willen volgens mij niets hebben van mbo. Hoe vreemd dat eigenlijk ook is. Maargoed, dat is weer een heel ander punt. :P
pi_117688427
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:21 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

middelbare school _O_
_O_ _O_ _O_
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:24:05 #126
319979 Fok-it
All is well
pi_117688441
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:22 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Heb ik gezegd dat ik mijn punten niet haal? Ik zeg alleen dat die pre-masters mijn groepscijfer omlaag halen, en dat ik extra tijd kwijt ben om hun werk te gaan zitten verbeteren op bijvoorbeeld mijn zaterdagavond. Ik had die zaterdagavond graag anders besteed.

Hahah, walgelijk mannetje :')
pi_117688448
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:19 schreef Ziba het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. Haha, verschillende scholen gehad. Maarja, falen op Luzac is wel heel erg. Dan moet je gewoon naar mbo en vanuit daar verder. :P
Luzac is niet heel bijzonder hoor...

Ze doen wel alsof het het beste is voor een leerling etc...
Het ligt allemaal aan jezelf ben ik van mening, de leerkracht op luzac legt niks beter uit dan de leerkracht op de normale school.
Rustig aan.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:24:15 #128
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117688449
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:18 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Niks mis mee, maar ga dan ook niet denigrerend doen erover naar anderen.
Lijken enkel wo'ertjes te doen.

Ik heb alleen respect voor mensen die een goede (leuke) baan hebben die veel geld verdienen, dat kan je zowel met mavo als met wo bereiken.

Geen respect voor (overgewaardeerde) mbo scholiertjes, hbo scholiertjes en wo scholiertjes. Dat zijn allemaal nog nobody's.
pi_117688457
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:24 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hahah, walgelijk mannetje :')
Lijkt Ziba wel.

Sorry. :*
pi_117688491
Teregte klagt TS
........
pi_117688502
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:21 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Ligt er ook maar net aan wat voor opleiding je volgt natuurlijk. hbo studie A heeft ook 9-5 les terwilj hbo studie B 5 uur per week les heeft.

hbo studies met verplichte lessen :')
wo'ers die een maand vrij krijgen om te leren voor een toetsje :')
hbo :')
wo :')

school :') behalve:
middelbare school _O_
Daarom, en daar zitten ook grotere verschillen tussen moeilijkheidsgraad...
Ik zou durven stellen dat een HBO werktuigbouw best wel moeilijker is als een of andere alpha studie op WO.
Rustig aan.
pi_117688512
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:24 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Luzac is niet heel bijzonder hoor...

Ze doen wel alsof het het beste is voor een leerling etc...
Het ligt allemaal aan jezelf ben ik van mening, de leerkracht op luzac legt niks beter uit dan de leerkracht op de normale school.
Nee, maar op Luzac word je wel verplicht. Vakantie voor het examen moet je gewoon naar school en af en toe in weekenden ook.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:25:38 #133
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_117688525
quote:

[..]

Ik vind het interessanter om te weten waaróm diegene niet gewoon op z'n 17e of 18e HAVO examen heeft gedaan/kunnen doen.
  Forum Admin zondag 7 oktober 2012 @ 13:25:57 #134
54263 crew  Pharkus
pi_117688541
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:22 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ja, en master, en wetenschappelijke artikelen op mijn naam, en nog nooit een avond in het weekend nodig gehad om me met 'school' geneuzel bezig te houden.
pi_117688569
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:24 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Ik heb alleen respect voor mensen die een goede (leuke) baan hebben die veel geld verdienen, dat kan je zowel met mavo als met wo bereiken.

Geen respect voor (overgewaardeerde) mbo scholiertjes, hbo scholiertjes en wo scholiertjes. Dat zijn allemaal nog nobody's.
Ik heb wel een leuke baan, maar verdien geen reet...
Ben ik ook een nobody?
;(
Rustig aan.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:27:13 #136
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117688588
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:25 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ja, en master, en wetenschappelijke artikelen op mijn naam, en nog nooit een avond in het weekend nodig gehad om me met 'school' geneuzel bezig te houden.
Maar wel FOK! mod. ;(

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:25 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Daarom, en daar zitten ook grotere verschillen tussen moeilijkheidsgraad...
Ik zou durven stellen dat een HBO werktuigbouw best wel moeilijker is als een of andere alpha studie op WO.
Ik snap ook niet waarom er altidj wordt afgegeven op hbo. :') zitten ook vast wel pittige opleidingen tussen.
Dat zal op wo ook wel het geval zijn.

Daarom: praktijk _O_
pi_117688599
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:24 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Elitair gebral van een noeste arbeider vanuit zijn mijn. :') ___!
pi_117688615
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:25 schreef Ziba het volgende:

[..]

Nee, maar op Luzac word je wel verplicht. Vakantie voor het examen moet je gewoon naar school en af en toe in weekenden ook.
Dus het verschil ligt hem alleen in verplicht worden...
Luzac daar doe je er 1 jaar over... Regulier onderwijs 2 jaar...
Daar zit ook nog al een verschil.
Rustig aan.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:27:55 #139
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117688621
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:24 schreef Vice. het volgende:

[..]

Lijkt Ziba wel.

Intense droefneus. _O_
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:28:27 #140
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117688645
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:26 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik heb wel een leuke baan, maar verdien geen reet...
Ben ik ook een nobody?
;(
Jij bent er 1 die per se een master wil afronden, een studieschuld heeft opgebouwd van weet ik hoeveel geld, en dan met met een kutbaan eindigd?
pi_117688705
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:28 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Jij bent er 1 die per se een master wil afronden, een studieschuld heeft opgebouwd van weet ik hoeveel geld, en dan met met een kutbaan eindigd?
Oh als ik een master afrond, een studieschuld heb opgebouwd van een halve ton...
Dan nog eindig ik natuurlijk met een baan waar ik stinkend rijk word. Dat snap je wel toch? *)
Rustig aan.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:30:13 #142
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_117688716
Ik ben benieuwd hoe de reacties geweest zouden zijn als ik zelf van het hbo was gekomen, wel een van de weinige intrinsiek gemotiveerde studenten was, en over mijn mede pre-masters aan het klagen was.
pi_117688723
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:27 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dus het verschil ligt hem alleen in verplicht worden...
Luzac daar doe je er 1 jaar over... Regulier onderwijs 2 jaar...
Daar zit ook nog al een verschil.
Ja. Ik denk zelf ook niet dat de kwaliteit van het onderwijs beter is. Al beweren ze zelf van wel. Wel altijd hele hoge slagingspercentage.
pi_117688805
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:30 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de reacties geweest zouden zijn als ik zelf van het hbo was gekomen, wel een van de weinige intrinsiek gemotiveerde studenten was, en over mijn mede pre-masters aan het klagen was.
Waar ik over val is dat er zo gegeneraliseerd wordt en ik ken juist zoveel goede pre-masterstudentjes.
pi_117688828
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:30 schreef MoneyTalks het volgende:
Dan had ik je nogal dom gevonden...
Beetje zeggen dat je zelf niet op het HBO zou mogen komen
quote:
Of jezelf aan die stelling vasthouden terwijl je er zelf uitzondering op bent oid :o Neh, niet heel rationeel vind ik :o
Rustig aan.
pi_117688831
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:24 schreef Vice. het volgende:

[..]

Lijkt Ziba wel.

Stoere dame via internet.
pi_117688876
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:32 schreef Ziba het volgende:

[..]

Stoere dame via internet.
Meet in leiden? Ik neem popcorn mee. :') :')
Rustig aan.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:34:03 #148
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117688890
quote:
13s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:27 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

Elitair gebral van een noeste arbeider vanuit zijn mijn. :') ___!
Niet weten dat ik veel geld ga verdienen. :')
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:34:49 #149
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117688923
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:29 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Oh als ik een master afrond, een studieschuld heb opgebouwd van een halve ton...
Dan nog eindig ik natuurlijk met een baan waar ik stinkend rijk word. Dat snap je wel toch? *)
Als dat lukt, prima gedaan.
pi_117688936
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:30 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ja. Ik denk zelf ook niet dat de kwaliteit van het onderwijs beter is. Al beweren ze zelf van wel. Wel altijd hele hoge slagingspercentage.
Naja, als je gaat terugrekenen naar hoeveel uur een leerling over 5+6 vwo gedaan heeft, tov luzac vs regulier...

Denk dat luzac wel redelijk goed uit de voeten komt... Maar blijkbaar werken die ophok uurtjes met een dominant alpha mannetje / vrouwtje voor de klas goed om huiswerk te maken.
Rustig aan.
pi_117688972
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:34 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Als dat lukt, prima gedaan.
Mensen die zo redeneren als Kingtoppie :')
pi_117688998
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:36 schreef Piethur het volgende:

[..]

Mensen die zo redeneren als Kingtoppie :')
Mensen die een halve fetisj voor je hebben. :')
Rustig aan.
pi_117689041
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:37 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Mensen die een halve fetisj voor je hebben. :')
:?
pi_117689058
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:38 schreef Piethur het volgende:

[..]

:?
Ga nu maar weer weg.
Rustig aan.
pi_117689066
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:39 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ga nu maar weer weg.
Word ik te eng voor je
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:39:45 #156
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_117689080
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:32 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dan had ik je nogal dom gevonden...
Beetje zeggen dat je zelf niet op het HBO zou mogen komen

[..]

Of jezelf aan die stelling vasthouden terwijl je er zelf uitzondering op bent oid :o Neh, niet heel rationeel vind ik :o
Wat mij betreft moeten hbo'ers gewoon in het 1e jaar bachelor beginnen. Academische vaardigheden doe je niet in 1 jaartje op, veel pre-master opleidingen zijn gewoon slecht vormgegeven.
pi_117689092
Echt dik gelul van TS hier.

Pre-master op de Erasmus scoren beter dan hun bachelor collega's. Dus ik weet niet welke uni jij zit, maar verschil tussen pre-master en bachelors hier is bullshit.
Of niet?
pi_117689147
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:39 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Wat mij betreft moeten hbo'ers gewoon in het 1e jaar bachelor beginnen. Academische vaardigheden doe je niet in 1 jaartje op, veel pre-master opleidingen zijn gewoon slecht vormgegeven.
Ik denk dat je het veschil nogal enorm overschat...
Maar als dat niet zou kunnen in 1 jaar zou er wellicht wel iets langer over gedaan moeten worden / het programma aangepast worden opdat het wel in 1 jaar kan.
Rustig aan.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:43:29 #159
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_117689246
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:40 schreef Self-Catering het volgende:
Echt dik gelul van TS hier.

Pre-master op de Erasmus scoren beter dan hun bachelor collega's. Dus ik weet niet welke uni jij zit, maar verschil tussen pre-master en bachelors hier is bullshit.
Op RSM worden hoge eisen gesteld aan pre-master studenten (GMAT en TOEFL/IELTS), maar helaas is RSM wat dat betreft een grote uitzondering in Nederland.
pi_117689293
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:43 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Op RSM worden hoge eisen gesteld aan pre-master studenten (GMAT en TOEFL/IELTS), maar helaas is RSM wat dat betreft een grote uitzondering in Nederland.
Maat van mij had eerst communicatie gedaan op hbo en daarna een pre-master gedaan, die pre-master (waren zijn woorden) sloeg helemaal nergens op dus verschil zal wel erg groot zijn
pi_117689301
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:34 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Niet weten dat ik veel geld ga verdienen. :')
In die waan schijnen veel hbo'ers te leven. Ze gaan hierna iets ondernemends doen, lekker voor zichzelf beginnen. Uiteindelijk leveren ze schoenen van scapino kwaliteit en gaat hun bedrijfje na twee jaar failliet. Om uiteindelijk toch koffie rond te mogen brengen. Ga een vak leren.
pi_117689335
Overigens gaat het niet om het papiertje maar wat jij erzelf van maakt.

Bij mijn studie is 95% instroom vanuit HBO :{w .
pi_117689349
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:43 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ja, die matties van mij zitten wel op RSM inderdaad. En eentje op ESE.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:46:27 #164
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117689362
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:45 schreef xminator het volgende:
Overigens gaat het niet om het papiertje maar wat jij erzelf van maakt.

Bij mijn studie is 95% instroom vanuit HBO :{w .
Makelaartjes. :')
pi_117689372
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:44 schreef feyenoordfan92 het volgende:

[..]

In die waan schijnen veel hbo'ers te leven. Ze gaan hierna iets ondernemends doen, lekker voor zichzelf beginnen. Uiteindelijk leveren ze schoenen van scapino kwaliteit en gaat hun bedrijfje na twee jaar failliet. Om uiteindelijk toch koffie rond te mogen brengen. Ga een vak leren.
Nou ja, dat hebben ook veel mensen die van de uni komen. Die denken dat als ze hun master hebben gehaald ze direct kunnen gaan cashen en een dikke bonus kunnen verdelen. Beetje jammer dat het gewoon maar een beginnetje is
pi_117689378
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:42 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Je bent gewoon een zeurpiet. Mensen die succesvol willen zijn nemen genoegen met alle kansen voor verrijking van kennis. Jij bent dat niet. Is niet erg, maar noem jezelf dan geen academicus als je een hbo'er bent. Je bent gewoon een hbo'er die een master volgt.
#freefrederike
pi_117689396
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:46 schreef Nobu het volgende:

[..]

Over een achterlijke opleiding gesproken vol met golddiggers (alhoewel het minder is geworden door het instorten van die huizenmarkt)
pi_117689403
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:46 schreef Nobu het volgende:

[..]

Accountants. :{w.
pi_117689423
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:47 schreef xminator het volgende:

[..]

Accountants. :{w.
Accountant zijn vind ik wel echt een vak, 100 x meer respect voor dan makelaars
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:48:45 #170
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_117689451
Als TS werkelijk de academicus geweest was die hij claimt te zijn, dan zou dat hele cum laude afstuderen hem een rotzorg zijn.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_117689502
quote:
4s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:48 schreef AgLarrr het volgende:
Als TS werkelijk de academicus geweest was die hij claimt te zijn, dan zou dat hele cum laude afstuderen hem een rotzorg zijn.
Alsof echte geleerde mensen met verstand zich druk maken om zulke achterlijke zaken als TS, die staan daar boven
pi_117689514
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:48 schreef Piethur het volgende:

[..]

Accountant zijn vind ik wel echt een vak, 100 x meer respect voor dan makelaars
Ook één van de lastigere studies. Plus studietraject van accountants duurt enorm lang. Als je alles nominaal doet ben je in circa 8 jaar klaar (RA-titel behaald).
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:51:37 #173
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117689558
quote:

[..]

Hahaha je hebt echt een wanbeeld bij mij voor je, prachtig! _O-

Ik hoef geen eigen bedrijf, dat geeft teveel gedoe.
pi_117689577
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:50 schreef xminator het volgende:

[..]

Ook één van de lastigere studies. Plus studietraject van accountants duurt enorm lang. Als je alles nominaal doet ben je in circa 8 jaar klaar (RA-titel behaald).
Heb altijd wel respect voor die mensen, lijkt mij erg saaie en inderdaad moeilijke studie. Het werk daarna lijkt mij ook erg lastig en het is toch een vak wat de laatste tien jaar redelijk in status is afgenomen
pi_117689589
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:51 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Hahaha je hebt echt een wanbeeld bij mij voor je, prachtig! _O-

Ik hoef geen eigen bedrijf, dat geeft teveel gedoe.
Ik ben toch wel benieuwd wat jij voor werk of studie doet
pi_117689698
Leuke backfire, verdient zo'n hbo'er als ts wel :W
#freefrederike
  zondag 7 oktober 2012 @ 14:28:17 #177
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117691129
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:46 schreef Piethur het volgende:

[..]

Nou ja, dat hebben ook veel mensen die van de uni komen. Die denken dat als ze hun master hebben gehaald ze direct kunnen gaan cashen en een dikke bonus kunnen verdelen. Beetje jammer dat het gewoon maar een beginnetje is
Dit ook ja. :')
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:50 schreef Piethur het volgende:

[..]

Alsof echte geleerde mensen met verstand zich druk maken om zulke achterlijke zaken als TS, die staan daar boven
Idem. Wijze uitspraken deze jongen vandaag.

Daarom zeg ik ook altijd maar dat je pas kan zeggen als je het goed hebt gedaan als je een goede baan hebt waarmee je geld verdiend (en uiteraard ook gelukkig bent enzo :') ).

Dat hele gezeik met hbo, wo, mavo blabla, maakt niets uit. Een wo'er kan ook als putjesschepper eindigen.

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:52 schreef Piethur het volgende:

[..]

Ik ben toch wel benieuwd wat jij voor werk of studie doet
Ik wil iets financieels gaan doen, maar niet hetzelfde als jij. ;)
  zondag 7 oktober 2012 @ 14:49:07 #179
338319 ZarB
Piña colada
pi_117691942
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:50 schreef Piethur het volgende:

[..]

Zoiets bedoelde ik dus ook met mijn posts. Ik vind de universiteit zoveel prettiger dan het hbo (en het werkveld). Juist omdat je daar lekker je gang kunt gaan. Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat je zo enorm veel groepsopdrachten moet doen dat je er geestelijk onder lijdt. Je zit daar toch voor jezelf. Jammer van die opdrachten, maar verder kun je er toch je hele eigen draai aan geven en in je uppie broeden op theorietjes etc.
pi_117691985
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 14:49 schreef ZarB het volgende:

[..]

Zoiets bedoelde ik dus ook met mijn posts. Ik vind de universiteit zoveel prettiger dan het hbo (en het werkveld). Juist omdat je daar lekker je gang kunt gaan. Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat je zo enorm veel groepsopdrachten moet doen dat je er geestelijk onder lijdt. Je zit daar toch voor jezelf. Jammer van die opdrachten, maar verder kun je er toch je hele eigen draai aan geven en in je uppie broeden op theorietjes etc.
Ik ben uitgegaan toen ik mijn laatste groepsopdracht af had, ik ging het vieren dat ik nooit meer in een projectgroepje hoefde te werken. Wat een ellende is dat!
pi_117692049
Al die frustratie in dit topic. :')
Niet zomaar een schaap, nee, een FOK!-schaap
  zondag 7 oktober 2012 @ 14:53:57 #182
338319 ZarB
Piña colada
pi_117692147
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 14:50 schreef Piethur het volgende:

[..]

Ik ben uitgegaan toen ik mijn laatste groepsopdracht af had, ik ging het vieren dat ik nooit meer in een projectgroepje hoefde te werken. Wat een ellende is dat!
Mee eens. Op het hbo, met name de eerste 2 jaar, was het nog wel eens leuk en lekker makkelijk omdat je niet alleen de verantwoordelijkheid hoefde te dragen. Gaandeweg ga je je ontwikkelen en zelf dingen ontdekken en uit willen zoeken en dan is het heel onhandig als anderen in de weg lopen. Al zou ik een goede onderzoekspartner wel kunnen waarderen. Samenwerken vind ik geen probleem, maar dan kies ik wel graag zelf de andere personen uit. Kennis moet je delen etc. dat soort dingen. Dat vind ik dan wel ok.
  zondag 7 oktober 2012 @ 14:57:06 #183
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_117692283
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:46 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Je bent gewoon een zeurpiet. Mensen die succesvol willen zijn nemen genoegen met alle kansen voor verrijking van kennis. Jij bent dat niet. Is niet erg, maar noem jezelf dan geen academicus als je een hbo'er bent. Je bent gewoon een hbo'er die een master volgt.
De BSc titel achter mijn naam zegt wat anders ;)
pi_117692798
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 14:57 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, want deze man: Republikein blijkt volslagen gestoord heeft ook een universitaire titel en hem kun je ook moeilijk slim noemen.
pi_117693715
quote:

[..]

Dit bedoel ik nou. :') Je zou 't moeten doen voor verrijking van kennis, niet om een titel achter je naam te hebben. Laat ik het maar zo zeggen(aangezien je niet zo slim bent); je volgt universitair niveau, maar je bent hbo'er. Jij bent niet het type die succesvol wordt. Je verafschuwt overwerk, en dat is juist iets dat succesvolle mensen verplicht moeten doen.

Dat je een academische titel draagt, wil nog niet zeggen dat je academicus bent. Academicus ben je met de juiste instelling, niet met een titel.

;)
#freefrederike
  zondag 7 oktober 2012 @ 16:17:38 #186
379774 Saucerian
Circling your globe
pi_117695507
quote:

[..]

Titels voeren lager dan doctor. :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
  zondag 7 oktober 2012 @ 16:42:20 #187
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117696438
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2012 15:29 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dit bedoel ik nou. :') Je zou 't moeten doen voor verrijking van kennis, niet om een titel achter je naam te hebben. Laat ik het maar zo zeggen(aangezien je niet zo slim bent); je volgt universitair niveau, maar je bent hbo'er. Jij bent niet het type die succesvol wordt. Je verafschuwt overwerk, en dat is juist iets dat succesvolle mensen verplicht moeten doen.

_O_

Dat is inderdaad waar het bij de meeste hbo'ertjes en wo'ertjes (mensen eigenlijk) aan ontbreekt. Die denken wel even miljonair/rijk te worden: hetzij met een webwinkeltje ( :') ) ,hetzij met een eigen bedrijfje, hetzij met een 9-5 mentaliteit.

Mensen die veel geld verdienen werken veel en pochen niet (sowieso kinderachtig) over hun schoolniveau.

School :')
Werken _O_
pi_117697099
quote:

[..]

Precies. Oprichten van student companies met een product wat totaal niet zou gaan verkopen. Maar het idee en het volgen van het plan was de opdracht was goed genoeg.

Dus denken ze dat het in de praktijk ook zo gaat werken, maar dan komen ze toch bedrogen uit. Ze doen dit gewoon op HBO omdat ze te weinig leraren hebben, dus de student mag lekker projectjes gaan maken.

HBO is nieuwe MBO
  zondag 7 oktober 2012 @ 17:05:34 #189
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_117697296
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 16:42 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

_O_

Dat is inderdaad waar het bij de meeste hbo'ertjes en wo'ertjes (mensen eigenlijk) aan ontbreekt. Die denken wel even miljonair/rijk te worden: hetzij met een webwinkeltje ( :') ) ,hetzij met een eigen bedrijfje, hetzij met een 9-5 mentaliteit.

Mensen die veel geld verdienen werken veel en pochen niet (sowieso kinderachtig) over hun schoolniveau.

Werken _O_
Geld als doel zien en niet als middel :N
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_117697530
quote:
13s.gif Op zondag 7 oktober 2012 17:05 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Uiteindelijk wordt het middel uiteindelijk het doel (Maslov)
  zondag 7 oktober 2012 @ 17:52:58 #191
52513 whosvegas
The Trickster
pi_117699057
Een kijk-mij-ik-ben-stoer-omdat-ik-op-de-universiteit-zit topic :r
Are you nuts??
  zondag 7 oktober 2012 @ 18:33:57 #192
379774 Saucerian
Circling your globe
pi_117700469
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 17:52 schreef whosvegas het volgende:
Een kijk-mij-ik-ben-stoer-omdat-ik-op-de-universiteit-zit topic :r
  zondag 7 oktober 2012 @ 18:55:09 #193
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_117701224
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2012 15:29 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dat je een academische titel draagt, wil nog niet zeggen dat je academicus bent. Academicus ben je met de juiste instelling, niet met een titel.

;)
troll :D
  zondag 7 oktober 2012 @ 19:34:47 #194
250938 RodeNek
No humans allowed
pi_117702661
Nieuwe wet: In 2013-2014 kan je niet meer met een hbo propedeuse doorstromen naar het wo. Oorzaak: teveel uitval onder doorstromers van het hbo.
Busier than a cat covering crap on a marble floor
=======================================
When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
  zondag 7 oktober 2012 @ 19:37:26 #195
381234 Vaatwastablet
pi_117702776
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 19:34 schreef RodeNek het volgende:
Nieuwe wet: In 2013-2014 kan je niet meer met een hbo propedeuse doorstromen naar het wo. Oorzaak: teveel uitval onder doorstromers van het hbo.
Bron?
  zondag 7 oktober 2012 @ 19:46:08 #196
192683 AMDB
Visionair.
pi_117703117
Op de VU dienen pre-masters deze daarom ook binnen een jaar af te ronden. Wat neerkomt op maximaal twee kansen voor elk examen. Wel maar 45 studiepunten. Heb 'm zelf vrij simpel succesvol afgerond en nu in de master, vind mezelf niet onderdoen voor 'reguliere' bachelorstudenten.
pi_117704041
Nou nou zo te zien hebben de meeste Fok!kers hun zondag ook wel om gekregen.
pi_117704369
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:05 schreef Coca_Cola het volgende:
Nou nou zo te zien hebben de meeste Fok!kers hun zondag ook wel om gekregen.
you can say that again (nu de rest van de komende "onderwijs" week weer ;)
pi_117704685
quote:

[..]

Bij een sollicitatiegesprek is dat niet meer dan een titel dat maar iets over je zegt.
Een hbo'er die veel gemotiveerder is en sterkere sociale vaardigheden heeft met redelijk wat werkervaring dat bij de baan past waarvoor gesolliciteerd wordt, kan wel eens meer kans dan jou hebben om aangenomen te worden.
pi_117704761
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:16 schreef Coca_Cola het volgende:

[..]

Bij een sollicitatiegesprek is dat niet meer dan een titel dat maar iets over je zegt.
Een hbo'er die veel gemotiveerder is en sterkere sociale vaardigheden heeft met redelijk wat werkervaring dat bij de baan past waarvoor gesolliciteerd wordt, kan wel eens meer kans dan jou hebben om aangenomen te worden.
Mensen die hun status moeten ontleden aan de opleiding i.p.v. karakter, emotionele intelligentie, gedrag, sociale vaardigheden |:(
  zondag 7 oktober 2012 @ 20:28:46 #201
133369 Jivis
Critikut
pi_117705248
Wat een ongefundeerde bullshit TS. Ik doe een premaster en heb tot nu toe alles prima gehaald, net als de rest van de ex-hbo'ers bij wie ik in het cursusjaar zit. Ik zie juist de wo-bachelorstudenten in colleges altijd 9gaggen en aan alle kanten falen.

Ergens wel logisch, deed ik op mijn 18e en 19e als hbo'er ook. Nu ben ik op mijn 24e echter extra gemotiveerd omdat ik mijn master zelf bekostig en het heel interessant vind. Ongemotiveerde hbo'ers gaan namelijk niet doorstuderen maar direct de arbeidsmarkt op.
Amen.
  zondag 7 oktober 2012 @ 20:36:10 #202
133369 Jivis
Critikut
pi_117705643
quote:
Het grootste gedeelte van de ingestroomde hbo'ers (bij mij althans) heeft een vierjarige opleiding afgerond.
Amen.
pi_117710558
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 16:42 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

_O_

Werken _O_
Jij snapt mij ;)
#freefrederike
  zondag 7 oktober 2012 @ 21:51:04 #204
381234 Vaatwastablet
pi_117710982
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:36 schreef Jivis het volgende:

[..]

Het grootste gedeelte van de ingestroomde hbo'ers (bij mij althans) heeft een vierjarige opleiding afgerond.
Als je je hbo-propedeuse haalt kan je doorstromen naar het eerste jaar wo. Als je een hbo-bachelor haalt kan je een pre-master doen en vervolgens een wo-master.
Je kan onmogelijk met een p naar een masterstudie :P
  zondag 7 oktober 2012 @ 21:54:04 #205
133369 Jivis
Critikut
pi_117711209
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2012 21:51 schreef Vaatwastablet het volgende:

[..]

Als je je hbo-propedeuse haalt kan je doorstromen naar het eerste jaar wo. Als je een hbo-bachelor haalt kan je een pre-master doen en vervolgens een wo-master.
Je kan onmogelijk met een p naar een masterstudie :P
Hangt ook maar net van de studie af volgensmij (dat je met je P kan instromen bedoel ik). En ja, ik had het ook over instromen in de premaster :).
Amen.
pi_117711564
Aah, de elitaire klasse voelt zich weer eens verheven boven het hbo-volk. Wat zou ik jullie betweters eens graag voor de auto krijgen.

En ja, ben ook een pre-master student. Ik spuug op volk zoals ts.
pi_117713853
Universiteit ebt zo veel huswerk dat ik liever putje ga scheppe lui, gewoon chill toch nerd gedoe
We're slowly approaching inevitable death.
pi_117714113
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 21:59 schreef Krabs het volgende:
Aah, de elitaire klasse voelt zich weer eens verheven boven het hbo-volk. Wat zou ik jullie betweters eens graag voor de auto krijgen.

Klinkt inderdaad als een wetenschapper.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_117714137
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:43 schreef twiFight het volgende:

[..]

Het getuigt van gebrek aan managementskills als je de rollen in zo'n groep niet weet te verdelen en tot een goed resultaat kan komen.

Jouw klaagtopic zegt eigenlijk meer over jouw eigen onvermogen dan over die premasters.
Whatever...
pi_117714329
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:41 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het getuigt van gebrek aan managementskills als je de rollen in zo'n groep niet weet te verdelen en tot een goed resultaat kan komen.

Jouw klaagtopic zegt eigenlijk meer over jouw eigen onvermogen dan over die premasters.
Dit dus, dat zeg ik al de heletijd. :P 1 Ding is zeker: TS wordt nooit succesvol.
#freefrederike
pi_117714358
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:45 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dit dus, dat zeg ik al de heletijd. :P 1 Ding is zeker: TS wordt nooit succesvol.
Sorry, ik heb niet het hele topic doorgelezen. ;)
Whatever...
  zondag 7 oktober 2012 @ 23:37:27 #212
365082 IPA35
Patriarch
pi_117716777
quote:
15s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:21 schreef MoneyTalks het volgende:
Pre-masters kunnen wat mij betreft meteen afgeschaft worden. Al die gasten die via een pre-master een universitaire master inrollen zijn alsnog van onvoldoende niveau. Ze halen vaak hun master (na meerdere herkansingen) wel, maar vaak is dat minimumwerk en is dat werk academisch gezien van zeer discutabel niveau.

Ze doen overigens hun werk wel hoor, vaak houden ze zich nog beter aan de planning dan academisch geschoolden. De kwaliteit is echter simpelweg niet van academisch niveau, en daar word je wel op beoordeeld.

Rot toch op zelfingenomen bal gehakt :r
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 7 oktober 2012 @ 23:41:34 #213
362423 mrazura
Ik ben nieuw hier.
pi_117716900
quote:
Ik hoop het niet. Bron?
  maandag 8 oktober 2012 @ 00:02:06 #214
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117717580
Toch mooi om te zien hoeveel reacties dit topic losmaakt. Nog mooier dat het bijna altijd bij schelden blijft, het punt van ts wordt gewoon keer op keer bevestigd.
pi_117717685
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 00:02 schreef Nobu het volgende:
Toch mooi om te zien hoeveel reacties dit topic losmaakt. Nog mooier dat het bijna altijd bij schelden blijft, het punt van ts wordt gewoon keer op keer bevestigd.
Het allermooiste is dat ze door de "ik ken/ben iemand die zijn/mijn master wel heeft gehaald met goede cijfers dús is dit topic onwaar" argumentatiestructuur het punt van TS alleen maar meer bevestigen.
pi_117718112
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2012 00:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het allermooiste is dat ze door de "ik ken/ben iemand die zijn/mijn master wel heeft gehaald met goede cijfers dús is dit topic onwaar" argumentatiestructuur het punt van TS alleen maar meer bevestigen.
Het verhaal van TS is net zo goed selectief en generaliserend.
Amen.
pi_117718133
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 00:17 schreef Jivis het volgende:

[..]

Het verhaal van TS is net zo goed selectief en generaliserend.
Scherp gezien. Hier, een masterpapiertje.
pi_117718281
Natuurlijk moeten hbo'ers aan het academisch denkniveau wennen, maar tijdens de premaster kom je meestal bij eerstejaars bachelors terecht. Die doen dat toch even goed voor het eerst?
Amen.
  maandag 8 oktober 2012 @ 00:58:52 #219
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117719022
quote:
13s.gif Op zondag 7 oktober 2012 17:05 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Het niet snappen. ;(
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 21:59 schreef Krabs het volgende:

sowieso sukkeltjes die zich verheven voelen boven anderen terwijl ze nog met een suf studietje bezig zijn en dus zelf ook geen fuck voorstellen. :')
pi_117719034
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 00:22 schreef Jivis het volgende:
Natuurlijk moeten hbo'ers aan het academisch denkniveau wennen, maar tijdens de premaster kom je meestal bij eerstejaars bachelors terecht. Die doen dat toch even goed voor het eerst?
En hier zit hem de crux.

Want na dat premaster jaar zitten ze opeens tussen vierdejaars, die dus 2 jaar meer ervaring hebben met de academische werkwijze. En dan merk je dus het verschil.
pi_117719230
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2012 00:59 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

En hier zit hem de crux.

Want na dat premaster jaar zitten ze opeens tussen vierdejaars, die dus 2 jaar meer ervaring hebben met de academische werkwijze. En dan merk je dus het verschil.
Maar denk je nu werkelijk dat premaster-instromers die hier nog niet voldoende in getraind zijn fluitend hun master inkoppen, omdat ze meeliften op anderen? Los van groepswerk wordt er zelfstandig ook veel van je verwacht, dus studenten die het te licht opvatten komen zichzelf echt wel tegen. Sowieso worden die mensen er tijdens het schakeljaar wel uitgefilterd.

Ik vind het gewoon vreemd dat jij hbo'ers die er bewust voor kiezen verder te studeren op een hoger niveau die kans kennelijk niet gunt, alleen maar omdat ze toevallig van het hbo komen.
Amen.
  maandag 8 oktober 2012 @ 01:21:53 #222
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117719412
Studentjes die nu slapen omdat ze morgen naar school moeten. :')
Studentjes die nu niet snuiven om een nachtje wakker te blijven. :')
  maandag 8 oktober 2012 @ 01:50:20 #223
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_117719835
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:32 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

[Laadje]
Laadje, (B. *-N), o. (-s), kleine lade; (fig.) aan het - zitten, de beschikking over geld hebben; zich zelven het meest bevoordeelen.
Juist, maar het is "geld in het laatje"
  maandag 8 oktober 2012 @ 01:52:39 #224
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117719869
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 01:21 schreef ikjijallebei het volgende:
Studentjes die nu slapen omdat ze morgen naar school moeten. :')
Studentjes die nu niet snuiven om een nachtje wakker te blijven. :')
Moeten snuiven om een nachtje door te halen. :')
pi_117720163
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:32 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

[Laadje]
Ik kwam hier alleen om te zeggen dat er bij zulk soort conflicten altijd wel sites zijn die het verkeerde claimen, maar laaTje is in de door jou gebruikte context zeer zeker met een t.

Kijk voor een bron maar in de dikke.

Gr gr
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:06:11 #226
192481 Core2
Happiness is the road
pi_117723269
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2012 00:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, nee. Als je een klein beetje van logica snapt, dan weet je dat slechts één tegenvoorbeeld genoeg is om de stelling in zijn tweede zin te ontkrachten. Verder is het wel een goede troll. Ik snap niet waarom mijn medeschakelaars zo gretig happen :') .
pi_117723434
quote:

Dat wordt dan in de toekomst gezellig samenwerken met jou :')

Vanaf een bepaald niveau sta je gewoon erboven en stoor je je er niet aan.. :s)
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:34:15 #228
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117723916
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2012 01:52 schreef Nobu het volgende:

[..]

Moeten snuiven om een nachtje door te halen. :')
Niet weten dat het dan makkelijker wordt. :')
Koffie / redbull drinken. :')
pi_117724680
Hoewel ik normaal een lurker ben, voel ik mij even genoodzaakt om te reageren hiero.

Ik ben zelf nu bezig met mijn master in Engeland (waar ik 90 studiepunten in een jaar moet halen). Ik kom direct van het hbo (bedrijfseconomie), en dus zonder pre-master, en sta nu gemiddeld een 7.2. Bachelor is hier bachelor, of dat nu bij een hbo of uni is gehaald, dat verschil kennen ze hier niet (hbo= university of applied sciences). Ik studeer hier samen met mijn vriendin (andere studie, zelfde uni) die ook rechtstreeks van het hbo is afgekomen, en die gaat vanaf februari een betaalde PhD hier doen.

Zo, en nu de elitaire uni-balletjes weer :P
pi_117729231
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:06 schreef Core2 het volgende:

[..]

Nou, nee. Als je een klein beetje van logica snapt, dan weet je dat slechts één tegenvoorbeeld genoeg is om de stelling in zijn tweede zin te ontkrachten. Verder is het wel een goede troll. Ik snap niet waarom mijn medeschakelaars zo gretig happen :') .
Neen. Iedereen snapt dat die stelling niet letterlijk te nemen is, omdat het overdreven is. Natuurlijk zijn er voorbeelden van hbo'ers die het wel kunnen, evenals er voorbeelden zijn van mbo'ers die een topfunctie bekleden en miljonair zijn. Dat wil niet zeggen dat elke mbo'er een topfunctie kan bekleden, en elke hbo'er een pre-master kan halen. Sterker nog, ik denk dat er wel een kern van waarheid inzit dat veel hbo'ers een pre-master niet of slechts met hangen en wurgen aankunnen, wat vervelend is als je, zoals TS aangeeft, daarmee in een groepje moet werken.
pi_117729256
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:00 schreef Robinskii het volgende:
Hoewel ik normaal een lurker ben, voel ik mij even genoodzaakt om te reageren hiero.

Ik ben zelf nu bezig met mijn master in Engeland (waar ik 90 studiepunten in een jaar moet halen). Ik kom direct van het hbo (bedrijfseconomie), en dus zonder pre-master, en sta nu gemiddeld een 7.2. Bachelor is hier bachelor, of dat nu bij een hbo of uni is gehaald, dat verschil kennen ze hier niet (hbo= university of applied sciences). Ik studeer hier samen met mijn vriendin (andere studie, zelfde uni) die ook rechtstreeks van het hbo is afgekomen, en die gaat vanaf februari een betaalde PhD hier doen.

Zo, en nu de elitaire uni-balletjes weer :P
Mooi man. In hoeverre denk je dat jij representatief bent voor hbo'ers die een master gaan doen?
pi_117729424
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Mooi man. In hoeverre denk je dat jij representatief bent voor hbo'ers die een master gaan doen?
Misschien niet 100% representatief, want doordat ik nu in UK studeer, focus ik me wel voor (bijna) 100% op mijn studie. En (oa ivm de kosten) ben ik wel zeer gemotiveerd om het goed en snel af te ronden. In NL op het hbo was dat wel wat anders, maar ik weet nu iets beter wat ik wil in de toekomst en wat ik daar voor over moet hebben. Hard werken dus, en een beetje intelligent overkomen.
pi_117729781
Dit:
quote:
en dit:
quote:

pi_117731262
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:44 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Wat geenzins betekent dat dit ook maar enigzins representatief is voor de gemiddelde pre-master student. Als zogenaamd wetenschapper zou je moeten weten dat als je een conclusie zoals jij hem trekt wilt staven je statistisch onderbouwd onderzoek moet hebben gedaan. Jij baseert het op je eigen ervarinkje en sterke verhalen van je wellicht even elitaire bal-vriendjes. :')

[Edit] En ja ben een 'directe' WO'er die alles netjes heeft afgerond :W

[ Bericht 0% gewijzigd door Heer_van_Bartolhoven op 08-10-2012 14:46:10 ]
Een heer met stijl
pi_117731834
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2012 00:59 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

En hier zit hem de crux.

Ach dat gelul van je over academische vaardigheden dit en dat, denk je dat je met je bachelor de academische vaardigheden bezit die een afgestudeerd master student behoort te bezitten? Ik kan je wel vertellen dat dit niet het geval is, voor je zelf voldaan achterover leunt zou ik me maar eerst eens beseffen dat je academische vaardigheden juist met name in je master worden gevormd (afstudeerstage/scriptie/literatuuronderzoek enz).

Ook geil je nogal op je Bsc titel, ik zal je direct uit de droom helpen: hier kun je als WO'er doorgaans geen klap mee, behalve in aanmerking komen voor een master. HBO'ers daarentegen kunnen direct aan de slag èn kunnen in aanmerking komen voor een master als ze hun best doen. Bovendien kunnen ze -althans in mijn branche (bio/medisch) - juist een stuk meer dan bachelor studenten, aangezien ze theorie en praktijk een stuk meer paraat hebben.

Kortom ja, je leert wat academische vaardigheden tijdens je bachelor, maar deze zijn niet onoverbrugbaar voor iemand met de capaciteiten en de belangrijkste vaardigheden leer je toch echt tijdens je master.

Richt je nou wat meer op je studie dan op je medestudenten, dan heb je straks echt iets om je boven anderen verheven te voelen, kennelijk heb je dat nodig :')
Een heer met stijl
  maandag 8 oktober 2012 @ 14:45:36 #236
192481 Core2
Happiness is the road
pi_117731848
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Neen. Iedereen snapt dat die stelling niet letterlijk te nemen is, omdat het overdreven is. Natuurlijk zijn er voorbeelden van hbo'ers die het wel kunnen, evenals er voorbeelden zijn van mbo'ers die een topfunctie bekleden en miljonair zijn. Dat wil niet zeggen dat elke mbo'er een topfunctie kan bekleden, en elke hbo'er een pre-master kan halen. Sterker nog, ik denk dat er wel een kern van waarheid inzit dat veel hbo'ers een pre-master niet of slechts met hangen en wurgen aankunnen, wat vervelend is als je, zoals TS aangeeft, daarmee in een groepje moet werken.
Jij maakt er een mooi genuanceerd verhaal van, waar zeker een kern van waarheid inzit. Is toch anders dan het trollen van de TS. Ik ben zelf schakelaar en ik erken dat veel medeschakelaars (meermaals) vakken moeten herkansen en vaak niet het juiste niveau behalen.
  maandag 8 oktober 2012 @ 14:46:01 #237
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_117731864
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:53 schreef Wootism het volgende:

pi_117731904
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:45 schreef Core2 het volgende:

[..]

Jij maakt er een mooi genuanceerd verhaal van, waar zeker een kern van waarheid inzit. Is toch anders dan het trollen van de TS. Ik ben zelf schakelaar en ik erken dat veel medeschakelaars (meermaals) vakken moeten herkansen en vaak niet het juiste niveau behalen.
Je hebt ook studenten die vanaf jaar 1 op de universiteit zitten en dit patroon hebben.
Een heer met stijl
  maandag 8 oktober 2012 @ 14:51:46 #239
192481 Core2
Happiness is the road
pi_117732084
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:47 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Je hebt ook studenten die vanaf jaar 1 op de universiteit zitten en dit patroon hebben.
Het verschil is denk ik dat die vwo'ers lui zijn en daardoor vakken niet halen. Schakelaars zijn niet lui, maar hebben vaak niet de capaciteit om de stof te begrijpen. Dit geldt uiteraard niet voor alle schakelaars.
pi_117732104
jezelf wetenschapper noemen wanneer je enkel een master hebt :')

wetenschappers publiceren. die onderzoeken dingen, zetten een theorie op, toetsen deze en publiceren dat waarna dit door hun collega's beoordeeld wordt. dat is wetenschap. het halen van een vooraf vastgesteld studieprogramma bestaande uit x studiepunten niet :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 8 oktober 2012 @ 14:53:13 #241
192481 Core2
Happiness is the road
pi_117732140
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:52 schreef simmu het volgende:

wetenschappers publiceren. die onderzoeken dingen, zetten een theorie op, toetsen deze en publiceren dat waarna dit door hun collega's beoordeeld wordt. dat is wetenschap. het halen van een vooraf vastgesteld studieprogramma bestaande uit x studiepunten niet :)
Wat heeft dit punt te maken met het topic?
pi_117732218
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:53 schreef Core2 het volgende:

[..]

Wat heeft dit punt te maken met het topic?
dat een masterstudent zn kop moet houden over andere studenten, aangezien hijzelf evenmin een wetenschapper is. ts is zelf gewoon net zo een puntenjager als de luitjes waar hij zelf over mekkert
pi_117732221
quote:

Dit is een semantische kwestie, zo zijn er mensen die stellen dat wanneer je werk doet in de richting van je opleiding echter niet in de academische wereld, maar wel bij de overheid of een bedrijf, je jezelf wel een wetenschapper mag noemen.
Een heer met stijl
pi_117739119
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:55 schreef simmu het volgende:

[..]

dat een masterstudent zn kop moet houden over andere studenten, aangezien hijzelf evenmin een wetenschapper is. ts is zelf gewoon net zo een puntenjager als de luitjes waar hij zelf over mekkert
Ik heb TS niet zien beweren dat hij een wetenschapper is?
pi_117740124
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:45 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Ook geil je nogal op je Bsc titel, ik zal je direct uit de droom helpen: hier kun je als WO'er doorgaans geen klap mee, behalve in aanmerking komen voor een master. HBO'ers daarentegen kunnen direct aan de slag èn kunnen in aanmerking komen voor een master als ze hun best doen. Bovendien kunnen ze -althans in mijn branche (bio/medisch) - juist een stuk meer dan bachelor studenten, aangezien ze theorie en praktijk een stuk meer paraat hebben.
Ten eerste, natuurlijk hebben ze niet meer theorie paraat, een opleiding met dezelfde duur op lager niveau kan niet op beide punten beter scoren; en met praktijk bedoel je dan hoogstens dat ze de helft van de tijd in groepjes opdrachten hebben gemaakt. Ten tweede, de medische branche is natuurlijk het slechtste voorbeeld voor een vergelijking tussen HBO en WO.
pi_117741521
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 18:01 schreef twaalf het volgende:

[..]

Ten eerste, natuurlijk hebben ze niet meer theorie paraat, een opleiding met dezelfde duur op lager niveau kan niet op beide punten beter scoren; en met praktijk bedoel je dan hoogstens dat ze de helft van de tijd in groepjes opdrachten hebben gemaakt.
Bij mijn studie was laboratoriumwerk heel belangrijk, een HLO'er heeft meer kennis van hoe het er in een lab aan toegaat dan een WO'er.
quote:
Ten tweede, de medische branche is natuurlijk het slechtste voorbeeld voor een vergelijking tussen HBO en WO.
Want? Ik heb het niet per se over geneeskunde, maar meer over iets moleculairs bijvoorbeeld.
Een heer met stijl
  maandag 8 oktober 2012 @ 18:49:22 #247
379774 Saucerian
Circling your globe
pi_117741952
quote:

Deze meisje! _O_
pi_117742441
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2012 17:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik heb TS niet zien beweren dat hij een wetenschapper is?
prima. agreed. desondanks houdt het verhaal stand, aangezien ts mekkert over het academisch nivo :*
pi_117742465
quote:
Nog altijd geen WO'er meegemaakt die duidelijk intelligenter is dan ik EN niet totaal sociaal onvaardig. Gek genoeg valt half fok hier wel onder, inclusief lul van minimaal 33cm en super model als vriendin natuurlijk.
pi_117742527
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 19:00 schreef simmu het volgende:

[..]

prima. agreed. desondanks houdt het verhaal stand, aangezien ts mekkert over het academisch nivo :*
Academisch niveau is iets anders dan het zijn van een wetenschapper.
pi_117742537
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 19:00 schreef Maharajah het volgende:

[..]

Nog altijd geen WO'er meegemaakt die duidelijk intelligenter is dan ik EN niet totaal sociaal onvaardig. Gek genoeg valt half fok hier wel onder, inclusief lul van minimaal 33cm en super model als vriendin natuurlijk.
33cm vind ik vrij klein eerlijk gezegd :')!
Amen.
pi_117742722
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2012 19:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Academisch niveau is iets anders dan het zijn van een wetenschapper.
de discussie mbt waartoe een universiteit stelt op te leiden is een andere :)

linksom of rechtsom; ts is een zure pisser die geen recht van spreken heeft :D
pi_117742864
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 19:05 schreef simmu het volgende:

[..]

de discussie mbt waartoe een universiteit stelt op te leiden is een andere :)

linksom of rechtsom; ts is een zure pisser die geen recht van spreken heeft :D
Neen. Wetenschapper is een beroep, academisch niveau behelst een zekere denkwijze die op de universiteit aangeleerd (als het goed gaat) wordt. Je kan een academische denkwijze hanteren zonder wetenschapper te zijn. Ik heb ook geen enkele universiteit zien zeggen dat ze "wetenschappers" opleiden, men leidt academici op, die wetenschappers kunnen worden.
pi_117751220
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2012 19:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Neen. Wetenschapper is een beroep, academisch niveau behelst een zekere denkwijze die op de universiteit aangeleerd (als het goed gaat) wordt. Je kan een academische denkwijze hanteren zonder wetenschapper te zijn. Ik heb ook geen enkele universiteit zien zeggen dat ze "wetenschappers" opleiden, men leidt academici op, die wetenschappers kunnen worden.
waar dacht jij dan dat VWO voor staat?

daarnaast was ik volgens mij best duidelijk dat een master nog geen wetenschapper maakt :) toch is het doel van een universiteit wetenschap bedrijven en wetenschappers opleiden. dat zulks in de praktijk anders is, dat kan. men leidt idd academici op nu :Y dat zegt niks over het doel van een universiteit, het zegt slechts iets over het behalen van dat doel.
pi_117751880
quote:

[..]

Doe mij maar een goede technisch hbo-er boven welke gamma 'wtenschapper'dan ook. Overigens jammer, want gezien het karakter van alfa en gamma wetenschap is toetsing van hypotheses vele malen lastiger dan bij natuurkunde. Los daarvan komen de leuke esperimenten toch niet door de ethische commissie.
Whatever...
pi_117755880
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:32 schreef simmu het volgende:

[..]

waar dacht jij dan dat VWO voor staat?

daarnaast was ik volgens mij best duidelijk dat een master nog geen wetenschapper maakt :) toch is het doel van een universiteit wetenschap bedrijven en wetenschappers opleiden. dat zulks in de praktijk anders is, dat kan. men leidt idd academici op nu :Y dat zegt niks over het doel van een universiteit, het zegt slechts iets over het behalen van dat doel.
Ja, ik begrijp dat de W voor wetenschappelijk staat. Dat is immers ook het niveau dat van je verwacht wordt, een wetenschappelijk niveau. Dat maakt geen wetenschapper, slechts iemand die op een bepaald niveau mee kan komen.
pi_117755934
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 21:42 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Doe mij maar een goede technisch hbo-er boven welke gamma 'wtenschapper'dan ook. Overigens jammer, want gezien het karakter van alfa en gamma wetenschap is toetsing van hypotheses vele malen lastiger dan bij natuurkunde. Los daarvan komen de leuke esperimenten toch niet door de ethische commissie.
Mooi man. Goed beargumenteert ook.
  maandag 8 oktober 2012 @ 22:51:47 #258
338319 ZarB
Piña colada
pi_117756160
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 00:22 schreef Jivis het volgende:
Dat verschilt dan blijkbaar per studie want ik als schakelstudent volg dezelfde vakken als de derdejaars bachelorstudenten. Het is een voorbereiding de master dus het lijkt me ook wel logisch.
pi_117756208
quote:
14s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Mooi man. Goed beargumenteert ook.
Ja he?

Maarehm; ik lees wel eens wat en ik vind het wel dramatisch wat er soms gepubliceerd wordt.

Het lastige van alfa en gammawetenschap vind ik dat vrijwel al het bewijs indirect is. Als het al mag van een ethische commissie is alles gestoeld op allerlei indirecte zaken. Goede zaak dat er steeds meer gecombineerd owrdt met allerlei fysieke metingen, maar dan nog. Gedrag meten terwijl mensen weten dat ze geobserveerd worden blijft lastig. Wat dat betreft heeft een elektron geen last van bias.
Whatever...
pi_117756242
Ik snap niet hoe jullie 11 pagina's over school kunnen posten, who gives a fuck, ik in ieder geval niet, ik was blij toen ik er vanaf was en heb nooit aan studeren gedacht want zoals ik al zei ik was blij dat ik eindelijk van school af was. Had sowieso geen nut dat doorstuderen met een voorgezet speciaal onderwijs diploma maar dat terzijde.
pi_117757794
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:53 schreef Nober het volgende:
Ik snap niet
De rest van je post verklaren deze 3 woorden dan ook :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een heer met stijl
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:05:26 #262
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117763460
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:52 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ja he?

Maarehm; ik lees wel eens wat en ik vind het wel dramatisch wat er soms gepubliceerd wordt.

Het lastige van alfa en gammawetenschap vind ik dat vrijwel al het bewijs indirect is. Als het al mag van een ethische commissie is alles gestoeld op allerlei indirecte zaken. Goede zaak dat er steeds meer gecombineerd owrdt met allerlei fysieke metingen, maar dan nog. Gedrag meten terwijl mensen weten dat ze geobserveerd worden blijft lastig. Wat dat betreft heeft een elektron geen last van bias.
Daarom is het ook makkelijker om onderzoek te doen naar elektronen dan naar mensen. Als je op zoek bent naar uitdagingen zit je binnen de sociale wetenschap goed.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_117763717
Nooit problemen mee gehad!
Goed, ik moet erkennen dat ik in de Master fase ook nooit een HBO'er van vergelijkbaar niveau tegen ben gekomen, maar zeker in de bachelor fase was het soms wel handig om je op te kunnen trekken aan hbo'ers die sommige onderwerpen al eerder gekregen hebben :)

Zeker bij Research and scientific methods kwam mij dat echt van pas! Wat een kut vak was dat! en wat is STATA een kut programma om mee te werken!
pi_118813970
TS denkt dat die baas is..is ie niet
Huehue
  zondag 4 november 2012 @ 17:41:44 #265
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_118814264
TS: :')
Mensen die t met TS eens zijn: :') :')

(ja, ben zelf ervaringsdeskundige)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_118814360
Nederlandse universiteiten stellen niets voor.
pi_118814376
oh jeez, not this shit again
pi_118814563
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:44 schreef Kiyoaki het volgende:
Nederlandse universiteiten stellen niets voor.
Ze behoren wel tot de top 100 van de wereld. Nederland heeft meer top-100 instituten dan landen als Frankrijk, Duitsland, Japan etc.

http://www.guardian.co.uk(...)00-universities-2012
pi_118814796
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:51 schreef Amun90 het volgende:

[..]

Ze behoren wel tot de top 100 van de wereld. Nederland heeft meer top-100 instituten dan landen als Frankrijk, Duitsland, Japan etc.

http://www.guardian.co.uk(...)00-universities-2012
Veel van die lijsten zijn gebaseerd op twijfelachtige criteria, zoals het aantal citaten van het onderzoek van de universiteit in ander werk (daarom staan Amerikaanse en Engelse universiteiten ook zo hoog: alles is in het Engels en ze zijn vaak verbonden aan grote academische uitgeverijen zoals het boefachtige Elsevier), of hoeveel geld ze besteden per student.

Ik vond de uni van Tokyo veel beter wat betreft het intellectuele klimaat. In de Nederlandse universiteit waar ik gestuurd heb ging het vooral om hoe nuttig je was voor de arbeidsmarkt (net als op een HBO dus) en werden naar mijn mening vrij achterhaalde theorieen onderwezen met een hoop nonsens erbij over vaardigheden, een gevolg van het verdrag van Bologna denk ik. In Tokyo kwam je bijvoorbeeld nog eens een docent tegen die alles wist over een of andere slavische taal, of de literatuur van een bepaalde schrijver of een tak van wiskunde, ook als dat niet meteen een lucratief soort wetenschap was, dat miste ik in Nederland wel.

Verder is iets als European Graduate School http://www.egs.edu/ ook heel gerenommeerd, maar die zal je ook niet gauw in die lijstjes aantreffen. Ook in de VS staat bijvoorbeeld Cornell veel beter bekend onder intellectuelen dan Harvard.
  zondag 4 november 2012 @ 18:30:00 #270
362423 mrazura
Ik ben nieuw hier.
pi_118815674
TS is zon eentje die zijn diploma ophangt in de woonkamer. :')
pi_118816032
quote:
Deze man kent 'm nog.
pi_118820641
Hoezo zou het afgeschaft moeten worden? Als ze het gewoon halen? :')

Bovendien, er zijn een aantal hbo-opleidingen (bv .elektrotechniek, natuurkunde, wiskunde...) die gemiddeld voor de gemiddelde persoon gewoon véél lastiger zijn dan een aantal wo-studies (rechten, communicatiewetenschappen en dat soort studies)
pi_118820660

[ Bericht 100% gewijzigd door TheSolution op 04-11-2012 20:28:42 (dubbelpost :$) ]
pi_118825622
Ze kunnen beter gewoon het HBO (en de HBO-achtige studies aan de uni) afschaffen. Wat is de waarde van toegepaste theorie zonder begrip van die theorie? Laat mensen dan ook gewoon het echte werk doen.
pi_118826055
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:36 schreef Kiyoaki het volgende:
Ze kunnen beter gewoon het HBO (en de HBO-achtige studies aan de uni) afschaffen. Wat is de waarde van toegepaste theorie zonder begrip van die theorie? Laat mensen dan ook gewoon het echte werk doen.
:') :') :')

Ohja, zodat alle universiteiten overspoeld worden en de kwaliteit keihard achteruit gaat? _O- _O- _O-
pi_118826222
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:43 schreef TheSolution het volgende:

[..]

:') :') :')

Ohja, zodat alle universiteiten overspoeld worden en de kwaliteit keihard achteruit gaat? _O- _O- _O-
De universiteit zit al vol met wandelende middelmatigheden.

Denken is bovendien iets wat je moet leren, niet iets wat je is aangeboren. Voor run of the mill empirisch onderzoek hoef je overigens echt geen breinbaas te zijn.
pi_118826368
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:46 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

De universiteit zit al vol met wandelende middelmatigheden.

Denken is bovendien iets wat je moet leren, niet iets wat je is aangeboren. Voor run of the mill empirisch onderzoek hoef je overigens echt geen breinbaas te zijn.
En denken is blijkbaar niet iets wat jij beheerst. Besef je nou niet dat het hbo afschaffen compleet - maar dan ook echt compleet - idioot is? :')
pi_118826444
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:48 schreef TheSolution het volgende:

[..]

En denken is blijkbaar niet iets wat jij beheerst. Besef je nou niet dat het hbo afschaffen compleet - maar dan ook echt compleet - idioot is? :')
Nee hoor. Het HBO is iets typisch Nederlands, in de meeste landen bestaat een dergelijk onderscheid niet.
pi_118826653
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:49 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Nee hoor. Het HBO is iets typisch Nederlands, in de meeste landen bestaat een dergelijk onderscheid niet.
Ja, in de VS heet alles een university. Maar daar zijn de kwalitatieve verschillen onderling enorm, wat eigenlijk ook weer op verdeling in niveau neerkomt.
pi_118827096
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:52 schreef TheSolution het volgende:

[..]

Ja, in de VS heet alles een university. Maar daar zijn de kwalitatieve verschillen onderling enorm, wat eigenlijk ook weer op verdeling in niveau neerkomt.
Dat klopt, maar er wordt daar geen stelselmatige scheiding aangebracht tussen toepassing en theorie zoals hier, het probleem daar is weer van een andere aard. Op het HBO wordt onderwezen zonder begrip, daar produceer je dus mensen mee die niet leren om dat wat ze geleerd wordt in twijfel te trekken.

Maar zoals ik zei, dat is op de universiteit tegenwoordig ook al veel zo.
pi_118828199
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:57 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Dat klopt, maar er wordt daar geen stelselmatige scheiding aangebracht tussen toepassing en theorie zoals hier, het probleem daar is weer van een andere aard. Op het HBO wordt onderwezen zonder begrip, daar produceer je dus mensen mee die niet leren om dat wat ze geleerd wordt in twijfel te trekken.

Maar zoals ik zei, dat is op de universiteit tegenwoordig ook al veel zo.
Ja, maar zomaar het hbo afschaffen gaat ook niet :P
pi_118828661
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 22:12 schreef TheSolution het volgende:

[..]

Ja, maar zomaar het hbo afschaffen gaat ook niet :P
Waarom niet dan? Het is een achterlijk instituut en veelal speeltuinen voor allerlei corrupt bestuurderstuig. Dat ze niet op de schop gaan of zouden kunnen is gewoon onwil.

Er zijn natuurlijk ook dingen die je daar leert die wel nuttig zijn, zoals boekhouden, maar maak daar dan ook fatsoenlijke disciplines van in plaats van die hybride rotzooi, en breng het desnoods onder bij het MBO.
pi_118888378
is dit gezeur nog niet over ... uiteindelijk vooral gezeik van over het paard getilde mannetjes die op de universiteit zitten en zich dan beter achten dan andere. Je weet wel Groenlinks-types
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:26:40 #284
381952 Crisisstudent
Is Napster still a thing?
pi_118888502
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:23 schreef Flying_eagle het volgende:
is dit gezeur nog niet over ... uiteindelijk vooral gezeik van over het paard getilde mannetjes die op de universiteit zitten en zich dan beter achten dan andere. Je weet wel Groenlinks-types
Bedankt voor je mening.
pi_118888760
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:26 schreef Crisisstudent het volgende:

[..]

Bedankt voor je mening.
Graag gedaan!
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:36:05 #286
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_118888901
WO-ballen :')
Zie je maar eens te redden in het echte leven, kneusjes.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_118888932
Vooral die prutsers met één of andere vage studie, dien dan na het WO toch maar het zakenleven in gaan, omdat er geen kut aan werk in hun eigen expertise is .... echt een schandvlek op onze samenleving.
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:39:17 #288
379774 Saucerian
Circling your globe
pi_118889024
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:36 schreef corehype het volgende:
Was getekend, een minderwaardige worm.
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:41:54 #289
379774 Saucerian
Circling your globe
pi_118889102
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:37 schreef Flying_eagle het volgende:
Vooral die prutsers met één of andere vage studie, dien dan na het WO toch maar het zakenleven in gaan, omdat er geen kut aan werk in hun eigen expertise is .... echt een schandvlek op onze samenleving.
Inderdaad je kunt natuurlijk veel beter thuis zitten, al uitkering trekkend gaan Fokken en eeuwig wachten tot er wel genoeg werk is in je vakgebied. :')
pi_118889153
quote:

Genoeg mensen op de Uni die er niets te zoeken hebben. Net zoals er ook HBO'ers te vinden zijn die wel met het niveau mee zullen kunnen komen.

Toegegeven, het zal wel ff zoeken zijn.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_118889164
quote:
cursist
pi_118889187
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:52 schreef TheSolution het volgende:

[..]

Dit.

Dat niet weten en hier komen lullen :')
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:46:19 #293
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_118889276
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:36 schreef Kiyoaki het volgende:
Welke studies aan de uni zijn volgens jou dan HBO-achtige studies? :?
Krekker is de bom!
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:53:05 #294
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_118889526
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:37 schreef Flying_eagle het volgende:
Wat een onzin.

Zie deze post:

quote:

[..]

Iemand met een academische achtergrond heeft (als alles goed gegaan is), naast de vakinhoudelijke kennis, aan de uni ook een bepaalde manier van denken aangeleerd.

Wanneer jij denkt dat deze manier van denken alleen toegevoegde waarde heeft binnen het eigen vakgebied, dan ben je wel heel erg kortzichtig.
Krekker is de bom!
pi_118889600
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:53 schreef KreKkeR het volgende:
Iemand met een academische achtergrond heeft (als alles goed gegaan is), naast de vakinhoudelijke kennis, aan de uni ook een bepaalde manier van denken aangeleerd.

Wanneer jij denkt dat deze manier van denken alleen toegevoegde waarde heeft binnen het eigen vakgebied, dan ben je wel heel erg kortzichtig.
Eerlijk is eerlijk, op het HBO vraagt niemand je fatsoenlijk te redeneren of een stapje verder te denken. En dat blijkt :')
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:55:26 #296
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_118889613
Niks mis met HBO

Lekker een half jaartje stage in Kaapstad :9
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:57:29 #297
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_118889687
quote:
Dit geldt voor iedereen, ongeacht opleiding. En gemiddeld gezien doen mensen met een wo-diploma het volgens mij (na verloop van tijd beter) op de arbeidsmarkt dan mensen met een hbo-diploma. Hbo'ers doen het op de arbeidsmarkt weer beter dan mbo'ers, etc. Wel is het zo dat er, in ieder geval in het verleden, vaak wat meer opstartproblemen waren bij wo'ers, omdat ze wat verder bij de praktijk vandaan stonden. Praktijkervaring die over het algemeen al redelijk snel wordt opgedaan.

Maar volgens mij proberen veel universiteiten dit probleem te verhelpen door studenten meer in projectgroepen te laten werken en door wat meer praktijk te geven of een stage aan te bevelen of te verplichten. Iets wat door sommigen weer gezien zal worden als 'universiteiten worden net hbo-instellingen'. Wat uiteraard onjuist is zolang er maar genoeg aandacht wordt besteed aan de theoretische basis, de onderzoeksmethoden en de wetenschapsfilosofie.
Krekker is de bom!
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:00:52 #298
385420 Geerard
Met dubbel e
pi_118889837
Als HBO'er leidinggevende zijn over een enorme groep WO'ers die onderzoekjes doen; genieten.
Geeft het verschil wel aan. Ieder z'n ding, ieder z'n taak. Maar die HBO'er verdient meer dan 2 WO'ers daar ;).

Ikzelf overigens niet; kennis van me wel :).
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:04:03 #299
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_118889959
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:00 schreef Geerard het volgende:
Als HBO'er leidinggevende zijn over een enorme groep WO'ers die onderzoekjes doen; genieten.
Geeft het verschil wel aan. Ieder z'n ding, ieder z'n taak. Maar die HBO'er verdient meer dan 2 WO'ers daar ;).

Ikzelf overigens niet; kennis van me wel :).
Ja en Jantjes opa heeft vanaf zijn 12e gerookt en is wel 100 jaar geworden.

Jouw verhaal is enigszins vergelijkbaar met bovenstaande opmerking. Tuurlijk zijn er altijd genoeg gevallen te vinden waar de roker oud wordt, de hbo'er of ongeschoolde een topfunctie krijgt, maar wanneer we kijken naar het gehele plaatje gaat het er vaker net wat anders aan toen dan in deze specifieke succesverhaaltjes.
Krekker is de bom!
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:05:19 #300
379774 Saucerian
Circling your globe
pi_118890014
Hbo is
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:05:34 #301
379774 Saucerian
Circling your globe
pi_118890022
poep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo