abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117678179
Pre-masters kunnen wat mij betreft meteen afgeschaft worden. Al die gasten die via een pre-master een universitaire master inrollen zijn alsnog van onvoldoende niveau. Ze halen vaak hun master (na meerdere herkansingen) wel, maar vaak is dat minimumwerk en is dat werk academisch gezien van zeer discutabel niveau.

Ik ben werkelijk nog geen goede hbo'er/pre-master tegengekomen op mijn studie. Bij groepsopdrachten ben ik daar de dupe van. Ik kan dan namelijk hun werk gaan lopen verbeteren, waardoor ik onevenredig veel tijd kwijt ben, maar vervolgens wel hetzelfde groepscijfer krijg.

Ze doen overigens hun werk wel hoor, vaak houden ze zich nog beter aan de planning dan academisch geschoolden. De kwaliteit is echter simpelweg niet van academisch niveau, en daar word je wel op beoordeeld.

Klacht: hbo'ers hebben op een universiteit niks te zoeken. :r
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_117678255
Universiteiten in Nederland zijn al van discutabel niveau, dus die hbo'ers maken ook weinig uit.
pi_117678260
Ik had een 6 op rekenen vandaag

Gr
Hier schreef Ga.aguyim het volgende:
Bitterlemon is eigenlijk een gespierde god met blond golvend haar.
Hier schreef 2Happy4U het volgende:
Je bent een gespierde god met blond golvend haar.
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:24:27 #4
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_117678269
Ik ben zelf volledig academisch geschoold en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hbo'ers het middels motivatie genoeg heb zien halen, het kaf wordt bij de pre al gescheiden. Ze schieten soms wat te kort op academische vaardigheden, dat ben ik met je eens maar daar is pre ook deels voor. En nogmaals, de personen die door de pre-master komen, niet zelden zwaar zijn er echt wel geschikt voor, dat ze een mindere vooropleiding hebben vind ik geen reden om maar niemand meer toe te laten, zo gaat teveel talent verloren. Ik vind dit een beetje elitair gelul.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_117678297
Inderdaad, ze zitten in college altijd te kijken alsof ze water zien branden _O-.
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:27:21 #6
319979 Fok-it
All is well
pi_117678349
Verkapt-Ik ben beter dan hbo`ers- topic :')

Elitaire bal :r
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_117678461
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik ben zelf volledig academisch geschoold en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hbo'ers het middels motivatie genoeg heb zien halen, het kaf wordt bij de pre al gescheiden. Ze schieten soms wat te kort op academische vaardigheden, dat ben ik met je eens maar daar is pre ook deels voor. En nogmaals, de personen die door de pre-master komen, niet zelden zwaar zijn er echt wel geschikt voor, dat ze een mindere vooropleiding hebben vind ik geen reden om maar niemand meer toe te laten, zo gaat teveel talent verloren. Ik vind dit een beetje elitair gelul.
Ik heb gasten in mijn master zitten die 2 jaar over hun 1-jarige pre-master hebben gedaan, en dan zijn ze nu (3e jaar vanaf begin pre-master dus) naast de reguliere mastervakken nog steeds bezig de laatste pre-master vakken binnen te halen...

De universiteiten willen alleen maar het extra geld die de pre-masters in het laadje brengen.

Overigens hoor ik dezelfde klachten betreffende pre-masters ook van studenten aan andere universiteiten, dus het is geen geïsoleerd geval.

Het klopt dat sommige(!) hbo'ers soms meer gemotiveerd zijn. Maar ik denk dat veel hbo'ers enkel voor een master gaan omdat ze dan later meer kunnen verdienen, meer kans op een carrière hebben, of nog geen zin hebben om te gaan werken. Ik denk dat er maar weinig bij zijn die het doen omdat ze graag een academische denkwijze willen ontwikkelen.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:43:03 #8
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_117678929
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:29 schreef MoneyTalks het volgende:
Het klopt dat sommige(!) hbo'ers soms meer gemotiveerd zijn. Maar ik denk dat veel hbo'ers enkel voor een master gaan omdat ze dan later meer kunnen verdienen, meer kans op een carrière hebben, of nog geen zin hebben om te gaan werken. Ik denk dat er maar weinig bij zijn die het doen omdat ze graag een academische denkwijze willen ontwikkelen.
Ik denk dat dat aantal percentueel gezien precies hetzelfde is als bij de 'standaard' universitaire studenten. Alsof dat allemaal nobelprijswinnaars in de dop zijn. Over de kwaliteit van voortrajecten kun je discussieren, maar verder heeft elke student evenveel recht om daar te zitten. Als je je zorgen maakt over je groepscijfers dan kun je daar wat van zeggen, of je verbetert jezelf door extracuriculaire activiteiten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_117679337
Hahaha altijd dat gezeur van die omhooggevallen uni-balletjes over hbo'ers :P
Net als die discussie over het feit dat hbo'ers geen studenten genoemd mogen worden...

Lekkere positieve houding TS, jij komt er wel :')
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:56:06 #10
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_117679435
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:27 schreef Fok-it het volgende:
Verkapt-Ik ben beter dan hbo`ers- topic :')

Elitaire bal :r
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_117679448
Meh, ze zijn vaak wel stukken meer gemotiveerd dan de doorsnee WO'er.
pi_117679496
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:53 schreef Wootism het volgende:
Hahaha altijd dat gezeur van die omhooggevallen uni-balletjes over hbo'ers :P
Net als die discussie over het feit dat hbo'ers geen studenten genoemd mogen worden...

Lekkere positieve houding TS, jij komt er wel :')
Zoiets in die richting zoals Wootism zegt.
Rustig aan.
pi_117679498
Flikker eens op met die hbo-bashtopics.

Of kan er verdomme geen centraal topic hiervoor komen of zo. Kunnen alle verzuurde wo'ertjes de hele dag het hbo afzeiken.

Gr gr wo'er.
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:58:06 #14
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_117679517
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
Deze man weet. ^O^
Hallon!
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:04:07 #15
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117679707
Uitstekend topic. Al die doorgestroomde cursisten zijn stuk voor stuk niet in staat om kritisch na te denken. En dan hebben we het nog niet eens over de stortvloed aan achterlijke vragen.
pi_117679729
Je moet je niet blindstaren op een eventuele vooropleiding wat diegene heeft gevolgd.
Ik ken meerdere mensen die zijn gestart op mbo niveau, hebben doorgestudeerd en nu hun master binnen hebben, inclusief goede baan.

Lagere opleiding staat niet direct gelijk aan lager denkvermogen. De een excelleert gewoon op latere leeftijd dan de ander.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cazzette op 07-10-2012 01:14:24 ]
pi_117679749
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:04 schreef Nobu het volgende:
Uitstekend topic. Al die doorgestroomde cursisten zijn stuk voor stuk niet in staat om kritisch na te denken. En dan hebben we het nog niet eens over de stortvloed aan achterlijke vragen.
Stuk voor stuk ja. Ga weg man.
pi_117679815
quote:
Okidoki.
Rustig aan.
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:13:23 #19
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_117679974
quote:
Heb jij echt tijd om je daarover druk te maken?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:14:53 #20
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_117680009
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:24 schreef gargamelnl het volgende:
Universiteiten in Nederland zijn al van discutabel niveau, dus die hbo'ers maken ook weinig uit.
onzin
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:21:12 #21
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117680155
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:05 schreef Vice. het volgende:

[..]

Stuk voor stuk ja. Ga weg man.
Stuk voor stuk inderdaad. Een enkeling komt redelijk mee, maar zonder uitzondering onder gemiddeld.
pi_117680242
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:21 schreef Nobu het volgende:

[..]

Stuk voor stuk inderdaad. Een enkeling komt redelijk mee, maar zonder uitzondering onder gemiddeld.
Haha. Twee vrienden hebben een pre-master gedaan, allebei >7,5 gemiddeld. Ene inmiddels klaar met z'n master en afgestudeerd met een 8,5. En kritisch denken kunnen ze zeker. Dus ga weg met je 'stuk voor stuk', verzuurd wo'ertje.
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:26:53 #23
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117680292
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:24 schreef Vice. het volgende:

[..]

Haha. Twee vrienden hebben een pre-master gedaan, allebei >7,5 gemiddeld. Ene inmiddels klaar met z'n master en afgestudeerd met een 8,5. En kritisch denken kunnen ze zeker. Dus ga weg met je 'stuk voor stuk', verzuurd wo'ertje.
Haha, sprookjes voor het slapen gaan. Leuk. Welterusten.
pi_117680305
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:21 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ok, 50% van de hbo studenten valt af tov het niveau van WO'ers.
Maar de overige 50% komt makkelijk mee. En ik denk dat het voornamelijk die 50% is die een (universitaire) master gaat doen uberhaupt.

Tevens zegt het iets over inzet dat ze dat uberhaupt willen behalen tov een beetje wo studentje waar het als vanzelfspreken gezien wordt.
Rustig aan.
pi_117680315
quote:
17s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:26 schreef Nobu het volgende:

[..]

Haha, sprookjes voor het slapen gaan. Leuk. Welterusten.
Leuke trol. :')
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')