Ik heb gasten in mijn master zitten die 2 jaar over hun 1-jarige pre-master hebben gedaan, en dan zijn ze nu (3e jaar vanaf begin pre-master dus) naast de reguliere mastervakken nog steeds bezig de laatste pre-master vakken binnen te halen...quote:Op zondag 7 oktober 2012 00:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik ben zelf volledig academisch geschoold en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hbo'ers het middels motivatie genoeg heb zien halen, het kaf wordt bij de pre al gescheiden. Ze schieten soms wat te kort op academische vaardigheden, dat ben ik met je eens maar daar is pre ook deels voor. En nogmaals, de personen die door de pre-master komen, niet zelden zwaar zijn er echt wel geschikt voor, dat ze een mindere vooropleiding hebben vind ik geen reden om maar niemand meer toe te laten, zo gaat teveel talent verloren. Ik vind dit een beetje elitair gelul.
Ik denk dat dat aantal percentueel gezien precies hetzelfde is als bij de 'standaard' universitaire studenten. Alsof dat allemaal nobelprijswinnaars in de dop zijn. Over de kwaliteit van voortrajecten kun je discussieren, maar verder heeft elke student evenveel recht om daar te zitten. Als je je zorgen maakt over je groepscijfers dan kun je daar wat van zeggen, of je verbetert jezelf door extracuriculaire activiteiten.quote:Op zondag 7 oktober 2012 00:29 schreef MoneyTalks het volgende:
Het klopt dat sommige(!) hbo'ers soms meer gemotiveerd zijn. Maar ik denk dat veel hbo'ers enkel voor een master gaan omdat ze dan later meer kunnen verdienen, meer kans op een carrière hebben, of nog geen zin hebben om te gaan werken. Ik denk dat er maar weinig bij zijn die het doen omdat ze graag een academische denkwijze willen ontwikkelen.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 00:27 schreef Fok-it het volgende:
Verkapt-Ik ben beter dan hbo`ers- topic![]()
Elitaire bal
Zoiets in die richting zoals Wootism zegt.quote:Op zondag 7 oktober 2012 00:53 schreef Wootism het volgende:
Hahaha altijd dat gezeur van die omhooggevallen uni-balletjes over hbo'ers
Net als die discussie over het feit dat hbo'ers geen studenten genoemd mogen worden...
Lekkere positieve houding TS, jij komt er wel
Deze man weet.quote:Op zondag 7 oktober 2012 00:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik ben zelf volledig academisch geschoold en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hbo'ers het middels motivatie genoeg heb zien halen, het kaf wordt bij de pre al gescheiden. Ze schieten soms wat te kort op academische vaardigheden, dat ben ik met je eens maar daar is pre ook deels voor. En nogmaals, de personen die door de pre-master komen, niet zelden zwaar zijn er echt wel geschikt voor, dat ze een mindere vooropleiding hebben vind ik geen reden om maar niemand meer toe te laten, zo gaat teveel talent verloren. Ik vind dit een beetje elitair gelul.
Stuk voor stuk ja. Ga weg man.quote:Op zondag 7 oktober 2012 01:04 schreef Nobu het volgende:
Uitstekend topic. Al die doorgestroomde cursisten zijn stuk voor stuk niet in staat om kritisch na te denken. En dan hebben we het nog niet eens over de stortvloed aan achterlijke vragen.
Okidoki.quote:Op zondag 7 oktober 2012 01:04 schreef Nobu het volgende:
Uitstekend topic. Al die doorgestroomde cursisten zijn stuk voor stuk niet in staat om kritisch na te denken. En dan hebben we het nog niet eens over de stortvloed aan achterlijke vragen.
Heb jij echt tijd om je daarover druk te maken?quote:Op zondag 7 oktober 2012 01:04 schreef Nobu het volgende:
onzinquote:Op zondag 7 oktober 2012 00:24 schreef gargamelnl het volgende:
Universiteiten in Nederland zijn al van discutabel niveau, dus die hbo'ers maken ook weinig uit.
Stuk voor stuk inderdaad. Een enkeling komt redelijk mee, maar zonder uitzondering onder gemiddeld.quote:
Haha. Twee vrienden hebben een pre-master gedaan, allebei >7,5 gemiddeld. Ene inmiddels klaar met z'n master en afgestudeerd met een 8,5. En kritisch denken kunnen ze zeker. Dus ga weg met je 'stuk voor stuk', verzuurd wo'ertje.quote:Op zondag 7 oktober 2012 01:21 schreef Nobu het volgende:
[..]
Stuk voor stuk inderdaad. Een enkeling komt redelijk mee, maar zonder uitzondering onder gemiddeld.
Haha, sprookjes voor het slapen gaan. Leuk. Welterusten.quote:Op zondag 7 oktober 2012 01:24 schreef Vice. het volgende:
[..]
Haha. Twee vrienden hebben een pre-master gedaan, allebei >7,5 gemiddeld. Ene inmiddels klaar met z'n master en afgestudeerd met een 8,5. En kritisch denken kunnen ze zeker. Dus ga weg met je 'stuk voor stuk', verzuurd wo'ertje.
Ok, 50% van de hbo studenten valt af tov het niveau van WO'ers.quote:Op zondag 7 oktober 2012 01:21 schreef Nobu het volgende:
[..]
Stuk voor stuk inderdaad. Een enkeling komt redelijk mee, maar zonder uitzondering onder gemiddeld.
Leuke trol.quote:Op zondag 7 oktober 2012 01:26 schreef Nobu het volgende:
[..]
Haha, sprookjes voor het slapen gaan. Leuk. Welterusten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |