abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117678179
Pre-masters kunnen wat mij betreft meteen afgeschaft worden. Al die gasten die via een pre-master een universitaire master inrollen zijn alsnog van onvoldoende niveau. Ze halen vaak hun master (na meerdere herkansingen) wel, maar vaak is dat minimumwerk en is dat werk academisch gezien van zeer discutabel niveau.

Ik ben werkelijk nog geen goede hbo'er/pre-master tegengekomen op mijn studie. Bij groepsopdrachten ben ik daar de dupe van. Ik kan dan namelijk hun werk gaan lopen verbeteren, waardoor ik onevenredig veel tijd kwijt ben, maar vervolgens wel hetzelfde groepscijfer krijg.

Ze doen overigens hun werk wel hoor, vaak houden ze zich nog beter aan de planning dan academisch geschoolden. De kwaliteit is echter simpelweg niet van academisch niveau, en daar word je wel op beoordeeld.

Klacht: hbo'ers hebben op een universiteit niks te zoeken. :r
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_117678255
Universiteiten in Nederland zijn al van discutabel niveau, dus die hbo'ers maken ook weinig uit.
pi_117678260
Ik had een 6 op rekenen vandaag

Gr
Hier schreef Ga.aguyim het volgende:
Bitterlemon is eigenlijk een gespierde god met blond golvend haar.
Hier schreef 2Happy4U het volgende:
Je bent een gespierde god met blond golvend haar.
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:24:27 #4
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_117678269
Ik ben zelf volledig academisch geschoold en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hbo'ers het middels motivatie genoeg heb zien halen, het kaf wordt bij de pre al gescheiden. Ze schieten soms wat te kort op academische vaardigheden, dat ben ik met je eens maar daar is pre ook deels voor. En nogmaals, de personen die door de pre-master komen, niet zelden zwaar zijn er echt wel geschikt voor, dat ze een mindere vooropleiding hebben vind ik geen reden om maar niemand meer toe te laten, zo gaat teveel talent verloren. Ik vind dit een beetje elitair gelul.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_117678297
Inderdaad, ze zitten in college altijd te kijken alsof ze water zien branden _O-.
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:27:21 #6
319979 Fok-it
All is well
pi_117678349
Verkapt-Ik ben beter dan hbo`ers- topic :')

Elitaire bal :r
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_117678461
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik ben zelf volledig academisch geschoold en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hbo'ers het middels motivatie genoeg heb zien halen, het kaf wordt bij de pre al gescheiden. Ze schieten soms wat te kort op academische vaardigheden, dat ben ik met je eens maar daar is pre ook deels voor. En nogmaals, de personen die door de pre-master komen, niet zelden zwaar zijn er echt wel geschikt voor, dat ze een mindere vooropleiding hebben vind ik geen reden om maar niemand meer toe te laten, zo gaat teveel talent verloren. Ik vind dit een beetje elitair gelul.
Ik heb gasten in mijn master zitten die 2 jaar over hun 1-jarige pre-master hebben gedaan, en dan zijn ze nu (3e jaar vanaf begin pre-master dus) naast de reguliere mastervakken nog steeds bezig de laatste pre-master vakken binnen te halen...

De universiteiten willen alleen maar het extra geld die de pre-masters in het laadje brengen.

Overigens hoor ik dezelfde klachten betreffende pre-masters ook van studenten aan andere universiteiten, dus het is geen geïsoleerd geval.

Het klopt dat sommige(!) hbo'ers soms meer gemotiveerd zijn. Maar ik denk dat veel hbo'ers enkel voor een master gaan omdat ze dan later meer kunnen verdienen, meer kans op een carrière hebben, of nog geen zin hebben om te gaan werken. Ik denk dat er maar weinig bij zijn die het doen omdat ze graag een academische denkwijze willen ontwikkelen.
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:43:03 #8
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_117678929
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:29 schreef MoneyTalks het volgende:
Het klopt dat sommige(!) hbo'ers soms meer gemotiveerd zijn. Maar ik denk dat veel hbo'ers enkel voor een master gaan omdat ze dan later meer kunnen verdienen, meer kans op een carrière hebben, of nog geen zin hebben om te gaan werken. Ik denk dat er maar weinig bij zijn die het doen omdat ze graag een academische denkwijze willen ontwikkelen.
Ik denk dat dat aantal percentueel gezien precies hetzelfde is als bij de 'standaard' universitaire studenten. Alsof dat allemaal nobelprijswinnaars in de dop zijn. Over de kwaliteit van voortrajecten kun je discussieren, maar verder heeft elke student evenveel recht om daar te zitten. Als je je zorgen maakt over je groepscijfers dan kun je daar wat van zeggen, of je verbetert jezelf door extracuriculaire activiteiten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_117679337
Hahaha altijd dat gezeur van die omhooggevallen uni-balletjes over hbo'ers :P
Net als die discussie over het feit dat hbo'ers geen studenten genoemd mogen worden...

Lekkere positieve houding TS, jij komt er wel :')
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:56:06 #10
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_117679435
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:27 schreef Fok-it het volgende:

Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_117679448
Meh, ze zijn vaak wel stukken meer gemotiveerd dan de doorsnee WO'er.
pi_117679496
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:53 schreef Wootism het volgende:
Hahaha altijd dat gezeur van die omhooggevallen uni-balletjes over hbo'ers :P
Net als die discussie over het feit dat hbo'ers geen studenten genoemd mogen worden...

Lekkere positieve houding TS, jij komt er wel :')
Zoiets in die richting zoals Wootism zegt.
Rustig aan.
pi_117679498
Flikker eens op met die hbo-bashtopics.

Of kan er verdomme geen centraal topic hiervoor komen of zo. Kunnen alle verzuurde wo'ertjes de hele dag het hbo afzeiken.

Gr gr wo'er.
  zondag 7 oktober 2012 @ 00:58:06 #14
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_117679517
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
Deze man weet. ^O^
Hallon!
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:04:07 #15
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117679707
Uitstekend topic. Al die doorgestroomde cursisten zijn stuk voor stuk niet in staat om kritisch na te denken. En dan hebben we het nog niet eens over de stortvloed aan achterlijke vragen.
pi_117679729
Je moet je niet blindstaren op een eventuele vooropleiding wat diegene heeft gevolgd.
Ik ken meerdere mensen die zijn gestart op mbo niveau, hebben doorgestudeerd en nu hun master binnen hebben, inclusief goede baan.

Lagere opleiding staat niet direct gelijk aan lager denkvermogen. De een excelleert gewoon op latere leeftijd dan de ander.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cazzette op 07-10-2012 01:14:24 ]
pi_117679749
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:04 schreef Nobu het volgende:
Uitstekend topic. Al die doorgestroomde cursisten zijn stuk voor stuk niet in staat om kritisch na te denken. En dan hebben we het nog niet eens over de stortvloed aan achterlijke vragen.
Stuk voor stuk ja. Ga weg man.
pi_117679815
quote:
Okidoki.
Rustig aan.
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:13:23 #19
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_117679974
quote:
Heb jij echt tijd om je daarover druk te maken?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:14:53 #20
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_117680009
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:24 schreef gargamelnl het volgende:
Universiteiten in Nederland zijn al van discutabel niveau, dus die hbo'ers maken ook weinig uit.
onzin
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:21:12 #21
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117680155
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:05 schreef Vice. het volgende:

[..]

Stuk voor stuk ja. Ga weg man.
Stuk voor stuk inderdaad. Een enkeling komt redelijk mee, maar zonder uitzondering onder gemiddeld.
pi_117680242
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:21 schreef Nobu het volgende:

[..]

Stuk voor stuk inderdaad. Een enkeling komt redelijk mee, maar zonder uitzondering onder gemiddeld.
Haha. Twee vrienden hebben een pre-master gedaan, allebei >7,5 gemiddeld. Ene inmiddels klaar met z'n master en afgestudeerd met een 8,5. En kritisch denken kunnen ze zeker. Dus ga weg met je 'stuk voor stuk', verzuurd wo'ertje.
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:26:53 #23
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117680292
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:24 schreef Vice. het volgende:

[..]

Haha. Twee vrienden hebben een pre-master gedaan, allebei >7,5 gemiddeld. Ene inmiddels klaar met z'n master en afgestudeerd met een 8,5. En kritisch denken kunnen ze zeker. Dus ga weg met je 'stuk voor stuk', verzuurd wo'ertje.
Haha, sprookjes voor het slapen gaan. Leuk. Welterusten.
pi_117680305
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:21 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ok, 50% van de hbo studenten valt af tov het niveau van WO'ers.
Maar de overige 50% komt makkelijk mee. En ik denk dat het voornamelijk die 50% is die een (universitaire) master gaat doen uberhaupt.

Tevens zegt het iets over inzet dat ze dat uberhaupt willen behalen tov een beetje wo studentje waar het als vanzelfspreken gezien wordt.
Rustig aan.
pi_117680315
quote:
17s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:26 schreef Nobu het volgende:

[..]

Leuke trol. :')
Rustig aan.
pi_117680335
quote:

[..]

Nou nou, leuk trolletje hoor. Echt wo-niveau dit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vice. op 07-10-2012 01:38:08 ]
pi_117680370
quote:

[..]

Alsjeblieft... een :') voor in je droom.

Pauper.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_117680373
Denk je echt dat je slim bent ts :')
pi_117680443
Wat een onzin in de OP :')

quote:
Ik ben werkelijk nog geen goede hbo'er/pre-master tegengekomen op mijn studie. Bij groepsopdrachten ben ik daar de dupe van. Ik kan dan namelijk hun werk gaan lopen verbeteren, waardoor ik onevenredig veel tijd kwijt ben, maar vervolgens wel hetzelfde groepscijfer krijg.
Ten eerste zou jij dit helemaal niet erg moeten vinden maar juist moeten zien als dank. Ik vind jouw type student nog steeds ridicuul. De bedoeling op de universiteit is om jezelf rijker te maken aan kennis. Jij bent alleen bezig met een master om later een beter betaalde baan te krijgen en het boeit jou waarschijnlijk niet eens wat er verteld wordt, zolang je maar je master haalt. Dit vind ik dieptriest en jij bent juist diegene die op een hbo thuishoort. De academie is niet bedoelt voor deze ongein maar om kennis te verschaffen. Jij bent er alleen voor 'het papiertje'.

Dus ga a.u.b. niet praten over hbo'ers als je er zelf een bent. ;)
#freefrederike
pi_117680509
Ik twijfel aan de capaciteiten van ts. Hij zegt wel dat hij het werk van de anderen moet verbeteren, maar in werkelijkheid overschat hij zichzelf. Door zijn aanpassingen maakt hij van een 8 een 6. Hij denk echter dat hij van een 4 een 6 heeft gemaakt.
pi_117680551
In before alle onzekere, identiteitsloze wo'ertjes zonder enige vorm van levenservaring die zich middels een forum willen profileren als iemand die het helemaal heeft gemaakt, maar stiekem nog te min zijn om mijn schoenen te mogen poetsen.

Ga je druk a.u.b. druk maken om minder triviale zaken TS.
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:45:13 #32
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_117680708
Wat een waardeloos elitair gelul van ts.
pi_117680740
WO'ers die zich te goed voelen :').

Ben zelf ooit op het MBO begonnen en volgend jaar begin ik aan mijn master.

Het niveau op de uni valt reuze mee als je gewoon meedoet. Bullshit met 'kritisch' nadenken :')
And remember, respect is everything!
pi_117680749
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:38 schreef kataklysm het volgende:
In before alle onzekere, identiteitsloze wo'ertjes zonder enige vorm van levenservaring die zich middels een forum willen profileren als iemand die het helemaal heeft gemaakt, maar stiekem nog te min zijn om mijn schoenen te mogen poetsen.

Ga je druk a.u.b. druk maken om minder triviale zaken TS.
Deze man.
pi_117680766
Daarnaast hebben ze op universiteiten vaak programma's voor de echte topstudenten. Als ts echt zo goed is, zat hij daar en werd hij niet gedwongen samen te werken met die slechte hbo'ers.
pi_117680903
Ik ben zelf gewoon WO'er, maar om nu te zeggen dat mijn medestudenten allemaal geniale breinen zijn, nou nee :').

De schakelaars van het HBO komen bij mij juist super gemotiveerd over en ook hun vaardigheden doen niet bepaald onder voor de rest. In het begin hebben ze misschien nog wel wat moeite met enkele academische vaardigheden, maar deze hebben ze al vrij snel onder de knie in mijn ervaring.

Sorry TS, leuk geprobeerd maar ik kan je geen gelijk geven.
  zondag 7 oktober 2012 @ 01:57:06 #37
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_117680916
Ik schijt in je beker met melk.
I gotta hold on to my angst. I preserve it because I need it. It keeps me sharp, on the edge, where I gotta be.
  zondag 7 oktober 2012 @ 02:18:59 #38
379774 Saucerian
Circling your globe
pi_117681187
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:57 schreef BesottedOrb het volgende:
Waarom?
pi_117681358
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:57 schreef BesottedOrb het volgende:
Haha, beetje roeren en je chocomel.
pi_117681892
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:27 schreef Fok-it het volgende:

Dit, ik heb bij mijn studie samengewerkt met HBO'ers en ik vond het altijd prettig met hun samenwerken. Ze zijn creatiever en veel praktischer dan uni-studenten en ze krijgen gewoon dingen af. De uni-studenten met wie ik heb samengewerkt waren altijd langzaam en hadden veel meer sturing nodig. Ik zat dan wel bij de bouwkunde faculteit en die opleidingen waren daar al vrij praktisch ingericht.
pi_117681920
Lachertje die TS
  Forum Admin zondag 7 oktober 2012 @ 11:19:26 #42
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_117684648
Ik heb meer respect voor degenen die via de pre-master route gaan dan degene die via de p-route gaan. Maar ik ben lichtelijke biased in deze.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_117684795
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:19 schreef Pharkus het volgende:
Ik heb meer respect voor degenen die via de pre-master route gaan dan degene die via de p-route gaan. Maar ik ben lichtelijke biased in deze.
Waarom dat dan? Ja, ik heb de p-route genomen.
pi_117684875
De baas
Huehue
  Forum Admin zondag 7 oktober 2012 @ 11:33:50 #45
54263 crew  Pharkus
pi_117684886
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:28 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Waarom dat dan? Ja, ik heb de p-route genomen.
Omdat de p-fase niet zoveel voorstelt, dat de praktische ervaring je dan nog ontbreekt, en je hebt al een afgeronde 'studie' op je naam staan als je via de pre-master route gaat.
pi_117684910
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:43 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik denk dat dat aantal percentueel gezien precies hetzelfde is als bij de 'standaard' universitaire studenten. Alsof dat allemaal nobelprijswinnaars in de dop zijn. Over de kwaliteit van voortrajecten kun je discussieren, maar verder heeft elke student evenveel recht om daar te zitten. Als je je zorgen maakt over je groepscijfers dan kun je daar wat van zeggen, of je verbetert jezelf door extracuriculaire activiteiten.
Kan er wel wat van zeggen (en dat doe ik trouwens ook), maar op het moment dat je erachter komt dat het fout loopt is het al te laat, en ben je qua cijfer al in de boot genomen.

En extracurriculaire activiteiten gaan mij niet helpen cum laude te halen.
pi_117684917
quote:
Dit.
pi_117684934
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:57 schreef Vice. het volgende:

Gr gr wo'er.
:')

Bijzonder man! Wo!
  Forum Admin zondag 7 oktober 2012 @ 11:38:13 #49
54263 crew  Pharkus
pi_117684955

[ Bericht 50% gewijzigd door Pharkus op 07-10-2012 11:41:19 ]
pi_117684977
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:35 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Dit.
Ja, maar is het echt zo of ben je aan het trollen? Ik moet wel zeggen dat ik af en toe niet al te intelligente mensen zie op het hbo die toch op de een of andere manier hun P halen. En dat wordt dan heel trots op Facebook neergezet enzo, vandaar.
pi_117685058
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2012 01:32 schreef PizzaMizza het volgende:
Wat een onzin in de OP :')

[..]

Ten eerste zou jij dit helemaal niet erg moeten vinden maar juist moeten zien als dank. Ik vind jouw type student nog steeds ridicuul. De bedoeling op de universiteit is om jezelf rijker te maken aan kennis. Jij bent alleen bezig met een master om later een beter betaalde baan te krijgen en het boeit jou waarschijnlijk niet eens wat er verteld wordt, zolang je maar je master haalt. Dit vind ik dieptriest en jij bent juist diegene die op een hbo thuishoort. De academie is niet bedoelt voor deze ongein maar om kennis te verschaffen. Jij bent er alleen voor 'het papiertje'.

Dus ga a.u.b. niet praten over hbo'ers als je er zelf een bent. ;)
Ik volg al meer vakken dan noodzakelijk is, dus mijn werkdruk ligt al hoger dan de norm. Als daar dan nog extra werkdruk bij komt, doordat een stel hbo'ers geen academische werkwijze hanteren, dan vind ik dat ik wel het recht heb om te klagen. :s)
  zondag 7 oktober 2012 @ 11:50:04 #52
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117685246
Mooi, het wekelijkse hbo bash topic.

For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_117685250
TS: je zegt feitelijk dat je een goede wetenschapper bent. Vertel eens, welke wetenschappelijke ontdekkingen heb jij gedaan. En nee, dit is geen retorische vraag.
  Forum Admin zondag 7 oktober 2012 @ 11:53:45 #54
54263 crew  Pharkus
pi_117685344
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:42 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik volg al meer vakken dan noodzakelijk is, dus mijn werkdruk ligt al hoger dan de norm. Als daar dan nog extra werkdruk bij komt, doordat een stel hbo'ers geen academische werkwijze hanteren, dan vind ik dat ik wel het recht heb om te klagen. :s)
Probeer je nu je eigen falen deels af te schuiven op hbo'ers je mede studenten?
  zondag 7 oktober 2012 @ 11:59:55 #55
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_117685522
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:29 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

De universiteiten willen alleen maar het extra geld die de pre-masters in het laadje brengen.

Me meester zecht dat een correctieve speling van het woord "laatje" een standaardistische academische vaardiging hoort te zijn. Gr.gr Kelly uit 2mavo.
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:04:25 #56
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_117685649
Schakelaar hier, in tweede jaar van de master. Wat een kuttopic, zelden zoveel onzin gezien in één OP :')
Guanine en Cytosine! *O*
pi_117686487
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:59 schreef rozecroc het volgende:

[..]

Me meester zecht dat een correctieve speling van het woord "laatje" een standaardistische academische vaardiging hoort te zijn. Gr.gr Kelly uit 2mavo.
http://www.dbnl.org/tekst(...)03nieu01_01_0015.php

[Laadje]
Laadje, (B. *-N), o. (-s), kleine lade; (fig.) aan het - zitten, de beschikking over geld hebben; zich zelven het meest bevoordeelen.
pi_117686529
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:53 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Probeer je nu je eigen falen deels af te schuiven op hbo'ers je mede studenten?
Welk falen zou dat moeten zijn? :s)
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:37:07 #59
338319 ZarB
Piña colada
pi_117686658
Hier ook een schakelaar. Ik volg een aantal vakken met studenten die in hun 3e jaar van de bachelor zitten. Qua niveau doen we niet voor elkaar onder, maar juist de schakelaars lijken vaak wat zelfstandiger uit de bus te komen, omdat ze vrijwel allemaal na hun afstuderen eerst nog gewerkt hebben (gewoon relevante baan, eigen huis etc). De bachelorstudenten zijn vaak nog wat schoolser. Daarbij valt ook op dat de schakelaars hier echt 100% bewust voor hebben gekozen en daarmee ook gemotiveerder zijn. Tuurlijk heb je er prusters tussen zitten, maar die heb je ook in de bachelor! En dan nog is het echt enorm kinderachtig om je superieur te voelen. Gebruik je fantastische kwaliteiten dan om je mede studenten te helpen o.i.d. Al is het natuurlijk makkelijker om lekker verzuurd te mekkeren dat je dan zelf alles wel doet en af te geven op de anderen. Hartstikke prima, maar uiteindelijk wordt niemand er wijzer van. Probeer je inferieure medestudenten wat kennis bij te brengen. Kennisoverdracht is een vak apart, dus als je dat eerst nou eens gaat proberen, mag je daarna weer verder komen klagen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_117686732
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:36 schreef Ziba het volgende:

[..]

:')

Bijzonder man! Wo!
Dat zeg ik erbij omdat ik het opneem voor hbo'ers als wo'er, dumbass.
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:38:40 #61
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117686746
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:37 schreef ZarB het volgende:
Hier ook een schakelaar. Ik volg een aantal vakken met studenten die in hun 3e jaar van de bachelor zitten. Qua niveau doen we niet voor elkaar onder, maar juist de schakelaars lijken vaak wat zelfstandiger uit de bus te komen, omdat ze vrijwel allemaal na hun afstuderen eerst nog gewerkt hebben (gewoon relevante baan, eigen huis etc). De bachelorstudenten zijn vaak nog wat schoolser. Daarbij valt ook op dat de schakelaars hier echt 100% bewust voor hebben gekozen en daarmee ook gemotiveerder zijn. Tuurlijk heb je er prusters tussen zitten, maar die heb je ook in de bachelor! En dan nog is het echt enorm kinderachtig om je superieur te voelen. Gebruik je fantastische kwaliteiten dan om je mede studenten te helpen o.i.d. Al is het natuurlijk makkelijker om lekker verzuurd te mekkeren dat je dan zelf alles wel doet en af te geven op de anderen. Hartstikke prima, maar uiteindelijk wordt niemand er wijzer van. Probeer je inferieure medestudenten wat kennis bij te brengen. Kennisoverdracht is een vak apart, dus als je dat eerst nou eens gaat proberen, mag je daarna weer verder komen klagen.
Als ik leraar wilde worden was ik wel naar de Pabo gegaan.
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:40:44 #62
338319 ZarB
Piña colada
pi_117686828
Het getuigt niet bepaald van intellect om lekker kansloos af te geven op je medestudenten, dus dan hoor je m.i. sowieso niet thuis op het wo. Dus of doe er wat aan, of kap met zeiken. Zo simpel is het gewoon. Probeer het dan nog om te zetten in iets nuttigs, dat geklaag.
pi_117686960
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:40 schreef ZarB het volgende:
Het getuigt niet bepaald van intellect om lekker kansloos af te geven op je medestudenten, dus dan hoor je m.i. sowieso niet thuis op het wo. Dus of doe er wat aan, of kap met zeiken. Zo simpel is het gewoon. Probeer het dan nog om te zetten in iets nuttigs, dat geklaag.
Ik heb geen problemen met mijn mede WO-bachelors, die hebben de academische werkwijze stuk voor stuk onder de knie, en weten doorgaans de vereiste kwaliteit te bewerkstelligen. Helaas geldt dit niet voor de pre-master studenten. Dit zijn directe waarnemingen, en indirecte waarnemingen op basis van getuigenissen van universitair masterstudenten op andere universiteiten.
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:46:35 #64
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117687033
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:40 schreef ZarB het volgende:
Sociaal wenselijk gedrag vertonen jegens cursisten is bij mijn weten geen onderdeel van het curriculum. Daarnaast, of ik er iets aan doe maakt niets uit. Doordat er nu tijd aan allerlei basisvaardigheden moet worden verspild blijven andere, wel interessante onderwerpen onbehandeld.
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:47:57 #65
338319 ZarB
Piña colada
pi_117687077
In ieder geval fijn voor je research dat er zo lekker te generaliseren valt. Mijn ervaring is anders. Ik moet zeggen dat wij ook erg weinig opdrachten met groepen hebben (goddank), maar per persoon bekeken is dit tot nu toe mijn idee. Het zou ook kunnen schelen per studie natuurlijk.
pi_117687080
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:38 schreef Vice. het volgende:

[..]

Alsof dat relevant is.
pi_117687106
quote:
14s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:50 schreef Ryon het volgende:
Mooi, het wekelijkse hbo bash topic.

[ afbeelding ]
Een pabo/sph/mwd-meisje. O+
pi_117687117
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:48 schreef Ziba het volgende:

[..]

Alsof dat relevant is.
Dat jij denkt dat ik ermee pronk dat ik op het wo zit, zegt wel meer over jou hoor, lieverd. :')
pi_117687137
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:49 schreef Vice. het volgende:

[..]

Dat jij denkt dat ik ermee pronk dat ik op het wo zit, zegt wel meer over jou hoor, lieverd. :')
Ik zeg helemaal niet dat je d'r mee pronkt. Maak je er zelf van. Wat een verbanden leg jij zeg, weet je zeker dat je niet op het hbo zit?
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:50:17 #70
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117687149
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:38 schreef Vice. het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:49 schreef Vice. het volgende:

[..]

Je communiceert in ieder geval als een cursist.
pi_117687236
quote:
5s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:49 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niet dat je d'r mee pronkt. Maak je er zelf van. Wat een verbanden leg jij zeg, weet je zeker dat je niet op het hbo zit?
Lees je eigen post eens terug. En wat haat je op hbo? :')

quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:50 schreef Nobu het volgende:

[..]

[..]

Je communiceert in ieder geval als een cursist.
Niet jij weer, trolletje.
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:52:32 #72
338319 ZarB
Piña colada
pi_117687240
Het heeft niets te maken met sociaal wenselijk gedrag. Mijn punt is dat je iets waar je nu tegenaan loopt op een creatieve manier kunt omzetten (alhoewel, creatief hoeft niet eens per se), zodat het je niet meer belemmert in het ontwikkelen van je academische vaardigheden. Het is maar een idee hoor, om het voor jezelf wat draaglijker te maken. Je moet niks van mij.
pi_117687264
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Vice. op 07-10-2012 12:53:20 ]
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:53:22 #74
338319 ZarB
Piña colada
pi_117687274
Oh, kut. Ik zou eens moeten quoten :{
pi_117687301
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:52 schreef Vice. het volgende:

[..]

Lees je eigen post eens terug. En wat haat je op hbo? :')
Ja, dat ik zeg dat jij pronkt maak je er zelf van. Vreemd. En nu maak je er ook nog van dat ik haat op het hbo. Het moet niet gekker worden. [
pi_117687377
quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:53 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ja, dat ik zeg dat jij pronkt maak je er zelf van. Vreemd. En nu maak je er ook nog van dat ik haat op het hbo. Het moet niet gekker worden. [
Moet ik het voor je uitkauwen?

Je beweert dat ik geen verbanden kan leggen en stelt vervolgens dat ik een hbo'er ben.

Vermoeiend dit. :O
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:56:02 #77
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_117687378
Ik vind het wel een beetje cheaten eerlijk gezegd maar ik vind dat doorstuderen wel gewoon moet kunnen. Ik zou alleen iemand met een hbo-master minder snel aannemen dan iemand met een volledige academische opleiding die zich echt meerdere jaren heeft moeten bewijzen en de klappen van de zweep echt goed kent inmiddels.
  zondag 7 oktober 2012 @ 12:56:21 #78
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117687389
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:33 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Omdat de p-fase niet zoveel voorstelt, dat de praktische ervaring je dan nog ontbreekt, en je hebt al een afgeronde 'studie' op je naam staan als je via de pre-master route gaat.
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 11:39 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ja, maar is het echt zo of ben je aan het trollen? Ik moet wel zeggen dat ik af en toe niet al te intelligente mensen zie op het hbo die toch op de een of andere manier hun P halen. En dat wordt dan heel trots op Facebook neergezet enzo, vandaar.
Je P. :')
Mensen die in hun (C&A) pak hun P gaan ophalen. ;(
Mensen die het een prestatie vinden om hun P te halen, man dat wordt je gewoon verplicht, niks belangrijks aan.

quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:44 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik heb geen problemen met mijn mede WO-bachelors, die hebben de academische werkwijze stuk voor stuk onder de knie, en weten doorgaans de vereiste kwaliteit te bewerkstelligen. Helaas geldt dit niet voor de pre-master studenten. Dit zijn directe waarnemingen, en indirecte waarnemingen op basis van getuigenissen van universitair masterstudenten op andere universiteiten.
Daarover praten met andere lulletjes. :')
"hey hebben jullie ook zo een hbo'er die niet op niveau kan meekomen?" ohhh ja wij ook hoor" hihihih.

Mensen die niet snappen dat alle opleidingen kut zijn, want school.
Praktijk _O_ Werken _O_
School. :')
pi_117687406
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:56 schreef Mishu het volgende:
ik vind dat doorstuderen wel gewoon moet kunnen.
Ja, bepaalde types wel en bepaalde types niet. Je hebt altijd van die falers die het simpelweg niet aan kunnen qua niveau maar toch door blijven gaan.
pi_117687427
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:55 schreef Vice. het volgende:

[..]

Moet ik het voor je uitkauwen?

Je beweert dat ik geen verbanden kan leggen en stelt vervolgens dat ik een hbo'er ben.

Vermoeiend dit. :O
Ik stel niet per definitie dat je een hbo-er bent. Het was een vraag.
pi_117687443
quote:
15s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:57 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ik stel niet per definitie dat je een hbo-er bent. Het was een vraag.
Seriously, ik ga hier niet meer op in.
pi_117687458
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:56 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

[..]

Je P. :')
Mensen die in hun (C&A) pak hun P gaan ophalen. ;(
Mensen die het een prestatie vinden om hun P te halen, man dat wordt je gewoon verplicht, niks belangrijks aan.
Ja, maar ik bedoel, ja, toch redelijk wat mensen die redelijk dom zijn die toch hun P halen. En nouja, vind het maar raar. Ik ken mensen die op het hbo zitten en gewoon echt niet intelligent zijn. Evenals wo. Raar.
pi_117687471
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:58 schreef Vice. het volgende:

[..]

Seriously, ik ga hier niet meer op in.
Beste is idd om te vertrekken met je achterlijke conclusies. :')
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:01:06 #84
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_117687544
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:58 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ja, maar ik bedoel, ja, toch redelijk wat mensen die redelijk dom zijn die toch hun P halen. En nouja, vind het maar raar. Ik ken mensen die op het hbo zitten en gewoon echt niet intelligent zijn. Evenals wo. Raar.
Als je een opleiding volgt is het echt geen prestatie om je P te halen, die moet je immers toch halen vordat je een diploma overhandigd kan krijgen. Maar ik begrijp je punt.

Sommigen zijn ook gewoon doorzetters he, die zijn niet bijster slim maar die besteden de gehele dag louter aan schoolwerk en daarom halen ze het. Respect voor die snuiters.

Ik wou dat ik dat kon, dan had ik allemaal 10'en.
pi_117687548
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:56 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

[..]

Praktijk _O_ Werken _O_
Ga dan naar het mbo.
pi_117687549
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:56 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ja, bepaalde types wel en bepaalde types niet. Je hebt altijd van die falers die het simpelweg niet aan kunnen qua niveau maar toch door blijven gaan.
Ik denk eigenlijk dat die groep helemaal niet bestaat.
Als je hard genoeg wilt kan je het ook al ben je een flappie.
Rustig aan.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:01:42 #87
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117687565
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:52 schreef ZarB het volgende:
Het heeft niets te maken met sociaal wenselijk gedrag. Mijn punt is dat je iets waar je nu tegenaan loopt op een creatieve manier kunt omzetten (alhoewel, creatief hoeft niet eens per se), zodat het je niet meer belemmert in het ontwikkelen van je academische vaardigheden. Het is maar een idee hoor, om het voor jezelf wat draaglijker te maken. Je moet niks van mij.
Of ik nou help of niet, beide keren gaat het ten koste van tijd die ik beter had kunnen besteden.
pi_117687587
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:01 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Als je een opleiding volgt is het echt geen prestatie om je P te halen, die moet je immers toch halen vordat je een diploma overhandigd kan krijgen. Maar ik begrijp je punt.

Sommigen zijn ook gewoon doorzetters he, die zijn niet bijster slim maar die besteden de gehele dag louter aan schoolwerk en daarom halen ze het. Respect voor die snuiters.

Ik wou dat ik dat kon, dan had ik allemaal 10'en.
Heb ook geen verstand van het niveau op hbo's eigenlijk. Nouja, van wat ik wel weet niet al te best en redelijk simpel. Maar ligt ook weer aan de richting. Klopt. Heb ik ook heel veel respect voor, zou ik ook wel willen. :D
pi_117687589
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:01 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ken genoeg mensen in mijn omgeving die wel in die groep passen.
pi_117687598
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:56 schreef Mishu het volgende:
Ik vind het wel een beetje cheaten eerlijk gezegd maar ik vind dat doorstuderen wel gewoon moet kunnen. Ik zou alleen iemand met een hbo-master minder snel aannemen dan iemand met een volledige academische opleiding die zich echt meerdere jaren heeft moeten bewijzen en de klappen van de zweep echt goed kent inmiddels.
Cheaten?

Een HBO diploma is gewoon een erkend Bachelor's diploma.
pi_117687618
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:01 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Die groep bestaat echt wel. Een vriendin van mij, nu 21, die al zo lang over haar havo doet en echt heel veel leert (allerlei hulpmiddelen ook) maar gewoon de capaciteiten niet heeft om het succesvol te voltooien. Zelfs op Luzac niet. Dan houdt het gewoon op.
pi_117687676
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:03 schreef Ziba het volgende:

[..]

Die groep bestaat echt wel. Een vriendin van mij, nu 21, die al zo lang over haar havo doet en echt heel veel leert (allerlei hulpmiddelen ook) maar gewoon de capaciteiten niet heeft om het succesvol te voltooien. Zelfs op Luzac niet. Dan houdt het gewoon op.
Really?
Heb je dan een soort van gat in je hoofd oid? Dat de geleerde stof eruit vloeit..
Rustig aan.
pi_117687697
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:02 schreef Amun90 het volgende:

[..]

Cheaten?

Een HBO diploma is gewoon een erkend Bachelor's diploma.
Sommige WO'ers zijn een beetje omhooggevallen...
Rustig aan.
pi_117687717
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:05 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Really?
Heb je dan een soort van gat in je hoofd oid? Dat de geleerde stof eruit vloeit..
Ja, echt serieus. En dat terwijl je mensen hebt die vwo halen zonder überhaupt iets uit te voeren. Geen idee, ze komt niet super dom over, maarja, blijkbaar kan ze niet goed leren. Wel zielig, beste is om dan te stoppen en gewoon mbo te gaan doen. Past dan beter. Hoe hard ook. :')
  Forum Admin zondag 7 oktober 2012 @ 13:07:34 #95
54263 crew  Pharkus
pi_117687742
quote:
2s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:33 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Welk falen zou dat moeten zijn? :s)
Je loopt te jankballen over je werkdruk en dat dit deels door je medestudenten komt. Blijkbaar heb je teveel hooi op je vork genomen.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:08:34 #96
319979 Fok-it
All is well
pi_117687786
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:06 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ja, echt serieus. En dat terwijl je mensen hebt die vwo halen zonder überhaupt iets uit te voeren. Geen idee, ze komt niet super dom over, maarja, blijkbaar kan ze niet goed leren. Wel zielig, beste is om dan te stoppen en gewoon mbo te gaan doen. Past dan beter. Hoe hard ook. :')
Mensen op VWO zijn ook niet per definitie `slimmer'' kunnen vaak gewoon beter leren, net als dat jouw vriendin niet dom is, ze heeft alleen een leerstoornis. of problemen met haar concentratie o.i.d
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_117687860
Jongens, kijk eens op de sociale werkplaats oid, dat zijn echt mensen die geen wo aankunnen, hoor. Niet iedereen kan wo aan.
  zondag 7 oktober 2012 @ 13:11:15 #98
319979 Fok-it
All is well
pi_117687907
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:10 schreef Vice. het volgende:
Jongens, kijk eens op de sociale werkplaats oid, dat zijn echt mensen die geen wo aankunnen, hoor. Niet iedereen kan wo aan.
Wat is dat nou voor een ruk vergelijking? mensen op de sociale werkplaats kunnen HBO ook niet aan
pi_117687934
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Mensen op VWO zijn ook niet per definitie `slimmer'' kunnen vaak gewoon beter leren, net als dat jouw vriendin niet dom is, ze heeft alleen een leerstoornis. of problemen met haar concentratie o.i.d
Neuh, genoeg achterlijke lui op vwo. Leerstoornis inderdaad, maargoed, ik bedoel: zulke mensen blijven falen en kunnen wo - denk ik - niet aan. Al zijn ze niet super dom.
pi_117687943
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 12:59 schreef Ziba het volgende:

[..]

Beste is idd om te vertrekken met je achterlijke conclusies. :')
Ik heb dat relletje teruggelezen...

Ik lees niet echt conclusies oid ze gaat nergens heen met haar verhaal, en ze doet zeker niet verwaand door te vermelden dat ze WO doet, dat is alleen maar om de TS ervan te weerhouden haar niet serieus te nemen, omdat hij HBO'ers niet serieus neemt :+

Zoiets, maar alsnog kut gezeik tbh.
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')