abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117704746
quote:
8s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:10 schreef eriksd het volgende:
Mooi, dat gaat je dus niet lukken.
Heb een beetje vertrouwen in het nieuwe grut :P
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_117704963
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:10 schreef Patrickk het volgende:
Morgen tentamen inleiding Strafrecht, heb er wel vertrouwen in :) haal af en toe nog wel door elkaar wanneer er nou vrijspraak en wanneer o.v.a.r volgt (zeker in combinatie met bestanddelen/elementen)
Vorig jaar was het slagingspercentage 10% :o
Tien procent? :') Mijn god zeg :')
pi_117707327
quote:
8s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:10 schreef eriksd het volgende:
Mooi, dat gaat je dus niet lukken.
Hou toch eens keer op met dat negatieve geblaat de hele tijd.
pi_117707966
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:14 schreef Paxcon het volgende:

[..]

:')
quote:
9s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:18 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Heb een beetje vertrouwen in het nieuwe grut :P
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 21:01 schreef H-D het volgende:

[..]

Hou toch eens keer op met dat negatieve geblaat de hele tijd.
hoewel erik natuurlijk erg bot is, ben ik het wel met hem eens. Als je het verschil tussen ovar en vrijspraak nog niet snapt de avond voor je tentamen ga je het denk ik ook niet halen.
pi_117708237
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 21:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

[..]

[..]

hoewel erik natuurlijk erg bot is, ben ik het wel met hem eens. Als je het verschil tussen ovar en vrijspraak nog niet snapt de avond voor je tentamen ga je het denk ik ook niet halen.
Ik heb het niet allemaal terug gelezen, maar ik geloof dat het niet die persoon was die het verschil niet snapte.
pi_117708283
quote:

[..]

[..]

[..]

Het ging niet alleen over dit maar in voorgaande topics ook al. Een keer is leuk maar na een tijdje wordt het gewoon lullig en irritant en misschien wel een beetje kinderachtig.
pi_117711065
quote:

[..]

[..]

[..]

Eens. Zeker als het niet gaat om een of ander pret-mc-tentamen maar voor iets waar blijkbaar 90% voor faalt. Ovar en vrijspraak is nog de basis.
pi_117713250
Is het maar op één bepaalde Universiteit waar maar 10% inleiding Strafrecht haalt of is het op de meeste Universiteiten zo dramatisch? In dat geval moet ik me misschien wel zorgen gaan maken om de 45 studiepunten te halen. Grondslagen gehaald met een kleine voldoende denk ik, Staats- en Bestuursrecht en Privaatrecht allebei rond de 5.5 denk ik. Al verwacht ik dat de cijfers in de toekomst beter zullen worden als ik een betere manier van studeren heb gevonden. Het lijkt me iig duidelijk dat als maar zo'n klein deel een voldoende haalt het tentamen een stuk makkelijker gemaakt moet worden, zeker nu je 45 studiepunten moet halen i.p.v. 30 ofzo.
pi_117713565
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:25 schreef solo020 het volgende:
Is het maar op één bepaalde Universiteit waar maar 10% inleiding Strafrecht haalt of is het op de meeste Universiteiten zo dramatisch? In dat geval moet ik me misschien wel zorgen gaan maken om de 45 studiepunten te halen. Grondslagen gehaald met een kleine voldoende denk ik, Staats- en Bestuursrecht en Privaatrecht allebei rond de 5.5 denk ik. Al verwacht ik dat de cijfers in de toekomst beter zullen worden als ik een betere manier van studeren heb gevonden. Het lijkt me iig duidelijk dat als maar zo'n klein deel een voldoende haalt het tentamen een stuk makkelijker gemaakt moet worden, zeker nu je 45 studiepunten moet halen i.p.v. 30 ofzo.
NEEEEEE :(

Als 10% het haalt moet 90% harder studeren en misschien is worden geïnspecteerd over er wel wordt gedoceerd wat er op de toets gevraagd wordt. Nooit toetsen makkelijker maken.

Groetjes groetjes, iemand die strafrecht met een 5.3 niet haalde..
pi_117713626
En sowieso, WEL 45 punten :{
pi_117714084
quote:
Is het maar op één bepaalde Universiteit waar maar 10% inleiding Strafrecht haalt of is het op de meeste Universiteiten zo dramatisch?
Strafrecht is overal laag, maar een cijfer van 10% heb ik nog niet gehoord. Ik denk trouwens ook niet dat het waar is, het is nogal hip om dat soort dingen gruwelijk te overdrijven.
quote:
Het lijkt me iig duidelijk dat als maar zo'n klein deel een voldoende haalt het tentamen een stuk makkelijker gemaakt moet worden, zeker nu je 45 studiepunten moet halen i.p.v. 30 ofzo.
Dit meen je toch niet :') Met die mentaliteit verneuk je dus de diploma's van alle studenten, goed of slecht. Als je het niet haalt ken je de stof niet, dat ligt niet aan het tentamen.

Bij mij op de middelbare school deden ze dat altijd. Het gemiddelde van elke toets moest een 6,5 zijn. Dus als dat een 5,7 was kreeg iedereen er acht tiende bij. Gevolg? Iedereen mooie cijfers, en met de centraal examens en masse op je bek. Want die waren zo oneerlijk.

:|W
pi_117714413
quote:
Was hier ook redelijk laag geloof ik. Maar geen 10%. Dat is ook wel extreem. Laagste percentage dat ik ooit gezien heb was 14% ofzo.

Maar dat betekent uiteraard niet dat het tentamen makkelijker moet worden. Gewoon beter studeren blijkbaar.
pi_117715495
Vind het nogal apart als maar zo'n klein deel het tentamen haalt. Je mag er toch vanuit gaan dat een groot deel van de studenten die falen slim genoeg zijn en veel tijd in de voorbereiding stoppen.
pi_117715606
Over 3 weken mn eerste tentamenweek. Nu samenvatting af van Privaatrecht en BSI. Moet allemaal wel goed komen. Vind het eerlijk gezegd maar een lachertje qua werkdruk hier op het HBO.

Ik krijg vrijdags hoorcolleges over de komende week, die werkcolleges maak ik vrijdag middag en dan heb ik tot donderdag niks te doen aangezien donderdag altijd de werkcolleges worden behandeld. Tja, dan maar voor uitlopen.
pi_117715867
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:07 schreef solo020 het volgende:
Vind het nogal apart als maar zo'n klein deel het tentamen haalt. Je mag er toch vanuit gaan dat een groot deel van de studenten die falen slim genoeg zijn en veel tijd in de voorbereiding stoppen.
Of de verkeerde manier van studeren. Voor veel mensen is dat lastig innhet eerste jaar. Om een op de juiste manier te studeren en de vraagstelling te doorgronden. Denk dat je daarom geregeld lage slagingspercentages ziet in de propedeuse.
pi_117716440
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:14 schreef H-D het volgende:

[..]

Of de verkeerde manier van studeren. Voor veel mensen is dat lastig innhet eerste jaar. Om een op de juiste manier te studeren en de vraagstelling te doorgronden. Denk dat je daarom geregeld lage slagingspercentages ziet in de propedeuse.
Dat zou goed kunnen ja, in dat geval zou het makkelijker maken van de tentamens waarschijnlijk zorgen voor een verschuiving van het probleem. Dan zouden de percentages in het 2e jaar weer slecht zijn, immers als je het eerste jaar goede cijfers haalt ga je je manier van studeren niet aanpassen.
pi_117716644
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:28 schreef solo020 het volgende:

[..]

Dat zou goed kunnen ja, in dat geval zou het makkelijker maken van de tentamens waarschijnlijk zorgen voor een verschuiving van het probleem. Dan zouden de percentages in het 2e jaar weer slecht zijn, immers als je het eerste jaar goede cijfers haalt ga je je manier van studeren niet aanpassen.
Precies..daarom beter ook niet de tentamens makkelijker maken denk ik. ;)
  zondag 7 oktober 2012 @ 23:48:05 #118
263417 Keyos
Like a Boss
pi_117717107
Ik vind dit niet bepaald dramatisch dan voor inleiding strafrecht:

Waar het dan aan ligt....
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_117717139

Deze was beter gemaakt.
Geen referral hier.
  zondag 7 oktober 2012 @ 23:50:05 #120
263417 Keyos
Like a Boss
pi_117717182
Hahahaha, wat is daar gebeurd.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_117717258
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:50 schreef Keyos het volgende:
Hahahaha, wat is daar gebeurd.
Die url kan je aanpassen hoe je maar wil :P.

Geen referral hier.
pi_117718418
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:51 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Die url kan je aanpassen hoe je maar wil :P.

[ afbeelding ]
Url-aanpasexamen tot nu toe

pi_117723006
Vandaag maar eens een dagje in de UB doorbrengen ter voorbereiding van de tentamens ;(
pi_117724175
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 09:53 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Vandaag maar eens een dagje in de UB doorbrengen ter voorbereiding van de tentamens ;(
Da's toch niet zo erg? Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens een paar daagjes de UB van de EUR ga bezoeken. Wel prettig werken met weinig afleiding.
pi_117724755
Heeft iemand enig idee waar je documenten kunt laten inbinden? (het liefst bij de Erasmus/omgeving Rotterdam natuurlijk)

Ik kan op de website van de UB alleen 'printen, scannen en kopiëren' vinden, en via zo'n webshop kan ook niet echt, aangezien ik het document al op papier heb.

[ Bericht 20% gewijzigd door VonBallusseck op 08-10-2012 11:08:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')