Heb een beetje vertrouwen in het nieuwe grutquote:
Tien procent?quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:10 schreef Patrickk het volgende:
Morgen tentamen inleiding Strafrecht, heb er wel vertrouwen inhaal af en toe nog wel door elkaar wanneer er nou vrijspraak en wanneer o.v.a.r volgt (zeker in combinatie met bestanddelen/elementen)
Vorig jaar was het slagingspercentage 10%
quote:
quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:18 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Heb een beetje vertrouwen in het nieuwe grut
hoewel erik natuurlijk erg bot is, ben ik het wel met hem eens. Als je het verschil tussen ovar en vrijspraak nog niet snapt de avond voor je tentamen ga je het denk ik ook niet halen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:01 schreef H-D het volgende:
[..]
Hou toch eens keer op met dat negatieve geblaat de hele tijd.
Ik heb het niet allemaal terug gelezen, maar ik geloof dat het niet die persoon was die het verschil niet snapte.quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
[..]
hoewel erik natuurlijk erg bot is, ben ik het wel met hem eens. Als je het verschil tussen ovar en vrijspraak nog niet snapt de avond voor je tentamen ga je het denk ik ook niet halen.
Het ging niet alleen over dit maar in voorgaande topics ook al. Een keer is leuk maar na een tijdje wordt het gewoon lullig en irritant en misschien wel een beetje kinderachtig.quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
[..]
hoewel erik natuurlijk erg bot is, ben ik het wel met hem eens. Als je het verschil tussen ovar en vrijspraak nog niet snapt de avond voor je tentamen ga je het denk ik ook niet halen.
Eens. Zeker als het niet gaat om een of ander pret-mc-tentamen maar voor iets waar blijkbaar 90% voor faalt. Ovar en vrijspraak is nog de basis.quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
[..]
NEEEEEEquote:Op zondag 7 oktober 2012 22:25 schreef solo020 het volgende:
Is het maar op één bepaalde Universiteit waar maar 10% inleiding Strafrecht haalt of is het op de meeste Universiteiten zo dramatisch? In dat geval moet ik me misschien wel zorgen gaan maken om de 45 studiepunten te halen. Grondslagen gehaald met een kleine voldoende denk ik, Staats- en Bestuursrecht en Privaatrecht allebei rond de 5.5 denk ik. Al verwacht ik dat de cijfers in de toekomst beter zullen worden als ik een betere manier van studeren heb gevonden. Het lijkt me iig duidelijk dat als maar zo'n klein deel een voldoende haalt het tentamen een stuk makkelijker gemaakt moet worden, zeker nu je 45 studiepunten moet halen i.p.v. 30 ofzo.
Strafrecht is overal laag, maar een cijfer van 10% heb ik nog niet gehoord. Ik denk trouwens ook niet dat het waar is, het is nogal hip om dat soort dingen gruwelijk te overdrijven.quote:Op zondag 7 oktober 2012 22:25 schreef solo020 het volgende:
Is het maar op één bepaalde Universiteit waar maar 10% inleiding Strafrecht haalt of is het op de meeste Universiteiten zo dramatisch?
Dit meen je toch nietquote:Het lijkt me iig duidelijk dat als maar zo'n klein deel een voldoende haalt het tentamen een stuk makkelijker gemaakt moet worden, zeker nu je 45 studiepunten moet halen i.p.v. 30 ofzo.
Was hier ook redelijk laag geloof ik. Maar geen 10%. Dat is ook wel extreem. Laagste percentage dat ik ooit gezien heb was 14% ofzo.quote:Op zondag 7 oktober 2012 22:25 schreef solo020 het volgende:
Is het maar op één bepaalde Universiteit waar maar 10% inleiding Strafrecht haalt of is het op de meeste Universiteiten zo dramatisch? In dat geval moet ik me misschien wel zorgen gaan maken om de 45 studiepunten te halen. Grondslagen gehaald met een kleine voldoende denk ik, Staats- en Bestuursrecht en Privaatrecht allebei rond de 5.5 denk ik. Al verwacht ik dat de cijfers in de toekomst beter zullen worden als ik een betere manier van studeren heb gevonden. Het lijkt me iig duidelijk dat als maar zo'n klein deel een voldoende haalt het tentamen een stuk makkelijker gemaakt moet worden, zeker nu je 45 studiepunten moet halen i.p.v. 30 ofzo.
Of de verkeerde manier van studeren. Voor veel mensen is dat lastig innhet eerste jaar. Om een op de juiste manier te studeren en de vraagstelling te doorgronden. Denk dat je daarom geregeld lage slagingspercentages ziet in de propedeuse.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:07 schreef solo020 het volgende:
Vind het nogal apart als maar zo'n klein deel het tentamen haalt. Je mag er toch vanuit gaan dat een groot deel van de studenten die falen slim genoeg zijn en veel tijd in de voorbereiding stoppen.
Dat zou goed kunnen ja, in dat geval zou het makkelijker maken van de tentamens waarschijnlijk zorgen voor een verschuiving van het probleem. Dan zouden de percentages in het 2e jaar weer slecht zijn, immers als je het eerste jaar goede cijfers haalt ga je je manier van studeren niet aanpassen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:14 schreef H-D het volgende:
[..]
Of de verkeerde manier van studeren. Voor veel mensen is dat lastig innhet eerste jaar. Om een op de juiste manier te studeren en de vraagstelling te doorgronden. Denk dat je daarom geregeld lage slagingspercentages ziet in de propedeuse.
Precies..daarom beter ook niet de tentamens makkelijker maken denk ik.quote:Op zondag 7 oktober 2012 23:28 schreef solo020 het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen ja, in dat geval zou het makkelijker maken van de tentamens waarschijnlijk zorgen voor een verschuiving van het probleem. Dan zouden de percentages in het 2e jaar weer slecht zijn, immers als je het eerste jaar goede cijfers haalt ga je je manier van studeren niet aanpassen.
Url-aanpasexamen tot nu toequote:Op zondag 7 oktober 2012 23:51 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Die url kan je aanpassen hoe je maar wil.
[ afbeelding ]
Da's toch niet zo erg? Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens een paar daagjes de UB van de EUR ga bezoeken. Wel prettig werken met weinig afleiding.quote:Op maandag 8 oktober 2012 09:53 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Vandaag maar eens een dagje in de UB doorbrengen ter voorbereiding van de tentamens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |