Je hoeft ook geen grote bek te hebben, als je maar laat zien wat je wilt en wat je iemand te bieden hebt. Ik ben ook meestal de 'aardige, betrouwbare jongen' maar n.a.v. mijn laatste date ben ik er wederom aan herinnerd dat vrouwen dat niet zoeken in een partner. Die willen iemand die grappig is, zelfverzekerd, die ze een veilig gevoel geeft. Je mag je als man kennelijk best kwetsbaar opstellen, maar niet vanaf den beginne. Afwachtende/kwetsbare houding aannemen wordt geassocieerd met onzekerheid, kleurloosheid enz.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:31 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Daar hoef je helaas niet zoveel succes mee te hebben. Ik profileer mezelf als "die leuke jongen waar je op kan bouwen en op kan rekenen", maar daar heb ik exact nul succes mee. De mensen die wel een vriendin hebben zijn van die types die altijd het grootste woord hebben in een groep** en zich niet schromen om af en toe een grote bek op te zetten.
**) dat betekent niet dat ze altijd gelijk hebben. Dat willen ze vaak niet eens. Ze willen gewoon gehoord worden.
Aardig, wat een vreselijk woord is dat toch. Net zoals leuk. Ik weet nog wel dat toen ik een spreekbeurt moest houden op de lagere school het woord " leuk " verboden was.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:06 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik associeer kwetsbaar niet met aardig en betrouwbaar. Jij wel?
Leg dan eerst maar eens uit waarom ze zo inhoudloos zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:13 schreef hasjman het volgende:
[..]
Aardig, wat een vreselijk woord is dat toch. Net zoals leuk. Ik weet nog wel dat toen ik een spreekbeurt moest houden op de lagere school het woord " leuk " verboden was.
Al die vreselijke inhoudsloze woorden als Aardig, Betrouwbaar, Zelfvertrouwen. Kunnen we deze niet verbannen uit R&P?
Omdat ze toch wisten dat je nooit iets bij hen zou proberenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:33 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Mensen vroegen mij regelmatig om relatie advies terwijl ik single was.
Gelukkig weet ik dat van mezelf heel goed. Ik ben momenteel een 5. Met de hulp van een dokter ben ik mezelf nu aan het opwerken richting een 8.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:41 schreef Blastoise het volgende:
Beetje rare vraag misschien, maar weten jullie van jezelf in welk ''segment'' je een beetje kunt zoeken wat betreft vrouwen( of mannen? )
Het ideale antwoord hierop is natuurlijk iedereen is gelijk, het draait niet allemaal om uiterlijk, etc etc, maar iedereen weet diep van binnen wel dat als je een 6 bent qua uiterlijk je meestal niet erg succesvol bent bij een 9. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar volgens mij is dit toch wel de hoofdregel..
Van mezelf heb ik echter geen flauw benul wat een beetje mijn niveau is om het zo maar te zeggen. Dat maakt het er niet altijd makkelijker op... Merk wel dat ik de onopvallende chicks ( de 6'jes) wel kan krijgen, dus dat is in ieder geval een pluspunt, maar bij 7+'jes durf ik het eigenlijk al niet meer aan
Wijze woordenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 01:08 schreef heloef het volgende:
Echt dat gelul in cijfers, ga toch weg. Voor hetzelfde geld is dat meisje wat jij een 9 vind voor de man naast jou een 5.5 en heeft ze zo'n laag zelfbeeld dat ze zichzelf een 3 vind.
We hebben allemaal een andere perceptie van hetzelfde. Daarom zijn cijfers waardeloze meninkjes die nergens op gestoeld zijn.
Je kan veel beter kijken naar wat je haar kan bieden.
Naïeve woordenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 01:08 schreef heloef het volgende:
Echt dat gelul in cijfers, ga toch weg. Voor hetzelfde geld is dat meisje wat jij een 9 vind voor de man naast jou een 5.5 en heeft ze zo'n laag zelfbeeld dat ze zichzelf een 3 vind.
We hebben allemaal een andere perceptie van hetzelfde. Daarom zijn cijfers waardeloze meninkjes die nergens op gestoeld zijn.
Onderbouw het eens?quote:
Dit klinkt leuk op papier, maar de realiteit is imo. toch anders..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 01:08 schreef heloef het volgende:
Ik ben een andere mening toegedaan, maar ik begrijp je standpunt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:18 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Dit klinkt leuk op papier, maar de realiteit is imo. toch anders..
Natuurlijk zal het wel eens voorkomen dat de een iemand heel knap vindt, terwijl de ander iemand heel lelijk vindt..
Maar schoonheid is over het algemeen iets dat mensen unaniem inschatten, wat dat betreft wisselt smaak voor kleding/interieur bij mensen, maar bij 95% van de mensen zal denk ik de beoordeling van iemands uiterlijk gelijk zijn...
Je zult altijd mensen hebben die keihard zullen gaan roepen dat ze een Sylvie vd Vaart echt niet zo bijzonder vinden ( ik ken ze ook ), maar vaak zijn dit ook types met een kilo'tje of wat overgewicht en een terugtrekkende haarlijn.. Elke gezonde hetero vent zou haar natuurlijk keihard doen als hij naast haar in bed lag.. Dat kun je niet zeggen van een Britt Dekker....
'Gelul' met cijfers klinkt misschien ietwat onpersoonlijk, maar volgens mij is het wel de realiteit, al willen mensen dat niet horen. Natuurlijk kan een 5 ook met een 8 gaan, maar het is eerder uitzondering dan regel...
Je gaat toch niet meteen zeggen "ik vind je echt enorm leuk?". Kan je dat niet beter op date 1 laten merken in plaats van ronduit zeggen? Als ze dan nog een keer wil afspreken kan je het gerust zeggen want dan is er al van beiden kanten al sowieso interesse.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:34 schreef Catch_me het volgende:
De cirkel is weer rond bij mij. Ik heb iemand van mijn opleiding waar ik eerder een oogje op had gevraagd of ze nog steeds wat wilde gaan drinken. Vorige keer was het er deels door mijn schuld niet van gekomen. Dat leek haar een goed plan dus ik ga vandaag even kijken of ik een datum kan prikken.
Deze keer wil ik het anders aanpakken en gewoon (tijdens/na de date) zeggen wat ik denk.. dan kan ik er nooit meer spijt van hebben dat ik het nooit gezegd heb dat ik haar leuk vind.
Heloef, je bent een wijs man ondanks je gebrek aan ervaring in dit soort zaken. Ik herken duidelijk een gedeelde genetische afkomst.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 09:46 schreef heloef het volgende:
[..]
Je gaat toch niet meteen zeggen "ik vind je echt enorm leuk?". Kan je dat niet beter op date 1 laten merken in plaats van ronduit zeggen? Als ze dan nog een keer wil afspreken kan je het gerust zeggen want dan is er al van beiden kanten al sowieso interesse.
Okee, kan ik begrijpen. Succes in ieder geval.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 10:20 schreef Catch_me het volgende:
Ja precies in die trant wil ik het aanpakkenWil alleen voorkomen dat er weer eeuwig omheen gedraaid wordt door beide partijen aangezien zij ook vrij verlegen is op dit gebied.
Negeren en vergeten?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:29 schreef Michielos het volgende:
ze zoekt opeens toch weer contact via Whatsapp. Sorry hoor, maar ik weet niet wat ik hiermee aan moet![]()
Get more girls. Dan maakt die ene geen flikker meer uit.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 14:29 schreef Michielos het volgende:
ze zoekt opeens toch weer contact via Whatsapp. Sorry hoor, maar ik weet niet wat ik hiermee aan moet![]()
tja als je verliefd bent is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaanquote:
Weet het hele verhaal niet meer, maar er was een reden waarom je haar beter kwijt kon zijn als ik het me goed herinner. Dus verlieft of niet.. geowon lekker bij wegblijvenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:32 schreef Michielos het volgende:
[..]
tja als je verliefd bent is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan
a) dates mee gehad , m.u.v. laatste date heel leuk, fysiek contact gehad intiem geweest e.d.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Weet het hele verhaal niet meer, maar er was een reden waarom je haar beter kwijt kon zijn als ik het me goed herinner. Dus verlieft of niet.. geowon lekker bij wegblijven
nou zoals ik eerder zei. Ik heb t r nooit gezegd voordat zij t mij zei. Dus zelfs al was ze met iemand anders bezig dan nog kwam dat puur vanuit haarzelf. En of ik er zin in heb.. tja. leuk is anders en om eerlijk te zijn heb ik het weer gehad met al deze onzin.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:40 schreef Cue_ het volgende:
Owja dat was het.. ze zei verliefd te zijn, en het allemaal vaag te vinden en je daarna/daardoor niet meer willen te spreken![]()
Heb je zin in zo'n twijfelkont?
als het allemaal al naar waarheid is.. Misschien was ze wel met iemand anders bezig, dus zei ze verliefd te zijn maar de boot af te houden. en nu is dat verkeken dus poogt ze het weer bij jou?
Ze is in behandeling om die reden. Ik kan het goed voorstellen. Ik ben zelf ook wel verlegen eigenlijkquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:02 schreef Fascination het volgende:
Afstandelijk doen omdat je verliefd bent?Zoiets doe je toch alleen als je weet dat de ander niet die gevoelens koestert? Of zelfs dan niet.
Klinkt als een bullshit-verhaal.
Wat voor behandeling dan?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:03 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ze is in behandeling om die reden. Ik kan het goed voorstellen. Ik ben zelf ook wel verlegen eigenlijkMaar als ik rationeel nadenk dan weet ik.. ik wil geen patient als vriendin. Nooit meer. Maar ja, zo helder zie ik het nu natuurlijk allemaal niet
Maar jij bent inmiddels dus wel verliefd op haar aan het worden, begrijp ik? Dat maakt het wel extra lastig ja.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:03 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ze is in behandeling om die reden. Ik kan het goed voorstellen. Ik ben zelf ook wel verlegen eigenlijkMaar als ik rationeel nadenk dan weet ik.. ik wil geen patient als vriendin. Nooit meer. Maar ja, zo helder zie ik het nu natuurlijk allemaal niet
haha sterker nog. Dat maakt het ultiem kutquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar jij bent inmiddels dus wel verliefd op haar aan het worden, begrijp ik? Dat maakt het wel extra lastig ja.
Klinkt als een labiele bordeliner..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:38 schreef Michielos het volgende:
[..]
a) dates mee gehad , m.u.v. laatste date heel leuk, fysiek contact gehad intiem geweest e.d.
b) derde date was ze afstandelijk omdat ze verliefd op me is. Hierdoor voelde ze zich heel erg gespannen
c) wilde hierom geen contact meer. Ik heb toen maar gezegd dat ik haar ook heel leuk vind. Ik ben ook wel verliefd op r.
d) contact verbroken![]()
![]()
!!!!!!!!!!!!
e) zoekt weer contact
wtf? ik ben t echt finaal kwijt I guess
een beetje wel iddquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:10 schreef fathank het volgende:
[..]
Klinkt als een labiele bordeliner..
Ik vind dat borderliners een speciaal teken op hun kleding moeten naaien, zodat je ze meteen herkent en kunt mijden als de pest.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:10 schreef fathank het volgende:
[..]
Klinkt als een labiele bordeliner..
nja als ik erover nadenk.. waarschijnlijk doet zoiets enkel pijn en krijg je er enkel ellende meequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:16 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik vind dat borderliners een speciaal teken op hun kleding moeten naaien, zodat je ze meteen herkent en kunt mijden als de pest.
Uhm bindingsangst, anyone?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:02 schreef Fascination het volgende:
Afstandelijk doen omdat je verliefd bent?Zoiets doe je toch alleen als je weet dat de ander niet die gevoelens koestert? Of zelfs dan niet.
Klinkt als een bullshit-verhaal.
Bindingsangst is verlatingsangst.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Is bindingsangst wel echt dan?
Gaat wel hand in hand ja.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:47 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Bindingsangst is verlatingsangst.
Natuurlijk. En daar hoef je echt een borderliner voor te zijn (al hebben borderliners er wel vaak last van).quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Is bindingsangst wel echt dan?
Maybe maar dan ga je toch niet eerst verkondigen dat je verliefd bent om dan vervolgens zonder uitleg daarover enzo gewoon t contact te verbreken?quote:
Blijkbaar wel. Angst is soms een slechte raadgever..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:10 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maybe maar dan ga je toch niet eerst verkondigen dat je verliefd bent om dan vervolgens zonder uitleg daarover enzo gewoon t contact te verbreken?
quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 21:12 schreef Cue_ het volgende:
MataSinji
Mag ik je even verwijzen naar [SC Relaties] # 258 Heloef won, Sinji is back
Deze is niet meer bedoelt voor SC
!
Nja.. dat heb ik weer dan! Nicequote:Op vrijdag 12 oktober 2012 18:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Natuurlijk. En daar hoef je echt een borderliner voor te zijn (al hebben borderliners er wel vaak last van).
Als jij iemand verlaat of geen toenadering zoekt, kan die ander jou ook nooit verlaten of pijn doen. Zelfbescherming. Angst voor het onbekende. Het kan allemaal.
Doe je weinig aan denk ik. Iemand moet eerst open staan voor een relatie. Als dat niet zo is dan kan je toenadering zoeken wat je wilt, maar dan wordt je keer op keer weer afgestoten. Op naar de volgende.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:11 schreef Michielos het volgende:
[..]
Nja.. dat heb ik weer dan! Nice
Yup ik zal wel moeten iddquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 13:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Doe je weinig aan denk ik. Iemand moet eerst open staan voor een relatie. Als dat niet zo is dan kan je toenadering zoeken wat je wilt, maar dan wordt je keer op keer weer afgestoten. Op naar de volgende.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |