Loop je nu op schoenen die zijn aangemeten of niet?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:02 schreef Schild het volgende:
Vorig jaar ben ik gestopt met hardlopen na pijnlijke schenen, de hele winter en voorjaar niks gedaan en de pijn was toen helemaal weg. Inmiddels weer een aantal weken aan het trainen maar nu komt de pijn bij de schenen weer opzetten.
Weet iemand of er 'speciale' schoenen zijn om dit te voorkomen? Heb ook een keertje die andere loopmanier geprobeerd (niet op de hak landen) maar dat bleek niet echt te werken bij mij.
Beterschap!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:55 schreef slacker_nl het volgende:
Wie wil er een 21 km lopen over 2 weken? Ben nog niet bij de huisarts geweest maar de arts bij de EHBO-post zei 2-3 weken hersteltijd voor een pijnlijke (lees verrekte/gescheurde/anderzijd wat mis mee) knieband.
Schoenen zijn een aantal jaar geleden aangemeten en zijn best goede Asics...quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:03 schreef Maraca het volgende:
Heb je wel voldoende demping in je schoenen?
Op wat voor schoenen loop je nu? Er zijn namelijk niet echt 'speciale' schoenen, maar als je niet op de goede schoenen loopt, kun je ook last van je schenen krijgen... Of misschien zijn je schoenen versleten, kan natuurlijk ook.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:02 schreef Schild het volgende:
Vorig jaar ben ik gestopt met hardlopen na pijnlijke schenen, de hele winter en voorjaar niks gedaan en de pijn was toen helemaal weg. Inmiddels weer een aantal weken aan het trainen maar nu komt de pijn bij de schenen weer opzetten.
Weet iemand of er 'speciale' schoenen zijn om dit te voorkomen? Heb ook een keertje die andere loopmanier geprobeerd (niet op de hak landen) maar dat bleek niet echt te werken bij mij.
Ook als schoenen een aantal jaren oud zijn, kunnen ze hun demping verliezen... Ik zou als ik jou was toch eens gaan kijken voor nieuwe schoenen, want van lang stilstaan worden ze niet beter.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:05 schreef Schild het volgende:
[..]
Schoenen zijn een aantal jaar geleden aangemeten en zijn best goede Asics...
En die Sizzler?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:03 schreef slacker_nl het volgende:
Het gaaf. Veeeeel modder, veel slootjes, veel mensen, meer modder en meer slootjes. Een irritante balk, veel pijn en uiteindelijk een finish waar het bier koud stond, de thermosdekentjes je warm hielden, de brandweer de modder van je lijf spoot en meer modder.
Te hard en te lang lopen kan ook een oorzaak zijn.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:02 schreef Schild het volgende:
die heb ik geskipped. Met mijn waggel zou dat alleen al 4 uur duren. De enige die ik geskipped heb!quote:
Respect hoor, toch! Die leek me best engquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:15 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
die heb ik geskipped. Met mijn waggel zou dat alleen al 4 uur duren. De enige die ik geskipped heb!
Klinkt cool. Voor jou dan, mij niet gezien in die modder. Wel zuur van de blessure. Hopelijk gaat dat gauw beter.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:03 schreef slacker_nl het volgende:
Het gaaf. Veeeeel modder, veel slootjes, veel mensen, meer modder en meer slootjes. Een irritante balk, veel pijn en uiteindelijk een finish waar het bier koud stond, de thermosdekentjes je warm hielden, de brandweer de modder van je lijf spoot en meer modder.
Een beetje wel ja. En eigenlijk moet iedereen die wedstrijden loopt ook af en toe vrijwilligen, vind ik. Het is leuk en je weet zelf hoe blij je zelf al bent als er weer een waterpost is of iemand die je een medaille om de nek doet of iemand die even die auto op het kruispunt tegenhoudt. Dat kan je dus heel makkelijk terugdoen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Klinkt heel tof mosselop deze manier heb je toch het gevoel dat je helemaal meegedaan hebt aan de marathon lijkt me!
Heb 'm vandaag gelopenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:50 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Leuk heik had niet verwacht dat ik hardlopen zo leuk zou gaan vinden
![]()
Vanavond ga ik aan les 20/Evy beginnen.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:01 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Heb 'm vandaag gelopen! Maar heb 'm wel wat verlengd, aangezien mijn mp3'tje hapert in de laatste 8 minuten (springt weer terug naar het begin) heb ik de eerste 5 + rust + 6 minuten daarna gelopen i.p.v. de 8 die in de les zit, en de 2 minuten rust als uitlooptijd geteld.
Geen idee wat er mis mee is, maar hij kapt er mee en begint gewoon weer met "welkom"quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:12 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]je hebt zeker de 2011 verzie de oude heeft 4 * 8 minuten bij les 20
Goed bezig met 4x8! Dat is best pittig denk ik!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:11 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Yheeah![]()
![]()
Lekker gelopen![]()
Les 20/Evy dus 4 keer 8 minuten met tussendoor pauzes van 2 minuten.
Heerlijk loopweer ik was kort/lang maar had ook kort kort kunnen doen met name vanwege de lage windsnelheid dat scheelt toch veel met afkoelen.
Ik had wel een paar tempo dips maar kon mezelf toch weer herstellen.
http://www.endomondo.com/workouts/hIuU-qS-Eik
En wat blijkt 5 bekers binnen![]()
Ik kan nu 5 km in 38 minuten lopen.
Richt tijd voor de lvml is 45 minuten ivm zand en duinen en vooral drukte*
* Na het zien van de Mudmasters moet ik me denk ik voorbereiden op teleurstellende tijden...
Thanks voor de Peptalk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |