Jullie beiden, huis staat op beider naam neem ik aan?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:56 schreef gast12345 het volgende:
Al meerdere malen contact gezocht met NHG.
Deze bevestigd inderdaad dat de onderwaarde wel wordt overgenomen, maar de schuld niet kwijtgescholden is.
Schuld zal dan aan NHG moeten worden voldaan.
Echter vraag ik me af wie dat gaat betalen...
Aangezien er een dagvaarding aankomt zou ik eens met een advocaat gaan praten.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:29 schreef gast12345 het volgende:
Nu er een dagvaarding op komst is wil ik even de zaak voorleggen en meningen horen van anderen.
Soms zie je door de bomen het bos even niet meer.
Alvast bedankt voor jullie gedachten hierover.
De NHG kan eventueel de schuld kwijtschelden. Hoeft niet.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:42 schreef miss_dynastie het volgende:
de NHG draagt de schuld, jullie zijn beiden van het huis af. Klaar.
Als het huis een ton overwaarde had zou je toch ook de helft daarvan willen hebben?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Even in redelijkheid bekeken: als ik je ex was zou ik het vertikken om 10000 euro af te tikken om jou in het huis te laten blijven wonen, terwijl ik bij verkoop dat bedrag niet zou hoeven betalen. Jouw voordeel zit erin dat je er gewoon kan blijven wonen, ik zou daar maar heel blij mee zijn en dat bedrag gewoon zelf aftikken. Zo niet, dan zal zij aandringen op verkoop, de NHG draagt de schuld, jullie zijn beiden van het huis af. Klaar.
Ja, en? Zelfs zonder NHG zou ik die 10k niet aftikken, als ex. Dan maar verkopen en allebei een schuld, maar niet hem het gemak van het houden van de woning gunnen en 10.000 euro cadeau doen (want dat is het in feite: zolang de woning nog nie verkocht is, is er helemaal geen sprake van 'concrete' onderwaarde). Ex is gekke Henkie niet, en gelijk heeft ze.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:12 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Als het huis een ton overwaarde had zou je toch ook de helft daarvan willen hebben?
Je neemt je onderwaarde pas bij verkoop dat klopt. Maar dan stel ik je twee situatie's voor:quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:25 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja, en? Zelfs zonder NHG zou ik die 10k niet aftikken, als ex. Dan maar verkopen en allebei een schuld, maar niet hem het gemak van het houden van de woning gunnen en 10.000 euro cadeau doen (want dat is het in feite: zolang de woning nog nie verkocht is, is er helemaal geen sprake van 'concrete' onderwaarde). Ex is gekke Henkie niet, en gelijk heeft ze.
Ehmm... Nee. Die 5000,- was hij al kwijt, dus dan 'kost' het nog maar 5000,- (En TS bespaart zich een heleboel verhuiskosten)quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:36 schreef Piger het volgende:
Je neemt je onderwaarde pas bij verkoop dat klopt. Maar dan stel ik je twee situatie's voor:
Huis. Huidige waarde: 190.000. Hypotheek 200.000.
Situatie 1: TS blijft in het huis wonen. Ex wil onderwaarde niet betalen. TS kost het dus 10.000 euro.
Sowieso ook omdat het om je huis gaat.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:06 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Aangezien er een dagvaarding aankomt zou ik eens met een advocaat gaan praten.
Hoezo, bullshit? TS blijft een hele hoop ellende en gedoe bespaard door in het huis te blijven wonen. Daarnaast is er geen concrete schade, omdat hij gewoon in de woning blijft wonen en er dus helemaal geen sprake is van 'verlies'. Het zou wat mij betreft heel simpel zijn: dan maar verkopen die boel, dan heb je in ieder geval aanspraak op je NHG.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:36 schreef Piger het volgende:
Je zou eventueel kunnen middelen. Dus TS neemt een iets groter deel op zich omdat hij beter in het huis kan blijven wonen, maar verder is het toch bullshit als ex-partner de kosten niet op zich neemt.
zie hier een haatdragende ex.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:25 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, en? Zelfs zonder NHG zou ik die 10k niet aftikken, als ex. Dan maar verkopen en allebei een schuld, maar niet hem het gemak van het houden van de woning gunnen en 10.000 euro cadeau doen (want dat is het in feite: zolang de woning nog nie verkocht is, is er helemaal geen sprake van 'concrete' onderwaarde). Ex is gekke Henkie niet, en gelijk heeft ze.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 02:07 schreef miss_dynastie het volgende:
Mij wordt namelijk niet duidelijk waarom NHG niet onverkort van toepassing zou zijn, als je je netjes aan de daarvoor geldende regels hebt gehouden en je moet het huis wegens relatiebeeindiging verkopen.
Ik vermoed dat TS op punt 7 in de knoop komt.quote:Voorwaarden kwijtschelden restschuld met Nationale Hypotheek Garantie
1. U hebt een hypothecaire lening afgesloten met Nationale Hypotheek Garantie.
2. U hebt uw betalingsachterstanden zoveel mogelijk zelf beperkt, door uw hypotheeklasten zoveel mogelijk te blijven betalen.
3. U moet uw woning gedwongen verkopen, omdat u uw woonlasten niet meer kunt betalen als gevolg van een van de volgende vier oorzaken:
- ontslag,
- arbeidsongeschiktheid,
- relatiebeëindiging,
- overlijden van uw partner.
4. U hebt toestemming van uw hypotheekverstrekker om uw woning te verkopen.
5. U hebt uw woning verkocht met behulp van een makelaar.
6. U hebt uw woning netjes bewoond.
7. U kunt de restschuld niet uit eigen middelen inlossen.
Maar zijn ex blijkbaar niet. En in dat geval is het dus helemaal raar wat TS wil: hij het huis, meer dan 20k op de bank (want hoofdelijk aansprakelijk, dus dat moet wel om op punt 7 in de knoei te komen) en zij moet schulden maken zodat hij in het huis kan blijven in die riante positie, terwijl zij bij verkoop schuldenvrij is. Wat zou jij doen?quote:Op zondag 7 oktober 2012 10:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
[..]
Ik vermoed dat TS op punt 7 in de knoop komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |