abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:59:29 #126
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_117632565
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:55 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Bel de uitkerende instantie, die kan het je zo vertellen.
Dat wordt morgen dus, bij de afdeling telefoonmieppen is "operatie stofwolk" al uitgevoerd. het blijft een overheid he, dan ga je om half 4 naar huis.

Iemand ook al opgevallen dat de site in wel veel talen beschikbaar is ?
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:00:47 #127
385098 Chastity.
Trotse Gilf
pi_117632601
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:59 schreef zuigmarmot het volgende:

[..]

Dat wordt morgen dus, bij de afdeling telefoonmieppen is "operatie stofwolk" al uitgevoerd. het blijft een overheid he, dan ga je om half 4 naar huis.

[ afbeelding ]
Morgen is het zaterdag"
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:02:44 #128
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117632661
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:56 schreef mossad_agent het volgende:
JE-ZUS...wéér een probleem opgelost, en dat in vijf minuten...zie je, het hoeft niet moeilijk te zijn ;)

[..]

Ach, als ze echt bezwaar hebben.... dan vragen ze toch geen uitkering??? Alleen zij die angst hebben voor controle doen moeilijk.
Ik heb geen uitkeringen en bij mogen ze elke dag langskomen, roken we lekker een joint, drinken een bak koffie en daarna weer 'moven' want ik moet naar bed. No problemo... het liefst wel eerst even bellen zodat ik genoeg koffie heb.
Dan hoef ik ook nergens belasting voor te betalen, nergens.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:04:22 #129
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_117632713
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 17:00 schreef Chastity. het volgende:

[..]

Morgen is het zaterdag"
ik zie het, dat wordt Maandag dus pas.

nu maar hopen dat ze tussentijds niet aan de deur komen,

ik heb een probleem met schijnauthoriteit, dat loopt altijd uit de hand
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_117632833
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik mis Bulgaars potverdomme :(
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:22:57 #131
3542 Gia
User under construction
pi_117633221
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:54 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Kun je kinderbijslag eigenlijk wel weigeren dan? Naar mijn weten wordt het je nog net niet door je strot geduwd. En verder, wat kun je daarmee frauderen in vredesnaam?
Kind dat BBL opleiding doet en 600 per maand verdient?
pi_117633439
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:48 schreef Wokkel het volgende:
Jij wilt mensen de uitkering ontnemen omdat ze lang douchen en geen spaarlamp gebruiken?
Op het moment dat je een uitkering aanvraagt wordt in de meeste gevallen al geconstateerd hoeveel jij gemiddeld verbruikt. Als dat gebruik significant meer of minder wordt valt dat op, daar letten ze op. En dan heb ik het dus niet over de besparing van een tientje voor de spaarlampen.

quote:
Het smoezenboek van Moussie, alles om maar te voorkomen dat het hebben van een uitkering naast rechten ook plichten voortbrengt.
Niks smoezenboek. Een van de verplichtingen is nou juist dat je je best doet om aan werk te komen, en over het algemeen doe je dat dus tijdens kantooruren. Ditto de ontvanger van kinderbijslag, daarvan zijn de meesten ook overdag aan het werk. De enige groep waarvan je kan verwachten dat die overdag thuis kan zijn is de AOW'er. Wat voor plichten heeft die?

Bottomline is dat zulke regelgeving mooi gezwam is voor de bühne maar in de praktijk amper uitvoerbaar is. Het zet wel de deur open naar verdere ingrijpende maatregelen in de wettelijke bescherming die de burger geniet .. het spookbeeld van 'de frauderende uitkeringsgerechtigde' is in deze alleen een hefboom die ervan afleidt dat dit ook iedereen met kinderen betreft. Je bent toch hopelijk niet zo naïef dat je denkt dat het daarbij blijft? Déjà vu, dat zeiden we ook al bij de privacyschending bij het bewaren van gegevens, dat je toch hopelijk niet denkt dat het daarbij blijft ..
pleased to meet you
pi_117633487
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 17:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Die gegevens krijgen ze van de belasting.
pleased to meet you
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:33:33 #134
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_117633547
quote:

[..]

lol dat doet aan een geval denken die ik ooit eens heb mee gemaakt van dicht bij ...
maar dat was toen meer UVW / Belasting \ KBS ..... foutje wel nee maar wel iemand nu voor 4 jaar lang per week al een 10 euro geven om te leven om dat de belasting , uwv en kbs niet goed samen werken..

belasting heeft inkomen veel te hoog berekend, door dat er kbs is betaald die ze nooit heeft ontvangen en de belasting blijft dus volhouden van wel ..
kind woonde dat jaar allang niet meer thuis maar ze is nu wel als fraude aangepakt terwijl ze nooit iets heeft gekregen.
De belasting geeft een rekening nummer door die in haar bezit is en blijft vol houden dat dat wel zo is .. maar daar is nooit 1 euro op gestort geweest van kbs

dus nu zit ze bij schuldhulp en heeft inmiddels al een veel grote schuld opgebouwd dan dat ze er in ging .. omdat het UWV ook zegt dat ze te veel heb gehad en nu alles kan terugvorderen.
De zaak loopt maar onder tussen is ze nu wel 4 jaar van haar leven kwijt

Dus zo kan het dus ook en als dan ook nog is zo'n vent voor de deur staat , ja dan kunnen er wel eens meer problemen komen ...
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:35:33 #135
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_117633610
quote:

[..]

Dit soort dingen, he, die krijgen ze gewoon van de Belastingdienst. Dat moet je dan gewoon weer terugbetalen. Net als met de toeslagen, is het verkeerd, moet je terug betalen. Net zoals de instanties wel eens fouten maken en dat je te weinig krijgt, krijg je het gewoon terug. Daar hoeven ze geen huisbezoeken voor af te leggen. Het is gewoon dikke vette gelul.

*O* en het is weekend, proost *O*
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:39:30 #136
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_117633708
Dit topic toont maar weer eens aan hoeveel mensen er zijn die vinden dat aan het ontvangen van gratis geld geen voorwaarden verbonden mogen worden.

Alleen al die jankbal uit het OP-bericht "Voor veel ouderen is de AOW het enige dat ze hebben". Nou, misschien moeten ze dan maar niet frauderen, dan wordt de AOW ook niet afgepakt. Dat is niet zo moeilijk, toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:39:52 #137
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_117633726
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Je gaat het niet echt opzeggen, he? Het is namelijk je recht, dat kinderbijslag, je hebt er altijd aan meebetaalt en je zult er altijd aan mee betalen, zolang je werkt!
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:43:29 #138
3542 Gia
User under construction
pi_117633848
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:47 schreef Chastity. het volgende:
Op welke gronden kunnen mensen in N derland kinderbijslag kwijtraken?
Kind verdient teveel per kwartaal?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:45:15 #139
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_117633909
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 17:35 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Dit soort dingen, he, die krijgen ze gewoon van de Belastingdienst. Dat moet je dan gewoon weer terugbetalen. Net als met de toeslagen, is het verkeerd, moet je terug betalen. Net zoals de instanties wel eens fouten maken en dat je te weinig krijgt, krijg je het gewoon terug. Daar hoeven ze geen huisbezoeken voor af te leggen. Het is gewoon dikke vette gelul.
ga daar maar niet van uit dat de belasting zijn werk goed doet ..
ik heb al jaren recht op diverse dingen van de belasting maar die zeggen gewoon van niet , als je vraagt waarom niet krijg je nooit geen antwoord meer , mijn werkgever zegt dat ik er dus wel recht op heb maar de belasting niet ...

Heb toen ook al omdat ik tegen hun een zaak wilde starten gevraagd welke reden hun hadden om me die dingen niet te geven .... geen antwoord , 3 weken later een brief dat ik 4 dagen later op het gerechtsgebouw moest komen ....?
Weer geschreven en gebeld met de melding, van op welke gronden ze mij hadden afgewezen en ik heb gelijk weer mijn papieren gemaild waaruit blijkt dat ik wel recht er op had.
En weer geen antwoord ,7 dagen later een brief van het gerecht dat mijn verzoek is afgewezen, gerechtsgebouw gebeld zelfde antwoord als bij de belasting , ..... maar kon wel het hele bedrag terug betalen ...
NU nog steeds geen antwoord op mijn 4 keer brief 7 x mailtjes 2x bellen om te horen waarom ze me hebben afgewezen en waar ik dan tegen in verweer kan gaan ......

Het enige wat ik kan bedenken is mijn medische dossier ... maar daar heb ik ze geen toestemming voor gegeven .. maar dat zal wel een reden zijn waarom ze het op deze manier spelen
en zelf mijn medisch dossier blijkt uit dat ik gewoon het recht heb ...
..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:46:40 #140
3542 Gia
User under construction
pi_117633947
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Bij de svb is altijd iemand aanwezig tot 17.00
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:48:19 #141
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_117634015
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 17:39 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Je gaat het niet echt opzeggen, he? Het is namelijk je recht, dat kinderbijslag, je hebt er altijd aan meebetaalt en je zult er altijd aan mee betalen, zolang je werkt!
En die alleen staande moeders maar boos worden als ik me weer eens met hun kinderen opvoeding bemoeid .. hallo ik heb net zo veel recht op het kind als hun betaal er net zo hard aan mee en ten slotte is het mijn pensioen dus ga nou gauw even goed opvoeden :) :)

( en vooral leuk als ze dan nog inde bijstand zitten en kids hebben , en dan nog een grote bek terug geven ) :D :D
pi_117634034
Op basis van de OP heb ik mijn bedenkingen, maar ik zou wel eerst de ins en outs willen kennen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:49:16 #143
3542 Gia
User under construction
pi_117634045
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 17:31 schreef moussie het volgende:

[..]

Die gegevens krijgen ze van de belasting.
Mogelijk, maar dat gaat nog niet automatisch. Valt eigenlijk vooral op als de minderjarige aangifte doet.
Daarbij komt het dus inderdaad voor dat mensen dat risico nemen en het geld opzij zetten. Dat is dus al fraude.
pi_117634057
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 17:39 schreef Janneke141 het volgende:
Dit topic toont maar weer eens aan hoeveel mensen er zijn die vinden dat aan het ontvangen van gratis geld geen voorwaarden verbonden mogen worden.
Hoho, voorwaarden prima, maar dit gaat wat mij betreft te ver.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:53:58 #145
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_117634218
Als er echt zomaar huisbezoeken worden toegestaan waar je aan moet meewerken om je AOW niet kwijt te raken heb ik er maar één woord voor:

Aufmachen!
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:54:35 #146
3542 Gia
User under construction
pi_117634242
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 17:33 schreef RAVW het volgende:

[..]

lol dat doet aan een geval denken die ik ooit eens heb mee gemaakt van dicht bij ...
maar dat was toen meer UVW / Belasting \ KBS ..... foutje wel nee maar wel iemand nu voor 4 jaar lang per week al een 10 euro geven om te leven om dat de belasting , uwv en kbs niet goed samen werken..

belasting heeft inkomen veel te hoog berekend, door dat er kbs is betaald die ze nooit heeft ontvangen en de belasting blijft dus volhouden van wel ..
kind woonde dat jaar allang niet meer thuis maar ze is nu wel als fraude aangepakt terwijl ze nooit iets heeft gekregen.
De belasting geeft een rekening nummer door die in haar bezit is en blijft vol houden dat dat wel zo is .. maar daar is nooit 1 euro op gestort geweest van kbs

dus nu zit ze bij schuldhulp en heeft inmiddels al een veel grote schuld opgebouwd dan dat ze er in ging .. omdat het UWV ook zegt dat ze te veel heb gehad en nu alles kan terugvorderen.
De zaak loopt maar onder tussen is ze nu wel 4 jaar van haar leven kwijt

Dus zo kan het dus ook en als dan ook nog is zo'n vent voor de deur staat , ja dan kunnen er wel eens meer problemen komen ...
Weet je zeker dat dit over kinderbijslag gaat en niet over de kinderkorting?
Kinderbijslag staat namelijk los van het inkomen. De belastingdienst gaat niet over de kinderbijslag.
pi_117634249
quote:
Voorwaarden prima. En controle is ook prima. Het gaat natuurlijk om de manier waarop. Van mij mag men best in huis kijken onder voorwaarden. De vraag is dus: welke voorwaarden.

quote:
Alleen al die jankbal uit het OP-bericht "Voor veel ouderen is de AOW het enige dat ze hebben". Nou, misschien moeten ze dan maar niet frauderen, dan wordt de AOW ook niet afgepakt. Dat is niet zo moeilijk, toch?
Ja, dat zal wel... maar wat wil je dan? Iemand zonder inkomen laten? Ik vind het prima dat je in zo'n geval werk ten algemene nutte opgelegd kan krijgen, maar wel een dak boven je hoofd en eten. Anders is het barbaars.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_117634285
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 17:54 schreef DS4 het volgende:
Ja, dat zal wel... maar wat wil je dan? Iemand zonder inkomen laten? Ik vind het prima dat je in zo'n geval werk ten algemene nutte opgelegd kan krijgen, maar wel een dak boven je hoofd en eten. Anders is het barbaars.
En kortzichtig.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:57:16 #149
3542 Gia
User under construction
pi_117634334
quote:

Je bedoelt de journalist van het ed?
Ik ben het namelijk met jou eens. Moet je maar niet frauderen.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:57:48 #150
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_117634356
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 17:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Weet je zeker dat dit over kinderbijslag gaat en niet over de kinderkorting?
Kinderbijslag staat namelijk los van het inkomen. De belastingdienst gaat niet over de kinderbijslag.
zal het eens navragen als ik haar weer spreek, want misschien maakt dta wel verschil maar ze hebben iets naar haar rekening gestuurd wat ze nooit heeft gehad .. daar gaat de hele zaak over
Was iets met kinderen omdat haar dochter wel bij haar stond ingeschreven maar niet thuis woonde door BJZ ( sorry weet dat ik niet mag vloeken maar toch moest het even) want als er een woord een vloek is dan is het wel BJZ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')