Er gaan blijkbaar meer kleine dingetjes mis, vanochtend in Utrecht werd speciaal omgeroepen dat de IC naar Almere, in tegenstelling tot wat op de borden stond, niet in Hollandse Rading zou stoppen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
De spoorwegen zijn vandaag overgegaan op een nieuw planningssysteem genaamd DONNA.
Gaat dat meteen helemaal goed? Bijna wel, alleen serie 800 (Alkmaar - Maastricht/Heerlen) staat er niet goed op, omdat er op de borden staat dat deze treinen via een andere route rijden, maar dit niet het geval is.
Eerste klas ICRm zitten stopcontacten. Op dezelfde plek als ICMm: in bagagerekken. Ik maak er vaak gebruik van.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:40 schreef HeavenSmiles het volgende:
Nog een vraagje over stopcontacten: zitten ze eigenlijk ook in de ICRm eerste klas? Kan het op internet niet vinden: sommigen zeggen van wel, anderen niet. E: beter gezegd, anderen zeggen er niets over: kan zijn dat ze het gewoon niet vermelden. Inmiddels wel een paar gevonden die expliciet aanduiden dat ze er wél inzitten, dus dat geloof ik voorlopig maar.
is dat pas sinds gisteren of al een tijdje?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:03 schreef Fiorano het volgende:
Vraagje, de intercity Amersfoort --> Schiphol stopt altijd op Duivendrecht, en toch wordt er dan op de borden in een apart balkje bij vermelden dat "Deze trein ook stopt op Duivendrecht" of o.i.d. Waarom is dat ?
Dat is bij meerdere treinen het geval. Bv. de intercity naar Almere vanaf Utrecht C. Midden op het TBP-scherm worden de stopstations duidelijk aangegeven. In het aparte blauwe balkje staat dat deels opnieuw vermeld. Vermoedelijk vanuit de gedachte dat die stations (zoals Hilversum Sportpark) niet echt een IC-status hebben onder reizigers en nogmaals te benadrukken dat de trein daar toch echt wel gaat stoppen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:03 schreef Fiorano het volgende:
Vraagje, de intercity Amersfoort --> Schiphol stopt altijd op Duivendrecht, en toch wordt er dan op de borden in een apart balkje bij vermelden dat "Deze trein ook stopt op Duivendrecht" of o.i.d. Waarom is dat ?
In het geval van Duivendrecht ook apart omdat er van/naar Schiphol volgens mij niet één trein is die doorrijdt? Misschien omdat de IC Berlijn er in de toekomst niet meer stopt?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:23 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Dat is bij meerdere treinen het geval. Bv. de intercity naar Almere vanaf Utrecht C. Midden op het TBP-scherm worden de stopstations duidelijk aangegeven. In het aparte blauwe balkje staat dat deels opnieuw vermeld. Vermoedelijk vanuit de gedachte dat die stations (zoals Hilversum Sportpark) niet echt een IC-status hebben onder reizigers en nogmaals te benadrukken dat de trein daar toch echt wel gaat stoppen.
Met andere woorden, een beetje overbodig.
zal het ook niet zijn, omdat die trein per december omgelegd wordt richting Amsterdamquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:07 schreef Ireyon het volgende:
[..]
In het geval van Duivendrecht ook apart omdat er van/naar Schiphol volgens mij niet één trein is die doorrijdt? Misschien omdat de IC Berlijn er in de toekomst niet meer stopt?
Nog dank voor de bevestiging.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Eerste klas ICRm zitten stopcontacten. Op dezelfde plek als ICMm: in bagagerekken. Ik maak er vaak gebruik van.
Kan me nog herinneren dat een paar jaar geleden dat koninklijke treinstel door het koningshuis werden gebruikt voor een reis naar Denemarken (er kon toen niet gevlogen worden i.v.m. een vulkaanuitbarsting). Die was gewoon aan de rijtuigen van een reguliere internationale trein gekoppeld. Hollandse efficiëntie op z'n bestquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:07 schreef Peterselieman het volgende:
Beatrix opent Hanzelijn met koninklijke trein
Ah duidelijk, lekker NS'rigquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:23 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Dat is bij meerdere treinen het geval. Bv. de intercity naar Almere vanaf Utrecht C. Midden op het TBP-scherm worden de stopstations duidelijk aangegeven. In het aparte blauwe balkje staat dat deels opnieuw vermeld. Vermoedelijk vanuit de gedachte dat die stations (zoals Hilversum Sportpark) niet echt een IC-status hebben onder reizigers en nogmaals te benadrukken dat de trein daar toch echt wel gaat stoppen.
Met andere woorden, een beetje overbodig.
quote:flv-fgsp schreef op OHIH:
Vanaf 9 december gaat de kruimeldief naar Brussel rijden. Er zijn drie treinstellen beschikbaar, dit levert de volgende dienst op:
Vertrek uit Amsterdam
05:47 07:41 08:41 10:41 12:41 13:41 15:41 17:41 18:41 20:41
Vertrek uit Brussel:
06:18 08:16/08:18 10:18 11:18 13:18 15:18 16:18 18:18 20:18 21:18
Hoera enzo.
was toen pure noodzaak. Het was op zo'n korte termijn niet mogelijk om een aparte trein ingelegd te krijgen. Dit ivm de beschikbaarheid van locs en treinpadenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:16 schreef HeavenSmiles het volgende:
Kan me nog herinneren dat een paar jaar geleden dat koninklijke treinstel door het koningshuis werden gebruikt voor een reis naar Denemarken (er kon toen niet gevlogen worden i.v.m. een vulkaanuitbarsting). Die was gewoon aan de rijtuigen van een reguliere internationale trein gekoppeld. Hollandse efficiëntie op z'n best.
E: Videootje daarvan:
twitter:EuropeByRail twitterde op dinsdag 09-10-2012 om 14:56:16Dutch Minister Melanie Schultz van Haegen this morning announced that the FYRA high-speed train Amsterdam-Brussels will NOT start till 2013 reageer retweet
misschien ook niet. Er staat dat ze nu niet rijden over de HSL, maar 2013 kan ook slaan op DRGL 2013quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:57 schreef James1988 het volgende:
En inmiddels alweer tegengesproken:twitter:EuropeByRail twitterde op dinsdag 09-10-2012 om 14:56:16Dutch Minister Melanie Schultz van Haegen this morning announced that the FYRA high-speed train Amsterdam-Brussels will NOT start till 2013 reageer retweet
precies. ik ga er vanuit dat het eerder genoemde tijdenschema gewoon kloptquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:07 schreef James1988 het volgende:
Dan is het een beetje een rare tweet, NS communiceert al een tijd over "Fyra naar Brussel per december 2012/dienstregeling 2013".
Ben benieuwd als de CTA-bakken overal zijn verdwenen of de reisinformatie dan kan gaan verbeteren. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er nu nog beperkingen in het nieuwe systeem (InfoPlus) zijn, omdat die CTA-bakken op een verouderd systeem werken.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
Schiphol krijgt waarschijnlijk dit jaar toch nog de nieuwe TBPs.
bron: http://ns4ns.nl/forum/index.php?topic=4676.0
er zitten nu nog wat beperkingen op ja, omdat nog niet alle posten voor de treindienstleiders overgeschakeld zijn naar het nieuwe systeem. Ergens volgend jaar is wel alles omgezet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:11 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Ben benieuwd als de CTA-bakken overal zijn verdwenen of de reisinformatie dan kan gaan verbeteren. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er nu nog beperkingen in het nieuwe systeem (InfoPlus) zijn, omdat die CTA-bakken op een verouderd systeem werken.
9 december 2012quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:25 schreef Dos37 het volgende:
Vanaf wanneer gaat de nieuwe dienstregeling in? Er gaat hier in het oosten best wat veranderen volgens mij.
TBP werkt op InfoPlus, een nieuw en veel beter systeem. De CTA werkt op BEPAC. Ook toen InfoPlus al werd geïntroduceerd op posten, en nog niet alle CTA's draaiden, draaiden de CTA's nog magertjes op InfoPlus.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:11 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Ben benieuwd als de CTA-bakken overal zijn verdwenen of de reisinformatie dan kan gaan verbeteren. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er nu nog beperkingen in het nieuwe systeem (InfoPlus) zijn, omdat die CTA-bakken op een verouderd systeem werken.
In het kort:quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:25 schreef Dos37 het volgende:
Vanaf wanneer gaat de nieuwe dienstregeling in? Er gaat hier in het oosten best wat veranderen volgens mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |