abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 11:08:24 #211
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_117766717
quote:
14s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
De spoorwegen zijn vandaag overgegaan op een nieuw planningssysteem genaamd DONNA.

Gaat dat meteen helemaal goed? Bijna wel, alleen serie 800 (Alkmaar - Maastricht/Heerlen) staat er niet goed op, omdat er op de borden staat dat deze treinen via een andere route rijden, maar dit niet het geval is.
Er gaan blijkbaar meer kleine dingetjes mis, vanochtend in Utrecht werd speciaal omgeroepen dat de IC naar Almere, in tegenstelling tot wat op de borden stond, niet in Hollandse Rading zou stoppen.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 11:36:41 #212
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_117767646
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:40 schreef HeavenSmiles het volgende:
Nog een vraagje over stopcontacten: zitten ze eigenlijk ook in de ICRm eerste klas? Kan het op internet niet vinden: sommigen zeggen van wel, anderen niet. E: beter gezegd, anderen zeggen er niets over: kan zijn dat ze het gewoon niet vermelden. Inmiddels wel een paar gevonden die expliciet aanduiden dat ze er wél inzitten, dus dat geloof ik voorlopig maar :P.
Eerste klas ICRm zitten stopcontacten. Op dezelfde plek als ICMm: in bagagerekken. Ik maak er vaak gebruik van.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 12:03:30 #213
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_117768597
Vraagje, de intercity Amersfoort --> Schiphol stopt altijd op Duivendrecht, en toch wordt er dan op de borden in een apart balkje bij vermelden dat "Deze trein ook stopt op Duivendrecht" of o.i.d. Waarom is dat ?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 oktober 2012 @ 12:10:49 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_117768786
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:03 schreef Fiorano het volgende:
Vraagje, de intercity Amersfoort --> Schiphol stopt altijd op Duivendrecht, en toch wordt er dan op de borden in een apart balkje bij vermelden dat "Deze trein ook stopt op Duivendrecht" of o.i.d. Waarom is dat ?
is dat pas sinds gisteren of al een tijdje?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_117769216
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:03 schreef Fiorano het volgende:
Vraagje, de intercity Amersfoort --> Schiphol stopt altijd op Duivendrecht, en toch wordt er dan op de borden in een apart balkje bij vermelden dat "Deze trein ook stopt op Duivendrecht" of o.i.d. Waarom is dat ?
Dat is bij meerdere treinen het geval. Bv. de intercity naar Almere vanaf Utrecht C. Midden op het TBP-scherm worden de stopstations duidelijk aangegeven. In het aparte blauwe balkje staat dat deels opnieuw vermeld. Vermoedelijk vanuit de gedachte dat die stations (zoals Hilversum Sportpark) niet echt een IC-status hebben onder reizigers en nogmaals te benadrukken dat de trein daar toch echt wel gaat stoppen.

Met andere woorden, een beetje overbodig.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:07:36 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_117770775
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_117770784
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:23 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Dat is bij meerdere treinen het geval. Bv. de intercity naar Almere vanaf Utrecht C. Midden op het TBP-scherm worden de stopstations duidelijk aangegeven. In het aparte blauwe balkje staat dat deels opnieuw vermeld. Vermoedelijk vanuit de gedachte dat die stations (zoals Hilversum Sportpark) niet echt een IC-status hebben onder reizigers en nogmaals te benadrukken dat de trein daar toch echt wel gaat stoppen.

Met andere woorden, een beetje overbodig.
In het geval van Duivendrecht ook apart omdat er van/naar Schiphol volgens mij niet één trein is die doorrijdt? Misschien omdat de IC Berlijn er in de toekomst niet meer stopt?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:12:28 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_117770967
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 13:07 schreef Ireyon het volgende:

[..]

In het geval van Duivendrecht ook apart omdat er van/naar Schiphol volgens mij niet één trein is die doorrijdt? Misschien omdat de IC Berlijn er in de toekomst niet meer stopt?
zal het ook niet zijn, omdat die trein per december omgelegd wordt richting Amsterdam
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_117773257
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 11:36 schreef greavy het volgende:

[..]

Eerste klas ICRm zitten stopcontacten. Op dezelfde plek als ICMm: in bagagerekken. Ik maak er vaak gebruik van.
Nog dank voor de bevestiging.

quote:
Kan me nog herinneren dat een paar jaar geleden dat koninklijke treinstel door het koningshuis werden gebruikt voor een reis naar Denemarken (er kon toen niet gevlogen worden i.v.m. een vulkaanuitbarsting). Die was gewoon aan de rijtuigen van een reguliere internationale trein gekoppeld. Hollandse efficiëntie op z'n best :P.

E: Videootje daarvan:
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 14:19:40 #220
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_117773380
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:23 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Dat is bij meerdere treinen het geval. Bv. de intercity naar Almere vanaf Utrecht C. Midden op het TBP-scherm worden de stopstations duidelijk aangegeven. In het aparte blauwe balkje staat dat deels opnieuw vermeld. Vermoedelijk vanuit de gedachte dat die stations (zoals Hilversum Sportpark) niet echt een IC-status hebben onder reizigers en nogmaals te benadrukken dat de trein daar toch echt wel gaat stoppen.

Met andere woorden, een beetje overbodig.
Ah duidelijk, lekker NS'rig
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 14:23:34 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_117773555
quote:
flv-fgsp schreef op OHIH:
Vanaf 9 december gaat de kruimeldief naar Brussel rijden. Er zijn drie treinstellen beschikbaar, dit levert de volgende dienst op:

Vertrek uit Amsterdam
05:47 07:41 08:41 10:41 12:41 13:41 15:41 17:41 18:41 20:41

Vertrek uit Brussel:
06:18 08:16/08:18 10:18 11:18 13:18 15:18 16:18 18:18 20:18 21:18

Hoera enzo.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 oktober 2012 @ 14:27:05 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_117773725
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 14:16 schreef HeavenSmiles het volgende:

Kan me nog herinneren dat een paar jaar geleden dat koninklijke treinstel door het koningshuis werden gebruikt voor een reis naar Denemarken (er kon toen niet gevlogen worden i.v.m. een vulkaanuitbarsting). Die was gewoon aan de rijtuigen van een reguliere internationale trein gekoppeld. Hollandse efficiëntie op z'n best :P.

E: Videootje daarvan:
was toen pure noodzaak. Het was op zo'n korte termijn niet mogelijk om een aparte trein ingelegd te krijgen. Dit ivm de beschikbaarheid van locs en treinpaden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 oktober 2012 @ 14:29:02 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_117773812
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 14:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

3 + 1 reserve dus
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 14:57:25 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_117775054
En inmiddels alweer tegengesproken:

EuropeByRail twitterde op dinsdag 09-10-2012 om 14:56:16 Dutch Minister Melanie Schultz van Haegen this morning announced that the FYRA high-speed train Amsterdam-Brussels will NOT start till 2013 reageer retweet
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:05:19 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_117775390
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 14:57 schreef James1988 het volgende:
En inmiddels alweer tegengesproken:

EuropeByRail twitterde op dinsdag 09-10-2012 om 14:56:16 Dutch Minister Melanie Schultz van Haegen this morning announced that the FYRA high-speed train Amsterdam-Brussels will NOT start till 2013 reageer retweet
misschien ook niet. Er staat dat ze nu niet rijden over de HSL, maar 2013 kan ook slaan op DRGL 2013
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:07:57 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_117775502
Dan is het een beetje een rare tweet, NS communiceert al een tijd over "Fyra naar Brussel per december 2012/dienstregeling 2013".
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:09:26 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_117775557
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:07 schreef James1988 het volgende:
Dan is het een beetje een rare tweet, NS communiceert al een tijd over "Fyra naar Brussel per december 2012/dienstregeling 2013".
precies. ik ga er vanuit dat het eerder genoemde tijdenschema gewoon klopt
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:17:22 #228
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_117775909
Ik krijg zoveel tegenstrijdige informatie over Fyra V250 dat ik inmiddels niet meer weet wat ik moet geloven. Iedereen heeft andere informatie en alles is wel ergens op gebaseerd. Omdat er nog geen officiële communicatie is geweest vanuit NS Hispeed is het vooralsnog koffiedik kijken, dus ik ga het maar moeten afwachten.

Wat in ieder geval duidelijk is: gaat het niet lukken met die V250 en zijn er geen paden aangevraagd over Roosendaal, dan is er geen Beneluxtrein meer per 9-12. De laatste deadline voor het aanvragen van een pad was gisteren. En Schultz is zich inmiddels aan het voorbereiden op juridische stappen...

Maar, ander onderwerp:


[ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 09-10-2012 15:22:27 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:23:33 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_117776166
vrijdag wordt de dienstregeling 2013 gepubliceerd, dus dan wordt veel duidelijk over de patroontijden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:52:25 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_117777461
Schiphol krijgt waarschijnlijk dit jaar toch nog de nieuwe TBPs.

bron: http://ns4ns.nl/forum/index.php?topic=4676.0
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:07:34 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_117777950
Kun je voor Duisburg ook een superdagretour uit een NS-automaat krijgen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_117778076
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
Schiphol krijgt waarschijnlijk dit jaar toch nog de nieuwe TBPs.

bron: http://ns4ns.nl/forum/index.php?topic=4676.0
Ben benieuwd als de CTA-bakken overal zijn verdwenen of de reisinformatie dan kan gaan verbeteren. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er nu nog beperkingen in het nieuwe systeem (InfoPlus) zijn, omdat die CTA-bakken op een verouderd systeem werken.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:14:37 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_117778196
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 16:11 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Ben benieuwd als de CTA-bakken overal zijn verdwenen of de reisinformatie dan kan gaan verbeteren. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er nu nog beperkingen in het nieuwe systeem (InfoPlus) zijn, omdat die CTA-bakken op een verouderd systeem werken.
er zitten nu nog wat beperkingen op ja, omdat nog niet alle posten voor de treindienstleiders overgeschakeld zijn naar het nieuwe systeem. Ergens volgend jaar is wel alles omgezet.

Daarna zouden nieuwe zaken uitgerold kunnen worden, maar verwacht geen spectaculaire dingen. Hoewel ... Misschien een spreidingsmeter voor de treinen. Zou geen overbodige luxe zijn :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:24:40 #234
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_117778577
Ik gok dat die vertraging meer doelt (en de media dingen door elkaar gooit) op de dienst Breda-Antwerpen.
Beantwoording kamervragen van Verhoeven (D66) over vertraging start Fyra Antwerpen-Breda
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:25:08 #235
67174 Dos37
Come on Twente
pi_117778599
Vanaf wanneer gaat de nieuwe dienstregeling in? Er gaat hier in het oosten best wat veranderen volgens mij.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:26:20 #236
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_117778652
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 16:25 schreef Dos37 het volgende:
Vanaf wanneer gaat de nieuwe dienstregeling in? Er gaat hier in het oosten best wat veranderen volgens mij.
9 december 2012
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:27:09 #237
67174 Dos37
Come on Twente
pi_117778679
Okee, ziet dat vrijdag alles bekend wordt. Ben benieuwd
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:28:47 #238
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_117778742
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 16:11 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Ben benieuwd als de CTA-bakken overal zijn verdwenen of de reisinformatie dan kan gaan verbeteren. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er nu nog beperkingen in het nieuwe systeem (InfoPlus) zijn, omdat die CTA-bakken op een verouderd systeem werken.
TBP werkt op InfoPlus, een nieuw en veel beter systeem. De CTA werkt op BEPAC. Ook toen InfoPlus al werd geïntroduceerd op posten, en nog niet alle CTA's draaiden, draaiden de CTA's nog magertjes op InfoPlus.
Straks draait alles op InfoPlus, en kan InfoPlus eindelijk eens op volle sterkte gebruikt worden. Dat kan nu niet, omdat nog niet alles vernieuwd is. In dit systeem zouden de omroepen, de info op de schermen etc wel moeten verbeteren, want je kan ook dingen handmatig gaan invoeren zoals "Voor Amsterdam Centraal overstappen in Hilversum" of "IVM werkzaamheden omgeleid en stopt niet op Schiphol" en ga zo maar door.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:37:23 #239
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_117779042
Helaas heeft het OV-Chipkaart-projectteam in Amsterdam een grove fout in de software ontdekt, en stelt de leverancier hard aansprakelijk. Op dit moment is het mogelijk dat, wanneer je ingecheckt bent op station X, en je de poortjes door loopt en voor de INCHECK-zijde houdt, je een nieuwe keer incheckt. Je borg ben je dan (helaas) wel kwijt. Er schijnt iets met de "nulletjes en eentjes" mis te gaan, waardoor het niet altijd gedetecteerd word als "U bent al ingecheckt".
Het systeem ziet dan wel weer dat, wanneer je incheckt op Amsterdam CS en het een 2e keer wil doen dat je al ingecheckt bent.
Er wordt met man en macht gewerkt aan een oplossing, en mensen die geld hierdoor kwijt zijn krijgen dat zonder probleem terug, INDIEN zij zich melden bij de Klantenservice (0900...).

Het plan was om op Amsterdam Centraal als eerste alle poortjes te sluiten ter proef tussen 21:00 en 06:00 per 9 december 2012 (nog niet actief gecommuniceerd), maar dat wordt voorlopig uitgesteld.
Wanneer reiziger over een papieren kaartje beschikt, kon hij kosteloos aan het Servicepersoneel en Treinpersoneel om een "sleutelkaart" vragen. Dit zou ook met aanplakbiljetten gecommuniceerd worden. In de eerste twee-drie maanden zou er bij elke uitgang ook een (aantal) servicemedewerkers staan voor informatievoorziening.
Wanneer het feit "Sleutelkaart" niet werkt, zouden er per in-uitgang 2 of 3 poortjes open blijven voor de papieren kaartjes-reizigers.

Joepie -O-
  Redactie Sport dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:43:56 #240
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_117779268
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 16:25 schreef Dos37 het volgende:
Vanaf wanneer gaat de nieuwe dienstregeling in? Er gaat hier in het oosten best wat veranderen volgens mij.
In het kort:

- Alle NS-treinen (intercity, sprinter Apeldoorn, stopper Zwolle) schuiven een kwartier op.
- De Berlijn-IC blijft wel in het huidige tijdspad rijden en rijdt naar Amsterdam Centraal.
- De normale IC gaat 1x per uur naar Schiphol en 1x per uur naar Den Haag CS.
- In Amersfoort heb daarmee je een crossplatform-overstap naar de andere bestemming.
- Voor Amsterdam Centraal moet je een kwartier wachten op Amersfoort of de IC Berlijn nemen.
- Voor Rotterdam Centraal moet je overstappen op Utrecht of Gouda (naast die op Amersfoort 1x per uur)
- Tot april rijdt er in de spits 's ochtends een extra trein Enschede-Deventer-Zwolle en 's middags terug).
- Buiten de spits heb je een kwartier overstaptijd op Deventer van/naar Zwolle.
- Vanaf april heb je weer een rechtstreekse stoptrein Enschede-Zwolle die ook in Zwolle weer aansluit.
- Voor Zutphen kun je via Goor reizen of met een kwartier overstap in Deventer.
- De aansluiting in Mariënberg verbetert doordat de sneltreinen van/naar Emmen daar ook gaan stoppen.

Het zal ongeveer zoiets worden, hoewel de tijden makkelijk 5 minuten er vanaf kunnen liggen: http://www.spoornieuws.nl/temp/testdrgl2013.htm
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')