quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Land Positie
1 Boschker, Sander (NED) Keeper
2 Bjelland, Andreas (DEN) Verdediger
3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
5 Schilder, Robbert (NED) Middenvelder
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder
8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder
9 Bulykin, Dmitry (RUS) Aanvaller
10 Tadic, Dusan (SER) Aanvaller
11 Cabral, Jerson (NED) Aanvaller
12 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger
13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper
14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
16 Breukers, Tim (NED) Verdediger
17 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
18 Boyata, Dedryck (BEL) Verdediger
19 Douglas (NED) Verdediger
20 Braafheid, Edson (NED) Verdediger
21 Gutiérrez, Felipe (CHL) Middenvelder
22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller
25 Fernandes, Daniel (POR) Keeper
30 Castaignos, Luc (NED) Aanvaller
34 Rendla, Andrej (SLW) Aanvaller
Twente speelt 2 keer gelijk.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:30 schreef Stevenzenl het volgende:
Twente doet ons wel voor lul zetten in Europa he?
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:34 schreef bambino het volgende:
[..]
Twente speelt 2 keer gelijk.
PSV speelde tegen Dnjepropetrovsk en verliest met 2-0
Laat nu maar tegen Napoli zien dat je ten minste gelijk kunt spelen of winnen.
Sluit ik ook niet uit. Met al het geluk van de wereld tegen VVV en Heerenveen, laf tegen Ajax en nu was het weer niks. Die Mclaren kan er serieus niet zoveel van. Leuk dat kampioenschap paar jaar terug, was alles dankzij Ruiz en Janssen heeft Mcclaren geen bal mee te maken.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ga er niet raar van staan kijken als we zondag met 0-3 of 0-4 opgerold worden door AZ.
Kijk voor de grap eens je tegenstanders waartegen je die punten hebt behaald.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:43 schreef Daywalk3r het volgende:
Steve opzouten, Kluivert lekker laten People managen en de spelers hun eigen ding laten doen. En wat betreft de TT. We staan bovenaan Drizzt!
Oh, ik wist niet dat die niet meetelden..quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:47 schreef Typisch het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens je tegenstanders waartegen je die punten hebt behaald.
Dat zeg ik toch niet?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:55 schreef June. het volgende:
[..]
Oh, ik wist niet dat die niet meetelden..
Dat het helemaal niet zo gek is dat iemand bang is voor AZ, zeker gezien jullie spel de laatste paar wedstrijden. Zelfs al sta je bovenaan.quote:
Ik doesnt matter if you win by an inch or a mile. Winning is winning.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:47 schreef Typisch het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens je tegenstanders waartegen je die punten hebt behaald.
Maar dat zegt Daywalk3r toch helemaal niet? Want die quote jij namelijk.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:58 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat het helemaal niet zo gek is dat iemand bang is voor AZ, zeker gezien jullie spel de laatste paar wedstrijden. Zelfs al sta je bovenaan.
Hij reageert op drizzt die zegt bang te zijn voor AZ door te verwijzen naar de titel.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:00 schreef June. het volgende:
[..]
Maar dat zegt Daywalk3r toch helemaal niet? Want die quote jij namelijk.
En ja, we weten nu allemaal wel dat ons spel niet heel fijn is de laatste wedstrijden, maar dat hoeft hier niet om de 10e users gepost te worden. Beetje irritant wel.
Kijk hem lekker hip doen met z'n Engels dan.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:58 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik doesnt matter if you win by an inch or a mile. Winning is winning.
Toch jammer van die eerste helft.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:15 schreef HowardBeale het volgende:
Chadli was geweldig in de tweede helft. Liep de (dubbele) dekking keer op keer keihard voorbij.
Slechte 1e helft is het understatement van het jaar.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:10 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Samenvatting van gisteren even teruggekeken. Slechte eerste helft, maar een prima tweede helft waarin 'we' eigenlijk minimaal vier keer hadden moeten scoren.
Het was een 3e helft, slecht vermomd als 1e.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Slechte 1e helft is het understatement van het jaar.
Ik vond het spel onder Adriaantje (quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:46 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Mja, Adriaantje ging lekker 3-2-5 spelen tegen PSV en een Portugese club in de EL
eens over dat eerste stuk, echt jammer dat ie (begrijpelijk) voor het zak met geld heeft gekozen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:28 schreef The_Groove het volgende:
Preudhomme was natuurlijk eigenlijk de beste trainer van de afgelopen paar jaar bij Twente. Jammer dat Derksen hem zonodig moest terroriseren steeds
+1!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:28 schreef The_Groove het volgende:
Preudhomme was natuurlijk eigenlijk de beste trainer van de afgelopen paar jaar bij Twente.
quote:Ola John: "Werkelijk met stomheid geslagen"
De uitlatingen van FC Twente-voorzitter Joop Munsterman, afgelopen week in De Volkskrant, zetten kwaad bloed bij Ola John. De aanvaller van Benfica is naar eigen zeggen 'met stomheid geslagen'.
Munsterman stelde in gesprek met het dagblad dat de transfer van John naar Benfica, afgelopen zomer, niets te maken had met de onvoorziene kosten van het instorten van het stadiondak van de Grolsch Veste. Een noodzaak was zijn transfer allerminst, Munsterman gaf aan dat John zélf per se wilde vertrekken. "Die (Ola John, red.) wilde gewoon weg en was niet tegen te houden. Zijn broer Collins was destijds precies hetzelfde", stelde Munsterman.
John viel in Lissabon bijna om van verbazing. "Ik las de uitspraak van meneer Munsterman en was werkelijk met stomheid geslagen", reageert John tegenover VoetbalPrimeur. "Begin mei kreeg ik van FC Twente opeens te horen dat ze een akkoord hadden bereikt met Benfica over mijn transfer en dat de club geld nodig had omdat FC Twente Dusan Tadic overnam en dat FC Twente ieder seizoen één grote transfer moet doen."
"Ik hoefde helemaal niet zo nodig weg"
"Ik kreeg te horen dat FC Twente mij wel móést verkopen. Dat is ook de reden geweest dat FC Twente mij nooit een nieuwe aanbieding heeft gedaan. FC Twente weet heel goed dat ik best wilde blijven en helemaal niet zo nodig weg hoefde. Begrijp me heel goed, toen ik een paar weken later ben gaan praten met Benfica heeft de club me op alle gebieden weten te overtuigen."
"Ik ben nog steeds dolgelukkig dat ik bij een Europese topclub als Benfica mag spelen, maar het woord 'vertrekken' heb ik nog nooit in mijn mond genomen. Meneer Munsterman weet dondersgoed hoe het verhaal werkelijk in elkaar zit. Daarbij snap ik niet waarom hij de vergelijking moet maken met mijn broer Collins. Dat was een hele andere zaak die acht jaar geleden speelde."
"Zal de voorzitter zeker vragen naar zijn uitspraken"
"Wat Collins en ik wel gemeen hebben op dat punt is dat we na relatief weinig wedstrijden in het eerste van FC Twente als jeugdspelers voor een vermogen door FC Twente zijn verkocht, waardoor FC Twente in de toekomst weer jaren vooruit kan. Binnenkort reis ik terug naar Enschede om afscheid te nemen van de Twente-fans, ik zal dan zeker de voorzitter vragen naar zijn uitspraken in dat interview."
Hihi Monstermans, leuk woordgaprjequote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:19 schreef Chewbalhaar het volgende:
Monstermans verhalen als leugenachtige bloedhond deel #83
[..]
Ach doet er ook niet toe, Munsterman heeft in ieder geval het belang van de club voor ogen en dat kan je van de spelers meestal niet zeggen. Het blijft een vies wereldje en daar moet je vies doen om te overleven, is ook verder geen probleem, alleen hangt hij iets teveel de vrome dominee uit terwijl hij dat niet is.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:24 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Hihi Monstermans, leuk woordgaprje
Oja en de spelers hebben natuurlijk altijd de waarheid in pacht toch, helder licht?
Wijze woorden van deze man!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ach doet er ook niet toe, Munsterman heeft in ieder geval het belang van de club voor ogen en dat kan je van de spelers meestal niet zeggen. Het blijft een vies wereldje en daar moet je vies doen om te overleven, is ook verder geen probleem, alleen hangt hij iets teveel de vrome dominee uit terwijl hij dat niet is.
x2quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ach doet er ook niet toe, Munsterman heeft in ieder geval het belang van de club voor ogen en dat kan je van de spelers meestal niet zeggen. Het blijft een vies wereldje en daar moet je vies doen om te overleven, is ook verder geen probleem, alleen hangt hij iets teveel de vrome dominee uit terwijl hij dat niet is.
dus eerst zeggen dat hij niet persé weg wilde etc. maar toen is hij maar eens gaan praten en toen was hij toch overtuigdquote:Begrijp me heel goed, toen ik een paar weken later ben gaan praten met Benfica heeft de club me op alle gebieden weten te overtuigen.
dat is uiteraard ook weer waar...quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:50 schreef Shivo het volgende:
Munsterman zou inmiddels ook wijzer moeten zijn en geen uitspraken moeten doen over individuen. Je kunt er opwachten dat iedere speler die in een interview bij name wordt genoemd, een weerwoord zal geven.
Nah hier ben ik het niet mee eens. Dat je het belang van de club voor ogen hebt is goed. Maar ik zie geen enkele reden waarom je na die tijd zo met ex-spelers van Twente moet omgaan. Hij laat zich wel heel erg vaak negatief uit over ex-spelers van Twente.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het moet kunnen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:18 schreef d1ce het volgende:
Weet echt niet wat ik moet verwachten van de wedstrijd zo
quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:18 schreef d1ce het volgende:
Inderdaad, knijp hem wel een beetje. Ajax heeft wel punten laten liggen en is Feyenoord daar nu ook mee bezig. Zou toch mooi zijn als we vandaag uit kunnen lopen...quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:18 schreef d1ce het volgende:
Eens. Ik hoop dat de jongs zich willen revancheren en niet wéér zo belabberd gaan spelen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:24 schreef blistah het volgende:
[..]
Inderdaad, knijp hem wel een beetje. Ajax heeft wel punten laten liggen en is Feyenoord daar nu ook mee bezig. Zou toch mooi zijn als we vandaag uit kunnen lopen...
Volgens mij is het 50/50 gezien hun mentaliteit en soortgelijke wedstrijden van vorig seizoen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Eens. Ik hoop dat de jongs zich willen revancheren en niet wéér zo belabberd gaan spelen.
twitter:fctwente twitterde op zondag 07-10-2012 om 15:27:43Opstelling FC Twente: Mihaylov, Rosales, Douglas, Bengtsson, Braafheid, Brama, Schilder, Janssen, Chadli, Castaignos, Tadic. reageer retweet
Gelukkig zit Boyata deze keer op de bank.twitter:fctwente twitterde op zondag 07-10-2012 om 15:27:58Wissels: Boschker, Wisgerhof, Landzaat, Cabral, Boyata, Gutiérrez, Gyasi. reageer retweet
God dank. Laat maar mooi zitten daar, wat een drama was dat donderdag.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:31 schreef d1ce het volgende:
twitter:fctwente twitterde op zondag 07-10-2012 om 15:27:43Opstelling FC Twente: Mihaylov, Rosales, Douglas, Bengtsson, Braafheid, Brama, Schilder, Janssen, Chadli, Castaignos, Tadic. reageer retweet
Gelukkig zit Boyata deze keer op de bank.twitter:fctwente twitterde op zondag 07-10-2012 om 15:27:58Wissels: Boschker, Wisgerhof, Landzaat, Cabral, Boyata, Gutiérrez, Gyasi. reageer retweet
Cabral heeft mij daarentegen wel positief verast. Speelde zeer gretig.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:32 schreef blistah het volgende:
[..]
God dank. Laat maar mooi zitten daar, wat een drama was dat donderdag.
Met slimquote:Op zondag 7 oktober 2012 15:36 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Twente mag wel eens beginnen met Tadic - Chadli - Cabral, met Guti er vlak achter.
Kun je me het kanaal ff pm'en? Bij mij connect ie niet.quote:Op zondag 7 oktober 2012 17:56 schreef slangpie het volgende:
[..]
sopcast doet het hier redelijk goed hoor
alleen mijn laptop is halfdood
quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:04 schreef j0rdiiii het volgende:
Ook maar eens een meme posten, haha wat leuk.
Heeft Munsterman deze week nog een ex-speler afgezeken of zich een keer normaal gedragen?quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:47 schreef d1ce het volgende:
U mad huilie huilie PSV en Ajax supporters?
[ afbeelding ]
Alweer een stadionramp?quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:52 schreef Daywalk3r het volgende:
Allemaal stewards en ambulance in de gracht. Wie weet meer?
Wij staan bovenaan, wij staan bovenaan.quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:51 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Heeft Munsterman deze week nog een ex-speler afgezeken of zich een keer normaal gedragen?
klopt. had ik ook liever gezien...quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:44 schreef Ascendancy het volgende:
Maher mag discutabel zijn, maar Gorter had 'm al wel moeten krijgen.
Altidore is eigen schuld.
Toch had ik liever dat we van 11 AZ spelers hadden gewonnen.
Bron?quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:52 schreef Daywalk3r het volgende:
Oh, ik kan de ranglijst zelf ook wel bekijken hoor.quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:54 schreef d1ce het volgende:
[..]
Wij staan bovenaan, wij staan bovenaan.
quote:
twitter:112Twente twitterde op zondag 07-10-2012 om 18:41:53Tientallen stewards en ambulance in de gracht bij de Grolsch Veste: http://t.co/RdHXm3uA #tweaz reageer retweet
Zie foto.quote:
vanwege een duw van de trap...quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:52 schreef Daywalk3r het volgende:
quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je niet uit '84 komt, anders is dit wel heel treurig.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:14 schreef Silv het volgende:
Ik was even vergeten waarom ik hier niet meer zo vaak kwam.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:36 schreef ReMcOrE het volgende:
na een paar keer genaaid te zijn in Alkmaar viel het vandaag onze kant op
ja, en?quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:55 schreef Ajacied422 het volgende:
Trouwens, na die 3-0. Was het net gewoon handballen.
Crosspass naar links, crosspass naar rechts etc etc
quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:57 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Als ik stief was, had ik gezegd, vol erop klappen. Had het zo nog 5-0/6-0 geweest.
eens!quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:58 schreef Daywalk3r het volgende:
Het had tegen 9 ook minstens 6-0 moeten worden imho.
Bruinsquote:Op maandag 8 oktober 2012 03:05 schreef blistah het volgende:
Onze grote vriend Robert Schilder was net nog in Bruins. Deze man gaat lekker slapen, joo![]()
hahaquote:Op zondag 7 oktober 2012 18:52 schreef Daywalk3r het volgende:
quote:
Hahaha. HAHAHAHAHAHAHAHA.quote:
Als ze zijn contract nog kunnen verlengen. Anders loopt hij voor niks wegquote:Op maandag 8 oktober 2012 14:13 schreef Adames het volgende:
[..]
Is ook goed voor zijn marktwaarde, wordt een mooie transfertopper dan deze zomer.
Euh... je weet dat hij gratis de deur uit mag lopen komende zomer?quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:13 schreef Adames het volgende:
[..]
Is ook goed voor zijn marktwaarde, wordt een mooie transfertopper dan deze zomer.
hihiquote:Op maandag 8 oktober 2012 14:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Euh... je weet dat hij gratis de deur uit mag lopen komende zomer?
Johquote:Op maandag 8 oktober 2012 14:14 schreef Q. het volgende:
[..]
quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Wellicht naar Newcastle, kan 'ie weer met z'n makker Tioté spelenquote:
Mooie club, Newcastle. Met het stoerste stadion van de PL.quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Wellicht naar Newcastle, kan 'ie weer met z'n makker Tioté spelen
Wat? Heb je de wedstrijd tegen AZ wel gezien?quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:04 schreef 100% Tukker het volgende:
Een paar maanden geleden was hij naar eigen zeggen 'de eredivisie ontgroeid'.Hij mag blij zijn dat Almere City FC hem voor ¤10 wil kopen.
Lijkt me niet.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:05 schreef d1ce het volgende:
[..]
Wat? Heb je de wedstrijd tegen AZ wel gezien?
Bazenwedstrijd van hem. Haalde 4 a 5 gevaarlijke steekballen weg met zijn uitvouwbare stelten en was eindelijk weer eens goed met inspelen e.d.quote:
Zodra hij structureel zo goed speelt is ie 'misschien' de eredivisie ontgroeid. Helaas varieert het niveau bij hem me nog net iets te veel tussen (heel) goed en bramatisch.quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:11 schreef d1ce het volgende:
[..]
Bazenwedstrijd van hem. Haalde 4 a 5 gevaarlijke steekballen weg met zijn uitvouwbare stelten en was eindelijk weer eens goed met inspelen e.d.
ok Johanquote:Op maandag 8 oktober 2012 16:16 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Zodra hij structureel zo goed speelt is ie 'misschien' de eredivisie ontgroeid. Helaas varieert het niveau bij hem me nog net iets te veel tussen (heel) goed en bramatisch.
quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Heeft niets met geluk te maken natuurlijk.quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:27 schreef blistah het volgende:
Boeien. Winst is winst inderdaad. Nu maar weer wachten op de 'lucky Twente' roepers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
quote:
quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:41 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]![]()
![]()
walgelijk
![]()
![]()
![]()
Gelukkig is hij er gelijk de eerstvolgende wedstrijden, als Mathijsen en de Vrij er weer bij zijn, niet meer welkom
Het gaat erom dat hij volwassen was toen hij hierheen kwam, dus heeft hij geen recht op Oranje. BMI is hier opgegroeid en gevormd tot wie hij nu is, en hoort zodoende wel in het Nederlands elftal terechtquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:04 schreef Ascendancy het volgende:
Wat een gehuil hier allemaal van supporters van andere clubs. AZ kreeg die kaarten terecht, jammer, maar goed. Het is ook wel eens andersom gegaan in Alkmaar.
En die racistische uitlatingen over Douglas. Tjah, als dat je argumentatie is dan weten we ook direct wat voor persoon je bent.
Martens-indie, die jullie een betere verdediger vinden zal er blij mee zijn dat jullie zo doen over iemand met dezelfde huidskleur
Met de manier waarop je je net uitliet is dat natuurlijk gewoon belachelijke onzin. Op zo'n manier praat je niet over mensen omdat ze een andere huidskleur hebben. Daarnaast kan ik bevestigen dat iedere speler bij oranje je uitkotst om hoe je je net uitliet.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:11 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Het gaat erom dat hij volwassen was toen hij hierheen kwam, dus heeft hij geen recht op Oranje. BMI is hier opgegroeid en gevormd tot wie hij nu is, en hoort zodoende wel in het Nederlands elftal terecht
Blaaaaaaablaablaquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:11 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Het gaat erom dat hij volwassen was toen hij hierheen kwam, dus heeft hij geen recht op Oranje. BMI is hier opgegroeid en gevormd tot wie hij nu is, en hoort zodoende wel in het Nederlands elftal terecht
Ah vanuit nationalistisch oogpunt dus..quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:11 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Ok man. Ik heb hem alleen een negert genoemd, dat jij dat in verband brengt de rest van de post is jouw aanname en probleem. Wat een willekeurige speler van oranje er van vindt boeit me evenmin. Als het al "rassiestiesch" is, is dat meer gericht op de persoon douglas, die in het veld al meerdere keren heeft aangetoond ze niet op een rijtje te hebben.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:15 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Met de manier waarop je je net uitliet is dat natuurlijk gewoon belachelijke onzin. Op zo'n manier praat je niet over mensen omdat ze een andere huidskleur hebben. Daarnaast kan ik bevestigen dat iedere speler bij oranje je uitkotst om hoe je je net uitliet.
Daarnaast zijn dit gewoon de regels, punt. Als Douglas een toevoeging is(wat ik denk dat hij is) dan hoort ie er gewoon bij. Het betekend gewoon dat andere verdedigers te kort komen. En dat komen ook veel verdedigers Waren het daarnaast niet de feyenoorders degenen die een paar jaar geleden het hardst riepen dat Kalou snel moest worden genaturaliseerd
hahaha heb je pijn in je poepertje ofzo. Ik geef nota bene in de post die je quote aan dat (een speler als) BMI wat mij wel betreft in het Nederlands elftal thuishoort. en dan begin je met termen als "raszuiver" en "Nazi"quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ah vanuit nationalistisch oogpunt dus..
Jij wil raszuivere Nederlanders in Oranje, ik wil een goede sterke verdediger in Oranje.
Douglas speelt nu al 5 jaar voor onze FC, heeft een Nederlandse vriendin en daarmee een dochtertje verwekt, is geslaagd voor zijn inburgeringsexamen en wil gewoon harstikke graag voor Nederland uitkomen. Huil maar lekker verder verkapte nazi die je er bent
Blaaablablaquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:21 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Ok man. Ik heb hem alleen een negert genoemd, dat jij dat in verband brengt de rest van de post is jouw aanname en probleem. Wat een willekeurige speler van oranje er van vindt boeit me evenmin. Als het al "rassiestiesch" is, is dat meer gericht op de persoon douglas, die in het veld al meerdere keren heeft aangetoond ze niet op een rijtje te hebben.
Je Kalou-argument slaat eveneens als een lul op een drumstel. Buiten het feit dat hij hier al een stuk eerder was dan Douglas, ben ik blij dat hij niet voor Oranje uitkomt. Oftewel, onterechte generalisatie.
Kunnen het wel de regels zijn, wil niet zeggen dat de regels niet verkeerd zijn. Een landenteam is voor mensen die in dat land geboren en/of getogen zijn, niet voor een vreemdelingenlegioen.
Afschuwelijk, die bij elkaar gesprokkelde landenteams. Het Duitse elftal zit ondertussen ook al stampvol met alle vormen en maten oostblokkers, portugal heeft ook een zootje import lopen, zo doorgaan is wmb de doodsteek voor landenteams. Of dat nu negerts, Chinezen, oostblokkers of wie dan ook zijn:als je hier nog een flink deel van je opleiding hebt genoten is het nog tot daar aan toe, maar als je als 'volwassene' hierheen komt klopt het wmb gewoon niet. In theorie kan Quatar op deze manier gewoon het WK kopen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:38 schreef Ties02 het volgende:
Mwehhh de enige die hier butthurt begint te doen ben jij op de vorige pagina
Mathijsen en de Vrij zijn wel toereikend inderdaad, kan je echt op rekenen die jongensman wat een armoe
Oh maar het zijn Feyenoorders natuurlijk dus jij vindt ze vast top![]()
Nederland heeft gewoon een zwakke achterlinie en Douglas is daar een versterking in. Daarin verschillen we van mening, oja en ook wanneer iemand in Oranje mag spelen..
![]()
Strooimand, die kende ik nog nietquote:Op maandag 8 oktober 2012 23:57 schreef Daywalk3r het volgende:
Strooimand is natuurlijk gewoon lelijk
Wat een slap gelulquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:11 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Het Nederlands elftal is geen clubteam.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:15 schreef blistah het volgende:
Het gaat er uiteindelijk om dat hij een meerwaarde heeft in Oranje. Als hij goed verdedigt is het toch prima?
Ik kan me hier wel in vinden ja, anders krijg je dadelijk nog ergens Di Stefano taferelenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:16 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Het Nederlands elftal is geen clubteam.
Ik vind het al belachelijk dat de bondscoach buitenlands mag zijn.
Voor een "klein" voetballand is dat nog enigszins begrijpelijk, maar voor een land van ons kaliber (of bijv. Engeland) vind ik dat gewoon genant.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:25 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik kan me hier wel in vinden ja, anders krijg je dadelijk nog ergens Di Stefano taferelen
Ik snap werkelijk het probleem niet. Douglas woont al meer dan 5 jaar in Nederland, heeft een Nederlandse vriendin +kind en kan zich verstaanbaar maken in het Nederlands. Hij is via de normale procedure Nederlander geworden, dus niet via een versnelde naturalisatie ofzo zoals ze dat bij Kalou wouden doen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:16 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Het Nederlands elftal is geen clubteam.
Ik vind het al belachelijk dat de bondscoach buitenlands mag zijn.
Voor een "klein" voetballand is dat nog enigszins begrijpelijk, maar voor een land van ons kaliber (of bijv. Engeland) vind ik dat gewoon genant.
Ik vind dat als je trots wilt kunnen zijn op een landenteam, dat deze spelers hier een groot deel van hun jeugd/opleiding moeten hebben doorlopen of anders desnoods minimaal een Nederlandse achtergrond qua genetica/geboorteplaats moeten hebben. Het is leuk dat die jongen onze nationaliteit heeft aangenomen, maar het heeft niets met de voetballende kwaliteiten van Nederland te maken.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:39 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk het probleem niet. Douglas woont al meer dan 5 jaar in Nederland, heeft een Nederlandse vriendin +kind en kan zich verstaanbaar maken in het Nederlands. Hij is via de normale procedure Nederlander geworden, dus niet via een versnelde naturalisatie ofzo zoals ze dat bij Kalou wouden doen.
Natuurlijk voelt hij zich ook Braziliaan, maar hoeveel voetballers hebben we wel niet in het nederlands elftal gehad waarvan de ouders uit Turkije/Marokko/Suriname komen en die zich ook sterk verbonden voelen met dat land?
Maher heeft ook sterk getwijfeld of hij voor Marokko of Nederland wou uitkomen en heeft zijn beslissing ook puur gemaakt op basis van voetbaloverwegingen i.pv. het land waar hij zich het meest thuisvoelt. Daar hoor je ook niemand over.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:46 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Ik vind dat als je trots wilt kunnen zijn op een landenteam, dat deze spelers hier een groot deel van hun jeugd/opleiding moeten hebben doorlopen of anders desnoods minimaal een Nederlandse achtergrond qua genetica/geboorteplaats moeten hebben. Het is leuk dat die jongen onze nationaliteit heeft aangenomen, maar het heeft niets met de voetballende kwaliteiten van Nederland te maken.
Ook Nederlands-Marokkaanse voetballers die zeggen dat hun hart in Marokko ligt (terwijl ze hier geboren en getogen zijn) maar puur voor hun carriere voor Nederland kiezen zou ik liever niet in mijn team hebben, maar die zijn er nog wat moeilijker uit te houden.
Verder zullen we deze discussie stopzetten, want we zullen elkaar toch nooit overtuigen en het is niet bevorderlijk voor het twente-topic.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:21 schreef Typisch het volgende:
Hij heeft via een normale weg de Nederlandse nationaliteit verkregen, niet zoals Kalou wilde versneld. Verder heeft hij meer binding met dit land (vrouwe en kind) dan de gemiddelde asielzoeker die ook mag blijven na de cursus goed af te ronden, dus ik zie het probleem totaal niet. Hij is net zo goed Nederlander als jij en ik volgens de wet.
Elke Nederlander mag voor Nederland uitkomen, of je dat nou leuk vind of niet. Dat jij zo in elkaar zit dat je iemand met een dubbelpaspoort uit Oranje wilt houden zegt meer over jou dan over wie of wat dan ook.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:50 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Ok man, you've got me [ afbeelding ]
Als je het nog eens leest zie je dat dat niet klopt.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:51 schreef Typisch het volgende:
[..]
Elke Nederlander mag voor Nederland uitkomen, of je dat nou leuk vind of niet. Dat jij zo in elkaar zit dat je iemand met een dubbelpaspoort uit Oranje wilt houden zegt meer over jou dan over wie of wat dan ook.
Jij hebt het zelfs over Marokkanen weigeren man, in je post.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:54 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Als je het nog eens leest zie je dat dat niet klopt.
Dat jij het op de man wilt spelen, net als een aantal anderen hier, zegt dan weer meer over jou dan wie of wat dan ook.
Overigens zei stelde ik voor het twentetopic niet verder te vervuilen
quote:‘EL ideale etalage om eind december te vertrekken’
Nacer Chadli verkeert in een uitstekende vorm, maar de vraag is of FC Twente daar nog lang van kan profiteren. De zaakwaarnemer van de Belgische aanvaller laat weten dat een winters vertrek van Chadli zeker niet ondenkbaar is. De 23-jarige Belg speelt sinds 2010 voor de Tukkers.
Daniel Evrard, de belangenbehartiger van de negenvoudig Belgisch international, heeft zich laten ontvallen dat de belangstelling voor zijn cliënt vooral na het Europa League-duel met Hannover 96 (2-2) is losgekomen. “Na Hannover kreeg ik al heel wat concrete voorstellen van Europese topclubs”, vertelt Evrard aan het Belgische Sport/Voetbalmagazine.
De spelersmakelaar vindt dat niet gek. “Nacer is atletisch sterker dan ooit. Hij wint duels, is efficiënt, zorgt voor precieze assists én kan een hele flank bestrijken, want zijn verdedigende volume nam de afgelopen maanden sterk toe. De Europa League vormt een ideale etalage om eind december te vertrekken”, verwijst Evrard alvast naar de winterse transferperiode.
Beter lezen. Niet de nationaliteit maar het motief is in dezen van belang.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:55 schreef Typisch het volgende:
[..]
Jij hebt het zelfs over Marokkanen weigeren man, in je post.![]()
En dat klopt, maar op zulke achterlijke dingen reageer ik graag even.
Ik lees goed. En al zegt iemand dat hij het liefst voor Zimbabwe had uitgekomen maar uiteindelijk toch voor Nederland gaat voetballen, kan mij dat nou schelen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:58 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Beter lezen. Niet de nationaliteit maar het motief is in dezen van belang.
Vraag ik me af wat hij onder topclubs verstaat.quote:
Waarschijnlijk bij welke club hij het meeste geld kan vangen. Louche zaakwaarnemers.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:00 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Vraag ik me af wat hij onder topclubs verstaat.
True.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bij welke club hij het meeste geld kan vangen. Louche zaakwaarnemers.
Neej!quote:
Opsodemieteren met Jol en Benfica.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:19 schreef Breekfast het volgende:
Martin Jol zal wel weer een poging gaan wagen.
Djuricic zeg je?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:04 schreef Shivo het volgende:
Djurisic dan toch maar naar Twente in de winterstop.
Dat is toch geen vergelijkbare speler als chadli?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:04 schreef Shivo het volgende:
Djurisic dan toch maar naar Twente in de winterstop.
Chadli verkoop je voor 15 miljoen voor de helft van het geld haal je Djurici en dan zet je Tadic op links.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:48 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Dat is toch geen vergelijkbare speler als chadli?
Daarbij zal Heerenveen hem vast niet voor een appel en een ei laten vertrekken
Chadli ga ik wel missen, net als Ruiz en Luukinhoquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:00 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Chadli verkoop je voor 15 miljoen voor de helft van het geld haal je Djurici en dan zet je Tadic op links.
Denk dat Twente Luukinho harder mist dan Ruiz. In Tadic en Chadli heb je twee fantastische voetballers ala Ruiz. Twente mist gewoon een spits....al is dat een beetje een open deurquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Chadli ga ik wel missen, net als Ruiz en Luukinho
Bulykin is bijna weer fit las ikquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:06 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Denk dat Twente Luukinho harder mist dan Ruiz. In Tadic en Chadli heb je twee fantastische voetballers ala Ruiz. Twente mist gewoon een spits....al is dat een beetje een open deur
Buly is een baas, ookal scoort 'ie niet. Hij zorgt gewoon voor paniek in de vijandelijke verdediging zodat Chadli en Tadic vrij spel hebbenquote:
Ik heb er wel vertrouwen in dat Castaignos nog wel gaat komen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:06 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Denk dat Twente Luukinho harder mist dan Ruiz. In Tadic en Chadli heb je twee fantastische voetballers ala Ruiz. Twente mist gewoon een spits....al is dat een beetje een open deur
Op Isohunt staan 2 torrents met deel 1 en 2quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 16:56 schreef ReMcOrE het volgende:
ik kwam laatst via de Twitter-berichten op fctwente.net een link tegen naar (meen ik) 7 delen van een documentaire over Twente; wellicht was het 'Sinds 1965'.
maar ik kan die link niet meer terugvinden, iemand die mij kan helpen daarmee?
sorry, vergeten erbij te zetten dat ik deel 1 en 2 al wel gezien hebquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:18 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Op Isohunt staan 2 torrents met deel 1 en 2
Laats gekeken met mn vriendin. Mooie docu
Meer delen zijn er ook niet geloof ik ?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:20 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
sorry, vergeten erbij te zetten dat ik deel 1 en 2 al wel gezien heb
daarom staat er ook; wellicht was het 'Sinds 1965'quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:21 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Meer delen zijn er ook niet geloof ik ?
Ik denk dat iemand de 2 delen in 7 stukjes heeft geknipt
Lekker geloofwaardigquote:'Spaanse clubs hengelen naar diensten Tukker Tadic'
Dusan Tadic vervolgt zijn voetballoopbaan mogelijk in Spanje. De flankspeler van FC Twente staat volgens het Spaanse medium Cadena Ser in de belangstelling van Sevilla, Espanyol en Real Betis.
Het drietal clubs hoopt Tadic in eerste instantie van Twente te kunnen huren. De Eredivisionist heeft namelijk een prijskaartje van acht miljoen euro om de nek van de Serviër gehangen en dit bedrag lijkt de geïnteresseerde Spaanse clubs op dit moment ietwat te gortig.
Tadic speelt sinds dit seizoen zijn wedstrijden voor FC Twente. De Tukkers namen de international afgelopen zomer over van FC Groningen. In Enschede wist de aanvallend ingestelde speler in acht duels vier keer het net te vinden. Voor zijn tijd bij Groningen speelde Tadic zijn wedstrijden voor het Servische Vojvodina Novi Sad.
Ja man, was veel sparen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:18 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Lekker geloofwaardig
Jullie hebben er 7 voor neergelegd is 't niet
Als je alleen maar loopt te zieken kun je beter weg blijven mejonge.quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:18 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Lekker geloofwaardig
Jullie hebben er 7 voor neergelegd is 't niet
Waar ziekt hij?quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:55 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Als je alleen maar loopt te zieken kun je beter weg blijven mejonge.
Anders lees je zijn post voordat je reageert.quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:55 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Wat lul jij nou, zuur zeikjong. Ik ziek niets, Misschien moet je zelf gewoon wegblijven als je niet normaal kan reageren.quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:55 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
wat ben jij voor kneus.quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:55 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Doe het zelfquote:Op zondag 14 oktober 2012 15:58 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Anders lees je zijn post voordat je reageert.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 15:55 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
quote:Ook FC Twente doet beroep op spelersfonds FIFA
ENSCHEDE - Na PSV (voor Ola Toivonen) doet ook FC Twente een beroep op het nieuwe spelersfonds van de wereldvoetbalbond FIFA.
De club uit Enschede wil een schadevergoeding voor de knieblessure die middenvelder Leroy Fer vorige maand in de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Turkije (2-0) heeft opgelopen.
De voormalige Feyenoorder heeft een operatie ondergaan en is nog enige tijd uitgeschakeld.
Eerder dit jaar voerde de FIFA in samenwerking met de Europese voetbalunie (UEFA) en de belangenvereniging van de Europese clubs (ECA) een collectieve verzekering in voor internationals die in een periode bij de nationale ploeg een (zware) blessure oplopen.
Daarbij kunnen de clubs voor hun uitgeschakelde speler het salaris claimen, tot maximaal een jaar. De eerste maand (29 dagen) komt dan nog voor rekening van de betreffende werkgever.
Eind vorige week werd al duidelijk dat PSV voor Toivonen bij het spelersfonds van de FIFA een flinke rekening gaat indienen. De Zweedse international raakte tijdens een training van de nationale selectie geblesseerd aan zijn dijbeen en is waarschijnlijk een half jaar uit de roulatie.
FC Twente had in een eerder stadium al een claim neergelegd voor Fer bij de FIFA. Dat hield de clubleiding aanvankelijk intern. Na het nieuws rond Toivonen kon een woordvoerder van de Tukkers de stap naar de FIFA maandag bevestigen.
quote:Shadrach tekent voor 3,5 jaar
FC Twente kan vanaf januari een beroep doen op Eghan Shadrach. De Ghanese middenvelder zal in januari een contract voor 3,5 jaar tekenen bij de Enschedeërs.
Shadrach staat nog onder contract bij de Golden Boot Academy, waardoor FC Twente de vaardige middenvelder pas in januari kan vastleggen. De jeugdinternational was al meerdere keren op proef bij FC Twente en speelde afgelopen week mee in het oefenduel met VfL Osnabrück (2-1). Ook traint Shadrach al enkele weken mee met de eerste selectie.
FC Twente heeft sinds 2011 een samenwerkingsverband met de Golden Boot Academy. De Tukkers hebben al enige tijd een overeenkomst met de achttienjarige Shadrach.
quote:
Hier te bestellen:quote:
quote:
quote:Comeback Fer voor de winterstop
Leroy Fer gaat de laatste fase van zijn revalidatie in. Zijn herstel verloopt voorspoedig en trainer Steve McClaren hoopt nog voor de winterstop een beroep te kunnen doen op de fysiek sterke middenvelder.
Fer revalideert op dit moment in Amsterdam bij FysioMed, de praktijk van Leo Echteld. Binnenkort zal hij echter weer in Hengelo gaan trainen en dan zal het nog ongeveer drie á vier weken duren voordat hij weer fit is. Twente speelt in december nog twee belangrijke uitwedstrijden tegen PSV en AZ.
Nee, ik zie er geen brood in.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:40 schreef Ascendancy het volgende:
Wel mooie trainer die brood. Gaat voor mooi voetbal. Misschien wel wat voor twente als mcclaren eruit wordt geschopt. Kan ik ook mooi mee met z'n schoondochter
quote:
Geef m een kans.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:37 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Waarom nou wéér Boyata op de backpositie?
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:33 schreef ReMcOrE het volgende:
het moet vanavond dus gebeuren met;
Mihaylov, Boyata, Bengtsson, Douglas, Braafheid, Brama, Schilder, Janssen, Chadli, Castaignos, Tadic
Ja, dat hakt er aardig in hoor. En Guiterrez natuurlijk ookquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:40 schreef ReMcOrE het volgende:
misschien Rosales vermoeid door interlands + reizen?
Nog steeds niet?quote:
Twente moet gewoon winnen van Roda.quote:
Inderdaad, natte aap.quote:
Mwa, dan heb je 3 man die naar voren gaan, je moet wel een controleur hebben.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:41 schreef d1ce het volgende:
Het tijdperk van Brama mag ook wel eens over zijn, voegt helemaal niks meer toe. Zodra Fer weer fit is, eens proberen om hem te wisselen met Brama.
Kan Fer prima overnemen, ik zie Brama gewoon niks doen. Hij loopt zich niet vrij, hij komt de bal niet (meer) halen en speelt totaal zonder bezieling.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:43 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Mwa, dan heb je 3 man die naar voren gaan, je moet wel een controleur hebben.
Dan nog maar wel zien of Fer die mentaliteit aan de dag kan leggenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:50 schreef d1ce het volgende:
[..]
Kan Fer prima overnemen, ik zie Brama gewoon niks doen. Hij loopt zich niet vrij, hij komt de bal niet (meer) halen en speelt totaal zonder bezieling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |