quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Land Positie
1 Boschker, Sander (NED) Keeper
2 Bjelland, Andreas (DEN) Verdediger
3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
5 Schilder, Robbert (NED) Middenvelder
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder
8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder
9 Bulykin, Dmitry (RUS) Aanvaller
10 Tadic, Dusan (SER) Aanvaller
11 Cabral, Jerson (NED) Aanvaller
12 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger
13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper
14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
16 Breukers, Tim (NED) Verdediger
17 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
18 Boyata, Dedryck (BEL) Verdediger
19 Douglas (NED) Verdediger
20 Braafheid, Edson (NED) Verdediger
21 Gutiérrez, Felipe (CHL) Middenvelder
22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller
25 Fernandes, Daniel (POR) Keeper
30 Castaignos, Luc (NED) Aanvaller
34 Rendla, Andrej (SLW) Aanvaller
Twente speelt 2 keer gelijk.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:30 schreef Stevenzenl het volgende:
Twente doet ons wel voor lul zetten in Europa he?
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:34 schreef bambino het volgende:
[..]
Twente speelt 2 keer gelijk.
PSV speelde tegen Dnjepropetrovsk en verliest met 2-0
Laat nu maar tegen Napoli zien dat je ten minste gelijk kunt spelen of winnen.
Sluit ik ook niet uit. Met al het geluk van de wereld tegen VVV en Heerenveen, laf tegen Ajax en nu was het weer niks. Die Mclaren kan er serieus niet zoveel van. Leuk dat kampioenschap paar jaar terug, was alles dankzij Ruiz en Janssen heeft Mcclaren geen bal mee te maken.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ga er niet raar van staan kijken als we zondag met 0-3 of 0-4 opgerold worden door AZ.
Kijk voor de grap eens je tegenstanders waartegen je die punten hebt behaald.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:43 schreef Daywalk3r het volgende:
Steve opzouten, Kluivert lekker laten People managen en de spelers hun eigen ding laten doen. En wat betreft de TT. We staan bovenaan Drizzt!
Oh, ik wist niet dat die niet meetelden..quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:47 schreef Typisch het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens je tegenstanders waartegen je die punten hebt behaald.
Dat zeg ik toch niet?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:55 schreef June. het volgende:
[..]
Oh, ik wist niet dat die niet meetelden..
Dat het helemaal niet zo gek is dat iemand bang is voor AZ, zeker gezien jullie spel de laatste paar wedstrijden. Zelfs al sta je bovenaan.quote:
Ik doesnt matter if you win by an inch or a mile. Winning is winning.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:47 schreef Typisch het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens je tegenstanders waartegen je die punten hebt behaald.
Maar dat zegt Daywalk3r toch helemaal niet? Want die quote jij namelijk.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:58 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat het helemaal niet zo gek is dat iemand bang is voor AZ, zeker gezien jullie spel de laatste paar wedstrijden. Zelfs al sta je bovenaan.
Hij reageert op drizzt die zegt bang te zijn voor AZ door te verwijzen naar de titel.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:00 schreef June. het volgende:
[..]
Maar dat zegt Daywalk3r toch helemaal niet? Want die quote jij namelijk.
En ja, we weten nu allemaal wel dat ons spel niet heel fijn is de laatste wedstrijden, maar dat hoeft hier niet om de 10e users gepost te worden. Beetje irritant wel.
Kijk hem lekker hip doen met z'n Engels dan.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:58 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik doesnt matter if you win by an inch or a mile. Winning is winning.
Toch jammer van die eerste helft.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:15 schreef HowardBeale het volgende:
Chadli was geweldig in de tweede helft. Liep de (dubbele) dekking keer op keer keihard voorbij.
Slechte 1e helft is het understatement van het jaar.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:10 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Samenvatting van gisteren even teruggekeken. Slechte eerste helft, maar een prima tweede helft waarin 'we' eigenlijk minimaal vier keer hadden moeten scoren.
Het was een 3e helft, slecht vermomd als 1e.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Slechte 1e helft is het understatement van het jaar.
Ik vond het spel onder Adriaantje (quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:46 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Mja, Adriaantje ging lekker 3-2-5 spelen tegen PSV en een Portugese club in de EL
eens over dat eerste stuk, echt jammer dat ie (begrijpelijk) voor het zak met geld heeft gekozen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:28 schreef The_Groove het volgende:
Preudhomme was natuurlijk eigenlijk de beste trainer van de afgelopen paar jaar bij Twente. Jammer dat Derksen hem zonodig moest terroriseren steeds
+1!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:28 schreef The_Groove het volgende:
Preudhomme was natuurlijk eigenlijk de beste trainer van de afgelopen paar jaar bij Twente.
quote:Ola John: "Werkelijk met stomheid geslagen"
De uitlatingen van FC Twente-voorzitter Joop Munsterman, afgelopen week in De Volkskrant, zetten kwaad bloed bij Ola John. De aanvaller van Benfica is naar eigen zeggen 'met stomheid geslagen'.
Munsterman stelde in gesprek met het dagblad dat de transfer van John naar Benfica, afgelopen zomer, niets te maken had met de onvoorziene kosten van het instorten van het stadiondak van de Grolsch Veste. Een noodzaak was zijn transfer allerminst, Munsterman gaf aan dat John zélf per se wilde vertrekken. "Die (Ola John, red.) wilde gewoon weg en was niet tegen te houden. Zijn broer Collins was destijds precies hetzelfde", stelde Munsterman.
John viel in Lissabon bijna om van verbazing. "Ik las de uitspraak van meneer Munsterman en was werkelijk met stomheid geslagen", reageert John tegenover VoetbalPrimeur. "Begin mei kreeg ik van FC Twente opeens te horen dat ze een akkoord hadden bereikt met Benfica over mijn transfer en dat de club geld nodig had omdat FC Twente Dusan Tadic overnam en dat FC Twente ieder seizoen één grote transfer moet doen."
"Ik hoefde helemaal niet zo nodig weg"
"Ik kreeg te horen dat FC Twente mij wel móést verkopen. Dat is ook de reden geweest dat FC Twente mij nooit een nieuwe aanbieding heeft gedaan. FC Twente weet heel goed dat ik best wilde blijven en helemaal niet zo nodig weg hoefde. Begrijp me heel goed, toen ik een paar weken later ben gaan praten met Benfica heeft de club me op alle gebieden weten te overtuigen."
"Ik ben nog steeds dolgelukkig dat ik bij een Europese topclub als Benfica mag spelen, maar het woord 'vertrekken' heb ik nog nooit in mijn mond genomen. Meneer Munsterman weet dondersgoed hoe het verhaal werkelijk in elkaar zit. Daarbij snap ik niet waarom hij de vergelijking moet maken met mijn broer Collins. Dat was een hele andere zaak die acht jaar geleden speelde."
"Zal de voorzitter zeker vragen naar zijn uitspraken"
"Wat Collins en ik wel gemeen hebben op dat punt is dat we na relatief weinig wedstrijden in het eerste van FC Twente als jeugdspelers voor een vermogen door FC Twente zijn verkocht, waardoor FC Twente in de toekomst weer jaren vooruit kan. Binnenkort reis ik terug naar Enschede om afscheid te nemen van de Twente-fans, ik zal dan zeker de voorzitter vragen naar zijn uitspraken in dat interview."
Hihi Monstermans, leuk woordgaprjequote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:19 schreef Chewbalhaar het volgende:
Monstermans verhalen als leugenachtige bloedhond deel #83
[..]
Ach doet er ook niet toe, Munsterman heeft in ieder geval het belang van de club voor ogen en dat kan je van de spelers meestal niet zeggen. Het blijft een vies wereldje en daar moet je vies doen om te overleven, is ook verder geen probleem, alleen hangt hij iets teveel de vrome dominee uit terwijl hij dat niet is.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:24 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Hihi Monstermans, leuk woordgaprje
Oja en de spelers hebben natuurlijk altijd de waarheid in pacht toch, helder licht?
Wijze woorden van deze man!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ach doet er ook niet toe, Munsterman heeft in ieder geval het belang van de club voor ogen en dat kan je van de spelers meestal niet zeggen. Het blijft een vies wereldje en daar moet je vies doen om te overleven, is ook verder geen probleem, alleen hangt hij iets teveel de vrome dominee uit terwijl hij dat niet is.
x2quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ach doet er ook niet toe, Munsterman heeft in ieder geval het belang van de club voor ogen en dat kan je van de spelers meestal niet zeggen. Het blijft een vies wereldje en daar moet je vies doen om te overleven, is ook verder geen probleem, alleen hangt hij iets teveel de vrome dominee uit terwijl hij dat niet is.
dus eerst zeggen dat hij niet persé weg wilde etc. maar toen is hij maar eens gaan praten en toen was hij toch overtuigdquote:Begrijp me heel goed, toen ik een paar weken later ben gaan praten met Benfica heeft de club me op alle gebieden weten te overtuigen.
dat is uiteraard ook weer waar...quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:50 schreef Shivo het volgende:
Munsterman zou inmiddels ook wijzer moeten zijn en geen uitspraken moeten doen over individuen. Je kunt er opwachten dat iedere speler die in een interview bij name wordt genoemd, een weerwoord zal geven.
Nah hier ben ik het niet mee eens. Dat je het belang van de club voor ogen hebt is goed. Maar ik zie geen enkele reden waarom je na die tijd zo met ex-spelers van Twente moet omgaan. Hij laat zich wel heel erg vaak negatief uit over ex-spelers van Twente.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het moet kunnen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:18 schreef d1ce het volgende:
Weet echt niet wat ik moet verwachten van de wedstrijd zo
quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:18 schreef d1ce het volgende:
Weet echt niet wat ik moet verwachten van de wedstrijd zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |