quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Positie
Rugnummer Naam Land Positie
1 Boschker, Sander (NED) Keeper
2 Bjelland, Andreas (DEN) Verdediger
3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
5 Schilder, Robbert (NED) Middenvelder
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder
8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder
9 Bulykin, Dmitri (RUS) Aanvaller
10 Tadic, Dusan (SER) Aanvaller
11 Verhoek, Wesley (NED) Aanvaller
12 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger
13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper
14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
16 Breukers, Tim (NED) Verdediger
17 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
18 Röseler, Nils (DUI) Verdediger
19 Douglas (NED) Verdediger
20 Plet, Glynor (NED) Aanvaller
21 Gutiérrez, Felipe (CHL) Middenvelder
22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller
25 Fernandes, Daniel (POR) Keeper
26 John, Joshua (NED) Aanvaller
30 Castaignos, Luc (NED) Aanvaller
Dit.quote:
quote:
quote:
Als vervanger wordt gekeken naar de belg Boyata van Man. City. Maar nu Bjelland (ernstig?) geblesseerd is moet die kerel er eigenlijk ook meteen al staan. Misschien toch maar Douglas zijn contract laten uitdienen, of eventueel verkopen in de winter.quote:ENSCHEDE - FC Twente wil zo snel mogelijk duidelijkheid over Douglas. Dinsdagavond wil de club weten of de verdediger vertrekt of toch nog een jaar in Enschede blijft.
Douglas zegt dat hij graag wiil blijven bij FC Twente, terwijl hij eerder vele malen liet weten toe te zijn aan een nieuwe club. Fulham had belangstelling, maar Douglas zou volgens Engelse bronnen hebben aangegeven niet naar de club van trainer Martin Jol en Bryan Ruiz te willen verkassen.
Newcastle United heeft ook al maanden belangstelling en is wel een interessante club voor de Braziliaanse Nederlander. Als de Engelse club echter nog wat wil, moet het snel zijn.
Zonder Chadli gaan we ajax uit inderdaad niet winnen. Beste speler uit de selectie op dit moment(hoewel Gutierrez er aan zit te komen, wat een parelquote:Op zondag 26 augustus 2012 19:28 schreef Krunsj het volgende:
Chadli, Brama en Bjelland geblesseerd. Dan ben je toch blij dat Wisgerhof in ieder geval is blijven plakken.
Hopelijk is Chadli weer fit voor Ajax-uit over 4 weken.
Blijft er zonder hem zo weinig van over ja?quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:29 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zonder Chadli gaan we ajax uit inderdaad niet winnen. Beste speler uit de selectie op dit moment(hoewel Gutierrez er aan zit te komen, wat een parel)
Niet best zeg, dat kan maanden gaan duren. Chaldi lijkt Ajax dus ook niet te halen.quote:Vrees voor zware blessure Bjelland
Waar Douglas in Nijmegen na zijn wellicht laatste wedstrijd voor FC Twente de kleedkamer uitspurtte en met als enige reactie ‘ik mag niet praten’ de trappen van het NEC-stadion op stormde, was zijn ploeggenoot Andreas Bjelland aanzienlijk minder mobiel. De Deen blesseerde tegen NEC in de tweede helft zijn linkervoet, werd per brancard van het veld gedragen en bewoog zich na de wedstrijd op krukken voort.
De nieuwe clubarts Roy Hoogeslag wilde er niks over zeggen, maar de lichaamstaal en bedrukte gezichten in het FC Twente-kamp spraken boekdelen. Alles wijst op een ernstige voetblessure, mogelijk een breuk. ,,Daar wordt inderdaad voor gevreesd”, bevestigde trainer Steve McClaren. Als dat vermoeden bewaarheid wordt, zal in navolging van Nacer Chadli, die vier tot zes weken aan de kant staat met een spierblessure, ook Bjelland langdurig uit de roulatie zijn. Zo stond Bryan Ruiz vorig seizoen bij Fulham ruim twee maanden aan de kant met een gebroken middenvoetsbeentje.
Tadic? Vind Tadic echt een geweldige voetballer.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:29 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zonder Chadli gaan we ajax uit inderdaad niet winnen. Beste speler uit de selectie op dit moment(hoewel Gutierrez er aan zit te komen, wat een parel)
quote:Boyata akkoord met FC Twente
FC Twente heeft met Dedryck Boyata (21) een mondeling akkoord bereikt. De Belgische centrale verdediger meldde zich gisteren samen met zijn vader Bienvenu Boyata in Enschede voor een rondleiding door het stadion, onderhandelde met positief resultaat met voorzitter Joop Munsterman en bezocht vervolgens de wedstrijd NEC-FC Twente.
De Enschedese club hoopt vandaag de deal met Manchester City af te ronden. Behalve huren is ook kopen nog een optie. FC Twente wil Boyata ook aantrekken, als de transfer van Douglas nog spaak loopt, zo gaf Munsterman gisteren te kennen.
Wisgerhof
Andere mutaties in de defensie van FC Twente zijn niet uitgesloten. Zo wilde Rasmus Bengtsson eerder deze zomer verhuurd worden, heeft VVV-Venlo Nils Röseler op het oog als vervanger van Maya Yoshida en bereikte FC Twente vorige week nog overeenstemming met FC Groningen over een transfer van Peter Wisgerhof.
De routinier besloot voor zijn kans bij FC Twente te gaan en daarvoor lijkt hij beloond te worden, want in Nijmegen kwam Wisgerhof alweer als vervanger van Andreas Bjelland in het veld. ,,Ik heb aangegeven, dat ik de strijd niet wil opgeven. In het voetbal kan alles zo veranderen en de trainer weet wat hij aan me heeft”, aldus Wisgerhof.
Plet
Ook Glynor Plet was terug van weggeweest. Tegen NEC, dat met FC Twente een akkoord had over een transfer van de spits, zat hij op de bank. Voorlopig is de overbodige Plet nog niet weg uit Enschede. Beerschot is afgehaakt, terwijl de spits ook geen optie meer is voor NEC. ,,Wij zijn niet geīnteresseerd in spelers, die niet graag naar NEC toekomen”, aldus NEC-trainer Alex Pastoor.
quote:Newcastle op het vinkentouw
Door de voetblessure van Andreas Bjelland en de verwachte transfer van Douglas naar Fulham is de kans levensgroot aanwezig, dat FC Twente-trainer Steve McClaren ineens zijn hele verdedigingscentrum van de laatste weken kwijt is. Al gaf FC Twente-voorzitter Joop Munsterman gisteren wel te kennen, dat de ernst van de blessure van Bjelland ook een rol speelt bij de beslissing om Douglas wel of niet te verkopen.
Munsterman: ,,Alles speelt een rol. We nemen alle factoren mee, aldus de preses, die andermaal herhaalde, dat hij niet verwacht tot zaken te komen tussen nu en vrijdag middernacht. ,,Ik verwacht dat Douglas gewoon bij ons blijft. Hij wil zelf ook helemaal niet weg.
Dat zegt niet altijd alles, want ook Bryan Ruiz wilde vorig jaar eigenlijk niet naar Fulham, maar uiteindelijk ging hij toch. Vanuit Engeland sijpelen berichten door, dat ook Newcastle United zich weer in de strijd om Douglas gaat mengen. De kans is aanwezig, dat de Magpies de 30-jarige Argentijnse centrumverdediger Fabricio Coloccini nog aan de man brengen onder meer Manchester City heeft interesse en dan is Douglas de gedroomde vervanger.
Als het zover komt, dringt de vergelijking met precies een jaar geleden zich op. Ook toen vochten Fulham en Newcastle United tot de transferdeadline om een FC Twente-speler Bryan Ruiz en won de club van Martin Jol de strijd, al wilden de Magpies op de valreep nog een helikopter inzetten om Ruiz van Londen naar Newcastle te lokken.
quote:Fer: Eens iets anders proberen
De derde FC Twente-goal in de uitwedstrijd tegen NEC werd gemaakt door Leroy Fer, die met een stiftje een strafschop benutte en daarom in het voetspoor trad van de beroemde Antonin Panenka en Andrea Pirlo, die op het afgelopen EK zo scoorde vanaf elf meter.
,,Ik had bij Feyenoord al eens een strafschop genomen op Babos. Ik zag dat hij dezelfde hoek koos, als waar ik wilde schieten en daarom moest ik iets anders proberen. Ik overwoog het al de strafschop zo te nemen, maar tijdens de aanloop wist ik zeker, dat ik het zo zou gaan doen, aldus de middenvelder, die bij afwezigheid van de geblesseerde Wout Brama aanvoerder was.
quote:Bulykin: Ik heb veel pijn
De nieuwe FC Twente-spitsen Luc Castaignos en Dmitry Bulykin smaakten in Nijmegen het genoegen van hun eerste doelpunt voor hun nieuwe werkgever. Toch stond het gezicht van Bulykin na afloop niet vrolijk. ,,Ik ben nu even niet blij, want ik heb mijn linkerknie geblesseerd. Ik heb er een trap op gekregen. Hopelijk valt het mee, maar op dit moment doet het heel veel pijn.
Castaignos brak de ban in Nijmegen, terwijl hij aanvankelijk niet als spits maar als linkeraanvaller was opgesteld. ,,Ik vul die positie natuurlijk anders in dan Chadli, maar ik denk dat ik het goed heb ingevuld. Het bewijst dat de trainer veel keuzes heeft. Bulykin speelde ditmaal als nummer negen. ,,De samenwerking met Luc verliep goed. We hebben ook ruimte voor elkaar gemaakt, aldus de Rus, die kritisch was over het vertoonde spel. ,,We hebben een goed resultaat gehaald, maar als we kampioen willen worden, zullen we beter moeten spelen.
Het lukt wel.quote:
En de bekerquote:Op maandag 27 augustus 2012 10:38 schreef Q. het volgende:
[..]
Daarna kunnen we ons weer volop richten op de competitie.
quote:Bjelland lang aan de kant
Een tik voor FC Twente. Centrale verdediger Andreas Bjelland is maanden uitgeschakeld. De Deen heeft zondag in het uitduel tegen NEC een middenvoetsbeentje gebroken en staat minimaal twee maanden aan de kant. De aankoop van de tukkers had net een basisplaats bemachtigd. Samen met Douglas vormde hij het hart van de defensie.
Onlangs hadden ook Bryan Ruiz (ex-Twente, nu Fulham) en Erik Pieters (PSV) zo'n twee maanden nodig om te herstellen van een gebroken middenvoetsbeentje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |