abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2012 @ 02:12:04 #251
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_117576212
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 02:04 schreef IPA35 het volgende:
Zonder het Westen was er allang weer vrede in Syrië hoor.

Nou ja, Turkije wil ik niet echt westers noemen.
Volgens mij bemoeit het Westen zich niet actief met de oorlog daar zelf. Best slim ook, laat ze elkaar maar af schieten geef de overwinnende partij een hand en feliciteer ze als nieuwe leiders. Kost niets.
pi_117576365
Ehhh nee, we leveren alleen maar wapens, geld, training en misschien ook wel een boel commando's maar nee we spelen geen actieve rol, nee hoor.

Lees we als de VS, Turkije, sommige andere NAVO landen en al die enge theocratische Golfstaatjes.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2012 @ 03:05:23 #253
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_117576400
War by proxy.

Het ene blok sponsort de leider (Rusland/China) met wapens, het andere blok de tegenstanders. Iedereen verdient eraan behalve de Syriërs zelf. Die zijn al blij met wat steun. Allemaal tevreden!
pi_117576875
Tja. Als het Turkse leger zich ermee gaat bemoeien kan Assad wel inpakken. Kunnen de baarden lekker de macht overnemen. Wat een vooruitgang, net zoals in de overige "lente"landen...
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_117576951
Het Turkse parlement gaat straks een wet behandelen dat het mogelijk maakt, als het nodig is, Syrië met troepen binnen te vallen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 08:25:13 #256
104871 remlof
Europees federalist
pi_117577351
Ik hoor dat de Turkse beschietingen de hele nacht zijn doorgegaan maar dat Syrië er niet op reageert. Apart.
pi_117577367
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 07:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Tja. Als het Turkse leger zich ermee gaat bemoeien kan Assad wel inpakken. Kunnen de baarden lekker de macht overnemen. Wat een vooruitgang, net zoals in de overige "lente"landen...
Nee onder Assad gaat het helemaal geweldig zeg. :')
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
pi_117577546
Wat moeten we van Turkije denken als de granaat door een "rebel" is afgeschoten, om zo Turkije er opzettelijk bij te betrekken?

Dat is namelijk een veel plausibeler scenario.
pi_117577616
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 08:26 schreef WH141 het volgende:

[..]

Nee onder Assad gaat het helemaal geweldig zeg. :')
Nee maar de 'rebellen' (buitenlandse jihadis) zijn niets beters van plan. Doe niet zo naïef zeg.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 08:45:23 #260
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_117577623
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 08:40 schreef Chooselife het volgende:
Wat moeten we van Turkije denken als de granaat door een "rebel" is afgeschoten, om zo Turkije er opzettelijk bij te betrekken?

Dat is namelijk een veel plausibeler scenario.
Het zou extreem stom zijn van Syrie om een oorlog met Turkije uit te lokken. Dat doen ze dan ook niet. Wie dat gelooft is wel heel erg simpel.

Maar oorlog zal het toch wel worden, er wordt gewoon een aanleiding gezocht en dus ook gevonden. Net als vroeger toen ze het jongetje met de bril samen wilden afslaan. Dan had hij spatjes of een grote mond of iets fout gedaan wat niet getolereerd mocht worden.

Verder vind ik het niet slim om Assad te wippen. De moslim-extremisten zien hun kans al en allerlei minderheidsgroeperingen in Syrie houden hun hart vast. Het zelfde scenario als Irak, Libye, Egypte, noem maar op. Wat er achter zit om in heel het Midden-Oosten de extremisten de macht in handen te geven ontgaat me.
The End Times are wild
pi_117577631
Laat me raden, ze gebruiken knoflookgas om de vijand te neutraliseren?
  donderdag 4 oktober 2012 @ 08:52:20 #262
104871 remlof
Europees federalist
pi_117577738
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 08:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee maar de 'rebellen' (buitenlandse jihadis) zijn niets beters van plan. Doe niet zo naïef zeg.
Heb je hem weer met z'n islamfobie. Ik weet zeker dat 99% van de Syriërs gewoon meer vrijheid en vrede wil en geen sharia.
pi_117577762
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 08:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zou extreem stom zijn van Syrie om een oorlog met Turkije uit te lokken. Dat doen ze dan ook niet. Wie dat gelooft is wel heel erg simpel.

Maar oorlog zal het toch wel worden, er wordt gewoon een aanleiding gezocht en dus ook gevonden. Net als vroeger toen ze het jongetje met de bril samen wilden afslaan. Dan had hij spatjes of een grote mond of iets fout gedaan wat niet getolereerd mocht worden.

Verder vind ik het niet slim om Assad te wippen. De moslim-extremisten zien hun kans al en allerlei minderheidsgroeperingen in Syrie houden hun hart vast. Het zelfde scenario als Irak, Libye, Egypte, noem maar op. Wat er achter zit om in heel het Midden-Oosten de extremisten de macht in handen te geven ontgaat me.
Ik ben het met je eens.

Maar mens en welzijn ervan zijn geen issue voor de stakeholders. Assad is een bondgenoot van Iran, Rusland en China en die dienen simpelweg uitgeroeid te worden. De lastercampagne is te genant en decadent voor woorden.

Als het Westen echt integer zou zijn in deze kwestie, zouden ze de Syriers wel om een verklaring vragen of een onderzoek (laten) instellen. Want ik kan me niet herinneren dat het Westen even krachtig reageerde, toen de Israelieten -het leger- 9 Turkse activisten doodschoten op de Mavi Marmara in 2010 om maar eens een voorbeeld te noemen.
pi_117577793
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 08:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Heb je hem weer met z'n islamfobie. Ik weet zeker dat 99% van de Syriërs gewoon meer vrijheid en vrede wil en geen sharia.
En jij denkt dat die lieden met de zwarte vlaggen dat van plan zijn? Waar denk je dat die zwarte vlag symbool voor staat?
  donderdag 4 oktober 2012 @ 08:57:00 #265
104871 remlof
Europees federalist
pi_117577812
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 08:55 schreef Chooselife het volgende:

[..]

En jij denkt dat die lieden met de zwarte vlaggen dat van plan zijn? Waar denk je dat die zwarte vlag symbool voor staat?
En jij denkt dat alle moslims eng zijn hè? Bangerd.
pi_117578005
quote:
11s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 08:25 schreef remlof het volgende:
Ik hoor dat de Turkse beschietingen de hele nacht zijn doorgegaan maar dat Syrië er niet op reageert. Apart.
Zo raar is dat niet. Het is een machtsvertoning van Turkije en als Syrie teryg gaat schueten vliegen de gevechtsvlietuigen binnen 5 minuten over en rollen de tanks binnen 5 minuten binnen.
pi_117578019
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 08:57 schreef remlof het volgende:

[..]

En jij denkt dat alle moslims eng zijn hè? Bangerd.
Dan heb je het niet begrepen.

Laat ik voorop stellen: Ik vind de Islam een mooi fenomeen, waar uiteraard iedereen recht op heeft. Maar de Islam valt niet te generaliseren, je hebt helaas bepaalde oerconservatieve opvattingen die onze Westerse opinie helaas domineren. Het barbarisme van een kleine groep elementen in het Midden-Oosten, die een duizend jaar oude opvatting van de Islam hanteren, is een ramp voor de mensheid te noemen. Dit zijn de figuren die de Islam enkel in een kwaad daglicht zetten en haar terugwerpen in de tijd. Groepen die geen enkele andere opvatting tolereren en vrouwen en andere stromingen als minderwaardig zien en onderdrukken. Het zou mij niet eens verbazen dat Christenen, Joden en niet-Soennieten (in het geval van Syrië) voor hun leven moeten vluchten en anders een ruwe dood te wachten staat.

De zwarte vlag, een bekende jihadi-vlag, getuigt van deze oerconservatieve opvattingen. En als het Westen deze lieden steunt en graag aan de macht wil helpen, dan werpt het een land als Syrië willens-en-wetens duizend jaar terug in de tijd. Niemand in de wereld is hierbij gebaat, behalve de Westerse dominante elementen die met een paar zakken geld het land kunnen bestijgen met militaire bases en de Russen mogen wegjagen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:07:30 #268
104871 remlof
Europees federalist
pi_117578038
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Zo raar is dat niet. Het is een machtsvertoning van Turkije en als Syrie teryg gaat schueten vliegen de gevechtsvlietuigen binnen 5 minuten over en rollen de tanks binnen 5 minuten binnen.
Ja dat snap ik, maar ze kunnen toch wel op z'n minst protest aantekenen?
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:08:24 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_117578058
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 08:54 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens.

Maar mens en welzijn ervan zijn geen issue voor de stakeholders. Assad is een bondgenoot van Iran, Rusland en China en die dienen simpelweg uitgeroeid te worden. De lastercampagne is te genant en decadent voor woorden.

Als het Westen echt integer zou zijn in deze kwestie, zouden ze de Syriers wel om een verklaring vragen of een onderzoek (laten) instellen. Want ik kan me niet herinneren dat het Westen even krachtig reageerde, toen de Israelieten -het leger- 9 Turkse activisten doodschoten op de Mavi Marmara in 2010 om maar eens een voorbeeld te noemen.
Nee, het gaat om hele andere belangen. En als het dan toevallig zo uitkomt dat er onder het mom van mensenrechten of vrede een oorlog gestart kan worden, dan zal men dit niet nalaten. Maar dat is natuurlijk nooit de werkelijke reden.
The End Times are wild
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:09:52 #270
104871 remlof
Europees federalist
pi_117578091
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:06 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dan heb je het niet begrepen.

Laat ik voorop stellen: Ik vind de Islam een mooi fenomeen, waar uiteraard iedereen recht op heeft. Maar de Islam valt niet te generaliseren, je hebt helaas bepaalde oerconservatieve opvattingen die onze Westerse opinie helaas domineren. Het barbarisme van een kleine groep elementen in het Midden-Oosten, die een duizend jaar oude opvatting van de Islam hanteren, is een ramp voor de mensheid te noemen. Dit zijn de figuren die de Islam enkel in een kwaad daglicht zetten en haar terugwerpen in de tijd. Groepen die geen enkele andere opvatting tolereren en vrouwen en andere stromingen als minderwaardig zien en onderdrukken. Het zou mij niet eens verbazen dat Christenen, Joden en niet-Soennieten (in het geval van Syrië) voor hun leven moeten vluchten en anders een ruwe dood te wachten staat.

De zwarte vlag, een bekende jihadi-vlag, getuigt van deze oerconservatieve opvattingen. En als het Westen deze lieden steunt en graag aan de macht wil helpen, dan werpt het een land als Syrië willens-en-wetens duizend jaar terug in de tijd. Niemand in de wereld is hierbij gebaat, behalve de Westerse dominante elementen die met een paar zakken geld het land kunnen bestijgen met militaire bases en de Russen mogen wegjagen.
Ja ok, laat er een paar jihadisten meevechten. Maar ik ben er van overtuigd dat het overgrote deel van het Syrische verzet niets met godsdienstwaanzin heeft.
pi_117578097
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, het gaat om hele andere belangen. En als het dan toevallig zo uitkomt dat er onder het mom van mensenrechten of vrede een oorlog gestart kan worden, dan zal men dit niet nalaten. Maar dat is natuurlijk nooit de werkelijke reden.
Het is uit naam van ons, het Westen. En dat stoort me mateloos. Ik wil niet meedoen aan deze oplichting.
pi_117578122
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, maar ze kunnen toch wel op z'n minst protest aantekenen?
En dat zou moeten bij wie? Een eventuele oorlog is inmiddels legaal verklaard bij verschillende organisaties.
pi_117578156
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja ok, laat er een paar jihadisten meevechten. Maar ik ben er van overtuigd dat het overgrote deel van het Syrische verzet niets met godsdienstwaanzin heeft.
Dan verschillen we daarin van mening.

Ik ben er namelijk van overtuigd dat het Syrische verzet met name voortkomt uit Soennitisch fanatisme. De Islamitische stroming die zich gesteund mag voelen door de Verenigde Staten en met het (oerconservatieve) Saoedisch koningshuis als een van de belangrijke vertegenwoordigers.
pi_117578280
quote:

[..]

Een paar?

http://news.yahoo.com/un-(...)syria-074100765.html

[ Bericht 14% gewijzigd door Frutsel op 04-10-2012 09:47:07 ]
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:22:23 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_117578328
quote:

[..]

Het beeld van de revolutie in Egypte in de Nederlandse media was ook dat van hipster-jongeren die meer vrijheid en democratie wilden en dit via de social-media en met protesten wilden bereiken. Uiteindelijk is het gewoon op een machtsovername van de islamisten uitgekomen. En vervolgingen van Kopten, homoseksuelen. Lybie idem, daar moest je vooral geen neger zijn nadat Khadaffi weg was. Irak was stabiel totdat het oorlog werd. Daarna zijn er gewoon massale ethnische zuiveringen geweest tussen sunnieten en shiiiten. etc etc etc.
The End Times are wild
pi_117578349
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het beeld van de revolutie in Egypte in de Nederlandse media was ook dat van hipster-jongeren die meer vrijheid en democratie wilden en dit via de social-media en met protesten wilden bereiken. Uiteindelijk is het gewoon op een machtsovername van de islamisten uitgekomen. En vervolgingen van Kopten, homoseksuelen. Lybie idem, daar moest je vooral geen neger zijn nadat Khadaffi weg was. Irak was stabiel totdat het oorlog werd. Daarna zijn er gewoon massale ethnische zuiveringen geweest tussen sunnieten en shiiiten. etc etc etc.
En in Tunesie worden nu vrouwen aangevallen wegens het niet dragen van bedekkende kleding en worden hotels die alcohol schenken kort en klein geslagen. In Egypte worden tegenwoordig kinderen van 9 en 10 opgepakt omdat ze 'de koran geschonden' hebben.

Maar dat is allemaal islamofobie joh.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:25:59 #277
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_117578399
quote:
4s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Kap toch eens met het verneuken van elke discussie op dit forum met je angst voor de islam.
Als dit nu de eerste ' revolutie' was, dan had je misschien een punt. Maar je hebt toch kunnen zien hoe het in die andere landen gegaan is? Dat werd hier ook gepresenteerd als 99% van de mensen die meer vrijheid en democratie wilden. En hoe is het daar afgelopen? HSG heeft wel degelijk een punt om zich zorgen te maken.

Bovendien, als 99% van de bevolking tegen Assad was, dan had hij zijn macht nooit vast kunnen houden. Dat lukt niemand, ook een dictator niet. Die heeft net zo goed steun nodig van de bevolking als een democratisch leider.

Let maar op, als Assad verdwijnt, wat voor slachtpartijen er dan gaan plaatsvinden in Syrie. Maar dar zullen we dan in de media niet zo heel veel van vernemen, dat wordt met de mantel der liefde bedekt. Net zoals de slachtpartijen onder Boeren in Zuid-Afrika.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 04-10-2012 09:48:35 ]
The End Times are wild
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:26:45 #278
104871 remlof
Europees federalist
pi_117578413
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is nu wel meer democratie in Egypte dan onder Mubarak en dat is winst.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:28:28 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_117578452
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:26 schreef remlof het volgende:

[..]

er is nu wel meer democratie in Egypte dan onder Mubarak en dat is winst.
Is dat zo? Democratie is naar mijn mening meer dan enkel dat de wil van de meerderheid wordt uitgevoerd. Als de meerderheid vindt dat alle homofielen uitgeroeid moeten worden, en dat gebeurt, is dat dan democratie? Het begrip is breder dan de dictatuur van de massa.
The End Times are wild
pi_117578494
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Er is nu wel meer democratie in Egypte dan onder Mubarak en dat is winst.
Eh... nee, het leger is de enige machthebber, dit soms gemist?
http://www.nu.nl/buitenla(...)nding-parlement.html

Dat bedoel ik nou, gewoon volledig ongeïnformeerd.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:31:35 #281
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_117578523
quote:
15s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Eh... nee, het leger is de enige machthebber, dit soms gemist?
http://www.nu.nl/buitenla(...)nding-parlement.html

Dat bedoel ik nou, gewoon volledig ongeïnformeerd.
Op zich is dat toch niet zo erg verder.
The End Times are wild
pi_117578569
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op zich is dat toch niet zo erg verder.
Het voordeel is dat de MB buiten spel is gezet, dat is juist.
Maar de stelling dat er 'meer democratie is', is gewoon een leugen. Heeft niets maar dan ook niets met de realiteit te maken. Mubbarak is gewipt, er zijn fopverkiezingen geweest waarbij de islamisten hebben gewonnen, het leger zag de bui al hangen en heeft ze afgezet en heeft om de bevolking tegemoet te komen want islamistische regels ingevoerd. Netto resultaat tegenover de situatie voor Mubbarak? Dat de minderheden het veel, veel slechter hebben.
pi_117578792
http://worldnews.nbcnews.(...)ria-from-turkey?lite

Als je dit leest had Syrie trouwens het recht Turkije aan te vallen: Turkije heeft rebellen heel lang hun gang laten gaan en ze Turkije als free haven laten gebruiken om Syrische troepen aan te vallen. Tja...
pi_117578880
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Als je dit leest had Syrie trouwens het recht Turkije aan te vallen: Turkije heeft rebellen heel lang hun gang laten gaan en ze Turkije als free haven laten gebruiken om Syrische troepen aan te vallen. Tja...
Vind ik ook. Die Turken spelen een mooi spel mee.
And remember, respect is everything!
pi_117578927
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Maar de stelling dat er 'meer democratie is', is gewoon een leugen. Heeft niets maar dan ook niets met de realiteit te maken. Mubbarak is gewipt, er zijn fopverkiezingen geweest waarbij de islamisten hebben gewonnen, het leger zag de bui al hangen en heeft ze afgezet en heeft om de bevolking tegemoet te komen want islamistische regels ingevoerd. Netto resultaat tegenover de situatie voor Mubbarak? Dat de minderheden het veel, veel slechter hebben.
Ten tijde van de revolutie in Egypte werd je bijkans opgehangen als je bovenstaande hardop zei. Het zou allemaal veel beter worden volgens al die "deskundigen" die intens meeleefden dmv likes op facebook :') :').
Get it and Bet it
pi_117579094
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Maar de stelling dat er 'meer democratie is', is gewoon een leugen.
Er is meer democratie. Er zijn open parlementsverkiezingen geweest. En een president gekozen, volledig tegen de voorkeur van het leger in. En er is een veel vrijere media. Geen vooraf opgelegde staatscensuur als je kritiek hebt op het regeringsbeleid. Zelfs linkse (anti Moslimbroederschap) Egyptenaren erkennen dat zij nu veel meer vrijheid hebben politiek gezien dan in het Mubarak-tijdperk. Niet dom lopen lullen dus omdat het niet in je ideologische straatje past.

quote:
Netto resultaat tegenover de situatie voor Mubbarak? Dat de minderheden het veel, veel slechter hebben.
Onzin. Bewijs het maar eens. Dat de aanvallen op kopten verhoudingsgewijs toegenomen zijn vergeleken met het Mubarak-tijdperk.

quote:
En in Tunesie worden nu vrouwen aangevallen wegens het niet dragen van bedekkende kleding
Man, man, man. Wat een onzin verkondig jij hier.

quote:
en worden hotels die alcohol schenken kort en klein geslagen.
Hier om de hoek kan jij gewoon je geliefde biertje halen bij een promogro of monoprix. Je zit de waarheid weer lekker bewust de nek om te draaien he aan de hand van incidenten. Alcohol kan voor de liefhebbers ervan in alle vrijheid bij slijterijen op grotere supermarkten gehaald worden hoor.

quote:
In Egypte worden tegenwoordig kinderen van 9 en 10 opgepakt omdat ze 'de koran geschonden' hebben.
Een wet uit het Mubarak-tijdperk. Hoe schandalig en lachwekkend ook.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_117579224
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:56 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Er is meer democratie. Er zijn open parlementsverkiezingen geweest. En een president gekozen, volledig tegen de voorkeur van het leger in. En er is een veel vrijere media. Geen vooraf opgelegde staatscensuur als je kritiek hebt op het regeringsbeleid. Zelfs linkse (anti Moslimbroederschap) Egyptenaren erkennen dat zij nu veel meer vrijheid hebben politiek gezien dan in het Mubarak-tijdperk. Niet dom lopen lullen dus omdat het niet in je ideologische straatje past.

Gast, het parlement is volledig ontbonden! En dat is vorige week beaamd! Het leger heeft de volledige macht.
quote:
Onzin. Bewijs het maar eens. Dat de aanvallen op kopten verhoudingsgewijs toegenomen zijn vergeleken met het Mubarak-tijdperk.
http://www.persecution.or(...)ristian-brotherhood/
quote:
[..]

Man, man, man. Wat een onzin verkondig jij hier.

http://www.cnn.com/2012/1(...)e-protest/index.html
quote:
Hier om de hoek kan jij gewoon je geliefde biertje halen bij een promogro of monoprix. Je zit de waarheid weer lekker bewust de nek om te draaien he aan de hand van incidenten. Alcohol kan voor de liefhebbers ervan in alle vrijheid bij slijterijen op grotere supermarkten gehaald worden hoor.

http://www.france24.com/e(...)-hotel-bar-witnesses

Dit is ook fijn trouwens: http://uk.reuters.com/art(...)dUKTRE79722J20111008
quote:
Een wet uit het Mubarak-tijdperk. Hoe schandalig en lachwekkend ook.
Toen werd die iig niet gehandhaafd: nu wel.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 10:07:42 #288
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_117579393
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Gast, het parlement is volledig ontbonden! En dat is vorige week beaamd! Het leger heeft de volledige macht.

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik verbaas mij er altijd over hoe algemene kennis hier nog een bron nodig heeft (nieuws forum voor mensen die het nieuws volgen :')) als je die dan levert dat ze je dan nog negeren en belachelijk maken. Zelfs meneer de mod die discussies moet bevorderen.
pi_117579417
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Zie reply van Aloulou :*
Och lees de bronnen eens. Maar roep maar gewoon heel hard 'nietussssss', dan is het vast niet zo.
pi_117579437
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Sommige mensen zijn blind voor de werkelijkheid.
pi_117579528
quote:
Het leger deelt de macht. Als dat je niet duidelijk is na "duizenden" demonstraties waarbij Egyptenaren de SCAF onder druk zetten snap jij er geen reet van. Waarom denk je dat het SCAF toeliet als een lachende boer met kiespijn dat de Morsi de verkiezingen won, en niet oud-Mubara compagnion Shafiq? Omdat zij weten dat zij zich meer moeten schikken naar de wensen van het volk.

quote:
Ja, een artikel over een Christelijk "brotherhood"? Relevantie tot wat jij beweerde? 0,0

quote:
Dit zijn Ben Ali-wetten maat. De nieuwe constitutie is bijna af. Jij weet helemaal niets van deze zaak is duidelijk. Alle partijen in Tunesie hebben hun afschuw uitgesproken over het feit dat drie politieagenten die de dame verkrachtten opeens haar beschuldigen van "immoreel gedrag". Drie regerende partijen waaronder Islamitische aangegeven dat rechtspraak onafhankelijk is maar zij verwachten dat de agenten gewoon levenslang krijgen omdat zij in hun autoritaire positie als agent schandalig misbruik van hun macht hebben gemaakt.

quote:
Hotel aangevallen, en daarna daders ervan opgepakt. Zoals in NL waar weleens een moskee wordt aangevallen ook niet de norm is, maar uitzondering.

quote:
Oud nieuws, van vorig jaar.

quote:
Blasfemie werd zeker wel gehandhaafd in het Mubarak-tijdperk. Zoek het maar op. Dat deze incidenten niet doordrongen tot Westerse media had een hele andere reden. Zoals je in het Tunesie van Ben Ali als verkracht meisje door de politie sowieso nergens aangifte kon doen. Alleen de vrije media is al een groot resultaat van de revoluties en democratische vrijheid zoals recht op vrije informatie.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  donderdag 4 oktober 2012 @ 10:40:56 #292
104871 remlof
Europees federalist
pi_117580375
Zullen we het weer over Syrië en Turkije hebben?
  † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2012 @ 10:46:30 #293
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_117580530
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Ik vermoedde al dat er meer aan de hand was.
En Europa loopt er natuurlijk weer braaf achteraan.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_117580583
Vooralsnog gebeurd er niet veel.
  † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2012 @ 10:51:58 #295
341203 3-voud
pi_117580679
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
De intentie uitspreken is al voldoende.
Maar goed, denk dat beide partijen zich wel achter de oren krabben omdat zon grote oorlog in een rap tempo door hun arsenaal gaat en ze binnen no-time met houten zwaarden op elkaar moeten hakken.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 10:58:37 #296
104871 remlof
Europees federalist
pi_117580873
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat "Breaking" kan inderdaad wel uit de TT in het volgende deel :')
pi_117580923
Zie sowieso niet in wat Turkije in dat wespennest wil gaan doen. Tenzij ze de intentie hebben de boel te bezetten.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:19:55 #298
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_117581474
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zie sowieso niet in wat Turkije in dat wespennest wil gaan doen. Tenzij ze de intentie hebben de boel te bezetten.
spierballen laten zien.
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
  † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2012 @ 11:32:22 #299
341203 3-voud
pi_117581824
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:19 schreef Bendoe het volgende:

[..]

spierballen laten zien.
Zal ik het maar zeggen?
Deels ook de EU uitdagen om te kijken hoe de verhoudingen werkelijk zijn.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:35:42 #300
104871 remlof
Europees federalist
pi_117581907
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:32 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zal ik het maar zeggen?
Deels ook de EU uitdagen om te kijken hoe de verhoudingen werkelijk zijn.
Ik denk dat je daar ook gelijk in hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')