abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117571925
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Hebben die landen Turkije dan aangevallen?
Turkije stuurt millitaire vliegtuigen naar Syrie en bewapent de oppositie, elk ander land zou dat als oorlogshandeling zien. Zijn de Syrische beschietingen, als het al waar is, dan niet terecht?
Tevens zit Syrie nu midden in een burgeroorlog, met 2 grote gewapende groepen. En ja, de rebellen hebben ook tanks en artillerie. Bewijs maar eens waar die beschietingen vandaan komen.
pi_117571937
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:15 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Wel als Turkije, Qatar en Saoedie-Arabie die bewegingen steunen, je ziet dat de Christenen en seculiere figuren zich niet kunnen weren, dat zag je ook in Irak/Libanon/Egypte.
De enige tegenstand zijn die Alevieten in de bergen met hulp van Iran.
Die bewegingen? Het volk is in opstand gekomen, niet 'bewegingen'. In een jaar tijd zijn er naar schatting 31.000 Syrische burgers omgekomen ( gisteren nog op het nieuws ) en dat door bloederige acties van Assad, even voor de duidelijkheid, een regime is er om het volk te dienen, een volk is er niet om onderdrukt te worden. Assad is een Alawiet, en Assad is diegene die momenteel bloed laat vloeien en onderdrukt, over niet kunnen weren gesproken, jij hebt echt geen idee waar je het over hebt :')
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:20:40 #128
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_117571978
Syrië zegt zojuist dat ze een onderzoek hebben gestart naar de gebeurtenissen eerder deze dag.

Beginnen ze al te schijten?
pi_117572016
Ottoman empire rises
Zie!
pi_117572050
Zal wel met een sisser aflopen.
pi_117572112
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:15 schreef WammesWaggel het volgende:

De enige tegenstand zijn die Alevieten in de bergen met hulp van Iran.
De alawieten wonen helemaal niet in de bergen.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_117572151
NAVO zegt foei.
Turkije is boos en hield het bij een enkele lichte vergelding.
Syrie biedt alweer excuses aan.

slappe hap.
*popcorn weer terugzet*
pi_117572331
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:23 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

De alawieten wonen helemaal niet in de bergen.
jammer
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:28:01 #134
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_117572332
CNN Türk meldt dat er bij de Turkse grens geluiden van afgeschoten raketten/bommen te horen zijn.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:43:00 #135
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_117572996
Ik denk dat er meer zal gebeuren vanavond.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:47:29 #136
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_117573191
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:43 schreef rakotto het volgende:
Ik denk dat er meer zal gebeuren vanavond.
Om 10 uur 's ochtends zal het parlement bijeen komen als het goed is
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:48:33 #137
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_117573226
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Om 10 uur 's ochtends zal het parlement bijeen komen als het goed is
Ze moeten natuurlijk wel een beetje uit kunnen slapen.
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2012 @ 23:48:43 #138
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_117573237
De NATO was bijeengekomen omtrent artikel 4 van het NATO verdrag:

quote:
Article 4: The Parties will consult together whenever, in the opinion of any of them, the territorial integrity, political independence or security of any of the Parties is threatened.
http://www.nato.int/cps/en/natolive/official_texts_17120.htm
De conclusie was dat Turkije gerechtvaardigd gehandeld had en dat het inderdaad een provocatie was van Syrië gericht op Turkije. Besloten is Turkije bij te staan en indien de zaken escaleren deze bondgenoot op de volledige wijze te ondersteunen conform het verdrag.

Met andere woorden als Syrië, Turkije op deze wijze blijft provoceren dan gaat de NATO er zich mee bemoeien.

Dat gaat terugkrabbelen worden voor die Syriërs. Alleen Turkije kan Syrië zonder steun op de knieën dwingen, maar met de NATO erbij zijn ze nergens meer.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:50:11 #139
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_117573297
quote:
6s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:48 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ze moeten natuurlijk wel een beetje uit kunnen slapen.
Het kan ook eerder maar er zal eerst een hoop besproken moeten worden.
Wat ik vreemd vind is dat Syrië nog ontkent dat ze het gedaan hebben en dat Turkije zegt met radars te hebben uitgevonden waar de bommen uit Syrië vandaan kwamen en dat ze die plekken hebben aangevallen. Ben benieuwd
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:51:00 #140
104871 remlof
Europees federalist
pi_117573324
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:48 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

De conclusie was dat Turkije gerechtvaardigd gehandeld had en dat het inderdaad een provocatie was van Syrië gericht op Turkije. Besloten is Turkije bij te staan en indien de zaken escaleren deze bondgenoot op de volledige wijze te ondersteunen conform het verdrag.

Met andere woorden als Syrië, Turkije op deze wijze blijft provoceren dan gaat de NATO er zich mee bemoeien.

Dat gaat terugkrabbelen worden voor die Syriërs. Alleen Turkije kan Syrië zonder steun op de knieën dwingen, maar met de NATO erbij zijn ze nergens meer.
Bron?
Yankee go home!
pi_117573567
quote:

[..]

dromen. hallo russia.
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2012 @ 23:57:28 #142
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_117573570
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Bron?
Dat is een goede remblok. Dat weet ik niet meer precies. Ik heb nadat ik er net wat overlas op een Nederlandse website even de grote website gelezen. Het stond daar ergens op. Het moraal van het verhaal was dat iedereen Syrië een beetje beu begint te worden en met de beschieting haar boekje ver te buiten is gegaan. Eerst moest iedereen machteloos toekijken, nu hebben ze een legitieme reden om zich ermee te bemoeien. Niet dat de NATO nodig is Turkije is niet een land dat defensie alleen gebruikt om voedselpakketten uit te delen. Ik vermoed dat het terug schieten gewoon een waarschuwing was 'laat ons er buiten of anders'. Ik denk niet dat bij een volgende beschieting ze nog op deze manier reageren. Ik vermoed dat er dan toch vliegtuigen gebruikt gaan worden.
pi_117573617
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Syrië zegt zojuist dat ze een onderzoek hebben gestart naar de gebeurtenissen eerder deze dag.

Beginnen ze al te schijten?
Als Assad neer wil, kan hij waarschijijk half Turkije meenemen met zijn ondergang.

De Turken zijn aan het schijten door gelijk bij de bondgenoten te kloppen :')
pi_117573669
Ik denk dat het met een sisser afloopt. Spierballen vertoon van beide kanten. Als puntje bij paaltje komt heeft Turkije echt geen trek om verstrengeld te raken in Syrie, en Syrie heeft al helemaal geen zin in gedoe met buurlanden.
pi_117573787
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Bron?
Staat letterlijk in het NATO-report dat dubbelzuurrr eerder heeft gepost, wat weer hier vandaan is gehaald.

Het hoeft natuurlijk nog niets te betekenen... Kan best zijn dat ze dit ook riepen na de straaljagercrash (er staat me wel iets van bij), maar het is ook een tweede keer dat Turkije op grond van dit Artikel de NAVO bijeenroept hierover. Op een gegeven moment wordt het natuurlijk te veel... Rusland en China waren geloof ik niet zulke fans van inmenging in Syrie, dus daar zouden nog wel eens problemen kunnen zitten.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2012 @ 00:08:12 #146
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_117573919
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:58 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

Als Assad neer wil, kan hij waarschijijk half Turkije meenemen met zijn ondergang.

De Turken zijn aan het schijten door gelijk bij de bondgenoten te kloppen :')
Turkije houdt zich netjes aan het protocol. Daarnaast heeft Turkije een 10 maal groter budget voor defensie dan Syrië. Zelfs Angola heeft nog meer te besteden dan Syrië. Dan daarbij heeft Turkije de modernste wapens. Je krijgt veel gunsten en diensten als je toestemming verleend aan de U.S. om zich daar te stationeren. Het is de deur naar lastige landen in het Midden-Oosten. Veilig ook want als die Irakezen of Iranezen terug willen vuren vallen ze meteen een NATO land aan.
pi_117573968
quote:

[..]

Als het maar niet zo'n slappe hap wordt als destijds toen Saddam raketten naar turkije afvuurde.
Het was een oeverloos gedoe over bijstand door de Nato.
Uiteindelijk heeft o.a. Nederland toen nog wel eenheden gestuurd met anti raket materieel.

Wat mij betreft wordt er snel weer zo'n gebaar gemaakt. Op de Turken valt genoeg aan te merken maar als Nato bondgenoot is het een stabiele en betrouwbare partner, die moet je niet in de kou laten staan als er trammelant is.
-
  † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2012 @ 00:11:24 #148
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_117574013
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:04 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Staat letterlijk in het NATO-report dat dubbelzuurrr eerder heeft gepost, wat weer hier vandaan is gehaald.

Het hoeft natuurlijk nog niets te betekenen... Kan best zijn dat ze dit ook riepen na de straaljagercrash (er staat me wel iets van bij), maar het is ook een tweede keer dat Turkije op grond van dit Artikel de NAVO bijeenroept hierover. Op een gegeven moment wordt het natuurlijk te veel... Rusland en China waren geloof ik niet zulke fans van inmenging in Syrie, dus daar zouden nog wel eens problemen kunnen zitten.
Die landen zijn geen onderdeel van de NATO. Ik denk als de NATO aanvalt dat ze liever Syrië in de steek laten dan ruzie riskeren met driekwart Europa en de U.S. Het is geen VN hè?
pi_117574116
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Die bewegingen? Het volk is in opstand gekomen, niet 'bewegingen'. In een jaar tijd zijn er naar schatting 31.000 Syrische burgers omgekomen ( gisteren nog op het nieuws ) en dat door bloederige acties van Assad, even voor de duidelijkheid, een regime is er om het volk te dienen, een volk is er niet om onderdrukt te worden. Assad is een Alawiet, en Assad is diegene die momenteel bloed laat vloeien en onderdrukt, over niet kunnen weren gesproken, jij hebt echt geen idee waar je het over hebt :')
Ja geheel spontaan die opstand, net zoals in Libie, gewoon toevallig :')
Daarnaast heb je of mijn post niet goed gelezen of heb je geen idee waar je het over hebt.
pi_117574188
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:14 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ja geheel spontaan die opstand, net zoals in Libie, gewoon toevallig :')
Daarnaast heb je of mijn post niet goed gelezen of heb je geen idee waar je het over hebt.
De opstanden zijn in Tunesie begonnen. Overgegaan naar Egypte, Libie, Algerije, Yemen en Syrie, onder het volk, het volk kwam in beweging niet haatbaarden in een grot, maar goed, je komt wel inhoudelijk sterk ja. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')