quote:NATO members, meanwhile, have little appetite to act collectively on the issue, diplomats have said.
Die granaat kan net zo goed door rebellen zijn afgevuurd om zo Turkije militair bij het conflict te betrekken.quote:
En dat vliegtuig dan?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:37 schreef QBay het volgende:
Turkije heeft de NAVO/NATO gevraagd nu ook in te grijpen, Turkije is immers NAVO lid. Officieel is een aanval op een NAVO lid een aanval op de NAVO en moeten andere landen ook militair ingrijpen, of dit nu ook gaat gebeuren is niet duidelijk. Ik denk het niet, want ik kan mij niet indenken dat Syrië expres op Turkije heeft geschoten. Een eerste reactie vanuit de NAVO is dat er geen actie gaat komen:
[..]
Ja, dat kan. Ik vind de TT een beetje twijfelachtig.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Die granaat kan net zo goed door rebellen zijn afgevuurd om zo Turkije militair bij het conflict te betrekken.
quote:The less potent Article 4, which merely invokes consultation among NATO members has been invoked twice, both times by Turkey: once in 2003 over the Second Iraq War, and once in 2012 over the Syrian civil war after the downing of an unarmed Turkish F-4 reconnaissance jet.
Het vrije Syrische leger wordt in NL niet gezien als terreurgroep.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:42 schreef WammesWaggel het volgende:
Misschien ook even vermelden dat Turkije gisteren in Syrie een Koerd heeft doodgeschoten en de terroristen aldaar steunt?
En Qatar en Saoudie-Arabie zijn er gerespecteerde Westerse bondgenotenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:44 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het vrije Syrische leger wordt in NL niet gezien als terreurgroep.
De PKK wel en die wordt gesteund door Assad.
Gezien de slachtpartijen aan beide zijden weet ik het zo net nog niet..quote:
1,197,476 tegen 747,000quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat hangt er maar net van af. Wat is de opstelling?
Ik wel, ik vind dat het moorddadige regime van Assad weg moet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:50 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
In dit conflict ben ik niet voor de zogenaamde rebellen.
Welk nieuw moorddadig regime moet ervoor in de plaats komen ?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik wel, ik vind dat het moorddadige regime van Assad weg moet.
Dat is niet hetzelfde als achter die Soennie extremisten staan.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Geen, dat is in Tunesië, Egypte en Libië ook niet gebeurd.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:52 schreef blek het volgende:
[..]
Welk nieuw moorddadig regime moet ervoor in de plaats komen ?
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Geen, dat is in Tunesië, Egypte en Libië ook niet gebeurd.
Standaard +1quote:
Of misschien wel. Syrië is wel erg onvoorzichtig met zijn grenzen. Syrië gokt er misschien op dat de internationale gemeenschap geen grootschalig conflict wil riskeren en hoopt misschien dat grensconflictjes in het nadeel van de rebellen werken. Een soort chantage: als jullie niet helpen de "terroristen " te stoppen, krijg je een regionale oorlog.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:37 schreef QBay het volgende:
Turkije heeft de NAVO/NATO gevraagd nu ook in te grijpen, Turkije is immers NAVO lid. Officieel is een aanval op een NAVO lid een aanval op de NAVO en moeten andere landen ook militair ingrijpen, of dit nu ook gaat gebeuren is niet duidelijk. Ik denk het niet, want ik kan mij niet indenken dat Syrië expres op Turkije heeft geschoten. Een eerste reactie vanuit de NAVO is dat er geen actie gaat komen:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat de meest voor de hand liggende gedachte, een conflict met de Turken is nu wel het laastste waar het Syrische regime op zit te wachten.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Die granaat kan net zo goed door rebellen zijn afgevuurd om zo Turkije militair bij het conflict te betrekken.
Om er vervolgens een shariastaat voor terug te krijgen, lood om oud ijzer.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh is dat zo.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Geen, dat is in Tunesië, Egypte en Libië ook niet gebeurd.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:05 schreef sonnyspek het volgende:
Sander van Hoorn@svhoorn
Navo vergadert en Turkije lijkt troepen naar de grens te trekken. Reactie op mortierbeschieting of voorbereiding op meer?
http://www.hurriyetdailyn(...)=31632&NewsCatID=338quote:A cross-border move is expected to be brought to the Parliament later tonight.
Dat zat er wel in. Ben erg benieuwd naar de reactie van de NAVO.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
http://www.hurriyetdailyn(...)=31632&NewsCatID=338
quote:Turkey is now deploying tanks, artillery and missile batteries to the Syria border, reports Mahir Zeynalov, a journalist with the prominent Turkish newspaper Today's Zaman, citing sources on the ground.
Idd, dat is namelijk even de knoop doorhakken en het einde van Assad of nog langere rellen daaro.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zat er wel in. Ben erg benieuwd naar de reactie van de NAVO.
Maakt niet uit. Sensatie! Chips en bier!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:10 schreef sonnyspek het volgende:
Maar troepenverplaatsing betekend niet automatisch oorlog.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:10 schreef sonnyspek het volgende:
Maar troepenverplaatsing betekend niet automatisch oorlog.
" Bronnen in Damascus beweren dat schoten geopend vanuit Turkije sommige militaire doelen hebben geraakt. "quote:Şam kaynakları, Türkiye'den açılan top ateşi sonucu bazı askeri hedeflerin vurulduğunu iddia etti.
Van de webcam op de helm van de soldaten aan het front ofzo?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:13 schreef my2cents het volgende:
Dan zal ik het maar als eerste vragen: Streampje, anyone?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |