abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer maandag 19 augustus 2002 @ 18:31:39 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_5443173
Stel je wilt wat aan je figuur gaan doen. Je bent 80 kilo, 193m en hebt dus geen grammetje vet. Helaas heb je ook niet echt een wasbordje of spierballen.
Wat moet je dan gaan doen en na hoeveel tijd zie je een keer resultaat? Zijn er nog stimulerende middelen die gewoon legaal en niet schadelijk zijn?
Heeft het zin om bv elke dag 1 of 2x zoveel mogelijk pushups/sit-ups te doen?
Hoe vaak moet je naar een sportschool om resultaat te krijgen?
  maandag 19 augustus 2002 @ 18:38:04 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_5443224
Stimulerende middelen zou ik nooit aan beginnen. Algemene oefeningen werken ook, maar het ultieme middel is 2x per week waterpoloën... dan kijk je na 2 maanden al tegen een flink wasbord aan, geloof me
  maandag 19 augustus 2002 @ 18:41:28 #3
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_5443256
Ten eerste raad ik je een abtronic aan (jaja het werkt echt, als je maar de discipline hebt om het elke dag te gebruiken en geen tien min. per dag maar zeker 60 min. per dag), ten tweede een goede voeding. Ten derde een hoop creatine, dit zorgt dat je spieren groter worden. Daarnaast zou ik naar de sportschool gaan en beginnen met twee keer per week twee uur achter elkaar per keer te gaan bankdrukken (voor de buikspieren) en ook te gaan gewichtheffen (voor de armen). Dit doe ik zelf ook allemaal. Verder raad ik je opdrukken aan, als je het goed uitvoert en je hebt de discipline om drie maal daags tot het uiterste te gaan (dat wil zeggen dat je op een gegeven moment niet meer jezelf van de grond kunt drukken) dan heb je na 2 maanden al resultaat.
  maandag 19 augustus 2002 @ 18:48:34 #4
27362 ballou
strakke lijnen !!!
pi_5443324
Probeer eerst eens spier conditie op te bouwen en daarna langzaam aan zwaarde te gaan trainen in combinatie met eiwit shakes. Deze shakes zijn goed voor je spieren maar zetten ook aardig aan.
Ballou de beer
pi_5443419
Ik persoonlijk zag al resultaat na een maandje of 2 maar dat verschilt per persoon en ook natuurlijk aan hoevaak je gaat trainen. Ik heb een paar jaar geleden wel het een en ander gebruikt, lees Creatine en Ultramax, allemaal lichaamseigen stoffen dus geen echte annabolen oid maar merkte daar ook weinig tot niks van. Vriend van me gebruikt wel annabolen en dan gaat het inderdaad wel hard maarja... ik houd het lekker bij goed eten en veel eiwitten...
  maandag 19 augustus 2002 @ 18:58:19 #6
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_5443421
Wat is creatine?
En met eiwit shakes, is het niet zo dat je lichaam dan uiteindelijk meer vet opneemt?
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_5443428
Ik zou de Hit methode proberen, sit ups maar 4 sec omhoog en 4 sec omlaag 2 keer per week en seriers van 3 x 12, maandje of 2 ga je resultaat zien, ik doe het zelf ook
"Peace means reloading our guns!" "The absence of war does not mean peace...."
  maandag 19 augustus 2002 @ 19:00:27 #8
15660 chocolatemoeze
pi_5443450
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 18:58 schreef Satan.NB het volgende:
Ik zou de Hit methode proberen, sit ups maar 4 sec omhoog en 4 sec omlaag 2 keer per week en seriers van 3 x 12, maandje of 2 ga je resultaat zien, ik doe het zelf ook
HOe werkt dat? 4 seconden je 90 graden en 4 seconde 0 graden?
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_5443467
sportschool, 3 x per week minimaal, jaar lang serieus trainen en je hebt resultaat. Kijk wat je zelf lekker vindt met gewichten, en doe steeds 2 x een setje van 20.
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
pi_5443539
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 18:58 schreef chocolatemoeze het volgende:
Wat is creatine?
En met eiwit shakes, is het niet zo dat je lichaam dan uiteindelijk meer vet opneemt?
Creatine is een stof die je lichaam zelf aanmaakt en die zorgen dat je spieren herstellen, als je dat extra pakt herstellen je spieren ook sneller en kan je eerder weer aan de slag, tenminste, zo wisten ze het mij te vertellen
pi_5443540
Ik hoor hier een beetje idianen verhalen over creatine, creatine krijg je ten eerste GEEN extra spierweefsel van. En er zitten wel degelijk risico's aan verbonden. Oppassen dus! Opzich kan creatine een leuk hulpmiddel zijn om sneller spieren te krijgen omdat je meer kracht kun zetten, maar ook hier zitten dus risico's aan vast, blessures. Laat je adviseren door een goede sportschool....
pi_5443561
creatine voor het geval dat
  maandag 19 augustus 2002 @ 19:11:22 #13
15660 chocolatemoeze
pi_5443592
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 19:06 schreef Hasta het volgende:
Ik hoor hier een beetje idianen verhalen over creatine, creatine krijg je ten eerste GEEN extra spierweefsel van. En er zitten wel degelijk risico's aan verbonden. Oppassen dus! Opzich kan creatine een leuk hulpmiddel zijn om sneller spieren te krijgen omdat je meer kracht kun zetten, maar ook hier zitten dus risico's aan vast, blessures. Laat je adviseren door een goede sportschool....
Wat doet creatine dan? is het zoiets als adrenaline?
pi_5443686
Als ik jou was zou ik naar een sportschool gaan.
En daar een schema laten maken.Ik train 3 a 4 keer per week.Je lichaam raakt er gewend aan.Ik kan je niet vertellen wanneer je resultaat ziet.Elk lichaam is nou eenmaal anders.Succes
Elke dag is een feestdag,je moet alleen zelf de slingers ophangen !!!!!
pi_5444510
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 18:41 schreef thetruth het volgende:
Kan wel waar zijn geen ervaring meeTen eerste raad ik je een abtronic aan (jaja het werkt echt, als je maar de discipline hebt om het elke dag te gebruiken en geen tien min. per dag maar zeker 60 min. per dag),
100% gelijkten tweede een goede voeding.
Grote bull, Creatine zorgt voor meer conditie in de spieren, waardoor je langer zwaar kan trainen en je spieren dus sneller sterker / groter wordenTen derde een hoop creatine, dit zorgt dat je spieren groter worden.
Daarnaast zou ik naar de sportschool gaan en beginnen met twee keer per week twee uur achter elkaar per keer te gaan bankdrukken (voor de buikspieren) en ook te gaan gewichtheffen (voor de armen). Dit doe ik zelf ook allemaal. Verder raad ik je opdrukken aan, als je het goed uitvoert en je hebt de discipline om drie maal daags tot het uiterste te gaan (dat wil zeggen dat je op een gegeven moment niet meer jezelf van de grond kunt drukken) dan heb je na 2 maanden al resultaat.
Als jij bankdrukken doet voor de abs dan heb je of geen flauw idee welke oefening je doet, of je doet de oefening zo verkeerd dat je het op de verkeerde plaatsen voelt, gewichtheffen alla gewichtboven je hoofd duwen/trekken = voor compleet bovenlichaam.
Voor de armen doe je Curls, voor de abs sit ups en bankdrukken voor de borst+ triceps/ schouder.

topic starter loop een sportschool binnen vraag een schemaatje en je zal, mits je op je voeding let binnen een paar maanden resultaat zien en merken kwa kracht al binnen 1 maand... verder raad ik je aan om te wachten met creatine tot je op een dood punt zit(duurt nog wel een zooi maanden/jaar) itt wat in de quote staat!

pi_5444803
ik hoorde dat ijzerpilletjes ook meewerken aan betere spieren ?
Het was maar iets vags wat ik hoorde over die ijzerpillen, wat is daar waar van?
Woei! :)
pi_5447435
Niet meteen met supplementen gaan beginnen zoals creatine, dit doe je pas in een veel later stadium.

Wordt lid van een sportschool en ga (als je nog niet veel ervaring hebt) de eerste weken 2 keer per week een fullbodyworkout doen (een instructeur kan je evt. alles uitleggen).

Zorg dat je voldoende en gezond eet en veel rust krijgt.

Na een paar weken die fullbodyworkout gedaan te hebben kun je een trainingsschema opstellen (alleen of met hulp van zo'n instructeur).

Belangrijkste is gewoon goed trainen (ook niet meteen TE zwaar gaan), veel rust nemen en als basis een goede voeding (evt. vitaminen....en misschien een weightgainer).

Verwacht niet dat je binnen notime een supergespierd uiterlijk hebt.....dit kost tijd.

Zie trouwens ook: Centraal Bodybuiding/krachtsport Topic

pi_5448966
Er staat (zoals gewoonlijk in een bodybuild/fitness topic) weer jammergenoeg weer veel onzin bij!

Je hebt met je vragen bewezen dat je er weinig vanaf weet dus ik raad je aan naar een sportschool te gaan en je doel door te nemen met een instructeur zodat hij een schema kan maken (zelf nooit gedaan trouwens, bij mij is er niemand die rondloopt)

Ten tweede, gooi die abtronic de deur uit. Ik moet toegeven dat ie werkt, maar als je groter wilt worden heb je er niks aan!

Ten derde, eet lekker veel en gezond, koop magere kwark in, magere kipfilet, magere melk, fruit, havermout, brinta etc in of laat je ma het doen Denk niet dat als je op gegeven moment een beetje een buikje krijgt dat je minder moet gaan eten, dit krijg je later allemaal weer makkelijk eraf!

Koop een aantal bladen in de winkel waar goed de oefeningen worden beschreven, zoals flex. Daar staan eetpatronen in, oefeningen etc! Echt handig

Begin (zoals eerder gezegt) niet te zwaar, je spieren en pezen moeten wennen aan de gewichten. Als je dit niet doet heb je kans op dat een pees oid scheurt. Dit is vaak het geval bij onwetende mensen die net beginnen met fitness en die naar de anabole grijpen. De spieren groeien als een tiet maar de pees houd het niet bij, lijkt me duidelijk wat het resultaat is

Het eerste half jaar heb je niks nodig qua supplementen, het enige wat je zou kunnen aanschaffen is een proteineshake. Je spieren zijn opgebouwt uit grotendeels eiwitten en als je ooit op school hebt gezeten weet je dat proteine hetzelfde is als eiwitten. Na die tijd kan je altijd denken aan producten zoals Syntrabol, dit is volkomen veilig en is een goed beginnersproduct met goede resultaten

Als je echt hardcore wilt gaan kan je me wel contacten, want dat ga ik niet allemaal hier posten

Succes in ieder geval

pi_5449391
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 19:01 schreef The_Wanderer het volgende:
sportschool, 3 x per week minimaal, jaar lang serieus trainen en je hebt resultaat. Kijk wat je zelf lekker vindt met gewichten, en doe steeds 2 x een setje van 20.
2x setje van 20????? Nou, das echt niks, hij wil groot en sterk worden en ik kan je garanderen dat het dan niks word

Doe 4x 8 of 4x 6 als je echt een beer wilt worden

pi_5453703
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 00:56 schreef McGilles het volgende:

[..]

2x setje van 20????? Nou, das echt niks, hij wil groot en sterk worden en ik kan je garanderen dat het dan niks word

en jij bent wel zo'n hardcore beer of niet?

4 setjes 12/12/10/8 en dan telkens iets zwaarder pakken, tenminste, zo doe ik het.
Veel herhalingen op een 'laag' gewicht -> train je droog, dwz. spieren worden niet echt veel groter maar je gaat elk detail zien.
Minder herhalingen met meer gewicht -> je krijg meer spiermassa

pi_5453796
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 00:56 schreef McGilles het volgende:

[..]

ik doe zelf 3 * 15
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_5453800
Je moet niet aan die voedings supplementen als creatine beginnen. Het enige wat dat doet is een hoop vocht in je spieren opslaan zodat ze groter lijken.

Gewoon goed op je voeding letten, dus zorgen dat je voldoende eiwitten binnen krijgt. Verder gewoon 3 of 4 keer in de week naar de sportschool gaan en wat minder reps doen met wat zwaardere gewichten. Vooral zorgen dat je spieren voldoende rust krijgen om te herstellen, want dat is de periode waarin nieuw spierweefsel aangemaakt wordt en ze dus kunnen groeien.

I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_5454588
Ik doe setjes van 12/10/8/6 reps
12droog, 6 kracht 10/8 massa
pi_5454793
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 12:39 schreef Canon23 het volgende:
Ik doe setjes van 12/10/8/6 reps
12droog, 6 kracht 10/8 massa
Wat bedoel je daarmee dan?

dat je een oefening soms 4x12 keer doet en soms 4x8 keer en soms....

of

dat je een oefening eerst 12 keer doet, dan 10 keer, dan 8 en dan 6?

pief paf poef
pi_5458589
Jazeker...zwemmen.. Binnen 2 a 3 maanden..
pi_5463815
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 11:30 schreef Mr_Knoxville het volgende:

[..]

en jij bent wel zo'n hardcore beer of niet?

4 setjes 12/12/10/8 en dan telkens iets zwaarder pakken, tenminste, zo doe ik het.
Veel herhalingen op een 'laag' gewicht -> train je droog, dwz. spieren worden niet echt veel groter maar je gaat elk detail zien.
Minder herhalingen met meer gewicht -> je krijg meer spiermassa

precies, ik train om het af te werken, heb al teveel spiermassa, als beer zijnde.
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
pi_5467735
[quote]Op dinsdag 20 augustus 2002 12:52 schreef Solid_Snake het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee dan?

dat je een oefening soms 4x12 keer doet en soms 4x8 keer en soms....

of

dat je een oefening eerst 12 keer doet, dan 10 keer, dan 8 en dan 6?
[/qoute]
Oefening 4x. 1e setje 12, 2e 10, 3e 8,4e 6

pi_5468619
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 00:21 schreef Canon23 het volgende:
Oefening 4x. 1e setje 12, 2e 10, 3e 8,4e 6
OW, dan is je eerdere opmerking over 12x = droog, 6x = massa wel een beetje apart, m.i.
Volgens mij werkt het namelijk zo niet, maar zo:

hoog gewicht + weinig keer: 8x, dan 7x, dan 6x, dan 5x voor massa
of
laag gewicht + veel keer: 12x, 10x, tot je niet meer kan x voor droog.

Maar voor droog weet ik het niet precies, train namelijk altijd met hoog gewicht weinig keer. Gisteren zelfs nog een ander schema gedaan voor de afwisseling:
7x, 6x, 5x. Das dus helemaal weinig reps, maar dan wel weer een stukje zwaarder qua gewicht gedaan. Voelt ook wel weer goed aan. Dus dat ga ik ff een paar weken zo doen.

pief paf poef
pi_5472644
Ik deed me oefeningen altijd al met die setjes, maar opdeze site de uitleg erbij gevonden: http://www.fitness-island.com/

En dan ff op een spiergroep klikken en lezen maar

pi_5480931
Aangezien we de laatste tijd veel topics zien over bodybuilding en fitness hebben Lois en ik besloten om er een centraal topic over te maken en de rest te sluiten voor de overzichtelijkheid. Vandaar de naamswijziging van dit topic.
mocht men er bezwaren tegen hebben hoor ik het graag
pi_5481359
Bij nader inzien past dit topic natuurlijk veel beter in Sport *zwiep*
pi_5481515
Eigenlijk een beetje een vrouwenvraag :
wat doe je eigenlijk aan als je naar de sportschool gaat (korte broek/lange broek, t-shirt)? Ik wil namelijk ook maar eens gaan sporten na de vakantie.
pi_5486095
Omdat het nu toch algemeen topic is:

Is hier iemand die wel eens anabole en/of precursors heeft gebruikt en wat is je ervaring ermee?

Welke zijn goed en welke werken niet/zijn vaak nep

pi_5486946
Met dumbbells moet je je arm tegen je lichaam aan houden.. aan de zijkant of meer je ellleboog op je heup/buik steunen?

het 1ste gaatlastig en zwaar en 2de makkelijk en iets lichter

En als echte beginner.. (2 maanden amper bewogen, amper gespiert, geen sport) wat kan je dan het beste doen als je 1 dumbbell hebt van 2 tot 15 kilo?

En hoe zit het met eten nou? ik ben erg mager en het is dus zo dat je met eiwitten eerder vet opneemt en dat het ook bij het trainen goed is?

pi_5494136
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 03:41 schreef Hertog_Martin het volgende:
En als echte beginner.. (2 maanden amper bewogen, amper gespiert, geen sport) wat kan je dan het beste doen als je 1 dumbbell hebt van 2 tot 15 kilo?

En hoe zit het met eten nou? ik ben erg mager en het is dus zo dat je met eiwitten eerder vet opneemt en dat het ook bij het trainen goed is?

Eerder naar bed gaan!! En das geen grapje!
pi_5500709
oh sorry

maar ik slaap wel genoeg alleen tijdindelingen zijn anders nu.. slaap gemiddeld 7 uur ofzo

pi_5508681
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 03:07 schreef Hertog_Martin het volgende:
oh sorry

maar ik slaap wel genoeg alleen tijdindelingen zijn anders nu.. slaap gemiddeld 7 uur ofzo

Nee okay dan is het goed! Nou 1 dumbel had je al met gewichten genoeg. Dan kun je al heel wat oefeningen doen. Hierboven stond geloof ik ergens al een link naar wat sites. En je hebt natuurlijk ook super oefeningen die je kunt doen zonder dumbels. Opdrukken, of aan de rand van je bed jezelf naar boven drukken met je gezicht naar voren... hmm best wel lastig uit leggen zo....
pi_5510453
Voor iedereen check deze link:

http://www.exrx.net/Lists/WtMale.html

Voor al uw fitness oefeningjes

pi_5511085
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 21:40 schreef Canon23 het volgende:

Voor al uw fitness oefeningjes

Hee bedankt Canon23! Toffe link met bewegende beelden erbij erg praktisch!! Zeer op prijs gesteld!

Alleen zie ik ook dat je niet op alle lichaamsdelen kunt klikken sommige oefeningen durfde ze denk ik geen filmpje van te maken

pi_5513669
ik vraag me af of ik deze oefening wel goed doe:

http://www.fitness-island.com/pics/onderbuik_1b.jpg

als ik dat doe en nog extra mn buik span merk ik niks, ookal doe ik eht 25 keer, en ik kan zelfs zonder behulp van mn handen me benen nog veel hoger krijgen.. kzou mezelf zo kunnen pijpen

en er staat:

Ga op je rug liggen, til je benen gestrekt de lucht in zodat deze een hoek van 90 graden vormen met je bovenlichaam. Plaats je armen langs je zij met de palmen plat op de grond. Dit is de beginpositie. Van hieruit breng je je benen omhoog door je bekken te kantelen. Hierbij komt de onderrug van de grond. Let erop dat de rest van je lichaam niet beweegt (zwaai bijvoorbeeld niet met je benen). Hou deze positie even vast en laat je vervolgens beheerst terugzakken, waarbij je spanning op je buikspieren behoudt. Dit betekent dat je je na het terugzakken niet op de grond moet laten ploffen.

als je je laat terugzakken moet je dan zakken tot 90 graden of moet je je benen helemaal laten zakken?

pi_5517231
je moet niet bij fitness island kijken, dat is echt lachwekkend. die link van exrx is goed! kijk anders een op bodypage o.i.d is veel info te vinden, of op ergogenics.
laterrr
no pain, no gain...there's no pain like growing pain!!
pi_5519167
Ik wil ook aan fitness gaan doen, maar ik ken niemand die ook op fitness wil. Dus moet ik het maar alleen, maar is dat niet saai om alleen te gaan fitnessen?
pi_5519218
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 18:03 schreef tazmania het volgende:
Ik wil ook aan fitness gaan doen, maar ik ken niemand die ook op fitness wil. Dus moet ik het maar alleen, maar is dat niet saai om alleen te gaan fitnessen?
nee
pi_5530930
Even een vraagje, ik heb vorige week maar zo'n pot anabolic aminozuren gekocht.
Om meteen even met de deur in huis te vallen dit zijn geen anabolen Het gaat om American Sports en het natuurlijke l-arginine, geen kunstmatige zooi dus.

Doel:
Spieren wat markanter maken, vooral in het gezicht.

Middel:
American Sports anabolic aminozuren

Ik ben eigelijk principieel tegen al dit soort middelen maar om dat het natuurlijk en plantaardig was heb ik het toch maar gekocht om te proberen. Nu vraag ik me af of ik me doel kan halen, namelijk meer+ Dikkere spieren in me gezicht. Ik houd me niet aan de dosus van 2 tabletten per maaltijd maar neem er gewoon 1.

Heeft dit zin? ik heb wel het idee dat ik licht iets meer spieren erbij heb gekren in 5 dagen. maargoed, mischien is dat verbeelding...

FOK!fotograaf zondag 25 augustus 2002 @ 20:04:17 #45
13368 NiGeLaToR
pi_5530934
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 18:07 schreef Aardige_Jongen het volgende:

[..]

nee

ja, tenzij je zo'n fantasieloze gewichtentrekker wilt worden Fitness is per definitie geen teamsport of contact sport, fysiek of mentaal Dus, tis in principe saai.. doe je ding en klaar. Samen je ding doen is leuker, ik vind alleen trainen niet zo boeiend, maar er zijn dus mensen die het geweldig vinden. Ik krijg alleen maar zin om te stoppen en iets leukers met mensen erbij te doen enzo

Ben dan ook vast niet zo breed als die 'nee' zegger

pi_5531308
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 20:03 schreef yourpixel het volgende:
Even een vraagje, ik heb vorige week maar zo'n pot anabolic aminozuren gekocht.
Om meteen even met de deur in huis te vallen dit zijn geen anabolen Het gaat om American Sports en het natuurlijke l-arginine, geen kunstmatige zooi dus.

Doel:
Spieren wat markanter maken, vooral in het gezicht.

Middel:
American Sports anabolic aminozuren

Ik ben eigelijk principieel tegen al dit soort middelen maar om dat het natuurlijk en plantaardig was heb ik het toch maar gekocht om te proberen. Nu vraag ik me af of ik me doel kan halen, namelijk meer+ Dikkere spieren in me gezicht. Ik houd me niet aan de dosus van 2 tabletten per maaltijd maar neem er gewoon 1.

Heeft dit zin? ik heb wel het idee dat ik licht iets meer spieren erbij heb gekren in 5 dagen. maargoed, mischien is dat verbeelding...

Uhm...Nee...Nee....en nog meer Nee

Dikkere spieren in je gezicht????? dus je bent je armen enzo aan het trainen in de hoop dat je er dikkere spieren in je gezicht van zult krijgen?? ja je kan natuurlijk een heel pakje kauwgom per keer gaan gebruiken maar dan zal het nog niet helpen.....

En als je je bij een voedingssupplement al niet aan de regels houdt wil het helemaal niet.... je moet juist vaker MEER dan minder gebruiken dan de aanbevolen hoeveelheid!

En hoeveel train je en wat doet je allemaal.... als je niet hard traint kan je die voedingssupplementen ook wel achterwege laten.... dan is het echt weggegooid geld!

Life Suxx and Then u Die!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 augustus 2002 @ 13:02:09 #47
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_5539729
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 18:03 schreef tazmania het volgende:
Het is saai te noemen, maar ik vind het geestelijk erg ontspannend. Soort van Zen. Ik start altijd met 10 minuten fietsen om nergens meer aan te denken,om vervolgens compleet in het hier en nu te trainen. Over zijn dan jij en de gewichten. Het enige waar je over nadenkt zijn je ademhaling en je houding. Voor de rest niets. Na zo'n anderhalf uur voel ik me dan lichamelijk moe en geestelijk heel fris.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_5540413
ik ga bewust alleen, als ik samen met een vriend ga dan weet ik alvast al dat er van trainen niets terecht komt
  maandag 26 augustus 2002 @ 16:38:33 #49
30732 -F-
He's here He's there
pi_5543113
Creatine heeft geen opbouwende werking zoals sommigen dat beweren hier. Je wordt er wel een stuk voller van op het moment dat je het gebruikt.Op de lange termijn heeft creatine nauwelijks tot geen effect op het volume van de spieren. Voor de aanmaak van extra/nieuwe spierweefsel heeft je lichaam eiwitten nodig die zijn onderverdeelt in aminozuren. Er zijn een hoop verschillende aminozuren met elk een bepaalde werking. Creatine is leuk als je zomers op het strand de mensen 'voor de gek wilt houden' Creatine zorgt er voor dat er een heleboel vocht in je spieren komt en daardoor lijken je spieren dus stukken groter. Daarom wordt het ook aangeraden veel water te drinken op het moment dat creatine gebruikt wordt. Het lichaam grijpt de eerste seconde van inspanning naar creatine, dus hebben krachtsporters er baat bij omdat ze meer kracht krijgen. Een ander voordeel is dat de verbranding van creatine geen melkzuur als afvalproduct heeft, je heb dus minder spierpijn na een zware belasting. Veel creatine gebruikt is nadelig voor de nieren omdat dezen het af moeten breken. Overmatig gebruik kan dan ook leiden tot niersteen.

Ik hoop dat creatine voor een aantal mensen iets duidelijker is nu. Deze infomatie heb ik uit een heleboel verschillende bronnen verzameld op het moment dat er nog zeer in geintresseerd was.

-edit- typfoutjes weggehaald

He's fuckin everywhere
pi_5543972
Ok, bedankt. Het is wel wat duidelijker nu..
Het is dus niet zomaar mogelijk de spieren in je gezicht wat dikker te krijgen , behalve dan over het algemeen wat dikker te worden met eiwit shakes (gebruik ik al)

creatine gebruik ik nu ook alweer een 1,2 weekje en het werkt echt heel erg geod. Vooral omdat ik ookal vegatrier ben is het resultaat duidelijk zichtbaar, gevolg ook wat dikker in gezicht.

Maare.. die aminozuren die helpen dus in principe niet? Werken ze helemaal niet dan? Er zou toch meer spierweefsel aangemaakt moeten worden waardoor het spul, ook in je gezicht en op andere plekken je spierweefsel verdikt?

Nadeel van creatine is dat het de resultaten niet blijvend zijn op plekken waar je spieren niet kan trainen (gezicht)

[Dit bericht is gewijzigd door yourpixel op 26-08-2002 17:47]

pi_5547039
Mjah idd, ik weet ook wel als ik met een vriend zou gaan het veel kletsen zou worden. En dan kan je je niet meer goed concentreren op de ademnhaling en de sets wat je doet e.d.
Ik ga toch maar eens een afspraak maken voor proefles oid
pi_5557783
Ik fitness nu anderhalf jaar. Het eerst halfjaar deed ik alleen machines, dat schiet niet op. Toen ben ik constant met gewichten gaan klooien, niet eens erg serieus maar na 2-3 maanden zag je al veel resultaat bij mij.
Het ligt gewoon aan je bouw hoe snel je breed wordt enzo. Een vriend van mij gaat al 2 jaar 4 keer in de week en hij is nog steeds een mager figuur terwijl hij veel meer drukt dan ik.
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 19:04:22 #53
28565 CreatinE
100% zuivere...
pi_5559506
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 16:38 schreef -F- het volgende:
Creatine heeft geen opbouwende werking zoals sommigen dat beweren hier. Je wordt er wel een stuk voller van op het moment dat je het gebruikt.Op de lange termijn heeft creatine nauwelijks tot geen effect op het volume van de spieren. Voor de aanmaak van extra/nieuwe spierweefsel heeft je lichaam eiwitten nodig die zijn onderverdeelt in aminozuren. Er zijn een hoop verschillende aminozuren met elk een bepaalde werking. Creatine is leuk als je zomers op het strand de mensen 'voor de gek wilt houden' Creatine zorgt er voor dat er een heleboel vocht in je spieren komt en daardoor lijken je spieren dus stukken groter. Daarom wordt het ook aangeraden veel water te drinken op het moment dat creatine gebruikt wordt. Het lichaam grijpt de eerste seconde van inspanning naar creatine, dus hebben krachtsporters er baat bij omdat ze meer kracht krijgen. Een ander voordeel is dat de verbranding van creatine geen melkzuur als afvalproduct heeft, je heb dus minder spierpijn na een zware belasting. Veel creatine gebruikt is nadelig voor de nieren omdat dezen het af moeten breken. Overmatig gebruik kan dan ook leiden tot niersteen.
Ik ben het op veel punten met je eens, maar sommige niet.
Creatine heeft wel degelijk een positief effect op de spiergroei. Omdat je nl. je ATP-niveau (primaire energie) opvoert. Deze energie gebruiken je spieren eerst alvorens ze overgaan op het verbranden van koolhydraten. Creatine vult deze ATP dus aan. Hierdoor heb je tot 10-15% meer kracht tijdens de 1e 10sec van je oefening => je traint zwaarder (pas op, ken je LIMIET !)=> je krijgt meer kracht en spiermassa.
Er komt wel bij dat je moet weten waar je mee bezig bent, maar dat geldt immers altijd. Ik doe nu éénmalig een 'kuur' (2 tot 2,5 mnd). Overmatig gebruik is altijd slecht, maar bij creatine moet je dan wel heel veel gebruiken. Je nieren doen nl. weinig met creatine, een overschot pis je gewoon zo weer uit.
En ik doe het in combi met veel kwark, melk, 3-4x fitnessen en natuurlijk na het fitnessen een lekker shakie (liefst banaan
En over dat vocht in je spieren kan ik kort zijn: daar heb ik echt geen last van met 3-4x zwaar trainen p/week, dat zijn echt geen nepspieren
En ja, ik fitness al geruime tijd (ik had dus al (redelijke) spieren)

Daar wilde ik nog even aan toevoegen, dat zelfs mensen binnen de IOC en heel veel artsen en voedingsdeskundigen creatine op een lijst met aanbevolen voedingssuplementen willen krijgen, omdat bewezen is dat er geen (noemenswaardige) bijwerkingen zijn (mits de aanbevolen dosering wordt gehandhaafd) en dit is vooralsnog een legaal soort 'doping'.

Zo, ik heb mn zegje gedaan

Fitnessen is fysiek en vooral sociaal verantwoord
pi_5560494
Even terzijde:

Die bijwerking van creatine is niks tot heel misschien net aantoonbaar

Ik heb zelf producten gebruikt met een lijstje van bijwerkingen achterop waar ik zelf ook helemaal geen last van had (vette huid, haaruitval, slapeloosheid etc)

dus creatine kan je gewoon lekker gebruiken!

dinsdag 27 augustus 2002 @ 22:23:45 #55
14547 SleaZy-E
Its good to be the king
pi_5562623
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 16:38 schreef -F- het volgende:

Ik hoop dat creatine voor een aantal mensen iets duidelijker is nu. Deze infomatie heb ik uit een heleboel verschillende bronnen verzameld op het moment dat er nog zeer in geintresseerd was.

-edit- typfoutjes weggehaald

Deels eens, deels niet.

Indien je creatine gebruikt en zwaar doorbeult kan je er erg mee groeien, uiteraard hoort daar wel gebruik van eiwitten ,aminos en veel eten bij.

Met mijn laatste kuur van 5 weken ben ik van 67kg naar 70,5kg gegaan en dit was tijdens mijn creatinegebruik 71,5kg.
Ik heb dus 3,5kg extra massa gekregen in 5 weken.( wel ECHT gebeuld )

wat betreft schade aan nieren e.d. : dit hangt af van de zuiverheid van de Creatinemonohydraat die je gebruikt.

Grappig detail: toen ik met de kuur bezig was dachten sommigen dat ik aan de anabolen was.........zag er wreed groot uit.

ALarm generale!!
  woensdag 28 augustus 2002 @ 11:32:34 #56
30732 -F-
He's here He's there
pi_5568062
Ik had het ook anders moeten formuleren: Creatine heeft geen DIRECT opbouwende werking zoals Eiwitten dat hebben. Je kunt veel meer tillen en daardoor je spieren meer belasten waardoor ze uiteindelijk sneller zullen groeien wanneer je creatine gebruikt.
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 19:04 schreef CreatinE het volgende:

[..]
En over dat vocht in je spieren kan ik kort zijn: daar heb ik echt geen last van met 3-4x zwaar trainen p/week, dat zijn echt geen nepspieren

Ik zou zeggen: Ga jezelf nu wegen en weeg jezelf een maand na je kuur. Ik durf te wedden dat je spieren met gemak 3 kilo vocht opnemen.

Wat ik verder nog wou toevoegen, consumeer geen caffeine houdende producten tijdens de kuur zoals koffie en cola. Caffeine heeft een sterk remmende werking voor de opname van creatine in het lichaam. Mij is vaak aangeraden om de creatine op te lossen in grapefuitsap. Ik moet wel toegeven, mijn persoonlijke ervaring wees uit dat het niet zoveel uitmaakte of ik het nou met water deed of grapefruitsap (is nog zuur en goor ook) Mij werd wel afgeraden om het niet in melk te doen, ivm het vet dat daarin zit werd gezegd.

He's fuckin everywhere
  zondag 1 september 2002 @ 15:11:17 #57
35319 IkWilGeenGebruikersNaam
En ook geen ondertitel!!!
pi_5608363
Ik wil geen signature!!!
  vrijdag 6 september 2002 @ 21:28:24 #58
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_5690756
goed, ik ga reageren Kijk, ik doe dus ook aan fitness en voordat ik begon heb ik een lijst ingevuld op een site (url volgt hier onder) ik kreeg vervolgens van een drs. een advies van 40 kantjes (als je het afdrukt en echt geen bullshit) daar staat onder andere in dat creatine inderdaad veel water in je spieren aanbrengt maar door dat water gaan je spierkappen uitrekken waardoor je op den duur meer zult kunnen trainen Voor de ongelovigen of geïnteresseerden, check de URL van deze fantastische site:
http://www.ehf-group.nl
pi_5932980
Bij de meeste replys is de openingszin MAAR HET ZIJN GEEN ANABOLEN HOOR.

who gives a fuck of je wel of geen anabolen of wat dan ook gebruikt.... laat ieder dat voor zichzelf weten.

En allemaal schijnheilig is het ook. er zijn zoooo veel mensen die gebruiken maar die dat nooit zullen toegeven.....

je rookt, drinkt, blowt, vreet ongezond maar wel zeggen dat anabolen slecht zijn terwijl juist bodybuilders super gezond eten.....
denk je nou echt dat mensen zouden gebruiken als ze zeker wisten dat ze er kapot aan zouden gaan?

alle top pros die nu in de top 20 vd wereld zitten zijn helemaal afgeladen met spul maar die zijn zo gezond als wat kan ik je verzekeren....

maandag 23 september 2002 @ 14:37:38 #60
30732 -F-
He's here He's there
pi_5933205
quote:
Op maandag 23 september 2002 14:25 schreef Keukenkastje het volgende:
Bij de meeste replys is de openingszin MAAR HET ZIJN GEEN ANABOLEN HOOR.

who gives a fuck of je wel of geen anabolen of wat dan ook gebruikt.... laat ieder dat voor zichzelf weten.

En allemaal schijnheilig is het ook. er zijn zoooo veel mensen die gebruiken maar die dat nooit zullen toegeven.....

je rookt, drinkt, blowt, vreet ongezond maar wel zeggen dat anabolen slecht zijn terwijl juist bodybuilders super gezond eten.....
denk je nou echt dat mensen zouden gebruiken als ze zeker wisten dat ze er kapot aan zouden gaan?

alle top pros die nu in de top 20 vd wereld zitten zijn helemaal afgeladen met spul maar die zijn zo gezond als wat kan ik je verzekeren....

Ik heb geen zin om voorbeelden te voorschijn te toveren maar ik kan je vertellen dat het vaak genoeg fout gaat met die Pro's die jij noemt. Dan kun je nog zo gezond eten, iemand die strak staat van de stereoiden wordt niet oud. Dit komt vaak door een vergroot hart, anders wel door ernstige lever beschadigingen. Er zijn veel verschillende soorten stereoiden, de een is slechter voor je lichaam als de ander. Maar gezond zijn ze geen van allen.
quote:
Je ouders, je vrienden, familie enz. Vaak ziet de desbetreffende gebruiker dit niet omdat hij maar één doel voor ogen heeft.
He's fuckin everywhere
pi_5944704
quote:
Op maandag 23 september 2002 14:37 schreef -F- het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om voorbeelden te voorschijn te toveren maar ik kan je vertellen dat het vaak genoeg fout gaat met die Pro's die jij noemt. Dan kun je nog zo gezond eten, iemand die strak staat van de stereoiden wordt niet oud. Dit komt vaak door een vergroot hart, anders wel door ernstige lever beschadigingen. Er zijn veel verschillende soorten stereoiden, de een is slechter voor je lichaam als de ander. Maar gezond zijn ze geen van allen.
[..]

Je ouders, je vrienden, familie enz. Vaak ziet de desbetreffende gebruiker dit niet omdat hij maar één doel voor ogen heeft.

Kijk natuurlijk is het niet gezond voor je lichaam maar het meteen in de slechte hoek gooien ervan slaat vaak nergens op...... veel drinken is net zo slecht voor je nieren als een licht kuurtje.... alleen met drank breek je het hele zooitje af en met anabolen bouw je nog wat op....
dus ja makkelijke keus vindt ik.....

en tsja dood ga je toch dus dan maar liever groot dood

en er is een verschil tussen gebruiken als een pro of als recreatief bb'der! gebruiken in lichte mate is vrij onschuldig als je weet wat je doet en wat je gebruikt!

laatst nog discussie gehad met iemand die zo fel tegen was tot ik hem wees op zijn bijna elk weekend gebruik van xtc en hoe gezond dat wel niet was...... toen werd het akelig stil...

[Dit bericht is gewijzigd door Keukenkastje op 24-09-2002 09:15]

vrijdag 27 september 2002 @ 09:00:40 #62
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_5994887
http://www.testosterone.net/articles/faq.html

En dan halverwege het artikel 'Steroids for Dummies'.

Misschien dat iemand wat aan die info heeft...

Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_6147782
een kuur van de gemiddelde "echte hardcore" sportschoolbezoeken en een kuur van de gemiddelde pro zijn echt niet met elkaar te vergelijken.
  maandag 7 oktober 2002 @ 15:20:30 #64
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6151383
anabolen zijn lang niet zo schadelijk als iedereen denkt....
Ligt eraan in welke hoeveelheid etc je ze gebruikt, net zoals bij drank etc...

En creatine is helemaal niet schadelijk voor meer info hierover http://www.bodybuilding.com/fun/layne22.htm

dusse mensen allemaal niet zo negatief kijken tegenover de bodybuilding sport....

pi_6172709
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 15:20 schreef masterblaster het volgende:
anabolen zijn lang niet zo schadelijk als iedereen denkt....
Ligt eraan in welke hoeveelheid etc je ze gebruikt, net zoals bij drank etc...

En creatine is helemaal niet schadelijk voor meer info hierover http://www.bodybuilding.com/fun/layne22.htm

dusse mensen allemaal niet zo negatief kijken tegenover de bodybuilding sport....

idd... alleen kheb een beetje een afkeer van mensen die net een jaartje sporten, niet op hun eten leten en zonder enig verstand van anabolen toch gaan gebruiken. Die zijn gewoon heel dom bezig, en er zijn er echt te veel. Aan de andere kant, de echte hardcore sportschool bezoeker die al jaren traint, zen voeding perfect heeft en veel over anabolen weet is in mijn ogen best verantwoordelijk bezig.
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:54:51 #66
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6178906
jeps snap je...

ik train zelf 11 maanden nu...
nog nix aan supplementen gebruikt eet veel eiwitten etc...
soms eiwitshakes meer niet...

ben trouwens 16

resultaat mag er zijn krijg ik ook van meerdere mensen te horen.

ben nu 1.80 met gewicht van 85 kg bij 14-15% vet.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 23:44:39 #67
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6180063
wie weet er trouwens een goedkope en goede site via internet of een winkel waar de supplementen goedkoop zijn?
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 23:47:36 #68
31915 RoadRash
Fast on wheels, faster on ICE!
pi_6180138
quote:
Op maandag 23 september 2002 14:25 schreef Keukenkastje het volgende:
Jaja.... En ze kunnen vast ook nog kinderen krijgen de komende 2-3 jaar! DAAAGGG!!! Dat spul maakt je zowieso tijdelijk dan niet blijvend onvruchtbaar. En dat is nog 1 van de prettige bijwerkingen van anabolen kan ik je melden!!!!
Mazzel is gewoon het optimaal benutten van je kansen......
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 23:50:46 #69
31915 RoadRash
pi_6180216
Masterblaster.... Als je pas 16 bent en 11 maanden traint is het grote onzin om supplementen te gebruiken.... Leg eerst eens een stevige basis. Als je merkt dat je lichaam minder snel reageert op de trainingen kun je eens gaan kijken of eiwitten helpen. hou het daar dan even bij.

Als je te snel met supplementen begint heeft het verderop in je trainingsloopbaan veel minder effect.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 23:53:48 #70
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6180273
maar dan hebben ze nu wel goed effect en dan later ook nog wel...
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 23:56:26 #71
31915 RoadRash
pi_6180328
nee dus... op een gegeven moment raakt je lichaam eraan gewend. Groeien heeft alles te maken met het geven van prikkels. Training is de belangrijkste. Om die prikkel te versterken en het proces te versnellen kun je evt. supplementen gebruiken. Als je lichaam daaraan gewend raakt wordt de prikkel veel minder. En dus het effect ook!
pi_6182486
dat ligt er een beetje aan wat je verstaat onder supps. Sommige supps zijn gewoon verstandig om altijd te nemen vitamines, zma's e.d.. Creatine zal ook altijd wel effect blijven hebben mits je goede cycles gebruikt.
pi_6185404
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 23:47 schreef RoadRash het volgende:

[..]

Jaja.... En ze kunnen vast ook nog kinderen krijgen de komende 2-3 jaar! DAAAGGG!!! Dat spul maakt je zowieso tijdelijk dan niet blijvend onvruchtbaar. En dat is nog 1 van de prettige bijwerkingen van anabolen kan ik je melden!!!!

Like who cares..... wat moet je met die kut kinderen.....! heb je minder tijd om te trainen
  woensdag 9 oktober 2002 @ 14:01:35 #74
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6187135
dit wil ik gaan slikken

eiwitpoeder
creatine
flaxseed oil
multivitamine
en aminozuren

pi_6187965
eiwit shakes en aminozuren zijn dubbelop. Aan shakes heb je genoeg amino pillen heb je imho alleen nodig als extreem wil gaan droogtrainen anders zonde van je geld. De rest is idd heel verstandig om te nemen. Vooral lijnzaad olie is goed voor je.

en idd je resultaten mogen er wel wezen.

pi_6189176
Wow ja idd! 16 jaar, 85 kilo, 14% BF.......

nou ben ik toch eens benieuwd naar een foto want dan heb je wel veel aanleg denk ik!!

woensdag 9 oktober 2002 @ 17:43:59 #77
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6192440
fotos zijn er van ut weekend
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 23:34:40 #78
35730 Tuneman
Niet Likken!
pi_6252013
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 17:43 schreef masterblaster het volgende:
fotos zijn er van ut weekend
Het is inmiddels al lang en breed weekend hoor!
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
  zondag 13 oktober 2002 @ 15:34:56 #79
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6258110
ja stimmt,probleempje met digi cam...

maarre weet iemand een goede site via het internet waar je goedkoop je supplementen kan bestellen?

zondag 13 oktober 2002 @ 23:01:17 #81
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6265862
naja maar sommigen bieden het wel een stuk duurder aan als anderen
pi_6272283
Heb wel goeie ervaringen met www.sportorders.nl en natuurlijk met www.bodybuilding.com maja dan moet je wel effe wachten omdat het vanuit de USA moet komen!!
pi_6272649
ze shippen vast geen 1-ad naar europa denk :/
pi_6290102
1-ad ???
pi_6290696
das een pro hormoon.
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 18:38:05 #86
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6296262
1-ad is toch die testeron booster...?

volgens mij wastie in nl nu ook legaal kweenie zkr...

maarre hoeveel verzendkosten betaal je dan via bodybuilding.com?
iemand die er ervaring meej hebt?
ben curious

en maestro heb je veel verstand van voeding etc?
heb namelijk btje hulp nodig bij me dieet

pi_6297950
nee tis nog steeds illigaal in nl.

Ja ik weet wel behoorlijk wat van voeding. Post je huidige voeding schema anders even.

dinsdag 15 oktober 2002 @ 21:56:22 #88
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6300947
oke wel int engels...

okay here is my diet on a schoolday :

7:45 : 3 slices of bread with sandwich spread, 250 ml skim kwark, 2 glasses of milk.

Then i go to school and i don't know a good protein source i can take to school.

10:10 : 1 slice of bread with peanutbutter and a 200 ml multivitamin drink.

12:05 : 2 slices of bread with peanutbutter and 200 ml multivitamin drink

15:00 : 250 ml skim kwark, 4 slices of bread, 2 with peanut butter and 2 with sandwich spread.

16:00 piece of fruit.

17:00 glas of milk

17:45 : dinner, about 600-700 kcal i eat a lot!.

19:00 going to the gym....

21:00 ISotone drink about 90 kcal and a whey protein shake

then i take a shower...

21:15 : 250 ml kwark and 4 slices of bread with peanut butter or sandwich spread.

23:00 : 4 glasses of milk...

This is on a school day.... , in the weekends i make sure i get every three hours enough protein etc .
but they also come from skim kwark....
and the carbohydrates come a lot of bread, muesli bars fruit etc...

My training

monday : chest 16 sets
tuesday back 16 sets
wednesday : shoulders 12-16 sets. + traps 5 sets.
thursday : rest.
friday Arms : 9 sets each arm and 3 sets for underarms
saturday Legs : 16 sets + calves 8 sets.
sunday : rest

hij is zwaar zwaar zwaar bagger weet ut....
moet andere proteine en koolhydraat bronnen gebruiken...
weet ookw el ongeveer wat...

maar maestro zou ik je kunnen toevoegen op msn?

pi_6301645
als je echt spieren wil zien ga dan boxen
Ook binnen twee maanden resultaat. Natuurlijk is een beetje fitness erbij handig, doe ik zelf ook, maar tis lang niet zo gezellig als met z'n allen elkaar de hersens inslaan Geintje, maar fitness is zo individualistisch, das met boxen toch anders. Maar ik vrees, dat als je echt heel breed en dikke spierballen wil hebben, fitness iets beter is. Maar goed, niet elke gorilla is een sexsymbool

Voor je conditie is boxen wel veel beter dan fitness. Puh

hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 22:24:25 #90
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6301681
naja boxen ontwikkel je wel beetje mee int begin maar ook niet veel...

en aangezien ik echt heel heel breed wil worden... op naturel wijze wat ook zeer zeker mogelijk is.
ga ik maar lkkr bodybuilden...

pi_6302866
Ik zou die pindakaas iig droppen in je schooluren.. zo krijg je wel erg veel vet binnen. Zou sochtends 4 broodjes met pindakaas eten met 250 gram kwark. of inplaats van die pindakaas kipfilet en dan 2 eetlepels lijnzaad olie der bij. Probeer s'middag op brood wat eiwitrijker voedsel mee te nemen(kipfilet, tonijn e.d.). Als dit niet lukt kan je ook gewoon whey poeder in een shakebaker meenemen en die op school vullen met water, en dan wel wat koolydraten erbij eten, blikje ananas ofzo.

Daarnaast zou ik de maaltijd na je postworkout maaltijd, dus die om 21:15 pas minstens 30,45 minuten na je postworkout nemen, dus rond 22:00. Ook zou ik de pindakaas droppen, vet zo laat op de avond is niet zo geweldig voor je vet%.

En voor et slapen zou ik geen 4 glazen melk drinken. Zou gewoon een half blik tonijn of eiwit shake nemen.

me msn =
themaestro@yifan.net

pi_6303070
Zal mijn eetschema van een gem dag maar effe posten

8:00 In de blender:
2 bananen, 2 scoops maaltijd vervanger, 250 gram melk, 2 scoops eiwitten, 2 eetlepels lijnzaadolie en 250 gram magere kwark.

10:00
3 waldkorn sneetjes met 100 gr kipfilet

12:00
100 gr(ongekookt) pasta, rijst met tartaar of kipfilet(rond de 150 gr)

15:00

17:30
Eet meestal mee met avondeten, maar hou et wel gezond.

20:00
2 bakken sterke koffie

20:30 trainen

21:30 meteen na trainen. 100 gr dextrose + 50 gram whey + creatine en vitamen.

22:15

23:30
Eiwit shake of 250 gr magere kwark of een half blik tonijn.

pi_6363346
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 23:24 schreef -Ma3stro- het volgende:
Zal mijn eetschema van een gem dag maar effe posten

8:00 In de blender:
2 bananen, 2 scoops maaltijd vervanger, 250 gram melk, 2 scoops eiwitten, 2 eetlepels lijnzaadolie en 250 gram magere kwark.

10:00

12:00

15:00

17:30
Eet meestal mee met avondeten, maar hou et wel gezond.

20:00
2 bakken sterke koffie

20:30 trainen

21:30 meteen na trainen. 100 gr dextrose + 50 gram whey + creatine en vitamen.

22:15

23:30
Eiwit shake of 250 gr magere kwark of een half blik tonijn.

en je sociaal leven bestaat uit met andere bodybuilders gezellig naar de appie gaan en eten kopen??????
Volgens mij sta jij de hele dag in de keuken, en als je niet in de keuken bent, dan sta je te vreten
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 14:26:40 #94
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6363390
jij snapt bodybuilding niet...
is een hele levensstijl opzich...

en ja eten en eten maken etc kost veel tijd maar het levert je wel resultaat op, je voelt je beter etc waardoor je je sociaal ook beter kunt ontplooien..

en alhoewel je minder tijd hebt voor socialce contacten zullen de contacten die je hebt in vrijwel alle gevallen er beter op worden.

pi_6388476
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 14:22 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

en je sociaal leven bestaat uit met andere bodybuilders gezellig naar de appie gaan en eten kopen??????
Volgens mij sta jij de hele dag in de keuken, en als je niet in de keuken bent, dan sta je te vreten

lol gelukkig bestaat er zoiets als een vriezer, meestal kook ik op maandag gewoon tig maaltijden voor de rest van de week . Vandaag staan eiwit pannekoeken en volkoren macaroni op et menu
  maandag 21 oktober 2002 @ 10:37:58 #96
19479 Mr.J
pi_6388751
Hehe, voeding roeleerd zeker.

Zonder de juiste voeding --> slechte resultaten --> dan maar steroids gebruiken.

Je ziet 't erg veel de laatste tijd.

Ikzelf train al 3 a 4 jaar, training is goed uitgebalanceerd, voeding ook (elke zondag 1,5 uur in de keuken om alle rijst en pasta klaar te maken voor de rest v/d week ) en ga nu in januari voor het eerst een kuurtje doen.

Een kuurtje van 6 weken met Primobolan (moeilijk aan te komen) en Decadurabolin...

Ik laat wel voor de kuur ff bloed af nemen en analiseren, hetzelfde na de kuur en dan kijken of verandering zijn in bijv. je test. spiegel en andere waardes....

Kijken wat 't wordt...

maandag 21 oktober 2002 @ 10:42:33 #97
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_6388809
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 18:38 schreef Slarioux het volgende:
Stimulerende middelen zou ik nooit aan beginnen. Algemene oefeningen werken ook, maar het ultieme middel is 2x per week waterpoloën... dan kijk je na 2 maanden al tegen een flink wasbord aan, geloof me
Ik sluit me hier bij aan. Ik waterpolo nu 6 jaar en toen ik net begon trainde ik 3 keer per week en dan zie je al snel resultaat! Zwemmen werkt natuurlijk ook maar dat vind ik saai
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 21 oktober 2002 @ 11:44:47 #98
19202 Tjeppie
whiskey in my veines
pi_6389606
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 22:54 schreef masterblaster het volgende:
ben trouwens 16

resultaat mag er zijn krijg ik ook van meerdere mensen te horen.

ben nu 1.80 met gewicht van 85 kg bij 14-15% vet.

Errug knap idd,
ik ben 1,79 en 72kg, pas geleden mijn BF laten meten en die zat rond de 13%. Ben zelf nu kleine 2 jaar bezig. maar heb in die tijd niet echt op mijn eet patroon gelet.daarom zal ik wel niet zo'n mooi resultaat hebben als jij.

maar ik moet zeggen, dit is ook niet mijn doel. wat ik wel graag zou zien is dat die buik van mij eens meer gaat lijken op de rest namelijk droog. is het verstandig om toch maar eens heel precies op me eten te gaan letten?

edit: foutje in tekst

[Dit bericht is gewijzigd door Tjeppie op 21-10-2002 11:51]

1 in 3 people suffer from a mental illness. Look at 2 of your friends, if they're normal, then it's you
  maandag 21 oktober 2002 @ 12:55:49 #99
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6390690
tsja mijn gewicht suckt momenteel zwaar...
kom nix meer aan

gvd.....

kap hele week met trainen en dan weer hard aant werken..
met tips van maestro die ik ook ga gebruiken.

haha maestro heb je die eiwitpannekoeken toevallig uit ut dieet dat ik je stuurde?

pi_6391225
neuh die maak ik al tijden

400 gram pannekoekmeel (meergranen)
4 st ei met dooier
8 st ei zonder dooier
60 gram proteine poeder (geen whey)
liter magere melk

lekkur!!

maandag 21 oktober 2002 @ 13:35:46 #101
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6391284
hmmz keerl wrm ben je bij de weg niet op msn?
pi_6391335
ben aan et werk als ik ga msnen komt er helemaal niets van
pi_6391336
Begint een beetje op het FOK!dieet-topic te lijken met al die dieeten.

Is de topicstarter in de tussentijd al wat aangekomen?

Ik zag laatst een Marokkaans gezin lopen en dacht: "De tros is helemaal niet de grootste familie van Nederland!"
  maandag 21 oktober 2002 @ 13:58:57 #104
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6391598
hehehe coel mr fok !

arnie in je icon !

arnie rulessssssssssss

pi_6392063
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 13:58 schreef masterblaster het volgende:
hehehe coel mr fok !

arnie in je icon !

arnie rulessssssssssss

Jess, zeker na Pumping Iron gezien te hebben. Ken je http://www.pumpingiron.de al?
Ik zag laatst een Marokkaans gezin lopen en dacht: "De tros is helemaal niet de grootste familie van Nederland!"
  maandag 21 oktober 2002 @ 18:57:35 #106
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6396697
ja ken ik al....

super..!!!!

ik heb hier ook the modern encyclopedia of bodybuilding...
stukkie in gelezen...

pi_6396819
Vriend van mij heeft die. Vooral het stukje over psychologische oorlogsvoering is erg interessant. Heb je zijn bio ook?
  maandag 21 oktober 2002 @ 23:21:28 #108
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6402312
neh zijn bio niet..
heb dat stukkie nog niet gelezen zal ik nog wel gaan doen...
pi_6407948
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 23:21 schreef masterblaster het volgende:
neh zijn bio niet..
heb dat stukkie nog niet gelezen zal ik nog wel gaan doen...
Aanrader heb je meteen weer motievatie om de komende zes maanden extra hard te trainen!
pi_6408443
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 13:58 schreef masterblaster het volgende:
hehehe coel mr fok !

arnie in je icon !

arnie rulessssssssssss

arnie diesssssssss

mr schwarznegger heeft serieuze hartproblemen door alle zooi die hij vroeger gebruiktje

dinsdag 22 oktober 2002 @ 14:35:11 #111
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6410700
heb zulke dingen ook gehoord duiveltje... maar

mr_fok vertel es over wat er in dat psychische deel staat enz?

pi_6416531
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 14:35 schreef masterblaster het volgende:
mr_fok vertel es over wat er in dat psychische deel staat enz?
In de encyclopedie van de moderne bodybuilding vanaf pagina 662. Over hoe je je tegenstander kan imponeren enzo. Deed hij ook in PI toen hij ging ontbijten met Lou Ferrigno. Zie ook: http://www.schwarzenegger.com/en/athlete/mreverything/index.asp?sec=athlete&subsec=mreverything
quote:
At 14, he started an intensive training program with Kurt Marnul, the former Mr. Austria. At 15, he studied psychology with Dr. Karl Gerstl to learn more about the power of mind over body.
Een collega van me is fitnessinstructeur geweest en heeft me er veel over verteld. The guy's a f*cking legend. Hij is de grondlegger van heel veel trainingsmethodes en heeft echt veel bereikt. Volgens mij was hij op zijn 25e ook al multimiljonair.
pi_6418508
ja geweldig hoe rustig en ontspannen arnold was (leek). En hoe gespannen de rest (vooral lou) was
pi_6429316
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 15:21 schreef Keukenkastje het volgende:
Wow ja idd! 16 jaar, 85 kilo, 14% BF.......
Hoe bereken je je BF? Zou die van mij wel eens willen weten namelijk.
pi_6429777
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 14:34 schreef GEsTOoRD het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af eigenlijk
  woensdag 23 oktober 2002 @ 23:55:33 #116
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6439761
Naja in spotschool kun je dat doen....

maar je hebt ook weegschalen en apparaatjes die het kunnen doen..

donderdag 24 oktober 2002 @ 13:42:28 #117
19202 Tjeppie
whiskey in my veines
pi_6445266
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 14:34 schreef GEsTOoRD het volgende:

[..]

bij mij in de sportschool hadden ze een apparaat staan, deze gaf mijn BF is slechts een sec of 5.

grote kans dat bij jou op de sportschool ook wel zo'n apparaat aanwezig is. ff vragen

1 in 3 people suffer from a mental illness. Look at 2 of your friends, if they're normal, then it's you
pi_6445903
zijn ook gewoon te koop bij de blokker voor 20 euro ofzo. Alleen je kan beter een huidplooi meting doen.. die zijn veel nauwkeuriger
  donderdag 24 oktober 2002 @ 14:39:22 #119
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6446384
jeps huidplooi schijnt ut nauwkeurigst te zijn...

maar ehm weet iemand hier of ze ook bodybuilding wedstrijden voor tieners in nederland organiseren?

zaterdag 26 oktober 2002 @ 15:32:11 #120
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6476969
hmmz ik zoek iets
en dat heet in het engels liver tablets...

weet iemand wat ik daarmee bedoel?

en waar ik dat in nederland zou kunnen kopen...

zaterdag 26 oktober 2002 @ 18:16:56 #121
24384 Tony_Montana
Say goodnight to the bad guy
pi_6478828
Zo mooi topic dit, ga ik ff blijven volgen. Al lees ik wel een hoop rotzooi en onwaarheden in deze thread(bankdrukken voor je buikspieren ga zo door ), maar er zitten gelukkig mensen tussen die er wat verstand van hebben.
Ikzelf ben nu een dik jaar bezig met 4 keer per week fitness en boxen, 1m85 98 kilo 16%BF, krijg je van dat lekkere eten, en zo gedisciplineerd ben ik niet want in t weekend vloeit t bier rijkelijk, blijven genieten

Masterblaster: liver tablets? Ga je aan de orale AS jongen, al klinkt het erger en gevaarlijker, ga dan aan de spuit, werkt veel beter en is(mits kwaliteit spul) minder gevaarlijk voor je lichaam, maar weer een maar: als blijkt dat je lichaam er niet tegen kan ben je wel de sjaak, want blijft weekkie of wat in je lichaam zitten met spuit. Het blijft afwegen van voor- en nadelen het hele gebruiken, begin er echter nog lang niet aan gezien je leeftijd, nog ff een jaar of 2 zeker goed doortrainen, wisselen van trainingsschema's etc. moet toch tot meer massa leiden.

Om je vraag te beantwoorden:
Ik weet niet of ik deze link mag geven? anders edit een mod m maar
Forum met vragen over AS en mensen die je het kunnen leveren
steroids43 schijnt een hele betrouwbare leverancier te zijn....

[Dit bericht is gewijzigd door Tony_Montana op 26-10-2002 18:37]

Me, I always tell the truth--even when I lie.
pi_6479250
levertabletten zijn geen anabolen.
zie ook http://www.sportorders.nl/NL/productdetail.php?artk_id=577&where=index

en het is idd zo dat oraal stukken minder veilig is dan spuiten. Maar als iemand dat nog niet weet dan is ie nog lang niet klaar om te kuuren imo.

owja steriod43 is idd erg betrouwbaar van horen zeggen.

zaterdag 26 oktober 2002 @ 19:05:23 #123
24384 Tony_Montana
pi_6479366
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 18:55 schreef -Ma3stro- het volgende:
levertabletten zijn geen anabolen.
zie ook http://www.sportorders.nl/NL/productdetail.php?artk_id=577&where=index

en het is idd zo dat oraal stukken minder veilig is dan spuiten. Maar als iemand dat nog niet weet dan is ie nog lang niet klaar om te kuuren imo.

owja steriod43 is idd erg betrouwbaar van horen zeggen.

Ja dat liver tablets zelf geen AS zijn dat wist ik
meestal worden deze gebruikt als bescherming voor je lever bij orale inname, vandaar de link met orale as.. dacht dat hij dat soort tablets bedoelde.
pi_6479622
ja toen ik et net teruglas d8 ik ook zo van ow misschien bedoelt hij et zo, maar omdat masterblaster mij dit al eerder had gevraagt over die leverpillen dacht ik er niet op die manier bij na
  zondag 27 oktober 2002 @ 11:52:53 #125
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6487114
Ehm ik bedoel iets dat wordt liver tablets genoemd int engels...

zitten vitaminen en ijzer enz in...

heeft nix met anabolen te maken

pi_6491574
Ik las in dit topic mensen die 1-ad wouden hebben

Ik kan aan alle PH's komen voor een zeer goede prijs dus

pi_6519525
And Ronnie wins again woohooo

pi_6519984
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 13:07 schreef Keukenkastje het volgende:

[afbeelding]

ja verrassend
pi_6520872
nee niet echt verassend he

was al bekend dat die ging winnen.... ook al was die 15 pond lichter en wat softer als het jaar ervoor.... een mr olympia van de troon stoten is echt moeilijk.....

maja nie zo erg.... ben toch ronnie fan

hopen dat ik a.s zondag met um op de foto kan op de doriyan yates grandprix!!!

dinsdag 29 oktober 2002 @ 15:53:50 #130
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6522719
hmmz het schijnt dat ie 3 weken ervoor veel zwaarder was geweestt! en er veel bter uitzag!

weet niet precies maar las dat ie stukken zwaarder was etc.

hmmmz die grandprix is in nederland he hahaha lachuh...

Naja ik ga er niet heen.

pi_6525286
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 14:23 schreef Keukenkastje het volgende:
nee niet echt verassend he

was al bekend dat die ging winnen.... ook al was die 15 pond lichter en wat softer als het jaar ervoor.... een mr olympia van de troon stoten is echt moeilijk.....

maja nie zo erg.... ben toch ronnie fan

hopen dat ik a.s zondag met um op de foto kan op de doriyan yates grandprix!!!

wel hier posten dan he
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 18:23:24 #132
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6525965
zijn er trouwens mensen hier , die weleens gewoon alleen creatine gebruikt hebben en ook wel eens creatine + hmb

ik lees namelijk verhalen dat creatine + hbm veel btr werkt en je dan veel meer massa aanzet..

Zouden diegene die dit gedaan hebben ook in hun inname schema neer willen zetten en het gewicht dat ze ermeej gewonnen hebben.

en als het kan ook nog het merk waarvan de producten zijn..

bij voorbaat dank voor reacties..

[Dit bericht is gewijzigd door masterblaster op 29-10-2002 18:31]

pi_6526462
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 13:07 schreef Keukenkastje het volgende:

[afbeelding]

pi_6538237
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 18:53 schreef GEsTOoRD het volgende:

[..]

bedankt voor je constructieve bijdragen
  woensdag 30 oktober 2002 @ 12:11:07 #135
19479 Mr.J
pi_6539536
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 18:23 schreef masterblaster het volgende:
zijn er trouwens mensen hier , die weleens gewoon alleen creatine gebruikt hebben en ook wel eens creatine + hmb

ik lees namelijk verhalen dat creatine + hbm veel btr werkt en je dan veel meer massa aanzet..

Zouden diegene die dit gedaan hebben ook in hun inname schema neer willen zetten en het gewicht dat ze ermeej gewonnen hebben.

en als het kan ook nog het merk waarvan de producten zijn..

bij voorbaat dank voor reacties..

Supplementen (en kuurtjes) neem je altijd in combo's.

Ik ben nu bijna klaar met een combo van 7 weken HMB, BCAA en CellTech (crea variant).

Heb er goede resultaten mee behaald...

pi_6539608
Creatine is een supplement wat je ook heel goed alleen kan gebruiken.
gewoon iets boven de aanbevolen dosis gaan zitten.

1 bulk week en daarna 5 weken lang op peil houden......

resultaat bij mij..... veel grotere pomp in spieren, wat kracht en vollumetoename.........

samen met andere producten is nog beter natuurlijk maar echt goedkoop is het dan niet meer......

woensdag 30 oktober 2002 @ 20:02:39 #137
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6544802
hmmz ke...

MrJ heb ik jou niet onder msn ?

hmmmmz hoe is het ermeej?

en hoeveel kg massa heb je gehaald met die combo van jou?
en hoeveel met alleen creatine?

ik ben nl maar 16 en moet het uit eigen zak betalen... dus heb dan graag ook goed resultaat voor me geld..

donderdag 31 oktober 2002 @ 11:23:51 #138
19479 Mr.J
pi_6551934
geen idee, zou kunnen... zit je ook op GoT? met mij is alles iig goed...

heb nu 2kg massa gewonnen met die combo en hou die ook vast. hou nu ook practisch geen vocht vast en blijf er dus scherp uitzien (begin zelf aderen op mijn schouderkop te zien, lol )
met crea heb ik de ervaring dat 80% vocht is wat je later weer kwijt raakt...

aangezien je nog 16 bent, zou ik gewoon lekker doortrainen, beetje op je voeding letten en niet te snel naar supplementatie grijpen. Wacht eerst maar tot je lichaam echt uitgegroeid is...

specs: 1.8m; 74kg 8% en alles perfect in verhouding (diepe V rug, strakke buik, goede benen etc. etc.)

donderdag 31 oktober 2002 @ 15:07:30 #139
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6555371
hahaha ius wel oke...

ben benieuwd naar pics....

ik denk dat jij ut wel goed gaat doen in wedstrijden..

maja ik weet niet ik word gewoon een soort van massamonster...

ik wil voor me 18e meer als 100 kg zijn met normaal vet..

ben nu 86 ...

red ik dus makkelijk

maja wat voor combo raadt jij me aan dan om echt massa te winnen?

pi_6555763
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 09:57 schreef -Ma3stro- het volgende:

[..]

bedankt voor je constructieve bijdragen

Graag gedaan.

Ik fitness zelf ook erg veel maar zo zou ik toch echt nooit willen worden. Athletisch gespierd is mooi maar die vent van dat plaatje is echt ziek!

Tenminste, dat is mijn mening.

vrijdag 1 november 2002 @ 15:17:19 #141
19479 Mr.J
pi_6571509
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 15:07 schreef masterblaster het volgende:
hahaha ius wel oke...

ben benieuwd naar pics....

ik denk dat jij ut wel goed gaat doen in wedstrijden..

maja ik weet niet ik word gewoon een soort van massamonster...

ik wil voor me 18e meer als 100 kg zijn met normaal vet..

ben nu 86 ...

red ik dus makkelijk

maja wat voor combo raadt jij me aan dan om echt massa te winnen?

Volgens mij heb ikm je al @ MSN; mrjvg@hotmail.com mocht dat niet zo zijn...

Pics komen misschien tzt wel. Pas na Februari iig, dan ben ik klaar met het eea.

Ik heb geen behoefte aan wedstrijdbodybuilding. Het is wel al een paar keer gevraagd, maar trekt me gewoon niet echt, vooral de voorbereidingen niet. Dieeten en cardioen, bah...

Veel massa is natuurlijk perfect, maar 14kg erbij in 1 1/2 jaar? Pittig hoor. Pas op dat het niet teveel wordt. 100kg op je 18e is veel hoor mocht je dat halen. Misschien kan je beter naar aan je verhoudingen lijnen en spierkwaliteit werken ipv veel massa aan te willen zetten.

Combo om massa te winnen? GH icm Insuline en Sustanon schijnt wel lekker te werken.

ff serieus: gewoon rustig door gaan, niet te veel en te snel willen, daar voorkom je eventuele teleurstellingen mee mocht je je doelstellingen niet halen.

Goed eten dus, zorgen voor een juiste koolhydraten en eiwittenbalans in je voedsel en vooral...

... doorzettingsvermogen!

- Ook al gaat je trainingsmaatje een dagje niet, zelf wel gaan.
- Slecht weer en je moet op de fiets? Pech gehad, dan maar een regenpak aan.
- Moe na een dagje werk/school? Niet zeuren maar trainen!

suc6

vrijdag 1 november 2002 @ 15:57:12 #142
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6572200
haha ik train altijd alleen...

lukt me nog perfect...

meer als 15 kg aangekomen in het jaar dat ik nu train..
en toen was de voeding nog niet perfect he!

die is nu stukken beter etc..

dus ik moet dit jaar denk ik nog wel de 95 kg kunne halen!

en op me 18e de 100 moet dan ook nog makkelijk lukken !

zaterdag 2 november 2002 @ 23:27:39 #143
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6592845
hmmmz..

ik wil graag posters hebben van bodybuilders.. voornamelijk van arnold schwarzenegger...

weet iemand waar ik deze zou kunnen krijgen/bestellen etc?

zondag 3 november 2002 @ 15:24:27 #144
24384 Tony_Montana
pi_6599973
Om masterblaster's vraag te beantwoorden, en wat interessante info toe te voegen voor de nieuwsgierige lezers :
--"De brandstof waar je spiercellen op lopen is ATP of Adenosine Tri Fosfaat. In de verbranding van ATP gaat ATP over in ADP of Adenosine Di Fosfaat. Creatine zorgt ervoor dat je dit ADP weer omzet in ATP. Daarom heet creatine ook wel 'energiefosfaat'. "
Creatine verkort de tijd die spiervezels nodig hebben om na een samentrekking tot rust te komen met vijf procent komt uit onderzoeken rollen.--
Creatine werkt, is een feit, maar uiteindelijk valt t resultaat tegen. Als t goed is kan je zwaarder trainen, of langer, dus kunnen je spieren groeien, maar of dat de gemaakt kosten dekt betwijfel ik. In nederland is creatine sowieso veel te duur, bij bodybuilding.com kan je het voor minstens de helft krijgen bijvoorbeeld. Creatine staat erom bekend dat je veel vocht gaat vasthouden waardoor je groter lijkt, dat raak je allemaal weer kwijt, velen zeggen zelfs dat je uiteindelijk niks overhoud aan de 'kuur', dat er groei is tijdens gebruik, maar zodra je stopt is t foetsie.
Nogmaals het is een prima supplement, werkt ook goed, tijdens gebruiktijd, alleen verwacht geen grote dingen, het blijft een supplement...

HMB schijnt vooral te werken in de beginfase, startende fitnessers zouden hier baat bij hebben de eerste maanden. Ben je al een jaar bezig is t nutteloos.
Ikzelf heb beide suppl. in combinatie met elkaar gebruikt, hmb in beginfase, dus of t minder gegaan was als ik t niet gebruikte weet ik dus niet. HMB na een jaar deed niets, en creatine-aangekomen-kilos vlogen er na de gebruikstijd keihard af, zoals bekend. Een kleine extra massatoename was er wel denk ik, maar verwaarloosbaar klein.
(Ben nu rond de 100kg, 1m85)

Info van de ergogenics site http://www.angelfire.com/ab/ergo/ (trouwens een Bookmark waard deze site, heel interessant!)
-----------
HMB of beta-hydroxy beta-methylboterzuur is helemaal niet anabool. Het doet niks met eiwit, maar wel iets met cholesterol. Dat zegt Bryan Haycock in Muscle Monthly. Volgens hem is HMB alleen interessant voor beginners.
HMB zit van nature in de spieren. Het ontstaat uit het aminozuur leucine. HMB zelf doet niks, maar zet weer om in HMG-CoA. Die stof helpt spieren cholesterol aan te maken. Spieren hebben dat nodig voor hun celwand, de membraan, omdat ze geen cholesterol uit het bloed kunnen opnemen.
Iedereen die met gewichten traint maakt zoveel HMB aan dat suppletie geen zin heeft, schrijft Aycock. Na vier weken tenminste. Dan is je lichaam ingesteld op de training. Maar tot die tijd is er wat voor te zeggen. De studies waaruit blijkt dat HMB bij sporters werkt, hebben betrekking op mensen die nog nooit een halter hadden aangeraakt en voor het eerst in hun leven met gewichten trainen. In de studies blijkt ook dat het verschil tussen HMB-sporters en placebo-sporters met de weken steeds kleiner wordt.
Overigens zijn alle positieve studies naar HMB verricht door mensen die HMB verkopen, maar dat is een ander verhaal.
Voor iedereen die al wat langer traint is HMB echter waardeloos, blijkt uit een onderzoek van de supplementenscepticus Kreider. Kreider werkte met veertig ervaren krachtsporters, die 28 dagen HMB kregen of een placebo. Voor, tijdens en na het gebruik van het middel mat Kreider de lichaamskracht, het vetpercentage, de spiermassa, de leverfunctie en een stel bloedwaarden die iets zeggen over spieropbouw en -afbraak
De uitkomst: HMB deed helemaal niks.
De enige functie van HMB is dus dat je er beginnelingen de eerste weken mee kunt helpen. Maar, zo vraag ik me af, zou het niet kunnen zijn dat je lichaam dan niet verleert om zelf HMB aan te maken?
Voor ons heeft HMB afgedaan. Het is een duur en overbodig supplement.
--------

ook van ergogenics:
Wat kan ik verwachten als ik creatine en HMB combineer?
HMB slaat cholesterol op in je spierweefsel. Daardoor laat HMB je spieren meer vet verbranden in plaats van glucose. Daardoor groeien je spieren sneller. Ietsiepietsie en in theorie.
De praktijk leert echter dat je maar onder twee condities baat hebt bij HMB.
1. Als je op een caloriebeperkend dieet staat. Mijn theorie is dat de toegenomen hoeveelheid vrije vetzuren in je bloed HMB goed laat werken.
2. Als je op zo'n merkwaardig veel-vet-dieet zit waar die Amerikanen zo kapot van zijn. Omdat die bezopen gewoonte in Europa nog niet is doorgedrongen, ga ik daar niet verder op in.
Is niet aan die condities voldaan, dan doet HMB niks.
Persoonlijk vind ik HMB te duur. Een beetje dosering kost je om en nabij de drie euro per dag.
Het combo HMB en Creatine werkt daarom alleen als je dieet houdt en afvalt.
-=-------------

15 kilo in een jaar aan massa gewonnen doe je heel netjes masterblaster, zelfs voor een beginjaar. Maar die stijgende lijn van jou is in mijn ogen iets te stijgend, aankomend jaar weer 10 kilo is aardig hoog gegrepen wil je het clean behalen.
En het is je eigen lichaam maar als ik jou was zou ik gezien je leeftijd niet te hardcore trainen, niet te zwaar, wil je op je 20e zonder chronische blessures rondlopen. Bouw een gruwelijke basis voor t echte werk dat vanaf je 18/19e jaar kan beginnen, want je wilde een beest worden schreef je en dat is niet gezond voor een lichaam in de groei. Een vriend van mij is ook vanaf jonge leeftijd bezig met fitness, BB, en daardoor kan hij nu niet meer full schouderoefeningen doen, militarypress etc. Lidtekenweefsel in zijn schoudertje door op te jonge leeftijd te zwaar te hebben getraind. Het is dus geen fabeltje, de kans is aanwezig dat je jezelf naar de tering helpt zo vroeg.

zondag 3 november 2002 @ 16:45:07 #145
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6601402
ke wreeeed..

heb je ook msn tony?

zondag 3 november 2002 @ 20:20:22 #146
19479 Mr.J
pi_6605350
Nice info & site Tony.

Verassend jou invalshoek over HMB. Een aantal grote jongens bij mij op de sportschool zweren erbij namelijk...

maandag 4 november 2002 @ 00:13:23 #147
24384 Tony_Montana
pi_6611613
Heb msn, gebruik t niet vaak en dan enkel voor familie en hechte vrienden,->niets persoonlijks maar dat houd ik graag zo

Fok! check ik elke dag, en deze threat blijf ik sowieso volgen.

Mr.J, om ff op HMB terug te komen. Ik blijf het vervelend vinden dat er bijna nooit 1 duidelijk en altijd geldend oordeel over supplementen beschikbaar is, natuurlijk reageert het bij een ieder verschillend, maar dan nog moet er iets vaker gelden, het wel of niet werken ervan.
Ikzelf hecht redelijk veel waarde aan de stukken die op bovenstaande site geschreven worden, temeer omdat er totaal geen commerciele gedachte achter zit.
Ik ga mijn nachtrust pakken, morgen weer lange dag te gaan, en uiteraard een bezoek aan the gym.

maandag 4 november 2002 @ 15:29:37 #148
19202 Tjeppie
whiskey in my veines
pi_6619264
quote:
Op zondag 3 november 2002 15:24 schreef Tony_Montana het volgende:
.........Info van de ergogenics site http://www.angelfire.com/ab/ergo/ (trouwens een Bookmark waard deze site, heel interessant!)............
erg nuttige site. staat nu zeker als bookmark tussen me favo's.
alleen zijn sommige artikelen wel erg verontrustend...voor mijzelf dan.

had namelijk al een hele tijd het idee stil te staan...en als ik die artikelen lees komt dat doordat ik teveel train....nou wil ik die mensen best geloven. maar het lukt niet echt....minder trainen en toch veel sterker worden klinkt zo tegen overgesteld.

heeft iemand ervaring met minder oefening per spiergroep en dan toch goede resultaten?

p.s. die foto eerder op 1 van de post...WOW!!! het is niks voor mij, maar heb wel respect voor wat die mensen allemaal doen om zo eruit te zien.

maandag 4 november 2002 @ 20:00:17 #149
24384 Tony_Montana
pi_6624046
quote:
Op maandag 4 november 2002 15:29 schreef Tjeppie het volgende:

[..]
had namelijk al een hele tijd het idee stil te staan...en als ik die artikelen lees komt dat doordat ik teveel train....nou wil ik die mensen best geloven. maar het lukt niet echt....minder trainen en toch veel sterker worden klinkt zo tegen overgesteld.

Zou goed kunnen dat je dan overtraind bent, dan groei je niet, maar blijf je gelijk of wordt t zelfs minder omdat je spieren niet herstellen etc.
Heb je al eens radicaal andere oefeningen per spiergroep gedaan, zo niet meteen mee beginnen. Als je al veel manieren per spiergroep hebt gedaan, dus niet al een half jaar hetzelfde want dan gaan je spieren eraan wennen, train je misschien teveel, te weinig rust dus.
Ikzelf heb dat probleem nog niet gelukkig, kan dus niet uit eigen ervaring spreken. Misschien kan je een andere manier van trainen beginnen ook. Er zijn mensen die zweren bij weinig sets superzwaar bijvoorbeeld. Of als je dat niet doet train vanaf nu 1 keer in de week elke spiergroep, zodat je zeker bent dat je spier geheel tot rust komt, rusten is minstens zo belangrijk als t trainen zelf. Succes
  dinsdag 5 november 2002 @ 11:57:58 #150
19202 Tjeppie
whiskey in my veines
pi_6633552
quote:
Op maandag 4 november 2002 20:00 schreef Tony_Montana het volgende:

[..]

Zou goed kunnen dat je dan overtraind bent, dan groei je niet, maar blijf je gelijk of wordt t zelfs minder omdat je spieren niet herstellen etc.

Heb je al eens radicaal andere oefeningen per spiergroep gedaan, zo niet meteen mee beginnen. Als je al veel manieren per spiergroep hebt gedaan, dus niet al een half jaar hetzelfde want dan gaan je spieren eraan wennen, train je misschien teveel, te weinig rust dus....

...Misschien kan je een andere manier van trainen beginnen ook. Er zijn mensen die zweren bij weinig sets superzwaar bijvoorbeeld. Of als je dat niet doet train vanaf nu 1 keer in de week elke spiergroep, zodat je zeker bent dat je spier geheel tot rust komt, rusten is minstens zo belangrijk als t trainen zelf. Succes

ik blijf gelijk en als ik een keer een goede dag heb kan ik niet boven de gewichten komen die ik normaal doe. en ja als ik langere tijd weer aan het trainen ben heb ik het gevoel zwakker te worden!?!
dus als ik het goed lees idd overtraint..

over de verschillende oefeningen, ik heb elke 4 a 5 weken (zeg maar elke maand) een nieuw schema. dus dat zal het niet zijn

je geeft mij al een oplossing...meer rust.
ik ga dat maar eens proberen dan. bedankt Tony

pi_6638181
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 23:27 schreef masterblaster het volgende:
hmmmz..

ik wil graag posters hebben van bodybuilders.. voornamelijk van arnold schwarzenegger...

weet iemand waar ik deze zou kunnen krijgen/bestellen etc?

Hehe heb zelf ook even lopen zoeken maar nu hangt er een zwart/wit poster van 70 cm bij 100 cm aan me muur van Arnie..... echt mooie poster...... wel 100 dollar alles bij mekaar maja...collectors item
  dinsdag 5 november 2002 @ 17:56:15 #152
19479 Mr.J
pi_6640900
Zorgen dat er voldoende rust tussen de spiergroepen inzit wil ook helpen (= plaatselijke rust).

Mijn schema:

Dag1 Borst + Biceps
Dag2 Quadriceps + Onderarm + Buik
Dag3 Schouders + Trapezius
Dag4 Hamstrings + Kuiten + Buik
Dag5 Rug + Triceps

En elke 2 maanden gaat alles 180 graden om. Dag1 wordt Dag5 en Dag2 wordt dan Dag4...

Maar teveel trainen kan -zoals Tony al zei- nadelig werken. Ik zat eerst op 6 dagen sporten in de week. En die dag6 was dan 1 1/2 uur Thaiboxen.

Dat was op een gg moment echt teveel voor mijn lichaam (blessures en overtrained) waardoor ik niet meer groeide en zelfs achteruit ging. Nu ben ik er al een paar maanden mee gestopt en ga weer als een beest!

woensdag 6 november 2002 @ 08:42:05 #153
19202 Tjeppie
whiskey in my veines
pi_6650686
Vraag 1.
de meeste termen die in je schema staan ken ik wel mr J.
maar wat is: Quadriceps?

en vraag 2.
is schouders en trapezius niet voor hetzelfde ?

ik heb besloten deze week als rust week in te stellen. en ga vanaf volgende week rustiger aan doen...dus nieuw schema en alle spiergroepen maar 1x in de week. en dan zullen we zien

pi_6651690
Quadriceps is de voorkant van je bovenbenen.

Trapezius is de spier tussen je nek en je schouders, en je kunt deze prima apart trainen, bijvoorbeeld met shrugs.

donderdag 7 november 2002 @ 09:51:36 #155
19202 Tjeppie
whiskey in my veines
pi_6671470
quote:
Op woensdag 6 november 2002 10:26 schreef DjMark het volgende:
Quadriceps is de voorkant van je bovenbenen.

Trapezius is de spier tussen je nek en je schouders, en je kunt deze prima apart trainen, bijvoorbeeld met shrugs.

oh zo....dat verklaart een hoop. Thnx

moet wel zeggen. deze week nog helemaal niet naar fitness centrum geweest...maar mis het wel.

pi_6751460
Op zo'n site stata dat je voor je biceps met een halter eerst gewicht moet pakken waarmee je max 10 keer kan doen, dan 2 min later gewicht waarmee je max 8 kan doen en dan weer 2 min later gewicht waarmee je 6 kan doen

is dit de juiste methode?

heb tot nu toe gewoon af en toe een gewicht gepakt en gewoon 1x gedaan zo vaak als ik kon en dan weer weggelegd..

vindt ik fijner dan de methode op de site maar als die methode wel stukken beter werkt en/of beter voor je is dan ga ik wel over op die methode

pi_6751790
BTW

die eiwitshakes.. kan je die gewoon in de supermarkt kopen? en zijn daar nog voorschriften/regels aan verbonden?

als ik het goed begrijp kom je sneller aan en ontwikkelen je spieren beter door die shakes?

ga deze week trouwens ff langs de fitnessschool voor proefles..

ow en vraagje: op je brood als beleg, is kaas en worst beter dan pasta en bruine suiker?

pi_6839442
Wie weet er een goede sportschool in de omgeving van Leiden?

Zouden jullie ook de prijzen van de abonementen willen vermelden?

pi_6839506
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 19:46 schreef Flounder het volgende:
Wie weet er een goede sportschool in de omgeving van Leiden?

Zouden jullie ook de prijzen van de abonementen willen vermelden?

Ik zit zelf bij vlietlijn en ze gaan over op één abbonnement dus je heb geen speciale kortingen ofzo en het wordt 38 euro per maand, dus je weet meteen de prijs, zie ook www.vlietlijn.nl .

Edit: er wordt nog aan de site dus het kan zijn dat er iets nog niet staat, maar is best al redelijk af.

zaterdag 16 november 2002 @ 20:53:12 #160
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6840244
die vlietlijn is niet echt wat he als je wilt bodybuilden...

N GEBRUIK VAN PREPARATEN EN/OF VOEDINGSSUPPLEMENTEN OM TE VERMAGEREN OF JUIST ZWAARDER TE WORDEN. BODY-BUILDING & AANVERWANTEN ZIJN NIET TOEGESTAAN.

pi_6841510
whahahaha humor
  zondag 17 november 2002 @ 09:57:59 #162
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6845959
dus als je gewoon iets simpels zou slikken bijvoorbeeld vitamines ofzo..

Dan mag je daar geeneeens trainen

WHAHAH

naja wel triest opzich wsant dit is meer een soort ontwikkkeling die meer in Nederland voorkomt

pi_6856718
Verder geen sportscholen in Leiden?
pi_6857964
quote:
Op zondag 17 november 2002 09:57 schreef masterblaster het volgende:
dus als je gewoon iets simpels zou slikken bijvoorbeeld vitamines ofzo..

Dan mag je daar geeneeens trainen

WHAHAH

naja wel triest opzich wsant dit is meer een soort ontwikkkeling die meer in Nederland voorkomt

ben benieuwd of ze dan ook elke keer een dopingcontrole houden. Hoe wouden ze dat nou controleren?
  maandag 18 november 2002 @ 11:14:32 #165
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_6863154
ja snap ik ook niet precies...

kun je niet controleren..

Maar het feit dat ze het al niet toestaan slaat nergens op!.

Vage gasten.

maandag 18 november 2002 @ 11:19:41 #166
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_6863211
quote:
Op zondag 17 november 2002 21:25 schreef Flounder het volgende:
Verder geen sportscholen in Leiden?
Ik fitness bij Sportcity in Leiden. Ben er wel tevreden over en het kost 32 euro per maand. Ik weet alleen niet of het wat is voor bodybuild types, maar je kan altijd een rondleiding vragen natuurlijk.
pi_6871945
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 20:53 schreef masterblaster het volgende:
die vlietlijn is niet echt wat he als je wilt bodybuilden...

N GEBRUIK VAN PREPARATEN EN/OF VOEDINGSSUPPLEMENTEN OM TE VERMAGEREN OF JUIST ZWAARDER TE WORDEN. BODY-BUILDING & AANVERWANTEN ZIJN NIET TOEGESTAAN.

Er komen zieker wel mensen die veel kracht training doen, maar het is een sportschool voor je plezier niet om er een sport van te maken om de meeste spierballen te laten zien.
pi_6873081
quote:
Op maandag 18 november 2002 11:19 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Ik fitness bij Sportcity in Leiden. Ben er wel tevreden over en het kost 32 euro per maand. Ik weet alleen niet of het wat is voor bodybuild types, maar je kan altijd een rondleiding vragen natuurlijk.

¤ 32,-? Ik dacht dat Sportcity vreselijk duur was!! Het zit letterlijk bij mij om de hoek en staat als goed bekend, dus ik heb mijn keuze gemaakt.

Thanks Jojogirl.

maandag 18 november 2002 @ 22:05:06 #169
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_6875029
quote:
Op maandag 18 november 2002 20:36 schreef Flounder het volgende:

[..]

¤ 32,-? Ik dacht dat Sportcity vreselijk duur was!! Het zit letterlijk bij mij om de hoek en staat als goed bekend, dus ik heb mijn keuze gemaakt.

Thanks Jojogirl.

* Jojogirl vindt de prijs ook wel meevallen. Voor dat bedrag heb je onbeperkt toegang tot de fitness en tot alle groepslessen.

Owja, in bijna alle supermarkten staat wel zo'n folderrekje van ze waar een bon voor de eerste maand gratis en 50% korting (oid) op het inschrijfgeld zit. Ook weer mooi meegenomen.

donderdag 21 november 2002 @ 15:00:37 #170
19202 Tjeppie
whiskey in my veines
pi_6924793
Ik ben inmiddels bezig met een nieuw schema:
maandag: borst, biceps & triceps
woensdag: benen & buik
vrijdag: schouders & rug

borst: 2 oefeningen
biceps: 2 oefeningen
triceps: 2 oefeningen

benen: 3 oefeningen
buik: 2 oefeningen

schouders: 2 oefeningen
rug: 2 oefeningen

alle oefeningen 3x8, behalve buik die doe ik iets vaker want die zijn zo makkelijk.

ik kan nu alweer merken dat het de goede kant opgaat.

zondag 24 november 2002 @ 17:29:07 #171
24384 Tony_Montana
pi_6974194
quote:
Op donderdag 21 november 2002 15:00 schreef Tjeppie het volgende:
Ik ben inmiddels bezig met een nieuw schema:
maandag: borst, biceps & triceps
Ben sinds kort gestopt met triceps en borst op dezelfde dag te trainen, bevalt veel beter. Doe je dit niet train je een van de twee groepen niet voluit, press je minder door moeie triceps bijvoorbeeld.
pi_6979537
ben sinds 2 weken elke dag bezig met haltertje

elke dag 10 kilo en dan 10x8x6x6

zou het kwaad kunnen om 2x op een dag 10x8x6x6 te doen?

oh en ik wil nu zon lange stang kopen maar zie ook een of andere curl-stang.. welke is beter voor borstspieren?

zondag 24 november 2002 @ 23:29:03 #173
24384 Tony_Montana
pi_6980202
quote:
Op zondag 24 november 2002 22:54 schreef Hertog_Martin het volgende:
ben sinds 2 weken elke dag bezig met haltertje

elke dag 10 kilo en dan 10x8x6x6

zou het kwaad kunnen om 2x op een dag 10x8x6x6 te doen?

oh en ik wil nu zon lange stang kopen maar zie ook een of andere curl-stang.. welke is beter voor borstspieren?

Euh, 10 kilo als enige gewicht? je traint niet van licht naar zwaar dus? Je moet t eigenlijk zo doen dat je de in de laatste set 6/8 keer het zwaarste gewicht pakt. Met maar 1 gewicht trainen heeft natuurlijk wel nut, maar je traint nooit voluit(tenzij je met je max. gewicht traint nonstop, wat ik niet aanraad)
Aangezien je dus niet voluit traint hoeven je spieren bijna niet te herstellen en is het niet eens een groot probleem dat je elke dag dezelfde spiergroep traint, echt groeien kan je alleen dan wel vergeten. Wat je nu doet is mijns insziens een beetje cardioën, op zich goed om mee te beginnen, wennen je spieren een beetje aan gewichten, 2 keer per dag dezelfde oefening kan dan ook wel, omdat je spieren dus maar een korte hersteltijd nodig hebben.

Met een curlstang kan je je borsten niet trainen, wel goed je triceps(french press, lying trcipes extension) en biceps(scott curl). Zo'n barbell(lange stang) kan je prima mee bankdrukken als je dus een bankie hebt, en voldoende gewichten. Opdrukken is trouwens om te beginnen heel goed, afwisseling door bijvoorbeeld je voeten op een verhoging te zetten(train je bovenste borstspier meer), of handen hoger(onderste borstspier meer) werken prima. Een bankdrukbankje met halter kan je voor weinig kopen 2ehands, check marktplaats.nl hebben ze t vast.
Het beste is natuurlijk een sportschool bezoeken, maar dat kost je wel knaken ja

pi_6980953
Sportschool ga ik volgende maand mee beginnen.
Maar heb je zo'n bankje persee nodig dan? kan dat niet gewoon op de vloer ofzo? of op een matras whatever

En over die gewichten.. 10x8x6x6 is wat ik nu maximaal kan halen

ik doe dus met 10 kilo eerst 10reps dan 2 min later 8 dan 2 min later 6 en dan weer 2 min later ook weer 6

10 is dus nu net het gewicht waarmee ik elke keer maximaal dat kan halen, als ik zeg maar vaker dan 10x kan pak ik voor dat bv 11 en dan voor 8x weer de 10.. snap je?

ow en opdrukken kan ik niet, kan niet goede houding krijgen.. lichaam niet recht.. komt denk ik door slechte onderrug

pi_6981052
ik snap niet trouwens wat jullie nou soms bedoelen met bv 3x8

is dat nou 3 keer op en neer met gewicht van 8 kilo?

of 3 setjes van 8 keer op en neer met een bepaald gewicht?

maandag 25 november 2002 @ 00:28:34 #176
24384 Tony_Montana
pi_6981203
quote:
Op maandag 25 november 2002 00:19 schreef Hertog_Martin het volgende:
ik snap niet trouwens wat jullie nou soms bedoelen met bv 3x8

is dat nou 3 keer op en neer met gewicht van 8 kilo?

of 3 setjes van 8 keer op en neer met een bepaald gewicht?

Neem aan dat er bedoelt wordt 3 sets van 8 reps elk.
Bankdrukken op de grond heeft ook weinig nut, want je kan niet ver genoeg doorzakken, probeer maar eens, je stopt ver boven je borst want dan raken je ellebogen de grond. Heet niet voor niks bankdrukken

Niet kunnen opdrukken klinkt niet goed, probeer je houding te verbeteren dan tijdens het opdrukken, of zorg dat dat in orde komt. Met opdrukken span je je hele lichaam aan, misschien is t niet je rug maar je buikspieren die ervoor zorgen dat je slecht 'hangt'.
Voordat je met bankdrukken begint moet je jezelf makkelijk kunnen opdrukken, zijn desbetreffende spieren beetje voorbereid op t echte werk.

pi_6981669
quote:
Op zondag 24 november 2002 17:29 schreef Tony_Montana het volgende:

[..]

Ben sinds kort gestopt met triceps en borst op dezelfde dag te trainen, bevalt veel beter. Doe je dit niet train je een van de twee groepen niet voluit, press je minder door moeie triceps bijvoorbeeld.

idd train ook al een maand of 4 biceps en triceps op een dag inplaats van rug/biceps en borst/triceps.... ben in die tijd flink omhoog gegaan met gewicht met de biceps. En die gigantische pomp voelt ook geweldig
pi_6981840
quote:
Op maandag 25 november 2002 00:28 schreef Tony_Montana het volgende:

[..]

Neem aan dat er bedoelt wordt 3 sets van 8 reps elk.
Bankdrukken op de grond heeft ook weinig nut, want je kan niet ver genoeg doorzakken, probeer maar eens, je stopt ver boven je borst want dan raken je ellebogen de grond. Heet niet voor niks bankdrukken

ja daar dacht ik ook al aan, maar dus iets anders waar je op kan liggen is dus ook goed zolang je maar kan doorzakken?
pi_6981855
moet wel zeggen dat het er snel effect heeft..

in 2 weken tijd van 8 kilo naar 10 kilo die 10x8x6x6 en die gaat nu ook makkelijker dus straks alweer 11

en kon pas de 15 kilo nog amper optillen en nu net voor het eerst 1 keer gedaan en bijna 2x

is maar goed dat ik nu pas weer beign, als ik vanaf vorig jaar nonstop had gedaan waren mn armen breder dan mn lihama geworden

en begin dus zo met fitness dus dan train ik alles dus gaan verhoudingen beter kloppen

moet ook nog ff zorgen dat ik met links wat ga doen, doe nu alleen rechts maar mn rechterarm is nu onder mn elleboog 2 cm groter (omtrek) dan links

pi_6981884
heb trouwens 13 kilo gewichten en die stang die ik krijg is 10 kilo dus 23 kilo.. is voor mij wel voldoende
  maandag 25 november 2002 @ 11:01:48 #181
24384 Tony_Montana
pi_6984047
lijkt me wel dat je links ook moet trainen ja
Belanrijkste is dat je de beweging correct uitvoerd, arm voldoende strekken en buigen etc. Zie vaak lui die lekker zwaar bezig zijn, maar echt trainen kan je t niet noemen, ja misschien de onderrug.

en 23 kilo bankdrukken kan je doen tot je een ons weegt, opdrukken staat ongeveer gelijk aan 65% van je eigen gewicht wegduwen, en ik neem aan dat je zwaarderdan 35 kilo bent. Kan je dus beter gaan opdrukken bereik je meer mee.

maandag 25 november 2002 @ 13:29:30 #182
19202 Tjeppie
whiskey in my veines
pi_6986157
quote:
Op zondag 24 november 2002 17:29 schreef Tony_Montana het volgende:

[..]

ik zou eens kunnen proberen om de rug & biceps+triceps te verwisselen. op die manier krijg ik:
maandag borst+rug
woensdag benen+buik
vrijdag schouders+biceps+triceps

maar ik kan niet zeggen dat ik erg veel problemen heb met triceps/borst
biceps/borst. maar heb het ook nog niet andersom geprobeerd vandaar

pi_6986298
als ik borst en rug op een dag zou doen zou ik echt veel te lang bezig zijn.. echt minstens 1:30 en das echt te lang.
  maandag 25 november 2002 @ 13:56:03 #184
19479 Mr.J
pi_6986607
IDD.

Het beste is dus in jouw geval:

1) Rug + Schouders
2) Benen + Kuiten + Buik
3) Borst + Biceps + Triceps

pi_6987312
quote:
Ten eerste raad ik je een abtronic aan (jaja het werkt echt, als je maar de discipline hebt om het elke dag te gebruiken en geen tien min. per dag maar zeker 60 min. per dag), ten tweede een goede voeding. Ten derde een hoop creatine, dit zorgt dat je spieren groter worden. Daarnaast zou ik naar de sportschool gaan en beginnen met twee keer per week twee uur achter elkaar per keer te gaan bankdrukken (voor de buikspieren) en ook te gaan gewichtheffen (voor de armen). Dit doe ik zelf ook allemaal. Verder raad ik je opdrukken aan, als je het goed uitvoert en je hebt de discipline om drie maal daags tot het uiterste te gaan (dat wil zeggen dat je op een gegeven moment niet meer jezelf van de grond kunt drukken) dan heb je na 2 maanden al resultaat.
crap, dan krijgen je spieren geen rust, en dan train je ze alleen weg, ofwel, je wordt juister magerder en dat is niet wat je wilt.
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_6991542
quote:
Op maandag 25 november 2002 11:01 schreef Tony_Montana het volgende:
lijkt me wel dat je links ook moet trainen ja
Belanrijkste is dat je de beweging correct uitvoerd, arm voldoende strekken en buigen etc. Zie vaak lui die lekker zwaar bezig zijn, maar echt trainen kan je t niet noemen, ja misschien de onderrug.

en 23 kilo bankdrukken kan je doen tot je een ons weegt, opdrukken staat ongeveer gelijk aan 65% van je eigen gewicht wegduwen, en ik neem aan dat je zwaarderdan 35 kilo bent. Kan je dus beter gaan opdrukken bereik je meer mee.

hoeveel kilo raad je dan aan voor bankdrukken? ook 65%?

[Dit bericht is gewijzigd door Hertog_Martin op 25-11-2002 18:33]

pi_6991572
.
  dinsdag 26 november 2002 @ 09:23:15 #188
19202 Tjeppie
whiskey in my veines
pi_6999017
quote:
Op maandag 25 november 2002 13:56 schreef Mr.J het volgende:
IDD.

Het beste is dus in jouw geval:

1) Rug + Schouders
2) Benen + Kuiten + Buik
3) Borst + Biceps + Triceps

okee veranderd dus niks.
geeft niet. bevalt me prima zover.
pi_7032951
In navolging op het gesloten topic over het leniger maken van mijn heupen: ( heupen leniger maken )
quote:
Op woensdag 27 november 2002 23:12 schreef Rano het volgende:
Misschien handig om er bij te vertellen wat je niveau nu is...

Op een gegeven moment houd het gewoon op

Mijn niveau nu is op zich nog niet eens zo verkeerd, maar moeilijk te omschrijven, en ik wil gewoon MEER!

Laat me een poging wagen. Als ik op de grond zit met gestrekte benen en ik rek voorover komen mijn handen 2 cm voorbij mijn voeten, ik kan de spagaat tot 10 cm boven de grond (beide kanten) maar dan hangt mijn bovenlichaam erg naar voren. Maar m.n. de rek naar achteren (bovenbeen t.o.v. bekken) is minimaal. Verder dan een centimeter of 15 (als ik op mijn buik lig en ik strek mijn been omhoog en meet dan de afstand van de grond tot mijn voet) kom ik niet.

Dus het lijkt me zeker dat het nog wel iets meer moet kunnen! (in ieder geval zijn al mijn gewrichten leniger dan mijn heupen, dus die wil ik een stukje beter hebben)

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_7038839
*schopperdeschop*

Heeft er al iemand tips als antwoord op de vraag in mijn voorgaande post?

(golfer, nothing personal, maar dit bedoel ik dus he, dit onderwerp HOORT gewoon niet in dit topic !!)

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  donderdag 28 november 2002 @ 12:37:11 #191
36007 PimpShaggy
Dans met mij de tango
pi_7038999
pi_7039166
quote:
Op donderdag 28 november 2002 12:29 schreef Nyame het volgende:
*schopperdeschop*

Heeft er al iemand tips als antwoord op de vraag in mijn voorgaande post?

(golfer, nothing personal, maar dit bedoel ik dus he, dit onderwerp HOORT gewoon niet in dit topic !!)

helemaal mee eens... t zijn 2 hele andere dingen. mjah iedereen maakt fouten zullen we maar zeggen
pi_7039242
eindelijk erkenning, dank u ma3stro!
pi_7076060
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 10:37 schreef Mr.J het volgende:
Hehe, voeding roeleerd zeker.

Zonder de juiste voeding --> slechte resultaten --> dan maar steroids gebruiken.

Je ziet 't erg veel de laatste tijd.

Ikzelf train al 3 a 4 jaar, training is goed uitgebalanceerd, voeding ook (elke zondag 1,5 uur in de keuken om alle rijst en pasta klaar te maken voor de rest v/d week ) en ga nu in januari voor het eerst een kuurtje doen.

Een kuurtje van 6 weken met Primobolan (moeilijk aan te komen) en Decadurabolin...

Ik laat wel voor de kuur ff bloed af nemen en analiseren, hetzelfde na de kuur en dan kijken of verandering zijn in bijv. je test. spiegel en andere waardes....

Kijken wat 't wordt...

ben benieuwd naar de resultaten,
ga je tableten nemen of spuiten?
problemen lossen zich vanzelf op
pi_7090366
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 18:43 schreef marz01 het volgende:

[..]

ben ook wel benieuwd ja..

lijkt me trouwens dat ie gaat spuiten...

pi_7090436
ik heb ergens gelezen dat als je langer traint dan een uur, je weer op weg bent om je spiefweefsel weer te vernietigen. Iets met omzetten in energie?

Klop da?

pi_7091783
quote:
Op zondag 1 december 2002 20:00 schreef mister_popcorn het volgende:
ik heb ergens gelezen dat als je langer traint dan een uur, je weer op weg bent om je spiefweefsel weer te vernietigen. Iets met omzetten in energie?

Klop da?

yep
pi_7100905
ik heb wel eens een dianabol tabs genomen, maar dan zonder eerst goed te lezen, maar op advies van anderen I:(
ik nam toen een opbouwend schema en alles is een keer sóchtends
dus week1= 1p.d. week 5=5p.d. (en dus allemaal tegelijk, auw mijn lever)
maar wat is nou eigenlijk het beste schema hiervoor of combo, ik lees op andere sites (bodypage enzo) veel verschillende dingen
wie heeft ervaring??
voor de rest doe ik ook veel dingen verkeerd> werk/slaap onregelmatig, zondig vaak met eten> ga binnenkort maar (eiwit)shakes drinken als maaltijdvervangers en om aan te komen
  maandag 2 december 2002 @ 13:50:52 #199
24384 Tony_Montana
pi_7101431
quote:
Op maandag 2 december 2002 13:15 schreef marz01 het volgende:
Ik heb zelf geen ervaring met AS, dus kan alleen zeggen wat ik tot nu toe ervan gelezen/geleerd heb. Sowieso is slikken stom, weinig effect en sloopt je nieren. Ga als je wilt beginnen spuiten, klinkt eng maar schijnt koekenei te zijn, en t werkt gewoon veel beter(mits goed spul, bij rotzooi kan de chirurg een hap ontstoken weggerot vlees/spier wegsnijden)
Ik heb ff naar je fotos gekeken, maar volgens mij kan je makkelijk nog een jaartje zonder AS spieren ontwikkelen. AS is het best als je botten, gewrichten en pezen gewend zijn aan zwaar trainen, en zo groot ben je nog niet, dus het lijkt mij verstandiger om dmv goed eten,shakes weightgainers etc (icm zwaar trainen natuurlijk)wat massa te verkrijgen voordat je met AS begint.

Als je er wel mee begint ben ik uiteraard benieuwd naar de progressie, dus zeker posten hiero

maandag 2 december 2002 @ 14:34:57 #200
19479 Mr.J
pi_7102111
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 18:43 schreef marz01 het volgende:

[..]

Spuiten dus.

week 1, 2, 5 en 6 : 1ml per week (beide)
week 3 en 4 : 2ml per week (beide)

Ikzelf ben ook benieuwd. Ik begin iig half januari. Heb het wel goed voorbereid trouwens.

Ik heb afgelopen week bloed geprikt. Testosteron, FSH, LH en nier- en leverfunctie laten testen.

Ik doe dit ook direct na en 2 weken na mijn kuur. Deze 3 uitslagen leg ik dan naast elkaar en weet dan zodoende of er veranderingen in mijn lichaamseigen hormoonhuishouding zijn enzo.

maandag 2 december 2002 @ 15:03:19 #201
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_7102639
hmmz beetje korte kuur..

meesten duren al snel weekje a 12...

Maja boeit ook niet...

Maar mag ik je vragen waarom je het zo kort doet?

Ik gebruik zelf niet en ben he took niet van plan maar vind het gewoon interessant om te weten..

pi_7102787
6/8 weken is redelijk normaal. 10 is al vrij lang en 12 is al echt heel erg lang. Zou zelf echt maar max 8 weken doen.
pi_7103146
Vanavond weer 'ns ff lekker fitnessen, ben al een week niet meer geweest.
  maandag 2 december 2002 @ 15:46:53 #204
19479 Mr.J
pi_7103504
quote:
Op maandag 2 december 2002 15:03 schreef masterblaster het volgende:
hmmz beetje korte kuur..

meesten duren al snel weekje a 12...

Maja boeit ook niet...

Maar mag ik je vragen waarom je het zo kort doet?

Ik gebruik zelf niet en ben he took niet van plan maar vind het gewoon interessant om te weten..

Antwoord:
quote:
Op maandag 2 december 2002 15:10 schreef -Ma3stro- het volgende:
6/8 weken is redelijk normaal. 10 is al vrij lang en 12 is al echt heel erg lang. Zou zelf echt maar max 8 weken doen.

6 tot 8 weken is dus normaal. Persoonlijk zou ik nooit langer dan 8 weken kuren of supplementen gebruiken...

pi_7104881
Meeste Orale Steroids niet langer dan 6 weken.
Complete kuren kunnen makkelijk 12 tot 14 weken duren.

meestal zijn de laatste weken een stof om je spieren die je met je kuur gewonnen hebt te behouden...
en Anavar kan je zonder problemen 14 weken slikken.....
je kuur eindigen met Winstrol is ook erg lekker om alles te behouden en je steenhard te maken.

Maar idd sowiezo aan te raden om te injecteren. orals kunnen zeker maar altijd in combi met een injectable.

als je echt alleen oraal wil moet je naar de winstrol. toch wel een van de enigste waarbij je het meeste behoud na eindigen van de kuur en is niet zo zwaar voor je nieren als bv dianabol of anadrol.
de winstrol wel inzetten op 50 to 60 mg p dag als je hem alleen slikt anders is het weggegooid geld

pi_7105193
maar als je in de lijsten kijkt dan is winstrol een minimale verbetering van kracht/massa en veel duurder??
http://www.thepumpingstation.com/anabolicsteroids.html
of
http://www.bodypage.nl/ranglijst_voor_anabole_steroiden.htm
pi_7105350
quote:
Op maandag 2 december 2002 13:50 schreef Tony_Montana het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen ervaring met AS, dus kan alleen zeggen wat ik tot nu toe ervan gelezen/geleerd heb. Sowieso is slikken stom, weinig effect en sloopt je nieren. Ga als je wilt beginnen spuiten, klinkt eng maar schijnt koekenei te zijn, en t werkt gewoon veel beter(mits goed spul, bij rotzooi kan de chirurg een hap ontstoken weggerot vlees/spier wegsnijden)
Ik heb ff naar je fotos gekeken, maar volgens mij kan je makkelijk nog een jaartje zonder AS spieren ontwikkelen. AS is het best als je botten, gewrichten en pezen gewend zijn aan zwaar trainen, en zo groot ben je nog niet, dus het lijkt mij verstandiger om dmv goed eten,shakes weightgainers etc (icm zwaar trainen natuurlijk)wat massa te verkrijgen voordat je met AS begint.

Als je er wel mee begint ben ik uiteraard benieuwd naar de progressie, dus zeker posten hiero

ja, klopt ik moet meer op min voeding letten ik train nog niet zo lang iets meer dan een 8 mnd, maar vaak met mijn broertje die wel al 4 jaar traint en gewoon nu niet verder komt ,
we hebben inde zomer samen dianabol geslikt zonder enig resultaat door verkeerde info of nep-producten,
maar willen graag eens iets proberen wat wel werkt maar wel oraal
pi_7105376
ja minimaal omdat iedereen een te lage dosis gebruikt.

Ik vindt winstrol echt heerlijk..... super pomp in je spieren, keiharde spieren.... en 20 Kg meer bankdrukken bv na 6 weken is best aardig al zeg ik het zelf :-)
en bij winstrol is het niet allemaal water zoals bij de meeste orals

pi_7105461
quote:
Op maandag 2 december 2002 17:09 schreef Keukenkastje het volgende:
ja minimaal omdat iedereen een te lage dosis gebruikt.

Ik vindt winstrol echt heerlijk..... super pomp in je spieren, keiharde spieren.... en 20 Kg meer bankdrukken bv na 6 weken is best aardig al zeg ik het zelf :-)
en bij winstrol is het niet allemaal water zoals bij de meeste orals

je bedoelt zoals dianabol, welke prijs moet ik dan aan denken bij winstrol?? en gebruik je dit in combinatie met ...?
pi_7105712
klinkt misschien hard, maar jij bent nog lang niet klaar om te kuren, je voeding klopt nog niet, je rust niet genoeg en je traint pas 8 maanden.

Zonder goede voeding zullen de resultaten van je kuur vrijwel altijd tegenvallen, waardoor je weer sneller een extra kuur gaat pakken. Volgens mij is dit bij jou dus al et geval geweest met dianabol (maar misschien waren ze idd nep). Daarnaast zijn je aanhechtingen en spieren ook nog lang niet klaar voor een echte goede kuur aangezien je pas 8 maanden traint, je kan zo heel snel blessures krijgen.

Train eerst nog een jaar of 3, 4 waarbij je er alles uithaalt wat natuurlijk mogelijk is. Ga dan pas een denken aan een kuurtje. Ga er vervolgens gigantisch veel over lezen, en dan pas vin ik et verantwoord om te gaan kuren.

dinsdag 3 december 2002 @ 09:22:48 #211
19479 Mr.J
pi_7117236
quote:
Op maandag 2 december 2002 17:26 schreef -Ma3stro- het volgende:
klinkt misschien hard, maar jij bent nog lang niet klaar om te kuren, je voeding klopt nog niet, je rust niet genoeg en je traint pas 8 maanden.

Zonder goede voeding zullen de resultaten van je kuur vrijwel altijd tegenvallen, waardoor je weer sneller een extra kuur gaat pakken. Volgens mij is dit bij jou dus al et geval geweest met dianabol (maar misschien waren ze idd nep). Daarnaast zijn je aanhechtingen en spieren ook nog lang niet klaar voor een echte goede kuur aangezien je pas 8 maanden traint, je kan zo heel snel blessures krijgen.

Train eerst nog een jaar of 3, 4 waarbij je er alles uithaalt wat natuurlijk mogelijk is. Ga dan pas een denken aan een kuurtje. Ga er vervolgens gigantisch veel over lezen, en dan pas vin ik et verantwoord om te gaan kuren.

amen

pi_7117342
quote:
Op maandag 2 december 2002 17:26 schreef -Ma3stro- het volgende:

Idd Bump to that!!!!! een reply waar je wat aan hebt......

ik begon met mijn 1e kleine kuurtje na 3 jaar trainen....en zelfs toen ging het eigenlijk al te hard..... als je goed eet, slaapt en traint ga je al zo hard van jezelf.... en als je dan wat gebruikt....
je schrikt er gewoon van.
ik werd gewoon veel te sterk voor mijn aanhechtingen......
dat koste me mijn aanhechtingen in mijn ellebogen.....

WACHT DUS AUB nog wat jaartjes!! vooral omdat als je tegen die tijd toch nog bezig bent ben je 1 van de weinige doorzetters en kan je jezelf eens belonen met een kuur.....

Kijk we kunnen je niet tegenhouden alleen maar adviseren.... ik weet hoe moeilijk het is als je eenmaal ergens je zinnen op gezet hebt om daar dan vanaf te zien

pi_7121112
neem me niet kwalijk hoor, maar wat hebben die kuren nou nog met sport te maken? Je kunt net zo makkelijk siliconenspieren laten implanteren dan, want het nut (behalved at sommigen het mooi schijnen te vinden) ontgaat me volkomen.
Bodybuilden kan mooi zijn, maar als het op eigen kracht is verdient het pas respect.
pi_7136593
wie heeft er ooit gezegd dat bodybuilding gezond is en een sport is?

bodybuilding is een manier van leven en gezond is het zeker niet.

Bodybuilding gaat om verandering en opbouw van je lichaam en als je daar wat bij wil gebruiken is dat prima.

pi_7137862
quote:
Op woensdag 4 december 2002 10:39 schreef Keukenkastje het volgende:

Bodybuilding gaat om verandering en opbouw van je lichaam en als je daar wat bij wil gebruiken is dat prima.

waarom is het dat in 's hemelsnaam een centraal topic in sport???
( * Nyame is overigens wel geneigd bodybuilding als een sport te zien, zolang het sportief blijft )

Dus waar kunnen de heren modjes het bodybuildgebeuren heen schoppen... uit en vrije tijd omdat daar de drugstopics horen? lifestyle omdat het een lifestyle schijnt te zijn? r&p zodat men kan uitleggen wat iemand bezielt om zijn lichaam doelbewust aan te tasten?

"t is in ieder geval multifunctioneel, dat bodybuilden...

(en dan te bedenken dat ik echt nooit iets ertegen heb gehad, tot ik sommige dingen las in dit topic waarvan mijn nekharen overeind gaan staan... maar da's een persoonlijke mening, ieder mag doen en laten wat-ie wil toch?)

woensdag 4 december 2002 @ 12:14:54 #216
19479 Mr.J
pi_7138237
quote:
Op dinsdag 3 december 2002 13:32 schreef Nyame het volgende:

[..]

[..], maar als het op eigen kracht is verdient het pas respect.

Met een kuurtje doe je het niet op eigen kracht dus?

Je vergeet dat je er naast nog een zeer strak dieet hebt en 5x per week traint, ook als je niet kuurt. Dus ga ff ergens spelen met je 'respect'...

quote:
Op woensdag 4 december 2002 11:53 schreef Nyame het volgende:

[..]

[..]

"t is in ieder geval multifunctioneel, dat bodybuilden...

Weer eens wat anders dan loze posts maken toch?
quote:
(en dan te bedenken dat ik echt nooit iets ertegen heb gehad, tot ik sommige dingen las in dit topic waarvan mijn nekharen overeind gaan staan... maar da's een persoonlijke mening, ieder mag doen en laten wat-ie wil toch?)
Tuurlijk mag iedereen doen en laten wat 'ie wilt.

Maar waarom laat je anderen dan niet in hun waarde ipv een beetje onrust te stoken in dit topic?

pi_7144739
quote:
Op woensdag 4 december 2002 10:39 schreef Keukenkastje het volgende:

mwah ben ik niet helemaal mee eens.. tis denk zoiezo een gezondere levenwijze dan hoe 90% van de nederlandse sameleving leeft...

en tis voor mij gevoel ook denk ik meer een levenswijze dan een sport. Bijv iemand die als sport basketbalt oefent 1/2 keer in de week en op zaterdag heeft diegene een wedstrijd en that's it. Wij zijn er bijna 24/7 mee bezig

pi_7149571
quote:
Op woensdag 4 december 2002 17:20 schreef -Ma3stro- het volgende:

[..]

mwah ben ik niet helemaal mee eens.. tis denk zoiezo een gezondere levenwijze dan hoe 90% van de nederlandse sameleving leeft...

en tis voor mij gevoel ook denk ik meer een levenswijze dan een sport. Bijv iemand die als sport basketbalt oefent 1/2 keer in de week en op zaterdag heeft diegene een wedstrijd en that's it. Wij zijn er bijna 24/7 mee bezig

Zou je dit kunnen uitleggen ma3stro?
Ik ben serieus benieuwd naar wat mensen beweegt om te gaan bodybuilden! Ik dacht altijd dat ik het wel snapte, maar sinds dit topic dus niet meer. Ik snap prima dat je er goed uit wilt zien en dat je trots bent op wat je bereikt en dat je daar grote opofferingen voor maakt in je dagelijks leven en dat je zeer veel tijd kwijt bent aan het verder trainen en onderhouden van je resultaten, maar ik kan gewoonweg NIET bevatten dat dat gebruik van kuurtjes ect. zo gewoon geworden lijkt, ik ben er altijd van overtuigd geweest dat alles nogal opgeblazen was maar sinds dit topic ben ik erg geschrokken van hoe makkelijk sommigen daarin lijken te zijn.
Nogmaals: ik meen het serieus als ik zeg dat iedereen zelf moet weten wat ie doet, alleen snap ik het niet en wil ik het wel graag kunnen snappen...
Ik ben dus erg benieuwd naar welke dingen jullie in het dagelijks leven aanpassen, extra doen of juist laten, hoeveel tijd dat kost en wat het uiteindelijk doel is en wat hetgeen is dat de "kick" (mag ik het zo uitdrukken?) geeft.

Bij voorbaat dank

woensdag 4 december 2002 @ 22:55:43 #219
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_7150947
quote:
Op woensdag 4 december 2002 21:56 schreef Nyame het volgende:

[..]

Ik ben serieus benieuwd naar wat mensen beweegt om te gaan bodybuilden! Ik dacht altijd dat ik het wel snapte, maar sinds dit topic dus niet meer. Ik snap prima dat je er goed uit wilt zien en dat je trots bent op wat je bereikt en dat je daar grote opofferingen voor maakt in je dagelijks leven en dat je zeer veel tijd kwijt bent aan het verder trainen en onderhouden van je resultaten, maar ik kan gewoonweg NIET bevatten dat dat gebruik van kuurtjes ect. zo gewoon geworden lijkt, ik ben er altijd van overtuigd geweest dat alles nogal opgeblazen was maar sinds dit topic ben ik erg geschrokken van hoe makkelijk sommigen daarin lijken te zijn.
Nogmaals: ik meen het serieus als ik zeg dat iedereen zelf moet weten wat ie doet, alleen snap ik het niet en wil ik het wel graag kunnen snappen...
Ik ben dus erg benieuwd naar welke dingen jullie in het dagelijks leven aanpassen, extra doen of juist laten, hoeveel tijd dat kost en wat het uiteindelijk doel is en wat hetgeen is dat de "kick" (mag ik het zo uitdrukken?) geeft.

Bij voorbaat dank

goed zal ik ff trachten uitleg te geven...
Ik ben nog een tikje anders ik ben namelijk een tienerbodybuilder

ehm oke ..

wrm doen we dit..

Bodybuilden geeft je een soort goddelijk gevoel
Je kan je eigen lichaam aanpassen
Je moet je lichaam grenzen verleggen tijdens het trainen
Je moet gedisciplineerd genoeg zijn om je aan een dieet te kunnen houden..
etc..

je hebt verschillende klasseringen bodybuilders...

van mensen die er van alles voor doen en mensen die er ook nog een leven naast hebben..

Dit is ook de keuze van de mensen zelf..

maar ik heb nog nooit iemand die er alles voor doet horenz eggen dat ie baalt dat ie zoveel moet laten..

het went allemaal
minder uitgaan,gezonder eten, meer slapen

na een tijdje wordt het gewoon

De reden waarom zoveel mensen een kuurtje doen...
Ja het is opzich ook wel schrikbarend dat zoveel mensen een kuurtje doen zonder enige voor kennis..

Maar dan nog hoeveel mensen zijn er wel niet die zich elk weekend lamzuipen en ongezond eten..
Dat is een heeeeeeel stuk ongezonder als een kuurtje...

En als je een kuurtje echt met verstand aanpakt alles goed onderzoekt enz is het geeneens schadelijk voor de gezondheid.
maar dat schijnen de meeste mensen niet echt te snappen.

pi_7152180
sja tis idd heel moeilijk uit te leggen aan iemand die er niet in zit.... maar onder bbers onderling spreekt et eigenlijk allemaal voor zich.

zal et proberen een beetje duidelijker te maken

Je zoekt een hobbie/sport...
Vervolgens kom je terecht in een fitness/sportschool..
Je vindt et allemaal wel tof en cool.. maar kijkt gek naar de "hardcore" bodybuilders en zegt tegen jezelf... trainen is wel leuk en aardig, maar dat ga ik nooit doen. Pfff op men eten letten, waarom zou ik dat doen? Voedingschema, trainingschema... welnee onzin.

Vervolgens begin je trainen steeds leuker te vinden... weetje wat, voortaan ga ik wel 3x in de week trainen inplaats van 2. Stiekem kijk je naar wat sites op internet over oefeningen. Na een tijdje merk je dat je sterker word, je gaat meer bankdrukken, curlen. Wow et werkt... maar schema's? neuh ik ben niet zo een gekke krachtpatser..

Maar ondertussen begin je et toch steeds leuker te vinden, je besluit om wel 4x in de week te trainen, soms zelfs 5x... mensen om je heen vinden je gestoord en zeggen tegen je... "je wilt toch niet zo een bodybuilder worden", met een bek alsof ze net een hap uit een citroen hebben genomen. Je antwoord nee ben je gek, en je geeft zo een zelfde bek terug, nee van die krachtpatsers moet je nog niets.

Toch begin je er meer over te lezen, je leest dat rust wel heel belangrijk is wil je groot en sterk worden. Dus niet 2 dagen achter elkaar biceps en borst trainen??? hmm ok naja dan toch maar een schema maken? Vanaf nu ga je vol goede moed aan de slag met een schema, en wow dit werkt. Je begint de gewichten waarmee je de oefeningen uitvoert bij te houden, tof ik maak nog bijna elke week vooruitgang...

Tijdens het maken van een verantwoord schema ben je ook veel dingen tegengekomen over voeding op diverse fora. Je leest dat het toch wel heel erg belangrijk is, sommige mensen hoor je zelfs zeggen dat je voeding voor 80% van je resultaten zorgt. Je leest over gekke dingen als bulken en cutten... wow dus iets van 8 maanden in et jaar gigantisch veel eten en 4 maanden streng dieeten. Je leest over simpele en complexe koolydraten, trage en snelle eiwitten, goede vetten en slechte, gi indexen en nog zo veel meer. Je besluit om wat meer op je voeding te letten en voor je et weet eet je 4000/5000kcal op een dag, gebruik je diverse supps en groei je als een beest.... en t heeft beetje voor beetje een groote plaatst in je leven ingenomen.

pi_7153428
nou, na wat meer te hebben gelezen hier en op http://www.fitnessnet.nl/ubb2/index.php
zal ik eerst gaan proberen het komende half jaar veel en veel meer te gaan eten, dit is wel moeilijk voor mij aangezien ik sóchtends (0600) alleen twee liga's milkbreak (820kj/200kcal) door mijn strot krijg en pas om 10:00 wat eet.
Maar heb nu dus weightgainers gekocht
Fitshape megamass 16000 (eiwit20/koolhydrat 75/vet 1%)neem 4 shakes= (6600kj/1572kcal) heb andere smaak van megaform genomen
verder gebruik ik van M-Double you X-cellerator 50 gram (765kj/180kcal).
ik wil die X-cellerator gaan vervangen als ie op is door creatine en dextrose er bij gooien en een paar eetlepels lijnzaadolie (en een whey-shake kopen dit alles na het trainen in nemen),
Maar hoeveel kj/kcal moet ik gaan nuttigen om te groeien, ik weeg nu 74kg ben 1.78, vet 12% ??

[Dit bericht is gewijzigd door marz01 op 05-12-2002 01:03]

pi_7154704
Ma3stro en masterblaster, bedankt voor jullie uitleg!
Ik vind dat jullie het beiden heel verhelderend vanuit jullie eigen invalshoek hebben neergezet en ik kan me goed voorstellen dat het wel een beetje verslavend is. Als je je spieren ziet groeien en het gaat steeds beter dat je dan al snel denkt "meer, meer". Ook dat het een goed gevoel geeft als je jezelf aan een ijzeren discipline kunt onderwerpen kan ik me goed voorstellen!

(doe nu zelf verschillende groepslessen in een sportschool; min. 5 uur per week en ik wéét hoe ik uit mijn hum. kan raken als ik een dag niet kan. Hoewel dat toch weer heel anders is is het idee erachter wel te vergelijken toch?)

Alleen met die kuurtjes blijf ik nog met een vraagje zitten (sorry als ik daar teveel over doordram): is het nu zo dat je door alle massa die je kweekt bepaalde stoffen veel meer nodig hebt en die met een kuurtje aanvult waardoor je weer verder kunt groeien (dus een tekort opheffen zeg maar) of neem je dat juist als extra om zo aan meer groei te komen (dus geforceerd groeien tgv overdosering van bep. stoffen)?
(nu ik die vraag zie staan klinkt-ie misschien wat cru, maar ik bedoel het echt positief, weet alleen geen tactischer manier om duidelijk te maken wat ik bedoel)

Als nog meer mensen hun idee erachter kwijt willen: ik wil mijn beeld nog wel verder aanvullen hoor, hoe completer hoe beter!

donderdag 5 december 2002 @ 09:19:43 #223
19479 Mr.J
pi_7154949
quote:
Op donderdag 5 december 2002 08:42 schreef Nyame het volgende:

[..]

Alleen met die kuurtjes blijf ik nog met een vraagje zitten (sorry als ik daar teveel over doordram): is het nu zo dat je door alle massa die je kweekt bepaalde stoffen veel meer nodig hebt en die met een kuurtje aanvult waardoor je weer verder kunt groeien (dus een tekort opheffen zeg maar) of neem je dat juist als extra om zo aan meer groei te komen (dus geforceerd groeien tgv overdosering van bep. stoffen)?
(nu ik die vraag zie staan klinkt-ie misschien wat cru, maar ik bedoel het echt positief, weet alleen geen tactischer manier om duidelijk te maken wat ik bedoel)

Nee, door je voeding krijg je in principe de juiste stoffen binnen (eiwitten en koolhydraten) die ervoor zorgen dat je voluit kan trainen, en weer kan opbouwen. De koolhydraten zijn er voor de energie, de eiwitten voor het herstel.

Met een kuurtje komt het heel grofgezegd neer op eiwitsparen. Je veranderd bij Deca bijv. de Nitraatbalans in je spiercellen waardoor er meer eiwitten worden opgeslagen in die cellen wat weer zorgt voor een betere en snellere opbouw.

Wat nuttige info:
http://www.testosterone.net/html/138ster.html

donderdag 5 december 2002 @ 16:07:23 #224
24384 Tony_Montana
pi_7161831
quote:
Op woensdag 4 december 2002 21:56 schreef Nyame het volgende:

[..]

Bij voorbaat dank

Er is door ma3stro al uitgelegd hoe t zo'n beetje de meesten vergaat, je raakt steeds meer geinteresseerd.
Echt toegewijde Bodybuilders/fitnessers is mijns insziens een groep die behoort tot de gezonste mensen. Gezond eten, uitgebalanceerd vooral, goede nachtrust etc. Ikzelf laat te vaak steekjes vallen bij deze odnerdelen, maar nog doe ik t denk ik beter dan de gemiddelde nederlander
Een dag afwijken van het schema van trainen is echt vervelend, beetje authistisch misschien maar zo'n dag gooit de rest van je schema ook overhoop. Het voelt gewoon zo lekker en voldaan als je je training hebt afgerond, en na t douchen thuis op je bankie tijdens het kijken van een film goed eten. Net als bij een andere sport, na een voetbalwedstrijd voel ik me ook relaxt moe/uitgeput, maar toch weer vol energie, maar de factor winnen/verliezen bepaalt mijn stemming veel. En bij fitness is die factor er niet, al zijn er sporadisch dagen dat het echt voor geen meter gaat, en ook dat maakt me wat minder vrolijk na afloop.

Wat ik trouwens ook heel goed merk is de verandering van je drempel, wie is nu echt bruut groot gespierd. Vier jaar geleden vond ik Arnold S. echt idioot breed, maar als ik nu naar ronny coleman kijk, vind ik arnold eigenlijk gewoon goed gespierd bijna. Natuurlijk was ie echt groot etc, maar hoe groter je zelf wordt, je past dan je beeld aan van wat groot is.... Ik ben nog lang niet zoals Arnold uiteraard, maar wel 12 kilo spier zwaarder ten opzichte van vorig jaar(103kilo 1m85), en dus verleg je je lat weer met wat aanvaardbaar is. Het gevaar, althans vind ik, is dat je niet meer ziet wat nu nog mooi is en wat niet, ik vind ronny coleman echt niet mooi, idioot gespierd gewoon. Wel respect heb ik voor hetgeen hij bereikt heeft, hij heeft het toch echt allemaal zelf gedaan, 15 jaar lang leven voor Bodybuilding, dag en nacht niets anders. En dat er een zooi spuiten in is gegaan doet daar voor mij niks aan af, hij zelf heeft die gewichten van de grond getild.
Gelukkig heb ik mensen om me heen die het zeggen wanneer de idiotie bij mij toeslaat, de beste raadgever is mijn zus, die mij om de maand ofzo ziet. Als ik echt veel te zwaar en groot word ga ik me toeleggen op het "finetunen" van mijn lichaam. Nu bouw ik eerst nog goed massa op, door goed te eten+eiwit/proteineshakes. Aan anabolen denk ik geen seconde nog, gezien mijn huidige massatoename en gewicht is dat niet verstandig, dan loopt het echt uit de hand

Veel gaan gebruiken omdat het te langzaam gaat in hun ogen, ze trainen een half jaar en ohoh, die kerel is veeeel groter wil ik ook, en hoppa ze slikken wat rotzooi, spuiten een beetje en groeien natuurlijk hard als t goed spul was. Maar zonder goede basis raken ze dat snel weer kwijt, verkloten hun lichaam, pezen gewrichten.
Als iemand al een aantal jaar bezig is en merkt dat hij hoe goed en gevarieerd hij ook eet en traint, niet groeit dan is het gebruik van Anabolen de oplossing om verder te geraken. De bouw van iemand bepaald alles. Een ventje van 1m80 van 60 kilo en smalle schouders zal nooit bruut kunnen worden, maar met anabolen kan hij een heel eind komen. En echt gezond lijkt mij dat ook niet, en het feit dat je het bij deze lui makkelijk ziet of ze gebruiken of niet, alles is uit proportie, je ziet dat het niet bij zijn bouw hoort....
Natuurlijk zijn er ook die het verstandig gebruiken en gewoon het maximale uit hun licham halen zonder het te forceren, dan kan het goed uitpakken.

Ik ben ook van mening dat er veel te snel gegrepen wordt naar Anabolen steroiden zonder jaren training en voldoende voorlichting/informatie, hoppa slikken en spuiten alsof het niets is, moeten ze vooral doen, ik maak me er niet druk om, het is hun lichaam
Als iemand na jaren trainen besluit te gebruiken om iets verder te komen vind ik dat dus prima, en valsspelen zoals sommige het noemen vind ik onzin, hij helpt het lichaam alleen met voeden en herstellen van de spieren. Of het gezond is..hmm, nonstop kuren niet nee, maar een kuurtje per jaar moet denk ik kunnen.

Zo weer genoeg getikt, ik ga snel richting de sportschool, vanavond dicht door ons aller SinterKlaas.

donderdag 12 december 2002 @ 21:57:43 #225
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_7301005
M'n topic
Gewichten versus herhalingen enzv.

is gesloten met het verzoek om het hier maar te vragen

Bij deze dan maar

Ha die Fokkende sporters,
Hoeveel herhalingen sets gewicht doen jullie normaal gesproken met het fitnessen ( dus geen powerlifet body building etc )

Squat 95 kg 12 * 3
Arm curl 17.5 kg 12 * 3
Triceps 40 kg 10 * 3
Pecs 30 kg 10 * 3
buik 25 kg 20 * 4
lat pulldown 50 10 * 3
hamstring 15 12 * 4
rug flex 20 kg 20 * 3

ps ik ben nog maar 6 weken bezig na een lange onderbreking

"Censuur is de dood van de democratie"
pi_7316441
quote:
Op donderdag 12 december 2002 21:57 schreef Flying_Vee het volgende:
M'n topic
Gewichten versus herhalingen enzv.

is gesloten met het verzoek om het hier maar te vragen

Bij deze dan maar

Ha die Fokkende sporters,
Hoeveel herhalingen sets gewicht doen jullie normaal gesproken met het fitnessen ( dus geen powerlifet body building etc )

Squat 95 kg 12 * 3
Arm curl 17.5 kg 12 * 3
Triceps 40 kg 10 * 3
Pecs 30 kg 10 * 3
buik 25 kg 20 * 4
lat pulldown 50 10 * 3
hamstring 15 12 * 4
rug flex 20 kg 20 * 3

ps ik ben nog maar 6 weken bezig na een lange onderbreking

mjah beetje moeilijk om hier wat over te zeggen.. jij zegt bijv triceps.. naja ik ken wel 20 oefeningen voor de triceps waarbij ik met sommige oefeningen maar 15 kg gebruik en sommige wel 60. Zelfde geldt voor hamstrings en pecs, zijn gewoon spieren geenoefeningen. En daarnaast vin ik et gewicht niet eens zo belangrijk, de uitvoering is imho belangrijker.

[Dit bericht is gewijzigd door -Ma3stro- op 13-12-2002 16:50]

vrijdag 20 december 2002 @ 21:00:18 #227
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_7455272
Ok ok, dan maar in dit topic....

Ik ben niet bezig met het perfecte lichaam te creeeren maar was mijn huidige bouw een beetje zat!
Ik was en ben namelijk lichtjes te zwaar, ongeveer een kilo of 4 of 5, op dit moment een kilo of 1,5 a 2.....
Ik heb dus een paar dingen waar ik aandacht aan wil besteden en hoor daar graag wat goede info over.

Aandachtspunten:

- Droger worden! Op dit moment doe ik dat door aangepast te eten...en ik val daardoor af en heb er geen problemen mee, dus dat zal wel goed zitten.

- Alles boven de gordel trainen met name borst, schouder, en armen.

Op dit moment doe ik het volgende en dat doe ik nu 2 weken iedere avond....soms ietwat aangepast als ik voel dat ik last krijg van mijn spieren.

4 * 15 opdrukken elke 2 minuten starten, (ik weet het, tis weining en hou het ook makkelijk vol, maar begin net)

Hier hoop ik dus mijn borst spieren wat mee te trainen.

2 * 10 Shoulder Raises elke 2 minuten met 5 kilo. ( Heb helaas geen lichtere en geen zwaardere gewichten) moet ik nog aanschaffen. (iemand een suggestie waar?)

2 * 10 Front Dumbell Raises elke 2 minuten met 5 kilo

Dat waren de schouders dus. Alles gaat overigens met 5 kilo.....

2 * 20 dumbell curls elke 3 minuten

2 * 20 Concentration Curls elke 3 minuten

Dat was de biceps

2 * 15 Seated Tricep Extension elke 2 minuten

Dat was de triceps.

De triceps doe ik wat minder omdat deze al redelijk is ten opzichte van de biceps......dus dat moet ik nog even recht trekken.

Borst kan ik helaas nog niet doen aangezien ik geen bankje heb dus die moet ik ook nog aanschaffen. Maar helpt opdrukken een beetje goed voor je borst spieren?

Wat denken de ervaren mensen hierover, opmerkingen en aanpassingen zijn welkom.....

Dit doe ik dus voorlopig thuis omdat ik nog geen tijd heb om naar een fitness centrum te gaan. Dus heb ik geen begeleiding en kan ik dus van alles fout doen!

zaterdag 21 december 2002 @ 12:51:54 #228
24384 Tony_Montana
pi_7464053
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 21:00 schreef Emizea het volgende:
Droger worden is/vind ik ook echt moeilijk, eetpatroon en cardio moeten t doen, fietsen, hardlopen etc.
Thuis kan je best fatsoenlijk trainen als beginner. Probeer nu al meer optedrukken als je merkt dat het makkelijk gaat, en varieer je drukhoek, dus ook handen op een verhoging en dan weer je voeten ergens op leunen, zodat je schuin omhoog of omlaag drukt.

Haltersetje kan je in elke spotwinkel kopen, alles is goed, 2 dumbbles van 10kilo elk ofzo ff kopen. De V&D heeft ze vast goedkoop liggen op de sportafdeling.

Je schouders kan je dan ook weer beter trainen, bedoel je met shoulder raises soms dumbell press? Die moet je makkelijk zwaarder kunnen trainen. Front raises is een hele goede oefening voor je schouders, doe de side raise er ook bij.

Als je dus nieuwe halterset hebt gekocht kan je biceps ook beter trainen, ipv van 20 keer met 5 kilo dan 12keer 3/5/7,5/7,5kilo ( ik noem maar wat kilos) ALs extra oefening kan je Hammer Curl nemen, hand in de positie alsof je slaat met ene hamer dus, gewicht hangt verticaal in je hand.
Dat je triceps sterker zijn dan je biceps maakt niet veel uit, is bij mij ook zo, de ene spiergroepheb je gewoon meer aanleg voor om te ontwikkelen.
Je kan nog de 'kickback' doen en 'dippen' voor je triceps. Bij de Kickback moet je bovenlichaam en bovenarm bijna horizontaal zijn, en dan je onderarm naar achteren strekken, zodat je hele arm in de stand van je rug is. Dippen kan je doen door op je bedrand te leunen, met je rug naar je bed toe, en je benen voor je op de grond steunend, dan door je armen zakken zover mogelijk, en weer omhoog drukken.

Je traint je rug helemaal nog niet, misschien is er een plek waar je je kan optrekken? Als dat niet lukt jezelf helpen door je benen ergens op te laten rusten zodat je dus minder hoeft op te trekken maar wel zo zwaar als mogelijk is voor jezelf.

Dit soort trainschemas thuis hebben zeker effect na verloop van tijd, opdrukken is een hele goede oefening voor je bostspier(triceps) je moet na een weekje of wat al klein resultaat zien in de spiegel als je je borst aanspant. Een bankje thuis is natuurlijk beter, mits je voldoende gewichten erbij hebt, want opdrukken is ongeveer gelijk aan 70% van je gwicht bankdrukken.

Thuis eerst even goed wennen en opwaremen voordat je begint in de sportschool vind ik sowieso beter. Ik zie soms jongens die niet eens op kunnen drukken maar al in de sportschool lopen om aan krachttraining te doen, die zouden beter thuis eerst ff een tijd kunnen trainen, scheelt gewoon geld.
Omdat je niet zwaar traint kan er minder fout gaan bij de oefeningen, en dan fout in de zin van beschadigen van je lichaam.
Ga een tijdje door hiermee, koop zeker zwaardere dumbells, maar op een gegeven moment is het beter om naar de sportschool te gaan, omdat je thuis gewoon niet optimaal en zwaar genoeg kan trainen.
Succes

zaterdag 21 december 2002 @ 14:42:21 #229
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_7465297
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 12:51 schreef Tony_Montana het volgende:
Droger worden is/vind ik ook echt moeilijk, eetpatroon en cardio moeten t doen, fietsen, hardlopen etc.
Thuis kan je best fatsoenlijk trainen als beginner. Probeer nu al meer optedrukken als je merkt dat het makkelijk gaat, en varieer je drukhoek, dus ook handen op een verhoging en dan weer je voeten ergens op leunen, zodat je schuin omhoog of omlaag drukt.
Droger worden is idd moeilijk.....blijf nu wel constant op hetzelfde gewicht, maar er moet zeker wat af. (of igg vet moet eraf en spieren erbij)
opdrukken gaat vrij makkelijk behalve op de laatste set, dan begin ik het pas te voelen...maar ga dat eerdaags zeker vergroten naar 4*20 ofzo. heb alleen op dit moment ietjes last van mijn rechterschouder, dus doe even rustig aan.
quote:
Haltersetje kan je in elke spotwinkel kopen, alles is goed, 2 dumbbles van 10kilo elk ofzo ff kopen. De V&D heeft ze vast goedkoop liggen op de sportafdeling.
Ga ik zeker ff doen, maar zocht eigenlijk zo'n setje met losse gewichten. Daar bedoel ik mee 2 losse stangetjes waar je de gewichten opzet.....om dus wat meer mogelijke gewichten te maken omdat niet voor elke oefening hetzelfde gewicht haalbaar is.
quote:
Je schouders kan je dan ook weer beter trainen, bedoel je met shoulder raises soms dumbell press? Die moet je makkelijk zwaarder kunnen trainen. Front raises is een hele goede oefening voor je schouders, doe de side raise er ook bij.
Met shoulder raises bedoel ik side raises maar wat is dumbell press dan?
quote:
Als je dus nieuwe halterset hebt gekocht kan je biceps ook beter trainen, ipv van 20 keer met 5 kilo dan 12keer 3/5/7,5/7,5kilo ( ik noem maar wat kilos) ALs extra oefening kan je Hammer Curl nemen, hand in de positie alsof je slaat met ene hamer dus, gewicht hangt verticaal in je hand.
Ik ken de hammercurls idd, maar is dat echt zo'n groot verschil met de dumbell curls dan? Want voor mijn gevoel span je dezelfde spieren aan....
quote:
Dat je triceps sterker zijn dan je biceps maakt niet veel uit, is bij mij ook zo, de ene spiergroepheb je gewoon meer aanleg voor om te ontwikkelen.
Ok, das waar....maar daarom denk ik nog wel dat het mooier is als het wat meer op elkaar is afgestemd....
quote:

Je kan nog de 'kickback' doen en 'dippen' voor je triceps. Bij de Kickback moet je bovenlichaam en bovenarm bijna horizontaal zijn, en dan je onderarm naar achteren strekken, zodat je hele arm in de stand van je rug is. Dippen kan je doen door op je bedrand te leunen, met je rug naar je bed toe, en je benen voor je op de grond steunend, dan door je armen zakken zover mogelijk, en weer omhoog drukken.[/qoute]

Op de een of andere manier heb ik een afschuwelijke hekel aan die 2 oefeningen! Heb vroeger gezwommen op redelijk niveau en moest dit ook vaak doen met kracht training...

[quote]
Je traint je rug helemaal nog niet, misschien is er een plek waar je je kan optrekken? Als dat niet lukt jezelf helpen door je benen ergens op te laten rusten zodat je dus minder hoeft op te trekken maar wel zo zwaar als mogelijk is voor jezelf.

Helaas geen plek om op te trekken........
quote:
Dit soort trainschemas thuis hebben zeker effect na verloop van tijd, opdrukken is een hele goede oefening voor je bostspier(triceps) je moet na een weekje of wat al klein resultaat zien in de spiegel als je je borst aanspant. Een bankje thuis is natuurlijk beter, mits je voldoende gewichten erbij hebt, want opdrukken is ongeveer gelijk aan 70% van je gwicht bankdrukken.
Ik zie zeker al wat verschil, helaas op dit moment nog minimaal...maar verschil is verschil!
quote:
Thuis eerst even goed wennen en opwarmen voordat je begint in de sportschool vind ik sowieso beter. Ik zie soms jongens die niet eens op kunnen drukken maar al in de sportschool lopen om aan krachttraining te doen, die zouden beter thuis eerst ff een tijd kunnen trainen, scheelt gewoon geld.
Idd, ik zou mezelf ook niet voor lul willen zetten op die manier!
quote:
Omdat je niet zwaar traint kan er minder fout gaan bij de oefeningen, en dan fout in de zin van beschadigen van je lichaam.
Mooi, op zich weet ik technisch ook wel hoe de oefeningen moeten en weet ik ook goed wat ik wel of niet aan kan. Dit i.v.m dat ik 11 jaar gezwommen heb en daarbij ook kracht training heb gedaan. (ik trainde ongeveer 20 uur per week in totaal)
quote:
Ga een tijdje door hiermee, koop zeker zwaardere dumbells, maar op een gegeven moment is het beter om naar de sportschool te gaan, omdat je thuis gewoon niet optimaal en zwaar genoeg kan trainen.
Succes
Doe ik zeker thanx voor de info!
  zaterdag 21 december 2002 @ 15:36:29 #230
24384 Tony_Montana
pi_7465800
[quote]Op zaterdag 21 december 2002 14:42 schreef Emizea het volgende:
Ik kom net terug van trainen, altijd goed voldaan gevoel achteraf, straks ff goed eten

Als je last hebt van je schouder kan je beter 2 weken niks doen, of heel licht zodat ze herstellen, en daarna weer normaal trainen, vervelende zin maar:luister naar je lichaam

Ik bedoelde ook dumbells met schijfjes zodat je kan variëren met gewicht, inderdaad veel handiger. Kan je alle geiwchten op 1 doen voor sommige oefeningen.

Dumbellpress is dat je zittend de gewichten recht omhoog duwt, erg goede oefening voor je schouders(delta/monnikskaps/voorste zaagspier).

Hammercurl is anders dan de dumbellcurl omdat je nu meer de spieren die de onderarm en bovenarm met elkaar verbinden trainen. Dumbell curl is bijna alleen vanaf je elleboog en hoger, hammer curl doe je het gebied rond je elleboog, je ziet ook dat het bovenste deel van je onderarm aanspant, dat is met concentration curl niet, en met dumble curl bijna niet.

Sport ze!

zaterdag 21 december 2002 @ 15:43:37 #231
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_7465907
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 15:36 schreef Tony_Montana het volgende:
Bla!
Ik heb maar last van 1 schouder en het is niks ernstig, en doe al rustig aan....vandaag is het al een heeeeeel stuk minder dan gister, dus dat komt wel goed.

Maar die hammercurl is wel goed voor mijn linkerarm, vorig jaar gebroken met mountainbiken! En heb vaak nog last van mijn elleboog, niks ernstig, maar is nog wat slapjes!

pi_7498152
quote:
Op zondag 1 december 2002 21:24 schreef -Ma3stro- het volgende:
code:
ik heb ergens gelezen dat als je langer traint dan
een uur, je weer op weg bent om je spiefweefsel weer te
vernietigen. Iets met omzetten in energie?
Klop da?

yep
dus als je naar de fitness gaat kan je dus het best tussen de 3 kwartier en het uur trainen??
  maandag 23 december 2002 @ 13:55:49 #233
30732 -F-
He's here He's there
pi_7498251
quote:
Op maandag 23 december 2002 13:51 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

dus als je naar de fitness gaat kan je dus het best tussen de 3 kwartier en het uur trainen??

Je voelt zelf wel aan wanner je niet meer het uiterste uit je lichaam kan halen op een trainingsdag. (Dan wel zonder stereoiden enz. natuurlijk)

Het is belangrijk dat je naar je lichaam luisterd.

He's fuckin everywhere
pi_7580376
In een ander (reeds gesloten) topic las ik dat als je zowel je spieren traint als cardio doet om wat vet kwijt te raken je spieren ook niet echt zullen ontwikkelen, weet iemand hoe dit zit?

Er werd daar "droogtrainen" aangeraden, wat houdt dit in?

Nog een andere vraag: ik volg nu 2 à 3 maal in de week lessen bodypump, waarin we o.a. series squats (schrijf je dat zo?) en lunges doen. Helaas heb ik niet al te beste gewrichten en heb ik na deze oefeningen altijd pijn in mijn knieen en heupen. En dat terwijl ik niet veel gewicht gebruik; bij het squatten 11 kg en bij de lunges helemaal niets...
Mijn houding schijnt wel goed te zijn, maar dat is natuurlijk een beoordeling op het uiterlijke plaatje, het zou dus best kunnen zijn dat ik iets verkeerd doe. Iemand tips over hoe dit te verhelpen/verminderen is?

zaterdag 28 december 2002 @ 16:21:45 #235
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_7581487
Vanmorgen neergevallen na het fitnessen . was een seconde of 20 out.

Iemand enig idee wat de oorzaak is?

Ik had net een half uurtje gefietst @ +- 220 watt en hartslag +- 173. (voor mij normale waardes, alleen het fietsen doe ik normaal zo`n 22-25 minuten en geen 30). Afsluitend zo`n 6 minuten cooldown tot een hartslag van 135 (hartslag zakte maar langzaam vond ik). Daarvoor gewoon een warming up gedaan en wat met apparaten gewerkt.
Ook gewoon ontbeten (oke 1 boterhammetje ipv 2), voelde me niet ziek, goed geslapen en gisteren niet veel gedronken. Tijdens het trainen, net als altijd, een bidon (0,4L ?) met kraanwater gedronken.

Ik stapte van de fiets af en het werd een beetje zwart voor mijn ogen (aan de randen van mijn blikveld grijs-zwartig). Ging daarom even 1 a 2 minutjes zitten en het ging niet veel beter dus wilde ik niet meer gaan stretchen en maar meteen gaan douchen. Ik stond op en 5 meter verder zakte ik in. (sportschool in paniek...)

Voorgeschiedenis:
25 jaar, prima conditie. Geen medisch verleden. Het enige bijzondere is dat ik nog maar 7 maanden fanatiek fitness (/sport) en daarmee zo`n 6 kilo ben afgevallen (79kg--> 73 kg @ 1,85 meter (vet% 20,5 --> 16%).
Ik heb een half jaar terug een sport medisch onderzoek (door arts) gehad en daarin was alles goed (alleen wat te zwaar).
Ik eet vegetarisch (geen vlees, geen vis). Overigens ook niet echt veel groente.
Iets dergelijks nog niet meegemaakt op een klein incidentje zo`n 6 weken geleden toen had ik 30 minuten gefietst waarvan 20 @ 250 watt en 10 @ 220 watt. Toen ik daarna van de fiets afstapte wankelde ik wat van vermoedheid, maar niets werd zwart. Niets van aangetrokken aangezien ik een voor mij ongekende inspanning had gedaan. Zou er verband zijn?

Iemand enig idee wat er aan de hand was/is?

[Dit bericht is gewijzigd door Napalm op 28-12-2002 16:57]

You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 28 december 2002 @ 16:40:08 #236
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_7581932
1,85 en je was 79 kg ?? dan was je volgens mij nou niet bepaald Te zwaar ??
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_7581958
vraagje van een beginnend fitnesser. Wat is nou beter? snelle bewegingen of langzame...???
  zaterdag 28 december 2002 @ 16:41:57 #238
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_7581976
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 16:21 schreef Napalm het volgende:
Vanmorgen neergevallen na het fitnessen . was een seconde of 20 out.

Iemand enig idee wat de oorzaak is?

Ik had net een half uurtje gefietst @ +- 220 watt en hartslag +- 173. (voor mij normale waardes, alleen het fietsen doe ik normaal zo`n 22-25 minuten en geen 30). Afsluitend zo`n 6 minuten cooldown tot een hartslag van 135 (hartslag zakte maar langzaam vond ik). Daarvoor gewoon een warming up gedaan en wat met apparaten gewerkt.
Ook gewoon ontbeten (oke 1 boterhammetje ipv 2), voelde me niet ziek, goed geslapen en gisteren niet veel gedronken. Tijdens het trainen, net als altijd, een bidon (0,4L ?) met kraanwater gedronken.

Ik stapte van de fiets af en het werd een beetje zwart voor mijn ogen (aan de randen van mijn blikveld grijs-zwartig). Ging daarom even 1 a 2 minutjes zitten en het ging niet veel beter dus wilde ik niet meer gaan stretchen en maar meteen gaan douchen. Ik stond op en 5 meter verder zakte ik in. (sportschool in paniek...)

Voorgeschiedenis:
25 jaar, prima conditie. Geen medisch verleden. Het enige bijzondere is dat ik nog maar 7 maanden fanatiek fitness (/sport) en daarmee zo`n 6 kilo ben afgevallen (79kg--> 73 kg @ 1,85 meter (vet% 20,5 --> 16%).
Ik heb een half jaar terug een sport medisch onderzoek (door arts) gehad en daarin was alles goed (alleen wat te zwaar).
Iets dergelijks nog niet meegemaakt op een klein incidentje zo`n 6 weken geleden toen had ik 30 minuten gefietst waarvan 20 @ 250 watt en 10 @ 220 watt. Toen ik daarna van de fiets afstapte wankelde ik wat van vermoedheid, maar niets werd zwart. Niets van aangetrokken aangezien ik een voor mij ongekende inspanning had gedaan. Zou er verband zijn?

Iemand enig idee wat er aan de hand was/is?

Kunnen verschillende dingen zijn, allereerst goed gegeten??

- Kan zijn dat je te weinig gegeten hebt.....

- Het doet me denken aan mezelf toen ik bloedarmoede had, toen kreeg ik ook zonder medisch verleden spontaan hetzelfde tijdens een training. Laat het desnoods bij de dokter controleren. Een klein beetje bloed is daarvoor voldoende, dus krijg je alleen speldenprikje in je vinger...

Voor de rest zou ik het zo niet weten.....misschien iemand anders??

zaterdag 28 december 2002 @ 16:44:29 #239
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_7582025
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 16:40 schreef DAMH het volgende:
IDD merkwaardig, maar het kan wel. Dan ben je kwa gewicht niet te zwaar maar is je vetpercentage te hoog.
  zaterdag 28 december 2002 @ 16:53:14 #240
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_7582199
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 16:40 schreef DAMH het volgende:
Tenger postuur, lange nek, weinig spieren en met een vetpercentage van 20,5 had ik toch echt wel een bierbuikje. De sportarts zei dat mijn ideaal gewicht 72-74 kg is dus daar zit ik nu op. (Quetelet-index/BMI was 23,1 is 21,3 en lijkt me nu dus normaal)
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 16:41 schreef Emizea het volgende:
Kunnen verschillende dingen zijn, allereerst goed gegeten??

- Kan zijn dat je te weinig gegeten hebt.....

Zou kunnen maar 1 ipv 2 boterhammen lijkt me niet zoveel uitmaken (had niet veel honger).
PS ik eet vegetarisch.
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 16:41 schreef Emizea het volgende:
- Het doet me denken aan mezelf toen ik bloedarmoede had, toen kreeg ik ook zonder medisch verleden spontaan hetzelfde tijdens een training. Laat het desnoods bij de dokter controleren. Een klein beetje bloed is daarvoor voldoende, dus krijg je alleen speldenprikje in je vinger...
Kanje dat in 6 maanden tijd ontwikkelen? Anders was het tijdens de sporttest wel naar boven gekomen denk ik want daar hebben ze ook bloed afgetapt. Maar weet niet precies waarvoor. In het rapport (6mnd oud) staat:
Hb (mmol/l) : 9,4
Choleseterol (mmol/l): 4,0
Het zegt me helemaal niets maar het schijnt normaal te zijn.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 28 december 2002 @ 17:45:05 #241
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_7582986
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 16:41 schreef Frenkie het volgende:
vraagje van een beginnend fitnesser. Wat is nou beter? snelle bewegingen of langzame...???
Dat je alles rustig en Goed uitvoert dus dat de techniek oke is, meteen te zwaar gaan rausen met gewichten en ze zodoende verkeerd pakken heeft niet zoveel zin ..
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  zaterdag 28 december 2002 @ 17:58:13 #242
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_7583194
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 16:53 schreef Napalm het volgende:
Zou kunnen maar 1 ipv 2 boterhammen lijkt me niet zoveel uitmaken (had niet veel honger).
PS ik eet vegetarisch.
Op zich is dat erg weinig voor een relatief zware inspanning.... Maar als je altijd maar 2 Bammetjes eet zal dat het in princiepe niet zijn.
quote:
Kanje dat in 6 maanden tijd ontwikkelen? Anders was het tijdens de sporttest wel naar boven gekomen denk ik want daar hebben ze ook bloed afgetapt. Maar weet niet precies waarvoor. In het rapport (6mnd oud) staat:
Hb (mmol/l) : 9,4
Choleseterol (mmol/l): 4,0
Het zegt me helemaal niets maar het schijnt normaal te zijn.
Je HB is idd gewoon goed in deze test, maar bij mij is het ook heel snel gegaan.
Voorbeeld hoe het bij mij is gegaan, ik heb dus gezwommen en tijdens de winter NK in januari had ik nergens last van en bij voor de zomer NK had ik zo'n zelfde moment als jij hebt gehad. Daar zit dus ongeveer 4,5 tot 5 maanden tussen. En toen ben ik ook op aanraden van iemand mijn bloed laten checken en mij HB zat toen idd te laag. Hij zat toen op 7.6 ipv het gebruikelijke 9 tot 9.5
Heb toen een een pillen kuurtje van 2 tot 3 weken geloof ik gehad en toen zat ik weer op 9.3

Het hoeft dus zeker niet zo te zijn maar het kan wel.

zondag 29 december 2002 @ 08:50:41 #243
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_7593735
Als je droge spiermassa wil krijgen kan ik BodyPump van LessMils aanbevelen. www.lessmils.nl
Lekker intensief je spierconditie trainen.
Voordelen:
-vetpercantige gaat omlaag
-spiervolume neemt toe
(Doe hiernaar nog een spinning workout

Ikzelf train meestal met setjes van 15, af en toe een setje van 8 of eentje van 35 of 50 herhalingen.

Het is wel aanbevolen om na 2 /3 maanden een ander trainingschema te hanteren om je spieren weer een nieuwe uitdaging te geven. Ze zijn het namelijk dan gewend en groeien niet meer. Verder geniet losse gewichtend de voorkeur boven toestellen, daar je de spieren beter belast en ook je balans verbeterd.
Grote spiergroepen eerst trainen (borst / rug / benen) en een spiergroep minimaal 48 uur laten rusten zodat deze zich kan herstellen)
Optie hiervoor:
-Dag 1: Borst,triceps,buik, bovenkant schouder
-Dag 2: Rug, achterkant schouder, biceps, buik
-Dag 3: Benen, buik, duurtraining:
en weer bij 1 beginnen

Voeding:
-Veel water drinken
-Weinig suiker en verzadigde vetten
-wel onverzadigde vetten (noten,vis)
-voldoende eiwitten (vis en kip)
-vanaf twee uur voor het sporten niet eten (heb je kans dat alles naar boven komt )
-drie uur voor het slapen niet veel meer eten
-Verspreid je maaltijden over de dag (beter vijf kleine dan drie grote maaltijden)
-Voldoende Mineralen zoals Chroom en Calcium

Supplementen:
- Creatine -> Als je het niet kent niet gebruiken, de gevolgen bij onvakkundig gebruik zijn groot. Je lichaam stopt dan namelijk op den duur met zelf creatine aan te maken...
- Aminzozuren & Weiproteinen -> handig, maar gebruik met mate. Ideaal voor een goed spierherstel en een hechter spieerweefsel.

AmericanSports maakt qualitativ goede en betaalbare supplementen (www.vitamins.nl) kan je onder andere krijgen bij De Tuinen en Etos.
Voor alle supplementen geldt: het is een aanvulling op je bestaande voeding en niet gebruiken als je niet weet wat het doet.

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_7595581
ik zou met zo een body bump alleen maar spiermassa verliezen... werkt denk ik ook alleen maar voor mensen die net of niet echt serieus trainen. 15 herhalingen per set is ook erg veel. Als je echt wil groeien is et verstandig rond de 6/8 te gaan zitten en voor kracht nog lager. En na krachttraining cardio is ook niet zo verstandig voor spieropbouw... helemaal spining niet omdat et zo intensief is. Je verbrand zo gigantisch veel spier.

ik mis ook zijkant schouders in je schema en tis verstandiger benen op dag 2 te doen. Verder is 48 uur herstel nog al weinig voor de meeste spiergroepen. Als je langer traint, train je ook met een hogere intensiteit en dan hebben je spieren ook langer rust nodig.

- Aminzozuren & Weiproteinen -> handig, maar gebruik met mate. Ideaal voor een goed spierherstel en een hechter spieerweefsel.

is in principe gewoon voedsel.

pi_7595687
eeehhh, ik wil niet zozeer zeuren ofzo, maar heeft er al iemand antwoorden of adviezen op mijn vragen van gisteren?
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 15:12 schreef Nyame het volgende:
In een ander (reeds gesloten) topic las ik dat als je zowel je spieren traint als cardio doet om wat vet kwijt te raken je spieren ook niet echt zullen ontwikkelen, weet iemand hoe dit zit?

Nog een andere vraag: ik volg nu 2 à 3 maal in de week lessen bodypump, waarin we o.a. series squats (schrijf je dat zo?) en lunges doen. Helaas heb ik niet al te beste gewrichten en heb ik na deze oefeningen altijd pijn in mijn knieen en heupen. En dat terwijl ik niet veel gewicht gebruik; bij het squatten 11 kg en bij de lunges helemaal niets...
Mijn houding schijnt wel goed te zijn, maar dat is natuurlijk een beoordeling op het uiterlijke plaatje, het zou dus best kunnen zijn dat ik iets verkeerd doe. Iemand tips over hoe dit te verhelpen/verminderen is?

Bodypump zal idd. niet zozeer geschikt zijn voor iemand die echt serieus traint, maar voor iemand die het voornamelijk om de lol doet is het wel een geweldig proramma!

Welke lesmills-progrmma's doen jullie nog meer? of helemaal niets? (ik doe zelf ook bodybalance en wil als ik wat beter in conditite ben en mijn gewrichten kunnen het aan ook beginnen met bodycombat, de andere programma's worden hier helaas niet gegeven).

pi_7595820
quote:
Op zondag 29 december 2002 13:19 schreef Nyame het volgende:

ja als je echt spiermassa aan wil zetten moet je een calorie overschot hebben. Dat betekend dus dat je meer moet eten dan dat je op een dag verbruikt. En ja daar wordt je ook vetter van. En als je gaat cardioen doe je dat vaak juist om een calorie tekort te creeren. Ook is et zo dat als je zwaar krachttraint dat je spieren voldoende rust nodig hebben.. cardio is geen rust

Omdat je dus een groot deel van et jaar een calorie overschot hebt.. wor je dus vetter, dan ga je droogtrainen. Droogtrainen is gewoon dieeten alleen wat ingewikkelder omdat je zoveel mogelijk spiermassa's probeert te behouden.

pi_7595924
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 16:41 schreef Frenkie het volgende:
Niet te snel en niet te langzaam. Zeker als beginner moet je nog leren hoe je spieren werken en moet je de oefeningen exact uitvoeren om blessures in de toekomst te voorkomen.
Als je de bewegingen te snel doet doen de spieren waarvoor de oefeningen bedoelt zijn niet al het werk maar helpen omliggende spieren ook mee, en maak je te veel gebruik van momentum en de zwaartekracht.
Te langzaam is ook niet goed, de spieren moeten vermoeid worden door beweging.
Het beste is dat je het in een tempo doet zodat je de spier kan voelen werken.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_7596038
quote:
Op vrijdag 20 december 2002 21:00 schreef Emizea het volgende:
Op dit moment doe ik het volgende en dat doe ik nu 2 weken iedere avond....soms ietwat aangepast als ik voel dat ik last krijg van mijn spieren.

4 * 15 opdrukken elke 2 minuten starten, (ik weet het, tis weining en hou het ook makkelijk vol, maar begin net)

Hier hoop ik dus mijn borst spieren wat mee te trainen.

2 * 10 Shoulder Raises elke 2 minuten met 5 kilo. ( Heb helaas geen lichtere en geen zwaardere gewichten) moet ik nog aanschaffen. (iemand een suggestie waar?)

2 * 10 Front Dumbell Raises elke 2 minuten met 5 kilo

Dat waren de schouders dus. Alles gaat overigens met 5 kilo.....

2 * 20 dumbell curls elke 3 minuten

2 * 20 Concentration Curls elke 3 minuten

Dat was de biceps

2 * 15 Seated Tricep Extension elke 2 minuten

Dat was de triceps.

Iedere avond trainen lijkt me erg onverstandig en ik vind het dan ook niet gek dat je last hebt van je schouder.
Het is veel beter om iedere spiergroep een keer per week te trainen zodat de spier zich kan herstellen en kan groeien.
  zondag 29 december 2002 @ 15:40:51 #249
43276 Scighera
pi_7597943
quote:
Op zondag 29 december 2002 13:10 schreef -Ma3stro- het volgende:
ik zou met zo een body bump alleen maar spiermassa verliezen... werkt denk ik ook alleen maar voor mensen die net of niet echt serieus trainen. 15 herhalingen per set is ook erg veel. Als je echt wil groeien is et verstandig rond de 6/8 te gaan zitten en voor kracht nog lager. En na krachttraining cardio is ook niet zo verstandig voor spieropbouw... helemaal spining niet omdat et zo intensief is. Je verbrand zo gigantisch veel spier.
quote:
Op zondag 29 december 2002 13:19 schreef Nyame het volgende:
Bodypump zal idd. niet zozeer geschikt zijn voor iemand die echt serieus traint, maar voor iemand die het voornamelijk om de lol doet is het wel een geweldig proramma!
Hmm, niet serieus.

Ik train drie jaar,
zondag: spinning +cardio (wordt: spinning en Body Attack)
Maandag: Fitness bovenlichaam
Dinsdag: Spinning of Cardio met Krachttraining benen
Woensdag: Fitness bovenlichaam
Donderdag: BodyPump en Spinning
Vrijdag: Wielrennen of Spinning
Zaterdag Fitness bovenlichaam.

Ik vind een balans tussen kracht,spierconditie, uithoudingsvermogen (hartslag: 50 in rust, 162 onder intensieve inspanning ), en lenigheid dan ook belangrijk. Voor iemand die alleen will spieren wil kweken, breed wil worden en bodybuilding wil gaan doen is dit ook totaal ongeschikt.

Bodypump doe ik egwoon omdat het een variatie is op mijn normale work-outs en het mijn spierconditie ten goede komt.

Daarbij train ik ook met een doel. De piramide 2003 staat op mijn naam
(zoveel mogelijk herhalingen bankdrukken met 65% lichaamsgewicht, squatten met een totaal van 175% Lichaamsgewicht etc)
Volgende doel is de bankdrukcompetitie in Maart.

Ik vind het eerlijk gezegd niet juist om te zeggen dat iemand niet serieus traint omdat ie niet alleen maar aan spiermassa kweken doet...

[Dit bericht is gewijzigd door Scighera op 29-12-2002 15:56]

pi_7598688
niet aanvallend bedoelt ofzo.. maar jij had et over spiermassa kweken door middel van body pump.. en wat betreft spiermassa kweken, is body pump geen effectieve manier, en voor mensen die echt "serieus" bezig zijn met groter worden is dat niets. Dat je wel heel serieus sport heeft daar niets mee te maken.
  zondag 29 december 2002 @ 16:46:12 #251
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_7599220
quote:
Op zondag 29 december 2002 13:47 schreef Thelonious het volgende:
Iedere avond trainen lijkt me erg onverstandig en ik vind het dan ook niet gek dat je last hebt van je schouder.
Het is veel beter om iedere spiergroep een keer per week te trainen zodat de spier zich kan herstellen en kan groeien.
Ja, ik weet het....

Die schouder kwam denk ik niet hierdoor, want ik heb me precies 1 dag ingehouden en heb nergens last meer van!

Maar ik train dus vrij licht en heb ook geen spierpijn e.d daarnaast groei ik wel. Maar het enigste wat ik hier voorlopig mee wil bereiken dat ik al een beetje kracht heb voordat ik de sportschool in duik.

Op het moment dat ik voel dat mijn spieren niet voldoende herstelt zijn sla ik ook zeker wel een avondje over, en dat is al een paar keer gebeurd. En vertouw me maar ik weet wat mij lichaam kan en wat ik voel!

zondag 29 december 2002 @ 17:15:52 #252
43276 Scighera
pi_7599861
quote:
Op zondag 29 december 2002 16:22 schreef -Ma3stro- het volgende:
niet aanvallend bedoelt ofzo.. maar jij had et over spiermassa kweken door middel van body pump.. en wat betreft spiermassa kweken, is body pump geen effectieve manier, en voor mensen die echt "serieus" bezig zijn met groter worden is dat niets. Dat je wel heel serieus sport heeft daar niets mee te maken.
Okay, Mijn fout, ik had je verkeerd begrepen.

Ik wil nog wel even op merken dat het aanbevolen is om de spier wel volledig te strekken en aan te spannen, daar je daarmee de spieren soepel houdt.

Met op Cardio gebasseerde trainen is op zich niets mis mee, je bloeddoorstroming en ademhaling worden verbeterd. waardoor je ook weer beter kan trainen met gewichten. en dat je veel weefsel verliest is gewoon een questie van voldoende brand- en boustoffen aanvullen aanvullen .

pi_7601641
quote:
Op zondag 29 december 2002 16:46 schreef Emizea het volgende:

[..]

En vertouw me maar ik weet wat mij lichaam kan en wat ik voel!

Ik vertrouw je volledig.
pi_7604318
quote:
Op zondag 29 december 2002 15:40 schreef Scighera het volgende:

[..]

[..]

Hmm, niet serieus.

Ik vind het eerlijk gezegd niet juist om te zeggen dat iemand niet serieus traint omdat ie niet alleen maar aan spiermassa kweken doet...

ook ik heb echt nooit willen bedoelen dat je niet serieus traint als je niet alleen spiermassa wilt kweken hoor! Het spijt me als ik iets verkeerds heb gezegd in ieder geval. Bedoelde ook alleen dat bodypump wel geschikt is om je spiermassa te vergroten, en om sterker te worden, maar niet als je een die-hard bodybuilder bent! Daarvoor zijn de bewegingen gewoon te eenvoudig/eenzijdig!

heb je bodybalance al eens uitgeprobeerd? Lijkt me ook iets waar je veel aan gaat hebben als je het probeert. Het lijkt allemaal wat zweverig, maar daarnaast oefent het je lenigheid meer dan wat dan ook, en moet je niet de kracht die het van je spieren vraagt onderschatten!

pi_7607818
Ik zoek nog een mooie fitnesstudio in het centrum van Amsterdam.
Iemand tips?
  maandag 30 december 2002 @ 07:42:21 #256
43276 Scighera
pi_7612764
quote:
Op zondag 29 december 2002 20:53 schreef Nyame het volgende:

[..]

ook ik heb echt nooit willen bedoelen dat je niet serieus traint als je niet alleen spiermassa wilt kweken hoor! Het spijt me als ik iets verkeerds heb gezegd in ieder geval. Bedoelde ook alleen dat bodypump wel geschikt is om je spiermassa te vergroten, en om sterker te worden, maar niet als je een die-hard bodybuilder bent! Daarvoor zijn de bewegingen gewoon te eenvoudig/eenzijdig!

heb je bodybalance al eens uitgeprobeerd? Lijkt me ook iets waar je veel aan gaat hebben als je het probeert. Het lijkt allemaal wat zweverig, maar daarnaast oefent het je lenigheid meer dan wat dan ook, en moet je niet de kracht die het van je spieren vraagt onderschatten!

Sorry dat ik het zo opvatte

Over Body Pump:
Je kweekt er weldegelijk spiermassa mee, alleen in mindere mate dan bij pure krachttraining. Het vergt meer van spierconditie en de aanhechtingen van de spieren. Echt eenzijdig is het niet; je pakt alle spiergropen in een workout waarbij er ook een oefening tussenzit waarbij je rug,biceps,schouders,triceps tegelijk pakt (vergelijkbaar met het bekende gewichtsheffen van wedstrijden)

Helaas heeft mijn sportschool op het moment alleen de BodyPump, BodyJam en BodyAttack licenties. BodyAttack wil ik ook nog gaan volgen.

Een goede buikspieroefening.
Mijn favourite buiksperoefening gaat als volgt:
Op een bal gaan liggen zodat de bal in je rugholte zit (bal komt als je staat tot ongeveer de knie). Vervolgens je evenwicht bewaren, handen achter het hoofd of recht naar boven. Dan recht omhoog bewegen (dus NIET crunchen!).
Je traint je buik op deze manier plat en in de lengte en pakt alle spieren.
(Hierbij komt nog dat dit natuurlijker is aangezien een mens niet voorover loopt maar rechtop ) Je rug wordt niet belast doordat je die bal in je rugholte hebt zitten

maandag 30 december 2002 @ 09:43:40 #257
19479 Mr.J
pi_7613056
quote:
Op zondag 29 december 2002 23:07 schreef Fulton het volgende:
Ik zoek nog een mooie fitnesstudio in het centrum van Amsterdam.
Iemand tips?
www.google.nl

ff serieus: tijdje geleden bij 1 getraind die zit in de 1e of 2e weteringsdwarsstraat. Die was wel aardig...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')