abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117539643

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier 8-)

[ Bericht 0% gewijzigd door CarbonC op 03-10-2012 11:17:17 (Mr Olympia stream verwijderd) ]
pi_117539682
Ik had geen inspiratie voor de titel.
En ik zal later proberen wat Mr. O 2012 foto's in de OP te zetten.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:20:34 #3
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_117539760
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:15 schreef CarbonC het volgende:
Reactie op het broodartikel in de Volkskrant:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)jes-met-de-waarheid/
Wow, mooi staaltje repliek- en tegenrepliek journalistiek van de NRC, thanks voor het delen!

Vinden jullie dat die voedingsprof. uit Wageningen een beetje standhoudt in dit artikel?

En jezus, wat een idioot, deze prof uit Maastricht in de reacties:

quote:
Aardig dat u open staat om bij te leren

Enkele getallen mbt Glycemic Index ( Foster Powel et al. internationale GI waarden, 2002) Glucose 100
Sucrose 67
Franse baquet 95
Wit brood 69-73 :gemiddelde van 7 studies = 70.0

Volkoren gerste brood afhankelijk van de meel samenstelling 43-70 Volkoren rogge brood gemiddelde van 4 Canadese studies =58
Volkoren tarwe (gemiddeld waarde van 8 Canadese studies =65.9

Zaals u ziet is de franse baquet zeer hoog en ligt dicht bij de waarde van glucose In tegenstelling tot wat veel mensen denken heeft suiker GEEN hoge GI De waarden van alle volkoren broden liggen lager dan die van wit brood

Fred Brouns
spreekt zichzelf tegen dat het volkoren tarwebrood wat we met z'n allen eten hier in Nederland zoveel verschilt in GI! Ja, als je rogge or havermout erbij haalt, maar we praten hierover mainstream brood wat door iedereen wordt gegeten!

En lol, zijn werk wordt gefinancierd door een organisatie genaamd 'Health Grain Europe' _O-

bron

[ Bericht 21% gewijzigd door Stereotomy op 03-10-2012 11:38:40 ]
Confidence through competence
pi_117539981
Ik weet het ook allemaal niet. Ik ga in een week wel 10x heen en weer of brood gezond is of niet, maar uiteindelijk eet ik het toch omdat het makkelijk en goedkoop is.
pi_117540262
De motivatie is ver te zoeken momenteel.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2012 @ 11:39:12 #6
230491 Zith
pls tip
pi_117540317
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:57 schreef Stereotomy het volgende:
afaik wordt er veel vis als 'vers' verkocht wat eigenlijk ontdooid is. In ieder geval bij de farm visjes uit Vietnam, en vast ook wel met bepaalde zalm. De visboer geeft niet altijd eerlijk antwoord:

http://arnovb.blogspot.nl/2008/08/panga.html
Voor zo ver ik weet is al het vis dat in nederland verkocht wordt bevroren geweest. Dat is niet zo vreemd bij vietnameese panga of tilapia, maar ook de haring wordt bevroren aangeleverd bij de visboer en de verwerkers van de AH/C1000/etc. Dit is om de parasieten te doden.

De verse vis (bijv zalm) die je bij de AH ziet komt uit dezelfde lading als de bevroren vis, maar is dan al enkele dagen eerder ontdooid. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:30 schreef McNulty het volgende:
Justin deed seminars met Rippetoe en weet zijn peop.

Deze endo heeft echt mijn doel-lichaam; semi-bearmode _O_
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:39:21 #7
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:48:43 #8
69994 seto
-|||--------|||-
pi_117540626
Valt me op dat op verschillende fora Branch Warren veel haat krijgt vanwege zijn plaatsing bij Mr. Olympia :P Weet iemand waarom?

Op bb.com staat ook

quote:
Not the prettiest display of muscle to be seen on an IFBB pro stage, the Branch Warren physique is no-nonsense, blue-collar and super-imposing.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:54:32 #9
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_117540805
quote:
13s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:37 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Hier staat het ook op een laag pitje momenteel. Druk op werk, en tussendoor ook nog druk bezig om m'n verhuizing rond te krijgen voor het einde van de maand. Moet 1 nov eruit zijn. Maar dan zit ik wel weer een paar maanden bij pa&ma, waardoor er meer tijd over blijft om te trainen. Dus vanaf 1 nov. weer voluit aan de bak.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_117540864
Ik loop ook al twee weken te kutten met mn gezondheid. Snel weer aan het werk. Geen zin in, maar dan gebeurt er tenminste wat en ben ik gemotiveerder dan nu.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:09:44 #11
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117541305
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:20 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Wow, mooi staaltje repliek- en tegenrepliek journalistiek van de NRC, thanks voor het delen!

Vinden jullie dat die voedingsprof. uit Wageningen een beetje standhoudt in dit artikel?

[..]

spreekt zichzelf tegen dat het volkoren tarwebrood wat we met z'n allen eten hier in Nederland zoveel verschilt in GI! Ja, als je rogge or havermout erbij haalt, maar we praten hierover mainstream brood wat door iedereen wordt gegeten!

En lol, zijn werk wordt gefinancierd door een organisatie genaamd 'Health Grain Europe' _O-

bron

Op deze manier zien we door de bomen het bos niet meer. Ik ben er allang van overtuigd dat niet wat je eet, maar je gewicht, het belangrijkste is voor je gezondheid.
Ik ging een tijdje terug als health freak door het leven, tegenwoordig ben ik veel soepeler (ook wel stiekem omdat ik bulk).

Dus alle mensen die zich druk maken om volkorenbrood/witbrood, verzadigd/onverzadigd vet etc. en die dik zijn, zouden eerst eens gewoon af moeten vallen. De rest komt daarna wel.
This isn't even my final form.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:11:58 #12
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_117541366
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:20:42 #13
55709 Stereotomy
pi_117541643
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:09 schreef Levolution het volgende:

Dus alle mensen die zich druk maken om volkorenbrood/witbrood, verzadigd/onverzadigd vet etc. en die dik zijn, zouden eerst eens gewoon af moeten vallen. De rest komt daarna wel.
Héél goed punt.

Maakt eigenlijk niet eens zozeer uit op welke manier je blijvend buikvet afvalt. Gaat erom dat het voor jezelf vol te houden is op een leuke manier voor de rest van je leven.

quote:
:D :P

[ Bericht 19% gewijzigd door Stereotomy op 03-10-2012 12:25:55 ]
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:44:56 #14
157922 fathank
pi_117542421
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:09 schreef Levolution het volgende:

[..]

Op deze manier zien we door de bomen het bos niet meer. Ik ben er allang van overtuigd dat niet wat je eet, maar je gewicht, het belangrijkste is voor je gezondheid.
Ik ging een tijdje terug als health freak door het leven, tegenwoordig ben ik veel soepeler (ook wel stiekem omdat ik bulk).

Gewicht hoeft niet persé leidend te zijn imho. Heb een keer bij een of ander programma waar ze een dunne gast en een dikkerdje een week op elkaar dieet zette. Die dunne gast at alleen 2 frikandelbroodjes op een dag, 2 marsen en 's avonds hamburger met friet zo ongeveer. Die woog nog geen 60 kilo, was graatmager had wel een cholesterol niveau van een morbide obesitas patiënt zo ongeveer.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:47:26 #15
55709 Stereotomy
pi_117542496
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:44 schreef fathank het volgende:

[..]

Gewicht hoeft niet persé leidend te zijn imho. Heb een keer bij een of ander programma waar ze een dunne gast en een dikkerdje een week op elkaar dieet zette. Die dunne gast at alleen 2 frikandelbroodjes op een dag, 2 marsen en 's avonds hamburger met friet zo ongeveer. Die woog nog geen 60 kilo, was graatmager had wel een cholesterol niveau van een morbide obesitas patiënt zo ongeveer.
Acuut je dieet veranderen heeft ook acuut invloed op je cholesterolwaardes. Net als beweging: als jij iemand op een lichte tot middelzware cardio regimen zet, en je meet de cholesterolwaardes voor en na, dan heb je na een weekje cardio ook spectaculair betere cijfers. :)

Veel buikvet + weinig beweging + hogere leeftijd = recept voor disaster :) Althans, de kans is hoger dat je iets krijgt, uiteraard kun je ook nog gewoon door een auto overreden worden ofzo. :P
pi_117542532
Get ripped or die mirin' :D
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:51:27 #17
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117542623
Natuurlijk is dieet wel enigszins belangrijk, maar je ziet ook wel dat cholesterol-/triglyceridenspiegels gewoon normaal zijn bij mensen met een slecht dieet, maar met een gezond gewicht. Ik denk dat overgewicht het grootste risicofactor is voor veel ziekten (dat betekent dus niet dat er geen andere risicofactoren bestaan).
Het is natuurlijk ook afhankelijk van genetische factoren, de één is nou eenmaal vatbaarder voor slechte spiegels dan de ander.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:54:26 #18
157922 fathank
pi_117542725
Achja, ik hou het wel simpel bij kcal 'bijhouden' en beetje opletten op de inname van geraffineerde suikers. De rest wordt me te ingewikkeld om dagelijks mee bezig te zijn. Het moet leuk blijven en vol te houden zijn.
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2012 @ 13:37:31 #19
230491 Zith
pls tip
pi_117544250
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:51 schreef Levolution het volgende:
Natuurlijk is dieet wel enigszins belangrijk, maar je ziet ook wel dat cholesterol-/triglyceridenspiegels gewoon normaal zijn bij mensen met een slecht dieet, maar met een gezond gewicht. Ik denk dat overgewicht het grootste risicofactor is voor veel ziekten (dat betekent dus niet dat er geen andere risicofactoren bestaan).
Het is natuurlijk ook afhankelijk van genetische factoren, de één is nou eenmaal vatbaarder voor slechte spiegels dan de ander.
Mja

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:21:15 #20
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117545968
quote:

Metabool syndroom
:
quote:
The most important factors are weight, genetics,[18][19][20][21] endocrine disorders (such as polycystic ovary syndrome in women of reproductive age), aging, and sedentary lifestyle, (i.e., low physical activity and excess caloric intake).[22]
Zie ook kopje 'Risk factors'. Wiki, maar toch. Los van het feit dat je genetisch 'pech' kan hebben, zijn de symptomen van metabool syndroom goed in te perken. Het is geen algeheel geldend excuus.
pi_117546833
Dik zijn is het gevolg van consistent en consequent teveel eten. Als je consistent teveel eet dan zullen ook je cholesterolwaardes en basically alle bloedmarkers slecht zijn. Maar er zijn ook diabetici die heel dun zijn, en ook mensen zonder overgewicht krijgen hart-en vaatziekten.

Dus ik denk dat voor je diëet de volgende factoren in deze volgorde het belangrijkst zijn:

1. Nourishment; krijg je alle vitaminen, mineralen en essentiële vetzuren/aminozuren binnen?
2. Total calorie intake; Eet je meer dan je lichaam redelijkerwijs kan gebruiken waardoor je insulineresistentie en andere nare dingen laat gebeuren.
3. Eet je veel (veel = 60-70% total macros) koolhydraten (en vooral fructose) en veel omega-6 eet?

Dus zorgen dat je goed gevoed bent is het belangrijkste, daarna dat je niet teveel eet, en daarna dat je goed eet. Met 1 en 2 alleen kan je al heel ver komen :)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:43:27 #22
55709 Stereotomy
pi_117546937
Ik denk dat dat wel een aardige top 3 is :)
pi_117548551
quote:

[..]

[..]

bron

Holy shit wat een moeilijk harde retard is die Brouns.

Die vent heeft echt geen idee waar hij het over heeft, en dat noemt zich een professor. Zeker een kindje van het PGO systeem.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:48:08 #24
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117549417
Niet voor niets is het een drogreden om beroep te doen op autoriteit: ook professoren weten niet alles. Dat is wel vaker te merken.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:51:25 #25
55709 Stereotomy
pi_117549538
Als wetenschapper met carrière heb je *echt* een probleem als blijkt dat je onderzoeksgebied op drijfzand berust. Al die jaren aan papers die je hebt gepubliceerd, je status, je toekomst is gebaseerd op de credits van je onderzoek, en als dat onderuit wordt gehaald, kom je nergens echt meer goed aan de bak.

Stel dat alle wetenschappers die al tientallen jaren hebben geroepen dat low-fat dé beste methode is om hart- en vaatziekten en diabetes tegen te gaan, nu opeens moesten gaan toegeven dat ze er naast zaten. Dan heb je echt een probleem met je carriere.

Keerzijde van de wetenschappelijke wereld... (en ook deels de reden waarom ik geen PhD wilde doen in dat wereldje...)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:55:21 #26
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117549687
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:51 schreef Stereotomy het volgende:
Als wetenschapper met carrière heb je *echt* een probleem als blijkt dat je onderzoeksgebied op drijfzand berust. Al die jaren aan papers die je hebt gepubliceerd, je status, je toekomst is gebaseerd op de credits van je onderzoek, en als dat onderuit wordt gehaald, kom je nergens echt meer goed aan de bak.

Stel dat alle wetenschappers die al tientallen jaren hebben geroepen dat low-fat dé beste methode is om hart- en vaatziekten en diabetes tegen te gaan, nu opeens moesten gaan toegeven dat ze er naast zaten. Dan heb je echt een probleem met je carriere.

Keerzijde van de wetenschappelijke wereld... (en ook deels de reden waarom ik geen PhD wilde doen in dat wereldje...)
Wel jammer dat het zo moet lopen. Zolang er niet gefraudeerd wordt, is het niet zo erg om ernaast te zitten, want goed wetenschappelijk onderzoek uitvoeren is heel lastig (confounders etc.). Juist deze druk zorgt ervoor dat de wetenschapper dogmatisch wordt en niet voor verbetering openstaat.
pi_117549699
quote:

[..]

[..]

bron

Ik heb even geen tijd om het uitgebreid te lezen, maar klaarblijkelijk maken de kwateit van de gebruikte granen en een goede manier van broodbakken nogal uit. Ik wil graag een bakker die gewoon goed brood bakt, ookal is dat misschien wat duurder. Bagger "voeding" is er al genoeg te koop.

Ik eet met name brood op mijn werk. Een alternatief zie ik niet: als 40+ manager ga ik echt niet home-made tonijnsalades naar binnenschuiven, zoals 20 jarige puber+ beginnende KT-ers nog wel eens plegen te doen.

(nog afgezien van dat tonijn met uitsterven bedreigd wordt).
pi_117549749
Motivatie is hier juist goed; had afgelopen veel werk (stress), maar dat lijkt nu voorbij.
Meteen vandaag erg goede training gehad met o.a. evenaring van dumbbell press record (10x42kg).

M.b.t. Branch Warren: het schijnt nogal een eikel te zijn in de omgang, maar waarom men zo afgeeft op zijn figuur is mij niet direct duidelijk. Misschien niet droog/gedefineerd genoeg?
pi_117549774
M.b.t. brood: als ik ooit een grotere keuken/huis heb, koop ik zelf een broodbakmachine (en ook zo'n pizzapan).
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:59:24 #30
157922 fathank
pi_117549814
Eerst volgende wat op mijn lijstje staat is een rijstkoker. Maar voor die 3,5 week dat ik nog in dit huis zit stel ik de aankoop even uit tot ik in m'n nieuwe eigen hut zit.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:01:04 #31
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117549876
Je hebt helemaal gelijk, wat is er mis met meel, water/melk, gist en een snufje zout? _O_
Altijd die E-nummers, plantaardige oliën, een shitload aan zout. Oké, het moet houdbaar blijven, maar zorg dat er ook een fatsoenlijke aanbod van goed brood naast bestaat.
pi_117550061
Get ripped or die mirin
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:09:01 #33
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_117550150
quote:
13s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:37 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
x2
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_117550179
Nr. 1: Phil Heath

Nr. 2: Kai Greene

Nr. 3: Shawn Rhoden:
pi_117551307
Beatrix wil Friso uit lijden verlossen
Nieuwe geruchten over prins Friso, afkomstig van onze zuiderburen. Volgens het Vlaamse magazine TV Familie staan de Oranjes voor een dilemma. Beatrix zou haar zoon 'uit zijn lijden willen verlossen, terwijl Mabel haar man koste wat kost in leven wil houden.'

Best zonde hè, dood gaan tijdens een Ski ongelukje, terwijl je nooit shredded bent geweest, of zelf nog nooit ripped en jacked hebt rondgelopen op deze planeet.

Ik wens de familie het allerbeste, mogen ze maar snel er over heen geraken zodat hun focus weer op het mooie leven kan gericht worden en ze het pad naar shreddedness mogen vinden.

Bron

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2012 16:48:42 ]
pi_117551375
Moge de goden der aesthetics hem vergeven.
pi_117551591
Godverdomme, wat is trainen toch heerlijk tussen het huiswerk maken door. Even ontstressen en alle frustraties eruit.

Iemand trouwens nog suggesties voor een eiwitrijk ontbijt met veel kcal? Morgen van 08:20 uur tot 17:30 uur colleges, weinig gelegenheid om eten te nemen dus moet even stevig ontbijten. Daarna haal ik wel een broodje tonijn in de stad of zo
pi_117551646
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:47 schreef ZuidGrens het volgende:
Godverdomme, wat is trainen toch heerlijk tussen het huiswerk maken door. Even ontstressen en alle frustraties eruit.

Iemand trouwens nog suggesties voor een eiwitrijk ontbijt met veel kcal? Morgen van 08:20 uur tot 17:30 uur colleges, weinig gelegenheid om eten te nemen dus moet even stevig ontbijten. Daarna haal ik wel een broodje tonijn in de stad of zo
Tonijn shake is een aanrader op de nuchtere maag.
pi_117551709
Gebakken/ gekookte eieren ?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:49:51 #40
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117551713
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:47 schreef ZuidGrens het volgende:

Roerei van x eieren in een flinke klont boter maken en een blik ansjovis erop gooien en eten met x boterhammen.
pi_117552205
zo back form teh gym. eventjes die beentjes en schouders geklapt.
Squatte 70 voordat ik paar maanden was gestopt.
Doe nu gewoon 55 kg , en dan gewoon diep zoals het hoort.
Zie dat veel mensen focussen op veel gewicht pakken bij de squat en daardoor niet diep genoeg gaan. Zo was ik ook bezig eigenlijk. Nu ik iets lager dan paralel ga voel ik me glutes ook meer werk verrichten.

post workout; mc mood. Was een slappe hap, dat ei hoort niet op die hamburger.

voel me nog wel vaag van die jack3d , raar spul.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:30:09 #42
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_117553277
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:01 schreef YeenBoutDatLife het volgende:
zo back form teh gym. eventjes die beentjes en schouders geklapt.
Squatte 70 voordat ik paar maanden was gestopt.
Doe nu gewoon 55 kg , en dan gewoon diep zoals het hoort.
Zie dat veel mensen focussen op veel gewicht pakken bij de squat en daardoor niet diep genoeg gaan. Zo was ik ook bezig eigenlijk. Nu ik iets lager dan paralel ga voel ik me glutes ook meer werk verrichten.

post workout; mc mood. Was een slappe hap, dat ei hoort niet op die hamburger.

voel me nog wel vaag van die jack3d , raar spul.
Goed bezig, form > gewicht uiteraard.
Ik was vandaag ook benen en schouders aan het doen maar nadat ik had gesquat ging ik dumbell lunges doen, eerst 20kg 8x per been. Niks aan de hand, vervolgens 24kg x6 en kreeg me toch een steek net boven mijn rechterknie in mijn bovenbeen.

Heb het ook weleens eerder gehad tijdens squatten, na ff het een beetje te masseren gaat het wel voorbij daarna heb ik nog 28kg x4 gedaan.

Vandaag ook voor het eerst Militairy Press gedaan, ging wel lekker: 40kg x10, 50kg x8 60kg x4.
pi_117553508
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:30 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Goed bezig, form > gewicht uiteraard.
Ik was vandaag ook benen en schouders aan het doen maar nadat ik had gesquat ging ik dumbell lunges doen, eerst 20kg 8x per been. Niks aan de hand, vervolgens 24kg x6 en kreeg me toch een steek net boven mijn rechterknie in mijn bovenbeen.

Heb het ook weleens eerder gehad tijdens squatten, na ff het een beetje te masseren gaat het wel voorbij daarna heb ik nog 28kg x4 gedaan.

Vandaag ook voor het eerst Militairy Press gedaan, ging wel lekker: 40kg x10, 50kg x8 60kg x4.
military press is met je voeten naast elkaar he, voeten wijd is overhead barbell press.
Ik denk dat ik gewoon blijf bij dumbell shoulder press, of zijn die andere presses superieur?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:43:55 #44
354147 SunTzu
pi_117553715
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:37 schreef YeenBoutDatLife het volgende:

[..]

military press is met je voeten naast elkaar he, voeten wijd is overhead barbell press.
Ik denk dat ik gewoon blijf bij dumbell shoulder press, of zijn die andere presses superieur?
Ik heb de tips van het filmpje in het vorige topic gevolgd, pagina 11 geloof ik.
Benen redelijk dicht bij elkaar gewoon de barbell vervolgens eerst op je borst leggen en vanaf daar omhoog en dan weer terug op je borst. Bij de overhead til ik 'm in 1 keer door vanaf de grond naar boven.

Dumbell shoulder press heb ik ook nog gedaan, normaal voelde ik mijn schouders bijna niet maar met het toevoegen van de militairy voel ik ze wel alhoewel dat ook kan zijn omdat dit de eerste keer is dat ik deze heb gedaan.

Ik hou zelf wel meer van compound oefeningen dan isolatie.

edit: deze 2 filmpjes
kwam uit deze posts:

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:27 schreef CarbonC het volgende:
En een LedZep approvel artikel op de site van Arnold:
http://www.schwarzenegger(...)e-Building-Exercises
quote:

[ Bericht 17% gewijzigd door SunTzu op 03-10-2012 17:50:43 ]
pi_117554146
quote:

Nuttig filmpie.
pi_117557132
Een klasgenoot van mij die ook bezig is met bodybuilding, is afgelopen weekend begonnen met een Cyclic Ketogenic Diet. Ik ben benieuwd wat voor resultaten hij ermee boekt.
If not now, then when.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:18:58 #47
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_117557254
Morgen maar benen doen. Nu te moe om vol te kunnen knallen.
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_117559762
Stukkie hardlopen na squatten en lunges is een keiharde afrader (of aanrader als je van afzien houdt).
pi_117559842
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:06 schreef obsama het volgende:
Stukkie hardlopen na squatten en lunges is een keiharde afrader (of aanrader als je van afzien houdt).
Valt wel mee toch, ik vind het wel gaan op de lopende band. Die verzuring trekt redelijk weg en het schijnt zelfs te helpen tegen spierpijn de dagen erna.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:18:46 #50
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_117560458
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:06 schreef obsama het volgende:
Valt mee. Vind het andersom veel erger.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_117560765
ik heb nog een ongeopende pot creatine, wil er mee beginnen.
Op de pot staat dosering; 5 gram
niet trainingsdagen; 2 doseringen verdeeld over de dag.
trainingsdagen; 1 dosering voor training en 1 dosering na training.

Dus volgens deze beschrijving zou ik 10 gram per dag moeten nemen?
En laadfase is bullshit toch?
enlighten me !
pi_117560890
Bikkels, ging kapot van de kramp
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:26:43 #53
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_117560902
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:23 schreef YeenBoutDatLife het volgende:

enlighten me !
Ik zou gewoon 5 per dag doen, die 10 gram is om te loaden en dat heeft 0,0 effect over de lange termijn. Aangezien je in het begin iets meer gains maakt, maar dat heft zich op nadat je met 5 gram op hetzelfde niveau zit. Het duurt enkel wat langer voor je daar zit, kwestie van een week of iets langer iirc.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:29:47 #54
55709 Stereotomy
pi_117561059
http://www.aworkoutroutine.com/taking-creatine/

^^ beste creatineinstructie ooit. Volg deze superingewikkelde cycle-cyclus-kuur tot op de letter en je maakt de gains van je leven!
pi_117561730

Wtf, na 6 maanden krachttraining en ze is nog asian ook.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:46:03 #56
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_117561796
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:29 schreef Stereotomy het volgende:
http://www.aworkoutroutine.com/taking-creatine/

^^ beste creatineinstructie ooit. Volg deze superingewikkelde cycle-cyclus-kuur tot op de letter en je maakt de gains van je leven!
Hardop gelachen.
BEASTMODE
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:47:37 #57
55709 Stereotomy
pi_117561878
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:44 schreef IrCute het volgende:
[ afbeelding ]

Wtf, na 6 maanden krachttraining en ze is nog asian ook.
Linkerbroek: 2% elastan en 98% katoen, rechterbroek: 15% elastan en 85% katoen? :D

Die rechterbroek is zo'n legging met spijkerbroek print erop, je kont komt er nu eenmaal beter uit daarmee oO<
pi_117562284
Jacked Micro binnen. Vrijdagmorgen eens testen. :)
pi_117563816
quote:
10s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:47 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Linkerbroek: 2% elastan en 98% katoen, rechterbroek: 15% elastan en 85% katoen? :D

Die rechterbroek is zo'n legging met spijkerbroek print erop, je kont komt er nu eenmaal beter uit daarmee oO<
Dat is waar, en op de rechterfoto duwt ze dr kont ook naar achteren, maar dan nog, vind het wel een flinke vooruitgang.
pi_117564304
Lief dagboek,

Vandaag eindelijk weer verder kunnen gaan met squats. Knieblessure wordt minder, heb alleen nog last op het laagste punt van mijn squat.

Mijn opleiding tot fysio is erg interessant mbt krachttraining. Gaat toch meer kennis in om dan ik dacht. Ik geniet hier in België ook steeds meer van de sportschool. Veel mensen met verstand. Zag zelfs een kerel die ooit het WR bankdrukken (drug free ) had in zijn gewichtsklasse.

/lief dagboek
pi_117564713
Spiergeheugen is zo fijn. van de 90kg naar 94 gegaan in iets meer dan een maand. Duurt niet lang en ik zit weer op mijn vroegere niveau. Alleen mijn bf is wel een stukje hoger. en wel wat meer massa.

Merk wel dat ik serieus wat conditie training moet gaan doen. heb last van mijn slechte conditie bij het liften.

/lief dagboek
pi_117564744
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:20 schreef IrCute het volgende:

[..]

Dat is waar, en op de rechterfoto duwt ze dr kont ook naar achteren, maar dan nog, vind het wel een flinke vooruitgang.
Dit is een betere denk ik:

If not now, then when.
pi_117564901
Jezus wat een oma reet had ze :'( _O-

Andere foto van dat zelfde meisje wat ik net postte trouwens.
pi_117565115
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:35 schreef IrCute het volgende:
Jezus wat een oma reet had ze :'( _O-

[ afbeelding ]

Andere foto van dat zelfde meisje wat ik net postte trouwens.
Vrouwen moeten gewoon squatten. Zo mooi...

Maar nee, waarom squatten als je ook 5km/h op de crosstrainer kan
pi_117565125
aha het is een vrouwen billen topic geworden..
pi_117565229
quote:
15s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:38 schreef Mithras82 het volgende:
Zeikerd :') Het is toch relevant aan dit topic of niet dan? Ik ben een vrouw en ik doe aan krachttraining, mag ik dan niet eens een foto plaatsen van een vrouwenkont? Wat voor een vrouw een van de belangrijkste spieren zijn om te trainen :+
pi_117565429
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:40 schreef IrCute het volgende:

[..]

Zeikerd :') Het is toch relevant aan dit topic of niet dan? Ik ben een vrouw en ik doe aan krachttraining, mag ik dan niet eens een foto plaatsen van een vrouwenkont? Wat voor een vrouw een van de belangrijkste spieren zijn om te trainen :+
Is dat belangrijker dan bij een man dan?
pi_117565578
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:55 schreef kevin_ het volgende:
Jacked Micro binnen. Vrijdagmorgen eens testen. :)
Dat is de nieuwe Jacked zonder DMAA? Is er verder nog wat aan veranderd?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:45:14 #69
55709 Stereotomy
pi_117565625
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:42 schreef Mithras82 het volgende:

[..]

Is dat belangrijker dan bij een man dan?
Voor hun blijkbaar wel.

Als ik vrouwen aan de apparaten zie, dan is dat vaak voor beenapparaten. Leg press, curl, extension, abductor, adductor, en de glutes machine als de gym dat heeft.
pi_117565716
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:44 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dat is de nieuwe Jacked zonder DMAA? Is er verder nog wat aan veranderd?
Yes. Bijna alles is veranderd.

pi_117565761
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:45 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Voor hun blijkbaar wel.

Als ik vrouwen aan de apparaten zie, dan is dat vaak voor beenapparaten. Leg press, curl, extension, abductor, adductor, en de glutes machine als de gym dat heeft.
Ik vind van wel ja. Ik train mijn hele lichaam, maar een goed gevormde kont is een van mijn grootste doelen. Waar het bij de meeste mannen meer om het bovenlichaam gaat.
pi_117566258
quote:
Een man die aan het zeiken is over goed gevormde vrouwen billen. :')
If not now, then when.
pi_117566344
ff een kort vraagje
als ik mijn eiwit / kh / vet in procenten wil uitdrukken, bijv 33/33/33
moet dan naar het aantal gram kijken of naar het aantal cal voor de eiwit / kh / vet ?
pi_117566352
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:46 schreef IrCute het volgende:

[..]

Ik vind van wel ja. Ik train mijn hele lichaam, maar een goed gevormde kont is een van mijn grootste doelen. Waar het bij de meeste mannen meer om het bovenlichaam gaat.
Ik train mij onder lichaam ook intensiever dan mijn boven lichaam. Zijn nou eenmaal grotere spieren armen hoef ik eigenlijk niet eens te trainen wanneer ik mijn borst en rug en schouders getraint heb. Maar vindt een beetje biceps pomp wel fijn :)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:53:38 #75
55709 Stereotomy
pi_117566382
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:53 schreef MrNiles het volgende:
ff een kort vraagje
moet dan naar het aantal gram kijken of naar het aantal cal voor de eiwit / kh / vet ?
Gaat om de energie :)
pi_117566405
quote:
10s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Een man die aan het zeiken is over goed gevormde vrouwen billen. :')
sorry :p
pi_117566501
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:53 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Gaat om de energie :)
dus het aantal gram omrekenen naar kcal
ff checken dat ik het zeker goed heb
pi_117566658
M.b.t. man-vrouw: alles wat helpt om vrouwen aan de KT te krijgen is geoorloofd (mijn mening).
Het is ook alweer even geleden dat hier echt KT-ende vrouwen rondhingen (no offence).
2 links om vrouwen te overtuigen:
http://www.schwarzenegger(...)uild-a-sexy-physique
www.slank-en-sterk.nl
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:57:33 #79
55709 Stereotomy
pi_117566665
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:55 schreef MrNiles het volgende:

[..]

dus het aantal gram omrekenen naar kcal
ff checken dat ik het zeker goed heb
Jep, dus als je 200 kcal aan carbs, 200 kcal aan vet en 200 kcal aan eiwit eet op een dag, heb je om en nabij de 33/33/33 macro's, ook al heb je dus ongeveer aan vet de helft van het aantal gram carbs, of de helft van het aantal gram eiwit op.
pi_117566796
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:46 schreef IrCute het volgende:

[..]

=> squat, squat en squat.
SPOILER
pi_117567040
creatine: 5 gram per dag is genoeg; oplaadfase is achterhaald.

M.b.t. warm/koud (Raymond): ik heb het ook vaak warm.
M.b.t. schijten: als je goed gezond leeft verloopt je spijsvertering sneller dan als je dat niet doet. Ik klei tegenwoordig drie keer per dag.
pi_117568653
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:58 schreef CarbonC het volgende:

[..]

=> squat, squat en squat.
SPOILER
Ik doe 3x pw een fullbody programma waarbij ik squats,lunges, deadlifts etc doe. En daarnaast nog 2x per week dit http://www.t-nation.com/f(...)lling_the_glute_myth :@ Vond het trouwens wel een interessant artikel, het kan vast geen kwaad om het op mijn rustdagen eventjes te doen :D
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:26:54 #83
354147 SunTzu
pi_117568755
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:25 schreef IrCute het volgende:

[..]

Ik doe 3x pw een fullbody programma waarbij ik squats,lunges, deadlifts etc doe. En daarnaast nog 2x per week dit http://www.t-nation.com/f(...)lling_the_glute_myth :@ Vond het trouwens wel een interessant artikel, het kan vast geen kwaad om het op mijn rustdagen eventjes te doen :D
Deze vrouw _O_
pi_117569109
Van de producer van de legendarische film Pumping Iron, komt nu Generation Iron! _O_

If not now, then when.
pi_117569163
Ben nu bezig op de site over de if calculator. (http://www.1percentedge.com/ifcalc/)

M'n BMR is 2149 kcal men TDEE is 2578.

Om te cutten moet ik mijzelf richten op 2578? (en hier dan circa 400-500 kcal afhalen)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:33:46 #86
55709 Stereotomy
pi_117569224
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:33 schreef MrGuma het volgende:
Ben nu bezig op de site over de if calculator. (http://www.1percentedge.com/ifcalc/)

M'n BMR is 2149 kcal men TDEE is 2578.

Om te cutten moet ik mijzelf richten op 2578? (en hier dan circa 400-500 kcal afhalen)
Yup. Is een eerste grove schatting. Kijken wat je lichaam doet op dat aantal kcal minus 400/500, en van daaruit aanpassen.
pi_117569321
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:33 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Yup.
Oke top. En ik weet dat het al een keer gezegd is maar ik moet mijzelf nu vooral richten op een lage(re) kcal en vet verhouding? (en vet natuurlijk niet te laag ivm energiemodus ed)

Edit; thanks op je edit in je post! :)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:37:00 #88
55709 Stereotomy
pi_117569464
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:35 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Oke top. En ik weet dat het al een keer gezegd is maar ik moet mijzelf nu vooral richten op een lage(re) kcal en vet verhouding? (en vet natuurlijk niet te laag ivm energiemodus ed)
Minder kcal, energie innemen dan dat je dagelijks verbruikt, zodat je lichaam de rest moet compenseren uit je lichaamsvet, is de clou tot vet afvallen.

Hou ongeveer 2 g eiwit per kg lichaamsgewicht aan. Blijf zwaar trainen.

En speel zelf met de carbs/vet verhouding en kijk wat je het prettigst vindt.

Klaar: recept voor vetverlies en spierbehoud.
pi_117569746
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:26 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Deze vrouw _O_
Dit.
+1 respect.
pi_117569895
ben voor iemand uit aan het rekenen hoeveel ze zou moeten eten
via een sportcentrum zit ze bij een dieetist en die zegt dat het allemaal goed gaat terwijl ik vind dat ze veel te weinig eet. Dus ff tellen.

Met het bepalen van het te eten kcal, moet je dan rekening houden met het (over)gewicht van die persoon?
Moet een zwaarder persoon met een bepaalde spiermassa meer kcal tot zich nemen dan een lichter persoon met dezelfde spiermassa?

Waarschijnlijk zal ik haar moeten overtuigen meer te gaan eten,
ongeveer zo'n 500 - 700 kcal meer
weet iemand ergens een leuk motiverend verhaal hierover op internet
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:44:43 #91
354147 SunTzu
pi_117569962
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:41 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dit.
+1 respect.
Toch jammer dat niet meer vrouwen dit doen, ik heb het zo vaak tegen velen verteld dat ze krachttraining zouden moeten doen maar fuckkkk de meeste kerels hebben niet eens discipline om het vol te houden. Er is wel 1 meisje waar ik hoop voor heb, die wil dus met mij meegaan en daarbij ook zwemmen.

Ey brah's wat nou als iedereen hier zoveel mogelijk vrouwen gaat laten krachttrainen en die vrouwen die resultaat hebben het weer door gaan verspreiden. We gaan gewoon het Nederlandse straatbeeld langzaam opschonen samen :P
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:46:32 #92
55709 Stereotomy
pi_117570095
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:43 schreef MrNiles het volgende:

Met het bepalen van het te eten kcal, moet je dan rekening houden met het (over)gewicht van die persoon?
Moet een zwaarder persoon met een bepaalde spiermassa meer kcal tot zich nemen dan een lichter persoon met dezelfde spiermassa?
Uiteraard. Een persoon A of identieke tweelingzus A + een rugzak van 20 kilo de hele dag om... de rugzakversie van de tweeling zal meer verbruiken op een dag.

quote:
Waarschijnlijk zal ik haar moeten overtuigen meer te gaan eten,
ongeveer zo'n 500 - 700 kcal meer
weet iemand ergens een leuk motiverend verhaal hierover op internet
Nou, zou eerst ff gaan kijken hoeveel ze nodig heeft en hoeveel ze eet, en wat haar lichaam met de energieinname doet :)
pi_117570204
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:44 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Toch jammer dat niet meer vrouwen dit doen, ik heb het zo vaak tegen velen verteld dat ze krachttraining zouden moeten doen maar fuckkkk de meeste kerels hebben niet eens discipline om het vol te houden. Er is wel 1 meisje waar ik hoop voor heb, die wil dus met mij meegaan en daarbij ook zwemmen.

Ey brah's wat nou als iedereen hier zoveel mogelijk vrouwen gaat laten krachttrainen en die vrouwen die resultaat hebben het weer door gaan verspreiden. We gaan gewoon het Nederlandse straatbeeld langzaam opschonen samen :P
Ik vond het in het begin nogal intimiderend. Ik ben echt het enige meisje in de sportschool dat daar 3x pw staat, ik zie soms meisjes sporadisch wel eens wat oefeningen doen, maar dan vaak veel reps met laag gewicht.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:26 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Deze vrouw _O_
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:41 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dit.
+1 respect.
thx :P
pi_117570224
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:44 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Het gaat het ene oor in en het andere uit. Het klinkt leuk en aardig, maar mensen zijn alleen gedisciplineerd om ECHT iets te doen als zij dat ook ECHT willen. Op mensen inpraten is een zinloze taak die niet aan jou besteed is. Zo denk ik er over.
If not now, then when.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:51:11 #95
55709 Stereotomy
pi_117570368
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:48 schreef IrCute het volgende:

[..]

Ik vond het in het begin nogal intimiderend. Ik ben echt het enige meisje in de sportschool dat daar 3x pw staat, ik zie soms meisjes sporadisch wel eens wat oefeningen doen, maar dan vaak veel reps met laag gewicht.
Mijn gym hebben ze heringericht met schotjes en spiegels. Squatrek en de meeste vrije gewichtenbankjes zijn vanaf de ingang niet meer te zien. Daarvóór staan nog een zooi apparaten. En dáár weer voor staan de bosu ballen, matjes en dumbbels tot 5 kg waar de meeste vrouwen aan zitten.

Ik kan me idd voorstellen dat je als vrouw minder gauw zo'n ruimte binnenstapt. Overigens is er nog een 2e krachttrainingsruimte met de allerlichtste LifeFitness apparaten, met name voor bejaarden en vrouwen. De sfeer is daar wat minder hardcore dan in de hoofdruimte.
pi_117570370
Mijn macro's vandaag waren: 41,26 - 15,26 - 31,46. Niks mis mee denk ik?
If not now, then when.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:51:56 #97
55709 Stereotomy
pi_117570415
quote:
5s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Mijn macro's vandaag waren: 41,26 - 15,26 - 31,46. Niks mis mee denk ik?
Als je er ook ff bijzet wat wat is :P

Maar hier kan niks mis mee zijn, zeker niet voor een dag.
pi_117570570
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:51 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Als je er ook ff bijzet wat wat is :P

Maar hier kan niks mis mee zijn, zeker niet voor een dag.
E, K, V. Leek mij wel duidelijk. :P

Mijn macro's verschillen per dag, trainingsdagen wat meer carbs. Proteine sowieso altijd rond de 200gr. Carbs zijn sowieso altijd wat hoger doordat ik cashewnoten eet, waar ik verslaafd aan ben geworden. :P
If not now, then when.
pi_117570589
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:46 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Uiteraard. Een persoon A of identieke tweelingzus A + een rugzak van 20 kilo de hele dag om... de rugzakversie van de tweeling zal meer verbruiken op een dag.

[..]

Nou, zou eerst ff gaan kijken hoeveel ze nodig heeft en hoeveel ze eet, en wat haar lichaam met de energieinname doet :)
net zitten tellen en kom met 2 glazen cola erbij niet verder dan 1200kcal
ze is al veel afgevallen 15kg, maar nu stagneert het een beetje...iig geen kilo per week meer.
BMR zal rond de 1700kcal zitten,
2x pw sporten (veel herhalingen met weerstandsbanden) +300 op een sportdag

zoiets had ik bedacht...en dan 33/33/33 macro verhouden
ze zit nu op 25/50/25
pi_117570654
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:51 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Mijn gym hebben ze heringericht met schotjes en spiegels. Squatrek en de meeste vrije gewichtenbankjes zijn vanaf de ingang niet meer te zien. Daarvóór staan nog een zooi apparaten. En dáár weer voor staan de bosu ballen, matjes en dumbbels tot 5 kg waar de meeste vrouwen aan zitten.

Ik kan me idd voorstellen dat je als vrouw minder gauw zo'n ruimte binnenstapt. Overigens is er nog een 2e krachttrainingsruimte met de allerlichtste LifeFitness apparaten, met name voor bejaarden en vrouwen. De sfeer is daar wat minder hardcore dan in de hoofdruimte.
Ja, bij ons is er echt zo'n ''hoekje'' waar dus alle losse gewichten en bankjes staan etc. Veel kreunende en zwetende mannen op een klein oppervlakte :P In het begin voelde ik me erg ''bekeken'', nu valt het wel mee, krijg soms wel eens rare blikken van vrouwen of vrouwen die mij in de kleedkamer aanspreken waarom ik geen lessen volg, of een keer een griek die vroeg waarom ik niet ging squatten op zo'n machine ipv barbell squat :')
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:58:47 #101
55709 Stereotomy
pi_117570799
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:54 schreef MrNiles het volgende:

[..]

net zitten tellen en kom met 2 glazen cola erbij niet verder dan 1200kcal
ze is al veel afgevallen 15kg, maar nu stagneert het een beetje...iig geen kilo per week meer.
BMR zal rond de 1700kcal zitten,
2x pw sporten (veel herhalingen met weerstandsbanden) +300 op een sportdag

zoiets had ik bedacht...en dan 33/33/33 macro verhouden
ze zit nu op 25/50/25
1200 kcal klinkt idd wat weinig, zeker als ze sport. Als ze lang plateaut kan ze idd wat refeeds proberen.

15 kg afvallen is niet makkelijk (nouja, afhankelijk van je begingewicht), dus ergens doet ze wat goed. Nu nog de truc om dat de rest van haar leven vast te blijven houden, vaak wat moeilijker, zeker op 1200 kcal. ;)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:59:34 #102
55709 Stereotomy
pi_117570833
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

E, K, V. Leek mij wel duidelijk. :P
Wacht even, waarom komen je macro's niet op 100 uit :?
pi_117570996
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:59 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Wacht even, waarom komen je macro's niet op 100 uit :?
Lol, inderdaad. :D

Geen idee. Ik dacht: ik zet ze een keer in zo'n template-ding zetten en dit kwam eruit. Ik dacht al dat er iets niet klopte aangezien de K en V verhoudingen nagenoeg gelijk zijn.

2165Kcals - 228,75 gr. E - 78,65 gr. K - 75,6 gr. V
If not now, then when.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:04:31 #104
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_117571081
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:53 schreef MrNiles het volgende:
ff een kort vraagje
Die rekensom is best makkelijk.

3000kcal is je onderhoud (als voorbeeld).

33% K = 3000 / 4 * (33 / 100) = grammen koolhydraten
33% E = 3000 / 4 * (33/ 100) = grammen eiwit
33% V = 3000 / 9 * (33/100) = grammen vet

Levert zoiets op:
kcal: 3000, carbs: 247g (33%), fat: 110g (33%), protein: 247g (33%)
pi_117573771
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:02 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Lol, inderdaad. :D

Geen idee. Ik dacht: ik zet ze een keer in zo'n template-ding zetten en dit kwam eruit. Ik dacht al dat er iets niet klopte aangezien de K en V verhoudingen nagenoeg gelijk zijn.

2165Kcals - 228,75 gr. E - 78,65 gr. K - 75,6 gr. V
Echt veel te veel eiwit imo, is nergens voor nodig.
pi_117574456
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:03 schreef Autobandje het volgende:

[..]

Echt veel te veel eiwit imo, is nergens voor nodig.
Klopt. Volgens dit artikel van Menno is 1,8 gr. per kg lichaamsgewicht genoeg, maar ja. Stel dat ik de shake zou laten liggen, dan zit ik wel goed. Maar ik neem liever het zekere voor het onzekere (broscience), met name omdat ik cut en IF doe. Misschien houdt dit zoveel mogelijk spier afbraak tegen, wie weet. Het ligt trouwens niet elke dag zo hoog, meestal tussen de 180 - 200.
If not now, then when.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 00:33:23 #107
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_117574613
Hoe kun je nu een uitspraak doen over een teveel aan eiwitten zonder iets af te weten wat betreft: Doelen(bulk or cut), stats(lengte, gewicht, VVM) etc.

Of hebben jullie een geheim clubje/website waar de stats etc van iedereen op staat, waar ik geen lid van ben?
BEASTMODE
  donderdag 4 oktober 2012 @ 00:34:46 #108
55709 Stereotomy
pi_117574656
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:33 schreef Awesome_ het volgende:
Hoe kun je nu een uitspraak doen over een teveel aan eiwitten zonder iets af te weten wat betreft: Doelen(bulk or cut), stats(lengte, gewicht, VVM) etc.

Of hebben jullie een geheim clubje/website waar de stats etc van iedereen op staat, waar ik geen lid van ben?
Yuri is tussen de 90-100 kg en >15% vp. Ballpark ;)

Desalniettemin vind ik het ook wat veel eiwit. :+
  donderdag 4 oktober 2012 @ 00:36:51 #109
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_117574703
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:34 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Het laatste dus ;(
BEASTMODE
pi_117575035
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:34 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

89,5/90kg op het moment (8/9kg kwijt sinds begin juli), vp van deze state weet ik niet. Ik hoop eind volgende week/week daarop op 89 kg te zitten (eindelijk onder de 90 *O* ) en op dat moment ga ik mijn vp opnieuw meten, TDEE opnieuw berekenen etc.
If not now, then when.
pi_117575363
Die ene DNP gast heeft gewoon 6,4kg in 8 dagen verloren, lol. Hij spuit dus blijkbaar ook Test E bij vanwege zijn eigen lage test waardes.

:D
If not now, then when.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 01:12:08 #112
55709 Stereotomy
pi_117575492
Hij heeft waarschijnlijk lage T vanwege die aanzienlijke bierbuik die hij met zich meedraagt...

Raar, als hij motivatie genoeg heeft om het mét DNP een succes te maken, had hij ook genoeg kracht om het zonder DNP te doen, het zou dan alleen een paar maanden langer duren voor hetzelfde resultaat.

Weet niet of die paar maanden sneller veel uitmaakt als je al jaren zo rond hebt gelopen.
pi_117575648
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 01:12 schreef Stereotomy het volgende:
Hij heeft waarschijnlijk lage T vanwege die aanzienlijke bierbuik die hij met zich meedraagt...

Raar, als hij motivatie genoeg heeft om het mét DNP een succes te maken, had hij ook genoeg kracht om het zonder DNP te doen, het zou dan alleen een paar maanden langer duren voor hetzelfde resultaat.

Weet niet of die paar maanden sneller veel uitmaakt als je al jaren zo rond hebt gelopen.
Lijkt mij ook ja. Hij zegt volgens mij ook dat hij dik is geworden door lage test, waarop jij zou zeggen: surplus is dik worden en een deficit is slank worden. :P Ik weet zelf niet hoe je dik kunt worden door een lage test.

Ik heb niet alle filmpjes bekeken, maar misschien wilt hij er inderdaad gewoon sneller vanaf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yuri_Boyka op 04-10-2012 01:34:37 ]
If not now, then when.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 01:39:32 #114
362821 Oswald_Montecristo
Domo Arigato, Mr. Roboto
pi_117575826
Ik probeer mijn melkconsumptie te verlagen, en ik vroeg mij af wat jullie nog meer eten of drinken in de bulk? Ik eet ook vrij veel brood maar om al die calorieën nou in brood te stoppen..
Ik zou meer noten kunnen eten. Waar halen jullie de calorieën uit?
pi_117576208
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 01:39 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Ik probeer mijn melkconsumptie te verlagen, en ik vroeg mij af wat jullie nog meer eten of drinken in de bulk? Ik eet ook vrij veel brood maar om al die calorieën nou in brood te stoppen..
Ik zou meer noten kunnen eten. Waar halen jullie de calorieën uit?
volle kwark, pindakaas, cashewnoten, tonijn, zalm, dat soort zaken
  donderdag 4 oktober 2012 @ 02:49:05 #116
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_117576371
Hoi,

Ik zag deze ochtend in de spiegel mijn obliques bijna even duidelijk als mijn abs :D

Kusjes

SPOILER
Even serieus; lijtk erop dat mijn cut uitbodemt op 72kg. Even aankijken en als het zo blijft ga ik waarschijnlijk over op recomposition. Veel lichter dan dit wil ik toch niet worden :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_117576474
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 01:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Lijkt mij ook ja. Hij zegt volgens mij ook dat hij dik is geworden door lage test, waarop jij zou zeggen: surplus is dik worden en een deficit is slank worden. :P Ik weet zelf niet hoe je dik kunt worden door een lage test.

Ik heb niet alle filmpjes bekeken, maar misschien wilt hij er inderdaad gewoon sneller vanaf.
Androgenen stimuleren de vetverbranding (je kan volgens mij zelfs zeggen, des te androgener, des te sterker het effect, kijk bijv. naar trenbolon). Daarnaast zul je met hypogonadie minder spier aanzetten, waardoor je onderhoud lager ligt en zal je overall een 'puffier' look hebben door verhoudingsgewijs meer oestrogeen (wat natuurlijk niet vet is, maar je wel dikker laat lijken).

En je wordt er een wijf van en die hebben altijd van die vreetbuien. 10.gif
  donderdag 4 oktober 2012 @ 05:32:31 #118
77130 star_gazer
pi_117576581
Vraag me dus af wat je uberhaupt kunt doen als je van nature lage T hebt. Vet verbranden zal ongewtijfeld helpen, maar als je baseline laag is, ben je dus gewoon de sjaak. Moeten die lui gewoon chronisch aan de roids (test-e / test-cyp) gaan om hun levels te verhogen?
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 07:34:49 #119
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_117576889
quote:
5s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 05:32 schreef star_gazer het volgende:
Vraag me dus af wat je uberhaupt kunt doen als je van nature lage T hebt. Vet verbranden zal ongewtijfeld helpen, maar als je baseline laag is, ben je dus gewoon de sjaak. Moeten die lui gewoon chronisch aan de roids (test-e / test-cyp) gaan om hun levels te verhogen?
Nee
Volgens mij moeten ze gewoon hun dieet op orde hebben en van die ubervette pens af.
Daarbij:
We kennen allemaal het voer waardoor je zoveel mogelijk je test waarden omhoog kan krijgen. Ik vraag me serieus af wat die vent at/eet/zuipt.

Die vent is gewoon dieptriest.

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 04-10-2012 07:44:06 ]
pi_117576928
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:23 schreef YeenBoutDatLife het volgende:

En laadfase is bullshit toch?
enlighten me !
pi_117577028
quote:
Homo!
pi_117577521
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 07:40 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O- :D

SPOILER
pi_117577654
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 08:38 schreef kevin_ het volgende:

[..]

_O- :D

SPOILER
FUCK OUT THE WHEY!
SPOILER
pi_117577867
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_117578694
quote:
Nice!
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
  † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2012 @ 09:52:37 #126
230491 Zith
pls tip
pi_117579003
quote:
-vet verliezen
-resistance training
pi_117579101
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:52 schreef Zith het volgende:

[..]

-vet verliezen
-resistance training
-Roids
pi_117579967
Als je echt een te lage test hebt heb je als man wel meer problemen dan moeite met spier opbouw
pi_117581383
Ik weeg een kilo meer sinds vorige week dinsdag, wat dus te veel gain is maar in de spiegel zie ik er dunner uit. :')
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:18:29 #130
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_117581423
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:16 schreef Tito_Makani het volgende:
Ik weeg een kilo meer sinds vorige week dinsdag, wat dus te veel gain is maar in de spiegel zie ik er dunner uit. :')
+ spier - vet
Boks van Bendoe _O_
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:19:43 #131
55709 Stereotomy
pi_117581467
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:18 schreef Bendoe het volgende:

[..]

+ spier - vet

90% water, 10% anders.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:20:18 #132
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_117581487
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:19 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

95% water, 5% anders.
dat ook natuurlijk, vocht :P
Boks van Bendoe _O_
pi_117581939
Wat doen jullie voor biceps dan?
hoeveel oefeningen en sets na rugtraining zijn voldoende?
en hoeveel wanneer je biceps dag apart pakt.

Kan ze wel helemaal slopen tot failure maar dat is voor mijn gevoel ook weer niet nodig.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:39:15 #134
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_117581990
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:37 schreef YeenBoutDatLife het volgende:

Kan ze wel helemaal slopen tot failure maar dat is voor mijn gevoel ook weer niet nodig.
paar setjes na rug altijd, en afwisselen van oefeningen. maar alleen als ik ze nog niet genoeg heb gestimuleerd na rug.
Boks van Bendoe _O_
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:46:57 #135
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_117582247
quote:

Meestal een setje 21-tigen of gewone barbell curl als afsluiter voor een schouderdag (maandags)

Op het eind van een bovenrugdag (Vrijdag) Bicep cable curl, hammer curl

Elke paar weken doe ik een week eens totaal iets anders voor biceps. Verras ze, vinden ze leuk/lekker.

Je moet ze juist wel helemaal slopen tot failure. Wel nadat je de rest getrained hebt uiteraard. En jezelf concentreren dat je keihard je bicep knijpt bij de oefening als je aan het eind v.d. beweging bent, en ff vast houd zo.

Dropsetjes voor w.b.t. de cablecurl, en het 21-tigen.

Voor mij werken die cable curls en het 21-tigen erg goed.
pi_117582722
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:19 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

90% water, 10% anders.
Spier is 90% water, dus prima :+
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:02:28 #137
55709 Stereotomy
pi_117582737
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:01 schreef Autobandje het volgende:

[..]

Spier is 90% water, dus prima :+
:P
pi_117583192
Van die 40+ ers met bierbuiken die forever bulking zijn.
Snap niet wat hun doel is want ik zie ze alleen maar krachttraining doen terwijl ze duidelijk overgewicht hebben.
Onlangs eentje die 10 sets lat pulldown aan het supersetten was met vanalles en nog wat ..
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:21:05 #139
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_117583318
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:16 schreef YeenBoutDatLife het volgende:
Van die 40+ ers met bierbuiken die forever bulking zijn.
Snap niet wat hun doel is want ik zie ze alleen maar krachttraining doen terwijl ze duidelijk overgewicht hebben.
Onlangs eentje die 10 sets lat pulldown aan het supersetten was met vanalles en nog wat ..
'Gewoon een beetje sterk blijven, zonder het pilsje en de junkfood te hoeven te laten staan'
BEASTMODE
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:24:01 #140
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_117583413
Oke, gekookte broccoli dag later koud eten is niet zo'n goeie :')

Nog een keuken tip: Als je citroenen uitknijpt, ga er dan niet met je oog vlak boven hangen :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 04-10-2012 12:29:36 ]
pi_117584742
Ik twijfel nog wat ik het beste kan doen in de cut. cardio en hetzelfde blijven eten of minder gaan eten en geen cardio. Mijn conditie is niet meer zo goed. Kan door het squatten wel veel harder sprinten maar houdt het niet uit. En hoe weet je hoeveel cardio je moet doen en of je niet te veel doet? Ik hoor dat die calorietellers op caridoapparaten waardeloos zijn
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:08:45 #142
55709 Stereotomy
pi_117584824
Wat dacht je van minder eten en een beetje cardio erbij?

Gewoon doen, voelen hoe het gaat, resultaten bekijken, en daarop weer veranderingen aanbrengen aan je eet- en beweeggedrag.
pi_117585089
vandaag eindelijk eens een dagje vrij, sinds mn nieuwe opleiding even een paar weken lopen aanpappen en niet elke week de gym 3x bezocht, heb nu alles op een rijtje en wil nu eens doorzetten met IF.

even de calculator gebruikt en heb alle gegevens even genoteerd in een schriftje (werkt voor mij het beste denk ik gewoon alles opschrijven)

zit alleen nog een beetje met de macro's hoe die inelkaar te puzzelen, mn reistijd is 1 uur naar school en soms een beetje lastig, zeker eiwitten zijn best lastig om die genoeg naar binnen te krijgen op school :P
pi_117585482
if you aint countin macros , you aint mackin no hoes!
pi_117585523
wat is trouwens een beetje max aan lactose op een dag omdat zuivel goedkoop en handig is
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:39:58 #146
55709 Stereotomy
pi_117585882
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:29 schreef mtchel112 het volgende:
wat is trouwens een beetje max aan lactose op een dag omdat zuivel goedkoop en handig is
Totdat je buikkrampen krijgt, winden laat en aan de schijterij gaat :)

Bij mij begint het rond de 15-20 gram mis te gaan al, maar ik ben dan ook intolerant.
pi_117586249
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:39 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Totdat je buikkrampen krijgt, winden laat en aan de schijterij gaat :)

Bij mij begint het rond de 15-20 gram mis te gaan al, maar ik ben dan ook intolerant.
hmm ik hou het op een bak magere kwark op rustdagen en 1 liter melk op trainingsdagen

wat vindt jij van 1,8gr eiwit/kg lichaamsgewicht bij IF?
en hoe denk jij over plantaardige eiwitten zoals limabonen? bevatten veel eiwitten en koolhydraten dus ideaal voor trainingsdagen maar hoor ook dat plantaardige eiwitten niet goed worden opgenomen oid
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:55:03 #148
55709 Stereotomy
pi_117586390
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:50 schreef mtchel112 het volgende:

wat vindt jij van 1,8gr eiwit/kg lichaamsgewicht bij IF?
IF of niet, niemand hier heeft meer nodig dan dat.

quote:
en hoe denk jij over plantaardige eiwitten zoals limabonen? bevatten veel eiwitten en koolhydraten dus ideaal voor trainingsdagen maar hoor ook dat plantaardige eiwitten niet goed worden opgenomen oid
Deficient in methionine, maar vlees en eieren bevatten veel methionine.

Bonen zou ik af en toe eten, niet elke dag. Ten eerste ga je ervan ruften en ten tweede bevat het best wat antinutrienten zoals lectine en phytinezuur. Heb gisteren nog linzen gegeten, vind ik lekker. Maar vertel het de Paleo-politie niet ;)

Je zou zelf wat kunnen experimenteren met hoe vaak je bonen wil eten.
pi_117586502
quote:
6s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 02:49 schreef star_gazer het volgende:
Hoi,

Ik zag deze ochtend in de spiegel mijn obliques bijna even duidelijk als mijn abs :D

Kusjes

SPOILER
Even serieus; lijtk erop dat mijn cut uitbodemt op 72kg. Even aankijken en als het zo blijft ga ik waarschijnlijk over op recomposition. Veel lichter dan dit wil ik toch niet worden :)
72? je bent 1.50m?
pi_117586520
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:55 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

[..]

Bonen zou ik af en toe eten, niet elke dag. Ten eerste ga je ervan ruften en ten tweede bevat het best wat antinutrienten zoals lectine en phytinezuur. Heb gisteren nog linzen gegeten, vind ik lekker. Maar vertel het de Paleo-politie niet ;)
thanks mate, echt super om iemand hier te hebben met een mega kennis

ik wil 100gr limabonen erin pleuren op trainingsdagen dus 3x pw

en wel fijn dat ik niet meer dan 1,8gr eiwit/kg nodig heb, its all about the money
pi_117587476
Oke, ja hier ben ik weer; met voeding.

Ik heb dus die IF calculator gebruikt en daar kan je verschil maken tussen zoveel x sporten per week. Is het niet mogelijk om dit van dag tot dag af te stemmen?

Op een niet sportdag heb je bijvoorbeeld 2500kcal nodig en wanneer je 1-3x per week sport 2900 (is ong. 16% meer). In plaats van 7 dagen per week dan op 2900 te zitten, waarom kan ik dan niet beter op niet sportdagen op 2000kcal te zitten (ivm geen training) en op sportdagen op 2500 te zitten (ivm met wel training).

Dus bv.

maandag trainen: 20% boven onderhoud (3000kcal met 2500kcal als basis)
Dinsdag geen training: 20 onder onderhoud (2000kcal met 2500kcal als basis)

en dit dan de week door? Misschien moet ik me maar eens gaan verdiepen in het IF principe.
pi_117587497
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:55 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

[..]

Je zou zelf wat kunnen experimenteren met hoe vaak je bonen wil eten.
Heb je niet wat tips voor boeken die je in je studie hebt gebruikt? Van wat basis dingen tot de wat diepere kennis. Wil de kennis die jij hebt ook gaan bezitten!

En; welke studie deed/doe je dat je dit allemaal weet en op welk niveau? Misschien dat ik wat extra vakken kan volgen.
pi_117588166
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 03:52 schreef Diabox het volgende:

[..]

Androgenen stimuleren de vetverbranding (je kan volgens mij zelfs zeggen, des te androgener, des te sterker het effect, kijk bijv. naar trenbolon). Daarnaast zul je met hypogonadie minder spier aanzetten, waardoor je onderhoud lager ligt en zal je overall een 'puffier' look hebben door verhoudingsgewijs meer oestrogeen (wat natuurlijk niet vet is, maar je wel dikker laat lijken).

En je wordt er een wijf van en die hebben altijd van die vreetbuien. [ afbeelding ]
Interessant bedankt.

:D

quote:
Gewoon die spuit zetten in zo'n geval.
If not now, then when.
pi_117588620
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:

Gewoon die spuit zetten in zo'n geval.
Als je t echt te laag is doet de huisarts dat voor je volgens mij.
pi_117588747
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:54 schreef Mithras82 het volgende:

[..]

Als je t echt te laag is doet de huisarts dat voor je volgens mij.
Ja he-he, je moet het ook niet zelf besluiten als je van jezelf een lage test waarde hebt. :P Als het goed is word je doorgestuurd naar een endocrinoloog die gespecialiseerd is op het gebied van hormonen etc. Samen ga je kijken naar de oorzaak en uiteindelijk krijg je in de meeste gevallen extra testosteron toegediend.
If not now, then when.
pi_117588975
Al 2-3 weken bezig met HIIT Tabata intervals en ik ga mezelf steeds fitter voelen. Merkbaar meer energie door de dag heen, concentratie is beter en ik voel me beter. Weet iemand het gevoel dat je als kind constant hebt, dat je wilt gaan rennen? De laatste week heb ik dit steeds vaker :D. Mijn dieet is eigenlijk niet veranderd. Vanochtend gewerkt en ik had daarna gewoon zin om eerst te gaan hardlopen, daarna fitnessen en daarna squashen. :') :D .

HIIT *;
Tabata intervals *;
pi_117589557
Check die gast vanaf 17 seconden dan. _O-

If not now, then when.
pi_117589767
Nieuw Leangains artikel.

http://www.leangains.com/(...)ok-like-goddess.html

quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:

:D :D
pi_117590204
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:58 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ja he-he, je moet het ook niet zelf besluiten als je van jezelf een lage test waarde hebt. :P Als het goed is word je doorgestuurd naar een endocrinoloog die gespecialiseerd is op het gebied van hormonen etc. Samen ga je kijken naar de oorzaak en uiteindelijk krijg je in de meeste gevallen extra testosteron toegediend.
Beetje een pleonasme niet, alle endocrinologen zijn gespecialiseerd in hormonen :P
  donderdag 4 oktober 2012 @ 15:37:03 #160
354147 SunTzu
pi_117590292
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:04 schreef kevin_ het volgende:
Al 2-3 weken bezig met HIIT Tabata intervals en ik ga mezelf steeds fitter voelen. Merkbaar meer energie door de dag heen, concentratie is beter en ik voel me beter. Weet iemand het gevoel dat je als kind constant hebt, dat je wilt gaan rennen? De laatste week heb ik dit steeds vaker :D. Mijn dieet is eigenlijk niet veranderd. Vanochtend gewerkt en ik had daarna gewoon zin om eerst te gaan hardlopen, daarna fitnessen en daarna squashen. :') :D .

HIIT *;
Tabata intervals *;
Als ik ergens heen moet lopen, dan ga ik gewoon rennen omdat ik lopen te langzaam vind :P

Ik was net bij de dokter vanwege een pigmentverkleuring, gaf ze me steeds complimenten over mijn gewichtsverlies en dat het resultaat er mag wezen :D blije motherfucker ben ik.
pi_117590449
pics van je dokter
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_117590529
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:17 schreef mtchel112 het volgende:
zit alleen nog een beetje met de macro's hoe die inelkaar te puzzelen, mn reistijd is 1 uur naar school en soms een beetje lastig, zeker eiwitten zijn best lastig om die genoeg naar binnen te krijgen op school :P
Je kunt gewoon wat kip- of kalkoenfilet eten (op brood oid) overdag en de rest van de eiwitten 's avonds. Zolang je aan het eind van de dag maar genoeg hebt.
Ik heb zelf sneller het probleem dat ik teveel eiwitten eet, dan te weinig.
pi_117590577
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:34 schreef Diabox het volgende:

[..]

Beetje een pleonasme niet, alle endocrinologen zijn gespecialiseerd in hormonen :P
:P
If not now, then when.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 15:59:14 #164
354147 SunTzu
pi_117591130
quote:
11s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:40 schreef drumstickNL het volgende:
pics van je dokter
Had ik die maar :P het is een hele mooie vrouw van een jaar of 40 denk ik haha.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:11:14 #165
55709 Stereotomy
pi_117591597
Hey, weten jullie nog die PT die zichzelf expres volvrat en daarna al het gewicht er weer af trainde om ' te kijken hoe zijn clienten zich voelden' ?

Nou, die heeft een dikke boekencontract gekregen en zit nu bij talkshows :P

http://www.dailymail.co.u(...)ical-experiment.html

Tevens weet ik nou niet zo hoe goed de vergelijking is met mensen die ' uit zichzelf ' (hormonale cues) teveel vreten en dus obees worden, vergeleken met je eigen force feeding.
pi_117591615
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:

Lekkere form ook op 500 :')

En ff iets anders: anderhalve week rust vanwege m'n pols gepakt. Was toch nodig blijkbaar... was erg bang dat ik veel in kracht had moeten inleveren, ook omdat ik in een cut zit (kom van 84kg en woog vanochtend 78kg), maar het viel gelukkig mee _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Dalliance op 04-10-2012 16:18:03 ]
pi_117592005
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:11 schreef Stereotomy het volgende:
Hey, weten jullie nog die PT die zichzelf expres volvrat en daarna al het gewicht er weer af trainde om ' te kijken hoe zijn clienten zich voelden' ?

Nou, die heeft een dikke boekencontract gekregen en zit nu bij talkshows :P

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

http://www.dailymail.co.u(...)ical-experiment.html

Tevens weet ik nou niet zo hoe goed de vergelijking is met mensen die ' uit zichzelf ' (hormonale cues) teveel vreten en dus obees worden, vergeleken met je eigen force feeding.
Ja ik heb hem gevolgd sindsdien iemand hem tipte. Mooi om te zien hoe hij het vet weer verloor. Zijn vrouw maakte altijd lekkere recepten. :P
If not now, then when.
pi_117595308
quote:

Jou gevoel zit er naast.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 18:09:30 #169
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_117595366

Lunges zijn ook goede cardio zeg, poehhh.

Morgen hopelijk geen coopertest :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Bendoe op 04-10-2012 18:45:12 ]
Boks van Bendoe _O_
pi_117597333
Aangezien we er het gister over hadden:

Gozer is trouwens een baasje. Ik vind hem grappiger als de HodgeTwins op het moment.
If not now, then when.
pi_117597374
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:04 schreef kevin_ het volgende:

HIIT *;
Tabata intervals *;
Lijkt me leuk om eens te proberen. Die steady pace cardio vind ik gruwelijk saai altijd.
Kun je mij een uitleg van deze methode linken ?
pi_117597676
Check m'n muffins. :D Wel lekker op zich.

Dit is het recept:

Dit zijn mijn voedingswaardes per muffin: 197Kcal - 12,6 gr. E - 32,3 gr. K - 1,8 gr. V

[ Bericht 6% gewijzigd door Yuri_Boyka op 04-10-2012 19:28:03 ]
If not now, then when.
pi_117601038
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[ afbeelding ]

Dit is het recept:

Dit zijn mijn voedingswaardes per muffin: 197Kcal - 12,6 gr. E - 32,3 gr. K - 1,8 gr. V
:9~ :P
pi_117602316
Schouders en borst op dezelfde dag trainen waren de meesten hier geen voorstander van of wel? Heb het wel eens gedaan, zwaar natuurlijk maar op zich wel relaxed. Zit er over te denken om het morgen weer te gaan doen. Daarnaast hoef ik morgen werkelijk geen fuck uit te voeren dus kan me goed voorbereiden/focussen...
pi_117602478
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:48 schreef ZuidGrens het volgende:
Schouders en borst op dezelfde dag trainen waren de meesten hier geen voorstander van of wel? Heb het wel eens gedaan, zwaar natuurlijk maar op zich wel relaxed. Zit er over te denken om het morgen weer te gaan doen. Daarnaast hoef ik morgen werkelijk geen fuck uit te voeren dus kan me goed voorbereiden/focussen...
je kan prolly minder gewicht pakken op de 2e spiergroep die je die dag trained.
Maar die stimulus voor schouder gaat daar wel zijn lijkt mij. Dus waarom niet?
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:51:46 #176
55709 Stereotomy
pi_117602497
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:48 schreef ZuidGrens het volgende:
Well, ik heb tot nu toe al mijn trainingen borst en schouders nog op een dag gedaan, omdat ik fullbody doe. Het is wel het grootste nadeel van de klassieke fullbody, dat je je triceps twee keer moet gebruiken.

Ik wissel altijd om of ik met schouders of borst begin op een training om dit te ondervangen.

Alternatief is klassiek SS, een full-body split. Dan doe je de ene dag schouder in je fullbody training, en de andere dag borst.
pi_117603910
Ik train upper lower split. En train schouders rug borst armen op 1 dag. Lijkt goed te werken.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:22:43 #178
69994 seto
-|||--------|||-
pi_117607820
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[ afbeelding ]

Dit is het recept:

Die gast heeft altijd wel goede recepten, je had volgens mij ooit eerder die van kipburgers gepost, zijn ook goed te doen.
Seto is zo ene baas he
pi_117607833
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:37 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Als ik ergens heen moet lopen, dan ga ik gewoon rennen omdat ik lopen te langzaam vind :P

Ik was net bij de dokter vanwege een pigmentverkleuring, gaf ze me steeds complimenten over mijn gewichtsverlies en dat het resultaat er mag wezen :D blije motherfucker ben ik.
^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:10 schreef YeenBoutDatLife het volgende:

[..]

Lijkt me leuk om eens te proberen. Die steady pace cardio vind ik gruwelijk saai altijd.
Kun je mij een uitleg van deze methode linken ?
Jazeker. Ik doe het zelf op zo'n elektrische home fiets. Je gaat 20 seconden zo snel als je kan fietsen en daarna rust je 10 seconden. Dit herhaal je 8x, totdat je aan de 4 minuten zit. Je kan het ook doen door te gaan sprinten in het bos bijvoorbeeld. 20 seconden sprinten, 10 seconden lopen en herhalen. Elke week of 2 weken maak je het iets moeilijker door bijvoorbeeld 1 seconde langer te sprinten, maar dat mag je zelf weten. Het is bij mij in ieder geval vreselijk effectief, maar het is wel erg zwaar.
pi_117608181
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:22 schreef kevin_ het volgende:

[..]

^O^

[..]

Jazeker. Ik doe het zelf op zo'n elektrische home fiets. Je gaat 20 seconden zo snel als je kan fietsen en daarna rust je 10 seconden. Dit herhaal je 8x, totdat je aan de 4 minuten zit. Je kan het ook doen door te gaan sprinten in het bos bijvoorbeeld. 20 seconden sprinten, 10 seconden lopen en herhalen. Elke week of 2 weken maak je het iets moeilijker door bijvoorbeeld 1 seconde langer te sprinten, maar dat mag je zelf weten. Het is bij mij in ieder geval vreselijk effectief, maar het is wel erg zwaar.
Ik ben bekend met HIIT. Maar ik was in de veronderstelling dat Tabata, waarover jij sprak een bepaalde variant van HIIT was. Het staat in ieder geval ergens voor toch?
pi_117608497
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:22 schreef seto het volgende:

[..]

Die gast heeft altijd wel goede recepten, je had volgens mij ooit eerder die van kipburgers gepost, zijn ook goed te doen.
Klopt ja, die zijn ook echt lekker. Hij heeft inderdaad (veel) goede recepten. Die tonijn burgers moet ik ook nog eens maken.
If not now, then when.
pi_117608783
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:29 schreef YeenBoutDatLife het volgende:

[..]

Ik ben bekend met HIIT. Maar ik was in de veronderstelling dat Tabata, waarover jij sprak een bepaalde variant van HIIT was. Het staat in ieder geval ergens voor toch?
Yes, Tabata intervals is dus de 20 seconden sprinten en 10 seconden rusten tactiek. En dit dan 4 minuten lang.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:42:00 #183
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_117608905
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:40 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Yes, Tabata intervals is dus de 20 seconden sprinten en 10 seconden rusten tactiek. En dit dan 4 minuten lang.
Hoe kan een mens herstellen in 10s?:P
Dus je doet 4minuten HIIT per dag?
Morgen eens proberen.
BEASTMODE
pi_117609118
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:42 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Hoe kan een mens herstellen in 10s?:P
Dus je doet 4minuten HIIT per dag?
Morgen eens proberen.
Nee gek :D. 2 tot 3x per week op de rustdagen. Maar je herstelt niet echt in 10 seconden, dat is de hele truc :).
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:53:08 #185
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_117609638
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:45 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Nee gek :D. 2 tot 3x per week op de rustdagen. Maar je herstelt niet echt in 10 seconden, dat is de hele truc :).
Pff. Denk dat ik na de 3de of 4de cycle weer te moeten aanzetten zoiets ga krijgen van: ik sla ff een rondje over :P
Maar klinkt interessant. Vooral je 'zin om te rennen als kind' klinkt herkenbaar.
BEASTMODE
pi_117609720
Wie magnetron kipfilet heeft uitgevonden verdient echt de nobelprijs.

Zoveel lekkerder en malser dan als je het bakt en erg makkelijk en snel te maken.
pi_117609786
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:53 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Pff. Denk dat ik na de 3de of 4de cycle weer te moeten aanzetten zoiets ga krijgen van: ik sla ff een rondje over :P
Maar klinkt interessant. Vooral je 'zin om te rennen als kind' klinkt herkenbaar.
Vanaf dat moment besefte ik me pas hoeveel fitter ik was. Echt een 'helder licht' moment. :)
pi_117610096
Deed HIIT toen ik 16 was en overgewicht had. Was in de zomervakantie iets van 15 kilo (Van 88 naar 73) afgevallen. Kreeg er ook gigantisch veel discipline van door elke ochtend om 06:00 op te staan en te rennen. Had ook niet echt het gevoel of ik spieren had verloren (Had ik toen ook niet echt)
pi_117610209
net ff geabboneerd op die gast met die recepten hier boven, keek net een filmpje over een omelet met uit, champignons cheddar kaas en allerlij kruiden godver wat heb ik een honger
pi_117612241
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:54 schreef Tito_Makani het volgende:
Wie magnetron kipfilet heeft uitgevonden verdient echt de nobelprijs.

Zoveel lekkerder en malser dan als je het bakt en erg makkelijk en snel te maken.
Hoe doe je dat dan? Hoe lang in de magnetron en moet je het niet eerst bakken?
pi_117612387
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:46 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan? Hoe lang in de magnetron en moet je het niet eerst bakken?
Je legt een kipfilet op je bord, giet er water overheen, doet een diep bord overheen en zet het 5 minuten in de magnetron.

Resultaat:Erg malse en lekkere kipfilet die niet rauw is maar ook niet droog.

Je stoomt de kipfilet waardoor het nog gezonder is en minder kcal heeft ook
pi_117612815
Op hoeveel watt?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 00:30:43 #193
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_117613974
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:58 schreef Mandamo het volgende:
Op hoeveel watt?
maximaal dus 800-900
pi_117614485
Vanaf nu maar 4 dagen per week trainen. Net een nieuw schema opgesteld en ik wil daarvoor een aparte dag voor benen.

Maandag: Borst + biceps
Dinsdag: Benen
Donderdag: Schouders + buik/core
Vrijdag: Rug + triceps
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 02:06:55 #195
77130 star_gazer
pi_117616167
Haha, zo gaaf. Ik was net klaar met mijn workout en liep naar de pullup bar om nog even een minuutje te hangen (even die spine stretchen en grip trainen jeweets), hoor ik 'boemberdeboem' op het oly platform.

Draai me om, staat er ineens vlak achter me een piepklein aziatisch meisje te clean & jerken. Niet veel gewicht, maar de C&J is een lift die ik in ieder geval te moeilijk vind qua techniek. Niets dan respect :D

SPOILER
-
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 02:10:33 #196
77130 star_gazer
pi_117616194
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]

72? je bent 1.50m?
1.74. Maar ben dan ook behoorlijk lean op het moment. Met kleding aan lijkt het niet veel soeps, maar zodra het shirt omhoog gaat zie je wel dat ik train hoor ;) Nog een kilootje of twee en dan ga ik recompen tot 10% voor de zomer. Daarna aan de slow bulk :)
-
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 02:10:56 #197
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_117616197
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 02:06 schreef star_gazer het volgende:
Haha, zo gaaf. Ik was net klaar met mijn workout en liep naar de pullup bar om nog even een minuutje te hangen (even die spine stretchen en grip trainen jeweets), hoor ik 'boemberdeboem' op het oly platform.

Draai me om, staat er ineens vlak achter me een piepklein aziatisch meisje te clean & jerken. Niet veel gewicht, maar de C&J is een lift die ik in ieder geval te moeilijk vind qua techniek. Niets dan respect :D

SPOILER
lief dagboek.....
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 02:11:43 #198
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_117616205
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 02:10 schreef star_gazer het volgende:

[..]

1.74. Maar ben dan ook behoorlijk lean op het moment. Met kleding aan lijkt het niet veel soeps, maar zodra het shirt omhoog gaat zie je wel dat ik train hoor ;) Nog een kilootje of twee en dan ga ik recompen tot 10% voor de zomer. Daarna aan de slow bulk :)
het begint pas bij 100,lol
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 02:11:46 #199
77130 star_gazer
pi_117616207
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 02:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]

lief dagboek.....
Zeik niet.

Er wordt hier altijd gezeurd dat chicks vaker moeten squatten. Als ik er een een clean and jerk zie doen, ben ik impressed. Wat mij betreft is dat een lift die erg moeilijk en technisch is.
-
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 02:11:56 #200
77130 star_gazer
pi_117616212
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 02:11 schreef THEFXR het volgende:

[..]

het begint pas bij 100,lol
:O Stoere praat. laat me raden, je bent 1m90 @ 18% vet? Makkelijk praten.

Met mijn 'lengte' ben je bij 78kg al aardig groot hoor. Ik wil gewoon lean worden en lean blijven. ik heb geen haast om zo snel mogelijk groot te worden; ik heb de tijd.
-
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 02:14:03 #201
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_117616224
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 02:11 schreef star_gazer het volgende:

[..]

:O Stoere praat. laat me raden, je bent 1m90 @ 18% vet? Makkelijk praten.
ga toch bulken man, met je dwerggewicht, ik woog 72 toen ik 14 was ofzo!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 02:16:54 #202
77130 star_gazer
pi_117616247
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 02:14 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ga toch bulken man, met je dwerggewicht, ik woog 72 toen ik 14 was ofzo!
En weer 85kg @ 20% vet + blubberpens worden? Dank je de koekkoek. Alles op z'n tijd.

Als ik een ding heb geleerd, is het dat traditioneel dogmatisch 'bulken' geen goed idee is als je naar endo neigt. Ik ga het langzaam en gecontroleerd aanpakken, met een klein overschot. Bulken @ maximaal 15% vet dus. Dan duurt het maar langer, ik heb geen haast hoor.

Voorlopig wil ik deze zomer eerst eens profiteren van het werk wat ik er tot nu toe heb ingestopt. Maar vertel eens meer, wat zijn je stats?
-
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 02:22:48 #203
55709 Stereotomy
pi_117616276
Don't feed the troll :)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 02:25:31 #204
77130 star_gazer
pi_117616296
Nouja, ik heb er wel begrip voor dat hij me wat licht vind @ 72kg in een bodybuilding topic, maar hij weet niets over mijn motivatie, hoe mijn lichaam reageert op voedsel+training, etc. Dus dat oordeel mag wat mij betreft wel achterwege blijven.

Ik vind dat je prima kunt BB'en als je niet volgens het standaard bulk/cut/bulk/cut systeem werkt.
-
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 02:27:00 #205
55709 Stereotomy
pi_117616306
Joh, gewichten zeggen niks als je lengte + bf% niet weet, laat hem nou maar. Weten we ook weer aan wie we niks hebben in dit topic. :)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 02:28:31 #206
77130 star_gazer
pi_117616314
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 02:27 schreef Stereotomy het volgende:
Joh, gewichten zeggen niks als je je lengte + bf% niet weet :)
Da's waar. op basis van mijn DXA scan en gewichtverlies sindsdien schat ik mezelf op ~13% nu.

Hoeveel kilo per week eraf is trouwens 'veilig' in een cut? Ik zit tussen 0.5 en 1.

[ Bericht 0% gewijzigd door star_gazer op 05-10-2012 03:33:14 ]
-
pi_117616320
Tussen 0.5 en 1.
Of toch du vader?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 02:29:53 #208
77130 star_gazer
pi_117616325
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 02:29 schreef Luchtkoker het volgende:
Tussen 0.5 en 1.
:7
-
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 02:30:18 #209
55709 Stereotomy
pi_117616329
Hangt van veel factoren af, als eerste hoeveel vet je bij je draagt. Voor iemand als jij zal 0.5 kg vet per week / 2 kg per maand wel goed zijn, wellicht zelfs aan de hoge kant. Hoe lager je vetpercentage, hoe beter je lichaam z'n best gaat doen om de thermostaat naar beneden te draaien om het vet te behouden.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 02:33:54 #210
77130 star_gazer
pi_117616354
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 02:30 schreef Stereotomy het volgende:
Hangt van veel factoren af, als eerste hoeveel vet je bij je draagt. Voor iemand als jij zal 0.5 kg vet per week / 2 kg per maand wel goed zijn, wellicht zelfs aan de hoge kant. Hoe lager je vetpercentage, hoe beter je lichaam z'n best gaat doen om de thermostaat naar beneden te draaien om het vet te behouden.
ja ik merk dat het inderdaad wel een stuk langzamer gaat de laatste tijd. Komt natuurlijk ook omdat bij een constant dieet mijn calorie-deficit relatief kleiner is dan in het begin.
-
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 02:35:55 #211
55709 Stereotomy
pi_117616363
[Bodybuilding] (#243) I want to ride my bicycle

Oh wacht, THEFXR was degene die dacht dat zijn buikpijn van aspartaam betekende dat we allemaal dood zouden gaan aan methanolvergiftiging/alanine overdosis/kanker.

Dat verklaart zijn reactie naar jou. :)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 02:38:30 #212
77130 star_gazer
pi_117616369
Ik wil hier geen flamewar starten.

Ik heb begrip voor THEFXR als hij me wat licht vindt voor een BB topic, maar hij weet onvoldoende over mijn lichaam om een oordeel te vellen. Ik sla zijn advies om lekker dogmatisch met oogkleppen op te gaan bulken dan ook in de wind.
-
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 02:40:09 #213
55709 Stereotomy
pi_117616373
Ik denk dat hij allang in bed ligt. Ga ik ook doen, tot morgen :W
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 03:09:26 #214
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_117616433
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 02:35 schreef Stereotomy het volgende:
[Bodybuilding] (#243) I want to ride my bicycle

Oh wacht, THEFXR was degene die dacht dat zijn buikpijn van aspartaam betekende dat we allemaal dood zouden gaan aan methanolvergiftiging/alanine overdosis/kanker.

Dat verklaart zijn reactie naar jou. :)
heeft er niks mee te maken, was gewoon een antwoord op zijn klacht
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 03:10:40 #215
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_117616434
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 02:38 schreef star_gazer het volgende:

Ik heb begrip voor THEFXR als hij me wat licht vindt voor een BB topic, maar hij weet onvoldoende over mijn lichaam om een oordeel te vellen. Ik sla zijn advies om lekker dogmatisch met oogkleppen op te gaan bulken dan ook in de wind.
als jij tevreden bent is het toch goed,maar ga hier niet de player uithangen met je telefoonnummer chickies.....
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 03:25:48 #216
77130 star_gazer
pi_117616464
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 03:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]

als jij tevreden bent is het toch goed,maar ga hier niet de player uithangen met je telefoonnummer chickies.....
Jij had last van mijn post over een Clean&Jerken'de chick, omdat...
-
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 03:55:46 #217
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_117616511
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 03:25 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Jij had last van mijn post over een Clean&Jerken'de chick, omdat...
dagboek shit, dat weet je toch....
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 05:33:26 #218
77130 star_gazer
pi_117616581
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 03:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dagboek shit, dat weet je toch....
Fo' shizzle enzo. Nu praat ik ook stoer. En shit.

Maarehm. Als we onze eigen ervaringen al niet meer mogen posten wordt het wel heel duf :')
-
pi_117616607
Ik heb gewoon dromen over dat ik slechte voeding aan het eten ben. :') Shit moet niet gekker worden lol. Ik had in de vakantie toen ik die 36-uur fasts deed ook dromen over dat ik aan het eten was. :P Hebben meer mensen dit ervaren?

Dan nog een vraagje. Mensen zeggen altijd dat het super lang duurt voordat het voedsel verwerkt en uitgepoept wordt. Als ik om 19:00 eet dan is het er rond 22:00 weer uit, de groenten in ieder geval. Kan dit überhaupt en wat kan ik hieruit herleiden?
If not now, then when.
pi_117616639
quote:
Streef fysiek.
If not now, then when.
pi_117616649
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 06:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Streef fysiek.
Als ik oud ben wil ik er ook zo uitzien.
pi_117616676
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 06:41 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Als ik oud ben wil ik er ook zo uitzien.
Echt he. In het echt was ie toch ook aardig buff?
If not now, then when.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 07:38:46 #224
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_117616908
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 06:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb gewoon dromen over dat ik slechte voeding aan het eten ben. :') Shit moet niet gekker worden lol. Ik had in de vakantie toen ik die 36-uur fasts deed ook dromen over dat ik aan het eten was. :P Hebben meer mensen dit ervaren?

Dan nog een vraagje. Mensen zeggen altijd dat het super lang duurt voordat het voedsel verwerkt en uitgepoept wordt. Als ik om 19:00 eet dan is het er rond 22:00 weer uit, de groenten in ieder geval. Kan dit überhaupt en wat kan ik hieruit herleiden?
Ik droom altijd heel vreemd van ZMA.
Vannacht ook weer.
Ik heb een zeeaquarium in het echt, en droomde dat om m'n matras dat op de grond lag 3 vissen met pijnlijike stekels lagen, uit m'n bak gesprongen, en dat ik met geen mogelijkheid op m'n matras kon blijven liggen, en dus niet kon voorkomen dat ik bovenop ze ging liggen.
Zo'n spaansbenauwde levensechte droom. 8)7
En dan weer zeiknat wakker worden, (dat blijkt dus een side effect van ZMA te kunnen zijn trouwens -O- )
c_/

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 05-10-2012 07:53:31 ]
pi_117617925
Enkele posters hier zijn vrij ver heen...

Anyway: wat doe je als je er op zondag achterkomt dat de gym dicht is?
http://instagram.com/p/QVMe2MDcaB/
pi_117619329
TheRage191 check zijn videos als je ze nog niet kent en zin heb om te lachen.

pi_117619643
Mocht er nog iemand supps willen winnen?
https://www.facebook.com/Nulder10?sk=app_383614658319491
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 10:27:35 #228
55709 Stereotomy
pi_117619808
Yuri, als je bij de volgende maaltijd een condoom erbij eet, garandeer ik dat je die *niet* na drie uur weer uit je kont ziet komen bij het poepen. :P
pi_117621143
Wat ik mij afvraag wie doet hier aan bulk/cut cycles. Lijkt me helemaal niet zo gezond en al helemaal niet zo effectief wanneer je pas net traint.(lees minder dan 3/4 jaar). Je wordt gewoon dik en alle spier die je eventueel als surplus (tegenover clean groeien) aanmaakt als die er al is raak je weer kwijt met de cut. Zeker als je onervaren bent.

Volgens mij is het meer een soort hype/trend. Ik snap wel dat het fijn is 2 kg massa per maand of meer aan te komen. Maar volgens mij is het beter om gezond te eten net boven je verbranding en zorgen dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt. je kan beter het hele jaar door 12% bf of minder hebben dan 2 maanden per jaar en de overige maanden 18%. Lijkt mij
pi_117621891
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:22 schreef Mithras82 het volgende:
Wat ik mij afvraag wie doet hier aan bulk/cut cycles. Lijkt me helemaal niet zo gezond en al helemaal niet zo effectief wanneer je pas net traint.(lees minder dan 3/4 jaar). Je wordt gewoon dik en alle spier die je eventueel als surplus (tegenover clean groeien) aanmaakt als die er al is raak je weer kwijt met de cut. Zeker als je onervaren bent.

Volgens mij is het meer een soort hype/trend. Ik snap wel dat het fijn is 2 kg massa per maand of meer aan te komen. Maar volgens mij is het beter om gezond te eten net boven je verbranding en zorgen dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt. je kan beter het hele jaar door 12% bf of minder hebben dan 2 maanden per jaar en de overige maanden 18%. Lijkt mij
ik heb gecut na net aan 8 maanden trainen. Omdat ik bestwel vet werd en omdat ik het gewoon wilde proberen om te ervaren.
Nu weer bezig met bulken, in de lente wellicht weer cutten. Ligt eraan hoeveel massa en hoeveel vet ik pak.
Maar dirty bulken lijkt me overrated inderdaad.
pi_117621934
Ik was ecto, dan is het gewoon het beste om goed te bulken. Er komt wel BF bij, maar dat gaat er in de cut wel af. En spieren verliezen doe je niet als je fatsoenlijk cut met bijvoorbeeld IF en een hoeveelheid eiwit die hoog genoeg is.
pi_117622036
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 10:21 schreef Intermec het volgende:
Mocht er nog iemand supps willen winnen?
https://www.facebook.com/Nulder10?sk=app_383614658319491
B&F shop had ook al zo'n actie maar hou er niet zo van om mijn fb friends te spammen met reclame.
edit: wel liken

[ Bericht 1% gewijzigd door drumstickNL op 05-10-2012 12:05:09 ]
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_117622301
Hoef je ook niet, je hoeft niets te sharen.
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
pi_117623369
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:50 schreef Sapstengel het volgende:
Ik was ecto, dan is het gewoon het beste om goed te bulken. Er komt wel BF bij, maar dat gaat er in de cut wel af. En spieren verliezen doe je niet als je fatsoenlijk cut met bijvoorbeeld IF en een hoeveelheid eiwit die hoog genoeg is.
Ik ben ook een echte ecto toen ik begon met trainen woog ik 80kg na een jaar trainen en ook veel cardio woog ik 90kg bij 7-8% *punt meting. Dit is zonder bulken geweest gewoon 4-5x in de week trainen en inclusief overmatig bier in het weekend. Wel zorgen voor voldoende eiwitten.
pi_117623459
Bulken met bier, not even once... :{w
pi_117623508
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:06 schreef CarbonC het volgende:
...
Anyway: wat doe je als je er op zondag achterkomt dat de gym dicht is?
http://instagram.com/p/QVMe2MDcaB/
_O_
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_117624355
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:35 schreef Mithras82 het volgende:

[..]

Ik ben ook een echte ecto toen ik begon met trainen woog ik 80kg na een jaar trainen en ook veel cardio woog ik 90kg bij 7-8% *punt meting. Dit is zonder bulken geweest gewoon 4-5x in de week trainen en inclusief overmatig bier in het weekend. Wel zorgen voor voldoende eiwitten.
Met 80kg een ecto? Ben je 2.10m ofzo. ;)
pi_117624439
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:08 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Met 80kg een ecto? Ben je 2.10m ofzo. ;)
Toen ik 18 was woog ik nog minder. 70/75kg ongeveer. En ik ben 1.94 inmiddels weeg ik 96kg en ik zie er nogsteeds erg slank niet groot uit vindt ik zelf.
pi_117624486
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:35 schreef Mithras82 het volgende:

[..]

Ik was 1.85 en 70kg. Nu 84 na 8 maanden trainen. Wel wat meer BF, maar nog steeds rond de 15%. Dat gaat er allemaal wel weer af met een paar maandjes IF cut. Dus daar maak ik me geen zorgen om.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:14:16 #240
69994 seto
-|||--------|||-
pi_117624520
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:22 schreef Mithras82 het volgende:

Het is geen hype/trend, het werkt al tientallen jaren voor heel veel mensen.
Seto is zo ene baas he
pi_117624818
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:14 schreef seto het volgende:

[..]

Het is geen hype/trend, het werkt al tientallen jaren voor heel veel mensen.
bron? ik snap dat het werkt. ik betwijfel alleen of het ook zinvol is voor beginners en ik betwijfel ook of het gezond is en dus verstandig zeker wanneer je geen wedstrijd bodybuilder bent.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:32:35 #242
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_117625144
Ik kijk gewoon in de spiegel. Wanneer ik mezelf te vet vind worden ga ik gewoon wat minder eten, ik tel mijn kcals niet echt. Wanneer ik wat massa wil winnen (zoals nu) ga ik gewoon wat meer vreten. Momenteel wel aan het 'bulken' trouwens, gewoon alles vreten wat los en vast zit, lekker dirty. Nadeel is dat je er wel een plofkop en wat puisten van krijgt.
pi_117625165
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:23 schreef Mithras82 het volgende:

[..]

bron? ik snap dat het werkt. ik betwijfel alleen of het ook zinvol is voor beginners en ik betwijfel ook of het gezond is en dus verstandig zeker wanneer je geen wedstrijd bodybuilder bent.
:') gaat dit over mij?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:53:25 #244
55709 Stereotomy
pi_117625875
bulken = energieoverschot ten opzichte van je total daily energy expenditure (TDEE)
cutten = energiedeficientie ten opzichte van je TDEE

Je gaat niet harder spier groeien als je 2000 kcal boven je TDEE zit ten opzichte van 1000 kcal, maar je groeit *aanmerkelijk* harder ten opzichte van -1000 kcal.

Met nadere woorden: iets energieoverschot (nadruk 'iets') is nodig om optimaal spier te groeien, dus daarom 'bulken'. Vuistregel: 200-500 kcal boven je TDEE is optimale balans tussen anabool milieu spiergroei en vetopslag.

Persoonlijk heb ik mensen nooit gesnapt die 1000 kcal boven onderhoud gaan eten in de bulk tenzij ze concentratiekamp ecto's zijn; dat vet wat je aankomt moet er ook weer af, terwijl je spieren er niet harder van groeien. Zonde van je tijd.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:00:18 #245
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_117626097
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:53 schreef Stereotomy het volgende:

Persoonlijk heb ik mensen nooit gesnapt die 1000 kcal boven onderhoud gaan eten in de bulk tenzij ze concentratiekamp ecto's zijn; dat vet wat je aankomt moet er ook weer af, terwijl je spieren er niet harder van groeien. Zonde van je tijd.
Voor vele is het gewoon een excuus om onzinnig te vreten.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:31:23 #246
354147 SunTzu
pi_117627232
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 02:38 schreef star_gazer het volgende:

Ik ben met mijn lengte van 1.74m in 4 maanden van 78kg naar 67,5kg gegaan.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:33:06 #247
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_117627294
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:31 schreef SunTzu het volgende:

[..]

arme jij, sterkte :{
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:34:16 #248
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_117627339
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 02:27 schreef Stereotomy het volgende:
Joh, gewichten zeggen niks als je lengte + bf% niet weet, laat hem nou maar. Weten we ook weer aan wie we niks hebben in dit topic. :)
excuse me????
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:36:04 #249
157922 fathank
pi_117627415
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

arme jij, sterkte :{
Post eens pics van jezelf dan, met je 100 kg :').

Totdan stoere internetpraatjes vullen geen gaatjes.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:36:53 #250
354147 SunTzu
pi_117627449
Inderdaad, gooi die foto's er maar op.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:42:27 #251
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_117627666
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:36 schreef fathank het volgende:

[..]

Post eens pics van jezelf dan, met je 100 kg :').

Totdan stoere internetpraatjes vullen geen gaatjes.
is niet verplicht om hier mee te posten en ik weeg geen 100kg
pi_117627977
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

is niet verplicht om hier mee te posten en ik weeg geen 100kg
je weegt meer?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:53:17 #253
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_117628060
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:50 schreef Mithras82 het volgende:

[..]

je weegt meer?
ja
pi_117628316
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ja
vetpercentage?
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_117629409
Ik weeg lekker 99kg met 1,90 =D
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:35:50 #256
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_117629462
Schouders en borst trainen ging best goed, alleen laatste twee oefeningen niet meer gedaan, was toch net iets te intensief en het werd me te warm. Goede training gehad. Morgen nog even rug en dan zit de week er weer op qua trainen.

Zag net trouwens een gast met écht een zieke rug, niet heel breed maar wel echt super gespierd. Was ook even 130 kg aan het benchen zonder spotter haha.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:38:01 #257
55709 Stereotomy
pi_117629519

Dit mannetje woog slechts rond de 80-85 kg. Niemand die het in z'n hoofd haalt om te zeuren dat hij te licht zou zijn.
pi_117630558
Maar hij is dan ook 1.60m
pi_117630853
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:32 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik kijk gewoon in de spiegel. Wanneer ik mezelf te vet vind worden ga ik gewoon wat minder eten, ik tel mijn kcals niet echt. Wanneer ik wat massa wil winnen (zoals nu) ga ik gewoon wat meer vreten. Momenteel wel aan het 'bulken' trouwens, gewoon alles vreten wat los en vast zit, lekker dirty. Nadeel is dat je er wel een plofkop en wat puisten van krijgt.
pi_117630871
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:38 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]

Dit mannetje woog slechts rond de 80-85 kg. Niemand die het in z'n hoofd haalt om te zeuren dat hij te licht zou zijn.
Wie is dit? Ik herken hem niet.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:18:04 #261
55709 Stereotomy
pi_117631045
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:13 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Wie is dit? Ik herken hem niet.
Franco Columbu :)

2x Mr. Olympia 1976, 1981, goede vriend van Schwarzenegger.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:19:05 #262
55709 Stereotomy
pi_117631083
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:06 schreef Mithras82 het volgende:
Maar hij is dan ook 1.60m
Ofwel zinloos roepen dat iemand met 80 kg moet gaan bulken of cutten, heeft geen zin.
pi_117632006
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 10:27 schreef Stereotomy het volgende:
Yuri, als je bij de volgende maaltijd een condoom erbij eet, garandeer ik dat je die *niet* na drie uur weer uit je kont ziet komen bij het poepen. :P
Hahaha. _O-
If not now, then when.
pi_117632901
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:18 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Franco Columbu :)

[ afbeelding ]

2x Mr. Olympia 1976, 1981, goede vriend van Schwarzenegger.
:@ I know, maar ik herkende hem niet :@
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:52:07 #265
147172 THEFXR
Alpha Bear
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 18:07:44 #266
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_117634660
quote:
Maakt geen reet uit, zolang het maar de moeite waard en intens was.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 18:25:21 #267
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_117635205
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 18:07 schreef Snakey het volgende:

[..]

life fast die young >:)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 18:45:26 #268
157922 fathank
pi_117635807
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 18:07 schreef Snakey het volgende:

[..]

Yolo
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:24:10 #269
354147 SunTzu
pi_117637090
quote:
Mijn moeder vertelde dus ook over keizers in Vietnam die maar zo'n 45 jaar oud werden omdat ze honderden vrouwen hadden en dus zoveel neukten dat ze eerder stierven. Ik geloofde het eigenlijk niet maar het zou toch waar kunnen zijn :D

(Was een soort van waarschuwing dat ik niet zoveel moest rondneuken :') )
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:55:48 #270
69994 seto
-|||--------|||-
pi_117638436
Daarom dus maagd blijven.
Seto is zo ene baas he
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:58:05 #271
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_117638555
VInd mijn huidige voedingsschema echt fijn, als ik ga cutten hoef ik alleen maar volle melk in halfvolle melk te veranderen, 2 eieren en een kipfilet minder te eten :P
pi_117639206
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:24 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Mijn moeder vertelde dus ook over keizers in Vietnam die maar zo'n 45 jaar oud werden omdat ze honderden vrouwen hadden en dus zoveel neukten dat ze eerder stierven. Ik geloofde het eigenlijk niet maar het zou toch waar kunnen zijn :D

(Was een soort van waarschuwing dat ik niet zoveel moest rondneuken :') )
Mensen die geen honderden vrouwen hebben. :')
If not now, then when.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:24:39 #273
55709 Stereotomy
pi_117642586
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:58 schreef Tito_Makani het volgende:
VInd mijn huidige voedingsschema echt fijn, als ik ga cutten hoef ik alleen maar volle melk in halfvolle melk te veranderen, 2 eieren en een kipfilet minder te eten :P
Dan eet je momenteel veel meer eiwit dan nodig is
pi_117644264
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 10:09 schreef YeenBoutDatLife het volgende:

DoItBig :o
Eat clen, tren hard.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:18:28 #275
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_117644805
Ga ik morgen doen: muhahahahahaha
pi_117646445
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:18 schreef slacker_nl het volgende:
Ga ik morgen doen: muhahahahahaha
Lijkt me wel lachen.

Ik wil volgend jaar meedoen met Tough Mudder

http://toughmudder.com/

Eat clen, tren hard.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:07:40 #277
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_117646558
Mijn broeken zitten nu zo strak dat ze afdrukken achterlaten :')

Nieuwe kopen heeft geen zin want ik weet nooit hoeveel groter ik nog ga worden deze bulkperiode en als ik straks ga cutten heb ik er niks meer aan

Misschien toh maar broeken met elastiek gaan halen.

First world problems ;(
pi_117646567
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:07 schreef Tito_Makani het volgende:

Nieuwe kopen heeft geen zin want ik weet nooit hoeveel groter ik nog ga worden deze bulkperiode en als ik straks ga cutten heb ik er niks meer aan

First world problems ;(
Legging niet wat voor je?
Eat clen, tren hard.
pi_117647623
Mandarijnen zijn erg verleidelijk geworden, maar op tijd stoppen is belangrijk. Ze zijn erg lekker. :9
If not now, then when.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 00:21:39 #280
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_117648904
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:07 schreef Tito_Makani het volgende:

First world problems ;(
welcome to my world :{
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 00:31:05 #281
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_117649178
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 00:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]

welcome to my world :{
Voel mij echt dik met zo'n broek aan ;(

Weet iemand trouwens wanneer je "klaar" bent met SS? Ik heb alleen op de press officieel gestalled (geen 12 reps kunnen doen na 3 sesies volgens Rippetoe) de squat gaat nog elke sessie omhoog en de rest na 2-3 sessies wel. Madcow ziet er ook wel leuk uit maar misschien kan ik daar het beste mee wachten tot 2013 :P
pi_117650056
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:55 schreef seto het volgende:
Daarom dus maagd blijven.
Met maagd zijn maak ik de gains van mn ... Neva mind :)
Patience is a virtue
pi_117650286
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 10:09 schreef YeenBoutDatLife het volgende:

_O_ _O-
If not now, then when.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 02:49:44 #284
157922 fathank
pi_117651093
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 00:31 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

Voel mij echt dik met zo'n broek aan ;(

Weet iemand trouwens wanneer je "klaar" bent met SS? Ik heb alleen op de press officieel gestalled (geen 12 reps kunnen doen na 3 sesies volgens Rippetoe) de squat gaat nog elke sessie omhoog en de rest na 2-3 sessies wel. Madcow ziet er ook wel leuk uit maar misschien kan ik daar het beste mee wachten tot 2013 :P
Als je geen progresss meer maakt op je lifts.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 08:57:15 #286
77130 star_gazer
pi_117652346
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:31 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Wow dan was je wel erg lean? Ik zit bij dat gewicht op 4% BF ofzo :P
-
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 09:53:50 #287
354147 SunTzu
pi_117652800
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 08:57 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Wow dan was je wel erg lean? Ik zit bij dat gewicht op 4% BF ofzo :P
Overal ben ik best droog alleen mijn buikspieren zijn nog niet zo goed gedefineerd, ik train maar heel zelden mijn buikspieren trainen omdat ik die eerst al redelijk pakte met squatten en deadliften etc.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 11:43:54 #288
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_117654375
Ik wou dat ik een trainingspartner had die ook echt gemotiveerd was en 3x per week trainde.

Heb wel eens vrienden die mee willen trainen en zeggen hoe geweldig ze SS vinden en onder de indruk van mijn gains maar die trainen dan misschien 1x per week mee en de andere keren zeggen ze de hele tijd op het laatste moment af omdat ze geen zin hebben op die dag
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:18:23 #289
354147 SunTzu
pi_117655136
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:43 schreef Tito_Makani het volgende:
Ik wou dat ik een trainingspartner had die ook echt gemotiveerd was en 3x per week trainde.

Heb wel eens vrienden die mee willen trainen en zeggen hoe geweldig ze SS vinden en onder de indruk van mijn gains maar die trainen dan misschien 1x per week mee en de andere keren zeggen ze de hele tijd op het laatste moment af omdat ze geen zin hebben op die dag
Ik ken het, heb al zoveel mensen zonder discipline mee naar de sportschool gehad.
Als ze niet meedoen dan moet je zelf maar blijven gaan om te laten zien hoe het wel moet.
De laatste train ik een vriend van mij, een echte ecto maar daarvoor trainde ik ook alleen. Ik heb zat vrienden in de gym gemaakt tussen andere fanatiekelingen dus er is altijd wel iemand om te spotten en anders roep ik gewoon iemand erbij die ik niet ken. :)

Ik vind het wel irritant wanneer iemand steeds gaat roepen van: "Ja kom op je kan het, nog een beetje etc... "

Anyways, je moet het voor jezelf doen fuck friends, dat zijn zaken buiten de sportschool evenals met mobieltje spelen enz.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:19:16 #290
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_117655159
quote:

Mijn ervaring is dat er eigenlijk maar erg weinig mensen zijn die echt gemotiveerd zijn, en/of het langer dan een half jaar volhouden.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:21:46 #291
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_117658541
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:18 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Ik ken het, heb al zoveel mensen zonder discipline mee naar de sportschool gehad.
Als ze niet meedoen dan moet je zelf maar blijven gaan om te laten zien hoe het wel moet.
De laatste train ik een vriend van mij, een echte ecto maar daarvoor trainde ik ook alleen. Ik heb zat vrienden in de gym gemaakt tussen andere fanatiekelingen dus er is altijd wel iemand om te spotten en anders roep ik gewoon iemand erbij die ik niet ken. :)

Ik vind het wel irritant wanneer iemand steeds gaat roepen van: "Ja kom op je kan het, nog een beetje etc... "

Anyways, je moet het voor jezelf doen fuck friends, dat zijn zaken buiten de sportschool evenals met mobieltje spelen enz.
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:19 schreef Snakey het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat er eigenlijk maar erg weinig mensen zijn die echt gemotiveerd zijn, en/of het langer dan een half jaar volhouden.
Ik snap niet dat het zo moeilijk is voor mensen om de motivatie op te brengen om 3x per week even een uurtje te liften, vooral in het begin is het nog vrij licht. En als je ziet hoe snel je al verschil ziet in de spiegel als je goed eet..

Ik kijk soms ook op tegen trainingen waar ik weer meer moet gaan squatten en deadliften, vooral het laatste setje squat kan een hel zijn maar heb nooit gedacht van nu ga ik stoppen met liften.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:30:14 #292
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_117658794
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:21 schreef Tito_Makani het volgende:

Ik snap niet dat het zo moeilijk is voor mensen om de motivatie op te brengen om 3x per week even een uurtje te liften, vooral in het begin is het nog vrij licht. En als je ziet hoe snel je al verschil ziet in de spiegel als je goed eet..

Ik kijk soms ook op tegen trainingen waar ik weer meer moet gaan squatten en deadliften, vooral het laatste setje squat kan een hel zijn maar heb nooit gedacht van nu ga ik stoppen met liften.
Er zijn duizend excuses om het niet te doen. Maar ik denk dat doelstellingen het grootste probleem is. De een heeft geen doelstelling dus doet eigenlijk maar wat zonder echt te weten wat. De ander heeft een doelstelling en dat is er uit zien als Arnold, in een maand.

Bij beide zul je op teleurstellingen uitkomen en opgeven.

De enigen die niet opgeven zijn degenen die weten wat het nodig heeft om een doel te bereiken, en zichzelf kleinere doelstellingen stellen om langzaam naar de grote doelstelling toe te werken. En daar alles voor doen, niet bang zijn om dingen op te offeren voor hun sport en beseffen dat het niet vanzelf aan komt waaien.

Wat trouwens op zo goed als alles in het leven toepasbaar is als je iets wil bereiken.
pi_117659015
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:19 schreef Snakey het volgende:

[..]

Mijn motivatie is helaas overgeleverd aan dezelfde grillen als de rest van me.

Maar ik blijf wel altijd terugkomen, moet toch wat? Waar ik wel moeite mee heb is zoals nu, dat ik door een val 3 weken terug nu weer last heb van m'n schouder waardoor press oefeningen op halve kracht moeten, ik al 2 weken kwakkel qua gezondheid... en dat alles uiteraard vlak na een kleine experimentele cut... Net wanneer je je kilootjes weer terug wil gaan pakken :')

Maar uiteindelijk komt het wel goed. Alleen gebeuren dat soort dingen me te vaak.
pi_117659227
zo ben pas net wakker, had toch me wekker moeten zetten.
Beetje gaar maar ik heb nog geen chest gedaan deze week, dus vandaag moet het gebeuren.
pi_117660381
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:43 schreef YeenBoutDatLife het volgende:
zo ben pas net wakker, had toch me wekker moeten zetten.
Beetje gaar maar ik heb nog geen chest gedaan deze week, dus vandaag moet het gebeuren.
Hoe bedoel je je hebt nog geen chest gedaan?
pi_117660917
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:24 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Hoe bedoel je je hebt nog geen chest gedaan?
Hoe kan hij het niet bedoelen?
pi_117661419
quote:

Daarom moet je juist zorgen dat je het prima met jezelf alleen kunt doen.

Beetje cliché, maar je snapt de boodschap.
If not now, then when.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 16:09:13 #298
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_117661584
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 16:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Daarom moet je juist zorgen dat je het prima met jezelf alleen kunt doen.

[ afbeelding ]

Beetje cliché, maar je snapt de boodschap.
Geloof nog steeds niet dat die gast naturel is
pi_117664023
Die vieze zoete geur van jack3d blijft in me shakebeker hangen. Krijg er sowieso beetje afkeer van, laatste keer had ik gruwelijke crash. 3 scoops was dan ook misschien een te hoge dosis voor mij. Ga er ook vaag op. Sterke koffie voor training vind ik ook prima werken.
  FOK!fotograaf zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:02:28 #300
159915 -Menn0-
MNO
pi_117664679
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 17:35 schreef YeenBoutDatLife het volgende:
Die vieze zoete geur van jack3d blijft in me shakebeker hangen. Krijg er sowieso beetje afkeer van, laatste keer had ik gruwelijke crash. 3 scoops was dan ook misschien een te hoge dosis voor mij. Ga er ook vaag op. Sterke koffie voor training vind ik ook prima werken.
Crash?
,,/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')