abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117539643

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier 8-)

[ Bericht 0% gewijzigd door CarbonC op 03-10-2012 11:17:17 (Mr Olympia stream verwijderd) ]
pi_117539682
Ik had geen inspiratie voor de titel.
En ik zal later proberen wat Mr. O 2012 foto's in de OP te zetten.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:20:34 #3
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_117539760
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:15 schreef CarbonC het volgende:
Reactie op het broodartikel in de Volkskrant:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)jes-met-de-waarheid/
Wow, mooi staaltje repliek- en tegenrepliek journalistiek van de NRC, thanks voor het delen!

Vinden jullie dat die voedingsprof. uit Wageningen een beetje standhoudt in dit artikel?

En jezus, wat een idioot, deze prof uit Maastricht in de reacties:

quote:
Aardig dat u open staat om bij te leren

Enkele getallen mbt Glycemic Index ( Foster Powel et al. internationale GI waarden, 2002) Glucose 100
Sucrose 67
Franse baquet 95
Wit brood 69-73 :gemiddelde van 7 studies = 70.0

Volkoren gerste brood afhankelijk van de meel samenstelling 43-70 Volkoren rogge brood gemiddelde van 4 Canadese studies =58
Volkoren tarwe (gemiddeld waarde van 8 Canadese studies =65.9

Zaals u ziet is de franse baquet zeer hoog en ligt dicht bij de waarde van glucose In tegenstelling tot wat veel mensen denken heeft suiker GEEN hoge GI De waarden van alle volkoren broden liggen lager dan die van wit brood

Fred Brouns
spreekt zichzelf tegen dat het volkoren tarwebrood wat we met z'n allen eten hier in Nederland zoveel verschilt in GI! Ja, als je rogge or havermout erbij haalt, maar we praten hierover mainstream brood wat door iedereen wordt gegeten!

En lol, zijn werk wordt gefinancierd door een organisatie genaamd 'Health Grain Europe' _O-

bron

[ Bericht 21% gewijzigd door Stereotomy op 03-10-2012 11:38:40 ]
Confidence through competence
pi_117539981
Ik weet het ook allemaal niet. Ik ga in een week wel 10x heen en weer of brood gezond is of niet, maar uiteindelijk eet ik het toch omdat het makkelijk en goedkoop is.
pi_117540262
De motivatie is ver te zoeken momenteel.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2012 @ 11:39:12 #6
230491 Zith
pls tip
pi_117540317
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:57 schreef Stereotomy het volgende:
afaik wordt er veel vis als 'vers' verkocht wat eigenlijk ontdooid is. In ieder geval bij de farm visjes uit Vietnam, en vast ook wel met bepaalde zalm. De visboer geeft niet altijd eerlijk antwoord:

http://arnovb.blogspot.nl/2008/08/panga.html
Voor zo ver ik weet is al het vis dat in nederland verkocht wordt bevroren geweest. Dat is niet zo vreemd bij vietnameese panga of tilapia, maar ook de haring wordt bevroren aangeleverd bij de visboer en de verwerkers van de AH/C1000/etc. Dit is om de parasieten te doden.

De verse vis (bijv zalm) die je bij de AH ziet komt uit dezelfde lading als de bevroren vis, maar is dan al enkele dagen eerder ontdooid. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:30 schreef McNulty het volgende:
Justin deed seminars met Rippetoe en weet zijn peop.

Deze endo heeft echt mijn doel-lichaam; semi-bearmode _O_
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:39:21 #7
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:48:43 #8
69994 seto
-|||--------|||-
pi_117540626
Valt me op dat op verschillende fora Branch Warren veel haat krijgt vanwege zijn plaatsing bij Mr. Olympia :P Weet iemand waarom?

Op bb.com staat ook

quote:
Not the prettiest display of muscle to be seen on an IFBB pro stage, the Branch Warren physique is no-nonsense, blue-collar and super-imposing.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:54:32 #9
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_117540805
quote:
13s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:37 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Hier staat het ook op een laag pitje momenteel. Druk op werk, en tussendoor ook nog druk bezig om m'n verhuizing rond te krijgen voor het einde van de maand. Moet 1 nov eruit zijn. Maar dan zit ik wel weer een paar maanden bij pa&ma, waardoor er meer tijd over blijft om te trainen. Dus vanaf 1 nov. weer voluit aan de bak.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_117540864
Ik loop ook al twee weken te kutten met mn gezondheid. Snel weer aan het werk. Geen zin in, maar dan gebeurt er tenminste wat en ben ik gemotiveerder dan nu.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:09:44 #11
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117541305
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:20 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Wow, mooi staaltje repliek- en tegenrepliek journalistiek van de NRC, thanks voor het delen!

Vinden jullie dat die voedingsprof. uit Wageningen een beetje standhoudt in dit artikel?

[..]

spreekt zichzelf tegen dat het volkoren tarwebrood wat we met z'n allen eten hier in Nederland zoveel verschilt in GI! Ja, als je rogge or havermout erbij haalt, maar we praten hierover mainstream brood wat door iedereen wordt gegeten!

En lol, zijn werk wordt gefinancierd door een organisatie genaamd 'Health Grain Europe' _O-

bron

Op deze manier zien we door de bomen het bos niet meer. Ik ben er allang van overtuigd dat niet wat je eet, maar je gewicht, het belangrijkste is voor je gezondheid.
Ik ging een tijdje terug als health freak door het leven, tegenwoordig ben ik veel soepeler (ook wel stiekem omdat ik bulk).

Dus alle mensen die zich druk maken om volkorenbrood/witbrood, verzadigd/onverzadigd vet etc. en die dik zijn, zouden eerst eens gewoon af moeten vallen. De rest komt daarna wel.
This isn't even my final form.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:11:58 #12
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_117541366
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:20:42 #13
55709 Stereotomy
pi_117541643
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:09 schreef Levolution het volgende:

Dus alle mensen die zich druk maken om volkorenbrood/witbrood, verzadigd/onverzadigd vet etc. en die dik zijn, zouden eerst eens gewoon af moeten vallen. De rest komt daarna wel.
Héél goed punt.

Maakt eigenlijk niet eens zozeer uit op welke manier je blijvend buikvet afvalt. Gaat erom dat het voor jezelf vol te houden is op een leuke manier voor de rest van je leven.

quote:
:D :P

[ Bericht 19% gewijzigd door Stereotomy op 03-10-2012 12:25:55 ]
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:44:56 #14
157922 fathank
pi_117542421
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:09 schreef Levolution het volgende:

[..]

Op deze manier zien we door de bomen het bos niet meer. Ik ben er allang van overtuigd dat niet wat je eet, maar je gewicht, het belangrijkste is voor je gezondheid.
Ik ging een tijdje terug als health freak door het leven, tegenwoordig ben ik veel soepeler (ook wel stiekem omdat ik bulk).

Gewicht hoeft niet persé leidend te zijn imho. Heb een keer bij een of ander programma waar ze een dunne gast en een dikkerdje een week op elkaar dieet zette. Die dunne gast at alleen 2 frikandelbroodjes op een dag, 2 marsen en 's avonds hamburger met friet zo ongeveer. Die woog nog geen 60 kilo, was graatmager had wel een cholesterol niveau van een morbide obesitas patiënt zo ongeveer.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:47:26 #15
55709 Stereotomy
pi_117542496
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:44 schreef fathank het volgende:

[..]

Gewicht hoeft niet persé leidend te zijn imho. Heb een keer bij een of ander programma waar ze een dunne gast en een dikkerdje een week op elkaar dieet zette. Die dunne gast at alleen 2 frikandelbroodjes op een dag, 2 marsen en 's avonds hamburger met friet zo ongeveer. Die woog nog geen 60 kilo, was graatmager had wel een cholesterol niveau van een morbide obesitas patiënt zo ongeveer.
Acuut je dieet veranderen heeft ook acuut invloed op je cholesterolwaardes. Net als beweging: als jij iemand op een lichte tot middelzware cardio regimen zet, en je meet de cholesterolwaardes voor en na, dan heb je na een weekje cardio ook spectaculair betere cijfers. :)

Veel buikvet + weinig beweging + hogere leeftijd = recept voor disaster :) Althans, de kans is hoger dat je iets krijgt, uiteraard kun je ook nog gewoon door een auto overreden worden ofzo. :P
pi_117542532
Get ripped or die mirin' :D
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:51:27 #17
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117542623
Natuurlijk is dieet wel enigszins belangrijk, maar je ziet ook wel dat cholesterol-/triglyceridenspiegels gewoon normaal zijn bij mensen met een slecht dieet, maar met een gezond gewicht. Ik denk dat overgewicht het grootste risicofactor is voor veel ziekten (dat betekent dus niet dat er geen andere risicofactoren bestaan).
Het is natuurlijk ook afhankelijk van genetische factoren, de één is nou eenmaal vatbaarder voor slechte spiegels dan de ander.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:54:26 #18
157922 fathank
pi_117542725
Achja, ik hou het wel simpel bij kcal 'bijhouden' en beetje opletten op de inname van geraffineerde suikers. De rest wordt me te ingewikkeld om dagelijks mee bezig te zijn. Het moet leuk blijven en vol te houden zijn.
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2012 @ 13:37:31 #19
230491 Zith
pls tip
pi_117544250
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:51 schreef Levolution het volgende:
Natuurlijk is dieet wel enigszins belangrijk, maar je ziet ook wel dat cholesterol-/triglyceridenspiegels gewoon normaal zijn bij mensen met een slecht dieet, maar met een gezond gewicht. Ik denk dat overgewicht het grootste risicofactor is voor veel ziekten (dat betekent dus niet dat er geen andere risicofactoren bestaan).
Het is natuurlijk ook afhankelijk van genetische factoren, de één is nou eenmaal vatbaarder voor slechte spiegels dan de ander.
Mja

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:21:15 #20
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117545968
quote:

Metabool syndroom
:
quote:
The most important factors are weight, genetics,[18][19][20][21] endocrine disorders (such as polycystic ovary syndrome in women of reproductive age), aging, and sedentary lifestyle, (i.e., low physical activity and excess caloric intake).[22]
Zie ook kopje 'Risk factors'. Wiki, maar toch. Los van het feit dat je genetisch 'pech' kan hebben, zijn de symptomen van metabool syndroom goed in te perken. Het is geen algeheel geldend excuus.
pi_117546833
Dik zijn is het gevolg van consistent en consequent teveel eten. Als je consistent teveel eet dan zullen ook je cholesterolwaardes en basically alle bloedmarkers slecht zijn. Maar er zijn ook diabetici die heel dun zijn, en ook mensen zonder overgewicht krijgen hart-en vaatziekten.

Dus ik denk dat voor je diëet de volgende factoren in deze volgorde het belangrijkst zijn:

1. Nourishment; krijg je alle vitaminen, mineralen en essentiële vetzuren/aminozuren binnen?
2. Total calorie intake; Eet je meer dan je lichaam redelijkerwijs kan gebruiken waardoor je insulineresistentie en andere nare dingen laat gebeuren.
3. Eet je veel (veel = 60-70% total macros) koolhydraten (en vooral fructose) en veel omega-6 eet?

Dus zorgen dat je goed gevoed bent is het belangrijkste, daarna dat je niet teveel eet, en daarna dat je goed eet. Met 1 en 2 alleen kan je al heel ver komen :)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:43:27 #22
55709 Stereotomy
pi_117546937
Ik denk dat dat wel een aardige top 3 is :)
pi_117548551
quote:

[..]

[..]

bron

Holy shit wat een moeilijk harde retard is die Brouns.

Die vent heeft echt geen idee waar hij het over heeft, en dat noemt zich een professor. Zeker een kindje van het PGO systeem.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:48:08 #24
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117549417
Niet voor niets is het een drogreden om beroep te doen op autoriteit: ook professoren weten niet alles. Dat is wel vaker te merken.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:51:25 #25
55709 Stereotomy
pi_117549538
Als wetenschapper met carrière heb je *echt* een probleem als blijkt dat je onderzoeksgebied op drijfzand berust. Al die jaren aan papers die je hebt gepubliceerd, je status, je toekomst is gebaseerd op de credits van je onderzoek, en als dat onderuit wordt gehaald, kom je nergens echt meer goed aan de bak.

Stel dat alle wetenschappers die al tientallen jaren hebben geroepen dat low-fat dé beste methode is om hart- en vaatziekten en diabetes tegen te gaan, nu opeens moesten gaan toegeven dat ze er naast zaten. Dan heb je echt een probleem met je carriere.

Keerzijde van de wetenschappelijke wereld... (en ook deels de reden waarom ik geen PhD wilde doen in dat wereldje...)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:55:21 #26
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117549687
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:51 schreef Stereotomy het volgende:
Als wetenschapper met carrière heb je *echt* een probleem als blijkt dat je onderzoeksgebied op drijfzand berust. Al die jaren aan papers die je hebt gepubliceerd, je status, je toekomst is gebaseerd op de credits van je onderzoek, en als dat onderuit wordt gehaald, kom je nergens echt meer goed aan de bak.

Stel dat alle wetenschappers die al tientallen jaren hebben geroepen dat low-fat dé beste methode is om hart- en vaatziekten en diabetes tegen te gaan, nu opeens moesten gaan toegeven dat ze er naast zaten. Dan heb je echt een probleem met je carriere.

Keerzijde van de wetenschappelijke wereld... (en ook deels de reden waarom ik geen PhD wilde doen in dat wereldje...)
Wel jammer dat het zo moet lopen. Zolang er niet gefraudeerd wordt, is het niet zo erg om ernaast te zitten, want goed wetenschappelijk onderzoek uitvoeren is heel lastig (confounders etc.). Juist deze druk zorgt ervoor dat de wetenschapper dogmatisch wordt en niet voor verbetering openstaat.
pi_117549699
quote:

[..]

[..]

bron

Ik heb even geen tijd om het uitgebreid te lezen, maar klaarblijkelijk maken de kwateit van de gebruikte granen en een goede manier van broodbakken nogal uit. Ik wil graag een bakker die gewoon goed brood bakt, ookal is dat misschien wat duurder. Bagger "voeding" is er al genoeg te koop.

Ik eet met name brood op mijn werk. Een alternatief zie ik niet: als 40+ manager ga ik echt niet home-made tonijnsalades naar binnenschuiven, zoals 20 jarige puber+ beginnende KT-ers nog wel eens plegen te doen.

(nog afgezien van dat tonijn met uitsterven bedreigd wordt).
pi_117549749
Motivatie is hier juist goed; had afgelopen veel werk (stress), maar dat lijkt nu voorbij.
Meteen vandaag erg goede training gehad met o.a. evenaring van dumbbell press record (10x42kg).

M.b.t. Branch Warren: het schijnt nogal een eikel te zijn in de omgang, maar waarom men zo afgeeft op zijn figuur is mij niet direct duidelijk. Misschien niet droog/gedefineerd genoeg?
pi_117549774
M.b.t. brood: als ik ooit een grotere keuken/huis heb, koop ik zelf een broodbakmachine (en ook zo'n pizzapan).
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:59:24 #30
157922 fathank
pi_117549814
Eerst volgende wat op mijn lijstje staat is een rijstkoker. Maar voor die 3,5 week dat ik nog in dit huis zit stel ik de aankoop even uit tot ik in m'n nieuwe eigen hut zit.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:01:04 #31
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117549876
Je hebt helemaal gelijk, wat is er mis met meel, water/melk, gist en een snufje zout? _O_
Altijd die E-nummers, plantaardige oliën, een shitload aan zout. Oké, het moet houdbaar blijven, maar zorg dat er ook een fatsoenlijke aanbod van goed brood naast bestaat.
pi_117550061
Get ripped or die mirin
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:09:01 #33
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_117550150
quote:
13s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:37 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
x2
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_117550179
Nr. 1: Phil Heath

Nr. 2: Kai Greene

Nr. 3: Shawn Rhoden:
pi_117551307
Beatrix wil Friso uit lijden verlossen
Nieuwe geruchten over prins Friso, afkomstig van onze zuiderburen. Volgens het Vlaamse magazine TV Familie staan de Oranjes voor een dilemma. Beatrix zou haar zoon 'uit zijn lijden willen verlossen, terwijl Mabel haar man koste wat kost in leven wil houden.'

Best zonde hè, dood gaan tijdens een Ski ongelukje, terwijl je nooit shredded bent geweest, of zelf nog nooit ripped en jacked hebt rondgelopen op deze planeet.

Ik wens de familie het allerbeste, mogen ze maar snel er over heen geraken zodat hun focus weer op het mooie leven kan gericht worden en ze het pad naar shreddedness mogen vinden.

Bron

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2012 16:48:42 ]
pi_117551375
Moge de goden der aesthetics hem vergeven.
pi_117551591
Godverdomme, wat is trainen toch heerlijk tussen het huiswerk maken door. Even ontstressen en alle frustraties eruit.

Iemand trouwens nog suggesties voor een eiwitrijk ontbijt met veel kcal? Morgen van 08:20 uur tot 17:30 uur colleges, weinig gelegenheid om eten te nemen dus moet even stevig ontbijten. Daarna haal ik wel een broodje tonijn in de stad of zo
pi_117551646
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:47 schreef ZuidGrens het volgende:
Godverdomme, wat is trainen toch heerlijk tussen het huiswerk maken door. Even ontstressen en alle frustraties eruit.

Iemand trouwens nog suggesties voor een eiwitrijk ontbijt met veel kcal? Morgen van 08:20 uur tot 17:30 uur colleges, weinig gelegenheid om eten te nemen dus moet even stevig ontbijten. Daarna haal ik wel een broodje tonijn in de stad of zo
Tonijn shake is een aanrader op de nuchtere maag.
pi_117551709
Gebakken/ gekookte eieren ?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:49:51 #40
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117551713
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:47 schreef ZuidGrens het volgende:

Roerei van x eieren in een flinke klont boter maken en een blik ansjovis erop gooien en eten met x boterhammen.
pi_117552205
zo back form teh gym. eventjes die beentjes en schouders geklapt.
Squatte 70 voordat ik paar maanden was gestopt.
Doe nu gewoon 55 kg , en dan gewoon diep zoals het hoort.
Zie dat veel mensen focussen op veel gewicht pakken bij de squat en daardoor niet diep genoeg gaan. Zo was ik ook bezig eigenlijk. Nu ik iets lager dan paralel ga voel ik me glutes ook meer werk verrichten.

post workout; mc mood. Was een slappe hap, dat ei hoort niet op die hamburger.

voel me nog wel vaag van die jack3d , raar spul.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:30:09 #42
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_117553277
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:01 schreef YeenBoutDatLife het volgende:
zo back form teh gym. eventjes die beentjes en schouders geklapt.
Squatte 70 voordat ik paar maanden was gestopt.
Doe nu gewoon 55 kg , en dan gewoon diep zoals het hoort.
Zie dat veel mensen focussen op veel gewicht pakken bij de squat en daardoor niet diep genoeg gaan. Zo was ik ook bezig eigenlijk. Nu ik iets lager dan paralel ga voel ik me glutes ook meer werk verrichten.

post workout; mc mood. Was een slappe hap, dat ei hoort niet op die hamburger.

voel me nog wel vaag van die jack3d , raar spul.
Goed bezig, form > gewicht uiteraard.
Ik was vandaag ook benen en schouders aan het doen maar nadat ik had gesquat ging ik dumbell lunges doen, eerst 20kg 8x per been. Niks aan de hand, vervolgens 24kg x6 en kreeg me toch een steek net boven mijn rechterknie in mijn bovenbeen.

Heb het ook weleens eerder gehad tijdens squatten, na ff het een beetje te masseren gaat het wel voorbij daarna heb ik nog 28kg x4 gedaan.

Vandaag ook voor het eerst Militairy Press gedaan, ging wel lekker: 40kg x10, 50kg x8 60kg x4.
pi_117553508
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:30 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Goed bezig, form > gewicht uiteraard.
Ik was vandaag ook benen en schouders aan het doen maar nadat ik had gesquat ging ik dumbell lunges doen, eerst 20kg 8x per been. Niks aan de hand, vervolgens 24kg x6 en kreeg me toch een steek net boven mijn rechterknie in mijn bovenbeen.

Heb het ook weleens eerder gehad tijdens squatten, na ff het een beetje te masseren gaat het wel voorbij daarna heb ik nog 28kg x4 gedaan.

Vandaag ook voor het eerst Militairy Press gedaan, ging wel lekker: 40kg x10, 50kg x8 60kg x4.
military press is met je voeten naast elkaar he, voeten wijd is overhead barbell press.
Ik denk dat ik gewoon blijf bij dumbell shoulder press, of zijn die andere presses superieur?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:43:55 #44
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_117553715
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:37 schreef YeenBoutDatLife het volgende:

[..]

military press is met je voeten naast elkaar he, voeten wijd is overhead barbell press.
Ik denk dat ik gewoon blijf bij dumbell shoulder press, of zijn die andere presses superieur?
Ik heb de tips van het filmpje in het vorige topic gevolgd, pagina 11 geloof ik.
Benen redelijk dicht bij elkaar gewoon de barbell vervolgens eerst op je borst leggen en vanaf daar omhoog en dan weer terug op je borst. Bij de overhead til ik 'm in 1 keer door vanaf de grond naar boven.

Dumbell shoulder press heb ik ook nog gedaan, normaal voelde ik mijn schouders bijna niet maar met het toevoegen van de militairy voel ik ze wel alhoewel dat ook kan zijn omdat dit de eerste keer is dat ik deze heb gedaan.

Ik hou zelf wel meer van compound oefeningen dan isolatie.

edit: deze 2 filmpjes
kwam uit deze posts:

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:27 schreef CarbonC het volgende:
En een LedZep approvel artikel op de site van Arnold:
http://www.schwarzenegger(...)e-Building-Exercises
quote:

[ Bericht 17% gewijzigd door SunTzu op 03-10-2012 17:50:43 ]
pi_117554146
quote:

Nuttig filmpie.
pi_117557132
Een klasgenoot van mij die ook bezig is met bodybuilding, is afgelopen weekend begonnen met een Cyclic Ketogenic Diet. Ik ben benieuwd wat voor resultaten hij ermee boekt.
If not now, then when.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:18:58 #47
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_117557254
Morgen maar benen doen. Nu te moe om vol te kunnen knallen.
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_117559762
Stukkie hardlopen na squatten en lunges is een keiharde afrader (of aanrader als je van afzien houdt).
pi_117559842
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:06 schreef obsama het volgende:
Stukkie hardlopen na squatten en lunges is een keiharde afrader (of aanrader als je van afzien houdt).
Valt wel mee toch, ik vind het wel gaan op de lopende band. Die verzuring trekt redelijk weg en het schijnt zelfs te helpen tegen spierpijn de dagen erna.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:18:46 #50
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_117560458
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:06 schreef obsama het volgende:
Valt mee. Vind het andersom veel erger.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')