quote:
Ach denk jij dat je met je verbeelde vrijheid en democratie iets kunt veranderen in Nederland?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:58 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ga je nu serieus Nederland vergelijken met de Syrische geheime dienst en Shabiha/tuig?
Het leger in Syrie is een familie-business en de grondwet erkend nog altijd dat de Islam. Als je daar als oppositie een partij begon of wat dan ook, dan kon je dood in zijstraatje gevonden worden.![]()
Nee, het valt niet te vergelijken. En als je het lieven als een marionette normaal vindt... Dan ja, dan is dat jou eigen verlepte mening.![]()
En dat filmpje van die ene imam geldt niet voor Noord-Afrika en Sham-landen. Hij verwijst naar de Golfstaten.
Dat klopt, we hebben wat gewelddadige revoluties gehad, waarvan de Franse wel de bekendste is. En nu doen ze dat in Syrië ook.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:06 schreef mr_jack het volgende:
De boodschap was, verandering begint bij jezelf, als iets je niet bevalt steek dan je handen uit je mouwen! En loop niet te schreeuwen dat het in Europa beter is, want dat hebben wij ook zelf moeten bereiken en dat hebben we niet gedaan door alleen maar te staan schreeuwen..
Ik denk dat ik nu niet als een marionette leef. Als ik over iets wil klagen, dan klaag ik daarover. Als ik dat onder een van de dictaturen deed, dan lag mijn keel open gesneden.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:02 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Ach denk jij dat je met je verbeelde vrijheid en democratie iets kunt veranderen in Nederland?
of denk je dat alle VVD'ers en PVDA'ers achter het toekomstige beleid staan?
Denk je dat je nu niet als marionet leeft? probeer maar eens je belasting niet te betalen.... Dan zullen we zien welke vrijheden je hebt.
Noem mij dan eens wat grote uitvindingen uit Noord-Afrika en Sham-landen?
Wat produceren die? Wat hebben die zelf bedacht? Zonder westerse ingenieurs en arbeiders? Niks, nada noppes!
Pardon? jij wilt de revolutie van de Verlichting vergelijken met deze opstand van jihadisten?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat klopt, we hebben wat gewelddadige revoluties gehad, waarvan de Franse wel de bekendste is. En nu doen ze dat in Syrië ook.
Het zijn voornamelijk Assad's eigen overgelopen militairen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:26 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Pardon? jij wilt de revolutie van de Verlichting vergelijken met deze opstand van jihadisten?
Nogmaals, het is niet door de Jihadisten begonnen. En ja, het is vergelijkbaar. Stort de wereld nu in elkaar?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:26 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Pardon? jij wilt de revolutie van de Verlichting vergelijken met deze opstand van jihadisten?
Je denkt van niet? Ok , je mag hier klagen, maar het haalt niets uit. Daar in tegen, ik stelde het al eerder, betaal je belasting eens niet, en kijk dan hoe vrij nederland is....quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:23 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik denk dat ik nu niet als een marionette leef. Als ik over iets wil klagen, dan klaag ik daarover. Als ik dat onder een van de dictaturen deed, dan lag mijn keel open gesneden.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het zijn voornamelijk Assad's eigen overgelopen militairen.
Krijg je veel betaald voor je propaganda campagne?
Niet door de jihadisten begonnen ?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:27 schreef rakotto het volgende:
[..]
Nogmaals, het is niet door de Jihadisten begonnen. En ja, het is vergelijkbaar. Stort de wereld nu in elkaar?
Ja, en ik zag dat na een jaar opstand langzaam clubjes jihadisten mee gingen doen. Maar dat had Assad kunnen voorkomen met hervormingen of aftreden.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:35 schreef mr_jack het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Allemaal overgelopen militairen, gewone seculieren, christenen, vrijheidsdenkers. Yeah right...
Volg je het nieuws wel eens?
ow jij zag datquote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, en ik zag dat na een jaar opstand langzaam clubjes jihadisten mee gingen doen. Maar dat had Assad kunnen voorkomen met hervormingen of aftreden.
Is het jou ontgaan dat Assad volgens velen in Syrie en eigen gedefecteerde insiders deels achter de Al Qaida groep "Jubhat an-Nosra" zit die nu zelfmoordaanslagen plegen? Die pas een jaar na de revolutie op kwam dagen? Ik citeer de voormalig Syrische ambassadeur van Irak en insider in het regime die is gedefecteerd: “I know for certain that not a single serving intelligence official was harmed during that explosion, as the whole office had been evacuated 15 minutes beforehand,” he said. “All the victims were passers by instead. All these major explosions have been have been perpetrated by al-Qaeda through cooperation with the security forces.”quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:09 schreef mr_jack het volgende:
Een naïef vrouwtje die genoeg gehersenspoeld was blijkbaar.
Je hebt het over de vrouwelijke kant van de revolutie, betekend dit dat zij minder extremistisch is? Vredelievend? Is het je ontgaan dat er ook vrouwelijke suïcide bombers zijn ?
Okay en kom nu eens met steekhoudende, harde bewijzen.quote:Waarover deze ex-ambassadeur nu verklaart dat dat een "inside-job was".
enough said...quote:They have a judicial committee of lawyers, judges and clerics to give a verdict according to the Islamic sharia.
Ja, voor een Assad loyalist als jij zijn die er niet. Ik zeg overigens ook niet dat ik zeker weet dat Assad achter (al die) aanslagen zit. Wel zijn er verschillende insiders van het regime die getuigen dat hij achter de Al-Qaida groep zit en hen de gang laten gaan in Syrie. Niet alleen oud-ambassadeur van Irak, maar ook voormalig propagandist voor zijn nieuwszender die is gevlucht. Of denk aan de "aanval" van "terroristen" op Belgische journalist Rudi Vranckx maanden geleden met een mortier waarbij zijn Franse collega omkwam. Heel toevallig ging men onder beveiliging van Syrische veiligheidsdienst een onbewoonde wijk in, waarna de veiligheidsdiensten netjes op afstand bleven en toen zij pas het gebouw ingingen kwamen de mortieren binnen. Ook geen waterdicht bewijs maar wel erg toevallig allemaal. Of het lachwekkende filmpje van amateur-jihadisten laatst....die zogenaamd de Amerikaanse journalist in handen hebben waarvan men aanneemt dat hij in handen van het regime is gevallen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:56 schreef mr_jack het volgende:
Okay en kom nu eens met steekhoudende, harde bewijzen.
http://nos.nl/artikel/427937-militairen-vs-naar-grens-syrie.htmlquote:Militairen VS naar grens Syrië
Toegevoegd: woensdag 10 okt 2012, 16:39
De Amerikaanse regering heeft militairen gestuurd naar Jordanië in het grensgebied met Syrië, om daar een militair hoofdkwartier op te zetten en om beter het oog te houden op de opslagplaatsen voor chemische wapens in Syrië. Ook wil Amerika Jordanië helpen bij de opvang van Syrische vluchtelingen
De bekendmaking door minister Panetta van Defensie duidt volgens waarnemers op een grotere militaire betrokkenheid van de Verenigde Staten bij het conflict in Syrië.
Rode lijn
Panetta zei vorige week dat het ernaar uitziet dat de chemische wapens veilig in de opslagplaatsen liggen, maar er zijn aanwijzingen dat Syrië de wapens inmiddels heeft verplaatst. President Obama heeft al gezegd dat het gebruik van chemische wapens door Syrië voor hem het sein is om militair in te grijpen. In dat geval is "een rode lijn overschreden".
Volgens een functionaris van het Pentagon gaan er ruim honderd kwartiermakers naar Jordanië. Amerikaanse militairen die in mei meededen aan een oefening in Jordanië, zijn er gebleven.
quote:Turkije onderschept Syrisch toestel
De Turkse luchtmacht heeft een Syrisch passagiersvliegtuig gedwongen om in Ankara te landen. Het vliegtuig van Syrian Air was onderweg van Moskou naar Damascus en wordt nu doorzocht. Turkije vermoedt dat er militair materieel aan boord is.
De Airbus A320 met 35 passagiers aan boord werd onderschept door straaljagers op het moment dat het vliegtuig het Turkse luchtruim binnenvloog. De gevechtsvliegtuigen hebben de Airbus naar de luchthaven Esenboga begeleid.
"Niet-civiele" lading
De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Ahmet Davutoglu zegt informatie te hebben gekregen over een "niet-civiele" lading in het toestel. Op de staatstelevisie zei hij dat Turkije volgens het internationaal recht passagiersvliegtuigen mag onderzoeken als het vermoeden bestaat dat er wapens aan boord zijn.
Davutoglu kondigde aan dat Turkije ook andere Syrische passagiersvliegtuigen gaat controleren die door het Turkse luchtruim vliegen. Ankara zegt vastbesloten te zijn om wapenverkopen aan het regime van Assad te stoppen. Turkije heeft direct na de onderschepping de burgerluchtvaart verboden om het Syrische luchtruim binnen te vliegen vanwege de onzekere situatie.
Spanningen
De spanning tussen de twee landen is de laatste tijd flink opgelopen. Bij gevechten in de grensstreek tussen militairen die president Assad steunen en Syrische opstandelingen zijn een aantal keren Syrische mortiergranaten op Turks grondgebied terechtgekomen. Daarbij zijn aan Turkse kant doden gevallen.
Het Turkse leger heeft een aantal keren vergeldingsaanvallen uitgevoerd op Syrië. Het Turkse parlement gaf de regering vorige week toestemming om militair in te grijpen over de grens, mocht dat nodig zijn.
De chefstaf van het Turkse leger heeft gezegd dat het Turkse leger bij volgende provocaties door het Syrische leger nog harder zal terugslaan. Turkse media berichtten vandaag dat er oorlogsfregatten op weg zijn naar de Middellandse Zee, dat er gevechtsvliegtuigen van West-Turkije naar het oosten van het land zijn verplaatst en dat de troepen aan de grens worden versterkt.
quote:Het Syrische toestel zou materiaal voor het bouwen van raketten bevatten, aldus de Turkse tv-zender NTV.
Laat ik het zo zeggen :quote:Op donderdag 11 oktober 2012 08:42 schreef speknek het volgende:
Er loopt een wapenembargo van de EU op Syrie, het kan best zijn dat Turkije hieraan meedoet. En het is ook weer niet zo ongeloofwaardig dat er naast officiele ook clandestiene leveranties plaatsvinden. Over de zwarte markt, of omdat Rusland liever de schijn ophoudt dat ze niet Syrie tot de tanden bewapenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |