Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Foto's van Team Fok! tijdens Rotterdam Ekiden 2012
[ Bericht 1% gewijzigd door rechtsedirecte op 02-10-2012 22:38:37 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
zaterdag 13 oktober gaan GotC, Quoi en ik een stukje hardlopen bij Kijkduin (Den Haag). Het doel is om gezellig kennis te maken met elkaar en met delen van het parcours van de Laan van Meerdervoortloop. Zijn er nog meer liefhebbers die gezellig mee willen lopen door de duinen en over het strand en na afloop een lekkere kop koffie/thee/warme choco te drinken ergens op Kijkduin? Het is de bedoeling dat we rond een uur of 10 's morgens al gaan lopen, want later op de dag is een groot deel van de route van de Laan van Meerdervoortloop in gebruik door een ander wedstrijdloopje (van de vereniging waar GotC en ik lid zijn).
Ik denk dat deze ochtend handig kan zijn voor de mensen die zich hebben ingeschreven voor de LVML, maar het is ook erg gezellig als er nog meer mensen komen!
Tja alleen vlees is inderdaad weer slechter voor je hart enzo. Overal zitten voor en nadelen aan. Maar ben er wel mee eens dat suiker slechter is dan men denkt.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
maar dat lijkt me met elk dieet zo Slacker, er is altijd wel wat te zeggen over een dieet. Atkins bijv. werd ook vergruisd maar andere mensen zweren er bij... dus zeg het maar wat het ideaal dieet is.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op dinsdag 2 oktober 2012 22:26 schreef Daywalk3r het volgende: Tja alleen vlees is inderdaad weer slechter voor je hart enzo. Overal zitten voor en nadelen aan. Maar ben er wel mee eens dat suiker slechter is dan men denkt.
En het zit bijna óveral in waar enige bewerking op losgelaten is..
Mijn motto: vers, gevarieerd en met mate. En hoe meer kleurtjes op mijn bord, hoe gelukkiger ik word.
Goddelijke intervaltraining gehad overigens! Met de "grote mannen" op kop meegerend, tempo 5.10 min/km
De middenrifkramp bij lange duurloop (10k) even nagevraagd. Blijkt toch een conditiekwestie. Damned, ik bouw zo netjes stap voor stap op. Raad van mijn trainer: doe elke week een uur lange duurloop. Was ik al van plan, maar zo blijkt dus maar weer: opbouwen is geduld hebben
Oh en leuk idee die meet! Ik ga niet komen hoor beetje te vroeg nog en ook wat ver hier uit de buurt. Maar over een tijdje als ik me iets minder 'beginner' voel en me durf te vertonen in een tight bij jullie zou ik het best eens leuk vinden wat mensen te ontmoeten.
Op dinsdag 2 oktober 2012 22:28 schreef Sunnythesun het volgende: Oh en leuk idee die meet! Ik ga niet komen hoor beetje te vroeg nog en ook wat ver hier uit de buurt. Maar over een tijdje als ik me iets minder 'beginner' voel en me durf te vertonen in een tight bij jullie zou ik het best eens leuk vinden wat mensen te ontmoeten.
Dan kunnen we samen
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
This event is growing in popularity and in 2011 155 athletes took part.
wordt me bijna te grootschalig
[ Bericht 39% gewijzigd door rechtsedirecte op 02-10-2012 22:39:59 ]
Op dinsdag 2 oktober 2012 22:38 schreef Sunnythesun het volgende: Ik hoop dat mijn lijf morgen een beetje meewerkt (vrouwenissues ) en dat ik 5-7-7-5 kan gaan lopen
Heb vandaag nog echt te veel pijn, dan voelt eigenlijk alleen in bed liggen met een kruikje op mijn buik echt fijn maar als het goed is is dat morgen over (duurt meestal maar 2 dagen, begon op maandag) Dan knap ik altijd weer snel op.
Heb vandaag nog echt te veel pijn, dan voelt eigenlijk alleen in bed liggen met een kruikje op mijn buik echt fijn maar als het goed is is dat morgen over (duurt meestal maar 2 dagen, begon op maandag) Dan knap ik altijd weer snel op.
Blij dat ik het niet zo erg heb . Gisteren kon ik niet zitten of staan vd pijn, maar zodra ik 1 stap had hardgelopen was (en is) de pijn weg .
Blij dat ik het niet zo erg heb . Gisteren kon ik niet zitten of staan vd pijn, maar zodra ik 1 stap had hardgelopen was (en is) de pijn weg .
Misschien moet ik dat de volgende keer ook proberen. Het is dat ik me gewoon vooral heel belabberd en viezig voel dat ik ook het idee van in een thight lopen alleen al helemáál niet zie zitten, dat het niet in me op komt het te proberen
Ik herken het helemaal. Bij gaat het gepaard met 2 dagen overgeven en alleen krom in bed kunnen liggen. Als ik geluk heb komt er dan ook nog eens migraine bij kijken.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
Ik herken het helemaal. Bij gaat het gepaard met 2 dagen overgeven en alleen krom in bed kunnen liggen. Als ik geluk heb komt er dan ook nog eens migraine bij kijken.
Pff baas boven baas Gelukkig blijft het bij mij bij buikpijn en algehele malaise. En door doorslikken hoef ik het nog maar een paar keer per jaar te doorstaan
Op dinsdag 2 oktober 2012 22:53 schreef Daywalk3r het volgende: Kan er als man zijnde niet echt over mee praten maar is een hormoonspiraaltje niet wat?
Hehe, voor mij geen optie. Dat durf ik simpel weg niet..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarbij vraag ik me echt af of het mij van de pijn zou af helpen.. slik nu ook al een vrij zware pil omdat ik anders een emotioneel wrak ben met nog ergere periodes
Op dinsdag 2 oktober 2012 22:53 schreef Daywalk3r het volgende: Kan er als man zijnde niet echt over mee praten maar is een hormoonspiraaltje niet wat?
Zoals mijn huisarts het uit heeft gelegd: Voor ongeveer 1/3 van de vrouwen is het ideaal; maandelijks ongemak neemt af of verdwijnt zelfs. Voor ca 1/3 van de vrouwen verandert er weinig ten opzichte van vóór het spiraaltje Voor de rest is het niet ideaal; daar worden de ongemakken heviger.
Nog 2,5 jaar voordat artsen met minder problemen en bezwaren aan sterilisatie doen
Weetje dat ik er nooit serieus achteraan gegaan ben.. geen idee waarom niet. Maar ik heb inmiddels een leeftijd waarop het volgens mij niet echt meer een punt moet zijn (al vind ik eigenlijk dat mijn vriend ook wel mag.. hij heeft er immers nog nooit iets voor hoeven doen en ik slik me suf met alle verantwoordelijkheid van dien )
Weetje dat ik er nooit serieus achteraan gegaan ben.. geen idee waarom niet. Maar ik heb inmiddels een leeftijd waarop het volgens mij niet echt meer een punt moet zijn (al vind ik eigenlijk dat mijn vriend ook wel mag.. hij heeft er immers nog nooit iets voor hoeven doen en ik slik me suf met alle verantwoordelijkheid van dien )
Ik kijk er al jaren naar uit al moeten we tegen die tijd inderdaad even overleggen wat de beste optie is. Al doe ik nu ook geen pil slikken op 't moment, maar m'n lichaam reageert daar wel heel fijn op.
Doen ze dat pas als je 30 bent? Ergens wel begrijpelijk, maar... Stiekem ook een beetje onzin.
Ze zullen het uiteindelijk misschien wel doen als je maar heel lang volhoudt, maar 'men' vindt dat je na je 30ste minder kans hebt om je nog te bedenken. ofzo.
Pff baas boven baas Gelukkig blijft het bij mij bij buikpijn en algehele malaise. En door doorslikken hoef ik het nog maar een paar keer per jaar te doorstaan
Jep lang leve doorslikken!
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
Ik kijk er al jaren naar uit al moeten we tegen die tijd inderdaad even overleggen wat de beste optie is. Al doe ik nu ook geen pil slikken op 't moment, maar m'n lichaam reageert daar wel heel fijn op.
[..]
Ze zullen het uiteindelijk misschien wel doen als je maar heel lang volhoudt, maar 'men' vindt dat je na je 30ste minder kans hebt om je nog te bedenken. ofzo.
Op zich snap ik het wel. Ik ben nu 25 en roep ook heel hard dat ik geen kinderen wil maar misschien wil ik ze over 5 jaar toch. En dan is het toch lullig als je geen baarmoeder meer hebt.
Op zich snap ik het wel. Ik ben nu 25 en roep ook heel hard dat ik geen kinderen wil maar misschien wil ik ze over 5 jaar toch. En dan is het toch lullig als je geen baarmoeder meer hebt.
Bij sterilisatie halen ze je baarmoeder niet weg he gewoon *knip knip* in de eileiders en klaar
Dat. En het schijnt nog een kans tot herstel te hebben, maar geen garantie.
Jep. Dat zijn dingen waar je je van tevoren wel goed van bewust moet zijn natuurlijk. Als je je bedenkt, is er een kans dat je ondanks hersteloperatie toch niet meer zwanger kan worden. Dus in die zin snap ik wel terughoudendheid bij (erg) jonge vrouwen.
Ja, volgens mij wel. Al is inmiddels de ingreep voor vrouwen wel heel klein geworden, bij de man is het 'gemakkelijker' en met meer kans op herstel mocht je je bedenken (as if )
Ik houd het voorlopig even bij fietsen en wandelen, mits droog. Benen voelen niet eens al te slecht aan, maar wil nu even niets forceren. Zondag was toch best wel pittig merk ik.
Jep. Dat zijn dingen waar je je van tevoren wel goed van bewust moet zijn natuurlijk. Als je je bedenkt, is er een kans dat je ondanks hersteloperatie toch niet meer zwanger kan worden. Dus in die zin snap ik wel terughoudendheid bij (erg) jonge vrouwen.
Tja.. als mensen met kinderwens me vragen 'maar weet je dat dan wel zeker? Je kunt je toch nog bedenken?' Stel ik de wedervraag: 'denk jij dat jij je ook nog kan bedenken dan?' net zo logisch toch?