quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:40 schreef Brighteyes het volgende:
Gulara, hoe kan iets gepland maar toch te vroeg komen?
Oh, het staat er dramatischer dan bedoeld hoor.quote:
Dat is ook fijn, tenminste, bij mij was het ook meteen de eerste keer raak. Maar ik snap Gulara wel, wij hadden ons ook ingesteld op zeker een half jaar tot een jaar proberen. Dus ik was echt wel even met stomheid geslagen toen het meteen raak was. Wel blij hoor! Maar had het gewoon nog niet verwachtquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:50 schreef Hooiwagen het volgende:
Lijkt me juist fijn dat het zo snel raak was. Ik vond de teleurstelling elke maand echt steeds vervelender. Mijn grootste angst is nu ook dat het niet goed gaat en het dan weer 10 maand duurt voor het weer lukt ofzo. Dus hoop dat deze gewoon netjes blijft kleven.
Soms hou je er gewoon rekening mee dat het niet in 1x raak is? En in haar post lees ik ook dat het die maand er ook niet echt om te doen is geweest, dus dan kun je best even schrikken.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:50 schreef Hooiwagen het volgende:
Lijkt me juist fijn dat het zo snel raak was. Ik vond de teleurstelling elke maand echt steeds vervelender. Mijn grootste angst is nu ook dat het niet goed gaat en het dan weer 10 maand duurt voor het weer lukt ofzo. Dus hoop dat deze gewoon netjes blijft kleven.
Ik kan me er wel iets bij voorstellenquote:
FTA echt aan de bel trekken. Dat kindje heeft je nodig als het er is, als je dan nog moet bijkomen van de laatste weken voor de bevalling (wat niet gek is) dan word het je misschien allemaal te veel.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:06 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Kaatjejannie fijn dat N weer mee gaat, ik vind het altijd wel prettig om niet alleen te hoeven.
Bedankt allemaal, het is inderdaad behoorlijk zenuwslopend en heeft inmiddels ook de uitwerking op ons allemaal thuis. Achteraf gezien heb ik er misschien ook wel een beetje spijt van dat ik niet gewoon heb gedaan doe maar vandaag inleiden en dat is ook wat ik donderdag wil gaan bespreken. Ik krijg ook een beetje het gevoel dat ze bij mij maar alles snel proberen af te doen met een maak je maar geen zorgen, terwijl als ik soms zie hoe sommige vrouwen naast me op de bedden zich gedragen er voor ze gevlogen wordt, misschien moet ik me ook maar eens wat minder groot gaan houdenen aangeven dat het nu allemaal een beetje teveel wordt
Dat idee had ik dus zelf ookquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:54 schreef L0t.. het volgende:
Fijn dat alles goed gaat Enf en Skoap!
Spirit, wat heb jij een begripvolle werkgever zeg! Ik geloof niet dat ik hier aan hoef te komen met minder werken ivm mijn vermoeidheid..
Dat zijn ook wel belachelijk lange dagen idd! Fijn dat het nu zo opgelost isquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:06 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dat idee had ik dus zelf ookMaar omdat het vorige week gepaard ging met bloedverlies nadat ik al een week lang 14 uur per dag maakte en omdat ik veel moet reizen voor mn werk, is het gewoon niet verantwoord om dit door te laten gaan.
Ja ben er ook wel erg blij meequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:13 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Dat zijn ook wel belachelijk lange dagen idd! Fijn dat het nu zo opgelost is
Maar goed naar de BA luisteren danquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:15 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja ben er ook wel erg blij meeHet voelt alsof de bedrijfsarts me tegen mezelf in bescherming neemt. Ik heb ook niks raars gezegd of overdreven; hij kwam zelf met dit schema, dus het is weer een bevestiging dat ik dit echt niet te licht op mag vatten. Wat wel fijn is, want ik ben zo'n buldozer die maar doordraaft meestal.
thxquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:25 schreef Fieder het volgende:
FTA misschien is dat zo gek nog niet, even laten merken dat ook jij je grens hebt.sterkte met de onzekerheid (En
voor je meldplicht)
Enf meldplicht?? Weet je het zeker?
![]()
![]()
Logiik heb altijd geleerd dat je niet meer kunt doen dan je best. Dus kop op!
En wat ga je hard! Scheve buik, schopjes die van buiten te voelen zijn!
Ik zat al te balen dat ik die ga missenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:07 schreef Fieder het volgende:
Voor de geïnteresseerden: Vanavond de bevalling van Barbie
Ik zit mijzelf al op te vretenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:07 schreef Logician78 het volgende:
Brr stiekem erg benieuwd naar de cursus en papillion natuurlijk
ik heb het al gezienquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:07 schreef Fieder het volgende:
Dat dus ook:quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik regel alles voor de baby. Hij vraagt er niet eens naar maar gaat er gewoon vanuit dat ik het allemaal wel onder controle heb. Ik zit toch ook meer thuis dan hij? Dan heb ik daar toch ook veel meer tijd voor? Logisch toch?!
Dat ja! Ik vind t prima om meer alleen te doen, ook dat soort dingen. Maar af en toe een beetje interesse tonen zou fijn zijn.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:39 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Dat dus ook:
- geboortekaartje alleen ontworpen, hij moest het wel even zien ter goedkeuring, alleen naar de drukker geweest om het verder te bespreken etc...
- geboortelijst (Belgische gewoonte) alleen aangelegd
- alleen naar info-avonden
- al het administratieve, de kledij, andere zaken die je op voorhand zeker moet (geregeld) hebben
En ga zo maar door...
Het meest confronterende vond ik die plekken waar àlle andere vaders dan wél mee naartoe gaan en dan zit je daar precies single mom te wezen
Dit is wel heel herkenbaar trouwens. Ik zeg er ook altijd wat van als hij iets in huis gedaan heeft. Omgekeerd krijg ik nooit te horen 'goh schatje, wat fijn dat je vandaag het HELE huis gedaan hebt en al m'n kleren weer schoon en gestreken in de kast liggen', maarjaquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:40 schreef Cocotrimonium het volgende:
En als hij eens wat doet, laat ik altijd merken dat ik t fijn vind. Hij zegt er omgekeerd nooit iets van.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:07 schreef Fieder het volgende:
zo is die van mij ookquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:13 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Of moet ik me dan zo prijzen met zo'n lieve man die uit zichzelf de zolder op gaat ruimen en enorm lief doet en zegt, als ik vraag 'kan ik nog wat voor je doen', hij antwoordt; 'ja, zitten'?![]()
quote:
Hm, net even snel geprobeerd maar nog geen succesquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:51 schreef Fieder het volgende:
Oh leuk Lot! Ik heb m echt regelmatig gebruikt. Heeft me veel zekerheid gegeven. (Niet schrikken als je niks hoort he? Heb ik ook een paar keer gehad.)
Die van mij ook inderdaad, zo fijn! Hij vertelde vanmiddag (terwijl ik onderweg naar huis was van werk) dat hij ging stofzuigen en de vaatwasser doen, etc etc, en toen ik zei dat hij wel het eea kon laten liggen omdat ik toch morgen vrij ben, weigerde hij dat. Want 'op je vrije dag moet je uitrusten'quote:
Ik heb het een paar weken geleden aan mijn leidinggevende verteld, ga het komend weekend aan mijn collega's vertellen. Ik wilde echt wachten tot de 12 weken..quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:10 schreef L-E het volgende:
[..]
Die van mij ook inderdaad, zo fijn! Hij vertelde vanmiddag (terwijl ik onderweg naar huis was van werk) dat hij ging stofzuigen en de vaatwasser doen, etc etc, en toen ik zei dat hij wel het eea kon laten liggen omdat ik toch morgen vrij ben, weigerde hij dat. Want 'op je vrije dag moet je uitrusten'Om op te vreten vind ik m.
(Maar de was ophangen mag hij niet meer doen, want dat doet hij niet op 'mijn manier', dus
)
Wanneer delen/deelden jullie de zwangerschap op je werk?
Ik in principe ook. Maar mijn zwangerschap zal echt gevolgen hebben voor mij in mijn huidige functie, als in dat ik na deze baby minder wil werken, en dat dat not-done is in mijn baan. Ik zit te twijfelen om mijn leidinggevende eerder in te lichten, zodat ze ruim de tijd heeft iemand te vinden om mij over te nemen tzt. Maar misschien ben ik dan overdreven aan het meedenken ofzo.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:14 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ik heb het een paar weken geleden aan mijn leidinggevende verteld, ga het komend weekend aan mijn collega's vertellen. Ik wilde echt wachten tot de 12 weken..
Hoe not done?? Ik werk ook in een mannenwereld, en heb gesolliciteerd toen voor gewoon een 40 urige baan. Ik werk 32 uur en ben de vrijdag bereikbaar calamiteiten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:29 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik in principe ook. Maar mijn zwangerschap zal echt gevolgen hebben voor mij in mijn huidge functie, als in dat ik na deze baby minder wil werken, en dat dat not-done is in mijn baan. Ik zit te twijfelen om mijn leidinggevende eerder in te lichten, zodat ze ruim de tijd heeft iemand te vinden om mij over te nemen tzt. Maar misschien ben ik dan overdreven aan het meedenken ofzo.
De vacature stond open voor 32 uur. Omdat ze mij zo graag wilden mocht ik m komen doen in 28 uur. Ik kom er niet mee weg het in 24 uur te doen (red ik ook niet met de hoeveelheid werk enzo).quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hoe not done?? Ik werk ook in een mannenwereld, en heb gesolliciteerd toen voor gewoon een 40 urige baan. Ik werk 32 uur en ben de vrijdag bereikbaar calamiteiten.
Ik werk ook in een mannenwereld, 28 uur per week. Als deze baby er komt, wil ik (in ieder geval zolang het kind nog niet naar school gaat) 24 uur werken. Ik neem wel ouderschapsverlof op voor 4 uur in de week. Mijn baas zal er ook niet blij mee zijn, maar ze regelen maar watquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hoe not done?? Ik werk ook in een mannenwereld, en heb gesolliciteerd toen voor gewoon een 40 urige baan. Ik werk 32 uur en ben de vrijdag bereikbaar calamiteiten.
Hoelang werk je er al dan?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:33 schreef L-E het volgende:
[..]
De vacature stond open voor 32 uur. Omdat ze mij zo graag wilden mocht ik m komen doen in 28 uur. Ik kom er niet mee weg het in 24 uur te doen (red ik ook niet met de hoeveelheid werk enzo).En dat is echt allemaal prima hoor, voor mij, maar mijn leidinggevende zal zó teleurgesteld zijn, ben ik bang.
Ooo dan kan ik het me wel voorstellen, dan zit je toch nog een beetje in de 'aftastende' fase en weet je niet goed wat je van elkaar kunt verwachten. En voor ouderschapsverlof moet je minimaal een jaar in dienst zijn. Ik zou toch gewoon wachten met vertellen tot je 12 weken bent (dus het tijdstip waarop je het normaalgesproken zou vertellen).quote:
Ik vind 28 uur wel prettigquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:44 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik werk gewoon 32 uur en dat blijf ik ook doen. Minder werken vind ik niet zo nodig, geen behoefte aan.
In dit geval gaat het niet zozeer om mijn behoefte, maar ik heb hier een jongetje dat doodongelukkig wordt als ik te veel werk. En met nog een kindje erbij zal het nog meer schipperen zijn, dat wil ik hem niet aandoen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:44 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik werk gewoon 32 uur en dat blijf ik ook doen. Minder werken vind ik niet zo nodig, geen behoefte aan.
Ja precies, ik kan dat nog niet goed inschatten. Ik denk idd dat ik toch nog maar even wacht tot we in de veilige zone zitten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:45 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ooo dan kan ik het me wel voorstellen, dan zit je toch nog een beetje in de 'aftastende' fase en weet je niet goed wat je van elkaar kunt verwachten. En voor ouderschapsverlof moet je minimaal een jaar in dienst zijn. Ik zou toch gewoon wachten met vertellen tot je 12 weken bent (dus het tijdstip waarop je het normaalgesproken zou vertellen).
Heb je een vast contract of een jaarcontract? Kan me voorstellen dat een jaarcontract je ook onzeker zou maken.
Ik werk inmiddels 3,5 jaar bij deze werkgever en denk er nu dus wel makkelijk over: ze regelen maar wat als ik minder ga werken.
Ow, in de zorg zou ik me ook niet zoveel zorgen makenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:05 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja precies, ik kan dat nog niet goed inschatten. Ik denk idd dat ik toch nog maar even wacht tot we in de veilige zone zitten.
Ik heb een jaarcontract, maar dat maakt me niet onzeker eigenlijk. Ik werk in de zorg, en ondanks de crisis heb ik de banen voor het uitzoeken. Ik denk dat ze me, ondanks de zwangerschap toch graag willen houden, al dan niet in mijn huidige functie/afdeling.
Dat van dat ouderschapsverlof wist ik niet, ik ga me daar eens over inlezen!
En je man dan?? Want hier is de papa van de meiden gewoon ook 1 dag in de week thuis. Zo hebben ze de woensdag en de vrijdag gewoon lekker thuis.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:54 schreef L-E het volgende:
[..]
In dit geval gaat het niet zozeer om mijn behoefte, maar ik heb hier een jongetje dat doodongelukkig wordt als ik te veel werk. En met nog een kindje erbij zal het nog meer schipperen zijn, dat wil ik hem niet aandoen.
Ik weet het niet, had best veel op m'n buik gekwakt omdat ik overal lees dat dat moetquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:16 schreef Fieder het volgende:
Haha Lot hoeveel olie heb je wel niet gebruikt? Ik hoor iig altijd wel geruis, hoop niet dat je m gemold hebt![]()
Mocht ie t weer doen: net boven je schaambeen en dan soort van naar beneden duwen, dus onder je schaambeen richten. Als je na n tijdje nog niks hoort een klein beetje naar links of rechts verplaatsen. En dan gewoon een tijdje wachten. Die van mij zwemt er zelf naartoe!
Soms hoorde ik m vanuit de verte al aankomen, dan werd het geklop steeds sterker. En anders later nog eens proberen, soms lukt het gewoon niet.
Hmm oké, maar ging bij jou toen wel het lampje nog branden?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:26 schreef klumsy het volgende:
Dat had ik laatst ook, bleek de batterij leeg
Helemaal niet. Ik had enorm veel last van bandenpijn.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:53 schreef Kyara het volgende:
Ik heb trouwens al een hele tijd ontzettend last van mijn borsten. Echt vergelijkbaar met stuwing. Heb er 's nachts echt last van. Iemand die dit herkent? Heb er bij Midas echt niet zoveel last van gehad
Cathmar, komt het jou bekend voor?
Kan je man heb ouderschapsverlof nemen? Mijn man is op maandag thuis bij de kids. Onbetaald, dus we leveren er veel op in. Maar hij een de meiden vinden het heerlijk, ze genieten er echt van. Dat is me heel veel waard.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:54 schreef L-E het volgende:
[..]
In dit geval gaat het niet zozeer om mijn behoefte, maar ik heb hier een jongetje dat doodongelukkig wordt als ik te veel werk. En met nog een kindje erbij zal het nog meer schipperen zijn, dat wil ik hem niet aandoen.
Chick, had je mijn comment nog gelezen over de vakantie van je lief? Anyway, sweet dreams mopquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:39 schreef danic het volgende:
En nu ga ik mijn bed in. Ooit, ooit lees ik weer bij
We weten nog niet hoe zijn contract er tegen die tijd uitziet. Los daarvan wil ik ook gewoon zelf een bepaalde mate investeren in mijn gezin. Ervaringen in het verleden hebben mij geleerd dat ik niet goed ben in beide ballen hoog te houden; zowel werk als thuis. Op een van de twee vlakken schiet ik dan tekort, is gebleken.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En je man dan?? Want hier is de papa van de meiden gewoon ook 1 dag in de week thuis. Zo hebben ze de woensdag en de vrijdag gewoon lekker thuis.
Klinkt alsof dat allemaal wel goed gaat komen bij jullie!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:45 schreef L-E het volgende:
[..]
We weten nog niet hoe zijn contract er tegen die tijd uitziet. Los daarvan wil ik ook gewoon zelf een bepaalde mate investeren in mijn gezin. Ervaringen in het verleden hebben mij geleerd dat ik niet goed ben in beide ballen hoog te houden; zowel werk als thuis. Op een van de twee vlakken schiet ik dan tekort, is gebleken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:51 schreef Spirit82 het volgende:
Barbie's baby...Ik ook. Om die lelijke harses van d'r.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Owja in die bontjas zag ze er echt niet uitquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ook. Om die lelijke harses van d'r.
Dat hoofdje wat een paar keer nog terugglijd en daarna staat. God dat gevoel dat je nooit meer heelt van onder.quote:
Ja...quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat hoofdje wat een paar keer nog terugglijd en daarna staat. God dat gevoel dat je nooit meer heelt van onder.
Ja dat jaquote:
Oh, ik wil wel nog een keerquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:12 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ja dat ja
Of.überhaupt bevallen...bluh ik doe t niet meer
Oh en een bevalling van 17 uur lijkt.me.vreselijk. Maar de opbouw zal dan ook wel anders zijn![]()
(6,5 en 4 uur hier)
Nou tis meer alles eromheen waardoor ik niet meer wilquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:16 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Oh, ik wil wel nog een keer. het viel mij serieus mee, ook het persen
![]()
Jij was wel megasnel zeg! Hier 12 uur maar het bouwde idd heel rustig op, goed te doen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:41 schreef papillion het volgende:
Bevallen, dat ga ik helemaal niet doen. Dat gaat gewoon heel mooi aan mij voorbij *droomt verder*.
Vanavond eerste avond gehad van "cursus aanstaande ouders". Wel geinig om er heen te gaan. fijn om 'n vraag beantwoord te krijgen en wellicht nog wel fijner om te zien dat algemeen mijn gedachten over zaken wel goed zijn.
Algemene info was voor nu best standaard en wellicht niet nodig geweest. Maar het was alleen tof om logi te ontmoeten! Ook in het echt komt ze wel over als een toffe chick en een goede moeder!
Logi vriend (sorry je (forum)naam vergeten, niet lezen).
Ik vond het super leuk jullie te ontmoeten, heerlijk ook hoe lekker los en spontaan jullie zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder qua cursus vond ik de vrouw die de cursus gaf sociaal wat minder goed bedeeldzelfs ik ben op dat gebied beter
En een stel dat even naar de wc ging en vervolgens wegbleef was ook best typisch.. verder een aantal goede tips maar ook leuk om alles even op te frissen qua kennis na 10jr
En ik vond bevallen super, zo mooi zo speciaal en als je eenmaal in de pijn zit gaat alles vanzelf![]()
ps: Tico lief dat je even iemand doorstuurde
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
Huiliequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:56 schreef -Spenny- het volgende:
Helemaal drama op het eind dat buiten zo'n meid ineens zegt: "ga zelf maar dat hele pokke-eind teruglopen en rij de auto dan maar voor"......................................sorry ben ff de naam vergeten
Oh je hebt hem!! Wat gaaf dat je het hartje al gehoord hebt!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:07 schreef L0t.. het volgende:
Nou, met een nieuwe batterij had m'n vriend het hartje binnen 5 seconden gevondenWat gaaf om te horen
Jaquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:09 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Oh je hebt hem!! Wat gaaf dat je het hartje al gehoord hebt!
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:07 schreef L0t.. het volgende:
Nou, met een nieuwe batterij had m'n vriend het hartje binnen 5 seconden gevondenWat gaaf om te horen
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:07 schreef L0t.. het volgende:
Wat leuk, een zwangere vkquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:19 schreef LadyBlack het volgende:
Ik kreeg trouwens gisteren bij de verloskundige een heel schattig koffertje mee met de wereld aan foldertjes, 2 tijdschriften, aanbiedingen e.d.Zo leuk!
Het was dezelfde verloskundige als de vorige keer, alleen nu had ze geen stagiaire bij zich en ze was ineens veel minder zakelijk en veel relaxterook wel fijn. Alhoewel ik me afvraag hoe lang ik haar zal blijven zien, want volgens mij is ze iets verder zwanger dan ik, ik zag ineens een bolletje onder haar wijde trui
Mac staat gelijk aan maagzuur. Blegh. En iedere keer trap ik erin.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:10 schreef Logician78 het volgende:
pfff ik heb net te veel gegeten bij de mac en dat mona toetje daarna was ook niet al te slim, 1 verkeerde beweging en alles komt er volgens mij uit
Slaaplekker allen
Pizza van Domino's is ook een goeiequote:Op woensdag 3 oktober 2012 06:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mac staat gelijk aan maagzuur. Blegh. En iedere keer trap ik erin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wil iemand mij ook in het lijstje zetten met uitgerekende datum 11-06-13 voorlopig. Gaat vast nog wel veranderen, maar doordat het ICSI was weet ik precies op welke dag mijn eisprong was.![]()
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:35 schreef freecell het volgende:
Persen vond ik fantastischactie in de tent!
Sowieso bevallen... ja,het doet pijn, maar als het alleen de bevalling was, zonder de zwangerschap, zou ik graag nog meer willen
Tijdens de laatste bevalling vroeg TaraVriend bij 8CM (kijk, dat vind ik nou het ellendigste punt) en nou wil je zeker nooit meer hezullen we de volgende adopteren?
(die blik van de vlos trouwens naar hem... hoe kun je dat NU vragen?) Gelukkig kent mijn kerel me goed
En ik: zeg nooit nooit Jaaaaaaa! *pufpuf*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij wel duidelijk, toch?
Barbie heeft met recht écht een nare bevalling gehad en ik kan je garanderen dat je niet met haar wilt ruilen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:57 schreef Ticootje het volgende:
Ja bevallen doet pijn ja. En nee, bij de eerste is 17 uur helemaal niet zo raar. Het deed me allemaal voorkomen alsof niets haar bespaard bleef, terwijl ze gewoon een ruggeprik had, geen rare dingen verder. Gewoon, heel gewoon bevallen.
Toen ik haar zo hoorde piepen dat het zeer deed, had ik wel ff een momentje van daar kijk ik niet zo naar uit. Maar dat hele persen duurde bij leyla ook maar een minuut of 15 en dat deed het meeste zeer. Dus we gaan er gewoon voor.
Van wat we zagen vond ik het dus onwijs meevallen... Ik ken de intieme details niet...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
Barbie heeft met recht écht een nare bevalling gehad en ik kan je garanderen dat je niet met haar wilt ruilen.
Ik begrijp alleen niet waarom dat onbelicht blijft, t is niet alsof het iets is om je voor te schamen. Nu komt ze idd over als iemand die zich enorm aanstelt over een verder normale bevalling. Maar soit.
snap ik hoor!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Van wat we zagen vond ik het dus onwijs meevallen... Ik ken de intieme details niet...
Dan vind ik het megastom dat dat dus volledig buiten beeld bleef... Nee, ik had niet hoeven kijken op de ok, maar het had er toch even bij gezegd kunnen worden ofzo...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:54 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Barbie had een sterrenkijker volgens mij, en ze moest naar de ok om gehecht te worden..dat doen ze ook niet voor niets
Maar aan de andere kant opent ze wel 3 weken na bevallen een bar en opeens stort madam in.. Goh??quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
snap ik hoor!
maar daarom begrijp ik het ook niet.
Een mens krijgt van minder een depressie zeg maar
Hebben ze dat niet gezegd dan? Ik heb de aflevering vorige week al gekeken, maar heb niet het idee dat dit nieuwe info voor me is. Mgoed, kan me vergissen hoor.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan vind ik het megastom dat dat dus volledig buiten beeld bleef... Nee, ik had niet hoeven kijken op de ok, maar het had er toch even bij gezegd kunnen worden ofzo...
Nou ja de voice over gaf wel een aantal keer aan dat de bevalling niet verliep zoals zou moeten, niet goed verliep. En een bevalling is nu eenmaal geen eitje. Met of zonder ruggenprik.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
Barbie heeft met recht écht een nare bevalling gehad en ik kan je garanderen dat je niet met haar wilt ruilen.
Ik begrijp alleen niet waarom dat onbelicht blijft, t is niet alsof het iets is om je voor te schamen. Nu komt ze idd over als iemand die zich enorm aanstelt over een verder normale bevalling. Maar soit.
Die bar is niet van haar maar van haar zwager maar ik stond wel verbaasd te kijken dat ze in een paal hing in de voorstukjes.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant opent ze wel 3 weken na bevallen een bar en opeens stort madam in.. Goh??
Er is wel wat van gezegd maar niet alle details...je had ze ook zo kunnen missenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan vind ik het megastom dat dat dus volledig buiten beeld bleef... Nee, ik had niet hoeven kijken op de ok, maar het had er toch even bij gezegd kunnen worden ofzo...
Ik heb t gezien en gehoord.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:57 schreef Tally het volgende:
[..]
Nou ja de voice over gaf wel een aantal keer aan dat de bevalling niet verliep zoals zou moeten, niet goed verliep. En een bevalling is nu eenmaal geen eitje. Met of zonder ruggenprik.
Ja er werd wel gezegd dat het lang duurde enzo... Maar ja, ik had zoiets van, ja dat is niet raar ofzo... Dat kan..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:57 schreef Tally het volgende:
[..]
Nou ja de voice over gaf wel een aantal keer aan dat de bevalling niet verliep zoals zou moeten, niet goed verliep. En een bevalling is nu eenmaal geen eitje. Met of zonder ruggenprik.
Wij vroegen ons meteen af... En dat kind dan???? Zeker bij oma? 2 weken oud...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:58 schreef Tally het volgende:
[..]
Die bar is niet van haar maar van haar zwager maar ik stond wel verbaasd te kijken dat ze in een paal hing in de voorstukjes.
In de serie heeft hij meerdere malen gezegd dat hij er liever een knip in laat zetten want hij vind het goed zo.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik heb t gezien en gehoord.
Maar je hebt niet goed verlopen en niet goed verlopen zeg maar. En daar verbaas ik me wat over, het leek behoorlijk mee te vallen op tv en das niet wat ik ervan begrepen heb. Ik ken haar verder niet, maar ik denk dat ze zichzelf onbewust tekort doet zo.
Ik zou t niet raar vinden als het er bij 1 blijft.
Ja maar ik hoorde ook dat het gedraaid was tijdens de voice over. En toen had ik zoiets van O, o als dat maar goed gaat.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja er werd wel gezegd dat het lang duurde enzo... Maar ja, ik had zoiets van, ja dat is niet raar ofzo... Dat kan..
Mja er zijn er zat die het doenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij vroegen ons meteen af... En dat kind dan???? Zeker bij oma? 2 weken oud...
Die moeders ja... Vroeger moesten wij het helemaal zonder doen he???quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:03 schreef Tally het volgende:
[..]
In de serie heeft hij meerdere malen gezegd dat hij er liever een knip in laat zetten want hij vind het goed zo.
Daarbij heb ik respect voor haar hoor. Je bent niet wijs als je je haren wilt kammen tijdens de persweeën maar ze liet toch maar even dr haar kammen
Nou ja misschien omdat ik zelf geen natuurlijke bevalling heb meegemaakt vond ik het op tv niet mee vallen. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Je hebt ook zat mensen die vielen over het feit dat ze toch een ruggenprik wilde. Ik vind het dan niet een mindere bevalling.
Inderdaad. Dan denk ik: Ja maar vroeger is nu niet en als je even op adem kan komen door een ruggenprik en je staat er zelf achter waarom niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die moeders ja... Vroeger moesten wij het helemaal zonder doen he???
2 weken na je bevalling alweer gaan stappen ja? Ik ben beide keren flink snel hersteld, maar een nacht doorhalen aan de bar was wel zo'n beetje het laatste waar ik behoefte aan zou hebben.. Ook lichamelijk had ik dat gewoon niet kunnen handelen.. Je loopt na 2 weken nog met mega verbanden joh!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:04 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja maar ik hoorde ook dat het gedraaid was tijdens de voice over. En toen had ik zoiets van O, o als dat maar goed gaat.
[..]
Mja er zijn er zat die het doenEn die dan niet op tv komen.
Ik bedoelde meevallen in de zin van, in verhouding tot wat ik begrepen heb van de ins en outs viel het allemaal erg mee. Ik bedoel niet dat wat op tv uitgezonden werd allemaal heel erg mee viel.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:03 schreef Tally het volgende:
[..]
In de serie heeft hij meerdere malen gezegd dat hij er liever een knip in laat zetten want hij vind het goed zo.
Daarbij heb ik respect voor haar hoor. Je bent niet wijs als je je haren wilt kammen tijdens de persweeën maar ze liet toch maar even dr haar kammen
Nou ja misschien omdat ik zelf geen natuurlijke bevalling heb meegemaakt vond ik het op tv niet mee vallen. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Je hebt ook zat mensen die vielen over het feit dat ze toch een ruggenprik wilde. Ik vind het dan niet een mindere bevalling.
Dat vroeg ik me wel afquote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
2 weken na je bevalling alweer gaan stappen ja? Ik ben beide keren flink snel hersteld, maar een nacht doorhalen aan de bar was wel zo'n beetje het laatste waar ik behoefte aan zou hebben.. Ook lichamelijk had ik dat gewoon niet kunnen handelen.. Je loopt na 2 weken nog met mega verbanden joh!
Broodje filet wel...!!! Maar niet als ik net bevallen ben... Zet maar in de koelkast, dat komt thuis wel.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:07 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me wel afHoe ze dat deed met die matrassen in dr broek met zo'n strakke broek aan
En ik moet er ook tijdens de bevalling niet zo vaak aan denken dat ik geen bier kan drinken. Of zeik er niet zo vaak over. Ik maak geen ruzie met mijn vent die wel zou kunnen drinken dat soort dingen.
Mensen verschillen. Zij keek uit naar een Broodje Filet en Bacardi Lemon. Daar kijk ik dan ook niet naar uit
3 weken na de keizersnede had ik een vrijgezellenfeest van mijn schoonzusquote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:06 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik lag na twee weken nog lekker in bed te kroelen met die kabouter![]()
stappen heb ik pas een maand geleden weer gedaan, na 11 mnd
Pijnstilling is er niet voor niets... Klaar... Wil je het niet, prima... Wil je het wel, ook prima... Ik vind nog steeds dat er soms nog steeds zo moeilijk over wordt gedaan... Ook in de ziekenhuizen. Dat je dat soort dingen een soort van te voren moet aangeven en dan krijg je allemaal waarschuwingen dat het kan zijn dat je niet meteen kan worden geholpen. En dat ze eerst willen kijken of het wel echt nodig is...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik bedoelde meevallen in de zin van, in verhouding tot wat ik begrepen heb van de ins en outs viel het allemaal erg mee. Ik bedoel niet dat wat op tv uitgezonden werd allemaal heel erg mee viel.
En pijnstilling moet ieder verder voor zich weten.
Ja maar die waarschuwingen en informatie geven da is wettelijk verplichtquote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Pijnstilling is er niet voor niets... Klaar... Wil je het niet, prima... Wil je het wel, ook prima... Ik vind nog steeds dat er soms nog steeds zo moeilijk over wordt gedaan... Ook in de ziekenhuizen. Dat je dat soort dingen een soort van te voren moet aangeven en dan krijg je allemaal waarschuwingen dat het kan zijn dat je niet meteen kan worden geholpen. En dat ze eerst willen kijken of het wel echt nodig is...
Er zijn landen waar ze ons voor gek verklaren dat er zoveel vrouwen zijn die het zonder doen.
Van tevoren tijdens de consulten goed duidelijk maken dat je erover moet nadenken? En dat als je van tevoren al weet dat je het wilt, dat praatje dan al laten doen ofzo? Dat als het zover is dat gewoon die prik erin kan?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja maar die waarschuwingen en informatie geven da is wettelijk verplicht![]()
dat krijg je ook als je geopereerd wordt en je gaat voor consult anesthesie, alleen dan valt het minder op omdat je niet NU pijnstilling wilt.
Ik moet zeggen dat ik dat een van de lastige dingen vindt, iemand dat praatje geven terwijl ze wel gewoon pijnstilling wil.
Iemand enig idee hoe da makkelijker kan voor mij? (en niet zeggen da k dat praatje nie moet doen want die is verplicht)
ja en dan een verklaring laten tekenen dat ze op de hoogte zijn van alles ?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Van tevoren tijdens de consulten goed duidelijk maken dat je erover moet nadenken? En dat als je van tevoren al weet dat je het wilt, dat praatje dan al laten doen ofzo? Dat als het zover is dat gewoon die prik erin kan?
Ja zoiets ja... Dan heb je dat maar gewoon gehad.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:22 schreef rebel-angel het volgende:
[..]
ja en dan een verklaring laten tekenen dat ze op de hoogte zijn van alles ?
Dat eten ook idd. Ik had ze die kamer uitgeschopt. Tijdens mijn bevalling kreeg mijn man tomatensoep aangeboden. Ik kan nog steeds niet goed tegen die geurquote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Van tevoren tijdens de consulten goed duidelijk maken dat je erover moet nadenken? En dat als je van tevoren al weet dat je het wilt, dat praatje dan al laten doen ofzo? Dat als het zover is dat gewoon die prik erin kan?
En al die mensen in die bevalkamer... Inderdaad!!! En dan allemaal gaan zitten eten...
Dat gebeurt al tijdens consulten (als je een goede vk treft), dan hoor je voorlichting over pijnstilling te krijgen. Je moet het alleen nogmaals zeggen op moment dat mevrouw het ook daadwerkelijk aanvraagt. Verklaring is not gonna cut it.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En al die mensen in die bevalkamer... Inderdaad!!! En dan allemaal gaan zitten eten...
Dat idd, als iemand echt echt wil zie je dat heus wel en dan kun je maar beter alvast aan t CTG hangen bijvoorbeeld. Maar dat praatje blijft, en er zijn toch wel erg veel vrouwen die het irritant vinden (begrijpelijk) en zelfs vrouwen die van gedachten veranderen over welke soort pijnstilling of dat ze ineens toch niet meer willen gezien de risico's. T is dus toch wel belangrijk I guess.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:25 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat eten ook idd. Ik had ze die kamer uitgeschopt. Tijdens mijn bevalling kreeg mijn man tomatensoep aangeboden. Ik kan nog steeds niet goed tegen die geur.
Ik heb trouwens het pijnstillingpraatje niet als vervelend ervaren. De verloskundige hield m terwijl de verpleegkundige het aan het voorbereiden was (in mijn herinnering tenminste)
Waar is de papa?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vraagje: mijn schoonzusje is 1,5 week geleden bevallen van haar tweede kindje, een dochter. En nu heeft ze het er heel moeilijk mee. De oudste is sinds deze week naar school, en zij zit overdag thuis met een dochter die niet goed wil slapen overdag. En schoonzusje stresst daar heel erg door en ik heb het idee dat ze het niet trekt.
Enig idee hoe ik haar kan helpen? Ben gisteren al een paar uur overdag daar geweest (in de tijd dat ze alleen zat met haar dochtertje), en nu is haar moeder daar. Maar iemand tips? Wil haar graag meer steunen, maar ik heb zelf nog 0,0 ervaring moet het hoe&wat.
Mijn nichtje? Geen idee, heeft ze nog niet geprobeerd geloof ik.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:28 schreef rebel-angel het volgende:
zou het helpen om het kindje in een draagdoek te doen ?
werkenquote:
Misschien is het dat als het niet zo goed gaat na 1,5 week na de geboorte van zn dochter, misschien zijn eerste taak om vrij te nemen en zn vrouw te steunen...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:31 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Mijn nichtje? Geen idee, heeft ze nog niet geprobeerd geloof ik.
[..]
Overdag werken, van ma-do (vrijdags is hij thuis). Komt thuis rond vijf uur, geloof ik. Kookt dan wel enzo.
Je gesteund voelen door je partner is best anders dan je moeder die je even komt helpen..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:33 schreef Cocotrimonium het volgende:
Haar moeder woont ook in de buurt en helpt vaker uit, overigens. Die is er nu ook weer.
Als je aan inbakeren begint, moet je daar wel goede begeleiding bij hebben... Niet zomaar zelf mee beginnen. Misschien is er wel een reden dat het kindje veel huilt?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dan moet je wel lichamelijk al instaat zijn tot een draagdoek![]()
Hier een huilbaby die weinig sliep en daar hielp inbakeren erg goed bij.
Weet je dat het een hele moeilijke vraag is over iemand die je niet kent. Want wat wil zij?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vraagje: mijn schoonzusje is 1,5 week geleden bevallen van haar tweede kindje, een dochter. En nu heeft ze het er heel moeilijk mee. De oudste is sinds deze week naar school, en zij zit overdag thuis met een dochter die niet goed wil slapen overdag. En schoonzusje stresst daar heel erg door en ik heb het idee dat ze het niet trekt.
Enig idee hoe ik haar kan helpen? Ben gisteren al een paar uur overdag daar geweest (in de tijd dat ze alleen zat met haar dochtertje), en nu is haar moeder daar. Maar iemand tips? Wil haar graag meer steunen, maar ik heb zelf nog 0,0 ervaring moet het hoe&wat.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:32 schreef Ticootje het volgende:
Misschien is het dat als het niet zo goed gaat na 1,5 week na de geboorte van zn dochter, misschien zijn eerste taak om vrij te nemen en zn vrouw te steunen...
ik ben idd van plan om (zo lang zelf nog geen kind heb gebaard, haha) er regelmatig even langs te gaan enzoquote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:33 schreef LadyBlack het volgende:
Kindje in de draagdoek kan heel veel helpen, en ik denk dat het haar ook wel helpt als jij er bent en af en toe even het meiske wiegt enzo.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dan moet je wel lichamelijk al instaat zijn tot een draagdoek![]()
Hier een huilbaby die weinig sliep en daar hielp inbakeren erg goed bij.
Dit lijkt me nog het meest belangrijke advies inderdaad.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:35 schreef Ticootje het volgende:
Oh en officieel staat ze nog onder controle van de verloskundige. Dus als het geestelijk echt neit gaat, daar even aan de bel trekken.
Oh, maar dat bedoel ik dus. Kun je het 't beste vragen aan zo iemand? Of vooral luisteren en niet vragen?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:36 schreef Tally het volgende:
[..]
Weet je dat het een hele moeilijke vraag is over iemand die je niet kent. Want wat wil zij?
Wil ze er misschien zelf even tussen uit (een blokje om of boodschappen of wat dan ook) of wil ze juist zelf thuis bij dr kindje blijven. Het is zo moeilijk om te vertellen over iemand die je niet kent.
Luisteren kan altijdquote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:41 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, maar dat bedoel ik dus. Kun je het 't beste vragen aan zo iemand? Of vooral luisteren en niet vragen?
Denk dat ik het beste kan vragen of ik iets specifieks kan doen?
En zal idd aangeven dat ze beter even met de verloskundige kan bellen. Want ze maakt zichzelf gewoon gek, en de vorige keer was dat ook zo (alleen durfde ze dat doen pas echt veel te laat toe te geven, dus dit is al een vooruitgang wat dat betreft).
F was ook heel wakker, sliep overdag heel weinig. Dan legde ik haar maar gewoon in de box, in bedje leggen was een drama met huilen, huilen huilen (van haar en mijquote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:41 schreef rebel-angel het volgende:
maar op deze manier lijkt het me meer een beetje aan haar instelling te liggen dan aan de baby
niet rot bedoelt hoor
misschien is het gewoon een wakker kind ?
Van de week zat de kleine met Papa op de bank. Ze springt op en geeft hem op eens een knuffel.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:42 schreef MaLo het volgende:
Het vloog me net allemaal wel weer naar de keel. Was boodschappen doen, dan zie ik die pakken luiers, babypotjes, rijstewafeltjes en dan denk ik, het is alweer zo lang geleden, dit allemaal weer opnieuw. Mijn dochter zit al op de middelbare school als deze baby naar de basisschool gaat, ooo f*ck...
Ik heb nog even om te wennenmaar ik heb het er wel moeilijk mee.
En pijnstilling tijdens de bevalling, daar zal ik me ook in gaan verdiepen. Met F kon dat in ieder geval niet standaard, tegenwoordig mag het wel als je er om vraagt?
Thanxquote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:44 schreef rebel-angel het volgende:
malo adem in adem uit![]()
die van mij is ook 10 komt goed echt waar
Wilde al zeggen dat doet de.vk toch al.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat gebeurt al tijdens consulten (als je een goede vk treft), dan hoor je voorlichting over pijnstilling te krijgen. Je moet het alleen nogmaals zeggen op moment dat mevrouw het ook daadwerkelijk aanvraagt. Verklaring is not gonna cut it.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik zou kunnen zeggen dat ik verplicht ben om nog wat dingen te vertellen en uit te leggen voordat we de aanvraag echt kunnen doen, maar dat ik sowieso pijnstilling aan ga vragen voor haar. Zoiets. Nja, t blijft een beetje zo'n stom dingetje.
Eerlijk gezegd denk ik zelf dat je de spijker op z'n kop slaat met die eerste zinquote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:41 schreef rebel-angel het volgende:
maar op deze manier lijkt het me meer een beetje aan haar instelling te liggen dan aan de baby
niet rot bedoelt hoor
misschien is het gewoon een wakker kind ?
Ok leuk, bij jullie wel gepland / verwacht? Ik vind het heerlijk, zo'n groot, zelfstandig kind, ik zie wel weer op tegen die ' gebondenheid' die je met een baby weer hebt.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:47 schreef rebel-angel het volgende:
ik vraag me ook wel eens af hoe het nou kan dat hij ineens al 10 is
hij was toch pas geleden nog maar 5 ofzo
nu 1 dit wordt de 2e
Als ie in je rug wordt gezet zie je m niet toch?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:58 schreef Spirit82 het volgende:
Ruggeprik.. als je een lange bevalling hebt, is het wel fijn als je tussendoor wat kunt slapen door die prik, lijkt me. Maar die naalden zijn ffing 30 cm. Ik ga al out als er bloed geprikt moet worden
Meer mensen met naaldenangst die wel voor de ruggeprik hebben gekozen?
Je hebt toch geen ogen op je rug..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:58 schreef Spirit82 het volgende:
Ruggeprik.. als je een lange bevalling hebt, is het wel fijn als je tussendoor wat kunt slapen door die prik, lijkt me. Maar die naalden zijn ffing 30 cm. Ik ga al out als er bloed geprikt moet worden
Maar wat wil je horen?quote:
Yup! Ik heb m alleen niet meer gekregen omdat ik al te veel ontsluiting had. De naald werd echter al voorbijgedragen voor het toucheren en het kon me geen kont schelen, ik had zoiets van 'jaja, whatever, rag 'm erin dan!'quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:58 schreef Spirit82 het volgende:
ja wel gepland en door het leeftijdsverschil van 10 jaar voel ik me soms alsof dit m'n 1e kind isquote:[b]Op woensdag 3 oktober 2012 10:51 schreef MaLo het volgende:[/b
[..]
Ok leuk, bij jullie wel gepland / verwacht? Ik vind het heerlijk, zo'n groot, zelfstandig kind, ik zie wel weer op tegen die ' gebondenheid' die je met een baby weer hebt.
Dat laatste dus. Mijn prioriteiten verschoven wat tijdens de bevallingquote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar wat wil je horen?
Als je er echt te bang voor bent neem je m niet...
En als je misschien echt goed pijn hebt boeit die naald je ook geen kont meer...
Ow das dan weer fijn om te horenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:02 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Yup! Ik heb m alleen niet meer gekregen omdat ik al te veel ontsluiting had. De naald werd echter al voorbijgedragen voor het toucheren en het kon me geen kont schelen, ik had zoiets van 'jaja, whatever, rag 'm erin dan!'
+1 dat vind ik ook altijdquote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:06 schreef LadyBlack het volgende:
Haha, ik zit bij de bloedbank altijd extra goed op te letten als ze de naald erin steken, ik vind het wel een tof gezicht altijden hoe het dan in dat buisje stroomt.... fascinerend juist.
Bloed heeft echt een gave kleur ja!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:06 schreef LadyBlack het volgende:
Haha, ik zit bij de bloedbank altijd extra goed op te letten als ze de naald erin steken, ik vind het wel een tof gezicht altijden hoe het dan in dat buisje stroomt.... fascinerend juist.
Je zei spuitquote:
In principe krijg je gewoon pijnstilling als je erom vraagt. Mits je ontsluiting niet te ver is en jij en je kind in goede conditie zijn. Zelfs de pijnstilling thuis zit er weer aan te komen door gebruik van entonox/lachgas.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:42 schreef MaLo het volgende:
Het vloog me net allemaal wel weer naar de keel. Was boodschappen doen, dan zie ik die pakken luiers, babypotjes, rijstewafeltjes en dan denk ik, het is alweer zo lang geleden, dit allemaal weer opnieuw. Mijn dochter zit al op de middelbare school als deze baby naar de basisschool gaat, ooo f*ck...
Ik heb nog even om te wennenmaar ik heb het er wel moeilijk mee.
En pijnstilling tijdens de bevalling, daar zal ik me ook in gaan verdiepen. Met F kon dat in ieder geval niet standaard, tegenwoordig mag het wel als je er om vraagt?
Voor mij voelt het ook haast weer als een eerste.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:02 schreef rebel-angel het volgende:
[..]
ja wel gepland en door het leeftijdsverschil van 10 jaar voel ik me soms alsof dit m'n 1e kind is![]()
en zoveel dingen zijn anders.
maar aan de andere kant zie ik toch ook wel weer voordelen.
doordat ik nu met b.i. zit ben ik blij dat ik een zelfstandig kind heb.
echt respect voor moeders zoals free en inca
ik ben blij dat hij niet zo heel afhankelijk van mij is
Dank voor de info!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
In principe krijg je gewoon pijnstilling als je erom vraagt. Mits je ontsluiting niet te ver is en jij en je kind in goede conditie zijn. Zelfs de pijnstilling thuis zit er weer aan te komen door gebruik van entonox/lachgas.
hou je er rekening mee dat je sowieso 1 spuit in je been krijgtt na je bevalling? En dat de kans best aannemelijk is dat je tijdens of na de bevalling een bloedafname krijgt of een infuus of tegen wil en dank een ruggenprik?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:05 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ow das dan weer fijn om te horenIk kan het me zo slecht voorstellen allemaal
![]()
Voor de overigen: met je ogen dicht zie je een naald ook niet, daar gaat het niet om. Het gaat om het hele idee van een naald die door je vlees heen prikt, ongeacht of je hem ziet of niet. Wat ik wilde weten was of mensen met een naaldenfobie wel voor een ruggenprik (kunnen) gaan.
Ja ik weet het, bloedafnames ed moeten sowieso en dat weet ik. Als ik kan liggen en mijn arm zo ligt dat ik hem niet weg kan trekken, gaat het ook wel, maar het is geen pretje en daarna moet ik minimaal 10 minuten blijven liggen, anders val ik omquote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
hou je er rekening mee dat je sowieso 1 spuit in je been krijgtt na je bevalling? En dat de kans best aannemelijk is dat je tijdens of na de bevalling een bloedafname krijgt of een infuus of tegen wil en dank een ruggenprik?
Ik probeer je niet op de kast e jagen verder of bang e maken. Maar wees je ervan bewust dat bevallen en naalden samen gaan, als dit voor jou echt een probleem is dan is het wel goed om erbij stil te staan wellicht?
Dat hoeft ook niet, gewoon nemen zoals het komtquote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:05 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ow das dan weer fijn om te horenIk kan het me zo slecht voorstellen allemaal
![]()
Voor de overigen: met je ogen dicht zie je een naald ook niet, daar gaat het niet om. Het gaat om het hele idee van een naald die door je vlees heen prikt, ongeacht of je hem ziet of niet. Wat ik wilde weten was of mensen met een naaldenfobie wel voor een ruggenprik (kunnen) gaan.
Sterkte, moet een moeilijke periode zijn voor jou. Kan begrijpen dat je strest. Deze keer gaat het gewoon goed joh!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:11 schreef klumsy het volgende:
nog 2 dagen en dan ben ik officieel langer zwanger dan dat ik van Roan was, best een raar idee. Heb ook beroerd geslapen omdat ik best veel last van m'n buik en rug had... Vorige keer begon de bevalling met rugweeen, dus onbewust toch wat extra stress deze periode
Lees ik bijna over je heen..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:11 schreef klumsy het volgende:
Vandaag 19 weken
nog 2 dagen en dan ben ik officieel langer zwanger dan dat ik van Roan was, best een raar idee. Heb ook beroerd geslapen omdat ik best veel last van m'n buik en rug had... Vorige keer begon de bevalling met rugweeen, dus onbewust toch wat extra stress deze periode
Omentielvo 24 weken
Nikki welkom!
Hooiwagen succes bij de Gyn straks
Waarom is dat altijd sowieso??? Dat is toch de oxytocine? Kunnen ze niet heel even wachten of de placenta vanzelf komt.. Vorige keer was het inderdaad echt, kind eruit meteen prik erin... Dat ik dacht, je had ook heel even kunnen wachten??quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
hou je er rekening mee dat je sowieso 1 spuit in je been krijgtt na je bevalling? En dat de kans best aannemelijk is dat je tijdens of na de bevalling een bloedafname krijgt of een infuus of tegen wil en dank een ruggenprik?
Ik probeer je niet op de kast e jagen verder of bang e maken. Maar wees je ervan bewust dat bevallen en naalden samen gaan, als dit voor jou echt een probleem is dan is het wel goed om erbij stil te staan wellicht?
Waarvoor is die spuit danquote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
hou je er rekening mee dat je sowieso 1 spuit in je been krijgtt na je bevalling?
Wordt er serieus gelijk een spuit in gejast? Lijkt me inderdaad wat voorbarigquote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waarom is dat altijd sowieso??? Dat is toch de oxytocine? Kunnen ze niet heel even wachten of de placenta vanzelf komt.. Vorige keer was het inderdaad echt, kind eruit meteen prik erin... Dat ik dacht, je had ook heel even kunnen wachten??
Nou vorige keer dus wel... Ik had niet eens de kans om nee te zeggen... En het was ook niet zo dat ik heel veel bloed verloor.. Het was een heel normale bevalling..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:22 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Wordt er serieus gelijk een spuit in gejast? Lijkt me inderdaad wat voorbarig
*noteert op het lijstje vragen voor de volgende controlequote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou vorige keer dus wel... Ik had niet eens de kans om nee te zeggen... En het was ook niet zo dat ik heel veel bloed verloor.. Het was een heel normale bevalling..
Ja gaat er hier inderdaad ook op..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:24 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
*noteert op het lijstje vragen voor de volgende controle
Hier ook idd.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou vorige keer dus wel... Ik had niet eens de kans om nee te zeggen... En het was ook niet zo dat ik heel veel bloed verloor.. Het was een heel normale bevalling..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |