abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:40:26 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117502312
Zwangerschap & geboorte

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
05 oktober: Zolena
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap (jongetje)
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
23 oktober: Flower-Ti-Amo
31 oktober: Twinkle20 (meisje)

04 november: onlogisch (papa) (jongetje)
08 november: Cocotrimonium
10 november: Spees_Eend (jongetje)
13 november: Mineola (jongetje)
13 november: Freecell
23 november: -Lise- (jongetje)
26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)
30 november: Kaatjejannie (jongetje)

06 december: Nytar (jongetje)
12 december: Solagratia
24 december: Ladylike (jongetje)
29 december: Incantrix (meisje)
31 december: becky27 (meisje)
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
10 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene***(baby)
18 januari: papillion (meisje)
22 januari: __Isis__ (jongen)
23 januari: Omentielvo (meisje)

05 februari: As1981 (jongen)
14 februari: Zillah666
21 februari: pessie en kleiduif
22 februari: Logician78 & -Spenny- (meisje)
22 februari: Fieder
27 februari: Klumsy (meisje)
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
11 maart: Kyara (tweeling)
18 maart: Barbabientje01 & pipo_de_clown
20 maart: Milka82
31 maart: LadyBlack

06 april: *** Knetterkrankjorum & JJH
11 april: bellelena
16 april: L0t
17 april: _Wolk82_
17 april: Danic

03 mei: Vencodark
05 mei: Suikertante
06 mei: -mandy-
12 mei: Shandaly
13 mei: Spirit82
23 mei: MaLo

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:40:53 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117502337
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:40 schreef Brighteyes het volgende:
Gulara, hoe kan iets gepland maar toch te vroeg komen? :?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:48:22 #3
381212 Gulara
From the future
pi_117502610
quote:

[..]

Oh, het staat er dramatischer dan bedoeld hoor. :@
Maar gestopt met de pil, al een aantal maanden een cyclus die volkomen regelmatig is. Vervolgens één keer sex buiten de vruchtbare periode. En dan zwanger. Ik zag em nog niet aankomen zeg maar. Nou had ik nog wat andere belangrijke zaken op de planning staan, dus ik schrok wel even.
Uiteindelijk is alles prima verlopen en is iedereen dolgelukkig. Maar de eerste weken was ik vooral erg verbaasd van wat er gebeurd was zeg maar.
pi_117502697
Lijkt me juist fijn dat het zo snel raak was. Ik vond de teleurstelling elke maand echt steeds vervelender. Mijn grootste angst is nu ook dat het niet goed gaat en het dan weer 10 maand duurt voor het weer lukt ofzo. Dus hoop dat deze gewoon netjes blijft kleven :+.
pi_117503262
Hier was het de tweede keer ook gelijk raak. Bij Sofie was het een maand of 5 geloof ik, en nu half maar besloten dat we zonder condooms gingen vrijen en eind maart een positieve test. Ik ben er wel even van in de war geweest eigenlijk. Ik was nog niet echt aan het idee gewend dat we er weer voor zouden gaan zeg maar.
*poef* nu is het weg
pi_117503287
Ik mis met eten vooral dat ik eerder nergens over nadacht, dus dat restje van weet niet precies meer wanneer in de koelkast lekker even opwarmen, of zo'n halfzacht gekookt ei. En man heeft beloofd na bevalling broodje zalm met roomkaas te halen. :) want dat mis ik ook.
Logi heb alles gemist maar maak je vooral niet te druk over wat de rest van de wereld vindt. Klinkt alsof je er zo al genoeg mee zit. Wat niet gaat, gaat niet.

Zo nu maar eens een middagdutje gewoon omdat het kan.
pi_117503293
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:50 schreef Hooiwagen het volgende:
Lijkt me juist fijn dat het zo snel raak was. Ik vond de teleurstelling elke maand echt steeds vervelender. Mijn grootste angst is nu ook dat het niet goed gaat en het dan weer 10 maand duurt voor het weer lukt ofzo. Dus hoop dat deze gewoon netjes blijft kleven :+.
Dat is ook fijn, tenminste, bij mij was het ook meteen de eerste keer raak. Maar ik snap Gulara wel, wij hadden ons ook ingesteld op zeker een half jaar tot een jaar proberen. Dus ik was echt wel even met stomheid geslagen toen het meteen raak was. Wel blij hoor! Maar had het gewoon nog niet verwacht :+

Liep de eerste keer overigens uit op een miskraam. Toen hebben we wel even een maandje of twee/drie een soort pauze genomen, en daarna was ik bij poging twee zwanger. Ook snel, maar wel heel anders omdat we inmiddels al een maand of vijf eerder besloten hadden ervoor te gaan. Dus het kwam toch minder onverwacht ofzo (ook al had ik er weer bewust niet op gerekend dat het zo snel zou gaan). Klinkt beetje warrig allemaal, mgoed :+
pi_117503302
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:50 schreef Hooiwagen het volgende:
Soms hou je er gewoon rekening mee dat het niet in 1x raak is? En in haar post lees ik ook dat het die maand er ook niet echt om te doen is geweest, dus dan kun je best even schrikken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117503380
Oh, ik kan me het ook wel voorstellen! Maar omdat mijn situatie anders was, klinkt het mij in de oren als iets prettigs! Maar grote kans dat ik ook even had moeten gaan zitten als het direct raak was geweest hoor :Y.
pi_117503398
Logi, ik heb het ook allemaal gemist, maar wees idd niet té streng voor jezelf. :*

Qua eten/drinken mis ik echt niks. Dronk eigenlijk al praktisch nooit, en qua eten at ik veel van de 'not done' dingen sowieso al niet. Het enige dat ik nu doe ik véél minder frisdrank drinken (vooral cola) en veel gezonder eten. Oh! Biefstuk die nog lekker rood is!! :9~ Dat is het enige dat ik wel een beetje 'mis', bedenk ik me nu. Nom!
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:18:56 #11
381212 Gulara
From the future
pi_117503745
Oh nou het is niks schokkends hoor, en ik begrijp dat als het allemaal niet zo makkelijk gaat dat je dolgraag zou willen dat het de eerste keer raak is.
Maar ik las tijdens het teruglezen wat over gemengde gevoelens omtrent zwangerschap en daar heb ik gewoon even algemeen op gereageerd, hoe ik mijn begin ervaren heb.
Ik lurk hier al jarenlang mee en vind juist de verschillende visies, eerlijkheid en openheid heel erg fijn, dus daarom dat ik dat even wilde delen. Als hart onder de riem, dat alle gevoelens er mogen zijn, ook als ze niet -meteen- roze zijn of zo... :@
Verder is het oud nieuws en ben ik inmiddels al bijna halverwege en kan ik m'n kind er wel uitkijken! O+

Dus verder niks wereldschokkende of zo. Dat gezegd hebbende hier is het bedtijd, dus welterusten voor strakjes allemaal. Dat iedereen maar lekker en comfortabel mag slapen. :*
pi_117503875
Logi :*

Ik hoor het ook wel vaker hoor Gulara. Met alle verhalen om je heen ga je er vanuit dat het even gaat duren, en zeker als je ook rekening houdt met je vruchtbare periodes, dan kan het echt wel even schrikken zijn.

Bij ons was het ook niet gepland, meer een 'aanvaardbaar risico' (wat klinkt dat klinisch :X ). Maar ik was eigenlijk al heel snel aan het idee gewend en er superblij mee. Ook het feit dat het er 2 zijn heeft niet veel tijd nodig gehad om te aarden.
pi_117503946
*meld*

logi ik heb gemist waar het precies over ging maar inderdaad wat anderen zeggen; niet te streng voor jezelf! :*

Ik kan me voorstellen dat het even wennen is als je sneller zwanger bent dan verwacht.
Toch heb ik ook wel eens verhalen gehoord van mensen die echt in shock waren omdat ze wel alvast de anticonceptie de deur uit deden met de gedachte het duurt toch nog wel 1,5 jaar oid. (want bij broer/zus of welk familielid dan ook gebeurde dat ook). En dan is het vrij snel raak en dan echt shit en nu? Dat vind ik echt naïef...

Qua eten.. ik vind het heerlijk om straks weer filet te mogen :Y En een wijntje heb ik ook wel regelmatig zin aan maar dat moet nog maar even wachten ivm. bv.

Hier verder alles nog rustig. Ben wel erg moe :O, slaap nog steeds slecht / veel wakker.
De afgelopen week al wel voor weeën e.d. gehad. Elke keer denk ik dat het begint maar dan toch vals alarm. Baal er enorm van. Ik heb namelijk de hele zwangerschap gedacht dat de baby eerder zou komen, wat een domper als dat dan niet zo is :@ Andere kant vind ik dat ik absoluut niet mag klagen e.d. Ben ook nog 'maar' 40 weken en dat is natuurlijk heel normaal (zeker bij een eerste).
pi_117504142
Beebje houdt de spanning er goed in zo te horen Women! :Y

Toen wij gestopt waren met de pil ging ik mij pas verdiepen in het zwanger worden. Van tevoren was ik echt zo naief om te denken dat ik, zonder pil, altijd vruchtbaar was. Wist ik veel :+ .. Dus dan lees je ook die verhalen van vrouwen die al zo lang bezig zijn .. En het WOHTS topic opent ook echt je ogen. Ik had mij er dan ook op ingesteld dat het wel eventjes zou gaan duren. Groot was de schok niet toen het in de tweede ronde al raak bleek te zijn. Maar het is wel heel definitief dan ineens :+ .. no way back!

Ik heb zin in iets lekkers maar ik weet niet wat :{ .. Da''s ook best lastig!
pi_117504433
Dames met Ischias, klinkt allemaal niet fijn :*
Ook een :* voor Logi!

Ik geloof dat ik vanaf vandaag ook meldplicht heb 37 weken *O*

Vanochtend bleef het hartje weer overslaan tijdens de ctg, weer overleg geweest met de gyn en ze willen voor nu nog niet ingrijpen en het werd weer af gedaan met een maak je geen zorgen.
Donderdag een afspraak bij mijn eigen gyn en dan wil ik toch wel weer even bespreken hoe nu verder, want op deze manier gaan het twee hele lange weken worden.
pi_117504475
:{ .. Niet fijn FTA .. Heel veel sterkte de komende twee weken! Klinkt idd alsof ze heel lang gaan duren zo voor jullie :* .. Bah die onzekerheid!
pi_117504524
jeetje, zo duren die laatste weekjes wel weer enorm lang FTA. Hopelijk heb je donderdag een goed gesprek met je gyn.
*poef* nu is het weg
pi_117504588
Ik heb de voorgeschiedenis gemist, maar sterkte dan de komende twee weken! Onzekerheid is killing.
pi_117504683
Bah FTA, fijn iig dat je donderdag weer bij je eigen gyn terecht kunt. Succes nog de komende tijd!
pi_117504692
fta, dat is niet fijn! Hopelijk haalt het gesprek donderdag nog wat voor jullie uit.
pi_117504745
ik moet ook donderdag weer naar de gyn. N gaat weer een keer mee. Hij is al even niet meer mee geweest.
Omdat N mee gaat ga ik een keer op donderdag, ik heb een keer een andere gyn. Ben heel benieuwd hoe het met Caspertje gaat. Vooral hoe hij ligt. Zeker omdat ik overal beweging voel. Ik kan het helemaal niet plaatsen.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:48:28 #22
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117504863
FTA wat zenuwslopend lijkt me dat zeg -O- heel veel sterkte! :*
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_117504947
FTA wat lijkt me dat zenuwslopend :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_117505623
Kaatjejannie fijn dat N weer mee gaat, ik vind het altijd wel prettig om niet alleen te hoeven.

Bedankt allemaal, het is inderdaad behoorlijk zenuwslopend en heeft inmiddels ook de uitwerking op ons allemaal thuis. Achteraf gezien heb ik er misschien ook wel een beetje spijt van dat ik niet gewoon heb gedaan doe maar vandaag inleiden en dat is ook wat ik donderdag wil gaan bespreken. Ik krijg ook een beetje het gevoel dat ze bij mij maar alles snel proberen af te doen met een maak je maar geen zorgen, terwijl als ik soms zie hoe sommige vrouwen naast me op de bedden zich gedragen er voor ze gevlogen wordt, misschien moet ik me ook maar eens wat minder groot gaan houden :{ en aangeven dat het nu allemaal een beetje teveel wordt
pi_117505808
FTA, hebben ze er ook bij gezegd hoe je dat moet doen? Je nu geen zorgen maken?
Dat is echt geen doen joh!

En inderdaad even heel eerlijk zijn! Of het kwaad kan voor de baby kunnen wij natuurlijk niet beoordelen, maar het lijkt me sowieso kwaad kunnen voor jullie!
pi_117505918
Ik denk dat dat heel goed is FTA. Ga je alleen naar de afspraak?
*poef* nu is het weg
pi_117506070
FTA, ik zou idd ook eens goed op je strepen gaan staan donderdag. En als je het tot dan niet uithoudt gewoon al eerder bellen. Zo kunnen ze iemand toch niet wegsturen, natuurlijk maak je je enorme zorgen! :*
pi_117506455
quote:

[..]

Ik kan me er wel iets bij voorstellen :+
Bij ons was het ook zoiets. Want we zouden ons bezig houden met het huis in orde maken en tussendoor de IVF poging nummer 2 van start laten gaan :+
En toen bleek de poging niet nodig te zijn want het was al zo ver. Wij hadden zelf verwacht dat we het eerste half jaar van de IVF poging bezig waren met het afstemmen hoeveel hormonen ik nodig zou hebben om überhaupt genoeg follikels aan te kunnen maken voor een terugplaatsing :')
De schok was dan inderdaad groot toen het raak was. Maar desondanks was de vreugde nog groter. Na het bijkomen :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_117506497
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:06 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Kaatjejannie fijn dat N weer mee gaat, ik vind het altijd wel prettig om niet alleen te hoeven.

Bedankt allemaal, het is inderdaad behoorlijk zenuwslopend en heeft inmiddels ook de uitwerking op ons allemaal thuis. Achteraf gezien heb ik er misschien ook wel een beetje spijt van dat ik niet gewoon heb gedaan doe maar vandaag inleiden en dat is ook wat ik donderdag wil gaan bespreken. Ik krijg ook een beetje het gevoel dat ze bij mij maar alles snel proberen af te doen met een maak je maar geen zorgen, terwijl als ik soms zie hoe sommige vrouwen naast me op de bedden zich gedragen er voor ze gevlogen wordt, misschien moet ik me ook maar eens wat minder groot gaan houden :{ en aangeven dat het nu allemaal een beetje teveel wordt
FTA echt aan de bel trekken. Dat kindje heeft je nodig als het er is, als je dan nog moet bijkomen van de laatste weken voor de bevalling (wat niet gek is) dan word het je misschien allemaal te veel.
Dus laat ze nu maar voor jou vliegen.
pi_117507995
FTA, ook niet fijn dat ze dan zo makkelijk zeggen dat het niks is om je zorgen te maken. Hopelijk gaan ze toch wat sneller actie ondernemen hoor. Sterkte :*

Gulara, slaap lekker :z
pi_117508507
FTA wat heftig toch allemaal :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:26:35 #32
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117509006
FTA ongelofelijk dat ze kunnen zeggen dat je je geen zorgen moet maken :?
dikke :* voor jou en hopelijk donderdag een wat meer bevredigend gesprek
W
Z
E
pi_117509052
Fta; wat een rot situatie, ik hoop dat je donderdag door je eigen gyn wel serieus wordt genomen en er een plan komt. Hopelijk kun je je kindje snel in je armen sluiten en blijkt alles wat er nu aan de hand is een storm in een glas water te zijn. Succes & sterkte voor jou :*
pi_117509079
Sterkte FTA :*

Net terug van bedrijfsarts en ik blijf nog een week volledig ziekgemeld en ga daarna opbouwen, 2 weken 50% en daarna iedere week 1 uur per dag erbij tot ik weer op 100% zit. Op die manier zit ik bijna op 4 mnd voor ik weer volledig werk en moet, volgens de BA, mn ritme en hormoonniveau weer normaal zijn en ben ik niet meer zo extreem moe en futloos. Afhankelijk natuurlijk van of ik die opbouw trek of niet. Heerlijk, die mensen die de knopen voor je doorhakken omdat je zelf je werk niet los kunt laten O+
Sarcasme. Herken het.
pi_117509580
Wat doe je eigenlijk voor werk Spirit?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:41:42 #36
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117509692
Gefeli nieuwe zwangeren! :*

en.. voor de rest ben ik de dingen vergeten :@ Jullie hebben gewoone en heul topic volgeluld in een dag! :+ Ik dacht ik kan wel even wegblijven :')

En jeetje, ik heb gewoon meldplicht vanaf vandaag :o 37 weken! Wat is dit!
Ook weer goedgekeurd bij de vk trouwens.. 110/60, lekker wat aangekomen :+ (maar gewoon normaal nog steeds) en ze ligt gelukkig al redelijk goed ingedaalt dus hoef niet te gaan liggen als mn vliezen breken :)
Maar de vk zei ook al; reken er niet teveel op dat het nu al komt gezien de 1e meestal na de uitgerekende datum komt :P

Heb wel wat meer last van mn darmen merk ik, afgelopen nacht ook weer buikpijn continue :? werd er echt wakker van. Vanochtend weer over.. Vaag.

Wel even een dikke :* voor Woman, lastig lijkt me dat hoor, als je voorbij je uitgerekende datum loopt als je idd het gevoel hebt gehad dat ie eerder zou komen..
Eerst vond ik dat idd ook gek dat vrouwen dat zo vervelend vonden maar nu kan ik me dat een stuk beter voorstellen!

FTA ja idd, wij samen meldplicht vanaf vandaag he :D *G*
Lastig die CTG uitslagen... Spannend hoor. Sterkte meis :*
Goed dat je aangegeven hebt dat het je wat teveel wordt, lijkt me niet meer dan menselijk.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_117509696
zo weer goedgekeurd bij de VK. Gelukkig is mormel nu wel ingedaald! Dus ik hoef niet meer te gaan liggen mochten mijn vliezen breken.

Verder wordt zijn gewicht geschat op 6/6.5 pond, dat valt gelukkig ook mee. Klopt ook met de laatste echo en de 150 gram die hij nu ongeveer elke week nog aan komt. (vorige week donderdag een echo waar hij werd gemeten op 2.8 kilo)
pi_117510286
Fijn dat alles goed gaat Enf en Skoap! :)

Spirit, wat heb jij een begripvolle werkgever zeg! Ik geloof niet dat ik hier aan hoef te komen met minder werken ivm mijn vermoeidheid..
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:03:33 #39
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_117510708
FTA en Enf meldplicht *O*
En FTA, hoezo geen zorgen maken? Vind ik een beetje een domme opmerking van iemand die je daar al 6 weken dagelijks kunt treffen. De artsen maken zich zorgen, daarom mag je elke dag heen voor een CTG, t is niet dat et leuk is om dagelijks een ziekenhuis in te lopen ofzo :')

Sorbo :* de laatste loodjes! Nog even volgende week maandag afwachten en dan mag ie toch?

Whaha Free, toch verklapt wat het wordt dus!

Hier was zwanger zijn ook wel even een shock. We hadden net een paar dagen besloten ervoor te gaan toen mn schoonvader verongelukte. Tijdens de rit van de kerk naar de begraafplaats hadden we het er nog over dat het vast niet meteen raak zou zijn en dat we maar even een paar maanden zouden wachten zodat we rustig konden rouwen. Fail :') . Dat was dus wel even wennen. Onderhand bijna op de helft en we zijn er heel blij mee, vooral omdat we hierdoor wel even met de neus op de feiten worden gedrukt: het leven gaat verder (hoe moeilijk dat ook is, kan er gewoon om huilen dat het leven doorgaat :') ).

Wat betreft geslacht, in het begin had ik echt van "alsjeblieft, laat et een jongen zijn want wat moet ik in vredesnaam met een meisje" naar dat ik nu zoiets heb dat een meisje toch ook wel heel leuk kan zijn en vaker naar jurkjes kijk dan naar broekjes :@ . Vandaar in november echo O+ wil weten of het broekjes of jurkjes worden O+ . Ik moet eerlijk bekennen dat ik een meisje nog steeds wel "eng" vind. Ik ben zelf niet bepaald een meisje-meisje namelijk.

Spirit fijn dat dit nu zo kan! En als je je bij 4 maanden nog niet top voelt (je bent zwanger en er valt iets algemeens te zeggen maar feitelijk is elke zwangerschap anders) gewoon aangeven of het wel/niet kan.

En aangezien jullie een heel topic hebben volgekalkt weet ik echt niet meer waar ik nog meer op kon reageren.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:06:32 #40
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117510803
Spirit wat fijn zeg dat jouw werkgever zo begripvol is, kunnen veel werkgevers nog wat van leren. Hopelijk helpt dit je om straks weer met goede energie aan het werk te kunnen :)
pi_117510813
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:54 schreef L0t.. het volgende:
Fijn dat alles goed gaat Enf en Skoap! :)

Spirit, wat heb jij een begripvolle werkgever zeg! Ik geloof niet dat ik hier aan hoef te komen met minder werken ivm mijn vermoeidheid..
Dat idee had ik dus zelf ook :') Maar omdat het vorige week gepaard ging met bloedverlies nadat ik al een week lang 14 uur per dag maakte en omdat ik veel moet reizen voor mn werk, is het gewoon niet verantwoord om dit door te laten gaan.
Sarcasme. Herken het.
pi_117511056
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:06 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Dat idee had ik dus zelf ook :') Maar omdat het vorige week gepaard ging met bloedverlies nadat ik al een week lang 14 uur per dag maakte en omdat ik veel moet reizen voor mn werk, is het gewoon niet verantwoord om dit door te laten gaan.
Dat zijn ook wel belachelijk lange dagen idd! Fijn dat het nu zo opgelost is :)
pi_117511161
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:13 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Dat zijn ook wel belachelijk lange dagen idd! Fijn dat het nu zo opgelost is :)
Ja ben er ook wel erg blij mee :) Het voelt alsof de bedrijfsarts me tegen mezelf in bescherming neemt. Ik heb ook niks raars gezegd of overdreven; hij kwam zelf met dit schema, dus het is weer een bevestiging dat ik dit echt niet te licht op mag vatten. Wat wel fijn is, want ik ben zo'n buldozer die maar doordraaft meestal.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:20:13 #44
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117511374
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:15 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja ben er ook wel erg blij mee :) Het voelt alsof de bedrijfsarts me tegen mezelf in bescherming neemt. Ik heb ook niks raars gezegd of overdreven; hij kwam zelf met dit schema, dus het is weer een bevestiging dat ik dit echt niet te licht op mag vatten. Wat wel fijn is, want ik ben zo'n buldozer die maar doordraaft meestal.
Maar goed naar de BA luisteren dan :*
pi_117511601
Ik kom snel even jompelen voor de 12 weken van L0t en de meldplichtigen *O*.

FTA, hopelijk meer gehoor donderdag, je hebt er echt recht op!
Zou gek worden in jouw plaats denk ik: haal-die-baby-er-uit-en-wel-nu :s.

En nu weer stuiken tot de paracetamol begint te werken...
pi_117511602
FTA misschien is dat zo gek nog niet, even laten merken dat ook jij je grens hebt. :* sterkte met de onzekerheid (En *O* voor je meldplicht)

:o Enf meldplicht?? Weet je het zeker? :+ *O*

Logi :* ik heb altijd geleerd dat je niet meer kunt doen dan je best. Dus kop op!
En wat ga je hard! Scheve buik, schopjes die van buiten te voelen zijn! O+
pi_117511626
Oh Lot 12 weken, die had ik even gemist *O*
Liza nog niet opgeknapt? :{
pi_117511725
Smakkerd voor FTA! :*

Enf & FTA, samen meldplicht! :D *O*

Skoap, fijn dat de beeb is ingedaald :)

Klinkt als een fijne regeling, Spirit :Y

Net boven en beneden wc's gepoetst, opgeruimd (zo, dat was nodig! :D :X ), beneden/boven/trap gestofzuigd en 'alles*' met een nat doekje afgenomen. En nu voel ik stiekem toch mijn onderrug weer behoorlijk :+ Dus nu ga ik weer ik volledige chill modus :) :7

* alles is waar ik niet voor hoef te schuiven met meubels of teveel klein prullaria voor hoef te verplaatsen :+
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:28:52 #49
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117511728
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:25 schreef Fieder het volgende:
FTA misschien is dat zo gek nog niet, even laten merken dat ook jij je grens hebt. :* sterkte met de onzekerheid (En *O* voor je meldplicht)

:o Enf meldplicht?? Weet je het zeker? :+ *O*

Logi :* ik heb altijd geleerd dat je niet meer kunt doen dan je best. Dus kop op!
En wat ga je hard! Scheve buik, schopjes die van buiten te voelen zijn! O+
thx :*

Te zien zelfs! O+ O+ O+

En idd Lot.. helemaal nog niet gejompeld *O* *O*
pi_117511751
Owww dat wil ik ook! O+ Kom op kleine, trappen :D
pi_117511905
Thnx O+
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:37:36 #52
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117511987
Spirit wat fijn zeg idd, zo'n werkgever! :D Heerlijk! Let goed op jezelf :*

Fieder :* whaha ja echt he :') Voelt totaal niet zo joh! Die tijd is echt voorbij gevlogen! Alhoewel ik ook wel weer heel erg klaar ben voor de bevalling :P
Hoe ist met jou trouwens?

Coco lekker hè, die hormonen :+

L0t 12 weken O+ :D *G*
pi_117512977
:{w Voor de geïnteresseerden: Vanavond de bevalling van Barbie
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:07:20 #54
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117512979
Brr stiekem erg benieuwd naar de cursus en papillion natuurlijk :)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:08:04 #55
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117512996
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:07 schreef Fieder het volgende:
Ik zat al te balen dat ik die ga missen :') ik ben zo'n loser.. :D
pi_117513026
Ik neem het op :') :@
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:13:26 #57
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117513168
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:08 schreef Fieder het volgende:
Ik neem het op :') :@
medeloser *;
pi_117513176
Ik kijk het altijd op woensdag omdat er vanavond genoeg andere interessante programma''s komen :@

Oww en over begripvolle werkgevers .. Uhuh, kunnen sommigen nog heel wat van leren! :X

Coco klinkt alsof je teveel hebt gedaan :+
pi_117513185
Spirit, fijne werkgever!!

Enf en Skoap goedgekeurd met ingedaalde baby *O*

Lot over jouw 12 weken heen gelezen sorry *O*

Logi met een bewegelijke baby *O* heerlijk!!

Bedankt allemaal meiden :*
pi_117513323
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:07 schreef Logician78 het volgende:
Brr stiekem erg benieuwd naar de cursus en papillion natuurlijk :)
Ik zit mijzelf al op te vreten ;). Ben gedoucht omgekleed enzo, maar ben bang dat als ik er straks ben het niet meer aan me te zien is :P
pi_117513480
Ik erger me aan mijn man. Hij vindt het normaal dat ik veel meer in het huishouden nu doe, want ik heb ook veel meer vrij. En als ik minder doe vindt hij het ook prima overigens. Maar dan moet ik niet verwachten dat hij het doet, want ik stel 'hogere eisen' dan hij doet.

(ik wil tegenwoordig iedere dag even snel stofzuigen ipv 2-3 keer in de week, of snel de bezem door het huis halen. Hebben vier langharige katten en die haren als de tyfus)
pi_117513607
Voor de rest poets ik min. 2x/week de wc's, wordt er 1 keer per week/2 weken gedweild, ramen eens in de zoveel tijd gewassen, en de badkamer 1x per week/2 weken gepoetst. Oh, en het bed 1x per week verschoond. Dat is toch niet zoveel??

De was hou ik gewoon bij. Vind ik verder ook geen probleem. Hebben afwasmachine, dus dat boeit sowieso niet.

Maar gaf net aan dat ik het idee heb dat het soms wel lekker makkelijk is voor hem, en dat hij me niet altijd genoeg helpt/steunt, en daar was hij het dus niet mee eens. Ik kies er toch zelf voor om dagelijks te willen stofzuigen? Hij stoort zich niet aan wat troep, dus waarom zou hij het moeten doen?

Ik regel alles voor de baby. Hij vraagt er niet eens naar maar gaat er gewoon vanuit dat ik het allemaal wel onder controle heb. Ik zit toch ook meer thuis dan hij? Dan heb ik daar toch ook veel meer tijd voor? Logisch toch?!
pi_117513612
Meh. :( ;(
pi_117513634
quote:
ik heb het al gezien :D :@

aflevering gedownload..
pi_117513649
oeps 2x ...
pi_117513665
Mannen!
pi_117513719
Coco :*
pi_117513733
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:26 schreef Fieder het volgende:
Liza nog niet opgeknapt? :{
Nope, de rest van de week thuis uitzieken en veel rusten...
pi_117513848
Herkenbaar Coco, ik mag op zich wel niet klagen. We doen elk wel ons stukje en met mijn job ben ik ook meer thuis dus in normale toestand vind ik het niet erg om meer te doen, ik geniet er dan net van dat we 's avonds tijd hebben samen ipv met het huishouden bezig te zijn.

Maar nu er zwanger + ziek...
Met al mijn "gewone zwangerschapsklachten" klachten liep ik toch nog rond te zeulen en op te ruimen etc, hoewel ik soms verrek van de pijn en eigenlijk moet rusten (maar als ik het niet doe...)

En voor manlief moest ik alleen maar rusten als het hem uitkomt ;).
Lees: als hij thuis is en het ziet dan mag ik zogezegd niet, maar hij is dan wel het weekend 2 x halve dag weggeweest voor me-time en dan moest ik me maar zien te redden met zieke kleuter.

Nu hetzelfde: ik ziek (kleuter beter, helaas, die barst van de energie), ging ie vanavond zeker om 17u30 thuis zijn en voor eten zorgen. Moet ik om 18u zelf vragen waar hij zit en iets regelen voor het eten (gewoon pizza besteld hoor, bah :()... En ondertussen nog steeds niet thuis...

Zo dat moest er even uit :r
pi_117513980
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik regel alles voor de baby. Hij vraagt er niet eens naar maar gaat er gewoon vanuit dat ik het allemaal wel onder controle heb. Ik zit toch ook meer thuis dan hij? Dan heb ik daar toch ook veel meer tijd voor? Logisch toch?!
Dat dus ook:
- geboortekaartje alleen ontworpen, hij moest het wel even zien ter goedkeuring, alleen naar de drukker geweest om het verder te bespreken etc...
- geboortelijst (Belgische gewoonte ;)) alleen aangelegd
- alleen naar info-avonden
- al het administratieve, de kledij, andere zaken die je op voorhand zeker moet (geregeld) hebben
En ga zo maar door...

Het meest confronterende vond ik die plekken waar àlle andere vaders dan wél mee naartoe gaan en dan zit je daar precies single mom te wezen ;(
pi_117514017
Dat klinkt ook lekker dan.. Idd, mannen. Soms zijn ze maar stom :(

Normaal (tijdens vakanties) vind ik t ook prima om meer te doen. De afgelopen week heeft hij niks in het huis gedaan. Helemaal niks. En als hij eens wat doet, laat ik altijd merken dat ik t fijn vind. Hij zegt er omgekeerd nooit iets van. En dat alleen al zou schelen. Maar ja.

Op dit moment vind ik m maar stom ><
pi_117514107
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:39 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

Dat dus ook:
- geboortekaartje alleen ontworpen, hij moest het wel even zien ter goedkeuring, alleen naar de drukker geweest om het verder te bespreken etc...
- geboortelijst (Belgische gewoonte ;)) alleen aangelegd
- alleen naar info-avonden
- al het administratieve, de kledij, andere zaken die je op voorhand zeker moet (geregeld) hebben
En ga zo maar door...

Het meest confronterende vond ik die plekken waar àlle andere vaders dan wél mee naartoe gaan en dan zit je daar precies single mom te wezen ;(
Dat ja! Ik vind t prima om meer alleen te doen, ook dat soort dingen. Maar af en toe een beetje interesse tonen zou fijn zijn.

Hij zei net ook dat dat gewoon 'mannen eigen' is. Ik draag tenslotte het kind, en word daardoor continu eraan herinnerd. Voor hem werkt dat helemaal niet zo. Logisch toch dat hij niks regelt dan?!

:(
pi_117514151
Over het huishouden heb ik niets te klagen. Maar die weekendjes me-time van hem ;( Normaal vind ik het geen probleem. Maar hij snapt niet zo goed waarom het er voorlopig even niet meer in zit. Nou misschien omdat ik zwanger ben en een dreumes heb rondkruipen? En afgelopen weekend had hij zo'n weekend en ben ik bij mn ouders geweest maar dat hoeft voorlopig ook even niet van me. Het zijn schatten maar ik ben toch liever thuis.
pi_117514161
Pfoe, mannen :{ Klinkt echt heel vervelend Coco en Liza :* Hopelijk verandert dat straks nog wel als jullie in je kraamperiode zitten..

Beterschap ook Liza :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:40 schreef Cocotrimonium het volgende:
En als hij eens wat doet, laat ik altijd merken dat ik t fijn vind. Hij zegt er omgekeerd nooit iets van.
Dit is wel heel herkenbaar trouwens. Ik zeg er ook altijd wat van als hij iets in huis gedaan heeft. Omgekeerd krijg ik nooit te horen 'goh schatje, wat fijn dat je vandaag het HELE huis gedaan hebt en al m'n kleren weer schoon en gestreken in de kast liggen', maarja :')
pi_117514204
Oh en Logi, de Angelsounds is net bezorgd! *O* Vanavond maar eens testen, ben benieuwd..
Mooi doosje zat het ook in :D
pi_117514224
O en hij is wel geinteresseerd. Regelt alles wat we nodig hebben. Gaat mee met elke afspraak. Helpt zoeken naar het kaartje of spullen voor de kinderkamer. Dus daar klaag ik echt niet over O+
pi_117514344
Op zich is 't echt wel een schat, maar nu ben ik zwanger en ziek en hormonaal |:(
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:51:06 #78
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117514368
oooh dan heb ik over de mijne niks te klagen
ik heb hem alvast m'n excuses aangeboden voor als hij straks in het nieuwe huis aan het klussen is,
en ik onredelijk al m'n frustraties op hem ga afreageren omdat ik weinig tot niks kan doen daar.
en er dan weer van baal dat hij alle tijd daar door brengt en ik zielig zit te zijn hier
ik weet al hoe ik in elkaar zit :+
W
Z
E
pi_117514375
Oh leuk Lot! Ik heb m echt regelmatig gebruikt. Heeft me veel zekerheid gegeven. (Niet schrikken als je niks hoort he? Heb ik ook een paar keer gehad.)

En tja mannen... die van mij helpt veel in huis, mag ik niet over klagen. Maar hij vindt ook wel eens dat ik me aanstel als ik moe op de bank hang. Of als ik een keer een dagje niks wil doen.
En met de buikbaby heeft ie ook nog niks (zo komt t iig op mij over). Hij heeft wel eens toegegeven dat hij heel vaak vergeet dat ik zwanger ben. Vooral als hij iemand tegenkomt die vraagt hoe het met mij gaat. Zegt ie: goed. En met de zwangerschap? Oh ja...
pi_117514505
Oew, bekend!
Inderdaad het heel normaal vinden dat je hem bedankt dat hij de kamer gezogen heeft, maar intussen nooit opmerken wat ik doe _O-

Vanmorgen (vandaag allebei de hele dag thuis) had ik tegen hem gezegd:ik wil graag dat jij ergens stofzuigt vandaag en dat je even avondeten in huis maakt, hier ligt het lijstje! (kleuter van en naar school doet hij nu gelukkig standaard O+ )
Om 15:00 moest hij nog beginnen en hij moest ook nog wat andere dingen doen voor iets waar hij mee bezig is.
Hij: het wordt wel druk ineens :o
Ik: ja, ik vroeg het ook achterlijk laat inderdaad :+ (om 9:00 'smorgens al dus)
Hij: jamaar.... jij ging om 12:00 ineens een uur slapen! :o
Ik: Jup, zoals altijd als jij thuis bent en er verder niks is :+
Hij: maar... nu moet ik vanalles tegelijk en vanavond moeten we weg, dus dan kan het ook niet!
Ik: klopt :) Ik ga ff zitten nu, heb net een heleboel gedaan.
Hij: oja. *mompelmompel*

En toen heeft hij het in no-time allemaal gefikst :D Dus vandaag echt geen klagen, maar het was wel grappig :D

Maar als ik het niet aangeef, ziet hij het echt zelf niet. En als ik alleen beneden zit met de kinderen en hij boven achter zijn PC vindt hij dat ook doodnormaal _O-
pi_117514753
Ojhh Coco, klinkt als mijn man :+
Ik doe hier ook alles in het huishouden, hij is van het klussen. En ik heb hem er ook weleens op aangesproken. Hij geeft zelf aan dat ik het echt aan hem moet vragen als hij iets voor me moet doen, want hij ziet het gewoon niet. Ik denk dat dat ook een beetje mans eigen is, ondanks dat je het ''probleem'' wel bespreekbaar probeert te maken.

En als je elke dag aan hem vraagt om een klusje te doen? Ik weet dat dat frustrerend is, elke dag weer opnieuw te moeten vragen. Uiteindelijk kiezen wij vrouwen vaak eieren voor ons geld en klaren de klus dan maar zelf. Maar je kunt, zeker niet in dit stadium van je zwangerschap, niet alles op je nek nemen, dat houd je niet vol.

En inderdaad, als hij dan iets doet complimenteer ik hem daar ook altijd voor. Maar verwacht niet dat je dat ook terug krijgt, want zo zitten ze gewoon niet in elkaar.

(ik heb dan wel het ''geluk'' dat hij klussen zelf oppakt. Eens in de zoveel tijd trekt ie de tuin helemaal glad, een schroefje hier, een plintje daar... dat zijn dingen die hij dan weer ziet en wat ik niet in de gaten heb).

En in de eerste helft van de zwangerschap was het voor hem ook heel abstract allemaal. Nu, in de tweede helft, is ie zoveel meer betrokken en leeft het meer voor hem. Wil het typische mannengedrag niet goed praten verder, maar ik denk soms oprecht dat ze er niets aan kunnen doen .. dat het huishouden nu eenmaal een ''vrouwending'' is.

Mijn advies: Meer delegeren! Hoe vervelend ook! Anders trek je zelf (vooral lichamelijk) aan het kortste eind.
pi_117514949
Ja, delegeren en loslaten is hier ook de truc.
Dus: vragen of hij iets wil doen die dag en dan er niet meer over zeuren. :P
Dat zorgt hier voor de meeste klussen en de minste frustratie bij allebei.

Het is ook gewoon lastig, als ik niet zwanger ben, kan ik het prima zelf :Y
Dus nu in het begin wel eens gevraagd: kun je helpen?
Kijkt hij hulpeloos om zich heen en gaat vervolgens de heg snoeien _O-
Oja, dat moest ook nog.... ooit :+
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:07:19 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117515013
Is dit mss een leuk extra'tje voor iemand hier?

Aangeboden geboorte fotografie
Topic staat in Fokkers Helpen Fokkers.
pi_117515208
Over betrokkenheid bij de zwangerschap mag ik niet klagen. Hij is heel lief en bezorgd wat dat betreft. Smeert elke avond mijn buik in, gaat mee naar alle afspraken en elke ochtend voor 'ie naar z'n werk gaat krijgt mijn buik een kusje :D O+
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:13:13 #85
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117515271
quote:
:D
Ik ga ook kijken vanaaf, en hij wordt ook nog eens opgenomen :') :@ Whehe. :7

Eh, coco... je man.. serieus? :o En wat doe jij voor hem, heb je 'm daar ook nog even fijntjes aan herinnert? Niet dat je altijd maar op je luie reet hoeft te zitten als het gewoon nog gaat, of course, maar jeetje.. een beetje begrip van zijn kant??
Stom hoor. :*

Of moet ik me dan zo prijzen met zo'n lieve man die uit zichzelf de zolder op gaat ruimen en enorm lief doet en zegt, als ik vraag 'kan ik nog wat voor je doen', hij antwoordt; 'ja, zitten'? :o :@
pi_117515513
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:13 schreef Enfermera het volgende:

[..]
Of moet ik me dan zo prijzen met zo'n lieve man die uit zichzelf de zolder op gaat ruimen en enorm lief doet en zegt, als ik vraag 'kan ik nog wat voor je doen', hij antwoordt; 'ja, zitten'? :o :@
zo is die van mij ook O+
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:28:49 #87
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_117515946
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:18 schreef Skoap het volgende:

[..]

zo is die van mij ook O+
O+ :D heerlijk toch?
Maar wat een verschil dan zeg, ongelofelijk.. :o Kijk dat mannen soms dingen niet begrijpen, dat is gewoon zo :+ dan moet je het even uitleggen.. Of heb je dat al geprobeerd coco? Maar soms kan een beetje tact ook wel helpen... van hun kant dan he :P
pi_117516332
Die van mij is de garage nu aan het leeg/opruimen en ik mag ook niet helpen.
Het weekend willen we de muur verplaatsen ( is een gipsmuur ) zodat de garage een stuk groter gaat worden, en dan komt er in de andere ruimte een grote lange kast zodat we extra veel opberg ruimte hebben en ik lekker alles op orde kan maken O+
pi_117517556
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:51 schreef Fieder het volgende:
Oh leuk Lot! Ik heb m echt regelmatig gebruikt. Heeft me veel zekerheid gegeven. (Niet schrikken als je niks hoort he? Heb ik ook een paar keer gehad.)
Hm, net even snel geprobeerd maar nog geen succes :P Waar moet je 'm ongv. houden op mijn termijn, ergens net boven je schaambot toch? Straks als ik even rustig op bed lig nog maar eens proberen.
pi_117518210
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:18 schreef Skoap het volgende:

[..]

zo is die van mij ook O+
Die van mij ook inderdaad, zo fijn! Hij vertelde vanmiddag (terwijl ik onderweg naar huis was van werk) dat hij ging stofzuigen en de vaatwasser doen, etc etc, en toen ik zei dat hij wel het eea kon laten liggen omdat ik toch morgen vrij ben, weigerde hij dat. Want 'op je vrije dag moet je uitrusten' O+ Om op te vreten vind ik m. O+ (Maar de was ophangen mag hij niet meer doen, want dat doet hij niet op 'mijn manier', dus :') )

Wanneer delen/deelden jullie de zwangerschap op je werk?
pi_117518341
Ik mag echt niet klagen zie ik. Ik denk zelfs dat J degene is die mag klagen over dat ik zo weinig regel voor de baby.
pi_117518423
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:10 schreef L-E het volgende:

[..]

Die van mij ook inderdaad, zo fijn! Hij vertelde vanmiddag (terwijl ik onderweg naar huis was van werk) dat hij ging stofzuigen en de vaatwasser doen, etc etc, en toen ik zei dat hij wel het eea kon laten liggen omdat ik toch morgen vrij ben, weigerde hij dat. Want 'op je vrije dag moet je uitrusten' O+ Om op te vreten vind ik m. O+ (Maar de was ophangen mag hij niet meer doen, want dat doet hij niet op 'mijn manier', dus :') )

Wanneer delen/deelden jullie de zwangerschap op je werk?
Ik heb het een paar weken geleden aan mijn leidinggevende verteld, ga het komend weekend aan mijn collega's vertellen. Ik wilde echt wachten tot de 12 weken..
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:17:06 #93
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_117518569
Er hoeft nog niet zoveel gedaan te worden mbt baby, eerst moet de badkamer klaar en dat doet manlief :P . Wel stofzuig ik zo min mogelijk en als ik vind dat er absoluut weer gestofzuigd moet worden moet ik dat wel even zeggen, liefst op een moment dat hij er tijd voor heeft, dan gebeurt het vrij snel.
En weekendjes me-time? Serieus? Mijn man heeft al me-time op zn werk en onderweg en bij voetbal, er zijn grenzen met een jong gezin. Oh ja, en boven achter de PC alleen als ie thuis werkt. verder doet ie maar met de laptop, op tafel, in de woonkamer met peuter.
pi_117518743
Weekendjes me time is prima, maar dan andersom ook. Dan wil ik ook gewoon kinderen dumpen en weg.
Maar ik ga veel liever lekker uit met J. Dus baby gaat straks lekker logeren ofzo bij tante Vicky en dan kunnen we af en toe een avondje beesten.
pi_117519186
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:14 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ik heb het een paar weken geleden aan mijn leidinggevende verteld, ga het komend weekend aan mijn collega's vertellen. Ik wilde echt wachten tot de 12 weken..
Ik in principe ook. Maar mijn zwangerschap zal echt gevolgen hebben voor mij in mijn huidige functie, als in dat ik na deze baby minder wil werken, en dat dat not-done is in mijn baan. Ik zit te twijfelen om mijn leidinggevende eerder in te lichten, zodat ze ruim de tijd heeft iemand te vinden om mij over te nemen tzt. Maar misschien ben ik dan overdreven aan het meedenken ofzo.
pi_117519277
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:29 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik in principe ook. Maar mijn zwangerschap zal echt gevolgen hebben voor mij in mijn huidge functie, als in dat ik na deze baby minder wil werken, en dat dat not-done is in mijn baan. Ik zit te twijfelen om mijn leidinggevende eerder in te lichten, zodat ze ruim de tijd heeft iemand te vinden om mij over te nemen tzt. Maar misschien ben ik dan overdreven aan het meedenken ofzo.
Hoe not done?? Ik werk ook in een mannenwereld, en heb gesolliciteerd toen voor gewoon een 40 urige baan. Ik werk 32 uur en ben de vrijdag bereikbaar calamiteiten.
pi_117519396
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoe not done?? Ik werk ook in een mannenwereld, en heb gesolliciteerd toen voor gewoon een 40 urige baan. Ik werk 32 uur en ben de vrijdag bereikbaar calamiteiten.
De vacature stond open voor 32 uur. Omdat ze mij zo graag wilden mocht ik m komen doen in 28 uur. Ik kom er niet mee weg het in 24 uur te doen (red ik ook niet met de hoeveelheid werk enzo). :) En dat is echt allemaal prima hoor, voor mij, maar mijn leidinggevende zal zó teleurgesteld zijn, ben ik bang.
pi_117519436
Ik heb het mijn leidinggevende al verteld. Maar meer omdat hij het raadde :')
En daarna mijn directe collega's met de vraag het stil te houden.
Volgende week ben ik 12 weken en vertel ik het de rest.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:39:16 #99
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117519779
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik werk ook in een mannenwereld, 28 uur per week. Als deze baby er komt, wil ik (in ieder geval zolang het kind nog niet naar school gaat) 24 uur werken. Ik neem wel ouderschapsverlof op voor 4 uur in de week. Mijn baas zal er ook niet blij mee zijn, maar ze regelen maar wat :).

Overigens wacht ik met vertellen op het werk tot na de intake, deze heb ik 31 oktober (uit mijn hoofd). Dan ben ik om en nabij de 11-12 weken, zoals het nu lijkt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:39:44 #100
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117519803
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:33 schreef L-E het volgende:

[..]

De vacature stond open voor 32 uur. Omdat ze mij zo graag wilden mocht ik m komen doen in 28 uur. Ik kom er niet mee weg het in 24 uur te doen (red ik ook niet met de hoeveelheid werk enzo). :) En dat is echt allemaal prima hoor, voor mij, maar mijn leidinggevende zal zó teleurgesteld zijn, ben ik bang.
Hoelang werk je er al dan?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_117519962
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:39 schreef MaLo het volgende:

[..]

Hoelang werk je er al dan?
Sinds 1 september pas.
pi_117520075
Oh ik werk gewoon 32 uur en dat blijf ik ook doen. Minder werken vind ik niet zo nodig, geen behoefte aan.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:45:29 #103
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117520164
Kun je anders die 4 uurtjes niet thuis werken, verspreid over de week?

Nog even een *O* voor de mijlpalen.

En een :* voor FTA

Leuk L0t, een angelsounds. Ik heb de mijne ook weer in gebruik. Elke avond voor het slapen gaan even hartjes luisteren O+
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:45:31 #104
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117520167
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:42 schreef L-E het volgende:

[..]

Sinds 1 september pas.
Ooo dan kan ik het me wel voorstellen, dan zit je toch nog een beetje in de 'aftastende' fase en weet je niet goed wat je van elkaar kunt verwachten. En voor ouderschapsverlof moet je minimaal een jaar in dienst zijn. Ik zou toch gewoon wachten met vertellen tot je 12 weken bent (dus het tijdstip waarop je het normaalgesproken zou vertellen).
Heb je een vast contract of een jaarcontract? Kan me voorstellen dat een jaarcontract je ook onzeker zou maken.

Ik werk inmiddels 3,5 jaar bij deze werkgever en denk er nu dus wel makkelijk over: ze regelen maar wat als ik minder ga werken :P.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:47:28 #105
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117520292
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:44 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik werk gewoon 32 uur en dat blijf ik ook doen. Minder werken vind ik niet zo nodig, geen behoefte aan.
Ik vind 28 uur wel prettig :). De ene week 3 dagen, de andere week 4. Mijn werk is 40 minuten enkele reis, dus aan reistijd ben ik ook al genoeg kwijt. Als er weer een baby is, wil ik 24 uur werken. Of mijn man moet minder gaan werken, is wat mij betreft ook prima bespreekbaar (ik verdien per uur meer dus wat dat betreft is het ook wel handig dat ik blijf werken wat ik nu doe :P )
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:53:21 #106
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117520694
Ik heb trouwens al een hele tijd ontzettend last van mijn borsten. Echt vergelijkbaar met stuwing. Heb er 's nachts echt last van. Iemand die dit herkent? Heb er bij Midas echt niet zoveel last van gehad :N

Cathmar, komt het jou bekend voor?
pi_117520750
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:44 schreef Ticootje het volgende:
In dit geval gaat het niet zozeer om mijn behoefte, maar ik heb hier een jongetje dat doodongelukkig wordt als ik te veel werk. En met nog een kindje erbij zal het nog meer schipperen zijn, dat wil ik hem niet aandoen. :)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:57:55 #108
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117520972
FTA, heel veel sterkte de komende dagen, vergeet niet, JIJ bent de moeder, dus trek aan de bel als JIJ dat nodig vindt :*.

l0t, van harte met je mijlpaal, 12 weken O+
pi_117521370
Dankjewel dames! O+

Nou ik heb het net nog eens geprobeerd maar het lukt me niet om het hartje te vinden. Ik ben bang dat ik 'm nu al gemold heb ook.. Ik kon eerst wel heel makkelijk mijn eigen hartslag vinden in m'n liezen maar die kon ik daarna ook ineens niet meer horen. En nu doet 'ie helemaal niks meer :') Het lampje gaat wel aan maar ik hoor geen geluid, ook geen geruis ofzo.. Mss is er teveel olie in het apparaat gekomen :?
pi_117521406
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:45 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ooo dan kan ik het me wel voorstellen, dan zit je toch nog een beetje in de 'aftastende' fase en weet je niet goed wat je van elkaar kunt verwachten. En voor ouderschapsverlof moet je minimaal een jaar in dienst zijn. Ik zou toch gewoon wachten met vertellen tot je 12 weken bent (dus het tijdstip waarop je het normaalgesproken zou vertellen).
Heb je een vast contract of een jaarcontract? Kan me voorstellen dat een jaarcontract je ook onzeker zou maken.

Ik werk inmiddels 3,5 jaar bij deze werkgever en denk er nu dus wel makkelijk over: ze regelen maar wat als ik minder ga werken :P.
Ja precies, ik kan dat nog niet goed inschatten. Ik denk idd dat ik toch nog maar even wacht tot we in de veilige zone zitten.

Ik heb een jaarcontract, maar dat maakt me niet onzeker eigenlijk. Ik werk in de zorg, en ondanks de crisis heb ik de banen voor het uitzoeken. Ik denk dat ze me, ondanks de zwangerschap toch graag willen houden, al dan niet in mijn huidige functie/afdeling.

Dat van dat ouderschapsverlof wist ik niet, ik ga me daar eens over inlezen!
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:08:39 #111
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117521623
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:05 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja precies, ik kan dat nog niet goed inschatten. Ik denk idd dat ik toch nog maar even wacht tot we in de veilige zone zitten.

Ik heb een jaarcontract, maar dat maakt me niet onzeker eigenlijk. Ik werk in de zorg, en ondanks de crisis heb ik de banen voor het uitzoeken. Ik denk dat ze me, ondanks de zwangerschap toch graag willen houden, al dan niet in mijn huidige functie/afdeling.

Dat van dat ouderschapsverlof wist ik niet, ik ga me daar eens over inlezen!
Ow, in de zorg zou ik me ook niet zoveel zorgen maken :D.
Ja, voor ouderschapsverlof moet je minimaal 1 jaar in dienst zijn. Zou wel kunnen dat er in jouw cao afwijkende afspraken zijn gemaakt.
pi_117521858
Minimaal 1 jaar red ik dan wel net, toch? Als ik in juni ben uitgerekend ga ik ergens in september weer beginnen met werken. Net 1 jaar in dienst. :+
pi_117521882
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:54 schreef L-E het volgende:

[..]

In dit geval gaat het niet zozeer om mijn behoefte, maar ik heb hier een jongetje dat doodongelukkig wordt als ik te veel werk. En met nog een kindje erbij zal het nog meer schipperen zijn, dat wil ik hem niet aandoen. :)
En je man dan?? Want hier is de papa van de meiden gewoon ook 1 dag in de week thuis. Zo hebben ze de woensdag en de vrijdag gewoon lekker thuis.
pi_117522071
Haha Lot hoeveel olie heb je wel niet gebruikt? Ik hoor iig altijd wel geruis, hoop niet dat je m gemold hebt :o

Mocht ie t weer doen: net boven je schaambeen en dan soort van naar beneden duwen, dus onder je schaambeen richten. Als je na n tijdje nog niks hoort een klein beetje naar links of rechts verplaatsen. En dan gewoon een tijdje wachten. Die van mij zwemt er zelf naartoe!
Soms hoorde ik m vanuit de verte al aankomen, dan werd het geklop steeds sterker. En anders later nog eens proberen, soms lukt het gewoon niet. :*
pi_117522478
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:16 schreef Fieder het volgende:
Haha Lot hoeveel olie heb je wel niet gebruikt? Ik hoor iig altijd wel geruis, hoop niet dat je m gemold hebt :o

Mocht ie t weer doen: net boven je schaambeen en dan soort van naar beneden duwen, dus onder je schaambeen richten. Als je na n tijdje nog niks hoort een klein beetje naar links of rechts verplaatsen. En dan gewoon een tijdje wachten. Die van mij zwemt er zelf naartoe!
Soms hoorde ik m vanuit de verte al aankomen, dan werd het geklop steeds sterker. En anders later nog eens proberen, soms lukt het gewoon niet. :*
Ik weet het niet, had best veel op m'n buik gekwakt omdat ik overal lees dat dat moet :')

Ik ga m'n vriend het straks maar eens laten proberen als 'ie thuis is :P
pi_117522659
Dat had ik laatst ook, bleek de batterij leeg :)
pi_117522707
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:26 schreef klumsy het volgende:
Dat had ik laatst ook, bleek de batterij leeg :)
Hmm oké, maar ging bij jou toen wel het lampje nog branden?
pi_117523028
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:53 schreef Kyara het volgende:
Ik heb trouwens al een hele tijd ontzettend last van mijn borsten. Echt vergelijkbaar met stuwing. Heb er 's nachts echt last van. Iemand die dit herkent? Heb er bij Midas echt niet zoveel last van gehad :N

Cathmar, komt het jou bekend voor?
Helemaal niet. Ik had enorm veel last van bandenpijn.
Lijkt me super vervelend. Kun je nog wel een beetje slapen?
Met een meidenkwartet
pi_117523355
Ik knal er effe tussendoor, want ik heb net jullie lieve reacties gelezen en ze hebben me veel goed gedaan. Ik ben keimoe, want nu twee dagen 12 uur gewerkt (zou verboden moeten worden }:| ). Maar goed. vrijdag nog en dan ben ik twee weken vrij *O* Ff bijtanken.
Ik werk dus ook maar parttime, dus deze zwakke huisvrouw heeft nog niet eens een fulltime baan. Maar wel een vriend met een onregelmatig rooster, dus daar moet ik omheen plannen (kan moeilijk boven stofzuigen of de badkamer doen als hij daar slaapt). Maar door dit rooster kunnen we dus ook geen vaste dag in de week nemen om samen het huis te doen, helaas.

Ik ga de optie van schoonmaakster echt onthouden. Verder kan ik mijn moeder niet vragen, want die woont op 1,5 uur rijden afstand, maar ik ga denk ik eens mijn schoonmoeder polsen.
Daarbij zijn we nu begonnen met het aanpakken van de klussen. Wanneer het eerste is gedaan, kunnen we door naar het volgende, want alle taken wachten op elkaar. Dus hopelijk geeft de tijd van vrij zijn (dus tijd om dingen thuis even goed aan te pakken) en het feit dat er nu actie wordt ondernomen, rust.

En zo niet, dan ga ik op zoek naar een schoonmaakster denk ik.
Maar hey, voor ik zwanger werd van dit kindje kon ik het ook, dus hopelijk komt het straks weer goed.

Ik ga er nu over ophouden, ik ben heel blij dat ik even mocht spuien en dat jullie lief reageerden :* . En ik hoop dat mijn hormonen snel een beetje kalmeren, want zo heb ik het bij Eva nooit gehad, emotioneel wrak dat ik ben :P
pi_117523434
En nu ga ik mijn bed in. Ooit, ooit lees ik weer bij :+
pi_117523717
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:54 schreef L-E het volgende:

[..]

Kan je man heb ouderschapsverlof nemen? Mijn man is op maandag thuis bij de kids. Onbetaald, dus we leveren er veel op in. Maar hij een de meiden vinden het heerlijk, ze genieten er echt van. Dat is me heel veel waard.
Veel vrienden hier komen met opmerkingen als 'dat kan echt niet in mijn functie'. Maar waar een wil is...
Met een meidenkwartet
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:44:28 #122
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_117523738
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:39 schreef danic het volgende:
En nu ga ik mijn bed in. Ooit, ooit lees ik weer bij :+
Chick, had je mijn comment nog gelezen over de vakantie van je lief? Anyway, sweet dreams mop :*
3!
pi_117523801
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En je man dan?? Want hier is de papa van de meiden gewoon ook 1 dag in de week thuis. Zo hebben ze de woensdag en de vrijdag gewoon lekker thuis.
We weten nog niet hoe zijn contract er tegen die tijd uitziet. Los daarvan wil ik ook gewoon zelf een bepaalde mate investeren in mijn gezin. Ervaringen in het verleden hebben mij geleerd dat ik niet goed ben in beide ballen hoog te houden; zowel werk als thuis. Op een van de twee vlakken schiet ik dan tekort, is gebleken.
pi_117523923
Ik word verkeerd begrepen, denk ik. Er is bij mij niet de wil om in deze functie te blijven als ik dit aantal uur moet blijven werken. Kies ik gewoon niet voor. :)
pi_117523986
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:45 schreef L-E het volgende:

[..]

We weten nog niet hoe zijn contract er tegen die tijd uitziet. Los daarvan wil ik ook gewoon zelf een bepaalde mate investeren in mijn gezin. Ervaringen in het verleden hebben mij geleerd dat ik niet goed ben in beide ballen hoog te houden; zowel werk als thuis. Op een van de twee vlakken schiet ik dan tekort, is gebleken.
Klinkt alsof dat allemaal wel goed gaat komen bij jullie!
Ik zou het voorlopig even op zijn beloop laten.
Met een meidenkwartet
pi_117524165
Barbie's baby... -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sarcasme. Herken het.
pi_117524257
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:51 schreef Spirit82 het volgende:
Barbie's baby... -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook. Om die lelijke harses van d'r.
pi_117524273
En het taalgebruik.
pi_117524304
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ook. Om die lelijke harses van d'r.
Owja in die bontjas zag ze er echt niet uit :@

Maar ik vond haar zo lief O+ en dat babytje O+ en wij gaan zoooo'n pijn krijgen over een x aantal maanden ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_117524564
Ja bevallen doet pijn ja. En nee, bij de eerste is 17 uur helemaal niet zo raar. Het deed me allemaal voorkomen alsof niets haar bespaard bleef, terwijl ze gewoon een ruggeprik had, geen rare dingen verder. Gewoon, heel gewoon bevallen.

Toen ik haar zo hoorde piepen dat het zeer deed, had ik wel ff een momentje van daar kijk ik niet zo naar uit. Maar dat hele persen duurde bij leyla ook maar een minuut of 15 en dat deed het meeste zeer. Dus we gaan er gewoon voor.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:59:42 #131
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117524747
Och ja, persen ;(
pi_117524824
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:59 schreef Tante_Soesa het volgende:
Och ja, persen ;(
Dat hoofdje wat een paar keer nog terugglijd en daarna staat. God dat gevoel dat je nooit meer heelt van onder.
pi_117524910
Hou op :'(
pi_117524915
Ik heb bij Amy nooit het hoofdje voelen staan (misschien door verdoving voor knip?) dus nu ben ik daar extra bang voor. :')
pi_117524925
Ben begonnen met wasjes. 35 rompers, 27 broekjes... verder heb ik nog niet geteld...! En ik heb dus bijna niets gekocht. Iedereen is hier uit de babies en ziet z'n kans schoon om alle spullen hier in te leveren. Hartstikke lief natuurlijk.

Ga manlief maar zeer duidelijke instructies geven. Als mensen vragen naar cadeaus: geen kleertjes, heb speelgoed (heb bakken vol staan op zolder).

Hier was mijn vorige bevalling een zeer voorspoedige thuis bevalling. Ben zo nerveus dat het nu een drama zh verhaal wordt. Voor mijn gevoel kan het alleen maar tegen gaan vallen.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:03:46 #136
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117525016
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat hoofdje wat een paar keer nog terugglijd en daarna staat. God dat gevoel dat je nooit meer heelt van onder.
Ja... ;( Vooral als het hoofdje staat ;(. Ik snap nog steeds niet dat het heeft gepast, en dat zonder knippen of scheuren! Pff...
pi_117525557
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:59 schreef Tante_Soesa het volgende:
Och ja, persen ;(
Ja dat ja
Of.überhaupt bevallen...bluh ik doe t niet meer

Oh en een bevalling van 17 uur lijkt.me.vreselijk. Maar de opbouw zal dan ook wel anders zijn :P
(6,5 en 4 uur hier :'))
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:16:05 #138
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117525826
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:12 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ja dat ja
Of.überhaupt bevallen...bluh ik doe t niet meer

Oh en een bevalling van 17 uur lijkt.me.vreselijk. Maar de opbouw zal dan ook wel anders zijn :P
(6,5 en 4 uur hier :'))
Oh, ik wil wel nog een keer O+. het viel mij serieus mee, ook het persen ;)

Jij was wel megasnel zeg! Hier 12 uur maar het bouwde idd heel rustig op, goed te doen!
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:23:45 #139
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117526282
Bwuh, bij mij stond 't kontje :X , hoop dat deze braaf met 't koppie naar beneden ligt...

Vond trouwens ook dat ze een prima bevalling had en dan ook nog met ruggeprik, ze heeft amper ontsluitingsweeen gevoeld...
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:26:32 #140
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117526457
Ah, ik kom weer op een goed tijdstip binnen zie ik :') ik hoef gelukkig nog láng niet te bevallen!

FTA, wat een zwangerschap heb jij toch.... pak alsjeblieft het advies van hier mee en ga inderdaad maar op je strepen staan. :* Nergens voor nodig om je nu nog groot te houden hoor!

En L0t, 12 weken, whoehoeoeoe! Hopelijk kan je vriend vanavond dat hartje vinden, zo cool O+

Dan nog een :* voor Coco... zo ken ik je niet over M, maar het klinkt niet leuk inderdaad :{w
Vind het ook echt stuitend inderdaad dat je je partner zou moeten complimenteren als die iets heeft gedaan, als je dat nooit terugkrijgt :? Hier hebben we een redelijk vaste verdeling, maar als de ander eens iets daarbuiten doet, wordt er over en weer gezegd dat dat fijn is.
pi_117527096
Persen vond ik fantastisch O+ actie in de tent!
Sowieso bevallen... ja,het doet pijn, maar als het alleen de bevalling was, zonder de zwangerschap, zou ik graag nog meer willen :Y

Tijdens de laatste bevalling vroeg Tara bij 8CM (kijk, dat vind ik nou het ellendigste punt) en nou wil je zeker nooit meer he? :+
(die blik van de vlos trouwens naar hem... hoe kun je dat NU vragen?) Gelukkig kent mijn kerel me goed ;)
En ik: zeg nooit nooit! *pufpuf*
pi_117527388
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:16 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Oh, ik wil wel nog een keer O+. het viel mij serieus mee, ook het persen ;)

Jij was wel megasnel zeg! Hier 12 uur maar het bouwde idd heel rustig op, goed te doen!
Nou tis meer alles eromheen waardoor ik niet meer wil :D
En ach ik heb 2 gezonde kinderen, wat wil ik nog meer (en van allebei 1 :P idd echt bizar hoe vaak je dat hoort :D dus tegenwoordig zeg ik t er maar bij :'))
pi_117527462
Bevallen, dat ga ik helemaal niet doen. Dat gaat gewoon heel mooi aan mij voorbij *droomt verder*.

Vanavond eerste avond gehad van "cursus aanstaande ouders". Wel geinig om er heen te gaan. fijn om 'n vraag beantwoord te krijgen en wellicht nog wel fijner om te zien dat algemeen mijn gedachten over zaken wel goed zijn.
Algemene info was voor nu best standaard en wellicht niet nodig geweest. Maar het was alleen tof om logi te ontmoeten! Ook in het echt komt ze wel over als een toffe chick en een goede moeder!

Logi vriend (sorry je (forum)naam vergeten, niet lezen ;) ).
SPOILER
pi_117527658
Het is mijn derde, maar ik kom met vooruitdenken simpelweg niet verder dan de bevalling merk ik.
Het hele besef dat er echt weer een kindje komt (en blijft!!) weigert gewoon te landen :?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:48:42 #145
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117527829
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:41 schreef papillion het volgende:
Bevallen, dat ga ik helemaal niet doen. Dat gaat gewoon heel mooi aan mij voorbij *droomt verder*.

Vanavond eerste avond gehad van "cursus aanstaande ouders". Wel geinig om er heen te gaan. fijn om 'n vraag beantwoord te krijgen en wellicht nog wel fijner om te zien dat algemeen mijn gedachten over zaken wel goed zijn.
Algemene info was voor nu best standaard en wellicht niet nodig geweest. Maar het was alleen tof om logi te ontmoeten! Ook in het echt komt ze wel over als een toffe chick en een goede moeder!

Logi vriend (sorry je (forum)naam vergeten, niet lezen ;) ).
SPOILER
Ik vond het super leuk jullie te ontmoeten, heerlijk ook hoe lekker los en spontaan jullie zijn O+

Verder qua cursus vond ik de vrouw die de cursus gaf sociaal wat minder goed bedeeld :') zelfs ik ben op dat gebied beter :D En een stel dat even naar de wc ging en vervolgens wegbleef was ook best typisch.. verder een aantal goede tips maar ook leuk om alles even op te frissen qua kennis na 10jr :)

En ik vond bevallen super, zo mooi zo speciaal en als je eenmaal in de pijn zit gaat alles vanzelf :)

ps: Tico lief dat je even iemand doorstuurde :*
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:52:15 #146
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117528045
Na teruglezen ook nog een :* voor Logi. Moeilijk lijkt me! Maar de laatste tip zou ik zeker uitproberen, mijn zwager is er groot fan van :Y
pi_117528054
O+ Dankje, jullie ook hoor!

Sowieso, het feit dat er 8 man niet zijn in een gebouw wat eigenlijk afgesloten is en je gaat niet even kijken waar die blijven. Zeker als er op de informatie staat dat je bij plek "X" moet zijn en de club op plek "Y" blijkt te zitten. We hebben maar 20 minuten staan te wachten ...

En idd 2 man die gewoon halverwege hem peren :D.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:56:00 #148
385325 -Spenny-
Complicated
pi_117528263
Was idd vrij basic allemaal en behoorlijk dramatisch georganiseerd imo.

Helemaal drama op het eind dat buiten zo'n meid ineens zegt: "ga zelf maar dat hele pokke-eind teruglopen en rij de auto dan maar voor"......................................sorry ben ff de naam vergeten ;)

Maar heb wel zin in de volgende, zal altijd wel iets van interesse tussen zitten.

Iig leuk jullie ontmoet te hebben, maakt die avonden wel wat draaglijker :D
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:00:19 #149
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117528503
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:56 schreef -Spenny- het volgende:
Helemaal drama op het eind dat buiten zo'n meid ineens zegt: "ga zelf maar dat hele pokke-eind teruglopen en rij de auto dan maar voor"......................................sorry ben ff de naam vergeten ;)
Huilie :')
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:01:15 #150
385325 -Spenny-
Complicated
pi_117528548
quote:
Huilie :')
zegt een zwangere vrouw..........
pi_117528858
Nou, met een nieuwe batterij had m'n vriend het hartje binnen 5 seconden gevonden :D Wat gaaf om te horen O+
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:09:00 #152
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117528961
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:07 schreef L0t.. het volgende:
Nou, met een nieuwe batterij had m'n vriend het hartje binnen 5 seconden gevonden :D Wat gaaf om te horen O+
Oh je hebt hem!! Wat gaaf dat je het hartje al gehoord hebt! O+
pi_117528988
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:09 schreef Logician78 het volgende:

[..]

Oh je hebt hem!! Wat gaaf dat je het hartje al gehoord hebt! O+
Ja *O* Echt bedankt O+
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:10:03 #154
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117529015
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:09 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ja *O* Echt bedankt O+
:*
pi_117529029
quote:
O+ O+
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:17:01 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117529350
quote:
*O*

Snel he? :D
pi_117529423
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:17 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

*O*

Snel he? :D
Ja :D Zeker in vergelijking met die van mij.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:19:01 #158
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117529457
Ik kreeg trouwens gisteren bij de verloskundige een heel schattig koffertje mee met de wereld aan foldertjes, 2 tijdschriften, aanbiedingen e.d. O+ Zo leuk!

Het was dezelfde verloskundige als de vorige keer, alleen nu had ze geen stagiaire bij zich en ze was ineens veel minder zakelijk en veel relaxter ^O^ ook wel fijn. Alhoewel ik me afvraag hoe lang ik haar zal blijven zien, want volgens mij is ze iets verder zwanger dan ik, ik zag ineens een bolletje onder haar wijde trui :D
pi_117529731
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:19 schreef LadyBlack het volgende:
Ik kreeg trouwens gisteren bij de verloskundige een heel schattig koffertje mee met de wereld aan foldertjes, 2 tijdschriften, aanbiedingen e.d. O+ Zo leuk!

Het was dezelfde verloskundige als de vorige keer, alleen nu had ze geen stagiaire bij zich en ze was ineens veel minder zakelijk en veel relaxter ^O^ ook wel fijn. Alhoewel ik me afvraag hoe lang ik haar zal blijven zien, want volgens mij is ze iets verder zwanger dan ik, ik zag ineens een bolletje onder haar wijde trui :D
Wat leuk, een zwangere vk :D
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:26:02 #160
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117529789
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:24 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Wat leuk, een zwangere vk :D
Ja, haha, iets zegt me dat dat best vaak voor zal komen ;)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 00:10:35 #161
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117531825
pfff ik heb net te veel gegeten bij de mac en dat mona toetje daarna was ook niet al te slim, 1 verkeerde beweging en alles komt er volgens mij uit :')

Slaaplekker allen :+
  woensdag 3 oktober 2012 @ 02:59:07 #162
258612 nytar
boys boys boys
pi_117534843
helaas, ik lig weer wakker...en de wekker gaat weer vroeg. Bah, ik wil gewoon slapen 's nachts, nu het nog kan!
pi_117535277
quote:
13s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 00:10 schreef Logician78 het volgende:
pfff ik heb net te veel gegeten bij de mac en dat mona toetje daarna was ook niet al te slim, 1 verkeerde beweging en alles komt er volgens mij uit :')

Slaaplekker allen :+
Mac staat gelijk aan maagzuur. Blegh. En iedere keer trap ik erin.
pi_117535542
Lot, wat leuk dat je het hartje hebt gehoord :*

Nytar, balen dat je weer wakker lag. Ik was vanaf 4.15 wakker en kon toen niet meer slapen. Vanavond weer lekker om tien uur naar bed O+

En vandaag ben ik 24 weken. *O*
pi_117535582
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 06:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mac staat gelijk aan maagzuur. Blegh. En iedere keer trap ik erin.
Pizza van Domino's is ook een goeie :Y
pi_117535593
Goedemorgen dames!
Ik kom me hier zo langzaamaan ook maar even melden. Het is nog heel pril allemaal, maar ik heb besloten gewoon van het moment te gaan genieten. :)

Deze deed ik vanmorgen:
SPOILER
Wil iemand mij ook in het lijstje zetten met uitgerekende datum 11-06-13 voorlopig. Gaat vast nog wel veranderen, maar doordat het ICSI was weet ik precies op welke dag mijn eisprong was. ;)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 07:55:28 #167
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117535686
Leuk Nikki!!! :)
Wat fijn dat je het hartje toch zo snel kon vinden L0t! O+

Mooie mijlpaal Omentielvo! *O*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_117535707
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:35 schreef freecell het volgende:
Persen vond ik fantastisch O+ actie in de tent!
Sowieso bevallen... ja,het doet pijn, maar als het alleen de bevalling was, zonder de zwangerschap, zou ik graag nog meer willen :Y

Tijdens de laatste bevalling vroeg TaraVriend bij 8CM (kijk, dat vind ik nou het ellendigste punt) en nou wil je zeker nooit meer hezullen we de volgende adopteren? :+
(die blik van de vlos trouwens naar hem... hoe kun je dat NU vragen?) Gelukkig kent mijn kerel me goed ;)
En ik: zeg nooit nooit Jaaaaaaa! *pufpuf*

pi_117535710
Nikki jij blijft hier gewoon nog acht maanden genieten! :Y

Helemaal over de mijlpaal van Omen heengelezen, 24 weken *O*
pi_117535715
Nikki: gefeliciteerd! O+
pi_117535780
Nikki, gefeliciteerd
pi_117535921
*meld*

*O* Nikki gefeliciteerd!

*O* Voor de mijlpalen en voor Lot met een hoorbaar hartje :)

En FTA wat een onzekerheid allemaal, morgen gewoon laten weten hoe erg je ermee zit (enig overacting :'( mag ook best kun je altijd op de hormonen gooien). Dat ze maar gewoon even naar jou luisteren en daar naar handelen.

Coco mijn vriend heeft ook moeite met huishoudelijke dingen zien...Ik geef gewoon opdrachten, dat werkt voor ons allebei, als ik er maar niet nu onmiddellijk bij zeg :') En nogmaals een hulp is ook erg fijn voor de grote klussen :) anders hadden we er zeker ook ruzie over gehad.
pi_117535922
Danic,lol! :D

En Nikki, gefeliciteerd! *O*
  woensdag 3 oktober 2012 @ 08:25:02 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117535925
Nikki, gefeliciteerd! *O*

Hier was de 1e bevalling 28 uur. Reactie van manlief: als een tweelingbevalling ook 2 x zo lang duurt, dan neem ik wel een boek mee hoor. :D

Oh wel, we zien wel. Ik heb Midas er ook uitgekregen -met een beetje hulp- dus de volgende 2 zullen ook wel lukken. zegt ze nu heel dapper ;)

Cathmar, bandenpijn valt hier dan weer best wel mee (nog). Misschien dat alles nog opgerekt was of zo. Maar slapen is wel minder inderdaad. Hopelijk trekt het nog wel :X

L0t, fijn dat het gelukt is om het hartje te vinden O+
  woensdag 3 oktober 2012 @ 08:25:50 #175
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117535933
*O* voor de mijlpalen
*O* voor nikki welkom met je streepje en lekker genieten van het moment

verder vindt ik barbie een ongelofelijk dom wicht :6 en een aansteller tssss 17 uur :{w
en dan die lijken kleur lippenstift :r

eens kijken hoe we deze dag weer door gaan komen, wachten op een telefoontje van het uwv.
en verder m'n eigen de pleuris vervelen, ik heb gewoon nergens zin in en ga van ellende maar slapen ofzo.
W
Z
E
pi_117536389
L0t, wat tof dat je het hartje hebt gehoord O+

Nikki *O* Gefeliciteerd!!

Omentielvo alweer 24 weken *O*

FTA :*

:* Voor de dames met soms wat minder meelevende mannen.
Hier vinden we het beiden nog even abstract.

Barbie vond ik trouwens heel lief en aandoenlijk met haar babietje en kraamtranen. En die shots met die bontjas, zonder mascara hihi :D

En verder nog: Dag eerste trimester, hallo tweede trimester, ik ben 13 weken vandaag *O*
pi_117536447
Feli Nikki! *O*

En *O* voor alle mijlpalen! :Y

Vandaag naar de gyn, voor de zekerheid nog maar ff nog een keer getest vanochtend :') ook omdat mn borsten zo normaal zijn de laatste dagen, maarrr

SPOILER
O+ Volgens mij wel duidelijk, toch?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:10:07 #178
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117536465
heel duidelijk hoor. Ik heb trouwens iets van 7 zwangerschapstesten gedaan hoor dus is echt niet gek om vaker te testen ;)
pi_117536526
Hooiwagen: wat mooi! O+

Ik krijg ook weer zin om te testen, maar al die testen afgelopen maand zijn bij elkaar best een kostenpost geweest, dus ik hou me maar in. Dinsdag een echo, misschien dat ik het dan wat meer ga geloven. Het blijft onwerkelijk. Dat bleef het bij de eerste ook, tot hij eruit kwam ongeveer, toen werd het wat echter. :+
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:21:03 #180
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117536646
Jeej, welkom Nikki! *O*

En bellelena ook al in het tweede trimester *O*

Omentielvo 24 weken, dat lijkt me echt een goeie mijlpaal *O*

Ik heb heerlijk uitgeslapen, ben helemaal happy nu O+
pi_117536845
*O* Nikki welkom! *O* , dubbel zo mooi om iemand uit de MMM in dit topic te mogen zien verschijnen!

Lot. het hartje toch zelf gevonden, super!

Voor alle mijlpalen *O* en voor iedereen met kwaaltjes :*
pi_117537111
Goedemorgen! Nog bedankt voor al jullie reacties gisteren O+

Zoals LB al opmerkte: normaal hoor je me niet zo snel op die manier over M. Hij is eigenlijk ook super lief. En zoals meerderen hier al aangaven: sommige mannen zien uit zichzelf niet wat er gedaan moet worden. Nah ja, zo is die van mij ook. Ik was voor de zwangerschap ook veel rommeliger. Dus ergens is het ook niet helemaal eerlijk van mij om te verwachten dat hij ineens ook zo 'netjes' is en alles uit zichzelf ziet.

Anyway, we hebben er nog goed over gepraat gisteren, en volgens hem vatte ik zijn opmerkingen/uitleg helemaal verkeerd op (hormonen? :+).

Dus, ik heb mijn hormonen er weer lekker uitgehuild, M. heeft me verzekerd dat hij heel trots op me is en respect voor me heeft (voor alles wat ik doe + het zwanger zijn) en dat ik hem gewoon moet vragen om te helpen. En dat hij het dan ook zeker doet. Maar als ik koppig doorga met opruimen zonder aan te geven dat het eigenlijk niet zo goed gaat, dan heeft hij dat gewoon niet (op tijd) door.

Fijn gesprek was het. Gelukkig.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:44:03 #183
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117537206
Nikki gefeliciteerd *O*

Hooiwagen, niet te missen die test :P.

L0t, fijn dat je toch het hartje kon vinden :P.

Mijn eerste bevalling duurde 6 uur en dat vond ik lang zat :X , hoop dat deze ook zo vlot gaat.
pi_117537251
Nikki, welkom! *O*

Hooiwagen, dat kan niet missen! Succes bij de gyn straks :) Hoe laat moet je?

L0t, tof he? Om dat hartje zo te kunnen beluisteren O+

Hoera voor de mijlpalen *O* :s)

Vandaag een dagje met niks op de planning. Hoef de deur helemaal niet uit, yay!
pi_117537301
Coco: fijn dat het uitgepraat is nu. O+

Mijn eerste bevalling was een turbobevalling. Ging in een weënstorm binnen 1,5 uur van 1 naar 10 cm (AUW! :( ), maar ik teken voor nog zo een hoor. Dagen bezig zijn lijkt me heel rot, en heeeeel zwaar..
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:48:06 #186
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117537321
Coco, fijn zo O+
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:50:04 #187
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117537364
mijn 1e bevalling duurde 54 uur
en daar zit ik niet nog eens op te wachten

alhoewel het denk ik heel vreemd zou zijn als deze heel snel gaat
W
Z
E
pi_117537370
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:57 schreef Ticootje het volgende:
Ja bevallen doet pijn ja. En nee, bij de eerste is 17 uur helemaal niet zo raar. Het deed me allemaal voorkomen alsof niets haar bespaard bleef, terwijl ze gewoon een ruggeprik had, geen rare dingen verder. Gewoon, heel gewoon bevallen.

Toen ik haar zo hoorde piepen dat het zeer deed, had ik wel ff een momentje van daar kijk ik niet zo naar uit. Maar dat hele persen duurde bij leyla ook maar een minuut of 15 en dat deed het meeste zeer. Dus we gaan er gewoon voor.
Barbie heeft met recht écht een nare bevalling gehad en ik kan je garanderen dat je niet met haar wilt ruilen.

Ik begrijp alleen niet waarom dat onbelicht blijft, t is niet alsof het iets is om je voor te schamen. Nu komt ze idd over als iemand die zich enorm aanstelt over een verder normale bevalling. Maar soit.
:)
pi_117537430
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:50 schreef mignonne het volgende:

[..]

Barbie heeft met recht écht een nare bevalling gehad en ik kan je garanderen dat je niet met haar wilt ruilen.

Ik begrijp alleen niet waarom dat onbelicht blijft, t is niet alsof het iets is om je voor te schamen. Nu komt ze idd over als iemand die zich enorm aanstelt over een verder normale bevalling. Maar soit.
Van wat we zagen vond ik het dus onwijs meevallen... Ik ken de intieme details niet...
pi_117537444
Nu wil ik niet ook beticht worden als een aansteller, maar ik heb een supersnelle probleemloze bevalling gehad, en ik vond het echt verdomde veel pijn doen. Ik vroeg om pijnstilling, daar was ik al te ver voor, maar zo'n bevalling was geen day at the park hoor, m.i. Barbie heb ik verder niet gezien, maar zelfs bij een gewone bevalling mag je toch wel klagen dat het zeer doet? Dat dóet het toch ook?
pi_117537461
Coco, kwart voor 12!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:54:48 #192
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_117537470
Barbie had een sterrenkijker volgens mij, en ze moest naar de ok om gehecht te worden..dat doen ze ook niet voor niets :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_117537471
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Van wat we zagen vond ik het dus onwijs meevallen... Ik ken de intieme details niet...
snap ik hoor!
maar daarom begrijp ik het ook niet.
Een mens krijgt van minder een depressie zeg maar :X
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:55:48 #194
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117537498
Goedemorgen, hier eindelijk een keertje echt uitgeslapen *O*

Wat een mijlpalen vandaag! *O*

Coco, fijn dat het uiteindelijk een goed gesprek was. :*
En zoals meerdere verhalen hier wbt het huishouden ook erg herkenbaar.

Hooiwagen succes straks!!! :*

Nikki welkom en spannend! *O*
pi_117537508
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:54 schreef Hooiwagen het volgende:
Coco, kwart voor 12!
Ah, da's heul niet zo lang meer! Leuk, spannend :Y
pi_117537516
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:54 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Barbie had een sterrenkijker volgens mij, en ze moest naar de ok om gehecht te worden..dat doen ze ook niet voor niets :)
Dan vind ik het megastom dat dat dus volledig buiten beeld bleef... Nee, ik had niet hoeven kijken op de ok, maar het had er toch even bij gezegd kunnen worden ofzo...
pi_117537533
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

snap ik hoor!
maar daarom begrijp ik het ook niet.
Een mens krijgt van minder een depressie zeg maar :X
Maar aan de andere kant opent ze wel 3 weken na bevallen een bar en opeens stort madam in.. Goh??
pi_117537536
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dan vind ik het megastom dat dat dus volledig buiten beeld bleef... Nee, ik had niet hoeven kijken op de ok, maar het had er toch even bij gezegd kunnen worden ofzo...
Hebben ze dat niet gezegd dan? Ik heb de aflevering vorige week al gekeken, maar heb niet het idee dat dit nieuwe info voor me is. Mgoed, kan me vergissen hoor.
pi_117537548
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:50 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nou ja de voice over gaf wel een aantal keer aan dat de bevalling niet verliep zoals zou moeten, niet goed verliep. En een bevalling is nu eenmaal geen eitje. Met of zonder ruggenprik.
pi_117537564
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar aan de andere kant opent ze wel 3 weken na bevallen een bar en opeens stort madam in.. Goh??
Die bar is niet van haar maar van haar zwager maar ik stond wel verbaasd te kijken dat ze in een paal hing in de voorstukjes.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:59:00 #201
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_117537567
What did I miss? :+
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:00:12 #202
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_117537596
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Er is wel wat van gezegd maar niet alle details...je had ze ook zo kunnen missen
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_117537602
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:57 schreef Tally het volgende:

[..]

Nou ja de voice over gaf wel een aantal keer aan dat de bevalling niet verliep zoals zou moeten, niet goed verliep. En een bevalling is nu eenmaal geen eitje. Met of zonder ruggenprik.
Ik heb t gezien en gehoord.
Maar je hebt niet goed verlopen en niet goed verlopen zeg maar. En daar verbaas ik me wat over, het leek behoorlijk mee te vallen op tv en das niet wat ik ervan begrepen heb. Ik ken haar verder niet, maar ik denk dat ze zichzelf onbewust tekort doet zo.
Ik zou t niet raar vinden als het er bij 1 blijft.
pi_117537616
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:57 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja er werd wel gezegd dat het lang duurde enzo... Maar ja, ik had zoiets van, ja dat is niet raar ofzo... Dat kan..
pi_117537651
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:58 schreef Tally het volgende:

[..]

Die bar is niet van haar maar van haar zwager maar ik stond wel verbaasd te kijken dat ze in een paal hing in de voorstukjes.
Wij vroegen ons meteen af... En dat kind dan???? Zeker bij oma? 2 weken oud...
pi_117537688
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:00 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik heb t gezien en gehoord.
Maar je hebt niet goed verlopen en niet goed verlopen zeg maar. En daar verbaas ik me wat over, het leek behoorlijk mee te vallen op tv en das niet wat ik ervan begrepen heb. Ik ken haar verder niet, maar ik denk dat ze zichzelf onbewust tekort doet zo.
Ik zou t niet raar vinden als het er bij 1 blijft.
In de serie heeft hij meerdere malen gezegd dat hij er liever een knip in laat zetten want hij vind het goed zo.
Daarbij heb ik respect voor haar hoor. Je bent niet wijs als je je haren wilt kammen tijdens de persweeën maar ze liet toch maar even dr haar kammen :D
Nou ja misschien omdat ik zelf geen natuurlijke bevalling heb meegemaakt vond ik het op tv niet mee vallen. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Je hebt ook zat mensen die vielen over het feit dat ze toch een ruggenprik wilde. Ik vind het dan niet een mindere bevalling. :)
pi_117537700
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja er werd wel gezegd dat het lang duurde enzo... Maar ja, ik had zoiets van, ja dat is niet raar ofzo... Dat kan..
Ja maar ik hoorde ook dat het gedraaid was tijdens de voice over. En toen had ik zoiets van O, o als dat maar goed gaat.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij vroegen ons meteen af... En dat kind dan???? Zeker bij oma? 2 weken oud...
Mja er zijn er zat die het doen :) En die dan niet op tv komen.
pi_117537704
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:03 schreef Tally het volgende:

[..]

In de serie heeft hij meerdere malen gezegd dat hij er liever een knip in laat zetten want hij vind het goed zo.
Daarbij heb ik respect voor haar hoor. Je bent niet wijs als je je haren wilt kammen tijdens de persweeën maar ze liet toch maar even dr haar kammen :D
Nou ja misschien omdat ik zelf geen natuurlijke bevalling heb meegemaakt vond ik het op tv niet mee vallen. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Je hebt ook zat mensen die vielen over het feit dat ze toch een ruggenprik wilde. Ik vind het dan niet een mindere bevalling. :)
Die moeders ja... Vroeger moesten wij het helemaal zonder doen he???
pi_117537733
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die moeders ja... Vroeger moesten wij het helemaal zonder doen he???
Inderdaad. Dan denk ik: Ja maar vroeger is nu niet en als je even op adem kan komen door een ruggenprik en je staat er zelf achter waarom niet.
pi_117537737
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:04 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja maar ik hoorde ook dat het gedraaid was tijdens de voice over. En toen had ik zoiets van O, o als dat maar goed gaat.

[..]

Mja er zijn er zat die het doen :) En die dan niet op tv komen.
2 weken na je bevalling alweer gaan stappen ja? Ik ben beide keren flink snel hersteld, maar een nacht doorhalen aan de bar was wel zo'n beetje het laatste waar ik behoefte aan zou hebben.. Ook lichamelijk had ik dat gewoon niet kunnen handelen.. Je loopt na 2 weken nog met mega verbanden joh!
pi_117537750
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:03 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik bedoelde meevallen in de zin van, in verhouding tot wat ik begrepen heb van de ins en outs viel het allemaal erg mee. Ik bedoel niet dat wat op tv uitgezonden werd allemaal heel erg mee viel.

En pijnstilling moet ieder verder voor zich weten.
pi_117537758
Ik lag na twee weken nog lekker in bed te kroelen met die kabouter :D O+
stappen heb ik pas een maand geleden weer gedaan, na 11 mnd :')
pi_117537768
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

2 weken na je bevalling alweer gaan stappen ja? Ik ben beide keren flink snel hersteld, maar een nacht doorhalen aan de bar was wel zo'n beetje het laatste waar ik behoefte aan zou hebben.. Ook lichamelijk had ik dat gewoon niet kunnen handelen.. Je loopt na 2 weken nog met mega verbanden joh!
Dat vroeg ik me wel af :P Hoe ze dat deed met die matrassen in dr broek met zo'n strakke broek aan :D
En ik moet er ook tijdens de bevalling niet zo vaak aan denken dat ik geen bier kan drinken. Of zeik er niet zo vaak over. Ik maak geen ruzie met mijn vent die wel zou kunnen drinken dat soort dingen.
Mensen verschillen. Zij keek uit naar een Broodje Filet en Bacardi Lemon. Daar kijk ik dan ook niet naar uit :P
pi_117537787
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:07 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me wel af :P Hoe ze dat deed met die matrassen in dr broek met zo'n strakke broek aan :D
En ik moet er ook tijdens de bevalling niet zo vaak aan denken dat ik geen bier kan drinken. Of zeik er niet zo vaak over. Ik maak geen ruzie met mijn vent die wel zou kunnen drinken dat soort dingen.
Mensen verschillen. Zij keek uit naar een Broodje Filet en Bacardi Lemon. Daar kijk ik dan ook niet naar uit :P
Broodje filet wel...!!! Maar niet als ik net bevallen ben... Zet maar in de koelkast, dat komt thuis wel.
pi_117537797
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:06 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik lag na twee weken nog lekker in bed te kroelen met die kabouter :D O+
stappen heb ik pas een maand geleden weer gedaan, na 11 mnd :')
3 weken na de keizersnede had ik een vrijgezellenfeest van mijn schoonzus :') Die ik helemaal vergeten was en ik gebeld werd WAAR BLIJF JE??!?!
Dat was geen knalfeest (want het is een doosch) maar toch een feestje :')
pi_117537841
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik bedoelde meevallen in de zin van, in verhouding tot wat ik begrepen heb van de ins en outs viel het allemaal erg mee. Ik bedoel niet dat wat op tv uitgezonden werd allemaal heel erg mee viel.

En pijnstilling moet ieder verder voor zich weten.
Pijnstilling is er niet voor niets... Klaar... Wil je het niet, prima... Wil je het wel, ook prima... Ik vind nog steeds dat er soms nog steeds zo moeilijk over wordt gedaan... Ook in de ziekenhuizen. Dat je dat soort dingen een soort van te voren moet aangeven en dan krijg je allemaal waarschuwingen dat het kan zijn dat je niet meteen kan worden geholpen. En dat ze eerst willen kijken of het wel echt nodig is...

Er zijn landen waar ze ons voor gek verklaren dat er zoveel vrouwen zijn die het zonder doen.
pi_117537904
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Pijnstilling is er niet voor niets... Klaar... Wil je het niet, prima... Wil je het wel, ook prima... Ik vind nog steeds dat er soms nog steeds zo moeilijk over wordt gedaan... Ook in de ziekenhuizen. Dat je dat soort dingen een soort van te voren moet aangeven en dan krijg je allemaal waarschuwingen dat het kan zijn dat je niet meteen kan worden geholpen. En dat ze eerst willen kijken of het wel echt nodig is...

Er zijn landen waar ze ons voor gek verklaren dat er zoveel vrouwen zijn die het zonder doen.
Ja maar die waarschuwingen en informatie geven da is wettelijk verplicht :D
dat krijg je ook als je geopereerd wordt en je gaat voor consult anesthesie, alleen dan valt het minder op omdat je niet NU pijnstilling wilt.

Ik moet zeggen dat ik dat een van de lastige dingen vindt, iemand dat praatje geven terwijl ze wel gewoon pijnstilling wil.
Iemand enig idee hoe da makkelijker kan voor mij? (en niet zeggen da k dat praatje nie moet doen want die is verplicht :P )
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:15:56 #218
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117537954
Ik heb net ook de bevalling van Barbie zitten kijken. Volgens mij kunnen wij niet oordelen over haar bevalling, iedereen ervaart het ook weer anders. Alleen... Al die mensen de hele tijd om haar heen, ik had er niet aan moeten denken! Heel aandoenlijk hoe ze met haar baby'tje was en die kraamtranen, heel herkenbaar O+.
ik moest wel lachen...op een gegeven moment zeg ze tegen Mike: 'je hebt me zoveel gegeven, haar en nog veel meer'. En ik dacht huh? Bedoelt ze nu haar extensions :'). Maar ze doelde natuurlijk op Angelina :')
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:17:05 #219
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117537979
gewoon zeggen ik weet dat je het wil maar ik ben wettelijk verplicht om het te melden ?
W
Z
E
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:17:16 #220
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117537984
Het enige lijkt me dat je m gewoon zegt omdat dat moet, en vervolgens laat merken dat je heel goed doorhebt dat die vrouw echtechtecht pijnstilling wil.
pi_117538057
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja maar die waarschuwingen en informatie geven da is wettelijk verplicht :D
dat krijg je ook als je geopereerd wordt en je gaat voor consult anesthesie, alleen dan valt het minder op omdat je niet NU pijnstilling wilt.

Ik moet zeggen dat ik dat een van de lastige dingen vindt, iemand dat praatje geven terwijl ze wel gewoon pijnstilling wil.
Iemand enig idee hoe da makkelijker kan voor mij? (en niet zeggen da k dat praatje nie moet doen want die is verplicht :P )
Van tevoren tijdens de consulten goed duidelijk maken dat je erover moet nadenken? En dat als je van tevoren al weet dat je het wilt, dat praatje dan al laten doen ofzo? Dat als het zover is dat gewoon die prik erin kan?

En al die mensen in die bevalkamer... Inderdaad!!! En dan allemaal gaan zitten eten...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:21:00 #222
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117538062
maar het is wel irritant, bij mij op werk komt elke zoveel tijd een man heel veel neusspray kopen
en ik maar vragen elke keer heeft u nog vragen over het gebruik van ......./of bent u bekend met de ''risico's'' van landurig gebruik :')
die man weet heel goed waar hij mee bezig is en geeft ook toe dat hij een soort verslaafd is.
en dan zeg ik maar sorry dat ik het weer moet vragen.
W
Z
E
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:22:11 #223
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117538089
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Van tevoren tijdens de consulten goed duidelijk maken dat je erover moet nadenken? En dat als je van tevoren al weet dat je het wilt, dat praatje dan al laten doen ofzo? Dat als het zover is dat gewoon die prik erin kan?
ja en dan een verklaring laten tekenen dat ze op de hoogte zijn van alles ?
W
Z
E
pi_117538139
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:22 schreef rebel-angel het volgende:

[..]

ja en dan een verklaring laten tekenen dat ze op de hoogte zijn van alles ?
Ja zoiets ja... Dan heb je dat maar gewoon gehad.
Het is niet alsof die waarschuwingen je ook maar iets kunnen schelen als je NU pijnstilling wilt. En ook niet alsof je echt luistert...

Dan kun je dat beter bij je volle verstand gehoord hebben denk ik.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:25:50 #225
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117538186
quote:

[..]

En al die mensen in die bevalkamer... Inderdaad!!! En dan allemaal gaan zitten eten...
Dat eten ook idd. Ik had ze die kamer uitgeschopt. Tijdens mijn bevalling kreeg mijn man tomatensoep aangeboden. Ik kan nog steeds niet goed tegen die geur :').

Ik heb trouwens het pijnstillingpraatje niet als vervelend ervaren. De verloskundige hield m terwijl de verpleegkundige het aan het voorbereiden was (in mijn herinnering tenminste :D)
pi_117538189
quote:

[..]

Dat gebeurt al tijdens consulten (als je een goede vk treft), dan hoor je voorlichting over pijnstilling te krijgen. Je moet het alleen nogmaals zeggen op moment dat mevrouw het ook daadwerkelijk aanvraagt. Verklaring is not gonna cut it.

Het enige wat ik kan bedenken is dat ik zou kunnen zeggen dat ik verplicht ben om nog wat dingen te vertellen en uit te leggen voordat we de aanvraag echt kunnen doen, maar dat ik sowieso pijnstilling aan ga vragen voor haar. Zoiets. Nja, t blijft een beetje zo'n stom dingetje.
pi_117538207
Vraagje: Edit: schoonzusje is bevallen en is nogal aan het stressen en erg onzeker. Wat kan ik doen om te helpen?

[ Bericht 78% gewijzigd door Cocotrimonium op 03-10-2012 10:50:49 ]
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:28:23 #228
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117538262
zou het helpen om het kindje in een draagdoek te doen ?
W
Z
E
pi_117538269
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:25 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat eten ook idd. Ik had ze die kamer uitgeschopt. Tijdens mijn bevalling kreeg mijn man tomatensoep aangeboden. Ik kan nog steeds niet goed tegen die geur :').

Ik heb trouwens het pijnstillingpraatje niet als vervelend ervaren. De verloskundige hield m terwijl de verpleegkundige het aan het voorbereiden was (in mijn herinnering tenminste :D)
Dat idd, als iemand echt echt wil zie je dat heus wel en dan kun je maar beter alvast aan t CTG hangen bijvoorbeeld. Maar dat praatje blijft, en er zijn toch wel erg veel vrouwen die het irritant vinden (begrijpelijk) en zelfs vrouwen die van gedachten veranderen over welke soort pijnstilling of dat ze ineens toch niet meer willen gezien de risico's. T is dus toch wel belangrijk I guess.
pi_117538299
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vraagje: mijn schoonzusje is 1,5 week geleden bevallen van haar tweede kindje, een dochter. En nu heeft ze het er heel moeilijk mee. De oudste is sinds deze week naar school, en zij zit overdag thuis met een dochter die niet goed wil slapen overdag. En schoonzusje stresst daar heel erg door en ik heb het idee dat ze het niet trekt.

Enig idee hoe ik haar kan helpen? Ben gisteren al een paar uur overdag daar geweest (in de tijd dat ze alleen zat met haar dochtertje), en nu is haar moeder daar. Maar iemand tips? Wil haar graag meer steunen, maar ik heb zelf nog 0,0 ervaring moet het hoe&wat.
Waar is de papa?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:30:25 #231
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117538319
werken ?
W
Z
E
pi_117538338
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:28 schreef rebel-angel het volgende:
zou het helpen om het kindje in een draagdoek te doen ?
Mijn nichtje? Geen idee, heeft ze nog niet geprobeerd geloof ik.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:29 schreef Ticootje het volgende:
Waar is de papa?
werken

[ Bericht 5% gewijzigd door Cocotrimonium op 03-10-2012 10:51:14 ]
pi_117538385
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:31 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Mijn nichtje? Geen idee, heeft ze nog niet geprobeerd geloof ik.

[..]

Overdag werken, van ma-do (vrijdags is hij thuis). Komt thuis rond vijf uur, geloof ik. Kookt dan wel enzo.
Misschien is het dat als het niet zo goed gaat na 1,5 week na de geboorte van zn dochter, misschien zijn eerste taak om vrij te nemen en zn vrouw te steunen...
pi_117538392

[ Bericht 100% gewijzigd door Cocotrimonium op 03-10-2012 10:51:51 ]
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:33:26 #235
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117538398
Kindje in de draagdoek kan heel veel helpen, en ik denk dat het haar ook wel helpt als jij er bent en af en toe even het meiske wiegt enzo.
pi_117538427
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:33 schreef Cocotrimonium het volgende:
Haar moeder woont ook in de buurt en helpt vaker uit, overigens. Die is er nu ook weer.
Je gesteund voelen door je partner is best anders dan je moeder die je even komt helpen..
pi_117538445
Dan moet je wel lichamelijk al instaat zijn tot een draagdoek ;)
Hier een huilbaby die weinig sliep en daar hielp inbakeren erg goed bij.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117538456
Oh en officieel staat ze nog onder controle van de verloskundige. Dus als het geestelijk echt neit gaat, daar even aan de bel trekken.
pi_117538486
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als je aan inbakeren begint, moet je daar wel goede begeleiding bij hebben... Niet zomaar zelf mee beginnen. Misschien is er wel een reden dat het kindje veel huilt?
pi_117538511
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vraagje: mijn schoonzusje is 1,5 week geleden bevallen van haar tweede kindje, een dochter. En nu heeft ze het er heel moeilijk mee. De oudste is sinds deze week naar school, en zij zit overdag thuis met een dochter die niet goed wil slapen overdag. En schoonzusje stresst daar heel erg door en ik heb het idee dat ze het niet trekt.

Enig idee hoe ik haar kan helpen? Ben gisteren al een paar uur overdag daar geweest (in de tijd dat ze alleen zat met haar dochtertje), en nu is haar moeder daar. Maar iemand tips? Wil haar graag meer steunen, maar ik heb zelf nog 0,0 ervaring moet het hoe&wat.
Weet je dat het een hele moeilijke vraag is over iemand die je niet kent. Want wat wil zij?
Wil ze er misschien zelf even tussen uit (een blokje om of boodschappen of wat dan ook) of wil ze juist zelf thuis bij dr kindje blijven. Het is zo moeilijk om te vertellen over iemand die je niet kent.
pi_117538519
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:32 schreef Ticootje het volgende:
Misschien is het dat als het niet zo goed gaat na 1,5 week na de geboorte van zn dochter, misschien zijn eerste taak om vrij te nemen en zn vrouw te steunen...

[ Bericht 34% gewijzigd door Cocotrimonium op 03-10-2012 10:52:28 ]
pi_117538601
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:33 schreef LadyBlack het volgende:
Kindje in de draagdoek kan heel veel helpen, en ik denk dat het haar ook wel helpt als jij er bent en af en toe even het meiske wiegt enzo.
ik ben idd van plan om (zo lang zelf nog geen kind heb gebaard, haha) er regelmatig even langs te gaan enzo :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[ Bericht 16% gewijzigd door Cocotrimonium op 03-10-2012 10:52:52 ]
pi_117538604
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:35 schreef Ticootje het volgende:
Oh en officieel staat ze nog onder controle van de verloskundige. Dus als het geestelijk echt neit gaat, daar even aan de bel trekken.
Dit lijkt me nog het meest belangrijke advies inderdaad.
The way you rock'n'roll
pi_117538652
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:36 schreef Tally het volgende:

[..]

Weet je dat het een hele moeilijke vraag is over iemand die je niet kent. Want wat wil zij?
Wil ze er misschien zelf even tussen uit (een blokje om of boodschappen of wat dan ook) of wil ze juist zelf thuis bij dr kindje blijven. Het is zo moeilijk om te vertellen over iemand die je niet kent.
Oh, maar dat bedoel ik dus. Kun je het 't beste vragen aan zo iemand? Of vooral luisteren en niet vragen?

Denk dat ik het beste kan vragen of ik iets specifieks kan doen?

En zal idd aangeven dat ze beter even met de verloskundige kan bellen. Want ze maakt zichzelf gewoon gek, en de vorige keer was dat ook zo (alleen durfde ze dat doen pas echt veel te laat toe te geven, dus dit is al een vooruitgang wat dat betreft :Y ).
pi_117538663
Bij onrustig slapen kan inbakeren ook helpen hoor Coco. Niet alleen huilbaby's baker je in.
Maar zoals Tico zegt dat moet iemand je wel aanleren. Hier begon de kraam er al mee maar bij het CB kunnen ze je daar ook mee helpen.

Maar zo te horen is het een heel normaal baby'tje ;)
The way you rock'n'roll
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:41:36 #246
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117538665
maar op deze manier lijkt het me meer een beetje aan haar instelling te liggen dan aan de baby
niet rot bedoelt hoor

misschien is het gewoon een wakker kind ?
W
Z
E
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:42:58 #247
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117538712
Het vloog me net allemaal wel weer naar de keel. Was boodschappen doen, dan zie ik die pakken luiers, babypotjes, rijstewafeltjes en dan denk ik, het is alweer zo lang geleden, dit allemaal weer opnieuw ;(. Mijn dochter zit al op de middelbare school als deze baby naar de basisschool gaat, ooo f*ck...

Ik heb nog even om te wennen :+ maar ik heb het er wel moeilijk mee.

En pijnstilling tijdens de bevalling, daar zal ik me ook in gaan verdiepen. Met F kon dat in ieder geval niet standaard, tegenwoordig mag het wel als je er om vraagt?
pi_117538731
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:41 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh, maar dat bedoel ik dus. Kun je het 't beste vragen aan zo iemand? Of vooral luisteren en niet vragen?

Denk dat ik het beste kan vragen of ik iets specifieks kan doen?

En zal idd aangeven dat ze beter even met de verloskundige kan bellen. Want ze maakt zichzelf gewoon gek, en de vorige keer was dat ook zo (alleen durfde ze dat doen pas echt veel te laat toe te geven, dus dit is al een vooruitgang wat dat betreft :Y ).
Luisteren kan altijd :)
Maar vragen staat vrij lijkt me. Misschien heeft ze zelf een idee hoe je kan helpen omdat je ziet dat het moeilijk gaat.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:43:50 #249
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117538746
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:41 schreef rebel-angel het volgende:
maar op deze manier lijkt het me meer een beetje aan haar instelling te liggen dan aan de baby
niet rot bedoelt hoor

F was ook heel wakker, sliep overdag heel weinig. Dan legde ik haar maar gewoon in de box, in bedje leggen was een drama met huilen, huilen huilen (van haar en mij :+ ). In de box was ze meer tevreden. Dan maar wat minder slaap voor haar :P.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:44:14 #250
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117538759
malo adem in adem uit :*
die van mij is ook 10 komt goed echt waar
W
Z
E
pi_117538773
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:42 schreef MaLo het volgende:
Het vloog me net allemaal wel weer naar de keel. Was boodschappen doen, dan zie ik die pakken luiers, babypotjes, rijstewafeltjes en dan denk ik, het is alweer zo lang geleden, dit allemaal weer opnieuw ;(. Mijn dochter zit al op de middelbare school als deze baby naar de basisschool gaat, ooo f*ck...

En pijnstilling tijdens de bevalling, daar zal ik me ook in gaan verdiepen. Met F kon dat in ieder geval niet standaard, tegenwoordig mag het wel als je er om vraagt?
Van de week zat de kleine met Papa op de bank. Ze springt op en geeft hem op eens een knuffel.
Ik heb mn ogen uit mijn kop gejankt: Want ze word zo groot boehoe :') _O-
pi_117538806
Die kleine van mij sliep overdag alleen maar in je armen of in de schommelstoel/wipper.
Maar dat duurt ook ff voor je daar achter ben :+
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:47:16 #253
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117538835
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:44 schreef rebel-angel het volgende:
malo adem in adem uit :*
die van mij is ook 10 komt goed echt waar
Thanx :). Heb jij één kind nu, of al meerdere?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:47:39 #254
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117538845
ik vraag me ook wel eens af hoe het nou kan dat hij ineens al 10 is
hij was toch pas geleden nog maar 5 ofzo :?

nu 1 dit wordt de 2e
W
Z
E
pi_117538864
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat gebeurt al tijdens consulten (als je een goede vk treft), dan hoor je voorlichting over pijnstilling te krijgen. Je moet het alleen nogmaals zeggen op moment dat mevrouw het ook daadwerkelijk aanvraagt. Verklaring is not gonna cut it.

Het enige wat ik kan bedenken is dat ik zou kunnen zeggen dat ik verplicht ben om nog wat dingen te vertellen en uit te leggen voordat we de aanvraag echt kunnen doen, maar dat ik sowieso pijnstilling aan ga vragen voor haar. Zoiets. Nja, t blijft een beetje zo'n stom dingetje.
Wilde al zeggen dat doet de.vk toch al.
Maar niet altijd dus begrijp ik. Ik.kreeg bij mn eigen vk foldertje mee over pijnbestrijding en bij mn controle in t ziekenhuis deze keer ook.

Zo'n verklaring had hier vorige keer niet geholpen (buiten dat t dan ook niet mag blijkbaar), omdat hier de gyn de pijnstilling doornam. En ik had zoiets van joh jas die prik er maar in :')

Wat ik wel stom (en ook wel grappig vond) dat ik toestemming moest.geven voor de anti-d. En het doosje meekreeg :D
pi_117538912
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:41 schreef rebel-angel het volgende:
niet rot bedoelt hoor

Eerlijk gezegd denk ik zelf dat je de spijker op z'n kop slaat met die eerste zin ;) Maar ja, dat maakt de beleving voor haar niet minder erg, denk ik.

Heb in ieder geval diverse adviezen gehad, thanks! Heb wel een idee over wat ik nu ga doen :)

Dizzy: inbakeren had ze het ook al over, maar dat wilde ze idd eerst even bespreken met de verloskundige ofzo. Niet zomaar zelf doen.

Ik edit even wat posts ivm herkenbaarheid.
pi_117538950
quote:
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:51:33 #258
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117538953
Ik bedenk me net, ik slik helemaal geen foliumzuur :o.
Manlief even een potje laten halen vandaag. Mijn auto staat bij de garage, had gisteren ook nog autopech :').
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:47 schreef rebel-angel het volgende:
ik vraag me ook wel eens af hoe het nou kan dat hij ineens al 10 is
hij was toch pas geleden nog maar 5 ofzo :?

nu 1 dit wordt de 2e

Ok leuk, bij jullie wel gepland / verwacht? Ik vind het heerlijk, zo'n groot, zelfstandig kind, ik zie wel weer op tegen die ' gebondenheid' die je met een baby weer hebt.
pi_117538954
Edit: ik faal met edit/quote :')
pi_117539139
Ruggeprik.. als je een lange bevalling hebt, is het wel fijn als je tussendoor wat kunt slapen door die prik, lijkt me. Maar die naalden zijn ffing 30 cm. Ik ga al out als er bloed geprikt moet worden :')

Meer mensen met naaldenangst die wel voor de ruggeprik hebben gekozen?
Sarcasme. Herken het.
pi_117539177
Je ziet die hele naald niet want het gebeurt achter je.

Ik heb zelf wel geslapen lichtjes door de ruggenprik maar niet iedereen gaat er van slapen hoor.
The way you rock'n'roll
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:00:26 #262
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117539178
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:58 schreef Spirit82 het volgende:
Ruggeprik.. als je een lange bevalling hebt, is het wel fijn als je tussendoor wat kunt slapen door die prik, lijkt me. Maar die naalden zijn ffing 30 cm. Ik ga al out als er bloed geprikt moet worden :')

Als ie in je rug wordt gezet zie je m niet toch? :+ ( /n00b)
pi_117539187
quote:

Je hebt toch geen ogen op je rug..
pi_117539192
OMG... Spuit 11
pi_117539195
Zo werkt een naaldenfobie dus niet :')
Sarcasme. Herken het.
pi_117539218
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:00 schreef Spirit82 het volgende:
Zo werkt een naaldenfobie dus niet :')
Maar wat wil je horen?

Als je er echt te bang voor bent neem je m niet...

En als je misschien echt goed pijn hebt boeit die naald je ook geen kont meer...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:02:06 #267
95408 Incantrix
pi_117539219
quote:

Yup! Ik heb m alleen niet meer gekregen omdat ik al te veel ontsluiting had. De naald werd echter al voorbijgedragen voor het toucheren en het kon me geen kont schelen, ik had zoiets van 'jaja, whatever, rag 'm erin dan!' :@
3!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:02:42 #268
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117539236
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 3 oktober 2012 10:51 schreef MaLo het volgende:[/b

[..]

Ok leuk, bij jullie wel gepland / verwacht? Ik vind het heerlijk, zo'n groot, zelfstandig kind, ik zie wel weer op tegen die ' gebondenheid' die je met een baby weer hebt.
ja wel gepland en door het leeftijdsverschil van 10 jaar voel ik me soms alsof dit m'n 1e kind is :')
en zoveel dingen zijn anders.
maar aan de andere kant zie ik toch ook wel weer voordelen.
doordat ik nu met b.i. zit ben ik blij dat ik een zelfstandig kind heb.
echt respect voor moeders zoals free en inca
ik ben blij dat hij niet zo heel afhankelijk van mij is
W
Z
E
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:03:30 #269
95408 Incantrix
pi_117539260
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar wat wil je horen?

Als je er echt te bang voor bent neem je m niet...

En als je misschien echt goed pijn hebt boeit die naald je ook geen kont meer...
Dat laatste dus. Mijn prioriteiten verschoven wat tijdens de bevalling :P
3!
pi_117539282
*meld*

Nytar wat balen dat je wakker lag.

Omentielvo 24 weken *O*

Nikki welkom en gefeliciteerd O+

Coco wat fijn dat je zo goed met M hebt kunnen praten O+

Hooiwagen succes bij de Gyn straks
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:04:23 #271
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_117539292
oooh ruggeprik die heb ik wel gehad bij een operatie
eigenlijk stelde het niks voor ik had me van te voren echt mega druk gemaakt erom
W
Z
E
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:04:32 #272
95408 Incantrix
pi_117539299
Ben sindsdien trouwens ook niet meer zo para voor naalden.
3!
pi_117539310
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:02 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Yup! Ik heb m alleen niet meer gekregen omdat ik al te veel ontsluiting had. De naald werd echter al voorbijgedragen voor het toucheren en het kon me geen kont schelen, ik had zoiets van 'jaja, whatever, rag 'm erin dan!' :@
Ow das dan weer fijn om te horen :D Ik kan het me zo slecht voorstellen allemaal :@

Voor de overigen: met je ogen dicht zie je een naald ook niet, daar gaat het niet om. Het gaat om het hele idee van een naald die door je vlees heen prikt, ongeacht of je hem ziet of niet. Wat ik wilde weten was of mensen met een naaldenfobie wel voor een ruggenprik (kunnen) gaan.
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:06:15 #274
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117539352
Haha, ik zit bij de bloedbank altijd extra goed op te letten als ze de naald erin steken, ik vind het wel een tof gezicht altijd :D en hoe het dan in dat buisje stroomt.... fascinerend juist. :@
pi_117539364
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:06 schreef LadyBlack het volgende:
Haha, ik zit bij de bloedbank altijd extra goed op te letten als ze de naald erin steken, ik vind het wel een tof gezicht altijd :D en hoe het dan in dat buisje stroomt.... fascinerend juist. :@
+1 dat vind ik ook altijd :D
pi_117539367
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:06 schreef LadyBlack het volgende:
Bloed heeft echt een gave kleur ja!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:06:58 #277
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117539372
Mij lijkt het wel wat, een ruggeprik. Ben dol op verdoving :9. Doe bij de tandarts ook alles met verdoving :P
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:00 schreef Ticootje het volgende:
OMG... Spuit 11
Je zei spuit :P
pi_117539374
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:42 schreef MaLo het volgende:

In principe krijg je gewoon pijnstilling als je erom vraagt. Mits je ontsluiting niet te ver is en jij en je kind in goede conditie zijn. Zelfs de pijnstilling thuis zit er weer aan te komen door gebruik van entonox/lachgas.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:08:20 #279
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117539416
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:02 schreef rebel-angel het volgende:

[..]

ja wel gepland en door het leeftijdsverschil van 10 jaar voel ik me soms alsof dit m'n 1e kind is :')
en zoveel dingen zijn anders.
maar aan de andere kant zie ik toch ook wel weer voordelen.
doordat ik nu met b.i. zit ben ik blij dat ik een zelfstandig kind heb.
echt respect voor moeders zoals free en inca
ik ben blij dat hij niet zo heel afhankelijk van mij is
Voor mij voelt het ook haast weer als een eerste.
Ze zeggen toch dat vaak de bevalling van een tweede kind sneller gaat dan die van een eerste, zou dat ook gelden als er zolang tussen zit als bij ons :P ?
Sterkte met je b.i., geen pretje lijkt me!
pi_117539428
Wat is dat toch met die spuit 11!?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:09:12 #281
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117539435
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

In principe krijg je gewoon pijnstilling als je erom vraagt. Mits je ontsluiting niet te ver is en jij en je kind in goede conditie zijn. Zelfs de pijnstilling thuis zit er weer aan te komen door gebruik van entonox/lachgas.
Dank voor de info!
pi_117539507
Vandaag 19 weken *O*
nog 2 dagen en dan ben ik officieel langer zwanger dan dat ik van Roan was, best een raar idee. Heb ook beroerd geslapen omdat ik best veel last van m'n buik en rug had... Vorige keer begon de bevalling met rugweeen, dus onbewust toch wat extra stress deze periode

Omentielvo 24 weken *O*

Nikki welkom!

Hooiwagen succes bij de Gyn straks :)
pi_117539515
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:05 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ow das dan weer fijn om te horen :D Ik kan het me zo slecht voorstellen allemaal :@

Voor de overigen: met je ogen dicht zie je een naald ook niet, daar gaat het niet om. Het gaat om het hele idee van een naald die door je vlees heen prikt, ongeacht of je hem ziet of niet. Wat ik wilde weten was of mensen met een naaldenfobie wel voor een ruggenprik (kunnen) gaan.
hou je er rekening mee dat je sowieso 1 spuit in je been krijgtt na je bevalling? En dat de kans best aannemelijk is dat je tijdens of na de bevalling een bloedafname krijgt of een infuus of tegen wil en dank een ruggenprik?

Ik probeer je niet op de kast e jagen verder of bang e maken. Maar wees je ervan bewust dat bevallen en naalden samen gaan, als dit voor jou echt een probleem is dan is het wel goed om erbij stil te staan wellicht?
pi_117539564
Bij mij ging pas vanaf de ruggeprik de boel een beetje vooruit (sterrenkijker). Eerst 20 uur gedaan over 3 cm. En de rest (van 3cm naar volledige ontsluiting en bevallen) duurde daarna "maar" 12 uur meer...

Kon me op die moment ook niet veel meer schelen wat ze in me ramden, ik was kapot van de pijn en volledig uitgeput. Toen wat liggen soezen, maar niet echt geslapen, want hartje van kleintje dipte regelmatig (en dan een heel leger aan mijn bed). Maar toch lekker wachten tot mijn gyn de volgende voormiddag terug dienst had. Toen zij arriveerde 'lig jij hier nu nog'? Ging het ineens allemaal snel ;)
pi_117539573
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

hou je er rekening mee dat je sowieso 1 spuit in je been krijgtt na je bevalling? En dat de kans best aannemelijk is dat je tijdens of na de bevalling een bloedafname krijgt of een infuus of tegen wil en dank een ruggenprik?

Ik probeer je niet op de kast e jagen verder of bang e maken. Maar wees je ervan bewust dat bevallen en naalden samen gaan, als dit voor jou echt een probleem is dan is het wel goed om erbij stil te staan wellicht?
Ja ik weet het, bloedafnames ed moeten sowieso en dat weet ik. Als ik kan liggen en mijn arm zo ligt dat ik hem niet weg kan trekken, gaat het ook wel, maar het is geen pretje en daarna moet ik minimaal 10 minuten blijven liggen, anders val ik om :') En wat moet dat moet. Maar dat zijn relatief kleine spuiten. Een naald van 30 cm... omg :')
Sarcasme. Herken het.
pi_117539590
Die prik in mijn been heb ik serieus niks van mee gekregen? :o :D
The way you rock'n'roll
pi_117539592
Oh, ruggenprik :X Er wordt regelmatig bloed geprikt en ik krijg een keer of 8-9 per jaar een infuus, daar heb ik totaal geen problemen mee. Maar ik ben wel 'bang' voor pijnstilling-met-naalden als het prikgebied iets is dat ik niet kan zien of iets 'inwendigs' is. Verdoving voor verstandskiezen vond ik vreselijk, en ruggenprik lijkt me ook heel eng :D

Maar idd, wat Tico zegt, als de pijn maar erg genoeg is, dan stap je misschien wel over die angst heen :+
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:15:09 #288
95408 Incantrix
pi_117539603
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:05 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet, gewoon nemen zoals het komt :) het enige dat ik dacht toen ik die naald zag was 'normaalgesproken zou ik hiervan door het lint gaan.' Het kan verkeren ;)
3!
pi_117539630
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:11 schreef klumsy het volgende:
nog 2 dagen en dan ben ik officieel langer zwanger dan dat ik van Roan was, best een raar idee. Heb ook beroerd geslapen omdat ik best veel last van m'n buik en rug had... Vorige keer begon de bevalling met rugweeen, dus onbewust toch wat extra stress deze periode
Sterkte, moet een moeilijke periode zijn voor jou. Kan begrijpen dat je strest. Deze keer gaat het gewoon goed joh!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:18:08 #290
171422 LadyBlack
paint it black
pi_117539692
Klumsy, al bijna op de helft *O* en een :* voor de zin daarna, logisch dat dat je bezighoudt
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:21:39 #291
95408 Incantrix
pi_117539786
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:11 schreef klumsy het volgende:
Vandaag 19 weken *O*

Omentielvo 24 weken *O*

Nikki welkom!

Hooiwagen succes bij de Gyn straks :)
Lees ik bijna over je heen.. :* dear, *O* voor je mijlpaal,en een :* voor de stress..
3!
pi_117539790
Klums :* Maar wel bijna 20 weken *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:08 schreef OooLizaooO het volgende:
Wat is dat toch met die spuit 11!?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spuit_elf_geeft_(ook_nog)_modder
pi_117539792
quote:

[..]

Waarom is dat altijd sowieso??? Dat is toch de oxytocine? Kunnen ze niet heel even wachten of de placenta vanzelf komt.. Vorige keer was het inderdaad echt, kind eruit meteen prik erin... Dat ik dacht, je had ook heel even kunnen wachten??
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:21:47 #294
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117539793
quote:

[..]

hou je er rekening mee dat je sowieso 1 spuit in je been krijgtt na je bevalling?
Waarvoor is die spuit dan :)? Heb ik volgens mij helemaal niet gehad?
pi_117539826
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Waarom is dat altijd sowieso??? Dat is toch de oxytocine? Kunnen ze niet heel even wachten of de placenta vanzelf komt.. Vorige keer was het inderdaad echt, kind eruit meteen prik erin... Dat ik dacht, je had ook heel even kunnen wachten??
Wordt er serieus gelijk een spuit in gejast? Lijkt me inderdaad wat voorbarig :{
pi_117539859
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:22 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Wordt er serieus gelijk een spuit in gejast? Lijkt me inderdaad wat voorbarig :{
Nou vorige keer dus wel... Ik had niet eens de kans om nee te zeggen... En het was ook niet zo dat ik heel veel bloed verloor.. Het was een heel normale bevalling..
pi_117539879
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou vorige keer dus wel... Ik had niet eens de kans om nee te zeggen... En het was ook niet zo dat ik heel veel bloed verloor.. Het was een heel normale bevalling..
*noteert op het lijstje vragen voor de volgende controle
pi_117539900
Ik kreeg meteen prikken voor trombose. Maar ik had er al genoeg gehad er voor :P
Ben dan ook niet panisch voor naalden ;)
pi_117539903
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:24 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

*noteert op het lijstje vragen voor de volgende controle
Ja gaat er hier inderdaad ook op..
pi_117539933
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier ook idd.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:26:05 #301
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_117539935
Bij mij werd er ook meteen een spuit in gejast. Niks van gemerkt :).
Na De Knip (na eerst de Misknip gehad te hebben :X) kon me niks meer boeien :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')