Veel humor altijd in z'n colleges wel leukquote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:21 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ah vandaar, ik las een hele tijd geleden in dit topic over hem dus ik was verbaasd dat ik hem ineens op de lijst zag staan voor komend blok.
Van Nuytick heb ik een college gehad bij Goederen- en Insolventierecht. Hij bracht het zeer leuk in ieder geval.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:18 schreef Keyos het volgende:
Zie ik dit nou goed trouwens, is de vader van oud-NEC voetballer Nuytinck overgestapt naar de EUR dit jaar? Zie hem ineens voor Inleiding Privaatrecht staan (http://www.esl.eur.nl/profile_az/profiel_metis/1001042/)
Combinatie van beide. De universiteit wil, los van je totale aantal studiepunten en dergelijke, slechts twee diploma's geven aangezien zij ook maar geld krijgen voor twee. Namelijk alleen voor de opleidingen waar je via studielink voor staat ingeschreven. Dat kan 2x recht zijn of 1x recht en 1x sociale/politieke wetenschap.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 07:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Is dit vanuit de uni of heb je dat zelf geregeld?
Leuk. Waarvoor?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:31 schreef eriksd het volgende:
Vandaag een mooi stuk geschreven over winstallocatie en het fundamentele verschil in werking daarvan onder kapitaalimport- en exportneutrale systemen. Morgen bijschaven en uitbreiden, kan ik daarna aan het rechtsvergelijkende gedeelte.
Dat kan later welquote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:09 schreef eriksd het volgende:
Uhu. Trek het nu naar een eu-rechtelijk geoptimaliseerd systeem ipv meer op toetsing. Want het werd zo groot dat het meer een proefschrift zou worden.
Meer rechtsvergelijkend in de zin van echte systemen. Wel op hoofdlijnen, maar geen enkel systeem is ofwel kapitaalimport- of exportneutraal maar een soort hybride vorm. En elk land hangt daar op haar manier een soort uitschud/verrekenmethode onder. Ik pak er een aantal. Maar voordat je aan dat soort vergelijkingen toekomt vind ik wel dat je even conceptueel uit moet leggen wat nou het elementaire verschil is tussen de twee.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat kan later wel
Wat ik me afvroeg. Hoe zie je het rechtsvergelijkende voor je? Het verschil in winstallocatie tussen kapitaalimport- en exportneutrale systemen is toch eigenlijk al 'rechtsvergelijkend'?
Uiteraard. Ik snapte gewoon niet helemaal wat je met rechtsvergelijkend bedoelde.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Meer rechtsvergelijkend in de zin van echte systemen. Wel op hoofdlijnen, maar geen enkel systeem is ofwel kapitaalimport- of exportneutraal maar een soort hybride vorm. En elk land hangt daar op haar manier een soort uitschud/verrekenmethode onder. Ik pak er een aantal. Maar voordat je aan dat soort vergelijkingen toekomt vind ik wel dat je even conceptueel uit moet leggen wat nou het elementaire verschil is tussen de twee.
UK heeft bijvoorbeeld 50% in de grondslag begrepen zijnde een soort fictieve uitkering (geloof ik, moet ik dus nog aan) terwijl Denemarken gewoon álles op een hoop gooit in de winstgrondslag. Soort fictieve VI-constructie waarbij men gewoon door alle hulzen heenkijkt.
Wat was nou ook alweer de frequentie waarmee 13a moest worden toegepast? Het is me even ontschoten.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:22 schreef eriksd het volgende:
Maargoed, nog genoeg te lezen. Eerst maar alle boeken ontvangen. Ondertussen stort ik me wel op een beschrijving van het Nederlandse mark-to-market systeem van 13a en de verrekening, in feite een soort cfc wetgeving.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat was nou ook alweer de frequentie waarmee 13a moest worden toegepast? Het is me even ontschoten.
Of was dat gewoon constant? Net als het fantastische 13l.Daar moet ik nog induiken, ben nu bezig met het riedeltje dat er tot 1990 nog eigenlijk geen beperking van de deelnemingsvrijstelling bestond maar het langzaam de spuigaten uit ging lopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zit het nu op te zoeken maar het lijkt wel een constante herwaarderingsverplichting. Lijkt mij niet praktisch. Even uitzoeken morgen.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
Praktisch is schijnbaar geen beletsel, kijk maar naar 13L. Dat is ook gewoon idioot, maar schijnbaar vinden ze het kunnen daar bij de wetgever.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Daar moet ik nog induiken, ben nu bezig met het riedeltje dat er tot 1990 nog eigenlijk geen beperking van de deelnemingsvrijstelling bestond maar het langzaam de spuigaten uit ging lopen.
Zit het nu op te zoeken maar het lijkt wel een constante herwaarderingsverplichting. Lijkt mij niet praktisch. Even uitzoeken morgen.
Geen zin. Heb er niks te zoeken, ken er niemandquote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:41 schreef Pascaltjuh het volgende:
Zijn er nog UvA-studenten die vanavond naar de heeren van aemstel gaan?
Daarom mensen leren kennen daar!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Geen zin. Heb er niks te zoeken, ken er niemand
Dat is dus het probleem altijd. Niet naar dat soort dingen gaan omdat je niemand kent en er tegenop zien om at random lui aan te spreken die elkaar wel allemaal kennen, terwijl je daar juist de mogelijkheid hebt om ze te leren kennen. Altijd wat fijner om dat soort zaken met iemand te doen die je kent, heb je in ieder geval iemand waar je zeker tegen kan praten.quote:
porta was dan nog wel grappig, maar jfas lijkt mij iets te massaal.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:41 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem altijd. Niet naar dat soort dingen gaan omdat je niemand kent en er tegenop zien om at random lui aan te spreken die elkaar wel allemaal kennen, terwijl je daar juist de mogelijkheid hebt om ze te leren kennen. Altijd wat fijner om dat soort zaken met iemand te doen die je kent, heb je in ieder geval iemand waar je zeker tegen kan praten.
Je zult er op een gegeven moment toch aan moeten geloven; netwerken. Begin gewoon lekker vroeg, des te makkelijker gaat het je later af.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:41 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem altijd. Niet naar dat soort dingen gaan omdat je niemand kent en er tegenop zien om at random lui aan te spreken die elkaar wel allemaal kennen, terwijl je daar juist de mogelijkheid hebt om ze te leren kennen. Altijd wat fijner om dat soort zaken met iemand te doen die je kent, heb je in ieder geval iemand waar je zeker tegen kan praten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |