Er is één vraag waar ik over twijfel, wat had je bij die vraag over alternatieve en cumulatieve voorwaarden van die 2 rechtsregels?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:26 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Dank! Ik heb helaas ook geen idee meer welke vraag wat was.. Indd maar afwachten.
Dat had ik ook. Stelling 2 klopte sowieso niet, omdat het indd allemaal cumulatieve waren in 6:162 lid 1 BW. Ik zat heel erg te twijfelen over stelling 1 maar ik heb dat artikel toen ontleed en het was dus indd hij die eenig goed weg wegneemt dat a) geheel aan een ander toebehoort of b) ten dele aan een ander toebehoort.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:29 schreef Keyos het volgende:
[..]
Er is één vraag waar ik over twijfel, wat had je bij die vraag over alternatieve en cumulatieve voorwaarden van die 2 rechtsregels?
Ik heb bij dat eerste regel, volgens mij van Sr dat er zowel alternatieve als cumulatieve waren, en bij de ander dat hij fout was omdat de vraag vroeg naar een alternatieve voorwaarde terwijl er alleen cumulatieve voorwaarden waren bij onrechtmatige daad (voor zover ik weet).
Keigoed!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:16 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Het wachtwoord is blijkbaar 'sec'
Oh mijn god. Ik heb het dus nagekeken en ik heb 39/40 goed!![]()
Das ook bijzonder goed hoor.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:56 schreef N0rah het volgende:
Ik heb er 34 van de 40 goed.Gvd twee keer veranderd van antwoord terwijl het eerste antwoord goed was.
![]()
Vind je? Ik had er graag meer goed gehad, maar misschien ben ik te streng voor mezelf.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:58 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Das ook bijzonder goed hoor.![]()
Keyos, over welk arrest twijfelde je eigenlijk? Die van KvK of Wrongful Birth?
Die van "Maningen" kon ik mij niet meer herinneren . Die van de KvK weet ik ook niet 100% zeker of ik die goed heb.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:58 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Das ook bijzonder goed hoor.![]()
Keyos, over welk arrest twijfelde je eigenlijk? Die van KvK of Wrongful Birth?
MC vragen kijk ik nooit meer na als ik klaar ben, heeft me alleen maar fouten opgeleverdquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:56 schreef N0rah het volgende:
Ik heb er 34 van de 40 goed.Gvd twee keer veranderd van antwoord terwijl het eerste antwoord goed was.
![]()
Ja stom stom.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:07 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
MC vragen kijk ik nooit meer na als ik klaar ben, heeft me alleen maar fouten opgeleverd.
Hahaha, ik keek bijna nooit naar mijn MC vragen, maar sinds die faal vorig jaar bij het deeltentamen Europees Recht (13 van de 40 punten) kijk ik wel naar mijn MC vragen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:07 schreef Phaelanx_NL het volgende:
MC vragen kijk ik nooit meer na als ik klaar ben, heeft me alleen maar fouten opgeleverd.
Ik bedoel ter plekke, in de zaal.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:12 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Hahaha, ik keek bijna nooit naar mijn MC vragen, maar sinds die faal vorig jaar bij het deeltentamen Europees Recht (13 van de 40 punten) kijk ik wel naar mijn MC vragen.
Oke, maar in de zaal kijk ik ze ook zelden na, omdat ik meestal in tijdnood ben. Alleen deze keer bij het deeltentamen Europees Recht had ik tijd om naar de vragen te kijken met als gevolg dat ik een goed antwoord wijzigde in een fout antwoord.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:13 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik bedoel ter plekke, in de zaal.
Achteraf kijk ik ze vrijwel altijd na natuurlijk.
Niet doen dusquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Oke, maar in de zaal kijk ik ze ook zelden na, omdat ik meestal in tijdnood ben. Alleen deze keer bij het deeltentamen Europees Recht had ik tijd om naar de vragen te kijken met als gevolg dat ik een goed antwoord wijzigde in een fout antwoord.
Ik kon ze me allebei niet meer herinneren, toen ik maar wat gokte kwamen ze opeens weer naar boven drijven.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:06 schreef Keyos het volgende:
[..]
Die van "Maningen" kon ik mij niet meer herinneren . Die van de KvK weet ik ook niet 100% zeker of ik die goed heb.
Bij dezen mijn oprechte verontschuldigingen. Volgende keer zal ik 40 van de 40 meerkeuzevragen goed hebben.quote:
Je kent wel het verschil tussen alternatieve en cumulatieve vereisten van een bepaling toch?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:44 schreef Paxcon het volgende:
Die termen van jullie heb ik echt nog nooit van gehoord, terwijl ik wel het vak algemene rechtswetenschap heb. Natuurrecht zit bij ons in rechtsgeschiedenis, maar cumulatieve waren en rechtspositivisme zeggen me niks.
Door de manier van onderwijs die wij nu moeten volgen ligt het tempo bij ons zeer hoog (vandaar al een tentamen na 5 weken), maar wel stabiel. Het vak "Inleiding Rechtswetenschap" is een vrij inleidend vak die onderdelen bevat van: bestuursrecht,staatsrecht, strafrecht ,privaatrecht, rechtsfilosofie en rechtsgeschiedenis.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:44 schreef Paxcon het volgende:
Die termen van jullie heb ik echt nog nooit van gehoord, terwijl ik wel het vak algemene rechtswetenschap heb. Natuurrecht zit bij ons in rechtsgeschiedenis, maar cumulatieve waren en rechtspositivisme zeggen me niks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |