Ken je de beggersopera van John Gay?quote:Op woensdag 26 december 2012 14:41 schreef De_Fietser het volgende:
Ik ben zelf bezig in Wo warst du, Adam? Van Heinrich Böll.
[ afbeelding ]
Hierna is Brechts Dreigroschenoper aan de beurt.
[ afbeelding ]
nee die kende ik nog niet, de muziek van Weil schijnt bijna geheel nieuw te zijn in Brechts werk.quote:Op woensdag 26 december 2012 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken je de beggersopera van John Gay?
Daar is het een adaptie van. Kurt Weil schreef er geweldige muziek bij.
Eerste verfilming met Lotte Lenya (de vrouw van Kurt Weil)
Hier wat meer over de opera.quote:Op woensdag 26 december 2012 14:52 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
nee die kende ik nog niet, de muziek van Weil schijnt bijna geheel nieuw te zijn in Brechts werk.
Van die eerste verfilming?quote:Op woensdag 26 december 2012 14:59 schreef De_Fietser het volgende:
Heb je enig idee waar ik een volledige versie kan vinden, die meer dan alleen geluid bevat?
Mijn dank is groot.quote:Op donderdag 27 december 2012 08:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Van die eerste verfilming?
http://www.amazon.de/Die-(...)id=1356593811&sr=8-1
Historische opnames
http://www.amazon.de/Weil(...)id=1356593839&sr=8-4
Eentje met de songtekten als ik het goed zie
http://www.bol.com/nl/p/d(...)oduct_specifications
Verzameling,( incompleet ?)
http://www.amazon.de/Weil(...)id=1356593839&sr=8-7
(Audio)
Nog niet, Bernhard was mijn eerste boek van haar. Erg interessant, en ander werk van van der Zijl wil ik ook zeker nog gaan lezen.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je Sonny Boy ook gelezen? Aanrader!
hoe is dit boek van haar?quote:
Iets heel anders, in ieder geval. Ik heb nu de eerste 100 bladzijden gelezen en ik weet eigenlijk nog niet wat ik ervan vind. Het is wel goed geschreven, en het idee is interessant (een man overlijdt, die een cruciale plaats innam in de dorpsraad, en nu wil het halve dorp die plek innemen), maar het grijpt me nog niet echt.quote:
Kijk uit... zijn beste verhalen lopen meestal met een sisser af (vind ik)quote:Op maandag 17 december 2012 13:48 schreef JimmyJames het volgende:
[ afbeelding ]
Best wel intrigerend tot nu toe.
Ik zit op de helft en het begint al wat minder te worden.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:33 schreef Symn het volgende:
[..]
Kijk uit... zijn beste verhalen lopen meestal met een sisser af (vind ik)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please Move The Deer Crossing Sign
Net uitgelezen. De moeite waard.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:08 schreef Bossmuis het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag in begonnen, kon hem pas neerleggen toen ik de trein uit moest.
net uitgelezen, 2 dagen over gedaan.. geniaal boek met veel humor, aanrader voor andere lezersquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:17 schreef De_kluizenaar het volgende:
[ afbeelding ]
Net aangeschaft, heb ik zin in.
Inderdaad, ik heb hem ook in een dag of 2 gelezen. Wat een avontuur! Beetje in de trant van Forrest Gump.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:59 schreef ItWasWritten het volgende:
[..]
net uitgelezen, 2 dagen over gedaan.. geniaal boek met veel humor, aanrader voor andere lezers
quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:02 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb hem ook in een dag of 2 gelezen. Wat een avontuur! Beetje in de trant van Forrest Gump.
Het had ook wel iets met " wat nu weerquote:Op woensdag 9 januari 2013 10:26 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ik ben er vorig jaar in april in begonnen en heb nog tientallen andere boeken na gelezen, en die dude zit nog steeds ergens met zijn olifant, het ging me erg snel vervelen
Ik heb hem ook net uit, maar dan in Engels.quote:Op maandag 7 januari 2013 15:29 schreef trabant het volgende:
Het heeft gelukkig niet zo lang geduurd als de reis van de hoofdpersoon, maar ik heb het eindelijk uit. En ik ben erg onder de indruk.
[ afbeelding ]
inderdaad Piet, heb nu twee boeken van hem gelezen en er liggen er nog een paar op de plank want het smaakt naar meerquote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben Panserhjerte aan het lezen van Jo Nesbo, heerlijke thriller weer.
Echt een ontdekking deze man!
Alsjeblieftquote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:41 schreef ItWasWritten het volgende:
Waarom wordt er niet een topic gestart met hierin ''Wat heb ik zojuist uitgelezen'' ipv wat lees je nu.
Lijkt mij veel logischer namelijk..
Dat verklaart een hoop, die had ik niet gezien..quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:44 schreef DaMart het volgende:
[..]
Alsjeblieft.
TTK / Wat vind jij van de boeken die je hebt gelezen?
Inmiddels uit, ik moest er echt even inkomen maar begon het boek gaandeweg steeds beter te vinden. De laatste 150 bladzijden kon ik 'n niet meer weg leggen en uiteindelijk zelfs een traantje gelaten. Aanrader, wel even doorzetten.quote:
Welke heb je gelezen?quote:Op donderdag 10 januari 2013 04:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad Piet, heb nu twee boeken van hem gelezen en er liggen er nog een paar op de plank want het smaakt naar meer
Headhunters en The Leopardquote:
Gelezen en mee bezig, the redeemer is ook een aanraderquote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:45 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Headhunters en The Leopard
Phantom ligt boven op de stapelquote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gelezen en mee bezig, the redeemer is ook een aanrader
Het gaf een aardig kijkje maar als je echt wat dieper wilt gaan en het complete verhaal wil lezen kan ik deze aanraden. Zeker zijn geld waard:quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:49 schreef ItWasWritten het volgende:
Om dan toch een bijdrage te leveren
[ afbeelding ]
Momenteel deze aan het lezen.. Op de helft, vind het slecht geschreven maar doordat er snel doorheen te gaan is en omdat het verhaal dermate boeiend is kan ik daar mee leven. Tot nu toe wel een aanrader
zware kost Kluizenaar of evengoed makkelijk te lezen? lijkt me iig een interessant boek en/of onderwerpquote:Op zondag 13 januari 2013 08:12 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Het gaf een aardig kijkje maar als je echt wat dieper wilt gaan en het complete verhaal wil lezen kan ik deze aanraden. Zeker zijn geld waard:
[ afbeelding ]
lijkt mij ook interessant! Dit is een vertaling en de oorspronkelijke Engelse versie is een stuk goedkoper online te vinden via oa Amazon.quote:Op zondag 13 januari 2013 08:50 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
zware kost Kluizenaar of evengoed makkelijk te lezen? lijkt me iig een interessant boek en/of onderwerp
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |