abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_120406802
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 08:22 schreef Selestha het volgende:

[..]

Dat ligt aan welke Amish community het is, ze zijn er die extreem orthodox zijn tot wat losser.

Dit boek heb ik, en is een aanrader over échte orthodoxe Amish:

[ afbeelding ]
Oh, thanks voor de tip! Die gaat op m'n verlanglijstje. Vind dat erg interessant. :)
pi_120406834
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 09:54 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Oh, thanks voor de tip! Die gaat op m'n verlanglijstje. Vind dat erg interessant. :)
Ira Wagler is in Amerika erg bekend, hij heeft ook een blog. Als je googled vindt je hem wel snel ;) En ik vind het ook erg interessant ja, en er zijn weinig boeken op dat gebied! Dit is een van de weinige die is geschreven voor een authentiek Ex-Amish :)
pi_120407428
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 09:56 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ira Wagler is in Amerika erg bekend, hij heeft ook een blog. Als je googled vindt je hem wel snel ;) En ik vind het ook erg interessant ja, en er zijn weinig boeken op dat gebied! Dit is een van de weinige die is geschreven voor een authentiek Ex-Amish :)
Thanks, ga er straks meteen eens naar op zoek. Ik ben met m'n vriend een paar weken geleden in de omgeving van Lancaster, Pennsylvania geweest. Er zijn daar enkele Amish-huizen ingericht als museum, waarvan we er één hebben bezocht. Was interessant! Meer bijzonder was nog dat we gewoon op de openbare weg die typische paard-en-koetsen van de Amish tegenkwamen. Heel vreemd om die twee totaal verschillende tijdsbeelden naast elkaar te zien bestaan.
  maandag 17 december 2012 @ 13:48:10 #204
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_120414441


Best wel intrigerend tot nu toe.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_120417317
quote:
7s.gif Op maandag 17 december 2012 13:48 schreef JimmyJames het volgende:
[ afbeelding ]

Best wel intrigerend tot nu toe.
Staat ook op m'n lijst.
Cryptonomicon even opzij gelegd voor
pi_120417598
Op dit moment, met veel plezier, bezig met:
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_120418870
quote:
7s.gif Op maandag 17 december 2012 15:04 schreef Jesse_ het volgende:
Op dit moment, met veel plezier, bezig met:

Ik vond em leuk :)
  maandag 17 december 2012 @ 17:06:58 #208
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_120422713


Leuk boekje, wel. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 17 december 2012 @ 17:07:54 #209
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_120422742
Ik lees Eus op aanraden van een collega.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_120423898
Ik lees nu Back to Blood van Tom Wolfe





, verreweg mijn favoriete schrijver. Ik vond the Bonfire of the Vanities, A man In Full, en I Am Charlotte Simmons ook fantastische boeken. Zijn stijl is heel herkenbaar.

Hij begint altijd met een grote gebeurtenis, altijd in de V.S. ergens, en dan beschouwt hij de naschokken van die gebeurtenis aan de hand van verschillende personages uit verschillende lagen en etniciteiten van de bevolking. Die personages hebben allemaal hun eigen verlangens, ambities en frustraties en uiteindelijk komen ze, altijd meesterlijk georchestreerd, samen.

De stijl van z'n proza vind ik ook geweldig. Hij zuigt je in het verhaal door spannende, scherpe dialogen, afgewisseld met gedachtes van de personages en omgevingsschetsen. Wolfe laat ook keer op keer zien hoe ongelooflijk goed hij zich heeft verdiept in de stof waar hij over schrijft, een en al expertise. Als man van tegen de tachtig kan hij nog steeds heel goed de 'slang' van een bepaalde groep (jongeren, African Americans, Latino's, rijkeluisjongens etc.) weergeven.

Ik raad echt iedereen aan om een van deze boeken te lezen.

[ Bericht 23% gewijzigd door AmaninFull op 17-12-2012 23:20:28 ]
  maandag 17 december 2012 @ 20:33:01 #211
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_120431624
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2012 14:56 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Staat ook op m'n lijst.
Cryptonomicon even opzij gelegd voor
[ afbeelding ]
staat al meer dan een jaar op mn e-reader, maar nooit aan begonnen,l ijkt me wel wat, vertel maar hoe het was als je zin hebt
  maandag 17 december 2012 @ 20:59:50 #212
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120433181
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2012 14:56 schreef meth1745 het volgende:
.
Cryptonomicon even opzij gelegd
Dat je dat kan!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_120435369
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 20:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat je dat kan!
Heb een verzameling audioboeken gedownload, sommige luister ik met een half oor terwijl ik met andere dingen bezig ben maar bij Cryptonomicon was ik voortdurend aan het terugspoelen om geen woord te missen. Daarom even uitgesteld, er zal wel weer een boekenbon onder de kerstboom liggen...
  dinsdag 18 december 2012 @ 13:17:39 #214
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_120457157
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 20:13 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Heb 'm uit inmiddels. Het is inderdaad echt een cross-over boek (weet niet of hier ook een Nederlandse term voor is? Een boek dat zowel door kinderen als volwassenen gelezen wordt, net als bijv. Harry Potter). Ik vond het een erg leuk boek, en bijzonder door de combinatie met de foto's.

Ben nu begonnen in:
[ afbeelding ]

Eerste deel van 'the little house on the prairie', de originele autobiografische boekenreeks van Laura Ingalls Wilder, waar later de tv-serie op gebaseerd is. Heb van mijn ouders voor mijn verjaardag een prachtige full-color collector's edition box met de eerste vijf boeken gekregen, in het Engels. Deels jeugdsentiment, deels ook gewoon nieuwsgierigheid naar het echte verhaal. Het zijn echt kinderboeken (de lettergrootte is enorm :P), maar prima leesbaar en ze geven een goed beeld van een leefwijze die inmiddels in ieder geval in de westerse wereld zo goed als verdwenen is.
Cute O+.

Wat ik me afvraag: zijn het echt herinneringen van Laura Ingalls of gewoon verhalen? (anders had ze wel een spannend leven namelijk, met die oerrrrvervelende Nellie en Willie Oleson :r :P)
Niet meer actief op Fok!
pi_120466928
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Cute O+.

Wat ik me afvraag: zijn het echt herinneringen van Laura Ingalls of gewoon verhalen? (anders had ze wel een spannend leven namelijk, met die oerrrrvervelende Nellie en Willie Oleson :r :P)
Nee, het zijn echt haar herinneringen. :) De tv-serie is voornamelijk gebaseerd op het derde en vierde boek (Little House on the Prairie en On the banks of Plum Creek), die zich beide afspelen in Walnut Grove. Ze is begonnen bij haar vroegste herinneringen, in het eerste boek is Laura pas een jaar of 3 en wonen ze in 'the big woods of Wisconsin'.

De afleveringen uit de serie zijn verder grotendeels bedacht door de makers, maar karakters als de Oleson's (waarvan Nellie echt een vervelend wicht schijnt te zijn geweest) en Mr. Edwards hebben allemaal echt bestaan. Grote plotwendingen, zoals haar huwelijk met Almanzo en Mary die blind wordt, zijn ook allemaal echt gebeurd.
pi_120468489
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:22:30 #217
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_120468711
pi_120468916
Rotterdam Hooligan.
Wel aardig om te lezen maar de derde genaratie hooligans van Feyenoord kan toch een stuk minder vrijuit los gaan ivm de tweede generatie. Door de vele politieacties worden ze overal vrij snel gestopt. Het boek is dan ook wat minder boeiend dan het boek over de tweede generatie.
pi_120469331


Saddam: Rise and Fall door Con Coughlin

Interessant boek maar te eenzijdig.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  dinsdag 18 december 2012 @ 19:18:25 #220
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_120470912

Wicca-serie. Guilty pleasure :)
My hovercraft is full of eel.
pi_120489806
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:33 schreef Manke het volgende:

[..]

staat al meer dan een jaar op mn e-reader, maar nooit aan begonnen,l ijkt me wel wat, vertel maar hoe het was als je zin hebt
Verwacht geen actie in Way Station, speelt zich helemaal af in en rond een huis/boerderij ergens op het platteland van Wisconsin. Weet niet echt hoe ik het moet beschrijven, een aantal ingredienten die elk op zich de basis geweest zijn voor ettelijke fantasy en SF romans, maar bij Simak blijven het slechts potentiële verwikkelingen. De 'town folk' en de overheid zijn opmerkelijk meegaand, en een reeks onwaarschijnlijke toevallen zorgen voor een happy end. Naiëve SF, is dat een genre? Heb een aantal uitgebreide recensies gelezen, maar deze beknopte bespreking zegt het het best imo, en dat zonder heel het plot en de afloop te verklappen (itt deze), of te focussen op alle gebreken en wat een vergissing die Hugo Award wel was (zoals hier te lezen valt).

Momenteel Too beautiful a day to die aan het herlezen.

Het verhaal van Laurie Dann, die giftige koekjes aan buren en vrienden gaf, brand stichtte in een lagere school, een moeder en twee kinderen trachtte te vergiftigen, daarna in hun kelder opsloot en het huis in brand stak, een tweede lagere school binnendrong en zes kinderen neerschoot, vervolgens een gezin gijzelde en tenslotte zelfmoord pleegde.
pi_120496923
Inmiddels begonnen in deel 2:



Dit boek gaat over de kinderjaren van Almanzo Wilder, de latere echtgenoot van Laura Ingalls.
pi_120532985
quote:
7s.gif Op maandag 17 december 2012 15:04 schreef Jesse_ het volgende:
Op dit moment, met veel plezier, bezig met:
[ afbeelding ]
Geweldig boek :)

Momenteel:

pi_120535111
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:52 schreef Miam het volgende:
Fifty Shades of Grey ..

Wat een smerig boek zeg.
En jij bent de doelgroep _O-
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_120535237
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb reamde net uit, ben begonnen in notes from a sunburned country van bill bryson.
Hey Billie! Ben net begonnnen met een a short history...
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')