1 | http://www.youtube.com/watch?v=1tvxa2BvaJo&&hd=1&autoplay=1&fs=1 |
Idd, ik heb de iPod Classic Video. Echt 10x mooier dan die van tegenwoordig!quote:Op zondag 30 september 2012 23:07 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Over glossy gesproken
Glossy displays![]()
Mate displays![]()
Een glossy scerm schoonmaken![]()
Een mate scherm schoonmakenGODVERDOMME IK KRIJG DIE VLEK ER NIET AF
Ja ik mis dat wel hoor...quote:Op zondag 30 september 2012 23:09 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat plastic vind ik ook een stuk 'leuker' ogen dan het strakke, saaie, zakelijke aluminium. Dat gaat al meteen de professionele richting uit. Maar dat is denk ik hoe Apple ook een beetje is geëvolueerd, van 'klein', hip eigenzinnig bedrijf naar een grote, machtige trendsetter.
Deze promo van de iMac G5 geeft de speelsheid van Apple toentertijd wel goed weer, vind ik.
Die speelsheid mis ik ook wel, inderdaad. Toen streken ze echt nog tegen de haren van de meerderheid in met hun niet goed ondersteunde PowerPC- en OS X-platform, en dat glossy witte design waar alle anderen zwart of beige plastic gebruikten.quote:Op zondag 30 september 2012 23:13 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Idd, ik heb de iPod Classic Video. Echt 10x mooier dan die van tegenwoordig!
[ afbeelding ]
[..]
Ja ik mis dat wel hoor...
Lukt nietquote:Op zondag 30 september 2012 23:12 schreef J.Appleseed het volgende:
Plastic is niet kitsch. Plastic is 'leuk'!
En hier is de link naar de video:
[ code verwijderd ]
Zoek dan in YouTube naar "iMac G5 commercial" en dan zoeken tot je een filmpje met de Black Eyed Peas hebt gevonden.quote:
Ff doen haha.quote:Op zondag 30 september 2012 23:17 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zoek dan in YouTube naar "iMac G5 commercial" en dan zoeken tot je een filmpje met de Black Eyed Peas hebt gevonden.
Die ken je toch wel, hè?
Oh, dat is vervelend. Eens zien of ik 'm op mijn mobiel kan vinden dan.quote:Op zondag 30 september 2012 23:19 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ff doen haha.
Maar er stond dat de video niet geschikt was voor mobile apparaten
Ikke dezequote:Op zondag 30 september 2012 23:18 schreef JoelBaka het volgende:
Deze iMac vind ik ook nog steeds super leuk
[ afbeelding ]
Ik vind de aluminium 21'5 mooiquote:Op zondag 30 september 2012 23:19 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Oh, dat is vervelend. Eens zien of ik 'm op mijn mobiel kan vinden dan.
[..]
Ikke dezeMijn allereerste iMac ook.
[ afbeelding ]
Die vind ik dus een stuk minder mooi dan de eerste aluminium iMac.quote:Op zondag 30 september 2012 23:20 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ik vind de aluminium 21'5 mooi![]()
De nieuwste ja..
Als ik daaraan denk haha.quote:Op zondag 30 september 2012 23:22 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Die vind ik dus een stuk minder mooi dan de eerste aluminium iMac.
Ik kan 't filmpje op mijn telefoon ook niet vinden, trouwens. Moet je 'm maar eens op je Mac kijken.
Dit was 'mijn' eerstequote:Op zondag 30 september 2012 23:19 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Oh, dat is vervelend. Eens zien of ik 'm op mijn mobiel kan vinden dan.
[..]
Ikke dezeMijn allereerste iMac ook.
[ afbeelding ]
Bij mij ook geen geluiquote:Op zondag 30 september 2012 23:25 schreef J.Appleseed het volgende:
Deze commercials vind ik trouwens ook zo leuk
Die iMacs heb ik echt leuke herinneringen aan. In de IKEA vroeger hadden ze die als dummycomputers in de showroom staan, en toen vond ik die dingen al helemaal geweldig. Ik had nog geen flauw idee dat 't een Apple was maar ik wilde 'm dolgraag hebben. Grappig, eigenlijk
HTML5 in YouTube geeft bij mij trouwens geen geluid. Flash daarentegen wel
Mijn eerste Mac was een PowerMac G4 uit 1999. Ik heb 'm nog steeds en hij werkt ook nog. Wat een geweldig ding is datquote:Op zondag 30 september 2012 23:24 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Dit was 'mijn' eerste
[ afbeelding ]
En de eerste echte huiscomputer waarop ik de wondere werelden van het internet ondekte:
[ afbeelding ]
En mijn eerste eigen mac:
[ afbeelding ]
Die heeft juist het leukste liedje!quote:Op zondag 30 september 2012 23:30 schreef AppleOcean het volgende:
Alleen de eerste geeft geen geluid, die andere 2 wel...
quote:Op zondag 30 september 2012 23:31 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Die heeft juist het leukste liedje!
Mijn eerste Mac was een MacBook, maar mijn eerst gemaakte Mac is een Macintosh Plus (met handtekeningen in de kapquote:Op zondag 30 september 2012 23:30 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Mijn eerste Mac was een PowerMac G4 uit 1999. Ik heb 'm nog steeds en hij werkt ook nog. Wat een geweldig ding is dat
[ afbeelding ]
Tering, weer niet voor mobile devices...quote:Op zondag 30 september 2012 23:32 schreef JoelBaka het volgende:
Dit filmpje vind ik ook nog steeds geniaal
Toen konden de mac's al praten
(Steve jobs was trouwens echt knap o.o)
Ik blijf het een kwal vindenquote:Op zondag 30 september 2012 23:32 schreef JoelBaka het volgende:
Dit filmpje vind ik ook nog steeds geniaal
Toen konden de mac's al praten
(Steve jobs was trouwens echt knap o.o)
quote:Op zondag 30 september 2012 23:27 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik had laatst les van een kerel die een Apple sticker op zijn IBM Thinkpad had geplaktHilariteit.
quote:Op zondag 30 september 2012 23:33 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Mijn eerste Mac was een MacBook, maar mijn eerst gemaakte Mac is een Macintosh Plus (met handtekeningen in de kapOh en de enige Mac die ik nog heb is een Powerbook 170
quote:Op zondag 30 september 2012 23:34 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Eén van de professors van Methoden & Technieken gebruikt wel een échte Mac in haar colleges. Maar volgens mij kan ze er niet zo goed mee omgaan want de PDF'jes die ze met Keynote produceert zijn echt van belabberd lage resolutie... terwijl ze het in zwart-wit wel goed kan
Succesquote:Op zondag 30 september 2012 23:39 schreef J.Appleseed het volgende:
Oké, ik moet morgen om 5 uur op en ik kan daarna niet meer verder slapen (dan heb ik weer zo'n college met die formidabele hand-outs) dus ik moet onderhand wel écht mijn tas gaan klaarmaken en naar bed gaan
A demain!
quote:Op zondag 30 september 2012 23:41 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik zie nu trouwens dat ze het doorheeft. Ook de kleur-handouts zijn van goede kwaliteit nu
Bij kennisen van me staat een blauwe imac ( de eerste imac) op zolderquote:Op zondag 30 september 2012 23:45 schreef JoelBaka het volgende:
Als je 10 minuutjes over hebt is dit wel intressant
Die eerste ja, die staat bij kennisen van me.quote:Op maandag 1 oktober 2012 00:18 schreef Crientj het volgende:
Gaaf filmpje met de pratende Macintosh. En dat publiek welke Steve een staande ovatie geeft aan het einde. Awesome
Dit was overigens mijn eerste mac
[ afbeelding ]
Zijn vervanger (2009 model, werk er dagelijks mee.)
[ afbeelding ]
En sinds gister heb ik deze binnen. Bizar dun, bizar raar zo haha; maar gaat zeker heel fijn zijn in de toekomst.
[ afbeelding ]
Ik mis alleen wel de lampjes aan de zijkant, die de macbook pro wel heeft.
Eindelijk een nieuwe imac en mac mini?quote:
Denk eerder enkel de prijscorrectie vanwege de BTW verhoging.quote:Op maandag 1 oktober 2012 00:19 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Eindelijk een nieuwe imac en mac mini?
Wat een kutbedragen nuquote:Op maandag 1 oktober 2012 07:13 schreef Merkie het volgende:
En toen was alles in de Apple Store 1,68% duurder.
Die aluminium iMac heb ik ook nog gehad. Super ding, had i.m.o. een stuk meer klasse dan de huidige.quote:Op maandag 1 oktober 2012 00:18 schreef Crientj het volgende:
Gaaf filmpje met de pratende Macintosh. En dat publiek welke Steve een staande ovatie geeft aan het einde. Awesome
Dit was overigens mijn eerste mac
[ afbeelding ]
Zijn vervanger (2009 model, werk er dagelijks mee.)
[ afbeelding ]
En sinds gister heb ik deze binnen. Bizar dun, bizar raar zo haha; maar gaat zeker heel fijn zijn in de toekomst.
[ afbeelding ]
Ik mis alleen wel de lampjes aan de zijkant, die de macbook pro wel heeft.
eh... hoeveel alu laptops zie jij? De meeste zijn nog steeds plastic.quote:Op zondag 30 september 2012 23:14 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Die speelsheid mis ik ook wel, inderdaad. Toen streken ze echt nog tegen de haren van de meerderheid in met hun niet goed ondersteunde PowerPC- en OS X-platform, en dat glossy witte design waar alle anderen zwart of beige plastic gebruikten.
Nu is het Intel met Windows-compatibliteit en glas en aluminium wat tegenwoordig ook meer en meer wordt gebruikt... wel jammer, hoor.
Johnny Ive is inderdaad geen haar veranderd in al die jaren
[ afbeelding ]
quote:
1.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
eh... hoeveel alu laptops zie jij? De meeste zijn nog steeds plastic.
¤ 25/maand voor 2 jaar 125 minuten en 500 MB sim-only. Ik zie niet zo goed wat daar "chill" aan is.quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:58 schreef JoelBaka het volgende:
Nieuwe aanbiedingen bij Vodafone
Wuut. De Sim Only's zijn daar echt chill geworden
75 min + gratis sms + gratis vodafone bellen + 1 GBquote:Op maandag 1 oktober 2012 11:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
¤ 25/maand voor 2 jaar 125 minuten en 500 MB sim-only. Ik zie niet zo goed wat daar "chill" aan is.
Het is zo godsgruwelijk traag, zeker vergeleken met Photo's op de iPad. Importeren van foto's vanaf SD gaat daar in een flits, ben nu al minuten bezig op mn MBP.quote:
Ja, idd iPhoto is heel langzaam T_Tquote:Op maandag 1 oktober 2012 11:59 schreef Q. het volgende:
[..]
Het is zo godsgruwelijk traag, zeker vergeleken met Photo's op de iPad. Importeren van foto's vanaf SD gaat daar in een flits, ben nu al minuten bezig op mn MBP.
Is dat gratis vodafone bellen dan nieuw? Want ik zit naar de directsales aanbiedingen te kijken en daar zijn de maandelijkse tarieven 7-12% gestegen, en moet je ook nog meer bij toestellen bijbetalen dan gisteren.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:51 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
75 min + gratis sms + gratis vodafone bellen + 1 GB
1e 12 maanden ¤13,75 p/m
2e 12 maanden ¤27,50 p/m
Ik heb t even uitgerekend en het scheelt ong. 50 euro over 2 jaar verspreid als je bij allebei de iPhone 5 neemt. En per maand scheelt het echt heel veel qua vaste lasten. (Dan wel met mijn soort abbo's)
En ik bel bijna alleen maar met vodafone mensen dus dat scheelt.
Edit: Mijn berekening:
Sim Only
75 min + Gratis sms + Gratis bellen vodafone + 1 GB
1e 12 maanden ¤13,75
2e 12 maanden ¤27,50
iPhone 5 ¤670,-
Totaal over 2 jaar excl. iPhone = ¤495,-
Totaal over 2 jaar incl. iPhone = ¤1165,-
Vodafone normaal
90 min + Gratis sms + Gratis bellen vodafone + 1 GB
1e 12 maanden ¤31,87
2e 12 maanden ¤42,50
iPhone 5 ¤309,-
Totaal over 2 jaar excl. iPhone = ¤892,44
Totaal over 2 jaar incl.. iPhone = ¤1201,44
Huidig Abbo
275 min/sms + 1 GB
24 maanden ¤37,50
iPhone 4 ¤0,00
Totaal over 2 jaar = ¤900,-
Ja, sinds een half jaartje ongeveerquote:Op maandag 1 oktober 2012 12:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Is dat gratis vodafone bellen dan nieuw? Want ik zit naar de directsales aanbiedingen te kijken en daar zijn de maandelijkse tarieven 7-12% gestegen, en moet je ook nog meer bij toestellen bijbetalen dan gisteren.
Als ik in de prijsklasse van de MacBooks kijk zie ik toch wel dat aluminium de overhand heeft. Denk aan Sony's Vaio-lijn, Asus' Zenbook e.d.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
eh... hoeveel alu laptops zie jij? De meeste zijn nog steeds plastic.
Maar de meeste laptops zijn nog altijd plastic.quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:34 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Als ik in de prijsklasse van de MacBooks kijk zie ik toch wel dat aluminium de overhand heeft. Denk aan Sony's Vaio-lijn, Asus' Zenbook e.d.
En dat zullen ze nog wel even blijven. Het is simpelweg het goedkoopst en werkt relatief goed.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Maar de meeste laptops zijn nog altijd plastic.
Idd, grote probleem is meer dat andere laptops gewoon lelijk zijn.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dat zullen ze nog wel even blijven. Het is simpelweg het goedkoopst en werkt relatief goed.
Aluminium is ook geen garantie op een mooie laptop wat dat betreft.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Idd, grote probleem is meer dat andere laptops gewoon lelijk zijn.
Mijn ogen doen pijn. Kan de VN hier niets tegen doen? Of Amnesty International? Zulke ' ontwerpen' moeten toch wel in strijd zijn met één of andere wet voor de mensenrechten?quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aluminium is ook geen garantie op een mooie laptop wat dat betreft.
[ afbeelding ]
HP EliteBook
Een van de weinige goede dingen die ik van Windows 8 "yay, alles is een tablet!"-Metro mode verwacht is dat er eindelijk touchpads gemaakt gaan worden die een klein beetje in de buurt komen van die van Apple. Dan is het tenminste weer wat minder pijnlijk om terug te schakelen voor die keren dat het moet.quote:
Tering he.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
HP EliteBook
Ik heb vandaag heel lang op de toets links van de spatie lopen raggen voor kopieren plakken.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een van de weinige goede dingen die ik van Windows 8 "yay, alles is een tablet!"-Metro mode verwacht is dat er eindelijk touchpads gemaakt gaan worden die een klein beetje in de buurt komen van die van Apple. Dan is het tenminste weer wat minder pijnlijk om terug te schakelen voor die keren dat het moet.
mmm, daar kan ik ook weleens kijken dan, zoek nog een externe hd voor bij de mbp.quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:50 schreef JoelBaka het volgende:
Ik zag trouwens in het mediamarkt foldertje een WD My Passport Externe HD voor 49,- (320 GB) voor de mensen die daar behoefte aan hebben
Het is erg makkelijk als je de app iFixit op je iPhone naast je hebt en sluimerstand is overbodig als je laptop in 10 seconden opstart (tenminste, dat vind ik!)quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:34 schreef DaMook het volgende:
H
[..]
mmm, daar kan ik ook weleens kijken dan, zoek nog een externe hd voor bij de mbp.
Is het trouwens moeilijk om een ssd ipv de superdrive in te bouwen ? En kan ik dan ook die nieuwe slaapstand gebruiken van osx ?
Heb nu een mbp met 750gb hd, ssd vond ik te duur, maar zou de superdrive opzich wel willen vervangen door een ssd voor het os.
Wat niet wil zeggen dat er geen mooiere zijn:quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
HP EliteBook
Ach hoe sneller hoe beterquote:Op maandag 1 oktober 2012 20:07 schreef Slickk het volgende:
[..]
Het is erg makkelijk als je de app iFixit op je iPhone naast je hebt en sluimerstand is overbodig als je laptop in 10 seconden opstart (tenminste, dat vind ik!)
Nou super. Een 4chan pop op je Macbook.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:14 schreef J.Appleseed het volgende:
Wat een bazen daar bij Yadda-Yadda. Ik bestel het Anonymous-masker en krijg het pak en LOL-face er gratis bij!
[ afbeelding ]
V for Vendetta masker.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:14 schreef J.Appleseed het volgende:
Wat een bazen daar bij Yadda-Yadda. Ik bestel het Anonymous-masker en krijg het pak en LOL-face er gratis bij!
[ afbeelding ]
Als die Elitebooks nou niet de grootste logste falende krakkemikkige kutlaptops in jaren waren halen had je nog een punt gehad. Je wilt niet weten wat er allemaal aan mijn Elitebook mankeerde. Gelukkig geeft HP in tegenstelling tot Apple wel lang garantie op hun producten.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:23 schreef DutchErrorist het volgende:
Wat een haat hier op die HPDat is verdomme een workstation. Maakt het wat uit hoe zo'n ding er uit ziet? Functioneel Design.
Neem aan dat de nieuwste wel wat beter zijn geworden, maar ik heb verder geen ervaring met HP's, op mijn trouwe HP Laserjet 1100 na (wat een prachtapparaat).quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:27 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Als die Elitebooks nou niet de grootste logste falende krakkemikkige kutlaptops in jaren waren halen had je nog een punt gehad. Je wilt niet weten wat er allemaal aan mijn Elitebook mankeerde. Gelukkig geeft HP in tegenstelling tot Apple wel lang garantie op hun producten.
Voor een SSD is het geloof ik sowieso minder goed om hem in sluimerstand te laten gaan.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:13 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ach hoe sneller hoe beter, het gaat idd al erg snel
. Mijn iMac laat ik niet in sluimer gaan omdat het dan best lang duurt voor die weer online is (toch zeker 20 seconde ofzo
medio 2007).
bron?quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:26 schreef Slickk het volgende:
[..]
Voor een SSD is het geloof ik sowieso minder goed om hem in sluimerstand te laten gaan.
Het is toch algemeen bekend dat je niet te veel data steeds moet wegschrijven bij SSDs? Net als dat je grote video/foto-projecten beter weg kunt laten schrijven op een andere HDD. Bij de Macbook Air is de sluimerstand anders geloof ik, maar als je de traditionele HDD vervangt door een SSD in een oudere Macbook Pro dan werd het afgeraden om de sluimerstand nog te gebruiken.quote:
Als je dan echt geen ruimte wil maken voor een echt touchpad, laat hem dan gewoon weg en probeer je klanten over te halen om dat pookje te gebruiken. Nu is het twee keer een net-niet oplossing waarbij iedereen die er langer dan twee seconden mee moet werken er toch maar weer een muis in prikt. Design zonder fratsen, okay, maar Functioneel impliceert dat het puur gericht is op functioneren en daar doen dat soort halfslachtige implementaties afbreuk aan.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:23 schreef DutchErrorist het volgende:
Maakt het wat uit hoe zo'n ding er uit ziet? Functioneel Design.
Die vind ik ook niet echt geweldig inderdaad, maar het ging me vooral om het pak i.c.m. het masker. Het masker had ik gekocht en ik was van plan het pak later nog te kopen. Nu niet meer nodig dusquote:Op maandag 1 oktober 2012 22:07 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nou super. Een 4chan pop op je Macbook.
Die vind ik juist supervetquote:
Je zegt dat het in een oudere MacBook Pro afgeraden wordt, maar dan is het in een nieuwere (lees: april 2012) geen probleem?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 00:20 schreef Slickk het volgende:
[..]
Het is toch algemeen bekend dat je niet te veel data steeds moet wegschrijven bij SSDs? Net als dat je grote video/foto-projecten beter weg kunt laten schrijven op een andere HDD. Bij de Macbook Air is de sluimerstand anders geloof ik, maar als je de traditionele HDD vervangt door een SSD in een oudere Macbook Pro dan werd het afgeraden om de sluimerstand nog te gebruiken.
Tenminste, ik heb zo snel geen bron vanuit een onderzoek, maar wel vaak voorbij zien komen op verschillende fora (waar dan wel een bron bij stond). SSDs worden natuurlijk wel steeds beter en betrouwbaarder, waardoor een onderzoek van 3 jaar gebruik eigenlijk nog niet eens mogelijk is op de nieuwste schijven.
Het probleem met SSD is dat die dingen maar beperkt beschrijfbaar zijn. Dus alle bestanden die je vaak wil wijzigen, zou je eigenlijk op een andere schijf moeten plaatsen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 07:12 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Je zegt dat het in een oudere MacBook Pro afgeraden wordt, maar dan is het in een nieuwere (lees: april 2012) geen probleem?
Wat heeft dat met vector-based maps te maken?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ok dit is wel indrukwekkend van Apple Maps: zet eens alle dataverbindingen uit en zie hoe ver je komt met alleen gecachete data. Veel verder dan ik had gedacht. De kracht van vector-based maps.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:55 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wat heeft dat met vector-based maps te maken?
Dat je veel meer informatie in veel minder data kwijt kunt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:55 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Nou dat bitmaps cachen veel te veel ruimte inneemt, en je in niet eerder geladen gebieden alleen extreem wazige beelden hebt die niet nuttig zijn. Met vector-maps kan je wel nog de wegen onderscheiden, er ontbreken alleen wat kleinere wegen en de contouren van de grote wegen zijn wat abstracter dan ze in het echt zijn.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:55 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik had deze adapter bij mijn iphone besteld en kreeg geen leverdatum. Toen ik de adapter bestelling annuleerde kreeg ik wel een datum voor alleen de iphone. Ik vermoed dus dat het nog onbekend is wanneer deze gaat komen. Mijn bestelling heb ik gedaan in de nacht zodra de iphone online te bestellen was maar ik denk dat ik door die combinatie bestelling alsnog achterin de rij sta nuquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:59 schreef Maravilla het volgende:
Iemand die weet of ze in Amsterdam de lightning-naar-30-pins-adapter al verkopen?
Ik krijg dan geen locatie dus ik heb vrij weinig aan navigatie.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ok dit is wel indrukwekkend van Apple Maps: zet eens alle dataverbindingen uit en zie hoe ver je komt met alleen gecachete data. Veel verder dan ik had gedacht. De kracht van vector-based maps.
Oh okequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat je veel meer informatie in veel minder data kwijt kunt.
Nouja dat scheelt ik heb een Nokia dus ik hoef niet te cachen want ik heb gewoon alle maps gedownload (nouja heel veel landen in ieder geval).quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nou dat bitmaps cachen veel te veel ruimte inneemt, en je in niet eerder geladen gebieden alleen extreem wazige beelden hebt die niet nuttig zijn. Met vector-maps kan je wel nog de wegen onderscheiden, er ontbreken alleen wat kleinere wegen en de contouren van de grote wegen zijn wat abstracter dan ze in het echt zijn.
In mijn test had kon ik grote delen van Nederland tot straatniveau offline bekijken, en zelfs van Brussel (was met mijn maps nog niet in Belgie geweest) kon ik dit nog zien:
[ afbeelding ]
Hm. M'n speaker (en ik gebruik 'm als dock en oplader) is behoorlijk useless zonder adapter.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:06 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik had deze adapter bij mijn iphone besteld en kreeg geen leverdatum. Toen ik de adapter bestelling annuleerde kreeg ik wel een datum voor alleen de iphone. Ik vermoed dus dat het nog onbekend is wanneer deze gaat komen. Mijn bestelling heb ik gedaan in de nacht zodra de iphone online te bestellen was maar ik denk dat ik door die combinatie bestelling alsnog achterin de rij sta nu
Gisteren niet gezien, maar dat was in de gauwigheid.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:59 schreef Maravilla het volgende:
Iemand die weet of ze in Amsterdam de lightning-naar-30-pins-adapter al verkopen?
Ik heb er ook niet op gelet maar alle iPhone 5's zitten wel aan die oplader dus je hebt wel kans... Maar ik zou nog even wachten als je van ver moet komen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:36 schreef Pheno het volgende:
[..]
Gisteren niet gezien, maar dat was in de gauwigheid.
Dat snap ik, maar ik doelde dan ook op het verschil tussen de oude en nieuwe MacBook Pro's aangezien dat duidelijk benadrukt werd in de gequote post.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:11 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het probleem met SSD is dat die dingen maar beperkt beschrijfbaar zijn. Dus alle bestanden die je vaak wil wijzigen, zou je eigenlijk op een andere schijf moeten plaatsen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen enkele technische reden kan verzinnen waarom een SSD niet in een willekeurige computer gebouwd zou kunnen worden, afgezien van incompatibiliteit.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:31 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik doelde dan ook op het verschil tussen de oude en nieuwe MacBook Pro's aangezien dat duidelijk benadrukt werd in de gequote post.
haha, awesome. Via waar heb je m besteld? Ebay oid?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:02 schreef J.Appleseed het volgende:
Supergaaf, mijn nieuwe stickers
[ afbeelding ]
Etsy.comquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:10 schreef Crientj het volgende:
[..]
haha, awesome. Via waar heb je m besteld? Ebay oid?
Ah. Ja inderdaad, dat is een hele fijne (en vooral, zeer creatieve) website. In LIF loopt er (dacht ik) ook nog een etsy topic die zo nu en dan omhoog wordt geschopt. Zeer fijn, zeer creatief.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:13 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Etsy.com
Dat ik die website nooit eerder heb gebruikt, wat een geweldig vette spullen hebben ze daar. Van sleeves tot stickers tot telefoonhoesjes en nog veel meer.
Ik heb 'm bij reseller Yadda-Yadda besteld, alleen het masker, en ik kreeg het pak en een LOL-face er gratis bij. Wat een service, nietwaar?
Ja, echt een geweldige website met veel origineel / creatief spul. Zeker de moeite waard om regelmatig te checken!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:30 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ah. Ja inderdaad, dat is een hele fijne (en vooral, zeer creatieve) website. In LIF loopt er (dacht ik) ook nog een etsy topic die zo nu en dan omhoog wordt geschopt. Zeer fijn, zeer creatief.
In het Android-topic vond ik deze ook erg grappig:quote:
twitter:Politify twitterde op maandag 01-10-2012 om 00:17:04One of our nieces drew this #map of the world at kindergarden this week http://t.co/XAotUrvz
reageer retweet
twitter:GoogIeMaps twitterde op maandag 01-10-2012 om 00:17:40@Politify I see she's upgraded to iOS6 reageer retweet
Had ik ook met bepaalde reclame banners.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:19 schreef Tijn het volgende:
Hmm... het CPU-verbruik van Safari schiet sinds Mountain Lion opeens naar de 100%, o.a. op Fok. Nogal irritant. Hebben meer mensen hier last van?
Deden ze niet alleen 30 pind naar lightning?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:59 schreef Maravilla het volgende:
Hdd heef ook een limiet. Van een ssd wist ik het trouwens niet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:11 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het probleem met SSD is dat die dingen maar beperkt beschrijfbaar zijn. Dus alle bestanden die je vaak wil wijzigen, zou je eigenlijk op een andere schijf moeten plaatsen.
Potato potato.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:46 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Deden ze niet alleen 30 pind naar lightning?
Zeker weten. Even googlen en dan vind je ze welquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:19 schreef DuTank het volgende:
Zijn er al iPhone 5 beschermfolies en -hoesjes?
Waar dan?quote:
oh okee!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:23 schreef Crientj het volgende:
[..]
Zeker weten. Even googlen en dan vind je ze wel
Dit al gedaan?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:25 schreef -Menn0- het volgende:
M'n Macbook laadt opeens niet meer op... Vaag verhaal dit! Vanochtend op stage werkte alles nog, nu brand het lampje niet van m'n oplader. Verschillende stopcontacten geprobeerd, beneden en boven. Nothing...
quote:Identify line noise issues.
Unplug the power adapter from the wall, let it sit for 60 seconds, then plug the adapter back in.
If the adapter works after this 60-second "rest", you most likely have a line noise issue with your power source. You should reset the adapter periodically by repeating this moment of rest. This issue occurs when the AC adapter's "over voltage protection" feature senses ground noise and then turns off the adapter.
Some possible sources of line noise include lights with ballasts, refrigerators, or mini-refrigerators that are on the same electrical circuit as your computer. This behavior may not occur if you plug the power adapter into an uninterruptible power supply (UPS) or plug it into a different circuit.
Unless the adapter continues to exhibit this behavior on a known good outlet, it does not need to be replaced.
iemand?quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:53 schreef RvLaak het volgende:
Gisteren 10.8 geïnstalleerd en nou doet VNC Viewer het niet meer... Als ik de app in Terminal open, krijg ik de error -10810. Iemand enig idee?
Heb hem VNC geüpdate naar 5.0.2.
Dat unpluggen voor 60 sec heeft niet gewerkt helaas.. En de batterij is helemaal leeg dus alle knoppencombinaties doen niks.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:56 schreef Junkie het volgende:
[..]
Dit al gedaan?
Intel-based Macs: Resetting the System Management Controller (SMC)
Had ik paar weken geleden ook, en had ergens iets gevonden. Er zit een soort timer in de lader. Als die geen goede stroom krijgt uit het stopcontact dan wacht hij een paar minuten totdat hij weer aangaat. Ik zal even kijken of ik die help file kan vinden. Maar gebruik de adapter dus even niet.
Gevonden: Apple Portables: Troubleshooting MagSafe adapters (Google cache)
[..]
Hij is alweer bijna een jaar dood.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Jongens, wat blijft het toch een eindbaas... 1983... de visie
Talk by Steven Jobs - IDCA 1983 by MB Tech
Bijna al zijn voorspellingen zijn uitgekomenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Jongens, wat blijft het toch een eindbaas... 1983... de visie
Talk by Steven Jobs - IDCA 1983 by MB Tech
Bizar he. En ook toen al over design bezig. Dat de computer het dominerende medium in huishoudens zou worden en dat ze ze lelijk of mooi konden maken.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:00 schreef Merkie het volgende:
[..]
Bijna al zijn voorspellingen zijn uitgekomen. Niet altijd binnen zijn voorspelde tijdschaal, maar toch.
Laad de computer wel met een andere lader?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:38 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Dat unpluggen voor 60 sec heeft niet gewerkt helaas.. En de batterij is helemaal leeg dus alle knoppencombinaties doen niks.
Ik heb het ook met Chrome, en dan alleen bij pagina's van FOK! En dat terwijl ik flash heb uitgeschakeld; 't is puur het Chrome Renderer proces dat zoveel CPU gebruikt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:21 schreef Tijn het volgende:
Het is echt kut. En met andere browsers heb ik er volgens mij ook geen last van. En ik had er met Lion ook geen last van trouwens.
Ik ben er ondertussen achter dat dit ligt aan de autorefresh van FOK!. Geen idee of dat uit te zetten is.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:05 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik heb het ook met Chrome, en dan alleen bij pagina's van FOK! En dat terwijl ik flash heb uitgeschakeld; 't is puur het Chrome Renderer proces dat zoveel CPU gebruikt.
Ze hebben ze nog niet. Wel de lightning-naar-micro-usb en de lightning-naar-usb maar nog niet 30 pins adapters. Hadden ook geen idee wanneer het binnen ging komen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:59 schreef Maravilla het volgende:
Safari Web Content draait hier ook op 65% belasting met alleen dit topic open. Ik zit nog op Lion, en dit was duidelijk eerst niet het geval. Flash staat uit trouwens, en het is ook zo terwijl ik dit typ en updates dus gepauzeerd zijn.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:19 schreef Tijn het volgende:
Hmm... het CPU-verbruik van Safari schiet sinds Mountain Lion opeens naar de 100%, o.a. op Fok. Nogal irritant. Hebben meer mensen hier last van?
Ik ga de overstap van 4 naar 5 ook maken.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:22 schreef ook_gek het volgende:
Klein vraagje, wat is een ipad 1 64GB nog waard? De niet 3G versie dan.
En mijn iphone 5 is zo heerlijk snel vergeleken met de 4 die ik hier voor had
Excuus voor het late antwoord, maar ik zei het meer omdat ik me toen niet voor kon stellen dat je een SSD in een nieuwe MBP in zou bouwen. Maar dat kan natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:31 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik doelde dan ook op het verschil tussen de oude en nieuwe MacBook Pro's aangezien dat duidelijk benadrukt werd in de gequote post.
Waarom zou je geen SSD in een nieuwe MacBook Pro zetten? De 5400rpm schijf is m.i. echt ondermaats voor een moderne harde schijf, zelfs mijn iMac uit 2008 had een 7200rpm schijf.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:03 schreef Slickk het volgende:
[..]
Excuus voor het late antwoord, maar ik zei het meer omdat ik me toen niet voor kon stellen dat je een SSD in een nieuwe MBP in zou bouwen. Maar dat kan natuurlijk wel.![]()
Er zit trouwens wel een verschil in waar je de SSD in moet bouwen; de schrijfsnelheden verschillen per model bij de aansluiting van de Superdrive en van de standaard HDD. Zo is het bij model van medio 2009 aan te raden om HDD te laten waar die zit en SSD in plaats van de Superdrive te doen (in een optical bay uiteraard, om hem vast te zetten). Bij nieuwere modellen zit dat weer anders, omdat je anders niet optimaal gebruik zou maken van de schrijfsnelheid van een SSD.
Zoals ik al zei, ik kon het me toen niet voorstellen omdat ik alleen mensen hoor met een oudere MBP die hem een upgrade willen geven. Dacht dat de nieuwe MBP ook al SSD hadden, net als de Air.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:18 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Waarom zou je geen SSD in een nieuwe MacBook Pro zetten? De 5400rpm schijf is m.i. echt ondermaats voor een moderne harde schijf, zelfs mijn iMac uit 2008 had een 7200rpm schijf.
Ik heb geen andere lader, morgen even langs de Apple store. Kan ik het daar testen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:46 schreef Junkie het volgende:
[..]
Laad de computer wel met een andere lader?
ClickToFlash uitzetten heeft bij mij geholpen. Laat het even weten als het bij jullie niet werkt, dan kan dat topic weer open.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Kan iedereen die last heeft van CPU-gebruik van Fok! even hier posten?
FOK! CPU-gebruik loopt langzaam op tot 100%
Wat wil je precies bijhouden? En met welk doel?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:31 schreef boem-dikkie het volgende:
Iemand hier ervaring met boekhoud programma's? Het liefst simpel, clean en overzichtelijk. Heb al even in de App Store gekeken maar weet niet echt waar ik naar moet zoeken, en vind persoonlijke ervaringen van jullie belangrijker. Zoek software waar ik (het liefst per kwartaal) facturen en uitgaven kan bijhouden.
Ben even naar een vriend gereden en het is de adapter. Kost 80 euro?!?!?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:12 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ik heb geen andere lader, morgen even langs de Apple store. Kan ik het daar testen.
Mijn facturen en bedrijfsaankopen. Het is vrij kleinschalig, dus ik zou best met Excel of iets dergelijks uit de voeten kunnen maar dat vind ik minder fijn.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Wat wil je precies bijhouden? En met welk doel?
Ah, ik heb alleen wat privé administratie ooit op mijn Mac gedaan, met iBank. Aardig programma, maar geen idee of dat doet wat je wil.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:07 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Mijn facturen en bedrijfsaankopen. Het is vrij kleinschalig, dus ik zou best met Excel of iets dergelijks uit de voeten kunnen maar dat vind ik minder fijn.
http://www.jumsoft.com/money/ ?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:31 schreef boem-dikkie het volgende:
Iemand hier ervaring met boekhoud programma's? Het liefst simpel, clean en overzichtelijk. Heb al even in de App Store gekeken maar weet niet echt waar ik naar moet zoeken, en vind persoonlijke ervaringen van jullie belangrijker. Zoek software waar ik (het liefst per kwartaal) facturen en uitgaven kan bijhouden.
twitter:tweetbot twitterde op woensdag 03-10-2012 om 17:51:33Tweetbot for Mac has been submitted to the @appstore! Fingers crossed for a speedy approval. reageer retweet
Ik volg ook alleen (effectief een RSS feed maar dan anders), maar ben toch wel blij met Tweetbot voor de iPhone. Met de twitter integratie in Mountain Lion zou ik het voor de MBP niet zo snel doen trouwens, maar daar zijn de meningen vast over verdeeld.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:42 schreef AppleOcean het volgende:
Is tweetbot echt zo goed als gezegd wordt?
Ik twitter zelf nooit, maar stalk alleen. Heeft tweetbot voor mij dan een meerwaarde?
Playlist maken met alles behalve die artiest?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:50 schreef Pino112 het volgende:
Ik ben nu mijn iTunes-bieb aan het doorshuffelen, maar is er een manier om alle muziek van een artiest te skippen?
Ja, verwijderen uit iTunes maar dat wil ik niet.
Thanks, even naar kijken!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
http://www.jumsoft.com/money/ ?
Las het al inderdaad.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:38 schreef Pino112 het volgende:
Voor de fans van Tweetbot:twitter:tweetbot twitterde op woensdag 03-10-2012 om 17:51:33Tweetbot for Mac has been submitted to the @appstore! Fingers crossed for a speedy approval. reageer retweet
.
Hmm, daar had ik nog niet aan gedacht.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Playlist maken met alles behalve die artiest?
ik gebruik altijd gewoon VLC.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:39 schreef Jesse_ het volgende:
Is er een makkelijke manier om te zorgen dat de dvdspeler van een macbook pro alle regio's kan spelen?
Vijf keer kunnen wisselen slaat natuurlijk nergens op.
Vinkjes van de nummers van die artiest uitzetten.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:26 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hmm, daar had ik nog niet aan gedacht.
Edit: Maar dan kan ik Genius en iTunes DJ niet gebruiken..
Dan lijkt me dat de enige oplossing de artiest in z'n geheel verwijderen is.
Afas Personal, misschien een optie?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:31 schreef boem-dikkie het volgende:
Dit werkt, thnx!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 08:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Vinkjes van de nummers van die artiest uitzetten.
Je bent bekend met het concept "bieden"?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 08:56 schreef Pino112 het volgende:
Een US-iTunes card voor 1.42 dollar op eBay, zal dat betrouwbaar zijn?
http://bit.ly/SEpefQ
De verkoper is Electronic King, die is qua MBP's wel betrouwbaar..
Ohja, denk het wel. Ben er wel bekend mee maar eerlijk gezegd is dit de eerste advertentie die ik zie waar je kan bieden.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 09:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Je bent bekend met het concept "bieden"?Of was dat net nog niet?
quote:[Edwin] Land did no market research. He once said that marketing is what you do if your product is no good. Instead, what he believed was this: you had to show people something they had no idea they wanted, but that was irresistible. To that end, what he would do was turn Polaroid’s annual meeting into sort of a show. He would get up on stage, he would show the new camera, he would demonstrate whatever the new product was, and by the end of the meeting you completely had to have one. You were drawn into Polaroidland.
Kwam dit net nog tegen.quote:"The two men met at least twice. John Sculley, the Apple C.E.O. who eventually clashed with Jobs, was there for one meeting, when Jobs made a pilgrimage to Land’s labs in Cambridge, Mass., and wrote in his autobiography that both men described a singular experience: “Dr. Land was saying: ‘I could see what the Polaroid camera should be. It was just as real to me as if it was sitting in front of me, before I had ever built one.’ And Steve said: ‘Yeah, that’s exactly the way I saw the Macintosh.’ He said, If I asked someone who had only used a personal calculator what a Macintosh should be like, they couldn’t have told me. There was no way to do consumer research on it, so I had to go and create it and then show it to people and say, ‘Now what do you think?’”
The worldview he was describing perfectly echoed Land’s: “Market research is what you do when your product isn’t any good.”
wat is candybar?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:41 schreef J.Appleseed het volgende:
Ze hebben CandyBar gratis gemaakt omdat men niet meer echt een toekomst ervoor ziet... bedankt Apple
Nu maar ervan profiteren zolang het kan... met de App Store die almaar meer opkomt zal het niet lang duren, ben ik bang.
Uiteindelijk de oplossing zelf gevonden. Het probleem zat hem in corrupte bestanden in de .vnc map. Die verwijdert en de boel werkt weer.quote:
Waar doe je dat in FF?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
ClickToFlash uitzetten heeft bij mij geholpen. Laat het even weten als het bij jullie niet werkt, dan kan dat topic weer open.
ClickToFlash is alleen een Safari extension.quote:
Dus is dat het probleem niet... Aangezien het bij mij zowel in Safari als in FF voor komtquote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
ClickToFlash is alleen een Safari extension.
Soort van done... Ik heb flashblocker uitgezet @ FOK en dat werkt. Meteen geprobeerd of het "Flash toestaan op deze site" ook werkt -> dat doet het.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Probeer dan in Safari eens alle extensions uit te zetten en kijk of dat werkt. Want het lag bij mij reproduceerbaar aan ClickToFlash. Misschien dat andere Flash- of adblockers hetzelfde effect hebben?
Die genuissen zijn geniaal op de hak genomen in south parkquote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:49 schreef -Menn0- het volgende:
Nieuwe adapter gehaald bij iCentre Amsterdam, kreeg hem gratis mee zonder moeilijk te doen over garantie![]()
Was eerst bij de Apple Store op Leidseplein, wat een drama tent zeg. Werd aangesproken alsof ik 4 was, niemand kon me helpen zonder een afspraak te maken bij de "Genius bar" en daarna werd nog in Jip en Janneke taal uitgelegd hoe ik via de website deze afspraak moest maken. "Open Safari, ga naar onze website, klik op dit plaatje, klik op dat plaatje, enz enz." Ik dacht echt dat ik in de zeik genomen werd.
De afspraak was verplicht want de "Genuissen" (hoe verkracht ik een taal..) hadden het zooooooooooo druk. Het kostte iCentre welgeteld 5 minuten.
Het hele idee van afspraken maken voor dit soort dingen vind ik belachelijk. Dat je een afspraak moet maken om iets uitgelegd te krijgen snap ik maar om een adapter om te ruilen....quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Als anderen wel een afspraak gemaakt hebben, kan ik me voorstellen dat ze die mensen niet laten wachten omdat ze eerst mensen zonder afspraak helpen.
Dit. Geef tenminste de optie te wachten als iedereen tijdelijk druk is.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:52 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Het hele idee van afspraken maken voor dit soort dingen vind ik belachelijk. Dat je een afspraak moet maken om iets uitgelegd te krijgen snap ik maar om een adapter om te ruilen....
Ik heb me in Amerika een keer tussen 2 afspraken in gedrukt om een nieuwe adapter te krijgen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:49 schreef -Menn0- het volgende:
Nieuwe adapter gehaald bij iCentre Amsterdam, kreeg hem gratis mee zonder moeilijk te doen over garantie![]()
Was eerst bij de Apple Store op Leidseplein, wat een drama tent zeg. Werd aangesproken alsof ik 4 was, niemand kon me helpen zonder een afspraak te maken bij de "Genius bar" en daarna werd nog in Jip en Janneke taal uitgelegd hoe ik via de website deze afspraak moest maken. "Open Safari, ga naar onze website, klik op dit plaatje, klik op dat plaatje, enz enz." Ik dacht echt dat ik in de zeik genomen werd.
De afspraak was verplicht want de "Genuissen" (hoe verkracht ik een taal..) hadden het zooooooooooo druk. Het kostte iCentre welgeteld 5 minuten.
Ja dat zei ik ook tegen dat velletje bij de deur, is er niet iemand die misschien snel klaar is met zijn afspraak en mij even 5 minuten te woord kan staan? Maar helaas, ik mocht maandag terug komen of een nieuwe kopen!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:10 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dit. Geen tenminste de optie te wachten als iedereen tijdelijk druk is.
Ja tuurlijk, een nieuwe kopen mag dan welquote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:15 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ja dat zei ik ook tegen dat velletje bij de deur, is er niet iemand die misschien snel klaar is met zijn afspraak en mij even 5 minuten te woord kan staan? Maar helaas, ik mocht maandag terug komen of een nieuwe kopen!
"Nee we kunnen u niet helpen met het wanproduct dat we geleverd hebben, maar we kunnen wel nog wat extra geld van u aannemen."quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:28 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, een nieuwe kopen mag dan wel.
http://www.macrumors.com/(...)supplemental-update/quote:Apple today released OS X v10.8.2 Supplemental Update 1.0, a minor software update bringing a handful of fixes to the latest version of OS X Mountain Lion.
The OS X v10.8.2 Supplemental Update is recommended for all users running OS X Mountain Lion v10.8.2 and includes the following fixes:
- Resolves an issue that may cause certain Japanese characters to appear incorrectly in Mail
- Allows Safari to access secure sites when parental controls are enabled
- Addresses an issue that may prevent systems with more than 64 GB of RAM from starting up
Thanx.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:14 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
http://www.panic.com/blog(...)ain-lion-and-beyond/
Eens zien of dat werkt want Time Machine was inderdaad wel erg sloom de laatste tijd.quote:The Mac OS X v10.7.5 Supplemental Update is recommended for all users running Mac OS X Lion v10.7.5 and includes the following fixes:
• Resolves an issue that may cause Time Machine backups to take a very long time to complete
• Addresses an issue that prevents certain applications signed with a Developer ID from launching
Ja, soort twee minuten stiltequote:Op vrijdag 5 oktober 2012 10:00 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
In de store?. Waarschijnlijk regulier onderhoud. Het is een beetje vroeg in Californië om producten te lanceren.
Ik weet het antwoord niet maar wat voor iMac heb je in godsnaam dat hij geen bluetooth heeft? Een of ander vreemd education-model ofzo?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 10:44 schreef Crientj het volgende:
Sinds ik mijn iMac een verse Mountain Lion installatie heb gegeven, kan ik een van de instellingen niet terugvinden. Zodra de mac namelijk in sluimer gaat, verliest ie zn netwerkverbinding en de verbinding met mijn blauwe tand ontvanger (2009 model heeft geen blauwe tand in zich, moet dus via een ontvanger via usbpoort aan de achterkant.)
Iemand een idee of dat aan te passen is? Ik zet mn mac regelmatig op sluimer en heb geen zin om iedere keer te moeten wachten tot ie weer zn netwerk gevonden heeft.
Early 2009 model. Ik heb ook geen infrarood sensor in het Appeltje op de voorzijde zitten. Dat kwam daarna pas.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:10 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik weet het antwoord niet maar wat voor iMac heb je in godsnaam dat hij geen bluetooth heeft? Een of ander vreemd education-model ofzo?
Mijn 2008 én 2005 iMacs hadden allebei Bluetooth, Infrarood en WiFi.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:11 schreef Crientj het volgende:
[..]
Early 2009 model. Ik heb ook geen infrarood sensor in het Appeltje op de voorzijde zitten. Dat kwam daarna pas.
Hebben die geen Bluetooth of Infrarood? Vreemd hoor. Is je Bluetooth/Infrarood module niet gewoon defect?quote:
Wauw, dat is wel apart. Hoe het zit met netwerktoegang e.d. weet ik niet.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Gevonden, het Education model uit 2009:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is m inderdaad. *Aait. Braaf beestjequote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Gevonden, het Education model uit 2009:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is wel een voordeel inderdaad. Op mijn Android-telefoon mag ik maar ± 85MB per offline-map opslaan. Ik zou Nederland dan dus in 5 of 6 vierkantjes moeten delen om heel Nederland offline op te slaan.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Positief nieuws over maps http://appleinsider.com/a(...)-use-for-a-wide-area
Half Life 2 is op mn MBP ook niet vooruit te branden onder OS X terwijl hij prima loopt op W7 op dezelfde machine.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
In mijn ervaring draaien games onder OS X een stuk slechter dan onder Windows. Zelfs Blizzard games.
Ah tof, altijd als ik vlieg wil ik maps gebruiken om te kijken waar ik ben.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Positief nieuws over maps http://appleinsider.com/a(...)-use-for-a-wide-area
feit dat het 80% minder data verstookt dan de voorgaande app is goed nieuws.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah tof, altijd als ik vlieg wil ik maps gebruiken om te kijken waar ik ben.
Nja, dan in Bootcamp dus. Maar i.i.g. hoop ik dat EA het een beetje doable gehouden heeft wat betreft systeemvereisten.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
In mijn ervaring draaien games onder OS X een stuk slechter dan onder Windows. Zelfs Blizzard games.
Best nuttig als je slecht of geen bereik hebt, of in het buitenland bent.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah tof, altijd als ik vlieg wil ik maps gebruiken om te kijken waar ik ben.
Dat komt denk ik omdat veel OS X games in feite Windows games zijn die via een Wine-achtige constructie worden gedraaid en dus niet echt native worden uitgevoerd.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dat zal ongetwijfeld niet helpen. Maar ook de videodrivers onder Windows zijn zo belachelijk goed doorontwikkeld en geoptimaliseerd dat OS X daar niet tegenop kan.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat komt denk ik omdat veel OS X games in feite Windows games zijn die via een Wine-achtige constructie worden gedraaid en dus niet echt native worden uitgevoerd.
Dat klopt! In de 'Package Contents' van de Sims 3 zie ik bijvoorbeeld gewoon een 'C'- en 'D'-drive staan met 'Program Files' en .exe's erinquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat komt denk ik omdat veel OS X games in feite Windows games zijn die via een Wine-achtige constructie worden gedraaid en dus niet echt native worden uitgevoerd.
Huuuu!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:24 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat klopt! In de 'Package Contents' van de Sims 3 zie ik bijvoorbeeld gewoon een 'C'- en 'D'-drive staan met 'Program Files' en .exe's erin
Wauw, vet filmpje!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:34 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat is wel een voordeel inderdaad. Op mijn Android-telefoon mag ik maar ± 85MB per offline-map opslaan. Ik zou Nederland dan dus in 5 of 6 vierkantjes moeten delen om heel Nederland offline op te slaan.
Iemand de nieuwe SimCity trouwens al gezien?
Hij komt ook direct voor de Mac uit. Ik hoop dat mijn MacBook Pro het aankan.
Die ga ik dus zeker wel kopenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:34 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat is wel een voordeel inderdaad. Op mijn Android-telefoon mag ik maar ± 85MB per offline-map opslaan. Ik zou Nederland dan dus in 5 of 6 vierkantjes moeten delen om heel Nederland offline op te slaan.
Iemand de nieuwe SimCity trouwens al gezien?
Hij komt ook direct voor de Mac uit. Ik hoop dat mijn MacBook Pro het aankan.
Die was 4.5 jaar geleden ook leuk, ja!quote:
Gebruik jij voor spellen osx, bootcamp of vmware?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:11 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nja, dan in Bootcamp dus. Maar i.i.g. hoop ik dat EA het een beetje doable gehouden heeft wat betreft systeemvereisten.
Deze is ook leuk.quote:
Ja, Q1 van 2013quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:47 schreef Saninl het volgende:
[..]
Wauw, vet filmpje!
Releasedatum al bekend?
Ik gebruik voor de Sims 3 momenteel OS X maar als het voor performance beter is om Windows te draaien zal ik dat doen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:24 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Gebruik jij voor spellen osx, bootcamp of vmware?
Parallelsquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:24 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Gebruik jij voor spellen osx, bootcamp of vmware?
Ik speel ook sims 3quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:57 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik gebruik voor de Sims 3 momenteel OS X maar als het voor performance beter is om Windows te draaien zal ik dat doen.
Kan ik ook wel proberen een keer.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:42 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]Het is:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nummerloos,
3g
3gs
4
4s
5.
Slechte prent, jammer
| Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular |
BF3 heeft het dan vermoedelijk ook zonder virtualisatie al wel zwaar met 1GB/1 core.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:27 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Kan ik ook wel proberen een keer.
Maar ik houd vm wel, mocht ik die beter vinden.
Maar bijvoorbeeld bf3 gaat niet met 1 GB ram en 1 core.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:27 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Kan ik ook wel proberen een keer.
Maar ik houd vm wel, mocht ik die beter vinden.
Maar bijvoorbeeld bf3 gaat niet met 1 GB ram en 1 core.
jij werkt bij rockstar?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:19 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Jep. En dan komt GTA: V ook uit
Agh die draait ook niet goed op een Macquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:19 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Jep. En dan komt GTA: V ook uit dus wat games betreft wordt die periode wel een feestje
Maar ik ben bang dat GTA V niet zal werken op mn Macbook Airquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:19 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Jep. En dan komt GTA: V ook uit dus wat games betreft wordt die periode wel een feestje
Dat is ook niet mijn bedoeling. Daar heb ik een XBOX voorquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:38 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Agh die draait ook niet goed op een Mac(ook niet op een pc overigens als je GTA IV als voorbeeld neemt).
ik bedoelde aan te geven dat het voor geen meter loopt.quote:
ik ga ook nog een keer bootcampen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 00:11 schreef Saninl het volgende:
Ik ben nu overigens via Bootcamp Simcity 4 weer als een gek aan het spelen
Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem. De lokale time machine backups uit staan, 160gb+ vrij en bootcamp zegt "sommige dingen kunnen niet verplaatst worden". Ik geef het op en doe nu de methode die Apple ook aanraadt: backuppen met time machine, restoren en dan weer bootcamp assistent draaien.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:43 schreef Ballistic het volgende:
Wie kan me helpen met Boot Camp assistent. Volgens mij heeft ie een beetje een hekel aan me ofzo want hij laat me maar een partitie van 50gb aanmaken "zodat os x 8gb overhoud" . Het punt is alleen dat ik geen 58gb maar 175gb vrij heb op m'n hd. Wie weet hoe ik de mountain lion kan temperen zodat die het doet. Prullenbak is al geleegd en tijdelijke bestanden heb ik met CCleaner weggegooid..
Ze zijn zo veelzijdig dat Word lekker native loopt op OSX. Om daar nou virtualisatie voor te gebruiken ')quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 00:29 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
ik ga ook nog een keer bootcampen.
aar ik houd vmware of paralels wel, gewoon voor word.
lekker makkelijk, tekstverwerken vraagt toch niet zo veel.
Heerlijk dat macs zo veelzijdig zijn
kwam ik ook achter.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 00:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ze zijn zo veelzijdig dat Word lekker native loopt op OSX. Om daar nou virtualisatie voor te gebruiken ')
Kerel wat denk jezelf. Een gt555m draait het amper op med. Dat zie je toch ook wel aan de graphics? Miss dat je nog net CS:GO kan draaien.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 00:57 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
kwam ik ook achter.
dank allen.
nadeel: als ik samen verslagen moet maken moet ik windows gebruiken, want de afbeeldingen van osx naar windows en andersom kunnen wel eens verkeerd gaan
zou intel hd graphics 4000 bf3 aankunnen op med framedrops naar maximaal 25 fps?
Het zal meer een diashow worden. Geloof me nu maar Intel HD kaarten zijn niet goed voor games.quote:
En het filmpje ziet er super uitquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 05:04 schreef Pheno het volgende:
Al komen er steeds meer games native voor Mac, simcity over een paar maanden
Nicequote:Beste ****,
Toen u uw MobileMe-account naar iCloud overzette, hebben we u een gratis opslag-upgrade gegeven - meer dan de standaard 5 GB die u bij een iCloud-account krijgt - om u te helpen met de overstap. Oorspronkelijk zou de upgrade op 30 september 2012 komen te vervallen.
Als dank aan onze voormalige MobileMe-leden, blijven wij een jaar lang deze gratis upgrade voor opslagruimte aanbieden tot 30 september 2013. U hoeft verder niets te doen. Leest u voor volledige informatie dit artikel.
Nogmaals bedankt dat u iCloud gebruikt,
Het iCloud-team
Ik ga gamenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 05:04 schreef Pheno het volgende:
Windows op een Mac voor tekstverwerking? Dafuque?
Plaatjes van osx die niet werken in Windows en vice versa?
Voor games kan ik het nog begrijpen, maar dit
Al komen er steeds meer games native voor Mac, simcity over een paar maanden
En mijn netwerk driver?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 10:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Je drivers zijn geïnstalleerd door bootcamp assistent. Je videokaart driver zit bij je cpu in dus daar hoef je ook al niet moeilijk over te doen. Je kunt in de bootcamp tool in Windows instellen dat ie standaard opstart met osx.
Echt hèquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 10:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat de fuck moet je met kexts? Das toch alleen voor mensen die OS X op hun zelfbouwpc proberen te draaien. Welk systeem er moet booten kan je gewoon in Systeemvoorkeuren (of Bootcampvoorkeuren onder Windows) instellen.
Ik snap het wel, maar ik snap niet waarom de neuk windows geen netwerken kan selecteren.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 10:45 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Echt hè. AppeltjeOcean snapt Mac niet denk ik.
Ik ga hem al opniew installeren.quote:
Wat dan?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:56 schreef nietzman het volgende:
Misschien moet je voor de zekerheid ook overgaan op een analoog forum.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:56 schreef nietzman het volgende:
Misschien moet je voor de zekerheid ook overgaan op een analoog forum.
God wat verwacht je ook?quote:Windows 7 Loader 2.1.0 by DAZ
This is the loader application that's used by millions of people worldwide, well known for passing Microsoft's WAT (Windows Activation Technologies) and is arguably the safest Windows activation exploit ever created. The application itself injects a SLIC (System Licensed Internal Code) into your system before Windows boots; this is what fools Windows into thinking it's genuine.
Ja, en nu ik dat gedaan heb start hij niet meer op.quote:
Gewoon even netjes betalen voor W7, hoef je ook niet met cracks te kloten.quote:
Praten over illegale software mag niet.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:12 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ja, en nu ik dat gedaan heb start hij niet meer op.
Ik gebruik wel de update crack...
http://tweakers.net/price(...)-(nl-oem-64bit).htmlquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Gewoon even netjes betalen voor W7, hoef je ook niet met cracks te kloten.
Ohja, kut.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Praten over illegale software mag niet.
Kan je niet naar Tweakers gaan? Hebben we hier ook geen last van je.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |