Polen zijn nog erger.quote:Op zondag 30 september 2012 22:24 schreef leeell het volgende:
[..]
Salafisten zijn de ergste, en dat terwijl Saladin / de andere voorouders zo eervol was, zonde wel.
Polen zijn tof, ze moeten alleen niet achter het stuur gaan zittenquote:
wrm zo haatdragend vanavondquote:Op zondag 30 september 2012 22:27 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
het ergste is dat iele tuig mennn
Of onze banen afnemen.quote:Op zondag 30 september 2012 22:26 schreef leeell het volgende:
[..]
Polen zijn tof, ze moeten alleen niet achter het stuur gaan zitten
dat is onzin, daar zijn nederlanders gewoon te "goed" of lui voorquote:
Pcies, zeg het ze habibtiquote:Op zondag 30 september 2012 22:27 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
het ergste is dat iele tuig mennn
Dat zal ik nooit ontkennen.quote:Op zondag 30 september 2012 22:28 schreef leeell het volgende:
Triggerbabes, jij weet net zo goed als ik dat je niet zonder me kan.
Nee joh, ik offer jou niet op.quote:Op zondag 30 september 2012 22:28 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
moet ik het al om mn middel binden?
De bouw?quote:Op zondag 30 september 2012 22:28 schreef leeell het volgende:
[..]
dat is onzin, daar zijn nederlanders gewoon te "goed" of lui voor
Tuinbouw/Glasbouw sowiesoquote:
quote:Op zondag 30 september 2012 22:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee joh, ik offer jou niet op.
Ik heb een keischattig bierbuikje. Wil je even voelen?quote:Op zondag 30 september 2012 22:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bierbuikjes valt daar nie onder.
Gast... jouw bierbuik heeft een bierbuikquote:Op zondag 30 september 2012 22:32 schreef Cosmo2.0 het volgende:
[..]
Ik heb een keischattig bierbuikje. Wil je even voelen?
Ge bende een ketter, das haram.quote:Op zondag 30 september 2012 22:32 schreef Cosmo2.0 het volgende:
[..]
Ik heb een keischattig bierbuikje. Wil je even voelen?
Deze man heeft smaak.quote:Op zondag 30 september 2012 22:32 schreef leeell het volgende:
Wanneer kom je eens langs voor een kopje turkse koffie en een stukje baklava dan trigger
Mag je allemaal voelen!quote:Op zondag 30 september 2012 22:33 schreef leeell het volgende:
[..]
Gast... jouw bierbuik heeft een bierbuik
quote:Op zondag 30 september 2012 22:34 schreef JanPiraat het volgende:
A penny for your toughts
A diiiiime If you tell me that you love me
Ik neem jou als bodyguard sisquote:Op zondag 30 september 2012 22:34 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik zou het njet vertrouwen triggs
mnrhquote:Op zondag 30 september 2012 22:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik neem jou als bodyguard sis
Had ik jou maar niet gekend.quote:Op zondag 30 september 2012 22:34 schreef JanPiraat het volgende:
A penny for your toughts
A diiiiime If you tell me that you love me
gewenstquote:Op zondag 30 september 2012 22:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Had ik jou maar niet gekend.
Dan zou ik bij een vallende ster wel voor iets anders dan jij hebben gewensd.
hij is nog niet helemaal ingeburgerd.quote:
je bent verkaastquote:
fixed.quote:Op zondag 30 september 2012 22:36 schreef leeell het volgende:
[..]
hij is nog niet helemaal niet ingeburgerd.
slecht hoor, jij heb zeker zo'n gesluierde vriendin/vrouwquote:
Amsterdam only. Het is sa7bi btw.quote:Op zondag 30 september 2012 22:37 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
dat woord bestaat niet meer sahbi
A sahbi je wil me dood ?quote:Op zondag 30 september 2012 22:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Had ik jou maar niet gekend.
Dan zou ik bij een vallende ster wel voor iets anders dan jij hebben gewensd.
Alleen voor de lustige ogen van de heidenenquote:Op zondag 30 september 2012 22:38 schreef leeell het volgende:
[..]
slecht hoor, jij heb zeker zo'n gesluierde vriendin/vrouw
voor de medemensquote:Op zondag 30 september 2012 22:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Amsterdam only. Het is sa7bi btw.
Ik neem ook de Heidense ( lees: Christelijke ) mee.quote:Op zondag 30 september 2012 22:38 schreef leeell het volgende:
oh nee, je deed alleen aan de feestdagen toch ?
of neem je ook wel alle zuilen van de islam mee ofwat ?
mijne was voor de medeallochtoon.quote:Op zondag 30 september 2012 22:39 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
voor de medemensanders gaan ze huilen van boohooo wat is die 7
:'(:'(((
zonder dollen, wat geloof je precies en wat hou je aan ?quote:Op zondag 30 september 2012 22:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik neem ook de Heidense ( lees: Christelijke ) mee.
oqquote:Op zondag 30 september 2012 22:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
mijne was voor de medeallochtoon.
Mijn achtergrond is Islamitisch, mijn kennis er over is zodanig groot dat de overheid geregeld mij hierbij nodig heeft om dingen te checken enzo ja, maar qua houden er aan, vrij weinig.quote:Op zondag 30 september 2012 22:40 schreef leeell het volgende:
[..]
zonder dollen, wat geloof je precies en wat hou je aan ?
hoe meer je weet hoe sceptischer je wordquote:Op zondag 30 september 2012 22:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mijn achtergrond is Islamitisch, mijn kennis er over is zodanig groot dat de overheid geregeld mij hierbij nodig heeft om dingen te checken enzo ja, maar qua houden er aan, vrij weinig.
Niet perse. mijn inziens staan de Islamitische geschriften het dichtstbij rationaliteit en wetenschap vergeleken met andere geloven, mijn levenstijl is meer afhankelijk van waar en hoe ik ben opgevoed.quote:Op zondag 30 september 2012 22:42 schreef leeell het volgende:
[..]
hoe meer je weet hoe sceptischer je word
Wat voor vragen ?quote:Op zondag 30 september 2012 22:43 schreef leeell het volgende:
ik zou het heel tof vinden om een gesprek te hebben met een islamistische theoloog die mijn vragen kan beantwoorden
je heb tegenwoordig zoveel "cherry pickers" qua religieuzen en wat de islam daar dan over zegt.
oftewel, keurt de islam gematigdheid goed ?
bepaalde "geboden" in de hadiths en koran en alles wat die profetenraad (je weet wel wat ik bedoel, die gasten die bepalen wat "echt" is") goedkeuren, moet je dat allemaal volgenquote:Op zondag 30 september 2012 22:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat voor vragen ?
De gematigde Islam bestaat evenmin als de extreme Islam. Kwestie van subjectieve waardeoordelen.
Als er geen ander optie is, en het werken creert voor hem een dusdanig mogelijkheid waarin hij de geboden van de Islam kan volbrengen op onafhankelijke wijze, kan het door de vingers gezien worden.quote:Op zondag 30 september 2012 22:46 schreef Zeroku het volgende:
Trigger, hoe zit het voor moslims met het werken met varkensvlees al dan niet met beschermende kleding?
Hmm. Okay.quote:Op zondag 30 september 2012 22:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als er geen ander optie is, en het werken creert voor hem een dusdanig mogelijkheid waarin hij de geboden van de Islam kan volbrengen op onafhankelijke wijze, kan het door de vingers gezien worden.
fysiek zijn ze niet gelijk aan elkaarquote:Op zondag 30 september 2012 22:49 schreef leeell het volgende:
en geloof jij dat man en vrouwen niet gelijk zijn aan elkaar ?
in de mentale/fysieke zin ?
Nee, er zijn honderdenduizenden Hadiths, letterlijk. Sowieso meer dan alle verzen van de Koran en Bijbel samen, maar de Hadiths zijn geordend op niveau, 'verzonnen, zwak, goedgekeurd, goed en betrouwbaar'. De betrouwbare Hadiths zijn maar ongeveer 15.000, dus niet eens een fractie, waarna je nog minimaal 4 wetscholen hebt in de (Soenitische ) Islam, die van mening verschillen over wat en hoe het moet. In principe ben je vrij om te kiezen wat je zelf wilt binnen die leerscholen.quote:Op zondag 30 september 2012 22:47 schreef leeell het volgende:
[..]
bepaalde "geboden" in de hadiths en koran en alles wat die profetenraad (je weet wel wat ik bedoel, die gasten die bepalen wat "echt" is") goedkeuren, moet je dat allemaal volgen
als je de helft doet en de helft laat, is dat dan erg?
christendom is daar niet zo moeilijk in (lees: daar staat niets over in)
hoe zit dat met de islam
quote:Op zondag 30 september 2012 22:50 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
fysiek zijn ze niet gelijk aan elkaar
ik snap wat je bedoelt, maar ik bedoel meer inferieur als levend wezen.quote:Op zondag 30 september 2012 22:50 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
fysiek zijn ze niet gelijk aan elkaar
okè, maar stel dat je - voor jou - gunstige geschriften kiest, is er niks aan de hand?quote:Op zondag 30 september 2012 22:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, er zijn honderdenduizenden Hadiths, letterlijk. Sowieso meer dan alle verzen van de Koran en Bijbel samen, maar de Hadiths zijn geordend op niveau, 'verzonnen, zwak, goedgekeurd, goed en betrouwbaar'. De betrouwbare Hadiths zijn maar ongeveer 15.000, dus niet eens een fractie, waarna je nog minimaal 4 wetscholen hebt in de (Soenitische ) Islam, die van mening verschillen over wat en hoe het moet. In principe ben je vrij om te kiezen wat je zelf wilt binnen die leerscholen.
Fysiek geloof ik idd niet dat ze gelijk zijn, dit kan je ook staven met biologische vindingen, er zijn gevallen in de Islam, waar een vrouw de helft waard is van een man, in specifieke gevallen. In andere gevallen is een man de kwart waard van de vrouw, dus het verschilt nogal. In de ogen van God zijn ze wel gelijk.quote:Op zondag 30 september 2012 22:49 schreef leeell het volgende:
en geloof jij dat man en vrouwen niet gelijk zijn aan elkaar ?
in de mentale/fysieke zin ?
persoonlijk vind ik een hoofddoek (laat staan burka of niqaab) een symbool van ongelijkheid en neerkijken op de vrouw, hoe sta jij daar tegenover.quote:Op zondag 30 september 2012 22:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Fysiek geloof ik idd niet dat ze gelijk zijn, dit kan je ook staven met biologische vindingen, er zijn gevallen in de Islam, waar een vrouw de helft waard is van een man, in specifieke gevallen. In andere gevallen is een man de kwart waard van de vrouw, dus het verschilt nogal. In de ogen van God zijn ze wel gelijk.
Als je puur literair kijkt moet je denk ik niet spreken van groepen mensen, zoals fundamentalisten of gematigden, maar puur kijken naar wat de tekst en het leven van Mohammed zelf zegt. Afhankelijk van de voorbeelden die je eventueel zou kunnen geven kunnen we kijken wat de teksten zelf zeggen.quote:Op zondag 30 september 2012 22:52 schreef leeell het volgende:
[..]
okè, maar stel dat je - voor jou - gunstige geschriften kiest, is er niks aan de hand?
de fundamentalisten zitten dus volgens de geschriften ook "verkeerd" ?
en aan wie moet je verantwoording afleggen aan het einde van de rit ?
dat ook toch niet??????quote:Op zondag 30 september 2012 22:50 schreef leeell het volgende:
[..]
ik snap wat je bedoelt, maar ik bedoel meer inferieur als levend wezen.
Persoonlijk zie ik totaal geen verschil tussen Turkije en Iran, een seculier land en de ander een Islamistisch land. De een verbied meisjes met hoofddoek naar de uni te gaan, de ander verbied meisjes zonder hoofddoek naar de uni te gaan. Wat hoofddoek historisch gezien betreft, was het een symbool van een hoger klasse, niet iedereen kon een sluier kopen, maar weinig mensen deden het in de vroege islam. Gezichtsbedekking is overigens geen must in de Islam.quote:Op zondag 30 september 2012 22:53 schreef leeell het volgende:
[..]
persoonlijk vind ik een hoofddoek (laat staan burka of niqaab) een symbool van ongelijkheid en neerkijken op de vrouw, hoe sta jij daar tegenover.
maar aan het eind van de dag is de islam slechts gedeeltelijk een literaire religie, genoeg machtige mensen die zelf uit de naam van de islam dingen mogen wijzigen of uitvaardigen.quote:Op zondag 30 september 2012 22:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je puur literair kijkt moet je denk ik niet spreken van groepen mensen, zoals fundamentalisten of gematigden, maar puur kijken naar wat de tekst en het leven van Mohammed zelf zegt. Afhankelijk van de voorbeelden die je eventueel zou kunnen geven kunnen we kijken wat de teksten zelf zeggen.
je ontwijkt de vraag, het sluieren van de vrouw, al dan niet partieel of geheel duidt erop dat vrouwen toch heel anders staan in het wereldbeeld van de moslims (groot deel iig) dan mannen.quote:Op zondag 30 september 2012 22:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Persoonlijk zie ik totaal geen verschil tussen Turkije en Iran, een seculier land en de ander een Islamistisch land. De een verbied meisjes met hoofddoek naar de uni te gaan, de ander verbied meisjes zonder hoofddoek naar de uni te gaan. Wat hoofddoek historisch gezien betreft, was het een symbool van een hoger klasse, niet iedereen kon een sluier kopen, maar weinig mensen deden het in de vroege islam. Gezichtsbedekking is overigens geen must in de Islam.
Zelden zie je legitieme voorbeelden. Bin Laden gaf fatwa's, maar dat mocht hij helemaal niet doen, hij is een architect en heeft niets van doen met de fatwa commissies van geleerden. Hetzelfde met Zawahiri, zij gaven zichzelf het recht dit te doen, niet de Islam, de Islam verbiedt dat juist in haar teksten. Wat Saudi Arabie betreft, mja, een erfelijk koningschap is vervloekt door Mohammed en dat is precies wat ze zijn. Ze claimen Sharia te handhaven, maar de kelders zitten vol met Jack Daniels en gaan beter om met de 'Kafirs' Bush dan met eigen volk, dus lastige vragen, niet concreet te beantwoorden met zoveel hypocrisie.quote:Op zondag 30 september 2012 22:56 schreef leeell het volgende:
[..]
maar aan het eind van de dag is de islam slechts gedeeltelijk een literaire religie, genoeg machtige mensen die zelf uit de naam van de islam dingen mogen wijzigen of uitvaardigen.
De Koran zegt bijvoorbeeld 'en verdraag geduldig wat zij zeggen' veel moslims zien dit als een teken van vrijheid van meningsuiting gewaarborgd in de Koran. Dus ja.quote:is het volgens de islam en puur schriftelijk gezien aanvaardbaar om gematigd te zijn, en je weet best waar ik op doel .
meh je wil te diep,
Nee ik ontwijk de vraag niet, ik ben wel terughoudend wat betreft het benoemen van de sluier. Als een vrouw wordt gedwongen gesluierd het leven door te gaan, tegen haar wil, dan is dat ja onderdrukking en achterlijk, maar hetzelfde geld wmb als ze wordt gedwongen dit af te doen. Dat was mijn punt.quote:Op zondag 30 september 2012 22:57 schreef leeell het volgende:
[..]
je ontwijkt de vraag, het sluieren van de vrouw, al dan niet partieel of geheel duidt erop dat vrouwen toch heel anders staan in het wereldbeeld van de moslims (groot deel iig) dan mannen.
en dus minderwaardig, of in ieder geval zwakker, deel je die mening.
Ik persoonlijk of de teksten?quote:Op zondag 30 september 2012 23:01 schreef leeell het volgende:
okè duidelijk, thanks.
en vind je homofilie verwerpelijk en/of fout ?
ik ben absoluut niet voor gedwongen afdoen, (behalve geheelbedekkende kleding, om praktische redenen, en ook bij werk in openbaar functies, immers is religie iets wat je binnenshuis of iig niet geheel openbaar moet doen.)quote:Op zondag 30 september 2012 23:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee ik ontwijk de vraag niet, ik ben wel terughoudend wat betreft het benoemen van de sluier. Als een vrouw wordt gedwongen gesluierd het leven door te gaan, tegen haar wil, dan is dat ja onderdrukking en achterlijk, maar hetzelfde geld wmb als ze wordt gedwongen dit af te doen. Dat was mijn punt.
De vrouwen worden onderdrukt in de Islamitische wereld, dat klopt, maar een sluier is echt een klein fractie van.
geef beide maar.quote:Op zondag 30 september 2012 23:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik persoonlijk of de teksten?
Een gedwongen sluier is er een teveel, absoluut, maar de meeste moslima's die ik ken en tegenkom doen dat juist uit eigen wil. Vaak zie je dan dat mannen, moslim of niet moslim gaan benoemen wat een bedekking is voor de moslima, daar zie ik dan persoonlijk weinig verschil in als het neerkomt op het gedwongen af / op doen. Ik denk wel dat het ten alle tijde eigen keus moet zijn idd.quote:Op zondag 30 september 2012 23:05 schreef leeell het volgende:
[..]
ik ben absoluut niet voor gedwongen afdoen, (behalve geheelbedekkende kleding, om praktische redenen, en ook bij werk in openbaar functies, immers is religie iets wat je binnenshuis of iig niet geheel openbaar moet doen.)
maar ik heb wel sterk het idee dan 99%+ van de gesluierde vrouwen dit om de verkeerde redenen doet (verplicht, angst, slachtofferrol, superieuriteitsgevoel)
'zij doen dat uit eigen wil' welke reden geven ze dan zoal op?quote:Op zondag 30 september 2012 23:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een gedwongen sluier is er een teveel, absoluut, maar de meeste moslima's die ik ken en tegenkom doen dat juist uit eigen wil. Vaak zie je dan dat mannen, moslim of niet moslim gaan benoemen wat een bedekking is voor de moslima, daar zie ik dan persoonlijk weinig verschil in als het neerkomt op het gedwongen af / op doen. Ik denk wel dat het ten alle tijde eigen keus moet zijn idd.
Als iemand niet mij wil betrekken bij zijn homoseksualiteit, zie ik het niet veel anders dan een hetero, weinig op aan te merken, seksuele voorkeuren zijn voor hem en heb ik niks mee te maken. Maar als ik er (deels) aan wordt blootgesteld van dichtbij, mja, ik kan niet zeggen dat ik het idee dat 2 mannen het doen een smakelijk beeld vind, maar het is wel eigen keuze.quote:
Ik krijg verschillende antwoorden a la, mijn lichaam is geen lustobject, ik doe het omdat Allah het mij vraagt etc etc.quote:Op zondag 30 september 2012 23:08 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
'zij doen dat uit eigen wil' welke reden geven ze dan zoal op?
Useless without...quote:Op zondag 30 september 2012 23:10 schreef Cosmo2.0 het volgende:
Meanwhile at Cosmo:
Mijn ui is te sompig en ik heb te veel. Poep.
Goede UI wel.quote:Op zondag 30 september 2012 23:10 schreef Cosmo2.0 het volgende:
Meanwhile at Cosmo:
Mijn ui is te sompig en ik heb te veel. Poep.
daarmee zetten ze zichzelf buitenspel imo. alsof alleen vrouwen een lustobject kunnen zijn ?quote:Op zondag 30 september 2012 23:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik krijg verschillende antwoorden a la, mijn lichaam is geen lustobject, ik doe het omdat Allah het mij vraagt etc etc.
Niet veel anders, dus toch anders.quote:Op zondag 30 september 2012 23:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als iemand niet mij wil betrekken bij zijn homoseksualiteit, zie ik het niet veel anders dan een hetero, weinig op aan te merken, seksuele voorkeuren zijn voor hem en heb ik niks mee te maken. Maar als ik er (deels) aan wordt blootgesteld van dichtbij, mja, ik kan niet zeggen dat ik het idee dat 2 mannen het doen een smakelijk beeld vind, maar het is wel eigen keuze.
De Islam ontkent niet dat mannen wat voor elkaar kunnen voelen, maar is niet een groot fan van anaalseks, ook niet tussen hetero's, de veroordelingen in de Islamitische geschriften wat wordt vertaald als antihomoseksualiteit gaat in 99% van de gevallen over anaal seks.
Hebben mannen geen zedenregels dan?quote:Op zondag 30 september 2012 23:12 schreef leeell het volgende:
[..]
daarmee zetten ze zichzelf buitenspel imo. alsof alleen vrouwen een lustobject kunnen zijn ?
puur superieuriteitsgevoel.
eens wel, exorbitant homoseksueel (hetero net zo goed) gedrag is verwerpelijk.quote:Op zondag 30 september 2012 23:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als iemand niet mij wil betrekken bij zijn homoseksualiteit, zie ik het niet veel anders dan een hetero, weinig op aan te merken, seksuele voorkeuren zijn voor hem en heb ik niks mee te maken. Maar als ik er (deels) aan wordt blootgesteld van dichtbij, mja, ik kan niet zeggen dat ik het idee dat 2 mannen het doen een smakelijk beeld vind, maar het is wel eigen keuze.
De Islam ontkent niet dat mannen wat voor elkaar kunnen voelen, maar is niet een groot fan van anaalseks, ook niet tussen hetero's, de veroordelingen in de Islamitische geschriften wat wordt vertaald als antihomoseksualiteit gaat in 99% van de gevallen over anaal seks.
geen sluiters voor zover ik weer, maar verlicht me.quote:Op zondag 30 september 2012 23:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hebben mannen geen zedenregels dan?
Verplichte kuisheidsgordels in de Islam?quote:Op zondag 30 september 2012 23:13 schreef leeell het volgende:
[..]
geen sluiters voor zover ik weer, maar verlicht me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |