Enige wijze woorden van ER vanavond, het is OORLOG. Er is niet iets als laf.quote:Op zondag 30 september 2012 21:16 schreef Esses het volgende:
[..]
Is een bom van een F16 niet net zo laf?
Dan zit je toch echt op een droomwolkje, want elke tango weet en krijgt te horen dat hij een (krijgs)gevangene is en dat er in een militair gerechthof een oordeel geveld zal worden. Mischien heeft deze knul het niet willen horen toen hij door de collega van SFC Speer werd verpleegd, en was het bloed spugen voor hem een belangerijker iets. Maar zeker bij de overvoering naar Gitmo heefd hij dit meerdere malen kunnen vernemen.quote:Op zondag 30 september 2012 21:14 schreef Esses het volgende:
[..]
Op het moment van vastname? Mwoah, daar ben ik het net niet mee eens Sine
Je wil me toch niet gaan vertellen dat het gooien van een handgranaat naar een medic die verwonde tegenstrijders helpt te vergelijken is met een bom die door een F16 word afgeworpen?quote:Op zondag 30 september 2012 21:16 schreef Esses het volgende:
[..]
Is een bom van een F16 niet net zo laf?
Precies, het is OORLOG! Dus dump eens je moreel gelul en verplaats je eens in de geest van de grondtroepen daaro.quote:Op zondag 30 september 2012 21:16 schreef Esses het volgende:
[..]
Enige wijze woorden van ER vanavond, het is OORLOG. Er is niet iets als laf.
Zie de edit evenquote:Op zondag 30 september 2012 21:19 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Dan zit je toch echt op een droomwolkje, want elke tango weet en krijgt te horen dat hij een (krijgs)gevangene is en dat er in een militair gerechthof een oordeel geveld zal worden. Mischien heeft deze knul het niet willen horen toen hij door de collega van SFC Speer werd verpleegd, en was het bloed spugen voor hem een belangerijker iets. Maar zeker bij de overvoering naar Gitmo heefd hij dit meerdere malen kunnen vernemen.
Dat ging me om het IED verhaal. Maar een handgranaat gooien naar die medic keur ik niet goed (en keurde ik ook al niet goed)quote:Op zondag 30 september 2012 21:21 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Je wil me toch niet gaan vertellen dat het gooien van een handgranaat naar een medic die verwonde tegenstrijders helpt te vergelijken is met een bom die door een F16 word afgeworpen?
Zijn gered, ja. Maar om een IED dan laf te noemen.quote:Op zondag 30 september 2012 21:22 schreef thesystem het volgende:
[..]
Precies, het is OORLOG! Dus dump eens je moreel gelul en verplaats je eens in de geest van de grondtroepen daaro.
Dat wij F16's en AH64D's hebben is maar goed. Daarmee zijn veel van onze troepen gered!
En hier esse, speciaal voor jou
Weet je wel het nut/doel van een landmijn?quote:Op zondag 30 september 2012 21:14 schreef Esses het volgende:
[..]
Wat is trouwens laf? Een landmijn ook?
Een landmijn word niet offensief ingezet? Laat me niet lachen.quote:Op zondag 30 september 2012 21:24 schreef thesystem het volgende:
[..]
Weet je wel het nut/doel van een landmijn?
Een IED wordt offensief ingezet....een landmijn defensief/gebiedsontzegging. Totaal iets anders.
Noem een voorbeeld waar een landmijn offensief wordt ingezet danquote:Op zondag 30 september 2012 21:25 schreef Esses het volgende:
[..]
Een landmijn word niet offensief ingezet? Laat me niet lachen.
Ik zie in deze situatie gewoon geen reden om een uitzondering te gaan maken op de normale gang van zaken. Ja, hij was destijds minderjarig. Maar persoonlijk vind ik dat een stuk minder belangrijk dan de feiten waarvoor hij is veroordeeld. Ik geloof ook best dat hij waarschijnlijk al op jonge leeftijd is geindoctrineerd. Maar zelfs als je hem op andere gedachten zou kunnen brengen...quote:Op zondag 30 september 2012 21:02 schreef Esses het volgende:
[..]
Mwoah, dat wil ik wel proberenWant wat heeft de conventie van geneve in deze voor een voordelen?
Een IED heeft ook geen pootjes. Landmijnen worden niet op verplaatsingsroutes van vijandelijke troepen neergelegd? Zonder dat ze dat weten? Één en één is?quote:Op zondag 30 september 2012 21:26 schreef thesystem het volgende:
[..]
Noem een voorbeeld waar een landmijn offensief wordt ingezet dan![]()
Het is nu niet dat een landmijn mee verplaatst met een oprukkende leger eenheid...tenzij dat die verpakt zit in de rugzak van een militair
Gebiedsontzegging dus.quote:Op zondag 30 september 2012 21:27 schreef Esses het volgende:
[..]
Een IED heeft ook geen pootjes. Landmijnen worden niet op verplaatsingsroutes van vijandelijke troepen neergelegd? Zonder dat ze dat weten? Één en één is?
Ik zeg dat hij zo snel mogelijk door het systeem moet zijn, niet dat er een (lichtere) straf moet worden toegepast. Dat zorgt weer voor een mindere uitzonderingssituatie. Maar de kans op een normaal leven voor hem, nu? Die acht ik ook nihiel. Daar ben ik het helemaal met je eens. Als het anders aangelopen was, hoe het toen gegaan zou zijn, tjah dat is inderdaad speculatie. Maar ik denk dat we (als hele westerse wereld) dan minder schade hadden aangedaan.quote:Op zondag 30 september 2012 21:27 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ik zie in deze situatie gewoon geen reden om een uitzondering te gaan maken op de normale gang van zaken. Ja, hij was destijds minderjarig. Maar persoonlijk vind ik dat een stuk minder belangrijk dan de feiten waarvoor hij is veroordeeld. Ik geloof ook best dat hij waarschijnlijk al op jonge leeftijd is geindoctrineerd. Maar zelfs als je hem op andere gedachten zou kunnen brengen...
Al zijn familie woont ondertussen in Canada. De kans dat hij daar ooit enigszins normaal in de samenleving zal kunnen functioneren lijkt me nul, door alle media-aandacht die hij heeft gehad.
Wat voor een nut heeft het dan om voor hem uitzonderingen te maken, zodat hij zo snel mogelijk door het hele systeem heen kan? In mijn ogen zou het enige resultaat daarvan zijn dat een terrorist sneller weer op straat staat. Plus nog eens (zoals Sine al zei) de kans dat er meer gebruikt gemaakt zou gaan worden van kindsoldaten, als bekend werd dat voor hun uitzonderingen gemaakt worden.
Dat gebeurde met landmijnen ook, worden alleen inet meer actief ingezet. Zit werkelijk geen verschil in.quote:Op zondag 30 september 2012 21:28 schreef thesystem het volgende:
[..]
Gebiedsontzegging dus.
Een IED wordt kort voor een konvooi geplaatst of geactiveerd....
Groot verschil esses.
Ga je search cursus nog maar eens opnieuw doen...
Toch zit er een groot verschil in maar dat wil je niet inzien.....maar die discussie ga ik neit voeren met een Kmar-erquote:Op zondag 30 september 2012 21:29 schreef Esses het volgende:
[..]
Dat gebeurde met landmijnen ook, worden alleen inet meer actief ingezet. Zit werkelijk geen verschil in.
Het eerste doel is misschien anders, maar de toepassing hoe ze ook gebruikt werden (en worden) is niet anders. Maar inderdaad, met iemand van de KMar, kun je beter niet doenquote:Op zondag 30 september 2012 21:30 schreef thesystem het volgende:
[..]
Toch zit er een groot verschil in maar dat wil je niet inzien.....maar die discussie ga ik neit voeren met een Kmar-er
Nee want die snappen geen kont van oorlogsvoering....alleen van bonnetjes uitschrijven en jongetjes oppakken met airsoft pistooltjes op schipholquote:Op zondag 30 september 2012 21:32 schreef Esses het volgende:
[..]
Het eerste doel is misschien anders, maar de toepassing hoe ze ook gebruikt werden (en worden) is niet anders. Maar inderdaad, met iemand van de KMar, kun je beter niet doen
de geïmproviseerde wapens maakt niet uit. De tactieken, maakt niet uit. De conventies, ja vervelend, in het veld. Bij de bestraffing achteraf ben je niet mee rin het veld. Ik vind het alleen prachtig hoe je een IED laf noemt, waarschijnlijk omdat ze niet face on de strijd aan gaan, maar daarentegen vinden we het niet erg om clusterbommen en dergelijke te gebruiken.quote:Op zondag 30 september 2012 21:34 schreef thesystem het volgende:
[..]
Nee want die snappen geen kont van oorlogsvoering....alleen van bonnetjes uitschrijven en jongetjes oppakken met airsoft pistooltjes op schiphol![]()
Er zit nog altijd een groot verschil tussen defensief optreden tegen een reguliere macht als offensief optreden door een irriguliere macht welke zich niet kleed als een combattant en gebruik maakt van geimproviseerde wapens en tactieken en schijt heeft aan welke conventie dan ook....
Een clusterbom is ook een totaal ander wapen, en wordt deze gebruikt in afghanistan? Ik zie vooralsnog alleen GBU's hoor...omdat er anders weer een of ander zielig nieuwsbericht op rtl4 komt dat er burgerslachtoffers zijn gevallen die als menselijk schild diende (wat je tevens weer niet leest)quote:Op zondag 30 september 2012 21:36 schreef Esses het volgende:
[..]
de geïmproviseerde wapens maakt niet uit. De tactieken, maakt niet uit. De conventies, ja vervelend, in het veld. Bij de bestraffing achteraf ben je niet mee rin het veld. Ik vind het alleen prachtig hoe je een IED laf noemt, waarschijnlijk omdat ze niet face on de strijd aan gaan, maar daarentegen vinden we het niet erg om clusterbommen en dergelijke te gebruiken.
Maar maakt niet uit, wens je nog een fijne nacht.
600 valt reuze mee, super wapens om een groot gebied mee te gestrijken. Zeker de CBU 103 en 105!quote:Op zondag 30 september 2012 21:39 schreef Esses het volgende:
Alleen de eerste twee jaar van de oorlog al 600 per jaar. Maar verder zijn er geen clusterbommen gebruikt hoor.
Maar over het gebruik van die wapens hoor je me, wederom, niet klagen.
Maar net zo'n laf wapen. Maarja, we gebruiken ze om onze eigen mensen te redden. Dus ja, wat is laf.quote:Op zondag 30 september 2012 21:41 schreef thesystem het volgende:
[..]
600 valt reuze mee, super wapens om een groot gebied mee te gestrijken. Zeker de CBU 103 en 105!
De CBU wordt vooraal voor heel andere dingen gebruikt.quote:Op zondag 30 september 2012 21:43 schreef Esses het volgende:
[..]
Maar net zo'n laf wapen. Maarja, we gebruiken ze om onze eigen mensen te redden. Dus ja, wat is laf.
Iedere dode strijder die door een CBU is geraakt is praktisch gezien weer een overlevende aan onze kant. Er zijn er alleen in de eerste 2 jaar al 600 p/j gebruikt. Lijkt mij duidelijk genoeg voor een schets dat ze wel degelijk gebruikt worden als "levensredder" (vooral dus bij een invasie praktisch). Blijft een laf wapen, maar heb daar geen problemen mee.quote:Op zondag 30 september 2012 21:45 schreef thesystem het volgende:
[..]
De CBU wordt vooraal voor heel andere dingen gebruikt.
Voor onze mensen te redden worden vooralsnog veel meer de GBU;s gebruikt en zelfs INERT wapens die puur een gebouw tot puin werken zonder te ontploffen.
Noem eens een voorbeeld waar men de CBU heeft gebruikt? En dan geen hippie website please...
Waar vind jij dat nummer dan? Tevens vind ik nergens een foto van een westers vliegtuig met een CBU eronder....wel GBU en Mk's...maar geen CBUquote:Op zondag 30 september 2012 21:49 schreef Esses het volgende:
[..]
Iedere dode strijder die door een CBU is geraakt is praktisch gezien weer een overlevende aan onze kant. Er zijn er alleen in de eerste 2 jaar al 600 p/j gebruikt. Lijkt mij duidelijk genoeg voor een schets dat ze wel degelijk gebruikt worden als "levensredder" (vooral dus bij een invasie praktisch). Blijft een laf wapen, maar heb daar geen problemen mee.
quote:Op zondag 30 september 2012 21:50 schreef thesystem het volgende:
[..]
Waar vind jij dat nummer dan? Tevens vind ik nergens een foto van een westers vliegtuig met een CBU eronder....wel GBU en Mk's...maar geen CBU
http://www.ipsnouvelles.be/news.php?idnews=1565quote:Tussen oktober 2001 en maart 2002 heeft het Amerikaanse leger in Afghanistan ongeveer 1.228 clusterbommen gedropt - zowat vijf procent van alle bommen die het in die periode heeft afgevuurd. Die bommen bevatten 248.056 bommetjes, weet het HRW-rapport. Dat is weliswaar veel minder dan de 61.000 clusterbommen met twintig miljoen bommetjes die Irak en Koeweit tijdens de Golfoorlog te verwerken kregen en ongeveer dertig procent minder dan de 1.765 bommen met 295.000 bommetjes die acht jaar later op Kosovo werden losgelaten.
Leuk...en waar zijn de bewijzen?quote:Op zondag 30 september 2012 21:53 schreef Esses het volgende:
[..]
[..]
http://www.ipsnouvelles.be/news.php?idnews=1565
Een website welke dus niet weet waar ze over praten..nieuwe technologieen zijn de WCBMD's....quote:In Afghanistan beperkte de VS het gebruik van clusterbommen meer dan vroeger en werd ook een nieuwe technologie gebruikt. Maar toch kon HRW vaststellen dat er ook in Afghanistan burgerslachtoffers vielen.
Zoals al gezegd, DAT ze ingezet worden zal me een worst wezen. Ze worden ingezet, ook in Afghanistan. Dat jij ze niet gezien hebt is wat anders. Dat er burgerslachtoffers bij vallen, heb je me daar over horen klagen? Dat er kinderen gebruikt worden om meuk op te ruimen? Hoor je me daar over klagen?quote:Op zondag 30 september 2012 21:57 schreef thesystem het volgende:
[..]
Leuk...en waar zijn de bewijzen?
Ik zie nog altijd geen fotos van CBU's onder vliegtuigen....
[..]
Een website welke dus niet weet waar ze over praten..nieuwe technologieen zijn de WCBMD's....
Tevens vallen er nu ook burger slachtoffers.....
Je weet ervan dat de taliban kinderen gebruikte om de PFM-1's op te ruimen en dat ze niet zo uitzagen om op speelgoed te lijken maar omdat ze cluster munitie waren? Even een kleine zij stap
Tevens geen laf wapen maar een wapen om een groot gebied te kunnen bestrijken
Ik vraag me af waar de HRW zijn cijfers vandaan heeft. Zeker als het gaat om niet geexplodeerde ordonance.quote:Op zondag 30 september 2012 21:53 schreef Esses het volgende:
[..]
[..]
http://www.ipsnouvelles.be/news.php?idnews=1565
Ah sine, worden ze ingezet of niet?quote:Op zondag 30 september 2012 22:01 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar de HRW zijn cijfers vandaan heeft. Zeker als het gaat om niet geexplodeerde ordonance.
Ze WERDEN ingezet tijdens het begin van de oorlog. Nu niet meer.quote:Op zondag 30 september 2012 22:00 schreef Esses het volgende:
[..]
Zoals al gezegd, DAT ze ingezet worden zal me een worst wezen. Ze worden ingezet, ook in Afghanistan. Dat jij ze niet gezien hebt is wat anders. Dat er burgerslachtoffers bij vallen, heb je me daar over horen klagen? Dat er kinderen gebruikt worden om meuk op te ruimen? Hoor je me daar over klagen?
Waarom laf?
Word offensief gebruikt en iedereen zit veilig weggestopt. Daarom waren bermbommen toch ook laf?
Ik weet niet of ze in Afgahnistan ingezet zijn, maar betwijfel het tensterkste. Dit omdat dit soort wapens gedacht zijn om rijdend materieel onschadelijk te maken (lees tanks). Ze zijn bv. in de golf oorlog (Operation Desert Storm) dan ook veelvuldig gebruikt.quote:Op zondag 30 september 2012 22:02 schreef Esses het volgende:
[..]
Ah sine, worden ze ingezet of niet?
In het begin van de oorlog, boeiend of het nu is of in het begin. Bij beiden is het nog steeds een laf wapen, immers je ziet elkaar niet oog in oog. Net als de GBU. Bij beiden is het doel doden, en zorgen dat de eigen mensen niet in gevaar komen.quote:Op zondag 30 september 2012 22:02 schreef thesystem het volgende:
[..]
Ze WERDEN ingezet tijdens het begin van de oorlog. Nu niet meer.
Nu alleen GBUs en MKs.
Kom maar eens met bewijs dat ze nu nog worden ingezet...fotos dus...geen vage website met wat HRW quotes
Ik zie meer bommen en vliegtuigen als wat jij je kan voorstellen esses en op geen enkele heb ik CBUs gezien....
Tevens worden GBUs gericht gebruikt en met een totaal ander doel als een IED. Maar dat wil en zal jij nooit snappen.
Bij een GBU ziet iemand altijd het doel omdat deze moet worden aangestraald of worden ingesteld. Dit gebeurd oa door een targeting pod of een laser pointer...Tevens zijn het ondersteuningswapens veelal of pinpoint strike wapens terwijl een IED lekker op de weg ligt te wachten tot er iets of iemand overheen rijdt....kan dus zowel een militair overtuig zijn of een civiele vrachtwagen....quote:Op zondag 30 september 2012 22:05 schreef Esses het volgende:
[..]
In het begin van de oorlog, boeiend of het nu is of in het begin. Bij beiden is het nog steeds een laf wapen, immers je ziet elkaar niet oog in oog. Net als de GBU. Bij beiden is het doel doden, en zorgen dat de eigen mensen niet in gevaar komen.
Of welk doel wil jij mij wijs gaan maken?
Bij een IED zit er meestal ook iemand met eye's on target. Het zijn pinpoint strike wapens. Ze worden gebeld als hun doel er boven rijd.quote:Op zondag 30 september 2012 22:07 schreef thesystem het volgende:
[..]
Bij een GBU ziet iemand altijd het doel omdat deze moet worden aangestraald of worden ingesteld. Dit gebeurd oa door een targeting pod of een laser pointer...Tevens zijn het ondersteuningswapens veelal of pinpoint strike wapens terwijl een IED lekker op de weg ligt te wachten tot er iets of iemand overheen rijdt....kan dus zowel een militair overtuig zijn of een civiele vrachtwagen....
Maar esses...ik lees al dat jij geen reet weet van oorlogsvoering maar dat kan ik je niet kwalijk nemen
Dat bedoel ik.....je gaat niet met de tijd mee esses....die dingen worden allang niet meer gebruikt omdat men nu jammers gebruikt tegen de command IED's... Zeker JOP gevolgd bij de o zo parate KMARquote:Op zondag 30 september 2012 22:08 schreef Esses het volgende:
[..]
Bij een IED zit er meestal ook iemand met eye's on target. Het zijn pinpoint strike wapens. Ze worden gebeld als hun doel er boven rijd.
Maarja, dat jij daar iets minder van weet, kan ik jou dan weer niet kwalijk nemen.
Bellen was even theoretisch bedoeld. Maar in het geval van gewoon oprijden gaan we het dus over landmijnen hebben.quote:Op zondag 30 september 2012 22:09 schreef thesystem het volgende:
[..]
Dat bedoel ik.....je gaat niet met de tijd mee esses....die dingen worden allang niet meer gebruikt omdat men nu jammers gebruikt tegen de command IED's...
Bij (de meeste) IEDs gaat het noch om wapens die enkel afgaan op contact, noch enkel afgaan doormiddel van telephonische ontstekking.quote:Op zondag 30 september 2012 22:08 schreef Esses het volgende:
[..]
Bij een IED zit er meestal ook iemand met eye's on target. Het zijn pinpoint strike wapens. Ze worden gebeld als hun doel er boven rijd.
Maarja, dat jij daar iets minder van weet, kan ik jou dan weer niet kwalijk nemen.
Een landmijn is veelal van metaal, de IED niet en wordt gemaakt van geimproviseerde materialen.quote:Op zondag 30 september 2012 22:10 schreef Esses het volgende:
[..]
Bellen was even theoretisch bedoeld. Maar in het geval van gewoon oprijden gaan we het dus over landmijnen hebben.
Of de deurbel of de of dequote:Op zondag 30 september 2012 22:10 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Bij (de meeste) IEDs gaat het noch om wapens die enkel afgaan op contact, noch enkel afgaan doormiddel van telephonische ontstekking.
Er zijn genoeg landmijnen waarvan enkel de shrapnel metaal bevat, en dan heb ik het over zowel anti personeels als anti tank mijnen.quote:Op zondag 30 september 2012 22:11 schreef thesystem het volgende:
[..]
Een landmijn is veelal van metaal, de IED niet en wordt gemaakt van geimproviseerde materialen.
Tevens, zoals nu al tig keer duidelijk gemaakt is de landmijn gebiedsontzegging of defensieve oorlogsvoering.
De IED werkt veelal met een pressureplate of een plunger ontsteker.
Ja, daarom zijn er bepaalde fabrikanten meester in het maken van landmijnen van plastic! Nu snap ik hem! Omdat die zoveel beter zijn.quote:Op zondag 30 september 2012 22:11 schreef thesystem het volgende:
[..]
Een landmijn is veelal van metaal, de IED niet en wordt gemaakt van geimproviseerde materialen.
Tevens, zoals nu al tig keer duidelijk gemaakt is de landmijn gebiedsontzegging of defensieve oorlogsvoering.
De IED werkt veelal met een pressureplate of een plunger ontsteker aangezien radio conrolled te makkelijk te jammen is.
Dat klopt, zoals ons "inktpotje"quote:Op zondag 30 september 2012 22:12 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Er zijn genoeg landmijnen waarvan enkel de shrapnel metaal bevat, en dan heb ik het over zowel anti personeels als anti tank mijnen.
Dan kan jij dus wel meepraten, welkom.quote:Op zondag 30 september 2012 22:15 schreef MaryMouse het volgende:
Wat een discussie. Ja, alles van begin tot nu gelezen.
Correct me if I'm wrong.quote:Op zondag 30 september 2012 22:15 schreef Esses het volgende:
[..]
Dan kan jij dus wel meepraten, welkom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |