wat is in Havana een beetje een centrale punt, zoals de Dam in Amsterdam.quote:Op zondag 30 september 2012 19:10 schreef Attitude het volgende:
jij hebt wel veel vragen heheb ik daar niet gehad ( januari dit jaar ) hooguit 5 minuten regen in 16 dagen. temperatuur is tussen ( bij ons ) 33 - 38 graden. avonds wordt koeler, sommigen hadden het koud en moesten extra dekens hebben.
Wikitravel nog niet ondekt?quote:Op zondag 30 september 2012 20:19 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
wat is in Havana een beetje een centrale punt, zoals de Dam in Amsterdam.
Alsje Nog vragen?quote:
is dat ook vlakbijquote:Op zondag 30 september 2012 21:50 schreef Attitude het volgende:
Cebtrale punt... ik zou zeggen, Plaza Vieja, een grote plein. Van daaruit kun je 3 of 4 straten inlopen en die leiden wel ergens naar toe.
Calle Obisbo kemn ik niet. Malecon Boulevard ligt aan water en plaza vieja in ongeveer midden van centrum. je moet het zo zien: sta je op het plein met je gezicht in de irchting van de zee, dan zie je de kerk, de beuno social club en loop je die straat in ( die gaat naar malecon boulevard ( duurt 15 minuuten ) maar onderweg kom je oude gebwouen tegen die onderhouden zijn door unesco. neem je een zijstraatje dan kom je bij museum la revolution. loop je door dan kom je in oude gedeelte van havana terecht en je komt vanazelf bij malecon boulevard. geloof me, je kunt in havana alles lopen doen. geen probleem. deden we daar ook.quote:Op zondag 30 september 2012 21:55 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
is dat ook vlakbij
Calle Obisbo?
Malecon?
quote:Op zondag 30 september 2012 22:00 schreef Attitude het volgende:
[..]
Calle Obisbo kemn ik niet. Malecon Boulevard ligt aan water en plaza vieja in ongeveer midden van centrum. je moet het zo zien: sta je op het plein met je gezicht in de irchting van de zee, dan zie je de kerk, de beuno social club en loop je die straat in ( die gaat naar malecon boulevard ( duurt 15 minuuten ) maar onderweg kom je oude gebwouen tegen die onderhouden zijn door unesco. neem je een zijstraatje dan kom je bij museum la revolution. loop je door dan kom je in oude gedeelte van havana terecht en je komt vanazelf bij malecon boulevard. geloof me, je kunt in havana alles lopen doen. geen probleem. deden we daar ook.
Ja, had het via reisorganisatie laten regelen (FOX Vakanties)quote:Op zondag 30 september 2012 11:05 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
had jij je visum van te voren al? (in Nederland)
Bij ons was het wel wat drukkerquote:Op zondag 30 september 2012 13:01 schreef Attitude het volgende:
[..]
We hadden een lege douane, ons vliegtuig was op dat moment de enige die geland was. en we stonden rechts naast de rij voor de crew en vip. daar mochten we ook langs. heeft iets van 15 - 2-0 minuten gekost. hadden alleen europanen in de rij dus dan gaat het sneller. ( als je in de rij gaat staan met mensen uit india bv dan duurt het langer )
Vanaf daar is alles wat je wil zien in Havana centrum centraal te bereiken in 15 minuten. Twee dagen rondlopen en je ziet allesquote:Op zondag 30 september 2012 22:00 schreef Attitude het volgende:
[..]
Calle Obisbo kemn ik niet. Malecon Boulevard ligt aan water en plaza vieja in ongeveer midden van centrum. je moet het zo zien: sta je op het plein met je gezicht in de irchting van de zee, dan zie je de kerk, de beuno social club en loop je die straat in ( die gaat naar malecon boulevard ( duurt 15 minuuten ) maar onderweg kom je oude gebwouen tegen die onderhouden zijn door unesco. neem je een zijstraatje dan kom je bij museum la revolution. loop je door dan kom je in oude gedeelte van havana terecht en je komt vanazelf bij malecon boulevard. geloof me, je kunt in havana alles lopen doen. geen probleem. deden we daar ook.
vetquote:Op zondag 30 september 2012 22:26 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Vanaf daar is alles wat je wil zien in Havana centrum centraal te bereiken in 15 minuten. Twee dagen rondlopen en je ziet alles
Daarna erop uit trekken! Miramar ook zeker eens bekijken!
Je ziet de enorm luxe en dure clubs uit de jaren 50, maar dan helemaal in een verlaten en vervallen staat, maar je kan zo de pracht en praal in je hoofd erbij denken
Bij ons was het veel minder druk haha.... iets met snel lopen uit vliegtuig.. wil nog wel helpenquote:Op zondag 30 september 2012 22:21 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ja, had het via reisorganisatie laten regelen (FOX Vakanties)
[..]
Bij ons was het wel wat drukker
[ afbeelding ]
En dit was het eerste wat we zagen
[ afbeelding ]
Nederland moest voetballen op het WK en ze waren net begonnen
2006 alweerquote:Op zondag 30 september 2012 22:31 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
vetwanneer was jij in Cuba, hoe lang, en wat heb je behalve Havana nog meer gezien?
vet man, ik ga maar voor een week, maar ik hoop naast Havana nog een aantal andere plaatsen te zien.quote:Op zondag 30 september 2012 22:42 schreef Adolecens het volgende:
[..]
2006 alweer
We zijn 3 weken geweest, eerste 2 dagen in Havana rondgereden in zo'n old timer met prive chauffeur en gids, daarna met een mini-van met die twee naar Vinales voor 2 dagen, toen weer 3 dagen in Havana, één dag voor ons zelf, Twee dagen nog met de chauffeur en gids.
Toen stond er een auto voor ons klaar en zijn we 2100 kilometers met z'n tweetjes het eiland rond gaan rijden.
• Cienfeugos
• Trinidad
• Camaguey
• Santiago de Cuba
• Baracoa
• Guadalavaca
• Holguin
• Amsterdam
Mijn zusje zit er nu toevallig, die zit alleen 10 dagen in Varadero.. Dat vind ik wel wat zonde als je naar zo'n land gaat..quote:Op zondag 30 september 2012 22:55 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
vet man, ik ga maar voor een week, maar ik hoop naast Havana nog een aantal andere plaatsen te zien.
idd Varadeiro beschouw ik niet eens als Cuba, maar ieder zijn ding.quote:Op zondag 30 september 2012 22:56 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Mijn zusje zit er nu toevallig, die zit alleen 10 dagen in Varadero.. Dat vind ik wel wat zonde als je naar zo'n land gaat..
Wat ga jij doen?
het is niet zo dat ik zsm de toer. attracties wil doen en dan Havana gezien heb (alles afstrepen), ik wil ook een beetje kunnen relaxen, rondslenteren. en ik ga niet naar de malecon om de malecon of de muur zelf te zien, maar gewoon een beetje mensen kijkenquote:Op zondag 30 september 2012 23:04 schreef Attitude het volgende:
als je morgens vroeg opstaat dan kun je havana makkelijk in 2 dagen doen. daar heb je echt geen 4 dagen voor nodig. en mocht je besluiten om met dolfijen te zwemmen, dat kan in cienfuegos...
Ik zou dan niet zo lang in Havana blijven.Santa Clara zijn wij niet geweest, lag niet goed genoeg op de route, we zijn wel in Santiago bij de begraafplaats geweest en bij de oude Bacardi fabrieken (nu Havana rum (Ja de Havana rum komt uit Santiagoquote:Op zondag 30 september 2012 23:01 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
idd Varadeiro beschouw ik niet eens als Cuba, maar ieder zijn ding.
nog geen idee man, heb me nog niet ingelezen, maar sowieso alle toeristische attracties in Havana en natuurlijk op de Malecon lopen. verblijven in Casas Particular en 'k hoop een beetje salsa te leren/dansen.![]()
Naast Havana dacht ik aan Santa Clara voor Che Guevara en de hele geschiedenis.. nog een paar stadjes met de Viazul bus, maar weet nog niet welke, heb ook maar een week, waarvan ik er toch wel 4 dagen in Havana wil doorbrengen. Ik dacht ook nog aan Isla de Juventud of zoiets, maar dat zien we dan wel, heb nog geen idee hoe ver dat van Havana ligtgaat wel leuke tijd worden
Varadero is zó géén Cuba..quote:Op zondag 30 september 2012 23:02 schreef Attitude het volgende:
Als je 1 week heb, moet je vooraf goede planning maken...
Adolecens, blijft ze hele tijd in varadero? lijkt me zonde... er is zoveel te zien daar en varadero geeft niet een goed beeld van cuba weer...
snap ik ook, dat deden wij ook op onze gemak, alleeen alles ligt dicht bij elkaar en je bent er zo en we hadden alles gezien en nog hadden we tijd over om in zwembad te zwemmen en salsales te nemen.... ik denk dat je het zelf moet ondervinden als je daar bentquote:Op zondag 30 september 2012 23:06 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
het is niet zo dat ik zsm de toer. attracties wil doen en dan Havana gezien heb (alles afstrepen), ik wil ook een beetje kunnen relaxen, rondslenteren.
bedoel je de begraafplaats van Che? die ligt in Santa Clara toch?quote:Op zondag 30 september 2012 23:06 schreef Adolecens het volgende:
Ik zou dan niet zo lang in Havana blijven.Santa Clara zijn wij niet geweest, lag niet goed genoeg op de route, we zijn wel in Santiago bij de begraafplaats geweest en bij de oude Bacardi fabrieken (nu Havana rum (Ja de Havana rum komt uit Santiago))
Ja dat was duur.. zowat duuurste uitgave van hele reis maar het was waard en hoeveel mensen kunnen dat nou zeggenquote:Op zondag 30 september 2012 23:07 schreef Adolecens het volgende:
Met dolfijnen zwemmen hebben wij in Guardalavaca gedaan
Wel knetterduur ook weer
Let op de Jineterasquote:Op zondag 30 september 2012 23:06 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
het is niet zo dat ik zsm de toer. attracties wil doen en dan Havana gezien heb (alles afstrepen), ik wil ook een beetje kunnen relaxen, rondslenteren. en ik ga niet naar de malecon om de malecon of de muur zelf te zien, maar gewoon een beetje mensen kijken
Die ligt in Santa ja, maar de begraafplaats in Santiago is echt bijzonder!quote:Op zondag 30 september 2012 23:10 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
bedoel je de begraafplaats van Che? die ligt in Santa Clara toch?
Die hele vakantie was de de duurste in mijn levenquote:![]()
Op zondag 30 september 2012 23:10 schreef Attitude het volgende:
[..]
Ja dat was duur.. zowat duuurste uitgave van hele reis maar het was waard en hoeveel mensen kunnen dat nou zeggen
ben zelf 2 dagen in varadero geweest, nbadeel van groepsreis, maar zag daar n bord staan met uitjes erop.. allemaal stuk duurder dan als je zelf op eigen houtje heen gaat. maa ja, ik denk dat je zus straks wil zeggen dat ze in cuba is geweest.....
Met foto's maken sowieso kan je problemen krijgen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 12:54 schreef Attitude het volgende:
We hadden geen last van de agenten daar. Ze hebben ons af en toe geholpen om de weg terug te vinden inaar het hotel. Dat was vooral avodns. Overdag in Havana had je die gekleurde huizen ter herkenning maar avonds werd het moeilijker... Onze begeleider daar, een echte cubaan die nederlands sprak, zei dat het niet verstandig was om foto's te maken van de agenten.. sommige hebben daar moeite mee..
In de oude bacardi fabrieken mag dan wel havana worden gemaakt, het is toch niet de originele bacardi.quote:Op zondag 30 september 2012 23:06 schreef Adolecens het volgende:
Weet niet hoe het met mobiel bellen zit nu, maar toen was het redelijk prijzig
Voorbeeldje van een mobiel gesprek naar een vast nummer in NL
5-jul 15:48 6:31 CUBA 31xxxxxxx ¤ 27,30
[..]
Ik zou dan niet zo lang in Havana blijven.Santa Clara zijn wij niet geweest, lag niet goed genoeg op de route, we zijn wel in Santiago bij de begraafplaats geweest en bij de oude Bacardi fabrieken (nu Havana rum (Ja de Havana rum komt uit Santiago))
[..]
Varadero is zó géén Cuba..Weet niet precies of ze er ook echt op uit gaat, zal wel wat van die georganiseerde tripjes in de buurt zijn.
Nergens last daarvan gehad. Alleen bij de sigarenfabrieken werd het echt ten strengste verboden... Voor de rest hebben wij veel en vrolijk geklikt!! Ook van een quinceanera (sweet 15) veel foto's gemaakt....quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Met foto's maken sowieso kan je problemen krijgen.In Havana zag ik een mooie vervallen wijk (niet La Habana Vieja, maar meer Soviet-stijl) en wilde daar foto's maken, maar mocht niet van oom agent.
Buiten Havana maakte ik foto's van een tabakgroeierij en het hoofd van het dorpje kwam me vertellen dat ze het rolletje wel uit m'n camera zou halen als ze me foto's zou zien schieten. Ik had ondergetekende formulieren nodig van 3 verschillende instanties om daar foto's te mogen maken. Hoe ze omgaan met geheugenkaartjes weet ik niet, maar die had ik al verwisseld natuurlijk. "Ik heb nog geen foto's gemaakt, je was net op tijd; ik wist het niet dankje."
Ik heb overal gewoon foto's gemaakt, geen enkel probleem mee gehad.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Met foto's maken sowieso kan je problemen krijgen.In Havana zag ik een mooie vervallen wijk (niet La Habana Vieja, maar meer Soviet-stijl) en wilde daar foto's maken, maar mocht niet van oom agent.
Buiten Havana maakte ik foto's van een tabakgroeierij en het hoofd van het dorpje kwam me vertellen dat ze het rolletje wel uit m'n camera zou halen als ze me foto's zou zien schieten. Ik had ondergetekende formulieren nodig van 3 verschillende instanties om daar foto's te mogen maken. Hoe ze omgaan met geheugenkaartjes weet ik niet, maar die had ik al verwisseld natuurlijk. "Ik heb nog geen foto's gemaakt, je was net op tijd; ik wist het niet dankje."
In varadero met dolfijnen gezwommen, die zwemmen in een mangrove, aparte setting.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:03 schreef Funkel het volgende:
Schop!! Gaan er dit jaar weer fokkers naar Cuba? Ik ga begin juli, autorondreis langs Havana-Viñales-Terrazas-Soroa-Cienfuegos-Trinidad-Santa Clara en tenslotte nog 2 dagen relaxen in Varadero.. Iemand tips, mustsee's, do's & don'ts? Waar is het bv het leukst om met dolfijnen te zwemmen?
Wij hadden 2 jaar geleden een erg goedkope vlucht met air canada, midden in het hoogseizoen betaalde wel 700 euro voor een ticket meende ik. route (Brussel - montreal - toronto - havana)quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:16 schreef Ethanolic het volgende:
Even een schopje.
Iemand tips voor de meest voordelige tickets (ben een student)? Weet iemand hoeveel een huurauto daar per dag kost?
Dan kom ik op vliegen met Aeroflot uit, overstappen op Moskouquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 11:40 schreef Kruitdampje het volgende:
[..]
Wij hadden 2 jaar geleden een erg goedkope vlucht met air canada, midden in het hoogseizoen betaalde wel 700 euro voor een ticket meende ik. route (Brussel - montreal - toronto - havana)
Je kan denk ik het beste bij skyscanner kijken.
Pfff dan moet je een kleine 14 a 15 uur? in een vliegtuig vol russen zitten....ik zou iets anders kiezenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:38 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Dan kom ik op vliegen met Aeroflot uit, overstappen op Moskou![]()
Oh heerlijk! In 2009 ben ik een weekje in Cuba geweest, standplaats Varadero en uitstapjes naar Havanna plus omgeving. Schitterend land, mooie mensen. Moet er gauw weer eens heen.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:03 schreef CoExist het volgende:
Vanmiddag een 18-daagse individuele rondreis Cuba geboekt! Beginnen in Holguin en dan westwaarts naar Havanna. Aansluitend nog 4 relaxdagen All-Inclusive in Varadero.
Heb er zin in man! Ga me nog ff lekker inlezen over Cuba.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 23:04 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Oh heerlijk! In 2009 ben ik een weekje in Cuba geweest, standplaats Varadero en uitstapjes naar Havanna plus omgeving. Schitterend land, mooie mensen. Moet er gauw weer eens heen.
Ga dan alsjeblieft niet weer naar Varadero. Wat een pauperplaats is dat. Gewoon rondreizen, dan maak je het echte Cuba mee.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 23:04 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Oh heerlijk! In 2009 ben ik een weekje in Cuba geweest, standplaats Varadero en uitstapjes naar Havanna plus omgeving. Schitterend land, mooie mensen. Moet er gauw weer eens heen.
Volledig mee eens....wat een teleurstelling is dat zegquote:Op zondag 2 februari 2014 07:34 schreef Funkel het volgende:
[..]
Ga dan alsjeblieft niet weer naar Varadero. Wat een pauperplaats is dat. Gewoon rondreizen, dan maak je het echte Cuba mee.
Hier ben ik ook benieuwd naar..quote:Op maandag 14 april 2014 16:10 schreef Rnnz het volgende:
*kickje*
Ik zit er aan te denken om tijdens m'n trip naar Mexico ook Cuba aan te doen. Zit alleen met twee vragen, waarvan ik de antwoorden niet zo snel konden vinden hier zo.
1) Is het een probleem om na het bezoeken van Cuba, de VS in te komen (in transit terug naar NL)? Ik heb wel eens verhalen gehoord dat de Amerikaanse douane moeilijk kan doen, maar geldt dit ook voor (Nederlandse) toeristen?
2) Zijn er een beetje backpackers/andere reizigers te vinden in Cuba om mee op te trekken? Ik neem aan minder dan in andere landen, maar het zou fijn zijn om toch een beetje contact te hebben met anderen gezien ik alleen reis (en er geen hostels zijn voor zover ik heb gezien).
Zuid Amerika is nogal groot dus Chile v Bolivia is een enorm verschil.quote:Op maandag 21 april 2014 11:09 schreef electronique het volgende:
[..]
Hier ben ik ook benieuwd naar..
Verder: hoe duur is Cuba? En dan met name in vergelijking met de rest van zuid-amerika?
In sommige hotels met Visa of MasterCard.quote:Op maandag 21 april 2014 23:39 schreef Travel. het volgende:
Even volgen hoor, ook deze zomer naar Cuba. Hoe zit dat nou met geld opnemen wat niet kan?
Ja, maar die hotels zijn al betaald. Ik bedoel echt om cash geld te pinnen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 00:15 schreef Individual het volgende:
[..]
In sommige hotels met Visa of MasterCard.
Geld opnemen moest met die kaarten en dat kan vaak in de grotere hotels. Ik verbleef er niet in hotels, maar daar haalde ik wel cash.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:56 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ja, maar die hotels zijn al betaald. Ik bedoel echt om cash geld te pinnen.
Mwoah, vind die haat op Varadero beetje ovedreven.quote:Op zondag 2 februari 2014 07:34 schreef Funkel het volgende:
[..]
Ga dan alsjeblieft niet weer naar Varadero. Wat een pauperplaats is dat. Gewoon rondreizen, dan maak je het echte Cuba mee.
'land' . Je hebt het pauper Varadero gevonden en een toeristische stad. Was gewoon naar het oosten en zuiden geweest als je echt wat van het land en de mensen wilde zien.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 23:04 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Veel veranderd dus, in de meeste steden wel pinautomaten gezien!quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:55 schreef Individual het volgende:
[..]
Geld opnemen moest met die kaarten en dat kan vaak in de grotere hotels. Ik verbleef er niet in hotels, maar daar haalde ik wel cash.
Verwacht er geen pinautomaten, hoewel dingen veranderen en het is alweer een paar jaar terug dat ik er was.
Ik had alleen een vlucht, wat cash bij me en verder niets.
We waren te kort in Cuba om het oosten en zuiden te bezoeken. Dat is het plan voor de volgende keer, want die komt er zeker.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:06 schreef Travel. het volgende:
[..]
'land' . Je hebt het pauper Varadero gevonden en een toeristische stad. Was gewoon naar het oosten en zuiden geweest als je echt wat van het land en de mensen wilde zien.
Zie mijn post hier: TRV / Cuba deel 3quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:05 schreef Mazou het volgende:
Leuk! Ik ga in december 2 weken en sluit ook af in Varadero. Wat heb je allemaal bezocht? En heb je nog tips?
Hotels... Waaronder enkele 4 sterren. *schaam*quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:22 schreef Mazou het volgende:
Mja, ik hoor het meer over Varadero maar ik wil aan het einde ook gewoon een paar dagen op m'n gat zitten met een cocktail. Ik snap dat dat niet het echte Cuba is.
Maar klinkt goed! Nu krijg ik er ook steeds meer zin in.
Verbleef je in hotels of casa particulares?
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:38 schreef manifold het volgende:
Vraagje: misschien is het al ergens genoemd in één van de vorige delen, maar waarom kun je op expedia en ebookers geen vluchten naar Cuba vinden? Is dat omdat het Amerikaanse sites zijn?
Ik ben op zoek naar een site waar ik prijzen voor vlucht + huurauto als combi kan vinden. iemand ervaringen?
Ik zat net te kijken maar zie het inderdaad ook niet staan. Maar volgens mij vloog arke als enige naar Cuba. (rechtsstreeks op de heenweg dan)quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:38 schreef manifold het volgende:
Vraagje: misschien is het al ergens genoemd in één van de vorige delen, maar waarom kun je op expedia en ebookers geen vluchten naar Cuba vinden? Is dat omdat het Amerikaanse sites zijn?
Ik ben op zoek naar een site waar ik prijzen voor vlucht + huurauto als combi kan vinden. iemand ervaringen?
Indirect vind ik ook geen probleem, maar ook die vluchten kun je niet vinden. Havana bestaat gewoon niet als bestemming daar. Heb jij alternatieven voor vlucht + auto combi?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:40 schreef Travel. het volgende:
[..]
[..]
Ik zat net te kijken maar zie het inderdaad ook niet staan. Maar volgens mij vloog arke als enige naar Cuba. (rechtsstreeks op de heenweg dan)
Donderdag 9 Oktober 2014 CheapTickets klanten beoordelen deze airline met een 6,6quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:45 schreef manifold het volgende:
[..]
Indirect vind ik ook geen probleem, maar ook die vluchten kun je niet vinden. Havana bestaat gewoon niet als bestemming daar. Heb jij alternatieven voor vlucht + auto combi?
Is het überhaupt wel verstandig om nu te gaan in het orkaan seizoen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:09 schreef kalinhos het volgende:
Kleine schop. Ik ga over 10 dagen voor 3 weken naar Cuba. Ik ben nu ff de randzaken aan het voorbereiden en heb reeds:
- toeristenkaart
- engelse verklaring reis- en zorgverzekering aangevraagd
mis ik nog iets?
Ben aan het kijken wat we gaan doen. Wil 2-3 dagen Havana, en vanaf dan óf een auto huren of met een bus het eiland wat rondcrossen.
Ik zou een cursus banden verwisselen even oefenen dan.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:59 schreef kalinhos het volgende:
Nja tickets zijn geboekt en betaald, 5 maanden terug al, dat ga ik nu niet meer cancellen he
Ik ben qua auto's echt a-technisch, maar kzal er aan denken.
Hmm. zie dat auto's huren sowieso al duur is en dan ook nog t risico op gedoe --> ik denk dat ik fijn een bus pak.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:23 schreef CoExist het volgende:
[..]
Ik zou een cursus banden verwisselen even oefenen dan.
Er zijn trouwens genoeg behulpzame Cubanen die je voor een paar CUC weer op weg helpen.
Mocht je wat ruimte over hebben in je backpack/koffer neem dan wat zeepjes en balpennen mee. Je maakt de lokale bevolking er erg gelukkig mee!
Ik ben zelf een backpacker. Goedequote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:31 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hmm. zie dat auto's huren sowieso al duur is en dan ook nog t risico op gedoe --> ik denk dat ik fijn een bus pak.
Zeepjes etc is wel goede tip, geloof dat ik 23kg mag meenemen maar als t 13 is, is 't veel
Wat is sowieso handiger, backpack of koffer?
Ja dat is wel het plan.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:05 schreef CoExist het volgende:
[..]
Ik ben zelf een backpacker. Goede
rugtassen zijn lichter dan koffers.
Sommige straten in steden of dorpen lenen zich ook niet voor de wieltjes van V&D Prijzencircus koffers.
Ik heb naar Cuba zeker 300 balpennen en 200 sachets shampoo en andere cosmetica mee genomen. En ben ze allemaal kwijt geraakt.
Ga je van west naar oost reizen?
Investeren in een degelijke backpack. Kost een paar centen maar je hebt er jaren lang plezier van. Ik gebruik zelf alles van Lowe Alpine.quote:Op maandag 3 november 2014 14:56 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja dat is wel het plan.
Die pennen he. Misschien een rare vraag he, maar ga je gewoon ergens op een plein die pennen uitdelen of wat?
Backpack twijfel ik nog steeds over. Is idd in sommige gevallen praktischer, maar kvind 't ook wel chill om niet steeds die hele bp overoop te moeten halen als ik iets nodig heb (mijne kan alleen aan de bovenkant open).
Waar kan ik 't beste geld wisselen, of wat voor geld? Kan ik 't beste US dollars meenemen, of euro's? Ik moet het allemaal pinnen van mijn australische rekening (soort van vakantie spaarpotje) dus ik verlies sws al iets qua wisselkoers. Had begrepen dat je in Cuba niet echt veel kunt pinnen.
Wat een geregel op voorhand trouwensZO Azië was wat dat betreft toch stukken simpeler, gewoon je vliegticket boeken en alles komt goed.
edit: Ohja! Kan je ook gewoon makkelijk als toerist een (iphone) simcardje kopen? Geen idee of ik veel ga bellen maar volgens mij kan eht nooit kwaad 'm te hebben
Het meeste wat CoExist zegt, ben ik het mee eens.quote:Op maandag 3 november 2014 15:49 schreef kalinhos het volgende:
Backpack heb ik al een aantal jaar, punt is alleen dat ik twijfel of ik 'm meeneem. Niet of ik er een moet kopen.
Euro's dus, dat is goed te weten. Autohuur sla ik over denk ik. Ik hoor van iedereen dat de bus-maatschappijen ook prima zijn, en hoe chill ik eigen vervoer ook vind, heb ik eigenlijk geen zin om me bezig te gaan houden met speciale benzine, gaten in de weg, eventuele lekke banden en nog dat je met een auto altijd een soort risico loopt. Toch bedankt in ieder geval.
Ik heb zelf gedoken dus in de Varkensbaai, echt geweldig, ook door de historische context. Maria La Gorda ook geweest maar het duikcentrum was brak en dus alleen gesnorkeld daar.quote:Op maandag 3 november 2014 16:13 schreef kalinhos het volgende:
Ehm, qua bezienswaardigheden heb ik me daar echt nog nauwelijks in verdieptIk weet dat in 't westen zijn de tabaksplantages? En ik heb idd ook gehoord dat je op bepaalde plekken mooi kan duiken. Nu heb ik zelf gelukkig al mijn open water, probleem is alleen dat degene met wie ik ga iets van een lichamelijk ding heeft dattie niet echt kan gaan duiken. Nja dan moet hij zich maar even een uurtje zelf vermaken want duiken staat ook sowieso wel op de lijst.
Dat lijkt me genoeg. Houd er rekening mee dat Cuba niet goedkoop is.quote:Verder, tsja? Ik heb 20 dagen en heb een budget van ong $2200/1600¤ , dan moet je best wat mooie plekken kunnen zien en dingen kunnen doen.
Cuba is hartstikke toeristisch dus dat maakt niet zoveel uit. Al is elk land in Latijns-Amerika leuker als je de taal wel (een beetje) spreekt, maar echt een must voor Cuba is het niet.quote:ik spreek trouwens amper spaans. Als het heel langzaam gaat kan ik 't een beetje volgen, maar ook echt maar een beetje. Dat wordt nog eenuitdaging
Cuba is echt extreem veilig!quote:Op maandag 3 november 2014 17:14 schreef kalinhos het volgende:
Dank dankCursus Spaans stond wel op de planning voor de afgelopen 10 weken maar kwam er achteraf echt niet aan toe ivm werk-examens.
Wachtrijen qua geld vind ik niet zo'n enorm probleem, het is meer dat ik het idee om mn hele budget mee te nemen in cash niet zo fijn vind. Ik weet, verschillende plekken in je bagage, etc, maar toch moet je er continu aan denken. Ik heb zelf 1 NL bankpas (waar ik dus niks aan heb), 1 creditcard en 1 australische pin/creditcard (wel Mastercard) dus het zou op zich dan moeten lukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |