Zal waarschijnlijk niets mee mis zijn, even afgezien dat het gewoon kweekzalm isquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:10 schreef Leandra het volgende:
Toevallig was ik een paar weken geleden verbaasd dat de kipsalade duurder was dan de zalmsalade (kip: 2,69 zalm: 1,79), dat verschil zal ook wel snel weg zijn.
M'n lief heeft die biologische zalm vanmorgen wel gekocht trouwens.
Is niet nodig als het niet bij foppen uit het besmette tijdperk vandaan komt. In principe zou je zelfs de besmette zalm kunnen eten zolang je die maar goed gaar maakt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 08:26 schreef Ludd het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zie net dat ik in mijn vriezer ook nog pak gerookte zalm heb, was ik al vergeten. Ik denk dat ik deze toch maar weg gooi.
Neen, verhitten dood wel de bacterie, maar de gifstoffen (waar je ziek van wordt) nietquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:31 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Is niet nodig als het niet bij foppen uit het besmette tijdperk vandaan komt. In principe zou je zelfs de besmette zalm kunnen eten zolang je die maar goed gaar maakt.
Het komt wel van foppen, met het nummer wat besmet zou kunnen zijn. Had vorige keer 2 pakjes gekocht, en een in de vriezer gestopt. Van de vorige ben ik ook niet ziek geworden.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:31 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Is niet nodig als het niet bij foppen uit het besmette tijdperk vandaan komt. In principe zou je zelfs de besmette zalm kunnen eten zolang je die maar goed gaar maakt.
Wil je voor die paar euro het risico lopen?quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:33 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het komt wel van foppen, met het nummer wat besmet zou kunnen zijn. Had vorige keer 2 pakjes gekocht, en een in de vriezer gestopt. Van de vorige ben ik ook niet ziek geworden.
Is dat voldoende om ziek van te worden dan? Ik had altijd begrepen dat het pas gevaarlijk wordt als de bacterie ongehinderd kan voortplanten in je lichaam....quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neen, verhitten dood wel de bacterie, maar de gifstoffen (waar je ziek van wordt) niet
Ligt er aan hoever de bacterie zich heeft kunnen vermenigvuldigen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:35 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Is dat voldoende om ziek van te worden dan? Ik had altijd begrepen dat het pas gevaarlijk wordt als de bacterie ongehinderd kan voortplanten in je lichaam....
Het gaat niet eens om euro's. Je kunt gewoon je geld terugkrijgen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wil je voor die paar euro het risico lopen?
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 08:22 schreef nowkia het volgende:
[..]
Dus als je een ei goed schoonmaakt dan is het in principe veilig?
Niet dat Wiki nu een bron is, maar onder de link van Pietverdriet lees ik dus dat dit absoluut niet veilig zou zijn:quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 23:37 schreef Kees22 het volgende:
Oh, en een besmetting van salmonella zit op de buitenkant van de eieren. De binnenkant is steriel!
Ik zou eerst naar de datum kijken. Als die van vóór de uitbraak is, gewoon eten. Of eventueel goed verhitten.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 08:26 schreef Ludd het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zie net dat ik in mijn vriezer ook nog pak gerookte zalm heb, was ik al vergeten. Ik denk dat ik deze toch maar weg gooi.
OK. Ik trek mijn stelling in!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 12:54 schreef Sessy het volgende:
[..]
[..]
Niet dat Wiki nu een bron is, maar onder de link van Pietverdriet lees ik dus dat dit absoluut niet veilig zou zijn:
"Eieren kunnen zowel binnen als buiten de schaal de Salmonella bacterie meedragen. Binnen de schaal bevindt de Salmonella bacterie zich vooral in het eigeel. Het gaat dan meestal om een specifieke stam Salmonella enteritidis, die in staat is om te overleven in de eierstokken (ovaria) of eileiders (oviducten) van de kip en zich in het eigeel kan vestigen voordat het ei wordt gevormd."
Een iets meer betrouwbare bron, centrum for disease control: http://www.cdc.gov/nczved(...)monella_enteritidis/
"However, unlike Salmonella infections from eggs in past decades, the epidemic that started in the 1980s and continues to cause illnesses today is due to SE being inside of intact grade A eggs with clean shells. The reason is that SE can silently infect the ovaries of healthy appearing hens and contaminate the inside of eggs before the shells are formed."
Correctie: het doden van de bacteriën door verhitting boven 70 graden voorkomt besmetting.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neen, verhitten dood wel de bacterie, maar de gifstoffen (waar je ziek van wordt) niet
Maar niet het ziek worden. Besmetting is het verspreiden en verder uitbreiden van de bacteriequote:Op zondag 14 oktober 2012 00:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Correctie: het doden van de bacteriën door verhitting boven 70 graden voorkomt besmetting.
Wel in het geval van letselschade zoals voedselvergiftiging. Maar de schade is minimaal.quote:Op zaterdag 29 september 2012 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Schadeclaim indienen bij het bedrijf. Jammer dat het in NL niet toegestaan is no cure no pay advocatuur te bedrijven.
Niet als je vrouw dood gaan als gevolg van haar maaltijdsalade.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Wel in het geval van letselschade zoals voedselvergiftiging. Maar de schade is minimaal.
Ja, maar jij stelde dat mensen ziek worden van het toxine, dat ook aanwezig blijft na doden van de bacterie.quote:Op zondag 14 oktober 2012 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar niet het ziek worden. Besmetting is het verspreiden en verder uitbreiden van de bacterie
Of verlies van omzet als gevolg van ziekte.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Wel in het geval van letselschade zoals voedselvergiftiging. Maar de schade is minimaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |