Elke dag bij ontbijt! 's Middags of s' avonds die pickwick herfstthee.quote:
Nee, dat is een PvdA tikquote:Op vrijdag 28 september 2012 21:17 schreef Chinless het volgende:
Thee is voor mannen liefhebbers! TS is gay!
Nee TS heeft geen waterkoker en zoekt emotionele steunquote:Op vrijdag 28 september 2012 21:17 schreef Chinless het volgende:
Echt de meest smerige groene thee die ik op hebquote:
Dit topic gaat over thee! Open je eigen topic maar.quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:14 schreef TechnoXXL het volgende:
Het is herfst dus er kan weer een hoop thee gemaakt worden
[ afbeelding ]
Dit is trouwens rooibos voor diegene die denken dat het early gray is of iets dergelijks.
Rooibos is ook theequote:Op vrijdag 28 september 2012 22:37 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Dit topic gaat over thee! Open je eigen topic maar.
Nee joh, rooibos is geen thee. Komt geen thee aan te pas.quote:
Muntthee is dan ook geen thee. Thee= warm water met een getrokken extract van iets.quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:45 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nee joh, rooibos is geen thee. Komt geen thee aan te pas.
Caramelised Pear is mijn favoriet. Hoog bovenaan!quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:57 schreef Paul het volgende:
Ik vind groene thee variatie wel lekker
[ afbeelding ]
en deze
[ afbeelding ]
De muntthee die je hier in hippe cafe's krijgt is inderdaad geen muntthee. Muntthee in Marokko bijvoorbeeld wel.quote:Op zaterdag 29 september 2012 15:34 schreef Selestha het volgende:
[..]
Muntthee is dan ook geen thee. Thee= warm water met een getrokken extract van iets.
Oké eensquote:Op zaterdag 29 september 2012 16:32 schreef RobinOok het volgende:
[..]
De muntthee die je hier in hippe cafe's krijgt is inderdaad geen muntthee. Muntthee in Marokko bijvoorbeeld wel.
Maar goed, mij maakt het verder ook niet veel uit allemaal. Maar in Nederland is thee van oudsher ook echt thee. "Extract" van theeblaadjes. In de rest van de wereld maken ze thee van van alles, gemberthee, citroenthee, maakt niet uit, je kunt overal warm water bij gooien.
Beetje thee en koffie winkel heeft orange Pekoe, losbladig, maar dan niet van Pickwick.quote:Op zondag 30 september 2012 03:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
[ afbeelding ]
Oranje Pecco losse thee is mijn #1 lievelingsthee, de lekkerste thee ooit.. en die wordt sinds kort niet meer gemaakt.![]()
Het was al geen populaire variant dus het zat er wel aan te komen, maar toch erg jammer..
Dutch Blend is ook oranje pecco maar dan met sinaasappelaromadus geen alternatief.
Ben je gek ofzo?quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:17 schreef Chinless het volgende:
Die gooi ik met theeblaadjes en al weg na gebruikquote:Op zondag 30 september 2012 11:42 schreef Bluezz het volgende:
En die gooi je met thee en al weg of schud je ze na gebruik uit en spoel je schoon?
Wat een apart dingquote:Op zondag 30 september 2012 11:47 schreef Noek het volgende:
[ afbeelding ]
Of gewoon losse filterzakjes.
Die van de Blokker ziet er ook goed uit. Is die handig in gebruik?
In deze pot (Eileen van Bodum):quote:Op zondag 30 september 2012 11:35 schreef Bluezz het volgende:
Even een andere vraag.
Sinds kort drink ik alleen nog maar losse thee. Heb daarvoor deze blokker theepot met zo'n filter en dop gekocht..
[ afbeelding ]
Hoe drinken jullie je losse thee?
Wat ik begrepen had is dat Orange/Oranje Pekoe/Pecco alleen iets zegt over hoe grof de theeblaadjes gesneden worden, en niets over de melange/smaak/geur?quote:Op zondag 30 september 2012 09:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Beetje thee en koffie winkel heeft orange Pekoe, losbladig, maar dan niet van Pickwick.
http://en.wikipedia.org/wiki/Orange_pekoequote:Op zondag 30 september 2012 14:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wat ik begrepen had is dat Orange/Oranje Pekoe/Pecco alleen iets zegt over hoe grof de theeblaadjes gesneden worden, en niets over de melange/smaak/geur?
Oh en ik doe mijn losse thee zo in de pot, voorzichtig inschenken en je hebt weinig/geen blaadjes in je theekopje.
Drink jij geen chineese groene thee?quote:Op zondag 30 september 2012 13:28 schreef RobinOok het volgende:
Ja, daar zit ook een lichtje bij, maar die gebruik ik nooit.
Omdat je geen theelicht gebruikt, hij moet lang trekken om op smaak te komen.quote:
Dat is juist goed! Earl Gray lang laten trekken zodat het bijna zwart wordt en dan zonder suiker drinken. Heerlijkquote:Op zondag 30 september 2012 16:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik had het niet over sterk, maar verder een, thee moet niet sterk zijn, gadver, hoe donker britten hem soms drinken.
Serieus? Ik zie bijna altijd Twinings als ik in de UK ben.quote:Op zondag 30 september 2012 17:58 schreef RobinOok het volgende:
En dan meestal nog van Lipton ook, het allersmerigste merk dat er bestaat!
Ik heb een keer op www.theethee.com besteld. Veel keuze en geen verzendkosten.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:30 schreef ShevaJB het volgende:
Ik heb vanmiddag van die losse Ear Grey thee bij de Tuinen gehaald, die is goed te pruimen. Waar halen jullie dit soort " losse thee"?
Ik zal eens kijken.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:10 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik heb een keer op www.theethee.com besteld. Veel keuze en geen verzendkosten.
Ga er binnenkort weer bestellen.
In Nederland gedronken?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:24 schreef destrovel het volgende:
Gunpowder Tea (groene thee) is er eentje die wel heeeeeel goed bevalt
[ afbeelding ]
Gisteren ook voor het eerste Maté de Coca gedronken (thee van cocabladeren, niet verwarren met cacao), had een bijzondere smaak! Heb al sites gevonden om het te bestellen, maar weet niet 100% zeker of het niet onder de opiumwet valt
Ik denk dat ie doelt op de cocathee. En ja, in een zuid-amerikaans restaurant in Amsterdam gedronken.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:13 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik heb hier ook een pakje gunpowder staan. Is gewoon te koop bij de Toko. Inderdaad lekker
Coca-extract is ook wel te vinden in een aantal Amsterdamse winkels en webwinkels. Google maarquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:35 schreef destrovel het volgende:
[..]
Ik denk dat ie doelt op de cocathee. En ja, in een zuid-amerikaans restaurant in Amsterdam gedronken.
Jij rookt? That verklaard veel!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:28 schreef RobinOok het volgende:
Oh god, appelthee, that brings back memories.![]()
Zat ik in Engeland bij een bedrijf (lang verhaal, doet er verder niet toe) tot diep in de nacht over te werken, kwam de nachtportier elke avond bij me langs om een kopje appelthee te brengen. Die liet hij speciaal uit Turkije overkomen? Of zoiets? In ieder geval was hij in de veronderstelling dat hij me daar een groot plezier mee deed en ik durfde/wilde hem daar niet in teleurstellen. Dus elke avond een kopje mierzoete appelthee, hahahaha. Those were the days.
(bovendien was ik 'm eeuwig dankbaar omdat hij me de tip gaf de brandmelder met een boterhamzakje af te dekken zodat ik in ieder geval na werktijd gewoon kon roken in dat kolere smokefree building)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |