abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117544096
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:24 schreef JDude het volgende:
Die ellenlange snelheidsbeperkingen bij maaiwerk zijn irritant, maar ik snap het wel. Lijkt me typisch zo'n klusje dat enkel op basis van prijs wordt aanbesteed, dus dan is geen groenonderhoud-aannemer zo gek om meer tijd of aandacht in de bebording te stoppen dan strikt noodzakelijk. Dus zal'ie gewoon 's ochtends vroeg alle borden op het hele werkvak neerpoten en aan het eind van de dag weer opruimen.
Nee, het is wel goed geregeld over het algemeen, maar ja, ook die mensen moeten lunchen (en dan blijven die borden gewoon staan natuurlijk....) Het is een rijdende afzetting en de borden worden wel degelijk verplaatst als ze op een volgend stuk komen. Maar als alles aan de kant staat voor de lunch, ga ik ook op normale snelheid naar mijn lunch!
pi_117545951
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:33 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Nee, het is wel goed geregeld over het algemeen, maar ja, ook die mensen moeten lunchen (en dan blijven die borden gewoon staan natuurlijk....) Het is een rijdende afzetting en de borden worden wel degelijk verplaatst als ze op een volgend stuk komen. Maar als alles aan de kant staat voor de lunch, ga ik ook op normale snelheid naar mijn lunch!
Knap dat je dat kan zien vanuit je auto'tje!
pi_117546170
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:20 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Knap dat je dat kan zien vanuit je auto'tje!
Ik weet niet of je ooit zo'n rijdende afzetting gezien hebt? Maar dat is gewoon een auto met een aanhanger erachter, met daarop een grote pijl naar links... En als die naast de trekker staat die een maaier gemonteerd heeft, moet je toch behoorlijk blind zijn om dat niet te zien...

(dus langs de kant van de weg...)
pi_117551350
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:25 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je ooit zo'n rijdende afzetting gezien hebt? Maar dat is gewoon een auto met een aanhanger erachter, met daarop een grote pijl naar links... En als die naast de trekker staat die een maaier gemonteerd heeft, moet je toch behoorlijk blind zijn om dat niet te zien...

(dus langs de kant van de weg...)
Nogmaals knap om te zien dat jij ze ziet lunchen of andere werkzaamheden ziet doen. Als de borden met een snelheidsbewerking ziet, kan ik niet verderop zien of ze aan het lunchen zijn of iets anders aan het doen zijn. Dat is niet aan jou om te beoordelen.
pi_117551631
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:41 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Nogmaals knap om te zien dat jij ze ziet lunchen of andere werkzaamheden ziet doen. Als de borden met een snelheidsbewerking ziet, kan ik niet verderop zien of ze aan het lunchen zijn of iets anders aan het doen zijn. Dat is niet aan jou om te beoordelen.
Sorry hoor, maar als je ze gewoon iets verderop ziet staan met een thermoskan in de ene hand en een plak brood in de andere? Dan zijn ze volgens mij echt niet aan het maaien...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117555839
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:33 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Maar als je dan geflitst wordt en de boete torenhoog is, moet je hier niet komen mauwen hè :')
Schip ahoy!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 19:11:43 #107
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117556860
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:32 schreef Marco001 het volgende:

[..]

hmm, de gemeente dus.. Als je bedenkt dat het reeds een paar jaar duurt voordat ze eindelijk eens iemand langssturen om het riool na te kijken(verstopt, waardoor o.a. de straat helemaal blank kwam te staan als het hard regende), kan je vast wel begrijpen dat het weinig zou hebben uitgemaakt als we dat bord ook hadden gemeld..
Of rijkswaterstaat, en als het goed is, hebben ze daar een mannetje voor buiten rijden. Ik heb het vaak zat gedaan (voorwaarschuwing rijden) en dan komt er regelmatig zo'n figuur langsrijden om te kijken of we wel volgens het boekje werken.

Eten doe je dan het liefst ook in een rustige keet, maar helaas moet dan langs diezelfde kant van de weg, en ja, dan is het nog steeds fijn dat de kaas niet van je brood gereden wordt. Ook tijdens het verorberen van een bammetje zou het fijn zijn als er een beetje rekening met ons gehouden wordt; het smaakt gewoon een stuk beter zonder stofwolken en oordoppies in..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_117557047
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:11 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Of rijkswaterstaat, en als het goed is, hebben ze daar een mannetje voor buiten rijden. Ik heb het vaak zat gedaan (voorwaarschuwing rijden) en dan komt er regelmatig zo'n figuur langsrijden om te kijken of we wel volgens het boekje werken.

Eten doe je dan het liefst ook in een rustige keet, maar helaas moet dan langs diezelfde kant van de weg, en ja, dan is het nog steeds fijn dat de kaas niet van je brood gereden wordt. Ook tijdens het verorberen van een bammetje zou het fijn zijn als er een beetje rekening met ons gehouden wordt; het smaakt gewoon een stuk beter zonder stofwolken en oordoppies in..
Akkoord, maar in de situatie die Sweetpea bedoeld, is er 50 meter verderop, aan de andere kant van de sluis gewoon een bankje. en No offense, maar als je dan nog last hebt van de auto's...
Bovendien weet ik niet hoe het in de bouw ofzo werkt, maar toen ik nog taxi reed, was het altijd zo dat we minimaal 5 meter bij de taxi vandaan moesten zijn als we een rookpauze wouden.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 07:47:26 #109
248821 Rauw.
op je bord.
pi_117576978
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:11 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

RWS is daar flink streng op inderdaad. Sturen je zonder pardon weg.

Overigens is het raadzaam altijd (dus ook als er niemand aanwezig is) snelheid te minderen bij wegwerkzaamheden, je wil echt niet met 80km/u door een uitgefreesd vak knallen, dat vinden je banden, je ophanging, je rug en je hoofd niet leuk. Dan begin ik nog niet over het risico van het verliezen van de macht over het stuur.

Ik ben een asociaal op de weg maar bij wegwerkzaamheden/woonwijken kijk ik wel uit.

Aldus zo'n kantoorpik met een kloterige kantoorbaan. (Geo/infra dan ;))
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_117577421
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:33 schreef Rauw. het volgende:
Laat ze de accijnzen op tabak maar weer eens verhogen ofzo, boetes waren vorig jaar al aan de beurt.
Hey doe is niet :( :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:44 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik zou het absoluut niet weten hoe hoog de boetes zijn. Maar blijkbaar zijn ze nog te laag want mensen hebben nog steeds schijt aan de regels... (en dat de rest van de strafmaat te laag is, ben ik het wel zeker mee eens, alles verhogen!)
Nee de pakkans is te klein. Dat heeft niks met het bedrag van de boetes te maken. Ik rij elke dag op elke weg bijna wel 20km/h te hard. Heb nog nooit een boete gehad voor snelheidsovertredingen.

Mensen die boetes krijgen van flitspalen e.d. vind ik gewoon dom, je weet dat die dingen er staan dus pas je jezelf aan. Als je de weg niet kent dan hou je jezelf enigszins aan de snelheid of je volgt de snelheid van de rest van het verkeer.
Verder gewoon ver vooruit kijken en spiegelen.

Maar goed, je hebt natuurlijk altijd van die figuren die hun spiegels niet gebruiken of niet op hun km/h teller letten en maar gewoon de snelheid rijden die ze fijn vinden. 75km/h uur op 80 wegen etc :r
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  donderdag 4 oktober 2012 @ 08:34:49 #111
248821 Rauw.
op je bord.
pi_117577473
Op de N34 rijden ze 80 ipv 100. Dát is pas irritant.
pi_117577605
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 08:34 schreef Rauw. het volgende:
Assholes :X
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_117577709
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:41 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

http://goo.gl/maps/RJAl2
Als ze hier staan, kun jij wel degelijk zien dat ze aan het lunchen zijn. Je komt daar uit een 60 gebied, met een weg van rechts, dus je let daar sowieso meer op. (komen nog wel eens wat vrachtwagens van rechts die natuurlijk langzaam de bocht om gaan). Maar dan ga ik daarna geen 50 meer rijden.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:49 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Maar als je dan geflitst wordt en de boete torenhoog is, moet je hier niet komen mauwen hè :')
Tuurlijk niet. Maar de kans dat ze daar flitsen is 0, aangezien de beperking continue opgeschoven wordt. Voorop rijdt de maaier, daarachter rijdt de rijdende afzetting en er rijdt een derde auto mee die het bord continue opschuift. Soms ben ik wat vroeger en zijn ze nog niet aan het lunchen. En ik minder altijd vaart als ik zo'n bord zie, alleen wanneer ik zie dat er geen wegwerkzaamheden (meer) zijn, dan wil ik ze nog wel eens negeren (trouwens ook alleen op de N360, dat is een weg die ik dagelijks rijd en waar ik dus ook in de gaten houd of er wegwerkzaamheden zijn).
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:08:06 #114
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_117578049
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 08:34 schreef Rauw. het volgende:
Op die weg heb ik dan ook werkelijk nog nooit langer dan een paar kilometer kunnen rijden zonder achter een vrachtwagen verzeild te raken :').

Leuk hoor, die enkelbaans autowegen met inhaalverbod, maar in de praktijk heb je er dikwijls geen moer aan. Gelukkig ligt Brabant O+ gewoon vol met snelwegen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:10:21 #115
248821 Rauw.
op je bord.
pi_117578101
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:08 schreef JDude het volgende:

[..]

Op die weg heb ik dan ook werkelijk nog nooit langer dan een paar kilometer kunnen rijden zonder achter een vrachtwagen verzeild te raken :').

Zelfs al rijden er geen vrachtwagens dan word er nog 80/90 gereden.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:11:34 #116
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_117578128
Dan willen die mensen gewoon héél graag van dichtbij kunnen lezen welk merk koplampen je hebt O-).
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:12:42 #117
248821 Rauw.
op je bord.
pi_117578157
Probleem is meestal niet degene voor je maar diegene 10 auto's daarvoor. Want inhalen is daar ook al zo'n drama.
pi_117578165
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:10 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Zelfs al rijden er geen vrachtwagens dan word er nog 80/90 gereden.
Daarom ben ik blij dat ze eindelijk de N33 gaan verdubbelen... Ik vraag me op de N46 en N33 ook altijd af wat het nut is van die autoweg aangezien je altijd achter een vrachtwagen zit (richting de Eemshaven) en het zo druk is dat je toch nooit kunt inhalen...
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:13:32 #119
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_117578172
Hm, misschien moest ik er maar eens in de spits gaan rijden om te weten wat je bedoelt.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:15:55 #120
248821 Rauw.
op je bord.
pi_117578217
Ik rijd hem elke dag van Nieuw-Amsterdam tot de A28 ri Groningen. Om ~06.00 uur en om ~16.00 uur.

Dan is het (bijna altijd) drama daar.
pi_117579607
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 09:13 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Daarom ben ik blij dat ze eindelijk de N33 gaan verdubbelen... Ik vraag me op de N46 en N33 ook altijd af wat het nut is van die autoweg aangezien je altijd achter een vrachtwagen zit (richting de Eemshaven) en het zo druk is dat je toch nooit kunt inhalen...
Al moet ik wel zeggen dat het s'weekends op de N33 vaak wel vrij rustig is richting Eemshaven.. (of in ieder geval was, toen ik nog bij Van Dijk werkte)
pi_117581458
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:15 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Al moet ik wel zeggen dat het s'weekends op de N33 vaak wel vrij rustig is richting Eemshaven.. (of in ieder geval was, toen ik nog bij Van Dijk werkte)
Van Assen naar Veendam is altijd druk met vrachtwagens (behalve op zondag...)

En we merken wel dat het de afgelopen 6 jaar veel drukker geworden is. Toen we hier nog maar net woonden (dus 6 jaar geleden :P) kwam je wel eens een auto tegen. Tegenwoordig is het gewoon altijd druk (zowel de N46 als de N33 vanaf Zuidbroek richting de Eemshaven)
pi_117583684
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:19 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Van Assen naar Veendam is altijd druk met vrachtwagens (behalve op zondag...)

En we merken wel dat het de afgelopen 6 jaar veel drukker geworden is. Toen we hier nog maar net woonden (dus 6 jaar geleden :P) kwam je wel eens een auto tegen. Tegenwoordig is het gewoon altijd druk (zowel de N46 als de N33 vanaf Zuidbroek richting de Eemshaven)
Aja, daar wel ja. Sowieso is het bij Veendam aardig druk altijd.
6 jaar geleden had ik mijn rijbewijs nog niet(maar al wel aan het lessen) maar zou inderdaad goed kunnen dat het toen rustiger was. Zeker omdat ze toen ook nog niet met de nieuwe energiecentrale enzo bezig waren in de Eemshaven.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:34:56 #124
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_117583743
Toch denk ik dat de wegen naar "jullie" haven nog een oase van rust zijn :P. Ik kom regelmatig op de Rotterdamse havenroute (A15/N15), en daar hoeft echt maar iemand een onverwachte scheet te laten en je staat 10 kilometer naar de wagen voor je te staren.
pi_117583973
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:34 schreef JDude het volgende:
Toch denk ik dat de wegen naar "jullie" haven nog een oase van rust zijn :P. Ik kom regelmatig op de Rotterdamse havenroute (A15/N15), en daar hoeft echt maar iemand een onverwachte scheet te laten en je staat 10 kilometer naar de wagen voor je te staren.
Ja, maar het is ook heel vervelend als je 50km geen 100 maar 80 kan rijden!

quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:32 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Aja, daar wel ja. Sowieso is het bij Veendam aardig druk altijd.
6 jaar geleden had ik mijn rijbewijs nog niet(maar al wel aan het lessen) maar zou inderdaad goed kunnen dat het toen rustiger was. Zeker omdat ze toen ook nog niet met de nieuwe energiecentrale enzo bezig waren in de Eemshaven.
Ja, sinds dat ze echt bezig zijn met de Eemshaven is de N46 en de N33 van Zuidbroek naar de Eemshaven een heel stuk drukker geworden... Er als we een stoet auto's (met witte kenteken platen) tegemoet zagen komen was de gedachte: ah, de boot is net aankomen (uit Borkum, veel Duitsers op de weg dan). Nu zou het net zo goed die stoet Poolse arbeiders kunnen zijn :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')