geen weg terug? alle asfalt wordt achter je weggefreesd?quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:38 schreef Rauw. het volgende:
Ik heb sterk zitten twijfelen of ik niet de grens over zou gaan wonen, Is maar een km of 2 verderop en de voordelen zijn niet op 2 handen te tellen.
Er zijn 2 nadelen, er is geen weg terug naar Nederland als je eenmaal in Duitsland woont en de TüV.
quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:41 schreef Goddelijker het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_naar_7_euro__.html
Zoiets.quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:56 schreef gateway het volgende:
[..]
geen weg terug? alle asfalt wordt achter je weggefreesd?
In vervolg toch maar de platen eraf als ik een beetje gek wil doenquote:Op maandag 1 oktober 2012 19:41 schreef Goddelijker het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_naar_7_euro__.html
Nee... Een boeteverhoging is geen uitmelken van de automobilist. En ik zou dat een goede vinden als vervanging voor de forensen tax.... Mogen ze van mij wel vaker gaan controleren....quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat sowieso, maar dat wisten we al langer.
"Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie!"
Ben benieuwd of in het regeerakkoord nog een boeteverhoging van 10% ofzo zit. Zou best kunnen, na alle bezuinigingsmaatregelen die zijn weggestreept. Linksom of rechtsom zal de automobilist verder uitgemolken gaan worden.
Ach kom op, vind je de boetes nu in verhouding?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:20 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nee... Een boeteverhoging is geen uitmelken van de automobilist. En ik zou dat een goede vinden als vervanging voor de forensen tax.... Mogen ze van mij wel vaker gaan controleren....
Ik zou het absoluut niet weten hoe hoog de boetes zijn. Maar blijkbaar zijn ze nog te laag want mensen hebben nog steeds schijt aan de regels... (en dat de rest van de strafmaat te laag is, ben ik het wel zeker mee eens, alles verhogen!)quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ach kom op, vind je de boetes nu in verhouding?
De helft van de tijd zijn de limieten een lachertje, maar de bonnen absurd hoog. Vergelijk het eens met de rest van het (straf)recht. Je kunt beter een overval plegen dan 140 rijden op een lege A2 midden in de nacht.
Inderdaad.. waarom moeten die bekeuring hier zo hoog zijn(claxoneren/overbodig lawaai maken) b.v 350,- geloof ik, terwijl ze in onze buurlanden absurd veel lager zijn, en ook goed lijken te werken?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo... VVD hier?
Het is nu totaal uit verhouding. +10 in een nutteloze 30km-zone kost je 100 euro. Da's bizar. Telefoon vasthouden...220 euro. Terwijl het bellen de afleidingsfactor is, niet het vasthouden van de telefoon. Buiten proportie.
+10 in een 30km maar 100 euro? Vaker controleren en verhogen die boete!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo... VVD hier?
Het is nu totaal uit verhouding. +10 in een nutteloze 30km-zone kost je 100 euro. Da's bizar. Telefoon vasthouden...220 euro. Terwijl het bellen de afleidingsfactor is, niet het vasthouden van de telefoon. Buiten proportie.
Snap ze sowieso niet op de N360, laatst een heel stuk voorzien van nieuw asfalt, terwijl het asfalt wat er lag ook nog in goede staat was..quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:20 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nee... Een boeteverhoging is geen uitmelken van de automobilist. En ik zou dat een goede vinden als vervanging voor de forensen tax.... Mogen ze van mij wel vaker gaan controleren....
Het valt me op dat mensen slecht kijken... Ze hebben pas geleden de N360 iets aangepast. Of eigenlijk, een aanpassing gedeeltelijk ongedaan gemaakt.
http://goo.gl/maps/jdDp2
Oorspronkelijk was dit deel van de N360 een 60km tot net voorbij de rotonde (die er toen nog niet in zat). Toen is er een wijk bij gekomen en is die rotonde gemaakt. En de bebouwde kom verplaatst naar voorbij die nieuwe rotonde. Zo goed als niemand reed op het stuk voorbij de afslag (iets achter het punt op googlemaps) en de rotonde 50 (behalve die mensen die achter ons zaten natuurlijk, omdat wij niet te hard rijden...).
Maar dat hebben ze nu weer ongedaan gemaakt. Er staat nu een bord einde bebouwde kom net voorbij de afslag en een 60km beperking. En nu rijdt iedereen daar ineens 50!
laatst een bekeuring gehad: 6 km/h te hard buiten bebouwde kom kost al 41,-!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:18 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
+10 in een 30km maar 100 euro? Vaker controleren en verhogen die boete!
(en nee, ik ben geen VVD, maar ik kan niet tegen mensen die denken dat regels niet voor hun zijn en dan lopen te klagen dat ze boetes moeten betalen)
De gehele 360 is nu opnieuw gedaan. En de stukken die laatst vervangen zijn waren echt wel aan vervanging toe... Alleen het stuk bij Wirdum was goed en dat is ook niet opnieuw gedaan (zodat we daar konden oversteken en niet het gehele stuk naar Appingedam langs het Damsterdiep hoefden...)quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Snap ze sowieso niet op de N360, laatst een heel stuk voorzien van nieuw asfalt, terwijl het asfalt wat er lag ook nog in goede staat was..
Dat stuk bij Ten Boer ken ik.. Heb altijd "moeite" om op het stuk na die rotonde(dus bij de brug) me aan de 60 te houden, en trek hem meestal direct door naar de 80.. ). Bij het stuk op de link hou ik me ook vrijwel nooit aan de snelheid, meestal 60 km/h.
Maar wat ik daar helemaal vreemd vind: bij die nieuwe wijk heb je een afslag op de N360(bij de Kia garage), na die garage word die weg echter een voetpad volgens de borden terwijl het ontworpen is als gewone weg(en er dus ook een brede lap asfalt ligt). Volgens mij houd er ook vrijwel niemand zich aan het verbod om daar met de auto te rijden, maar maakt men gretig gebruik van die weg.
hmmm, ik kan me niet herinneren dat de weg slecht was (zeker het stuk bij Ekenstein viel mij altijd best mee.) Maar goed, ik ga tegenwoordig ook vaak via het Damsterdiep terug naar huis, leuker weggetje.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:31 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
De gehele 360 is nu opnieuw gedaan. En de stukken die laatst vervangen zijn waren echt wel aan vervanging toe... Alleen het stuk bij Wirdum was goed en dat is ook niet opnieuw gedaan (zodat we daar konden oversteken en niet het gehele stuk naar Appingedam langs het Damsterdiep hoefden...)
Niet alle plekken waren even slecht, dat klopt. Maar dan kun je alleen die paar plekken even doen en dan worden die minder slechte plekken weer slecht, moet je die weer doen, etc. Ze hebben hem nu gewoon over de gehele lengte afgesloten (met uitzondering de Wirdum kruising) en in z'n geheel opnieuw gelegd. Het is niet dat het zin had om de weg maar gedeeltelijk af te sluiten aangezien er toch niet zo heel veel afslagen op zitten vanaf de rotonde naar Loppersumquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:40 schreef Marco001 het volgende:
[..]
hmmm, ik kan me niet herinneren dat de weg slecht was (zeker het stuk bij Ekenstein viel mij altijd best mee.) Maar goed, ik ga tegenwoordig ook vaak via het Damsterdiep terug naar huis, leuker weggetje.
Inderdaad. Toen ik nog bij KPN werkte, ging in als ik in de spits moest rijden altijd over Overschild en dan langs Eemskanaal. Hoewel daar ook sluipverkeer is, is het er vaak stukken rustiger. Zo probeer i ks'zomers en rond spits ook altijd Damsterdiep te mijden, sinds ik een keer bijna frontaal op een andere auto ben gebotst(Mevrouw in een Ka, die in een blinde bocht 2 scholieren inhaalde)quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:48 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Niet alle plekken waren even slecht, dat klopt. Maar dan kun je alleen die paar plekken even doen en dan worden die minder slechte plekken weer slecht, moet je die weer doen, etc. Ze hebben hem nu gewoon over de gehele lengte afgesloten (met uitzondering de Wirdum kruising) en in z'n geheel opnieuw gelegd. Het is niet dat het zin had om de weg maar gedeeltelijk af te sluiten aangezien er toch niet zo heel veel afslagen op zitten vanaf de rotonde naar Loppersum
(en die weg langs het Damsterdiep is wel leuk, maar niet in de spits en helemaal niet als hij gebruikt wordt als sluipverkeer route... Teveel auto's die niet kunnen sturen...)
Dat had ik twee keer achter elkaar (twee dagen na elkaar), alleen al tijdens die periode dat de N360 dicht was en dan alleen nog maar op het stukje Garrelsweer en Wirdum.... Ik was altijd blij dat ik daar van het Damsterdiep weg kon en via de andere kant naar huis kon rijdenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:26 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad. Toen ik nog bij KPN werkte, ging in als ik in de spits moest rijden altijd over Overschild en dan langs Eemskanaal. Hoewel daar ook sluipverkeer is, is het er vaak stukken rustiger. Zo probeer i ks'zomers en rond spits ook altijd Damsterdiep te mijden, sinds ik een keer bijna frontaal op een andere auto ben gebotst(Mevrouw in een Ka, die in een blinde bocht 2 scholieren inhaalde)
Belachelijk idee. Ze zijn nu al veel te hoog en disproportioneel. Maar dat heb je met van die malloten als Fred Teeven.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:18 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
+10 in een 30km maar 100 euro? Vaker controleren en verhogen die boete!
(en nee, ik ben geen VVD, maar ik kan niet tegen mensen die denken dat regels niet voor hun zijn en dan lopen te klagen dat ze boetes moeten betalen)
Dat inderdaad. Ik ben zelfs wel eens geflitst met 56 door een flitspaal waar ik toentertijd meerdere malen per dag langs kwam.. (en dat reeds gedurende 2 jaar).. Ik wist dus donders goed waar die flitspaal stond, hoe hard je er mocht e.d.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:00 schreef H-D het volgende:
[..]
Belachelijk idee. Ze zijn nu al veel te hoog en disproportioneel. Maar dat heb je met van die malloten als Fred Teeven.
En besides +10km ergens te hard rijden is zo gebeurd en niet eens altijd moedwillig. Daar hoef je echt niet zo heftig over te doen.
Dat is toch prima zelf te doen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:14 schreef gateway het volgende:
zometeen met de Touran naar de werkstattNieuwe olie & filter, Interieurfilter, luchtfilter en brandstoffilter
En dan zondag op naar het zonnige spanje!
Inderdaad, ik rij (bijna) overal iets harder dan toegestaan, maar ik denk dat ik dat langzamerhand maar ga afleren: minder verbruik + minder kans op (hoge) boete.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:00 schreef H-D het volgende:
[..]
Belachelijk idee. Ze zijn nu al veel te hoog en disproportioneel. Maar dat heb je met van die malloten als Fred Teeven.
En besides +10km ergens te hard rijden is zo gebeurd en niet eens altijd moedwillig. Daar hoef je echt niet zo heftig over te doen.
kan, ja. Maar geen garage met brug etc, dus dan wordt het al lastig. Nu blijf ik er gewoon bij en help als ik kanquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:25 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Dat is toch prima zelf te doen?
Precies heb ik ook weleens gehad. Sowieso ben je toch niet de hele tijd krampachtig naar je snelheidsmeter aan het staren en precies de Vmax rijdenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:15 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Ik ben zelfs wel eens geflitst met 56 door een flitspaal waar ik toentertijd meerdere malen per dag langs kwam.. (en dat reeds gedurende 2 jaar).. Ik wist dus donders goed waar die flitspaal stond, hoe hard je er mocht e.d.
Dat is een algemeen bestaand misverstandquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad.. waarom moeten die bekeuring hier zo hoog zijn(claxoneren/overbodig lawaai maken) b.v 350,- geloof ik, terwijl ze in onze buurlanden absurd veel lager zijn, en ook goed lijken te werken?
Dus een bon van 100 euro voor 10km/h te hard zou je hier terecht vinden?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:18 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
+10 in een 30km maar 100 euro? Vaker controleren en verhogen die boete!
(en nee, ik ben geen VVD, maar ik kan niet tegen mensen die denken dat regels niet voor hun zijn en dan lopen te klagen dat ze boetes moeten betalen)
Hangt volgens mij heel erg van de agent af.. Ken namelijk agenten die het zien als onnodig lawaai maken... (niet bij naam, maar dat zijn mensen die bekeuren zodra er ook maar een reden is.. needles to say, het zijn motormuizen.. )quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is een algemeen bestaand misverstand. Onnodig claxonneren kost 85 euro.
[..]
Dus een bon van 100 euro voor 10km/h te hard zou je hier terecht vinden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo ja: dan ben je wat mij betreft niet wijsEn bovendien gewoon een mak schap dat achterlijke regels volgt. Zelf nadenken is er niet meer bij.
En bon voor +10 bij een school of een druk/gevaarlijk gebied, helemaal prima. Maar er zijn genoeg belachelijke 30-zones zonder gevaarzetting, waar een bon te idioot voor worden zou zijn. En drie keer raden waar ze controleren...
Da's net zoiets als al die idiote 60-zones in buitengebieden waar geen kip komt, in het kader van duurzaam debiel.
Ja, dat vind ik terecht en ook dat de prent aldaar 100% hoger is als elders, en waarom? dat kan ik je niet uitleggen; ga maar eens een dagje langs de weg werken.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dus een bon van 100 euro voor 10km/h te hard zou je hier terecht vinden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo ja: dan ben je wat mij betreft niet wijsEn bovendien gewoon een mak schap dat achterlijke regels volgt. Zelf nadenken is er niet meer bij.
En bon voor +10 bij een school of een druk/gevaarlijk gebied, helemaal prima. Maar er zijn genoeg belachelijke 30-zones zonder gevaarzetting, waar een bon te idioot voor worden zou zijn. En drie keer raden waar ze controleren...

Bij die eerste foto zou ik eens goed om me heen kijken of er echt nog werkzaamheden zijn (want ze vergeten nog wel eens borden te verwijderen als de werkzaamheden afgelopen zijn en ik maak het 's zomers vaak mee als ik vrijdag tussen de middag naar huis ga en ze zijn aan het maaien... Nee dan zijn ze aan het lunchen en staat de rijdende afzetting gewoon aan de kant! dan gaat hij gewoon weer naar 80 zodra ik zeker ben dat ze niet bezig zijn) en extra goed opletten. In het geval van de tweede foto zou ik zeker 30 gaan rijden want er zijn duidelijk werkzaamheden waar zelfs op dat moment gewerkt wordt.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 01:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik terecht en ook dat de prent aldaar 100% hoger is als elders, en waarom? dat kan ik je niet uitleggen; ga maar eens een dagje langs de weg werken.![]()
Dus jij bent één van die mongolen die respectloos de zoom uit de broek van wegwerkers rijdt, en ervoor zorgt dat wegwerkers in een omgeving moeten werken met een achterlijk hoge geluidsdruk? gewoon, omdat jij het niet nodig vindt om eventjes een paar honderd meter af te remmen?
Ik weet niet wat voor hoogopgeleide kloterige kutkantoorbaan je hebt, maar ik hoop dat ze de komende 3 maanden gaan verbouwen bij jou op kantoor, en dat ze de zaagtafel op 15 cm náást je Bruynzeel bureautje neerzetten.
Tevens, even voor de duidelijkheid nog; het is verboden om op een weg de snelheid DMV bebording met méér dan 20 km/u per stap te verlagen, dus je mag daar ws sowieso maar 50, is het nou zó veel gevraagd om heel effe van het gas af te gaan aldaar? Volgens mij staat er een stukkie verderop een bord met 'uitrit werkverkeer', en die mensen daar he, die zijn bezig om de infrastructuur voor JOU te verbeteren en/of te onderhouden[ afbeelding ]
Owja; inB4 "ja, maar als ik mensen daar zie werken, rem ik altijd keurig af tot 30 km/u"![]()
Ja, ik vraag me daar ook altijd af wat het nut is van die 60... Maar we rijden daar wel altijd netjes 60 (is niet zo heel moeilijk, want als we daar rijden is het of met een volle aanhanger (naar de stort) of met een lege (net van de stort weg) en dan trekt hij niet zo snel (starletje) of je wilt niet te snel rijden omdat anders die kar zo zit te hobbelenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:53 schreef Marco001 het volgende:
Overigens, bij ons heb je een weg die ingericht is als 60 weg, maar waar alleen bij de 1e 2 afslagen een bord 60 staat, bij de enkele afslag erna niet. Vanaf die afslag is het 6 km over een erg rustige weg naar het dorp (Woldendorp)
Zit daar zelf altijd te twijfelen of het er 60 of 80 is, maar de locals rijden er 100+..(en ik dus ook maar..) Helemaal omdat na dat 60 bord op ten duur dit bord staat:
http://goo.gl/maps/mSkoQ (is ook de weg in kwestie)
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 01:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik terecht en ook dat de prent aldaar 100% hoger is als elders, en waarom? dat kan ik je niet uitleggen; ga maar eens een dagje langs de weg werken.![]()
Dus jij bent één van die mongolen die respectloos de zoom uit de broek van wegwerkers rijdt, en ervoor zorgt dat wegwerkers in een omgeving moeten werken met een achterlijk hoge geluidsdruk? gewoon, omdat jij het niet nodig vindt om eventjes een paar honderd meter af te remmen?
Ik weet niet wat voor hoogopgeleide kloterige kutkantoorbaan je hebt, maar ik hoop dat ze de komende 3 maanden gaan verbouwen bij jou op kantoor, en dat ze de zaagtafel op 15 cm náást je Bruynzeel bureautje neerzetten.
Tevens, even voor de duidelijkheid nog; het is verboden om op een weg de snelheid DMV bebording met méér dan 20 km/u per stap te verlagen, dus je mag daar ws sowieso maar 50, is het nou zó veel gevraagd om heel effe van het gas af te gaan aldaar? Volgens mij staat er een stukkie verderop een bord met 'uitrit werkverkeer', en die mensen daar he, die zijn bezig om de infrastructuur voor JOU te verbeteren en/of te onderhouden[ afbeelding ]
Owja; inB4 "ja, maar als ik mensen daar zie werken, rem ik altijd keurig af tot 30 km/u"![]()
Inderdaad, het slaat gewoon nergens meer opquote:Op woensdag 3 oktober 2012 08:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
En juist op dit soort plekken staan ze met een lasergun...Dan is een boete al achterlijk, maar met de huidige tarieven al heel gauw buitenproportioneel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb wel betere bestemmingen voor m'n geld! En ik heb altijd al een stabiele snelheid kunnen rijden zonder moeite (maar ik houd hem niet altijd krampachtig vast, anders kun je gewoon niet inhalen op een standaard B-wegquote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:36 schreef H-D het volgende:
[..]
Inderdaad, het slaat gewoon nergens meer open zoals ik eerder ook al zei snap ik de mensen die gewoon altijd en overal krampachtig de naald op de maximumsnelheid houden ook gewoon niet.
Sommige overheden schrijven idd voor dat een voorwaarschuwing (zo heten dat soort bordjes) aan het begin van de wegsectie worden geplaatst waar gewerkt wordt, maar realiseer je ook dat je niet weet wát men aan het doen is, ze kunnen bijvoorbeeld seismologisch werk aan het doen zijn en dan is die beperking om trillingen te voorkomen. Maar er kunnen ook 2 mannetjes in een put vlak naast de weg bezig zijn om een OV-kabel te lassen, zie jij niet, maar als er dan een vrachtwagen hard langs rijdt stort de boel in, of als er auto van de weg raakt (en dat gebeurt nogal eens) hobbelt ie zo die put in.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 08:11 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Bij die eerste foto zou ik eens goed om me heen kijken of er echt nog werkzaamheden zijn (want ze vergeten nog wel eens borden te verwijderen als de werkzaamheden afgelopen zijn en ik maak het 's zomers vaak mee als ik vrijdag tussen de middag naar huis ga en ze zijn aan het maaien... Nee dan zijn ze aan het lunchen en staat de rijdende afzetting gewoon aan de kant! dan gaat hij gewoon weer naar 80 zodra ik zeker ben dat ze niet bezig zijn) en extra goed opletten. In het geval van de tweede foto zou ik zeker 30 gaan rijden want er zijn duidelijk werkzaamheden waar zelfs op dat moment gewerkt wordt.
[..]
Ja, ik vraag me daar ook altijd af wat het nut is van die 60... Maar we rijden daar wel altijd netjes 60 (is niet zo heel moeilijk, want als we daar rijden is het of met een volle aanhanger (naar de stort) of met een lege (net van de stort weg) en dan trekt hij niet zo snel (starletje) of je wilt niet te snel rijden omdat anders die kar zo zit te hobbelen)
Mjah, misschien overdreef ik wel een beetje, maar nogmaals; als je langs de weg werkt, zou je ook zo reageren want je bent niet de énige eik0l die denkt dat hij zelf wel kan- en mag bepalen hoe hard hij langs werkzaamheden rijdt; je wilt echt niet weten wat je allemaal meemaakt als je daar werkt.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 08:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]Denk je niet dat je nu een béétje overdrijft?
Bij foto 2 heb je best een punt hoor, maar daar zijn de werkzaamheden niet áán de weg bezig, maar naast de weg.
Maar bij foto 1 kun je toch niet met droge ogen beweren dat er aan de weg gewerkt wordt en dat het onveilig is om daar met 50 of 80 langs te rijden.
Ik ben echt niet te beroerd om wat bij te remmen voor werkzaamheden (als die ook echt bezig zijn), maar de helft van de tijd zijn die limieten achterlijk en is er niemand aan het werk, terwijl de wegsituatie ook nauwelijks beïnvloed wordt. En wanneer staan ze te controleren? Juist.
Maar ook de reguliere 30km-zones... Voorbeeldje. Amper zijstraten, geen scholen/bebouwing in de buurt, geen speelplaatsen of wat dan ook, volledig overzichtelijk. Dat vind ik een idiote 30km-zone waar je prima 50 kan rijden zonder het overzicht te verliezen of gevaar te creëren. Er is ook in de twintig jaar voor het een 30km-zone werd nooit een ongeluk gebeurd.
Of over belachelijke snelheidslimieten gesproken: wat vind je dan hiervan? Vierbaans, twee rijstroken per rijrichting, een vluchtstrook, Verhoogde middenberm en volledig gescheiden fietspaden. Nagenoeg ingericht als een snelweg. Je mag er vijftig.
En juist op dit soort plekken staan ze met een lasergun...Dan is een boete al achterlijk, maar met de huidige tarieven al heel gauw buitenproportioneel.
Ja, de "Peugeot" was kapot, toen heeft de schadehersteller de "206" er ook af gehaald.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:58 schreef JDude het volgende:
Netjes!
206 embleem aan de andere kant ook verwijderd?
Dan moet je de wegbeheerder daarover bellen, dan wordt het weggehaald. Je mag ze namelijk niet zomaar laten staan als er langere tijd niet gewerkt wordt.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:04 schreef Marco001 het volgende:
Akkoord, als ze bezig zijn rem ik ook netjes af, maar hier in de buurt heeft wel eens een weg werkzaamheden bord gestaan tot ruim een 1 maand nadat de werkzaamheden waren afgerond.
Zelfde voor maaiwerkzaamheden: heb wel eens die borden zien staan, maar geen enkele maaimachine/personeel in de buurt, terwijl er wel een snelheidsbeperking gelde...
Staat er een bord "maaien" en/of "rijdende afzetting" (max 50) net als je de 60 zone uit bent in Garmerwolde, zie je ze staan lunchen bij de afslag daar (richting de waterzuivering). Denk dan maar niet dat ik dan tot aan het eind 50 ga rijden!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:04 schreef Marco001 het volgende:
Akkoord, als ze bezig zijn rem ik ook netjes af, maar hier in de buurt heeft wel eens een weg werkzaamheden bord gestaan tot ruim een 1 maand nadat de werkzaamheden waren afgerond.
Zelfde voor maaiwerkzaamheden: heb wel eens die borden zien staan, maar geen enkele maaimachine/personeel in de buurt, terwijl er wel een snelheidsbeperking gelde...
Heb het ook wel eens achter Ekenstein gehad, borden maaiwerkzaamheden, stond er 100 meter ofzo verderop alleen een autotje in de berm van het verantwoordelijke bedrijf, verder helemaal niks..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:21 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Staat er een bord "maaien" en/of "rijdende afzetting" (max 50) net als je de 60 zone uit bent in Garmerwolde, zie je ze staan lunchen bij de afslag daar (richting de waterzuivering). Denk dan maar niet dat ik dan tot aan het eind 50 ga rijden!
hmm, de gemeente dus.. Als je bedenkt dat het reeds een paar jaar duurt voordat ze eindelijk eens iemand langssturen om het riool na te kijken(verstopt, waardoor o.a. de straat helemaal blank kwam te staan als het hard regende), kan je vast wel begrijpen dat het weinig zou hebben uitgemaakt als we dat bord ook hadden gemeld..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan moet je de wegbeheerder daarover bellen, dan wordt het weggehaald. Je mag ze namelijk niet zomaar laten staan als er langere tijd niet gewerkt wordt.
Nee, het is wel goed geregeld over het algemeen, maar ja, ook die mensen moeten lunchen (en dan blijven die borden gewoon staan natuurlijk....) Het is een rijdende afzetting en de borden worden wel degelijk verplaatst als ze op een volgend stuk komen. Maar als alles aan de kant staat voor de lunch, ga ik ook op normale snelheid naar mijn lunch!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:24 schreef JDude het volgende:
Die ellenlange snelheidsbeperkingen bij maaiwerk zijn irritant, maar ik snap het wel. Lijkt me typisch zo'n klusje dat enkel op basis van prijs wordt aanbesteed, dus dan is geen groenonderhoud-aannemer zo gek om meer tijd of aandacht in de bebording te stoppen dan strikt noodzakelijk. Dus zal'ie gewoon 's ochtends vroeg alle borden op het hele werkvak neerpoten en aan het eind van de dag weer opruimen.
Knap dat je dat kan zien vanuit je auto'tje!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:33 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nee, het is wel goed geregeld over het algemeen, maar ja, ook die mensen moeten lunchen (en dan blijven die borden gewoon staan natuurlijk....) Het is een rijdende afzetting en de borden worden wel degelijk verplaatst als ze op een volgend stuk komen. Maar als alles aan de kant staat voor de lunch, ga ik ook op normale snelheid naar mijn lunch!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |