abonnement Unibet Coolblue
pi_117512710
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:18 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

+10 in een 30km maar 100 euro? Vaker controleren en verhogen die boete!

(en nee, ik ben geen VVD, maar ik kan niet tegen mensen die denken dat regels niet voor hun zijn en dan lopen te klagen dat ze boetes moeten betalen)
Belachelijk idee. Ze zijn nu al veel te hoog en disproportioneel. Maar dat heb je met van die malloten als Fred Teeven.

En besides +10km ergens te hard rijden is zo gebeurd en niet eens altijd moedwillig. Daar hoef je echt niet zo heftig over te doen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:14:41 #77
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_117513219
zometeen met de Touran naar de werkstatt :) Nieuwe olie & filter, Interieurfilter, luchtfilter en brandstoffilter :)

En dan zondag op naar het zonnige spanje!
pi_117513235
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:00 schreef H-D het volgende:

[..]

Belachelijk idee. Ze zijn nu al veel te hoog en disproportioneel. Maar dat heb je met van die malloten als Fred Teeven.

En besides +10km ergens te hard rijden is zo gebeurd en niet eens altijd moedwillig. Daar hoef je echt niet zo heftig over te doen.
Dat inderdaad. Ik ben zelfs wel eens geflitst met 56 door een flitspaal waar ik toentertijd meerdere malen per dag langs kwam.. (en dat reeds gedurende 2 jaar).. Ik wist dus donders goed waar die flitspaal stond, hoe hard je er mocht e.d.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117513564
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:14 schreef gateway het volgende:
zometeen met de Touran naar de werkstatt :) Nieuwe olie & filter, Interieurfilter, luchtfilter en brandstoffilter :)

En dan zondag op naar het zonnige spanje!
Dat is toch prima zelf te doen?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:25:34 #80
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117513576
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:00 schreef H-D het volgende:

[..]

Belachelijk idee. Ze zijn nu al veel te hoog en disproportioneel. Maar dat heb je met van die malloten als Fred Teeven.

En besides +10km ergens te hard rijden is zo gebeurd en niet eens altijd moedwillig. Daar hoef je echt niet zo heftig over te doen.
Inderdaad, ik rij (bijna) overal iets harder dan toegestaan, maar ik denk dat ik dat langzamerhand maar ga afleren: minder verbruik + minder kans op (hoge) boete.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:27:11 #81
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_117513623
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:25 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Dat is toch prima zelf te doen?
kan, ja. Maar geen garage met brug etc, dus dan wordt het al lastig. Nu blijf ik er gewoon bij en help als ik kan :)
pi_117527671
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:15 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Ik ben zelfs wel eens geflitst met 56 door een flitspaal waar ik toentertijd meerdere malen per dag langs kwam.. (en dat reeds gedurende 2 jaar).. Ik wist dus donders goed waar die flitspaal stond, hoe hard je er mocht e.d.
Precies heb ik ook weleens gehad. Sowieso ben je toch niet de hele tijd krampachtig naar je snelheidsmeter aan het staren en precies de Vmax rijden :') meestal rol je ook gewoon een beetje lekker met het verkeer mee.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:48:02 #83
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117527786
Tegenwoordig moet je wel constant naar je snelheid kijken, want voor je het weet heb je een bon van ¤ 50,- + ¤ 7.-

Ik heb zo al 4x op dezelfde trajectcontrole (wel beide kanten op) een bekeuring gehad, allemaal 3-4 km/u te hard, na correctie.
pi_117530615
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:16 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Inderdaad.. waarom moeten die bekeuring hier zo hoog zijn(claxoneren/overbodig lawaai maken) b.v 350,- geloof ik, terwijl ze in onze buurlanden absurd veel lager zijn, en ook goed lijken te werken?
Dat is een algemeen bestaand misverstand :). Onnodig claxonneren kost 85 euro.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:18 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

+10 in een 30km maar 100 euro? Vaker controleren en verhogen die boete!

(en nee, ik ben geen VVD, maar ik kan niet tegen mensen die denken dat regels niet voor hun zijn en dan lopen te klagen dat ze boetes moeten betalen)
Dus een bon van 100 euro voor 10km/h te hard zou je hier terecht vinden?





Zo ja: dan ben je wat mij betreft niet wijs _O- En bovendien gewoon een mak schap dat achterlijke regels volgt. Zelf nadenken is er niet meer bij.

En bon voor +10 bij een school of een druk/gevaarlijk gebied, helemaal prima. Maar er zijn genoeg belachelijke 30-zones zonder gevaarzetting, waar een bon te idioot voor worden zou zijn. En drie keer raden waar ze controleren...

Da's net zoiets als al die idiote 60-zones in buitengebieden waar geen kip komt, in het kader van duurzaam debiel :{.
Schip ahoy!
pi_117531005
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:45 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat is een algemeen bestaand misverstand :). Onnodig claxonneren kost 85 euro.

[..]

Dus een bon van 100 euro voor 10km/h te hard zou je hier terecht vinden?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zo ja: dan ben je wat mij betreft niet wijs _O- En bovendien gewoon een mak schap dat achterlijke regels volgt. Zelf nadenken is er niet meer bij.

En bon voor +10 bij een school of een druk/gevaarlijk gebied, helemaal prima. Maar er zijn genoeg belachelijke 30-zones zonder gevaarzetting, waar een bon te idioot voor worden zou zijn. En drie keer raden waar ze controleren...

Da's net zoiets als al die idiote 60-zones in buitengebieden waar geen kip komt, in het kader van duurzaam debiel :{.
Hangt volgens mij heel erg van de agent af.. Ken namelijk agenten die het zien als onnodig lawaai maken... (niet bij naam, maar dat zijn mensen die bekeuren zodra er ook maar een reden is.. needles to say, het zijn motormuizen.. )

Overigens, bij ons heb je een weg die ingericht is als 60 weg, maar waar alleen bij de 1e 2 afslagen een bord 60 staat, bij de enkele afslag erna niet. Vanaf die afslag is het 6 km over een erg rustige weg naar het dorp (Woldendorp)
Zit daar zelf altijd te twijfelen of het er 60 of 80 is, maar de locals rijden er 100+..(en ik dus ook maar.. :P ) Helemaal omdat na dat 60 bord op ten duur dit bord staat:
http://goo.gl/maps/mSkoQ (is ook de weg in kwestie)

[ Bericht 10% gewijzigd door Marco001 op 03-10-2012 00:03:52 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 3 oktober 2012 @ 01:38:03 #86
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117534351
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:45 schreef Piet__Piraat het volgende:

Dus een bon van 100 euro voor 10km/h te hard zou je hier terecht vinden?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zo ja: dan ben je wat mij betreft niet wijs _O- En bovendien gewoon een mak schap dat achterlijke regels volgt. Zelf nadenken is er niet meer bij.

En bon voor +10 bij een school of een druk/gevaarlijk gebied, helemaal prima. Maar er zijn genoeg belachelijke 30-zones zonder gevaarzetting, waar een bon te idioot voor worden zou zijn. En drie keer raden waar ze controleren...

Ja, dat vind ik terecht en ook dat de prent aldaar 100% hoger is als elders, en waarom? dat kan ik je niet uitleggen; ga maar eens een dagje langs de weg werken. :W

Dus jij bent één van die mongolen die respectloos de zoom uit de broek van wegwerkers rijdt, en ervoor zorgt dat wegwerkers in een omgeving moeten werken met een achterlijk hoge geluidsdruk? gewoon, omdat jij het niet nodig vindt om eventjes een paar honderd meter af te remmen?

Ik weet niet wat voor hoogopgeleide kloterige kutkantoorbaan je hebt, maar ik hoop dat ze de komende 3 maanden gaan verbouwen bij jou op kantoor, en dat ze de zaagtafel op 15 cm náást je Bruynzeel bureautje neerzetten.

Tevens, even voor de duidelijkheid nog; het is verboden om op een weg de snelheid DMV bebording met méér dan 20 km/u per stap te verlagen, dus je mag daar ws sowieso maar 50, is het nou zó veel gevraagd om heel effe van het gas af te gaan aldaar? Volgens mij staat er een stukkie verderop een bord met 'uitrit werkverkeer', en die mensen daar he, die zijn bezig om de infrastructuur voor JOU te verbeteren en/of te onderhouden ;( 14.gif

Owja; inB4 "ja, maar als ik mensen daar zie werken, rem ik altijd keurig af tot 30 km/u" :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_117535820
quote:
13s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 01:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik terecht en ook dat de prent aldaar 100% hoger is als elders, en waarom? dat kan ik je niet uitleggen; ga maar eens een dagje langs de weg werken. :W

Dus jij bent één van die mongolen die respectloos de zoom uit de broek van wegwerkers rijdt, en ervoor zorgt dat wegwerkers in een omgeving moeten werken met een achterlijk hoge geluidsdruk? gewoon, omdat jij het niet nodig vindt om eventjes een paar honderd meter af te remmen?

Ik weet niet wat voor hoogopgeleide kloterige kutkantoorbaan je hebt, maar ik hoop dat ze de komende 3 maanden gaan verbouwen bij jou op kantoor, en dat ze de zaagtafel op 15 cm náást je Bruynzeel bureautje neerzetten.

Tevens, even voor de duidelijkheid nog; het is verboden om op een weg de snelheid DMV bebording met méér dan 20 km/u per stap te verlagen, dus je mag daar ws sowieso maar 50, is het nou zó veel gevraagd om heel effe van het gas af te gaan aldaar? Volgens mij staat er een stukkie verderop een bord met 'uitrit werkverkeer', en die mensen daar he, die zijn bezig om de infrastructuur voor JOU te verbeteren en/of te onderhouden ;( [ afbeelding ]

Owja; inB4 "ja, maar als ik mensen daar zie werken, rem ik altijd keurig af tot 30 km/u" :')
Bij die eerste foto zou ik eens goed om me heen kijken of er echt nog werkzaamheden zijn (want ze vergeten nog wel eens borden te verwijderen als de werkzaamheden afgelopen zijn en ik maak het 's zomers vaak mee als ik vrijdag tussen de middag naar huis ga en ze zijn aan het maaien... Nee dan zijn ze aan het lunchen en staat de rijdende afzetting gewoon aan de kant! dan gaat hij gewoon weer naar 80 zodra ik zeker ben dat ze niet bezig zijn) en extra goed opletten. In het geval van de tweede foto zou ik zeker 30 gaan rijden want er zijn duidelijk werkzaamheden waar zelfs op dat moment gewerkt wordt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:53 schreef Marco001 het volgende:
Overigens, bij ons heb je een weg die ingericht is als 60 weg, maar waar alleen bij de 1e 2 afslagen een bord 60 staat, bij de enkele afslag erna niet. Vanaf die afslag is het 6 km over een erg rustige weg naar het dorp (Woldendorp)
Zit daar zelf altijd te twijfelen of het er 60 of 80 is, maar de locals rijden er 100+..(en ik dus ook maar.. :P ) Helemaal omdat na dat 60 bord op ten duur dit bord staat:
http://goo.gl/maps/mSkoQ (is ook de weg in kwestie)
Ja, ik vraag me daar ook altijd af wat het nut is van die 60... Maar we rijden daar wel altijd netjes 60 (is niet zo heel moeilijk, want als we daar rijden is het of met een volle aanhanger (naar de stort) of met een lege (net van de stort weg) en dan trekt hij niet zo snel (starletje) of je wilt niet te snel rijden omdat anders die kar zo zit te hobbelen :D)
pi_117536224
quote:
13s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 01:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik terecht en ook dat de prent aldaar 100% hoger is als elders, en waarom? dat kan ik je niet uitleggen; ga maar eens een dagje langs de weg werken. :W

Dus jij bent één van die mongolen die respectloos de zoom uit de broek van wegwerkers rijdt, en ervoor zorgt dat wegwerkers in een omgeving moeten werken met een achterlijk hoge geluidsdruk? gewoon, omdat jij het niet nodig vindt om eventjes een paar honderd meter af te remmen?

Ik weet niet wat voor hoogopgeleide kloterige kutkantoorbaan je hebt, maar ik hoop dat ze de komende 3 maanden gaan verbouwen bij jou op kantoor, en dat ze de zaagtafel op 15 cm náást je Bruynzeel bureautje neerzetten.

Tevens, even voor de duidelijkheid nog; het is verboden om op een weg de snelheid DMV bebording met méér dan 20 km/u per stap te verlagen, dus je mag daar ws sowieso maar 50, is het nou zó veel gevraagd om heel effe van het gas af te gaan aldaar? Volgens mij staat er een stukkie verderop een bord met 'uitrit werkverkeer', en die mensen daar he, die zijn bezig om de infrastructuur voor JOU te verbeteren en/of te onderhouden ;( [ afbeelding ]

Owja; inB4 "ja, maar als ik mensen daar zie werken, rem ik altijd keurig af tot 30 km/u" :')
:D Denk je niet dat je nu een béétje overdrijft? _O- Bij foto 2 heb je best een punt hoor, maar daar zijn de werkzaamheden niet áán de weg bezig, maar naast de weg.

Maar bij foto 1 kun je toch niet met droge ogen beweren dat er aan de weg gewerkt wordt en dat het onveilig is om daar met 50 of 80 langs te rijden. :')

Ik ben echt niet te beroerd om wat bij te remmen voor werkzaamheden (als die ook echt bezig zijn), maar de helft van de tijd zijn die limieten achterlijk en is er niemand aan het werk, terwijl de wegsituatie ook nauwelijks beïnvloed wordt. En wanneer staan ze te controleren? Juist.

Maar ook de reguliere 30km-zones... Voorbeeldje. Amper zijstraten, geen scholen/bebouwing in de buurt, geen speelplaatsen of wat dan ook, volledig overzichtelijk. Dat vind ik een idiote 30km-zone waar je prima 50 kan rijden zonder het overzicht te verliezen of gevaar te creëren. Er is ook in de twintig jaar voor het een 30km-zone werd nooit een ongeluk gebeurd.
Of over belachelijke snelheidslimieten gesproken: wat vind je dan hiervan? Vierbaans, twee rijstroken per rijrichting, een vluchtstrook, Verhoogde middenberm en volledig gescheiden fietspaden. Nagenoeg ingericht als een snelweg. Je mag er vijftig :').
En juist op dit soort plekken staan ze met een lasergun... :r Dan is een boete al achterlijk, maar met de huidige tarieven al heel gauw buitenproportioneel.

[ Bericht 8% gewijzigd door Piet__Piraat op 03-10-2012 08:59:34 ]
Schip ahoy!
pi_117536999
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 08:54 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

En juist op dit soort plekken staan ze met een lasergun... :r Dan is een boete al achterlijk, maar met de huidige tarieven al heel gauw buitenproportioneel.
Inderdaad, het slaat gewoon nergens meer op :{ en zoals ik eerder ook al zei snap ik de mensen die gewoon altijd en overal krampachtig de naald op de maximumsnelheid houden ook gewoon niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117538134
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:36 schreef H-D het volgende:

[..]

Inderdaad, het slaat gewoon nergens meer op :{ en zoals ik eerder ook al zei snap ik de mensen die gewoon altijd en overal krampachtig de naald op de maximumsnelheid houden ook gewoon niet.
Ik heb wel betere bestemmingen voor m'n geld! En ik heb altijd al een stabiele snelheid kunnen rijden zonder moeite (maar ik houd hem niet altijd krampachtig vast, anders kun je gewoon niet inhalen op een standaard B-weg :D)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:44:10 #91
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117540474
Auto weer opgehaald.

Van:


Naar:
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:58:20 #92
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_117542877
Netjes!

206 embleem aan de andere kant ook verwijderd? :P
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:58:28 #93
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117542881
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 08:11 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Bij die eerste foto zou ik eens goed om me heen kijken of er echt nog werkzaamheden zijn (want ze vergeten nog wel eens borden te verwijderen als de werkzaamheden afgelopen zijn en ik maak het 's zomers vaak mee als ik vrijdag tussen de middag naar huis ga en ze zijn aan het maaien... Nee dan zijn ze aan het lunchen en staat de rijdende afzetting gewoon aan de kant! dan gaat hij gewoon weer naar 80 zodra ik zeker ben dat ze niet bezig zijn) en extra goed opletten. In het geval van de tweede foto zou ik zeker 30 gaan rijden want er zijn duidelijk werkzaamheden waar zelfs op dat moment gewerkt wordt.

[..]

Ja, ik vraag me daar ook altijd af wat het nut is van die 60... Maar we rijden daar wel altijd netjes 60 (is niet zo heel moeilijk, want als we daar rijden is het of met een volle aanhanger (naar de stort) of met een lege (net van de stort weg) en dan trekt hij niet zo snel (starletje) of je wilt niet te snel rijden omdat anders die kar zo zit te hobbelen :D)
Sommige overheden schrijven idd voor dat een voorwaarschuwing (zo heten dat soort bordjes) aan het begin van de wegsectie worden geplaatst waar gewerkt wordt, maar realiseer je ook dat je niet weet wát men aan het doen is, ze kunnen bijvoorbeeld seismologisch werk aan het doen zijn en dan is die beperking om trillingen te voorkomen. Maar er kunnen ook 2 mannetjes in een put vlak naast de weg bezig zijn om een OV-kabel te lassen, zie jij niet, maar als er dan een vrachtwagen hard langs rijdt stort de boel in, of als er auto van de weg raakt (en dat gebeurt nogal eens) hobbelt ie zo die put in.
Het is gewoon dom en kortzichtig om zelf maar te gaan bepalen of een snelheidsbeperking wel- of niet terecht is.. of je moet familie van Jomanda zijn, en je glazen bolletje op het dash hebben zitten.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 08:54 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

:D Denk je niet dat je nu een béétje overdrijft? _O- Bij foto 2 heb je best een punt hoor, maar daar zijn de werkzaamheden niet áán de weg bezig, maar naast de weg.

Maar bij foto 1 kun je toch niet met droge ogen beweren dat er aan de weg gewerkt wordt en dat het onveilig is om daar met 50 of 80 langs te rijden. :')

Ik ben echt niet te beroerd om wat bij te remmen voor werkzaamheden (als die ook echt bezig zijn), maar de helft van de tijd zijn die limieten achterlijk en is er niemand aan het werk, terwijl de wegsituatie ook nauwelijks beïnvloed wordt. En wanneer staan ze te controleren? Juist.

Maar ook de reguliere 30km-zones... Voorbeeldje. Amper zijstraten, geen scholen/bebouwing in de buurt, geen speelplaatsen of wat dan ook, volledig overzichtelijk. Dat vind ik een idiote 30km-zone waar je prima 50 kan rijden zonder het overzicht te verliezen of gevaar te creëren. Er is ook in de twintig jaar voor het een 30km-zone werd nooit een ongeluk gebeurd.
Of over belachelijke snelheidslimieten gesproken: wat vind je dan hiervan? Vierbaans, twee rijstroken per rijrichting, een vluchtstrook, Verhoogde middenberm en volledig gescheiden fietspaden. Nagenoeg ingericht als een snelweg. Je mag er vijftig :').
En juist op dit soort plekken staan ze met een lasergun... :r Dan is een boete al achterlijk, maar met de huidige tarieven al heel gauw buitenproportioneel.
Mjah, misschien overdreef ik wel een beetje, maar nogmaals; als je langs de weg werkt, zou je ook zo reageren want je bent niet de énige eik0l die denkt dat hij zelf wel kan- en mag bepalen hoe hard hij langs werkzaamheden rijdt; je wilt echt niet weten wat je allemaal meemaakt als je daar werkt.
De normale standaard 30, 50 en 60 km zones zijn idd nogal eens onzinnig, ben ik helemaal met je eens, maar werkzaamheden en hard rijden gaan gewoon niet samen, heeft ook iets te maken met respect voor de mensen die daar werken. Gaat ook vaak niet over de snelheid, maar over ARBO, dus bijvoorbeeld stof en geluidsdruk ter plaatse voor die mannen, zie jij niet, vandaar ook dat ik zei; ga er maar eens een poosje bij staan, dan ga je precies begrijpen wat ik bedoel ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_117543112
Akkoord, als ze bezig zijn rem ik ook netjes af, maar hier in de buurt heeft wel eens een weg werkzaamheden bord gestaan tot ruim een 1 maand nadat de werkzaamheden waren afgerond.
Zelfde voor maaiwerkzaamheden: heb wel eens die borden zien staan, maar geen enkele maaimachine/personeel in de buurt, terwijl er wel een snelheidsbeperking gelde...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:10:39 #95
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117543294
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:58 schreef JDude het volgende:
Netjes!

206 embleem aan de andere kant ook verwijderd? :P
Ja, de "Peugeot" was kapot, toen heeft de schadehersteller de "206" er ook af gehaald.
Maar die ligt in de kofferbak, dus kan er zo weer op. :P
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:15:36 #96
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117543468
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:04 schreef Marco001 het volgende:
Akkoord, als ze bezig zijn rem ik ook netjes af, maar hier in de buurt heeft wel eens een weg werkzaamheden bord gestaan tot ruim een 1 maand nadat de werkzaamheden waren afgerond.
Zelfde voor maaiwerkzaamheden: heb wel eens die borden zien staan, maar geen enkele maaimachine/personeel in de buurt, terwijl er wel een snelheidsbeperking gelde...
Dan moet je de wegbeheerder daarover bellen, dan wordt het weggehaald. Je mag ze namelijk niet zomaar laten staan als er langere tijd niet gewerkt wordt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_117543647
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:04 schreef Marco001 het volgende:
Akkoord, als ze bezig zijn rem ik ook netjes af, maar hier in de buurt heeft wel eens een weg werkzaamheden bord gestaan tot ruim een 1 maand nadat de werkzaamheden waren afgerond.
Zelfde voor maaiwerkzaamheden: heb wel eens die borden zien staan, maar geen enkele maaimachine/personeel in de buurt, terwijl er wel een snelheidsbeperking gelde...
Staat er een bord "maaien" en/of "rijdende afzetting" (max 50) net als je de 60 zone uit bent in Garmerwolde, zie je ze staan lunchen bij de afslag daar (richting de waterzuivering). Denk dan maar niet dat ik dan tot aan het eind 50 ga rijden!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:24:09 #98
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_117543752
Die ellenlange snelheidsbeperkingen bij maaiwerk zijn irritant, maar ik snap het wel. Lijkt me typisch zo'n klusje dat enkel op basis van prijs wordt aanbesteed, dus dan is geen groenonderhoud-aannemer zo gek om meer tijd of aandacht in de bebording te stoppen dan strikt noodzakelijk. Dus zal'ie gewoon 's ochtends vroeg alle borden op het hele werkvak neerpoten en aan het eind van de dag weer opruimen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_117543907
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:21 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Staat er een bord "maaien" en/of "rijdende afzetting" (max 50) net als je de 60 zone uit bent in Garmerwolde, zie je ze staan lunchen bij de afslag daar (richting de waterzuivering). Denk dan maar niet dat ik dan tot aan het eind 50 ga rijden!
Heb het ook wel eens achter Ekenstein gehad, borden maaiwerkzaamheden, stond er 100 meter ofzo verderop alleen een autotje in de berm van het verantwoordelijke bedrijf, verder helemaal niks..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117544050
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dan moet je de wegbeheerder daarover bellen, dan wordt het weggehaald. Je mag ze namelijk niet zomaar laten staan als er langere tijd niet gewerkt wordt.
hmm, de gemeente dus.. Als je bedenkt dat het reeds een paar jaar duurt voordat ze eindelijk eens iemand langssturen om het riool na te kijken(verstopt, waardoor o.a. de straat helemaal blank kwam te staan als het hard regende), kan je vast wel begrijpen dat het weinig zou hebben uitgemaakt als we dat bord ook hadden gemeld..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')