Ik weet niet of je ooit zo'n rijdende afzetting gezien hebt? Maar dat is gewoon een auto met een aanhanger erachter, met daarop een grote pijl naar links... En als die naast de trekker staat die een maaier gemonteerd heeft, moet je toch behoorlijk blind zijn om dat niet te zien...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:20 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Knap dat je dat kan zien vanuit je auto'tje!
Nogmaals knap om te zien dat jij ze ziet lunchen of andere werkzaamheden ziet doen. Als de borden met een snelheidsbewerking ziet, kan ik niet verderop zien of ze aan het lunchen zijn of iets anders aan het doen zijn. Dat is niet aan jou om te beoordelen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:25 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je ooit zo'n rijdende afzetting gezien hebt? Maar dat is gewoon een auto met een aanhanger erachter, met daarop een grote pijl naar links... En als die naast de trekker staat die een maaier gemonteerd heeft, moet je toch behoorlijk blind zijn om dat niet te zien...
(dus langs de kant van de weg...)
Sorry hoor, maar als je ze gewoon iets verderop ziet staan met een thermoskan in de ene hand en een plak brood in de andere? Dan zijn ze volgens mij echt niet aan het maaien...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:41 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Nogmaals knap om te zien dat jij ze ziet lunchen of andere werkzaamheden ziet doen. Als de borden met een snelheidsbewerking ziet, kan ik niet verderop zien of ze aan het lunchen zijn of iets anders aan het doen zijn. Dat is niet aan jou om te beoordelen.
Maar als je dan geflitst wordt en de boete torenhoog is, moet je hier niet komen mauwen hèquote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:33 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nee, het is wel goed geregeld over het algemeen, maar ja, ook die mensen moeten lunchen (en dan blijven die borden gewoon staan natuurlijk....) Het is een rijdende afzetting en de borden worden wel degelijk verplaatst als ze op een volgend stuk komen. Maar als alles aan de kant staat voor de lunch, ga ik ook op normale snelheid naar mijn lunch!
Of rijkswaterstaat, en als het goed is, hebben ze daar een mannetje voor buiten rijden. Ik heb het vaak zat gedaan (voorwaarschuwing rijden) en dan komt er regelmatig zo'n figuur langsrijden om te kijken of we wel volgens het boekje werken.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:32 schreef Marco001 het volgende:
[..]
hmm, de gemeente dus.. Als je bedenkt dat het reeds een paar jaar duurt voordat ze eindelijk eens iemand langssturen om het riool na te kijken(verstopt, waardoor o.a. de straat helemaal blank kwam te staan als het hard regende), kan je vast wel begrijpen dat het weinig zou hebben uitgemaakt als we dat bord ook hadden gemeld..
Akkoord, maar in de situatie die Sweetpea bedoeld, is er 50 meter verderop, aan de andere kant van de sluis gewoon een bankje. en No offense, maar als je dan nog last hebt van de auto's...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Of rijkswaterstaat, en als het goed is, hebben ze daar een mannetje voor buiten rijden. Ik heb het vaak zat gedaan (voorwaarschuwing rijden) en dan komt er regelmatig zo'n figuur langsrijden om te kijken of we wel volgens het boekje werken.
Eten doe je dan het liefst ook in een rustige keet, maar helaas moet dan langs diezelfde kant van de weg, en ja, dan is het nog steeds fijn dat de kaas niet van je brood gereden wordt. Ook tijdens het verorberen van een bammetje zou het fijn zijn als er een beetje rekening met ons gehouden wordt; het smaakt gewoon een stuk beter zonder stofwolken en oordoppies in..
RWS is daar flink streng op inderdaad. Sturen je zonder pardon weg.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Of rijkswaterstaat, en als het goed is, hebben ze daar een mannetje voor buiten rijden. Ik heb het vaak zat gedaan (voorwaarschuwing rijden) en dan komt er regelmatig zo'n figuur langsrijden om te kijken of we wel volgens het boekje werken.
Eten doe je dan het liefst ook in een rustige keet, maar helaas moet dan langs diezelfde kant van de weg, en ja, dan is het nog steeds fijn dat de kaas niet van je brood gereden wordt. Ook tijdens het verorberen van een bammetje zou het fijn zijn als er een beetje rekening met ons gehouden wordt; het smaakt gewoon een stuk beter zonder stofwolken en oordoppies in..
Hey doe is nietquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:33 schreef Rauw. het volgende:
Laat ze de accijnzen op tabak maar weer eens verhogen ofzo, boetes waren vorig jaar al aan de beurt.
Nee de pakkans is te klein. Dat heeft niks met het bedrag van de boetes te maken. Ik rij elke dag op elke weg bijna wel 20km/h te hard. Heb nog nooit een boete gehad voor snelheidsovertredingen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:44 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik zou het absoluut niet weten hoe hoog de boetes zijn. Maar blijkbaar zijn ze nog te laag want mensen hebben nog steeds schijt aan de regels... (en dat de rest van de strafmaat te laag is, ben ik het wel zeker mee eens, alles verhogen!)
Assholesquote:Op donderdag 4 oktober 2012 08:34 schreef Rauw. het volgende:
Op de N34 rijden ze 80 ipv 100. Dát is pas irritant.
http://goo.gl/maps/RJAl2quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:41 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Nogmaals knap om te zien dat jij ze ziet lunchen of andere werkzaamheden ziet doen. Als de borden met een snelheidsbewerking ziet, kan ik niet verderop zien of ze aan het lunchen zijn of iets anders aan het doen zijn. Dat is niet aan jou om te beoordelen.
Tuurlijk niet. Maar de kans dat ze daar flitsen is 0, aangezien de beperking continue opgeschoven wordt. Voorop rijdt de maaier, daarachter rijdt de rijdende afzetting en er rijdt een derde auto mee die het bord continue opschuift. Soms ben ik wat vroeger en zijn ze nog niet aan het lunchen. En ik minder altijd vaart als ik zo'n bord zie, alleen wanneer ik zie dat er geen wegwerkzaamheden (meer) zijn, dan wil ik ze nog wel eens negeren (trouwens ook alleen op de N360, dat is een weg die ik dagelijks rijd en waar ik dus ook in de gaten houd of er wegwerkzaamheden zijn).quote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Maar als je dan geflitst wordt en de boete torenhoog is, moet je hier niet komen mauwen hè
Op die weg heb ik dan ook werkelijk nog nooit langer dan een paar kilometer kunnen rijden zonder achter een vrachtwagen verzeild te raken .quote:Op donderdag 4 oktober 2012 08:34 schreef Rauw. het volgende:
Op de N34 rijden ze 80 ipv 100. Dát is pas irritant.
Zelfs al rijden er geen vrachtwagens dan word er nog 80/90 gereden.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 09:08 schreef JDude het volgende:
[..]
Op die weg heb ik dan ook werkelijk nog nooit langer dan een paar kilometer kunnen rijden zonder achter een vrachtwagen verzeild te raken .
Daarom ben ik blij dat ze eindelijk de N33 gaan verdubbelen... Ik vraag me op de N46 en N33 ook altijd af wat het nut is van die autoweg aangezien je altijd achter een vrachtwagen zit (richting de Eemshaven) en het zo druk is dat je toch nooit kunt inhalen...quote:Op donderdag 4 oktober 2012 09:10 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Zelfs al rijden er geen vrachtwagens dan word er nog 80/90 gereden.
Al moet ik wel zeggen dat het s'weekends op de N33 vaak wel vrij rustig is richting Eemshaven.. (of in ieder geval was, toen ik nog bij Van Dijk werkte)quote:Op donderdag 4 oktober 2012 09:13 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Daarom ben ik blij dat ze eindelijk de N33 gaan verdubbelen... Ik vraag me op de N46 en N33 ook altijd af wat het nut is van die autoweg aangezien je altijd achter een vrachtwagen zit (richting de Eemshaven) en het zo druk is dat je toch nooit kunt inhalen...
Van Assen naar Veendam is altijd druk met vrachtwagens (behalve op zondag...)quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:15 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Al moet ik wel zeggen dat het s'weekends op de N33 vaak wel vrij rustig is richting Eemshaven.. (of in ieder geval was, toen ik nog bij Van Dijk werkte)
Aja, daar wel ja. Sowieso is het bij Veendam aardig druk altijd.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:19 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Van Assen naar Veendam is altijd druk met vrachtwagens (behalve op zondag...)
En we merken wel dat het de afgelopen 6 jaar veel drukker geworden is. Toen we hier nog maar net woonden (dus 6 jaar geleden ) kwam je wel eens een auto tegen. Tegenwoordig is het gewoon altijd druk (zowel de N46 als de N33 vanaf Zuidbroek richting de Eemshaven)
Ja, maar het is ook heel vervelend als je 50km geen 100 maar 80 kan rijden!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:34 schreef JDude het volgende:
Toch denk ik dat de wegen naar "jullie" haven nog een oase van rust zijn . Ik kom regelmatig op de Rotterdamse havenroute (A15/N15), en daar hoeft echt maar iemand een onverwachte scheet te laten en je staat 10 kilometer naar de wagen voor je te staren.
Ja, sinds dat ze echt bezig zijn met de Eemshaven is de N46 en de N33 van Zuidbroek naar de Eemshaven een heel stuk drukker geworden... Er als we een stoet auto's (met witte kenteken platen) tegemoet zagen komen was de gedachte: ah, de boot is net aankomen (uit Borkum, veel Duitsers op de weg dan). Nu zou het net zo goed die stoet Poolse arbeiders kunnen zijnquote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:32 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Aja, daar wel ja. Sowieso is het bij Veendam aardig druk altijd.
6 jaar geleden had ik mijn rijbewijs nog niet(maar al wel aan het lessen) maar zou inderdaad goed kunnen dat het toen rustiger was. Zeker omdat ze toen ook nog niet met de nieuwe energiecentrale enzo bezig waren in de Eemshaven.
Thanks, goede tips.quote:Op maandag 1 oktober 2012 11:55 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Tipje, koop er een rond de 130.000km met volledig onderhoud, dan zijn de eerste slijtageonderdelen meestal vervangen en zit er een nieuwe riem op.
Heb je meer aan dan een auto met 100.000 op de klok die veel van dat onderhoud nog krijgen gaat.
1.8T's van VW/Audi hebben nog wel eens wat met de oliezeef (raakt verstopt en de hele auto loopt dan in de soep) en de bobines zijn zwak (is volgens mij een terugroepactie van geweest).
Verder weet ik eigenlijk niets over beide auto's te vertellen.
Haha inderdaad, mijn vader werkt sinds kort ook daar, dus hij is ook schuldig aan de drukte. .:Pquote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:41 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, maar het is ook heel vervelend als je 50km geen 100 maar 80 kan rijden!
[..]
Ja, sinds dat ze echt bezig zijn met de Eemshaven is de N46 en de N33 van Zuidbroek naar de Eemshaven een heel stuk drukker geworden... Er als we een stoet auto's (met witte kenteken platen) tegemoet zagen komen was de gedachte: ah, de boot is net aankomen (uit Borkum, veel Duitsers op de weg dan). Nu zou het net zo goed die stoet Poolse arbeiders kunnen zijn
Onze buurman werkt er ook (hij zit in de beveiliging) maar dat is een sukkel (vindt hij zelf ook!) Hij moet bijvoorbeeld ook snelheid controleren op de Eemshaven zelf (dus de weg van de N33 richting de N46, weet niet of dat nou de N33 of de N46 is...) Daar wordt zeer regelmatig veel te hard gereden (is een 60 zone).quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:48 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Haha inderdaad, mijn vader werkt sinds kort ook daar, dus hij is ook schuldig aan de drukte. .:P
Meesta van die Polen, Italianen, Spanjaarden en Portugezen die in Wagenborgen "wonen" gaan met bussen (eigen en van Van Dijk) die kant op..
Is wel goed voor de klandizie van het taxibedrijf: volgens mij was er(toen ik er nog werkte) elke dag wel een rit Wagenborgen --> Schiphol of andersom.
Dat weet ik wel zeker, aan deze kant van de IJssel is alles beter.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:34 schreef JDude het volgende:
Toch denk ik dat de wegen naar "jullie" haven nog een oase van rust zijn . Ik kom regelmatig op de Rotterdamse havenroute (A15/N15), en daar hoeft echt maar iemand een onverwachte scheet te laten en je staat 10 kilometer naar de wagen voor je te staren.
Haha, Ik reed daar met de taxi (vooral snachts) ook altijd veel te hard.. En kon het nooit laten om, als ik een Mercedes mee had, even een donutje te draaien op de parkeerplaats tussen de rotonde's..quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:51 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Onze buurman werkt er ook (hij zit in de beveiliging) maar dat is een sukkel (vindt hij zelf ook!) Hij moet bijvoorbeeld ook snelheid controleren op de Eemshaven zelf (dus de weg van de N33 richting de N46, weet niet of dat nou de N33 of de N46 is...) Daar wordt zeer regelmatig veel te hard gereden (is een 60 zone).
Maar hij heeft zelf ook een bekeuring gekregen omdat hij 100 reed
En dat terwijl de Eemshaven de grootste vrachthaven van NL is, na Rotterdam.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:34 schreef JDude het volgende:
Toch denk ik dat de wegen naar "jullie" haven nog een oase van rust zijn . Ik kom regelmatig op de Rotterdamse havenroute (A15/N15), en daar hoeft echt maar iemand een onverwachte scheet te laten en je staat 10 kilometer naar de wagen voor je te staren.
Ik denk dat je Amsterdam vergeet. Als ik wikipedia mag geloven (en ja, daar neem ik een risico ), bedraagt het jaarlijkse overslagvolume van Rotterdam ongeveer 440 miljoen ton, in Amsterdam ongeveer 80 en haalt de Eemshaven de 3 net niet.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:47 schreef Marco001 het volgende:
[..]
En dat terwijl de Eemshaven de grootste vrachthaven van NL is, na Rotterdam.
Ja, het de grootste van Noord Nederland en de 5e van Nederland.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:55 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik denk dat je Amsterdam vergeet. Als ik wikipedia mag geloven (en ja, daar neem ik een risico ), bedraagt het jaarlijkse overslagvolume van Rotterdam ongeveer 440 miljoen ton, in Amsterdam ongeveer 80 en haalt de Eemshaven de 3 net niet.
Dat klinkt dan al logischer ja . Al ben ik dan weer benieuwd naar de nrs. 3 en 4. Moerdijk en Terneuzen of Vlissingen of zo?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:07 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, het de grootste van Noord Nederland en de 5e van Nederland.
Veel plezier (en niet teveel files )quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:14 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat klinkt dan al logischer ja . Al ben ik dan weer benieuwd naar de nrs. 3 en 4. Moerdijk en Terneuzen of Vlissingen of zo?
Afijn, helemaal offtopic natuurlijk. Om weer even ontopic te geraken ga ik zo eens beginnen aan een rondje van iets meer dan 400 kilometer over 's lands wegen.
Lol, zelfs de haven van Delfzijl(onderdeel Eemshaven) haalt een hogere overslag: 4.9quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:55 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik denk dat je Amsterdam vergeet. Als ik wikipedia mag geloven (en ja, daar neem ik een risico ), bedraagt het jaarlijkse overslagvolume van Rotterdam ongeveer 440 miljoen ton, in Amsterdam ongeveer 80 en haalt de Eemshaven de 3 net niet.
Heeft niet zoveel zin om nu de auto te wassen... Ik glibberde gisteren ook al over de weg omdat die luie boer de weg niet had schoongemaakt! (onze overbuurman doet het wel altijd erg netjes!)quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:45 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Net even de auto gewassen.. Wou ik hem net gaan drogen, begint het te regenen..
Hier gelukkig geen boeren in de buurt, maar wel steeds vogelshit op de auto, en ik had hem al ruim een maand niet gewassen. Was dus echt wel weer een keer nodig..quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:09 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Heeft niet zoveel zin om nu de auto te wassen... Ik glibberde gisteren ook al over de weg omdat die luie boer de weg niet had schoongemaakt! (onze overbuurman doet het wel altijd erg netjes!)
Lol, inderdaad. Volgens mij hebben ze daar niks te klagen, maar het is maar net wat je gewend bent.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:34 schreef JDude het volgende:
Toch denk ik dat de wegen naar "jullie" haven nog een oase van rust zijn . Ik kom regelmatig op de Rotterdamse havenroute (A15/N15), en daar hoeft echt maar iemand een onverwachte scheet te laten en je staat 10 kilometer naar de wagen voor je te staren.
Mijne ziet er ook niet uit. Is al bijna 2 maanden niet gewassen denk ik, alleen paar keer de hogedruk eroverheen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hier gelukkig geen boeren in de buurt, maar wel steeds vogelshit op de auto, en ik had hem al ruim een maand niet gewassen. Was dus echt wel weer een keer nodig..
Nu zo alleen nog weer even de kunststof delen behandelen.
Waarom heb je dan voor een onbekende garagist gekozen?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:43 schreef house_is_a_feeling het volgende:
De Carisma net weggebracht naar een voor mij onbekende apk-boer. Vandaag geen tijd dus de auto maar achtergelaten maar toch vind ik dat een vreemd idee. Ik hoop dat hij er goed voor zorgt.
Omdat ik onbekend hier in Zutphen ben, geen geld voor de dealer heb (bandjes moeten er ook op gezet worden) en de garage van de buren eigenlijk de apk ook uitbesteed aan een ander. Met nog een iets meer dan een maand begint de tijd ook te dringen als er iets drastisch moet gebeuren Had weinig keus.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:03 schreef H-D het volgende:
[..]
Waarom heb je dan voor een onbekende garagist gekozen?
Ah vandaarquote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Omdat ik onbekend hier in Zutphen ben, geen geld voor de dealer heb (bandjes moeten er ook op gezet worden) en de garage van de buren eigenlijk de apk ook uitbesteed aan een ander. Met nog een iets meer dan een maand begint de tijd ook te dringen als er iets drastisch moet gebeuren Had weinig keus.
Al een maand niet?! Schaam je!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hier gelukkig geen boeren in de buurt, maar wel steeds vogelshit op de auto, en ik had hem al ruim een maand niet gewassen. Was dus echt wel weer een keer nodig..
Nu zo alleen nog weer even de kunststof delen behandelen.
Ruiten schoonmaken met een middeltje, ben de naam kwijt maar had het bij de Brezan gekocht. Voorkomt strepen stond er op. Daarnaast goede ruitenwissers hebbenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 10:30 schreef FalleNk810i het volgende:
Hebben jullie daar ook last van als het donker is en het regent en er komt een tegenligger aan dat je geen tyfus meer ziet?
Een maand? Mijn auto mag al blij zijn als hij meer dan 3x per jaar gewassen wordt... (in ieder geval wel altijd aan het begin van het voorjaar...) Vogelpoep haal ik er altijd gelijk af als ik het zie. En als hij dan echt te vies wordt (of eigenlijk, als je het verschil tussen de net schoongemaakte delen en de vieze delen te groot wordt) maak ik misschien wel even helemaal schoon... (afhankelijk van het weer en het seizoen )quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hier gelukkig geen boeren in de buurt, maar wel steeds vogelshit op de auto, en ik had hem al ruim een maand niet gewassen. Was dus echt wel weer een keer nodig..
Nu zo alleen nog weer even de kunststof delen behandelen.
Als je hier een glimmende auto ziet is hij of net gewassen of komt hij hier niet uit de buurt (vooral in het najaar, winter of voorjaar...)quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Al een maand niet?! Schaam je!
Zodra mijn ramen niet meer schoon worden, gaan er altijd gelijk nieuwe ruitenwissers op. Daar ga ik echt niet op bezuinigen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:01 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ruiten schoonmaken met een middeltje, ben de naam kwijt maar had het bij de Brezan gekocht. Voorkomt strepen stond er op. Daarnaast goede ruitenwissers hebben
Jep. Combi van regen en strooilicht is ruk. Beetje vermoeidheid erbij en je krijgt het behoorlijk zwaar.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 10:30 schreef FalleNk810i het volgende:
Hebben jullie daar ook last van als het donker is en het regent en er komt een tegenligger aan dat je geen tyfus meer ziet?
Schone ramen, goede wissers. En met schoon, bedoel ik dan m.n. óók de binnenkantquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 10:30 schreef FalleNk810i het volgende:
Hebben jullie daar ook last van als het donker is en het regent en er komt een tegenligger aan dat je geen tyfus meer ziet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |