SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vier laatste haaksels uit het vorige topic:
Lijnloos Bumba:
Bietels kaktus:
DonnaRush's Joe:
B.ertha's angry birds:
En Yppy's zusterpakket:
[ Bericht 0% gewijzigd door Angelof9 op 27-09-2012 16:24:06 ]You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
Als dat het criterium is, ga ik mijn posts uitstellenquote:Op donderdag 27 september 2012 14:53 schreef trui het volgende:
ik dacht dat we de 4 laatste haaksels uit 't vorige topic zouden kiezen voor de OP? 't maakt mij op zich niet uit hoor, maar ik had de poppen van EsseEi en Whoop er wel in verwacht.
mooie cadeautjes, Yppy!
Maar je angry birds staan er toch gewoon bij?quote:Op donderdag 27 september 2012 15:02 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Als dat het criterium is, ga ik mijn posts uitstellenIk mag nooit in de OP
quote:Op donderdag 27 september 2012 15:07 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Maar je angry birds staan er toch gewoon bij?
Ik blijkbaar ook niet, terwijl ik de laatste wasquote:Op donderdag 27 september 2012 15:02 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Als dat het criterium is, ga ik mijn posts uitstellenIk mag nooit in de OP
OP is OpeningsPost, dus het eerste berichtje in een topic (van de TS = TopicStarter)quote:Op donderdag 27 september 2012 15:12 schreef CREADO het volgende:
Vond alle haaksels erg gaaf!
Sorry angelof ik bedoelde eigenlijk beide(poef van trui, trui bedankt en jou kussen bedankt), maar alles gaat hier in rap tempo hahahahaha
Ik vond die pop wel erg sweetie EsseEi. hoe kwam je u aan het patroon is dat van owsly of zoiets?
En oh wat wellicht een domme vraag wat is OP? het opzetten van dit niet gedeelte ofzo? Ik vond het ook veel foto's en miste de mijne ook![]()
hahahaha
Zo is het Angelof! no worriesquote:Er staan zoveel toffe dingen in het vorige topic, als alles in de OP moet, dan is het gewoon nog een keer het vorige topic!
Heb even gekeken (heb t zweedse boekje namelijk op de comp) het hoofd van de zweedse is 42. Die van de grote 54 of 60(heb 60 gedaan omdat mn wol dunner was en nog kwam het niet overeen met zn muts).quote:Op donderdag 27 september 2012 15:39 schreef Angelof9 het volgende:
Deze lijkt wel een stuk kleiner. Maar inderdaad was het me al opgevallen dat deze twee ontwerpsters een erg dezelfde stijl hebben. Maar die Zweedse ontwerpen zijn niet te koop of wel? Of alleen in het Zweeds.
Die vond ik toch zo geweldig!quote:Op donderdag 27 september 2012 16:00 schreef Angelof9 het volgende:
Of als iets weer eens ter sprake komt, zoals nu, met die popjes. Ik heb het draakje gemaakt, tadaaaah!:
[ afbeelding ]
Ze zitten nog in de verpakking want ik heb ze net een dagquote:Op donderdag 27 september 2012 15:17 schreef CREADO het volgende:
trovey: heb je overigens die brei dingen al gebruikt? ik heb ze ook gezien. ik heb de pompom dingentjes net gekocht
ben benieuwd hoe het eruit ziet als je wat heb gemaakt
[..]
Dat denk ik ook, ja.quote:Op donderdag 27 september 2012 16:08 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wat voor wol is dat? Hij is echt tof.
Ik ga m denk ik ook in draakvorm maken. Maar dan zelf bedenken hoe of wat. Neem aan dat het patroon hetzelfde is en alleen de "extra's" verschillen.
Dat patroon heb ik!quote:Op donderdag 27 september 2012 16:26 schreef Whoopdidoo het volgende:
Draakpopje.
Ik vind de kangaroo versie ook zo leuk.
Pop had ik gevonden op Pinterest, het patroon staat hier. Het had wel wat uitgebreider gekunt vind ik, maar opzich kom je er wel uit.quote:Op donderdag 27 september 2012 15:12 schreef CREADO het volgende:
Ik vond die pop wel erg sweetie EsseEi. hoe kwam je u aan het patroon is dat van owsly of zoiets?
Tapijt=Rug in het Engels of misschien mat als je wat kleiners wilt, maar dat is meer formaatje badmatje.quote:Op donderdag 27 september 2012 20:34 schreef EsseEi het volgende:
Grappig die muts Nicoleniet echt mijn smaak, maar wel leuke kleuren
Ik mag trouwens een vloerkleed voor een studiegenootje maken (van de winter ergens), iemand idee wat de juiste zoektermen zijn? Denk dat ik bij doily alleen maar tafelkleedjes krijg?
Breien is pas bij topic 5! En wij zijn al bij 148! Zoveel cooler is haken dusquote:Op donderdag 27 september 2012 20:58 schreef KarinvdB het volgende:
Maar eh, ben ik net begonnen met breien, krijg je zo'n TT, leuk hoor :p
Mm, ok, point taken.quote:Op donderdag 27 september 2012 21:24 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Breien is pas bij topic 5! En wij zijn al bij 148! Zoveel cooler is haken dus
ja, ik vind dat ze veel hebben - ook achter in de voorraad ligt vanalles. Ik vind t een fijn winkeltje, ga er weleens heen met mijn moeder die er vlakbij woont.quote:Op donderdag 27 september 2012 13:03 schreef Whoopdidoo het volgende:
Foto van popding:
[ afbeelding ]
Is iemand hier weleens bij echtstudio geweest? Ik wil maandag gaan, hebben ze ook veel wolletjes in de winkel gewoon?
Ja, maar niet fulltime hoor. Nu haak ik er ook afwisselend met andere projecten aan. Anders wordt het te saai. Nu is het wel fijn om af en toe wat makkelijkers te doen.quote:Op donderdag 27 september 2012 18:30 schreef phluphy het volgende:
Over monnikkenwerk gesproken: yppy, meen je dat dat je denkt dat je deken pas over 1,5 jaar klaar is?![]()
Zoiets?quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:36 schreef YogaLove het volgende:
Ik wil graag deze beanie maken:
http://www.etsy.com/listi(...)eggplant?ref=pr_shop
Alleen kan geen patroon vinden op Ravelry en die Etsy mevrouw vraagt er geld voor.
Iemand een idee/linkje?
![]()
Die had ik al gevonden ja, ik vind die te alleen strak.quote:
Af als je het óp je hoofd hebt?quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:48 schreef ow_lol het volgende:
Ik vind m best geinig Nicole... Het is met die mutsen altijd zo dat ze heel anders worden dan dat je het in je hoofd hebt...
Goedgekeurdquote:Op vrijdag 28 september 2012 15:59 schreef NicoleM het volgende:
Zo, ik heb een gedeelte uitgehaald en weer opnieuw/anders gehaakt. Nu vind ik hem een stuk leuker geworden, en de bloem maakt het afDochter is er super blij mee in elk geval.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze en dan zelf het klepje er aan verzinnen. Zoek bij Ravelry eens op 'slouch hat', dan krijg je erg veel resultaten.quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:36 schreef YogaLove het volgende:
Ik wil graag deze beanie maken:
http://www.etsy.com/listi(...)eggplant?ref=pr_shop
Alleen kan geen patroon vinden op Ravelry en die Etsy mevrouw vraagt er geld voor.
Iemand een idee/linkje?
![]()
Ik zie dat ik ondertussen 35 projecten in mn favorieten heb staan, ben nog steeds bezig met de Ripple deken, een sssssssslang voor bij de voordeur (Lucy inspired) en een Ripple kussenhoesje.
hoezo is die niet meer leverbaar? das mijn lievelingsquote:Op vrijdag 28 september 2012 22:49 schreef CREADO het volgende:
Weet iemand toevallig een vervanger van de niet meer leverbare kleur van phildar coton 3 grenadine :-(...
http://www.gerarddekok.nl/Phildar.htmlquote:Op zaterdag 29 september 2012 07:48 schreef CREADO het volgende:
Het is uit de collectie gehaald :-(. Baal er ook van..
Heeft iemand nog over? Of een adressen waar ze ze nog hebben?
thanks! Hier kan ik ook wel wat mee.quote:Op vrijdag 28 september 2012 22:46 schreef Nerys het volgende:
[..]
Deze en dan zelf het klepje er aan verzinnen. Zoek bij Ravelry eens op 'slouch hat', dan krijg je erg veel resultaten.
misschien van een ander merk, volgens mij is het garen kwa dikte en structuur hetzelfde als catania, of katia van de pipoos...quote:Op zaterdag 29 september 2012 08:12 schreef CREADO het volgende:
Phluphy, maar dit is geen coton 3 oftewel katoen :-( :-(
Ik zoek de phildar coton 3 nr 015
Dank in ieder geval
even zoeken!quote:Op vrijdag 28 september 2012 09:34 schreef trui het volgende:
kwakz0r, daar kan ik me wel wat bij voorstellen, ik blijf voorlopig nog even hangen in de haak-uitdaging-fase. gesproken over haak-uitdagingen, hoe heette dat japanse boek met al die verschillende vierkantjes nou ook alweer dat jij gekocht had? ik heb 'm toen digitaal aangeschaft, maar het erge is... ik kan 'm nergens meer vinden.als ik nou een titel heb, kan ik wat gerichter zoeken.
ik heb volgens mij nog wel ver, maar weet niet hoeveel gram er nog op de bol zit.....quote:Op zaterdag 29 september 2012 07:48 schreef CREADO het volgende:
Het is uit de collectie gehaald :-(. Baal er ook van..
Heeft iemand nog over? Of een adressen waar ze ze nog hebben?
Nice!quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:27 schreef BrainTeaser het volgende:
Eindelijk is het zo ver: m'n Baby Ripple is af!
![]()
Een rand eromheen maakt echt veel verschil!
[ afbeelding ]
Close up van de rand:
[ afbeelding ]
Randje bobbelt nog wel een beetje, maar dat komt met wassen wel goed!
Project pagina
Wow, prachtig! Het ziet er heel fijn uit, alsof je het met een 3mm ipv 5mm naald hebt gehaakt. Mooi hoor!quote:Op zaterdag 29 september 2012 12:27 schreef BrainTeaser het volgende:
Eindelijk is het zo ver: m'n Baby Ripple is af!
![]()
Een rand eromheen maakt echt veel verschil!
[ afbeelding ]
Close up van de rand:
[ afbeelding ]
Randje bobbelt nog wel een beetje, maar dat komt met wassen wel goed!
Project pagina
Gezellig! Helaas hebben mijn vriendinnen vooralsnog weinig interesse in handwerken en fröbelenquote:Op zaterdag 29 september 2012 13:16 schreef Jumpsje het volgende:
Mooi Brainteaser!!Mooi de ripple recht gemaakt voor het randje ook!
Ik krijg zo haakbezoek, hoe leuk is dat!
ERG LIEF!quote:Op donderdag 27 september 2012 18:30 schreef phluphy het volgende:
Last but not least: Dotty een fijne dag morgen! En Kirsten nogmaals veel sterkte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
quote:Op zondag 30 september 2012 02:52 schreef Dottey het volgende:
[..]
ERG LIEF!![]()
Het was super,, heb mijn bruidssjaal niet meer nodig gehad, dus daar geen foto van,, de rest volgt weleven uitzoeken.. heb wel wat heel grappigs gehad van iedereen op het feest!
Oh wat zien jullie er mooi uit en wat een romantische foto! Van harte gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
hier staat hij nog, wel als op is opquote:Op zaterdag 29 september 2012 08:12 schreef CREADO het volgende:
Phluphy, maar dit is geen coton 3 oftewel katoen :-( :-(
Ik zoek de phildar coton 3 nr 015
Dank in ieder geval
quote:Op zondag 30 september 2012 02:52 schreef Dottey het volgende:
[..]
ERG LIEF!![]()
Het was super,, heb mijn bruidssjaal niet meer nodig gehad, dus daar geen foto van,, de rest volgt weleven uitzoeken.. heb wel wat heel grappigs gehad van iedereen op het feest!
Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben eens even begonnen met de Loomknitter, even een proefding maken een col (oftwel cowl) voor een cadeautje, gewoon saai grijs want voor een man die niet van rare kleurtjes/motiefjes houdt maar in ieder een goed oefenstuk om het in de vingers te krijgen. Heb nog 3 weken maar dat gaat geen probleem worden want zo'n loom gaat als een trein.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Dat k*t.quote:Op zondag 30 september 2012 17:13 schreef Ynske het volgende:
Kom er net achter dat ik de laatste hexagons van mn deken met een te kleine naald gemaakt heb. Ben ze nu dan maat ook een voor een aan t uithalen en over doen
Dat mag ik hier niet zeggenquote:Op zondag 30 september 2012 19:26 schreef trui het volgende:
mijn product van dit weekend:
[ afbeelding ]
rara wat zou het worden...
kan ze de afkortingen wel lezen?quote:Op zondag 30 september 2012 21:22 schreef LiedjeBackstage het volgende:
lieve haaksters uit dit topic ik heb een beetje hulp nodig. Ik ben een complete haakn00b dus ik heb mijn schoonmama bereid gevonden "iets" te haken voor Floris. Aangezien ze de koffiekopjes, ijsjes en appeltjes uit het boekje wat ik haar heb gegeven al heeft gemaakt, wil ze nu een patroon voor een mutsje ofzo. Maar wel in het nederlands... En daar wringt de schoen...
Ik heb een heel leuk mutsje gezien met een patroon in het Engels. Wie o wie kan ik zo lief aankijken om dit voor mij te ontcijferen? Zodat ik mijn lieve schoonmams aan het werk kan zetten om een appelmutsje voor mijn grote kleine vriendje te haken?
Alvast bedankt!
Leuk! Ik heb het zelf nooit gemaakt maar wat ik zou doen is met een losse draad (niet die van je ogen zelf want dat zou kunnen gaan trekken) elke steek 2 of 3x vastnaaien. Je moet zelf even kijken wat mooier is, maar zo krijg een volle, ronde rand met steken zonder dat je echt ziet zoals op zo'n patchkleed dat het vastgenaaid is met steken. Als je dat niet wil, dan zou ik de een-na-laatste rij vastzetten zodat de laatste rij over je vastzetsteken heenvalt en je het geheel niet ziet.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:20 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Dottey van harte gefeliciteerd met je huwelijk!
Ik kan eindelijk ook weer wat handwerken na 3 weken polsblessure. Gelukkig zeg, werd er helemaal een beetje chagrijnig van...
Een uiltje van Matawi
[ afbeelding ]
Onderdeel van een kraamkadootje
[ afbeelding ]
Heeft iemand een tip om de ogen er iets mooier op te zetten? Ik heb ze er op geregen met een lange draad van het oog zelf, maar ik vind het een beetje rommelig.
De draad niet door de laatste toer steken, maar door de een na laatste. Of eigenlijk er soort van tussenin. Maar in ieder geval zorgen dat de v-tjes van de laatste toer netjes blijven, dan ziet het er veel minder "opgenaaid" uit. Wat je ook kunt doen is het vastnaaien met gewoon naaigaren ipv de werkdraad, dan is het ook minder zichtbaar.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:20 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Heeft iemand een tip om de ogen er iets mooier op te zetten? Ik heb ze er op geregen met een lange draad van het oog zelf, maar ik vind het een beetje rommelig.
Top Trui! Het heeft geen haast, later in de week is prima.quote:Op zondag 30 september 2012 23:03 schreef trui het volgende:
LiedjeBackstage, ik weet niet hoeveel haast het heeft, maar ik kom er vandaag en morgen niet aan toe. later in de week wil ik er best eens even voor gaan zitten hoor.
Ja, ik dacht ook dat ze er zoiets van maken bij die buidel, maar ik denk dat ik vasten toch mooier vind.quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:36 schreef Whoopdidoo het volgende:
Gefeliciteerd Dottey!
En fijne vakantie EsseEi, heb je nog de mogelijkheid wolletjes te scoren?
Ik zou ook een tekkel gokken! Komt ook door de strepen.
Herfstblad: hoe wil je de buidel gaan maken? Het lijkt alsof ze beginnen met een rondje en dan stokjes heen en weer, zodat ie niet rond wordt. Ik wil m ook nog een keer maken.
Vandaag naar echtstudioZit ik in college met mn wolletjes
Volgens mij kan je sowieso online bestellen en in je eigen winkel afhalen zonder verzendkosten te hoeven betalenquote:Op maandag 1 oktober 2012 14:55 schreef DonnaRush het volgende:
Onze HEMA heeft geen garen enzo, heel jammer. Zal eens bij de HEMA in de stad kijken!
Ja klopt, maar al die garen zijn uitverkocht of binnenkort weer op voorraad haha. Maar voor de toekomst kan het inderdaad wel handig zijn.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Volgens mij kan je sowieso online bestellen en in je eigen winkel afhalen zonder verzendkosten te hoeven betalen
Oh sorry, zover had ik niet doorgekliktquote:Op maandag 1 oktober 2012 15:00 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ja klopt, maar al die garen zijn uitverkocht of binnenkort weer op voorraad haha. Maar voor de toekomst kan het inderdaad wel handig zijn.
Het haakt heel zwaar. Let goed op dat je je pols niet te veel belast.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:12 schreef DonnaRush het volgende:
Haha, dat geeft niets. Nu nog zo`n enorme haaknaald kopen en dan ben ik er helemaal klaar voor! Ben echt benieuwd hoe Zpagetti me gaat bevallen.
Zo, die staat op mijn pinterest.quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:00 schreef saaw het volgende:
Kwam een steek tegen die ik nog niet kende dus wilde het even met jullie delen.
Je haakt hierbij eigenlijk opzij, in het achterste lusje van de steek en het achterste lusje van de vorige rij met steken.
[ afbeelding ]
Zie hier voor de uitleg, met meer foto's.
oooh wat mooi!quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:28 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb de verbeterde versie van m'n lily pad tas af!Mét gevoerde binnenkant, van een lief Japans stofje dat ik nog had liggen. Even een serie fotootjes hoor, omdat het zoveel werk was.
Haha een appelhoedje! Wel mooi wolletje!quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:29 schreef MarinaJozina het volgende:
Mooi dekentjeMet dat blauw en grijs vind ik het meer een jongensdekentje, maar het kan ook voor een meisje, lekker stoer
Die apple cozy wordt niet echt iets. Het is meer een appel hoedje (zelfs voor deze kleine appel), want het meerderen doen ze erg langzaamBinnenkort even opnieuw beginnen denk ik.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou eerder katoen gebruiken, omdat je daar de steken beter in ziet. Helemaal als je een haaknaald neemt die wat groter is. Dus geen 2.5 of een 3, maar 3.5 bijvoorbeeld.
[ Bericht 6% gewijzigd door Herfstblad op 01-10-2012 23:28:55 ]
Welkomquote:Op maandag 1 oktober 2012 22:57 schreef CindieY het volgende:
Heb ik gelijk al de eerste vraag: ik heb een bolletje 'wol', waarvan ik in ieder geval zeker weet dat het geschikt is voor breinaalden maat 4. Verder weet ik ook dat het van de Zeeman komt. Geen idee wat voor materiaal het is. Voor welke haaknaald zou dit geschikt zijn? En mocht ik er met deze bol niet uitkomen (omdat het bijvoorbeeld geen handig materiaal is voor een beginner), wat zijn dan wel aanraders? Ik heb een Zeeman om de hoek, maar het is een kleintje en die heeft bijster weinig liggen. Wibra is ook op fietsafstand en ik denk dat die twee zaken prijstechnisch handig zijn voor een beginner.
Als je een platte cirkel wilt maken zul je inderdaad moeten meerderen, anders loopt je haakwerk omhoog tot een soort lange hoes.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:29 schreef MaximusTG het volgende:
Voor de gein ook eens geprobeerd te haken; simpel lapje lukt prima. Nu probeer ik een cirkel te haken.. Starten was ff lastig; Maar moet je nu wel of niet af en toe meerderen tijdens een cirkel? Want als ik dat niet doe lijkt ie aan de randen zeg maar omhoog te komen. Zo ja, is er dan nog een regel hoe vaak of wanneer je moet meerderen?
Basisregel die ik vaak aanhoud bij vasten: elke ronde het aantal waarmee je gestart bent meerderen. Meestal begin ik met 6, dus dat wordt dan 12 - 18 - 24 - 30 enz.. Als je steeds op de zelfde plek meerdert, krijg je een beetje een (in dit geval zes-) hoekige vorm. Als je per ronde wat verschuift wordt het mooi rond.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:29 schreef MaximusTG het volgende:
Voor de gein ook eens geprobeerd te haken; simpel lapje lukt prima. Nu probeer ik een cirkel te haken.. Starten was ff lastig; Maar moet je nu wel of niet af en toe meerderen tijdens een cirkel? Want als ik dat niet doe lijkt ie aan de randen zeg maar omhoog te komen. Zo ja, is er dan nog een regel hoe vaak of wanneer je moet meerderen?
Ik hoop dat de andere 2 ook nog jaren meegaanquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:07 schreef KarinvdB het volgende:
Herfstblad, gecondoleerd en heel veel sterkte. Ik hoop dat ik nog zo lang van mijn beestjes kan genieten als jij van je oude baasje hebt genoten.
Dan ga ik het zeker proberen wanneer ik mijn granny's deken afheb.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:39 schreef MizzEnroe het volgende:
Het middenstuk is echt heel erg simpel! De rand moest ik echt even over nadenken en ik heb aardig wat ervaring.
Mocht je hulp nodig hebben, dan kun je gerust bij mij aankloppen. Ik heb het patroon toch al.
Ik minder door beide lusjes, maar het is dus beter om alleen de voorste lusjes te gebruiken bij het minderen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 10:18 schreef Angelof9 het volgende:
Hoe minder je kokosnoot? Het beste is om de twee voorste lusjes van de volgende steken op te pakken en die dan als een normale vaste te haken. Ook moet je zorgen dat je het lusje op de haak even strak aantrekt voordat je de draad doorhaalt.
Ik ga even een linkje zoeken voor onzichtbaar minderen.
edit: http://www.crochetspot.co(...)-invisible-decrease/
Yup, dan zie je de mindering minder duidelijk.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:47 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
[..]
Ik minder door beide lusjes, maar het is dus beter om alleen de voorste lusjes te gebruiken bij het minderen?
Maar tussen het lusje van de eerste steek en het lusje van de tweede steek moet je niet je draad omslaan en doorhalen he? Dus insteken in eerste voorste lusje, dan meteen in het tweede voorste lusje en dan pas je draad omslaan en doorhalen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:47 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
[..]
Ik minder door beide lusjes, maar het is dus beter om alleen de voorste lusjes te gebruiken bij het minderen?
Herkenbaarheid!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:00 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik wil te veel maken. Was begonnen met een rendier tijdens het wachten op bestellingen. Toen met een pokemon ding. En nu ben ik bezig met stitch.
En ik wil nog zo veel
Die extra paar handen kan mooi stofzuigen en de was doen terwijl ik zit te haken..quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:24 schreef Angelof9 het volgende:
Buiten meer tijd, zou een extra paar handen ook wel praktisch zijn.
Of gewoon de vulling van een (oud, dan wel even wassen) kussen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:27 schreef Angelof9 het volgende:
Fiberfill. Kun je kopen bij hobbywinkels, Hema, Pipoos, Kwantum.
Watten gaan na een tijdje klonten en je kunt ze ook niet wassen.
Zijn de beestjes leuk?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:53 schreef Whoopdidoo het volgende:
Sterkte herfstblad!
Ik gister helemaal naar echtstudio, was het boekje nog niet binnenWel alle beestjes gezien die erin staan, en kan denk ik wel even wachten.
Ook maar 1 zweeds boekje gekocht. Die ander vond ik de 17,50 toch niet waard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je voor de uitleg. Nog wel een vraagje daarover.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:41 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Maar tussen het lusje van de eerste steek en het lusje van de tweede steek moet je niet je draad omslaan en doorhalen he? Dus insteken in eerste voorste lusje, dan meteen in het tweede voorste lusje en dan pas je draad omslaan en doorhalen.
Voelt in eerste instantie heel onnatuurlijk, maar dat went vanzelf.
Edit: misschien is deze uitleg duidelijker
volgens mij doe ik hem ook zo jaquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:44 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
[..]
Dank je voor de uitleg. Nog wel een vraagje daarover.
Ik stak al in het eerste lusje in, dan in het tweede en dan pas de draad omslaan en doorhalen.
Maar uit de uitleg in de link lijkt het of zij nog een keer de draad omslaat: inteken in eerste lusje en tweede lusje, omslaan en doorhalen door 2 lusjes, daarna nog een keer omslaan en doorhalen. (net als bij stokjes)
Insteken, omslaan, doorhalen, omslaan en doorhalen doe je bij een vaste ook! Als je ineens doorhaalt, maak je eigenlijk een halve vaste.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:44 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
[..]
Ik stak al in het eerste lusje in, dan in het tweede en dan pas de draad omslaan en doorhalen.
Maar uit de uitleg in de link lijkt het of zij nog een keer de draad omslaat: inteken in eerste lusje en tweede lusje, omslaan en doorhalen door 2 lusjes, daarna nog een keer omslaan en doorhalen. (net als bij stokjes)
Bovenstaande klopt precies!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:44 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
[..]
Maar uit de uitleg in de link lijkt het of zij nog een keer de draad omslaat: insteken in eerste lusje en tweede lusje, omslaan en doorhalen door 2 lusjes, daarna nog een keer omslaan en doorhalen. (net als bij stokjes)
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:05 schreef MarinaJozina het volgende:
Eén poef, twee poefs of twee poefenHandig trouwens, zo'n site voor dat schuimrubber.
Is het nog gelukt met je pannenlap?ohw.. zo herkenbaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.soms heb ik een moment dat ik niets anders kan dan liggen.. bij mij is het (gelukkig) dan zo weer over die pijn. Maargoed, ik ben ook nog maar 22
(en het is zo moeilijk om uit te leggen)
Aaah, nu snap ik ook waarom ik dan gaten krijg als ik aan het minderen ben.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:27 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Bovenstaande klopt precies!
Wat Serinde ook zegt: bij een gewone vaste sla je de draad ook 2x om en haal je 'm door.
Het verschil met een stokje is dat je bij een stokje eerst al een keer de draad omslaat, nog voor dat je je haaknaald insteekt.
Jawel maar niet super bijzonder. Staan ook wel wat foto's online.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:46 schreef Herfstblad het volgende:
Dank iedereen trouwens
[..]
Zijn de beestjes leuk?
Ik heb het boekje besteld bij Cosmox (nou ja, pre-order).
Ik heb dat ook met een Zweeds boekje. Die met Flicka, vind alleen Flicka leuk daarvan :p
Bij de Lidl blijkbaar ook, zag vanmiddag nog een pakket liggen met dikke wol maar niet meegenomen want ik kom nog om in de wol....maar toch bij de Wibra dan twee grijze bollen met een zilverdraadje erdoor kopen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 21:24 schreef HelloBonjour het volgende:
Bij de Aldi zijn garen in de aanbieding.
Er is ook nog een vogeltje geloof ikquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:06 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Jawel maar niet super bijzonder. Staan ook wel wat foto's online.
Bosbeestjes, Trolletje(vond ik in het echt wel leuker), Uiltjes(er zijn leukere vind ik), en dit is een egel al kan ik er met alle wil van de wereld geen egel in zien.
Deze fotos stonden al online dus misschien heb je ze al gezien.
Zat ook nog een leuk konijn in, maar ook niet heel bijzonder. Dus wel leuk voor erbij, maar niet hebben hebben hebben.
Hmmm toch maar ff kijken denk ik. Ook al heb ik echt nog wel genoeg. Maar ben ook wel weer een hebbert :-)quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:14 schreef trovey het volgende:
[..]
Bij de Lidl blijkbaar ook, zag vanmiddag nog een pakket liggen met dikke wol maar niet meegenomen want ik kom nog om in de wol....maar toch bij de Wibra dan twee grijze bollen met een zilverdraadje erdoor kopen.
Hahaha, heeel herkenbaar! xDquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:19 schreef bietel het volgende:
Oh zo herkenbaar! Je moet niet weten hoe vaak ik al een winkelmandje heb gevuld met bolletjes wol, bij een online shop! Daar blijft het dan gelukkig wel bij en klik ik de site weg, voordat ik ga betalen... Heb mij op die manier al heel veel geld 'bespaard'
Gewoon opbergbakken kopen en de hele boel op zolder "verstoppen".quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:55 schreef HelloBonjour het volgende:
[..]
Hmmm toch maar ff kijken denk ik. Ook al heb ik echt nog wel genoeg. Maar ben ook wel weer een hebbert :-)
wel lief, mijn vriend wees me op de wol. Volgens mij begint mijn verslaving op te vallen.
Lionbrand heeft een soortgelijk garen met dezelfde dikte. Maar weet niet of je dat hier ergens kunt krijgen.....quote:Op woensdag 3 oktober 2012 08:40 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Is er een wolletje dat lijkt op Bravo Big? Ik zoek iets soort gelijke,maar misschien met wat andere kleuren.
Veel mooie dingen voorbij zien komen: complimenten voor de leuke baby deken en Zoey!
ik weet niet precies wat voor voering je op het oog had, maar als je 'm met de hand op je haakwerk wil vastnaaien zou je misschien wat kunnen hebben aan de tutorial van 'futuregirl' voor het innaaien van een voering in een tasquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:13 schreef HelloBonjour het volgende:
Even een vraagje. Stel ik wil mijn gehaakte deken aan 1 kant voeren. Weet iemand een goede tutorial?
ik vind vooral die schele ogen bij alle beestjes/poppetjes niet leuk.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:06 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Jawel maar niet super bijzonder. Staan ook wel wat foto's online.
Bosbeestjes, Trolletje(vond ik in het echt wel leuker), Uiltjes(er zijn leukere vind ik), en dit is een egel al kan ik er met alle wil van de wereld geen egel in zien.
bedankt! Ik ga het bekijken!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:26 schreef trui het volgende:
[..]
ik weet niet precies wat voor voering je op het oog had, maar als je 'm met de hand op je haakwerk wil vastnaaien zou je misschien wat kunnen hebben aan de tutorial van 'futuregirl' voor het innaaien van een voering in een tas
Dat hangt denk ik heel erg van het garen af, sommige herhalen zich vrij vaak, anderen maar 2 keer op een bol. En niet iedere bol begint ook op hetzelfde stuk in de herhaling [is dat nog duidelijk]?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:32 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb ook ff een vraag tussendoor. Ik heb het patroon van deze slofjes gekocht en nu wil ik die ook gaan maken met zon kleurverloop. Maar moet je dan perce 2 bollen kopen om hetzelfde kleurverloop te krijgen. Of begin het kleurverloop op 1 bol op een gegeven moment weer opnieuw?
Ja ik snap het. dankje.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:33 schreef saaw het volgende:
[..]
Dat hangt denk ik heel erg van het garen af, sommige herhalen zich vrij vaak, anderen maar 2 keer op een bol. En niet iedere bol begint ook op hetzelfde stuk in de herhaling [is dat nog duidelijk]?
Vind je Stylecraft Special DK iets? Is wel 100% acryl, maasr de kleuren sunshine 1114 en aster 1003 komen ietwat overeen (iig op mijn beeldscherm).quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:30 schreef saaw het volgende:
Dames, ik heb hulp nodig!
Ben op zoek naar een garen, wol of wolmix, in ongeveer de volgende 2 kleuren.
[ afbeelding ]
Het liefst in dikte 4 a 5, maar als het precies de goede kleur is kan dunner ook.
Ben al een hoop websites aan het doorkijken maar heb tot nu toe niets gevonden wat in allebei de kleuren te krijgen is.
Ja, je moet het met haaknaald 2,5 haken (42r/30m voor een vierkant van 10x10cm staat er op het etiket en dat staat precies als aanbevolen dikte yarn in het patroon).quote:
* trovey niet kijken, je hebt genoeg...meer dan genoeg.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:10 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik vind die schele oogjes ook niks.
Net bij de Aldi geweest, en 5 pakketten gekocht! De draad is namelijk precies de dikte die nodig is voor die poppen zoals Kira Kangaroo. Echt een koopje, 4 bollen voor 5,99!
[ afbeelding ]
cambuur kleuren?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:30 schreef saaw het volgende:
Dames, ik heb hulp nodig!
Ben op zoek naar een garen, wol of wolmix, in ongeveer de volgende 2 kleuren.
[ afbeelding ]
Het liefst in dikte 4 a 5, maar als het precies de goede kleur is kan dunner ook.
Ben al een hoop websites aan het doorkijken maar heb tot nu toe niets gevonden wat in allebei de kleuren te krijgen is.
Heb ook genoeg, heb ook genoeg heb ook genoeg.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:04 schreef trovey het volgende:
[..]
* trovey niet kijken, je hebt genoeg...meer dan genoeg.
Ik heb het gekocht bij deramores(.com), ze hebben vaak goeie aanbiedingen + met de code RAV2012 krijg je nog 10 of 15% korting extra.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:55 schreef MizzEnroe het volgende:
Een tijdje geleden heeft iemand trouwens aangegeven waar zij Stylecraft Special DK online koopt. Ik weet niet meer wanneer het was, dus is het lastig de site te achterhalen. Weet iemand het nog?
Kopen jullie daar voor de kleuren? Want voor de prijs hoef je het volgens mij niet te doen, of vergis ik me?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:12 schreef saaw het volgende:
ja dat was een Engelse webshop.
De kleuren zijn prachtig inderdaad! Maar ik twijfel of 100% fijn is, het is voor mutsen namelijk.
Stylecraft is hier (bijna) niet te krijgen, dus dan moet je wel uitwijken naar andere webshopsquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:57 schreef phluphy het volgende:
[..]
Kopen jullie daar voor de kleuren? Want voor de prijs hoef je het volgens mij niet te doen, of vergis ik me?
(Ik kom omgerekend op 1,87 per bol).
Dat dus. Het is lekker materiaal, veel zachter dan de Saskia van de Wibra èn ze hebben mooie sprekende kleuren.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:38 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Stylecraft is hier (bijna) niet te krijgen, dus dan moet je wel uitwijken naar andere webshops
]quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:48 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb een panda beertje gehaakt:
[ afbeelding ]
ik ben benieuwd hoe je dat aan laat doen... blijft dat los zitten om haar nekje, of naai je het vast aaneen jurkje? Vouw je het in een truitje.. of hoe moet ik dat zien? Zag dat op de tutorial ook niet helemaal duidelijk.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:06 schreef bietel het volgende:
Mijn versie van deze ketting (laatste ronde heb ik niet gedaan):
[ afbeelding ]
Er moet alleen nog een knoopje op
Leuk hoor! Erg knap als je bedenkt dat je pas net begonnen bent met haken!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef MaximusTG het volgende:
Heb mn eerste figuurtje af, een klein Kirbypoppetje met een Mariopetje. Van dit patroon;
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Ik heb daar nog nooit besteld maar had even teruggezocht qua online kopen. Het gaat mij er vooral om dat ik de juiste kleuren heb.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:57 schreef phluphy het volgende:
[..]
Kopen jullie daar voor de kleuren? Want voor de prijs hoef je het volgens mij niet te doen, of vergis ik me?
(Ik kom omgerekend op 1,87 per bol).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |