abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117312609

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vier laatste haaksels uit het vorige topic:

Lijnloos Bumba:

Bietels kaktus:

DonnaRush's Joe:

B.ertha's angry birds:

En Yppy's zusterpakket:

[ Bericht 0% gewijzigd door Angelof9 op 27-09-2012 16:24:06 ]
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  donderdag 27 september 2012 @ 14:53:55 #2
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117312822
ik dacht dat we de 4 laatste haaksels uit 't vorige topic zouden kiezen voor de OP? 't maakt mij op zich niet uit hoor, maar ik had de poppen van EsseEi en Whoop er wel in verwacht.

mooie cadeautjes, Yppy!
in de haak.
pi_117312915
Oh, ik wist niet dat er regels waren. Ik kies altijd gewoon vier random dingen uit het vorige topic...
pi_117313027
Leuke dingen weer. Ik ben even helemaal uit het haken. ;( ...komt wel weer als ik het wat rustiger heb en de rust er voor kan vinden.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_117313138
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 14:53 schreef trui het volgende:
ik dacht dat we de 4 laatste haaksels uit 't vorige topic zouden kiezen voor de OP? 't maakt mij op zich niet uit hoor, maar ik had de poppen van EsseEi en Whoop er wel in verwacht.

mooie cadeautjes, Yppy!
Als dat het criterium is, ga ik mijn posts uitstellen ;( Ik mag nooit in de OP ;(
pi_117313324
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 15:02 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Als dat het criterium is, ga ik mijn posts uitstellen ;( Ik mag nooit in de OP ;(
Maar je angry birds staan er toch gewoon bij? O-)
pi_117313335
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 15:07 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Maar je angry birds staan er toch gewoon bij? O-)
:D O+
pi_117313342
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 15:02 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik blijkbaar ook niet, terwijl ik de laatste was :'(

Edit: oh jij mag wel :'( Zal nog eens een huge pop maken.
pi_117313381
Ik heb overigens wel flowerlooms en van die ronde breicirkels (hoe heten die krengen ook alweer :') ) gekocht bij de voordeelboekenwinkel. Met die flowerlooms kan je ook dekens maken...en sjaals...en weet ik nog wat meer. :D
Optimist tot in de kist
pi_117313449
Vond alle haaksels erg gaaf!

Sorry angelof ik bedoelde eigenlijk beide(poef van trui, trui bedankt en jou kussen bedankt), maar alles gaat hier in rap tempo hahahahaha

Ik vond die pop wel erg sweetie EsseEi. hoe kwam je u aan het patroon is dat van owsly of zoiets?

En oh wat wellicht een domme vraag wat is OP? het opzetten van dit niet gedeelte ofzo? Ik vond het ook veel foto's en miste de mijne ook :( :) hahahaha
By DMB
  donderdag 27 september 2012 @ 15:13:36 #11
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117313467
Oooh Whoopdidoo wat een mooie pop heb jij gemaakt! O+ Voor degenen die hem gemist hebben (net als ik bijna):

pi_117313503
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2012 15:12 schreef CREADO het volgende:
Vond alle haaksels erg gaaf!

Sorry angelof ik bedoelde eigenlijk beide(poef van trui, trui bedankt en jou kussen bedankt), maar alles gaat hier in rap tempo hahahahaha

Ik vond die pop wel erg sweetie EsseEi. hoe kwam je u aan het patroon is dat van owsly of zoiets?

En oh wat wellicht een domme vraag wat is OP? het opzetten van dit niet gedeelte ofzo? Ik vond het ook veel foto's en miste de mijne ook :( :) hahahaha
OP is OpeningsPost, dus het eerste berichtje in een topic (van de TS = TopicStarter) ;) Is het nog te volgen? :+
Optimist tot in de kist
  donderdag 27 september 2012 @ 15:16:07 #13
211083 Angelof9
I must go first
pi_117313546
Er staan zoveel toffe dingen in het vorige topic, als alles in de OP moet, dan is het gewoon nog een keer het vorige topic! _O-
pi_117313549
dacht ik al hahaha thanx trovey :P
By DMB
pi_117313599
trovey: heb je overigens die brei dingen al gebruikt? ik heb ze ook gezien. ik heb de pompom dingentjes net gekocht :)

ben benieuwd hoe het eruit ziet als je wat heb gemaakt :)

quote:
Er staan zoveel toffe dingen in het vorige topic, als alles in de OP moet, dan is het gewoon nog een keer het vorige topic! _O-
Zo is het Angelof! no worries
By DMB
  donderdag 27 september 2012 @ 15:21:04 #16
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_117313732
Whoop, je pop is leuk, heeft wel iets. niet zon standaard popje zeg maar.
Jij vroeg toch ook naar Echtstudio toch? ik ben er nu 2x geweest en de meeste dingen die op hun site staan hebben ze ook in de winkel. op hun blog staan ook veel fotos van hoe het eruit ziet, dan heb je alvast een beeld.
Ze hebben 1wand met garen waarvan een groot gedeelte zpagetti is en het andere gedeelte is gewoon catania en drops enzo. ze hebben meestal wel veel liggen en ook veel kleuren enzo.
moet er wel bij zeggen dat het al een jaar geleden is dat ik daar ben geweest, dus misschien hebben ze weer alles om gegooid....
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_117314017
Nu ik die foto zie, vind ik het echt een kopie van het zweedse popje. Alleen is deze groter en is het zogenaamd een beertje.

Oh kan ik mooi even snuffelen daar. Ik ga natuurlijk alleen voor de boekjes, en mag groen voor de kerst kopen. Maar iets zegt me dat het wel meer zal worden...

@Spuuglokje, dankje!

Volgens mij is het hele idee van de laatste paar projecten in de OP, dat ook mensen die niet teruglezen toch de laatste paar dingen zien. De eerste dingen in het topic hebben de meeste wel gezien.

Foto van zweedse popje:

Die heeft dus bolletjes(knotjes?) op het hoofd en wantjes om. Maar het idee is hetzelfde.

Oja Creado, ik weet zeker dat het patroon van die pop van esseEi op ravelry staat. Maar gok dat je dan even bezig bent met zoeken :P
  donderdag 27 september 2012 @ 15:39:45 #18
211083 Angelof9
I must go first
pi_117314488
Deze lijkt wel een stuk kleiner. Maar inderdaad was het me al opgevallen dat deze twee ontwerpsters een erg dezelfde stijl hebben. Maar die Zweedse ontwerpen zijn niet te koop of wel? Of alleen in het Zweeds.
pi_117314611
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 15:39 schreef Angelof9 het volgende:
Deze lijkt wel een stuk kleiner. Maar inderdaad was het me al opgevallen dat deze twee ontwerpsters een erg dezelfde stijl hebben. Maar die Zweedse ontwerpen zijn niet te koop of wel? Of alleen in het Zweeds.
Heb even gekeken (heb t zweedse boekje namelijk op de comp) het hoofd van de zweedse is 42. Die van de grote 54 of 60(heb 60 gedaan omdat mn wol dunner was en nog kwam het niet overeen met zn muts).
Volgens mij is ie verkocht, anders had ik m ernaast kunnen zetten. Maar denk dat ik er binnekort nog wel een maak.
Maar hij is inderdaad een stuk kleiner. Van de zweede zijn zn benen+lijf 26 rondes, volgens mij bij die grote alleen zn lijf al 51.

Maar die grote is wel leuk hoor. En vrij snel gemaakt ook wel.

En die zweedse is alleen in het boekje geloof ik. En in het zweeds :P Maar daar is met het vertaalschema wel uit te komen hoor.
pi_117315123
Aaaaw, die Zweedse O+

Als ik niet in de OP sta, terwijl ik wel aan het einde van het topic wat liet zien, post ik gewoon nog een keer. *) :+ })
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 27 september 2012 @ 16:00:58 #21
211083 Angelof9
I must go first
pi_117315279
Of als iets weer eens ter sprake komt, zoals nu, met die popjes. Ik heb het draakje gemaakt, tadaaaah!:

pi_117315628
Wat voor wol is dat? Hij is echt tof.

Ik ga m denk ik ook in draakvorm maken. Maar dan zelf bedenken hoe of wat. Neem aan dat het patroon hetzelfde is en alleen de "extra's" verschillen.
pi_117315665
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 16:00 schreef Angelof9 het volgende:
Of als iets weer eens ter sprake komt, zoals nu, met die popjes. Ik heb het draakje gemaakt, tadaaaah!:

[ afbeelding ]
Die vond ik toch zo geweldig! _O_ De beerpop van Whoop is ook supertof _O_

Maar ik ben een groot fan van die patronen O+
pi_117315945
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2012 15:17 schreef CREADO het volgende:
trovey: heb je overigens die brei dingen al gebruikt? ik heb ze ook gezien. ik heb de pompom dingentjes net gekocht :)

ben benieuwd hoe het eruit ziet als je wat heb gemaakt :)

[..]

Ze zitten nog in de verpakking want ik heb ze net een dag :P , eerst maar eens op You Tube zien hoe het precies moet want de gebruiksaanwijzing is een ramp. :') Heb echter hele leuke dingen gezien en omdat dit een heel leuk prijsje was is het het proberen eens waard.
Optimist tot in de kist
  donderdag 27 september 2012 @ 16:15:04 #25
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117315956
ik vind ze ook prachtig, de poppen uit die reeks. O+

en angel, eerst zette ik ook altijd liefst alle afgemaakte projecten uit 't vorige topic in de OP van 't nieuwe topic. maar dat werd toch wat te zwaar qua laad-belasting, vooral voor mensen die via hun telefoon internetten. dus toen is afgesproken de 4 laatst geplaatste afgemaakte haaksels.
in de haak.
  donderdag 27 september 2012 @ 16:18:41 #26
211083 Angelof9
I must go first
pi_117316113
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 16:08 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wat voor wol is dat? Hij is echt tof.

Ik ga m denk ik ook in draakvorm maken. Maar dan zelf bedenken hoe of wat. Neem aan dat het patroon hetzelfde is en alleen de "extra's" verschillen.
Dat denk ik ook, ja.

De wol is deze: http://www.ravelry.com/yarns/library/zettl-tremori

@ Trui: zullen we dan ook niet dat zinnetje veranderen van "haaksels uit het vorige topic" naar "vier laatste haaksels uit het vorige topic"? Dan is het voor idereen duidelijk.
  donderdag 27 september 2012 @ 16:19:48 #27
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117316159
vind ik prima hoor.
in de haak.
pi_117316362
Wat een hoop dingen in het vorige topic! Mooie dingen :)
Ik kies zelf altijd de laatste 4 dingen in een topic uit voor de nieuwe OP.

Dat draakpoppetje is gaaf net als Flicka (het Zweedse popje :p) en het andere poppetje dat op Flicka lijkt.

Wat is de link van het draakpopje? :)
  donderdag 27 september 2012 @ 16:24:48 #29
211083 Angelof9
I must go first
pi_117316372
Ok, zinnetje aangepast. Maar niet de foto's want ik ben van nature lui :P
pi_117316465
Draakpopje.

Ik vind de kangaroo versie ook zo leuk.
pi_117316611
:D Die versie is ook leuk ja.
Ik had hem al in mijn favorieten staan blijkbaar.

Ik heb nog teveel om af te maken :P Eerst maar eens mijn lijstje afwerken voor ik aan nieuwe patroontjes begin
  donderdag 27 september 2012 @ 16:37:54 #32
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117316947
ja, het is moeilijk kiezen...
in de haak.
pi_117317623
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 16:26 schreef Whoopdidoo het volgende:
Draakpopje.

Ik vind de kangaroo versie ook zo leuk.
Dat patroon heb ik! O+ Ik moet er nog aan beginnen.
  donderdag 27 september 2012 @ 17:28:55 #34
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_117319064
quote:
7s.gif Op donderdag 27 september 2012 15:12 schreef CREADO het volgende:

Pop had ik gevonden op Pinterest, het patroon staat hier. Het had wel wat uitgebreider gekunt vind ik, maar opzich kom je er wel uit.

Vroeger stond er in de OP volgens mij wel de laatste haaksels...en hebben we er uiteindelijk de 4 latste en geen WIPjes van gemaakt omdat t soms echt te lang werd.
En denk dat laatste haaksels wel zo eerlijk is, om voorkeur te voorkomen ;) (haha maar heb t idee dat er na mijn pop nog 100 dingen zijn geplaatst, dus ik vind t niet erg dat ze er niet in staat hoor ;) haha, die OP bekijk ik na de eerste pagina toch niet meer)

Whoop je pop is GAAF! :D

Oh en weten jullie nog dat ik die onderzetters en tea-cup cosy had gemaakt?? nou die heb ik zondag op de post gedaan, was cadeautje voor iemand. Maar is nog niet aangekomen! zo duimen dat de post een keertje meewerkt!

[ Bericht 7% gewijzigd door EsseEi op 27-09-2012 17:39:33 ]
  donderdag 27 september 2012 @ 18:30:30 #35
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_117321235
Even een dikke pluim voor Saffiertje-piertje d'r uiltjes. Ik heb altijd respect voor monnikkenwerk, en ze zijn echt schattig geworden. O+

Over monnikkenwerk gesproken: yppy, meen je dat dat je denkt dat je deken pas over 1,5 jaar klaar is? :o

@angelof: de TT !! :D Die had ik van velen verwacht maar niet van jou. ;)

Last but not least: Dotty een fijne dag morgen! En Kirsten nogmaals veel sterkte. :*
... ♥ ik mis je ♥
pi_117321821
Gaaf die poppen....ga eens kijken...heeft die zweedse een naam?
By DMB
  donderdag 27 september 2012 @ 18:50:32 #37
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117321979
volgens herfstblad heet ze Flicka. :)
in de haak.
pi_117323421
Flicka ja. Meisje in het Zweeds :) Ontwerpster is Mia Bengtsson trouwens.
pi_117325091
Mijn dochter met de gehaakte muts. Zij is er blij mee, maar ik ben er niet tevreden over. De overloop van naar de laatste zwarte rand is niet goed gelukt. Ach, de volgende wordt vast beter :D

donderdag 27 september 2012 @ 20:34:08 #40
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_117327019
Grappig die muts Nicole :) niet echt mijn smaak, maar wel leuke kleuren :)

Ik mag trouwens een vloerkleed voor een studiegenootje maken (van de winter ergens), iemand idee wat de juiste zoektermen zijn? Denk dat ik bij doily alleen maar tafelkleedjes krijg?
pi_117327235
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 20:34 schreef EsseEi het volgende:
Grappig die muts Nicole :) niet echt mijn smaak, maar wel leuke kleuren :)

Ik mag trouwens een vloerkleed voor een studiegenootje maken (van de winter ergens), iemand idee wat de juiste zoektermen zijn? Denk dat ik bij doily alleen maar tafelkleedjes krijg?
Tapijt=Rug in het Engels of misschien mat als je wat kleiners wilt, maar dat is meer formaatje badmatje.
  donderdag 27 september 2012 @ 20:39:27 #42
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_117327340
Ah dankje :D
pi_117328454
Bij Ravelry is het inderdaad rug

Leuke dingen weer gezien!

Maar eh, ben ik net begonnen met breien, krijg je zo'n TT, leuk hoor :p
  donderdag 27 september 2012 @ 21:24:00 #44
211083 Angelof9
I must go first
pi_117330083
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 20:58 schreef KarinvdB het volgende:
Maar eh, ben ik net begonnen met breien, krijg je zo'n TT, leuk hoor :p
Breien is pas bij topic 5! En wij zijn al bij 148! Zoveel cooler is haken dus ;)
pi_117330299
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:24 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Breien is pas bij topic 5! En wij zijn al bij 148! Zoveel cooler is haken dus ;)
Mm, ok, point taken.
pi_117335295
ik vind breien stiekem wel uitdagender. het is gewoon wat moeilijker, daarom doe ik het denk ik vaker tegenwoordig. ik doe het liefste patroontjes waarbij ik me moet concentreren en priegelen, anders ga ik me vervelen. dus sokken met kabeltjes, of als ik haak van die japanse vierkantjes met allemaal gekke haaksteken enzo O+

over Echtstudio:

quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 13:03 schreef Whoopdidoo het volgende:
Foto van popding:
[ afbeelding ]

Is iemand hier weleens bij echtstudio geweest? Ik wil maandag gaan, hebben ze ook veel wolletjes in de winkel gewoon?
ja, ik vind dat ze veel hebben - ook achter in de voorraad ligt vanalles. Ik vind t een fijn winkeltje, ga er weleens heen met mijn moeder die er vlakbij woont.

de indeling is nog hetzelfde als iemand anders beschreef, een wand met veel zpagetti en ribbonxl, een kast met alle(?) kleuren catania en veel phildar coton 3,5, een kast met allerlei andere phildar partner en impact enzo, ook wat hele dikke wolsoorten. verder poefvullingen, tassenhengsels, patronen, haaknaalden, leuke geimporteerde boeken enzo. oh ja, en drops paris ook erg veel kleuren. achter de winkel meer voorraad. ben erg benieuwd hoe druk het is 6 oktober, t is niet zo heel groot. ik wilde laast naar de haak-in, maar kon op t laatste moment niet ivm ouderavond... amigurumi maak ik zelden meer, dus niet zoveel zin om te gaan de zesde...
Kwak
  vrijdag 28 september 2012 @ 09:34:17 #47
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117342936
kwakz0r, daar kan ik me wel wat bij voorstellen, ik blijf voorlopig nog even hangen in de haak-uitdaging-fase. gesproken over haak-uitdagingen, hoe heette dat japanse boek met al die verschillende vierkantjes nou ook alweer dat jij gekocht had? ik heb 'm toen digitaal aangeschaft, maar het erge is... ik kan 'm nergens meer vinden. :@ als ik nou een titel heb, kan ik wat gerichter zoeken.
in de haak.
  Moderator vrijdag 28 september 2012 @ 09:47:32 #48
382129 crew  Donna
pi_117343231
Leuke poppen! En die muts is ook leuk gedaan!

Gisteren op de markt helemaal geen leuke kraampjes met katoen gezien. Alleen 2 van die Zpaghetti/Hooked achtige, maar dat is niets voor mij. Zelfs simpele zwarte knopen ben ik niet eens tegengekomen. Jammer!

Vanavond Hondje Joe nr. 2 af haken en dan eens kijken aan welk project ik ga beginnen haha!
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:56:26 #49
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117346787
Angelof, prachtige draak! ^O^ Ik heb na enig twijfelwerk zonet het patroon van 'Kangaroo Kira' gekocht. Die poppen zijn gewoon té leuk om niet uit te proberen.
pi_117347169
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:30 schreef phluphy het volgende:

Over monnikkenwerk gesproken: yppy, meen je dat dat je denkt dat je deken pas over 1,5 jaar klaar is? :o

Ja, maar niet fulltime hoor. Nu haak ik er ook afwisselend met andere projecten aan. Anders wordt het te saai. Nu is het wel fijn om af en toe wat makkelijkers te doen. :) en saskia naald 4 zijn veel steken. ;)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_117347754

Deze is ondertussen al wel groter, maar zo krijgen jullie een idee

En deze ligt nog als een WIP in mijn mand. Wordt een dekentje voor mijn dochtertje van bijna 2.
All the freaky people make the beauty of the world
pi_117351965
Als ik zo naar die ripple granny kijk zijn de eerste toeren wat minder puntig maar komt dat naar mate het vordert wel goed! Ik ben namelijk al 3 keer aan zo'n deken begonnen en ook 3 keer uit gehaald :D
pi_117353109
Ja klopt, maar is toch maar voor mijn vriend voor op de bank dus maakt niet zoveel uit. Is ook voornamelijk om wat te oefenen met haken.
Ik ben ook echt iemand die snel opnieuw begint maar hierbij had ik zoiets van - doorzetten anders blijft hij liggen -
pi_117354818
Dat wordt mooi zeg!
pi_117355670
Zo, ik heb een gedeelte uitgehaald en weer opnieuw/anders gehaakt. Nu vind ik hem een stuk leuker geworden, en de bloem maakt het af :) Dochter is er super blij mee in elk geval.

pi_117357438
Ik wil graag deze beanie maken:
http://www.etsy.com/listi(...)eggplant?ref=pr_shop
Alleen kan geen patroon vinden op Ravelry en die Etsy mevrouw vraagt er geld voor O-) .
Iemand een idee/linkje?
:*

Ik zie dat ik ondertussen 35 projecten in mn favorieten heb staan, ben nog steeds bezig met de Ripple deken, een sssssssslang voor bij de voordeur (Lucy inspired) en een Ripple kussenhoesje.
pi_117357880
Ik vind m best geinig Nicole... Het is met die mutsen altijd zo dat ze heel anders worden dan dat je het in je hoofd hebt... 8)7
  vrijdag 28 september 2012 @ 16:57:06 #58
211083 Angelof9
I must go first
pi_117358221
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:36 schreef YogaLove het volgende:
Alleen kan geen patroon vinden op Ravelry en die Etsy mevrouw vraagt er geld voor O-) .
Iemand een idee/linkje?

Zoiets?
pi_117360718
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:57 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Zoiets?
Die had ik al gevonden ja, ik vind die te alleen strak.
Misschien is het wel met hulp van dit patroon te freestylen.
Kun je bij die etsy foto zien welke steken er zijn gebruikt?
Eerst stokjes en dan vasten en dan weer stokjes en een rand?
pi_117361844
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:48 schreef ow_lol het volgende:
Ik vind m best geinig Nicole... Het is met die mutsen altijd zo dat ze heel anders worden dan dat je het in je hoofd hebt... 8)7
Af als je het óp je hoofd hebt? ;)
pi_117361888
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 15:59 schreef NicoleM het volgende:
Zo, ik heb een gedeelte uitgehaald en weer opnieuw/anders gehaakt. Nu vind ik hem een stuk leuker geworden, en de bloem maakt het af :) Dochter is er super blij mee in elk geval.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goedgekeurd :Y
pi_117373758
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:36 schreef YogaLove het volgende:
Iemand een idee/linkje?

Ik zie dat ik ondertussen 35 projecten in mn favorieten heb staan, ben nog steeds bezig met de Ripple deken, een sssssssslang voor bij de voordeur (Lucy inspired) en een Ripple kussenhoesje.
Deze en dan zelf het klepje er aan verzinnen. Zoek bij Ravelry eens op 'slouch hat', dan krijg je erg veel resultaten.
pi_117373899
Weet iemand toevallig een vervanger van de niet meer leverbare kleur van phildar coton 3 grenadine :-(...
By DMB
  vrijdag 28 september 2012 @ 23:04:37 #64
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_117374535
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:49 schreef CREADO het volgende:
Weet iemand toevallig een vervanger van de niet meer leverbare kleur van phildar coton 3 grenadine :-(...
hoezo is die niet meer leverbaar? das mijn lievelings :'(

mare nummer 34 oeillet.....lijkt dr een beetje op...is donkerder, tenmiste wat ik via de site kan ziem.
pi_117381204
Het is uit de collectie gehaald :-(. Baal er ook van..

Heeft iemand nog over? Of een adressen waar ze ze nog hebben?
By DMB
  zaterdag 29 september 2012 @ 07:58:29 #66
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_117381225
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 07:48 schreef CREADO het volgende:

http://www.gerarddekok.nl/Phildar.html

Hier staat ie er nog bij.
... ♥ ik mis je ♥
pi_117381273
Phluphy, maar dit is geen coton 3 oftewel katoen :-( :-(

Ik zoek de phildar coton 3 nr 015

Dank in ieder geval

[ Bericht 13% gewijzigd door CREADO op 29-09-2012 08:35:17 ]
By DMB
pi_117381298
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:46 schreef Nerys het volgende:

[..]

Deze en dan zelf het klepje er aan verzinnen. Zoek bij Ravelry eens op 'slouch hat', dan krijg je erg veel resultaten.
thanks! Hier kan ik ook wel wat mee. :)
  zaterdag 29 september 2012 @ 08:45:08 #69
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_117381472
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 08:12 schreef CREADO het volgende:

Dank in ieder geval
misschien van een ander merk, volgens mij is het garen kwa dikte en structuur hetzelfde als catania, of katia van de pipoos...
pi_117382014
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 09:34 schreef trui het volgende:
kwakz0r, daar kan ik me wel wat bij voorstellen, ik blijf voorlopig nog even hangen in de haak-uitdaging-fase. gesproken over haak-uitdagingen, hoe heette dat japanse boek met al die verschillende vierkantjes nou ook alweer dat jij gekocht had? ik heb 'm toen digitaal aangeschaft, maar het erge is... ik kan 'm nergens meer vinden. :@ als ik nou een titel heb, kan ik wat gerichter zoeken.
even zoeken!

hebbes, Crochet 262 patterns. :)
Kwak
pi_117382028
zie nu dat het een uitgave is van Nihon Vogue, de Japanse Vogue dus (Vogue Knitting neem ik aan)
Kwak
pi_117382407
Ik moet mezelf hier echt verbieden te kijken als al met een project bezig ben o|O

Ik ben nu begonnen met een slouch hat voor bij de african flower-sjaal voor mijn oudste....
  zaterdag 29 september 2012 @ 10:45:22 #73
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_117382786
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 07:48 schreef CREADO het volgende:

ik heb volgens mij nog wel ver, maar weet niet hoeveel gram er nog op de bol zit.....
of heb je een hele bol nodig?
pi_117384769
*O* Eindelijk is het zo ver: m'n Baby Ripple is af! *O*
Een rand eromheen maakt echt veel verschil! :Y

Close up van de rand:

Randje bobbelt nog wel een beetje, maar dat komt met wassen wel goed!

Project pagina
Smile, tomorrow will be worse...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 29 september 2012 @ 12:29:49 #75
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_117384825
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 12:27 schreef BrainTeaser het volgende:

[ afbeelding ]

Close up van de rand:

[ afbeelding ]

Project pagina
Nice!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_117384951
Mooi hoor!
pi_117385891
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 12:27 schreef BrainTeaser het volgende:

[ afbeelding ]

Close up van de rand:

[ afbeelding ]

Project pagina
Wow, prachtig! Het ziet er heel fijn uit, alsof je het met een 3mm ipv 5mm naald hebt gehaakt. Mooi hoor!
pi_117386195
Heel mooi BrainTeaser! Die rand maakt het echt af. Bij mij krulde de rand wat, dat was inderdaad met wassen weg.
pi_117386198
Mooi Brainteaser!! :) Mooi de ripple recht gemaakt voor het randje ook!

Ik krijg zo haakbezoek, hoe leuk is dat! *O*
pi_117386584
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 13:16 schreef Jumpsje het volgende:
Mooi Brainteaser!! :) Mooi de ripple recht gemaakt voor het randje ook!

Ik krijg zo haakbezoek, hoe leuk is dat! *O*
Gezellig! Helaas hebben mijn vriendinnen vooralsnog weinig interesse in handwerken en fröbelen :)
pi_117387369
Hee, dat is een goed idee! Ik heb de link gelijk opgeslagen, zo kan ik ook een mooie rand om mijn ripple gaan maken.
Je deken is harstikke mooi geworden.
pi_117397971
Mooi, ik zit een beetje op Pinterst te kijken en wil eigenlijk wel weer beginnen....met een andere deken. _O-
Optimist tot in de kist
  zaterdag 29 september 2012 @ 19:49:54 #83
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_117399208
Alweer zo'n mooie ripple! O+
Zou er zo nog een haken, het is zo leuk om te doen en prachtig resultaat :)

Gelukkig voor mijn mutsen-business wordt het weer wat kouder ;) Ben nu voor mijzelf een nieuwe aan het haken met dat mooie nieuwe paars/rozige kleurtje Bianca van de Wibra maar heb ook al weer een hoop bestellingen binnen :)
an urge to help mankind overcomes me
pi_117401722
Oeh die zweedse poppetjes/poppen zijn echt leuk!
Ik ben bezig de granny-babydeken in elkaar te zetten. De ontvanger is inmiddels geboren, maar aangezien mijn vriendin niet om de hoek woont bij mij kan ik de komende tijd toch niet komen (kan ik mooi de deken afmaken). Eigenlijk heb ik er geen zin meer in, pff al die rotdraadjes wegwerken, maar goed het is voor een goed doel. Nog even doorzetten en dan mag ik aan iets anders beginnen!
klerkje
pi_117406402
Ha tyler girl een beetje of nog ruim voldoende op de bol? En waar kom je vandaan? Als het in de buurt is neem ik het graag over te ;-).
By DMB
pi_117414071
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:30 schreef phluphy het volgende:

Last but not least: Dotty een fijne dag morgen! En Kirsten nogmaals veel sterkte. :*
ERG LIEF! O+
Het was super,, heb mijn bruidssjaal niet meer nodig gehad, dus daar geen foto van,, de rest volgt wel ;) even uitzoeken.. heb wel wat heel grappigs gehad van iedereen op het feest!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_117415337
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 02:52 schreef Dottey het volgende:

[..]

ERG LIEF! O+
Het was super,, heb mijn bruidssjaal niet meer nodig gehad, dus daar geen foto van,, de rest volgt wel ;) even uitzoeken.. heb wel wat heel grappigs gehad van iedereen op het feest!

SPOILER
Oh wat zien jullie er mooi uit en wat een romantische foto! Van harte gefeliciteerd! :D
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_117415357
Wow gefeliciteerd en veel geluk samen!
By DMB
  zondag 30 september 2012 @ 08:45:00 #89
366512 BakkieDoen
Lekker tjoffie drinken....
pi_117415525
Wauw Dottey, wat zie je er prachtig uit! Wat zien jullie er alletwee prachtig uit! ^)

Hartelijk Gefeliciteerd en heel veel geluk *O*
  zondag 30 september 2012 @ 08:50:30 #90
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_117415569
Mooi dekentje, met een mooie rand :D

wat zagen jullie er mooi uit Dot :D
  zondag 30 september 2012 @ 09:02:40 #91
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_117416207
Gefeliciteerd! O+
pi_117416256
Gefeliciteerd Dottey! Jullie zien er mooi uit!
pi_117416412
Wauw, prachtig stel Dottey! Gefeliciteerd :*
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 september 2012 @ 10:15:17 #95
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_117416468
Mooi hoor dottey! O+
naar ben toch nog benieuwd maar de shawl die je gemaakt had
Today is life -

Dale Carnegie
pi_117416675
@Dottey: prachtige jurk! Mooie boeket en corsage ook! Ik ben nog wel benieuwd naar de shawl hoor.
  zondag 30 september 2012 @ 11:17:57 #97
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117417675
Gefeliciteerd Dottey!
pi_117418041
Gefeliciteerd Dottey! Mooie foto, jullie zien er heel gelukkig uit!
Ben inderdaad ook wel benieuwd naar de shawl :)
  zondag 30 september 2012 @ 12:13:06 #99
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_117419015
Dottey, gefeliciteerd! en wat een leuke foto!

Creado, sorry voor het late antwoord. maar er zit nog ongeveer 28gram op mijn bolletje grenadine. ik woon in de buurt van venlo, limburg.....ik weet niet of je er iets aan hebt.
pi_117419261
Gefeliciteerd Dottey!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 september 2012 @ 12:27:25 #101
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_117419340
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 08:12 schreef CREADO het volgende:

Dank in ieder geval
hier staat hij nog, wel als op is op
http://www.trendje.nl/eas(...)Phil%20Coton%203.htm
Today is life -

Dale Carnegie
pi_117420143
Dottey, van harte! Jullie zijn een prachtig paar!
pi_117424100
ahhhhh liev! Ja, de sjaal zou ik die nacht ervoor/ochtend nog even afmaken (draadjes stuk of 6) maar niet meer aan toegekomen. Gelukkig heb ik het nooit koud!!

Bedankt allemaal voor de lieve woordjes! O+

Vanmiddag laatste dingetjes opruimen en foto's verzamelen, dan kan ik ook hier wat laten zien. Sjaal ga ik nog wel even afmaken en showen natuurlijk ;)
De apenknuffels waren enorm goed ontvangen door nichtje en neefje. Neefje heeft de zijne wel gegeven aan het nichtje want dan konden ze beter trouwen O+ Het zijn samen van die schatjes O+
Zij heeft een favo knuffel (dikkie dik) waar niets aan kon tippen, maar ze wilde met alle geweld met de bruidsaap slapen O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_117426838
Ynske bedankt ga morgen even bellen :-)

Tyler girl thanx maar dat is wel heel ver weg :-) :-) of kom je zaterdag naar echtstudio? :-)

Dottey erg leuk van die knuffels heeft toch indruk :-) verder geniet maar nog efkes want t is zo weer voorbij het feestgevoel :-) daarna showen :-)
By DMB
  zondag 30 september 2012 @ 17:04:57 #105
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_117428036
Brainteaser, wat is je dekentje lief geworden! Scheelt inderdaad een stuk, zeg, nu er een rand aanzit. Goed om te onthouden. :Y

Dottey, you're a respectable woman now! *O* :D
Prachtige foto, mooi bruidspaar. O+ Heel veel geluk gewenst samen!
... ♥ ik mis je ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 september 2012 @ 17:13:48 #106
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_117428451
Kom er net achter dat ik de laatste hexagons van mn deken met een te kleine naald gemaakt heb. Ben ze nu dan maat ook een voor een aan t uithalen en over doen :')
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 30 september 2012 @ 17:49:31 #107
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117429813
oh da's echt balen, ynske. succes!

dottey, van harte gefeliciteerd!
in de haak.
pi_117432706
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 02:52 schreef Dottey het volgende:

[..]

ERG LIEF! O+

SPOILER
Gefeliciteerd!
Ben eens even begonnen met de Loomknitter, even een proefding maken een col (oftwel cowl) voor een cadeautje, gewoon saai grijs want voor een man die niet van rare kleurtjes/motiefjes houdt maar in ieder een goed oefenstuk om het in de vingers te krijgen. Heb nog 3 weken maar dat gaat geen probleem worden want zo'n loom gaat als een trein. *)
Optimist tot in de kist
pi_117432739
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 17:13 schreef Ynske het volgende:
Kom er net achter dat ik de laatste hexagons van mn deken met een te kleine naald gemaakt heb. Ben ze nu dan maat ook een voor een aan t uithalen en over doen :')
Dat k*t. }:| :P
Optimist tot in de kist
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 september 2012 @ 19:02:29 #110
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_117432803
K moet er wel om lachen :D
nog 1 en ik ben weer bij
Today is life -

Dale Carnegie
pi_117432813
Dottey jullie zagen er erg mooi uit!! Nog van harte gefeliciteerd en ik hoop dat jullie een onvergetelijke dag hebben gehad
  zondag 30 september 2012 @ 19:26:08 #112
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117433748
mijn product van dit weekend:

rara wat zou het worden... :)
in de haak.
pi_117433793
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:26 schreef trui het volgende:
mijn product van dit weekend:
[ afbeelding ]

rara wat zou het worden... :)
Dat mag ik hier niet zeggen :@ :')
Optimist tot in de kist
  zondag 30 september 2012 @ 19:27:25 #114
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117433807
jawel hoor, anders zou ik 't niet vragen. :P

en hij is wat te groot voor wat jij erbij fantaseert geloof ik - al ken ik jouw fantasieën uiteraard niet :P (ca 35 cm lang)
in de haak.
pi_117434289
Gefeliciteerd Dottey, veel geluk samen gewenst! ^)

Trui: een tekkel? :)
  zondag 30 september 2012 @ 20:06:13 #116
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_117435532
een teckel wou ik ook gokken!

DOt ik vergeet je gewoon te feliciteren, dus alsnog: GEFELICITEERD!! :D

Zo, t weekend nog 3 geluksvogeltjes gemaakt, moeten er uiteindelijk 17 worden :) Nu (morgen) gaik op vakantie, geen haakspullen mee...over een maand pas weer terug! dus dat wordt afkicken, maar gaat wel een geweldige reis worden :D:D
  zondag 30 september 2012 @ 20:27:06 #117
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_117436626
Prettige vakantie EssieEi! w/
... ♥ ik mis je ♥
pi_117437160
Yee trui wat een ontzettend groot ding. Wat wordt het nu? Gave kleuren!

Oh en hele fijne vakantie en doe voorzichtig...EsseEi !
By DMB
pi_117439872
Gefeliciteerd Dottey! Mooi hoor samen :) Leuk dat die apen zo goed ontvangen werden.

Balen van de hexagons Ynske. Ben je nu wel weer bij?

Trui, ik ben ook benieuwd.

Het is uiteindelijk (met wat hulp) toch gelukt met de blaadjes. Ik heb er al een paar gemaakt :) Jeej!
Nu ben ik begonnen aan een apple cozy.
pi_117440254
lieve haaksters uit dit topic ik heb een beetje hulp nodig. Ik ben een complete haakn00b dus ik heb mijn schoonmama bereid gevonden "iets" te haken voor Floris. Aangezien ze de koffiekopjes, ijsjes en appeltjes uit het boekje wat ik haar heb gegeven al heeft gemaakt, wil ze nu een patroon voor een mutsje ofzo. Maar wel in het nederlands... En daar wringt de schoen...
Ik heb een heel leuk mutsje gezien met een patroon in het Engels. Wie o wie kan ik zo lief aankijken om dit voor mij te ontcijferen? Zodat ik mijn lieve schoonmams aan het werk kan zetten om een appelmutsje voor mijn grote kleine vriendje te haken?
Alvast bedankt!
  zondag 30 september 2012 @ 21:37:27 #121
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_117441320
Creado, kben zaterdag idd bij echtstudio,maar weet eerlijk gezegd nog niet hoe laat we daar zijn. Kan ik wel nog doorgeven,als ik het weet. Dan spreken we wel wat af. Maar mssn heeft echtstudio hem zelf nog wel ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 september 2012 @ 21:42:18 #122
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_117441725
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 21:22 schreef LiedjeBackstage het volgende:
lieve haaksters uit dit topic ik heb een beetje hulp nodig. Ik ben een complete haakn00b dus ik heb mijn schoonmama bereid gevonden "iets" te haken voor Floris. Aangezien ze de koffiekopjes, ijsjes en appeltjes uit het boekje wat ik haar heb gegeven al heeft gemaakt, wil ze nu een patroon voor een mutsje ofzo. Maar wel in het nederlands... En daar wringt de schoen...
Ik heb een heel leuk mutsje gezien met een patroon in het Engels. Wie o wie kan ik zo lief aankijken om dit voor mij te ontcijferen? Zodat ik mijn lieve schoonmams aan het werk kan zetten om een appelmutsje voor mijn grote kleine vriendje te haken?
Alvast bedankt!
kan ze de afkortingen wel lezen?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_117442386
Dat kan ze wel
  zondag 30 september 2012 @ 23:03:13 #124
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117447495
de teckel-raders hadden 't goed hoor! :) ik wilde me er toch eens aan wagen (voor een cadeautje voor een dreumes-zoon van een vriendin). ik vind alleen de pootjes wel lastig. (ik doe maar wat).

LiedjeBackstage, ik weet niet hoeveel haast het heeft, maar ik kom er vandaag en morgen niet aan toe. later in de week wil ik er best eens even voor gaan zitten hoor.

fijne vakantie, esseEi!

[ Bericht 4% gewijzigd door trui op 30-09-2012 23:22:55 ]
in de haak.
pi_117450448
bedankt voor de nieuwe felicitaties...
omdat het minder weer zou worden hadden we maar een partytent.. en die moest dus ook versierd worden..... kwam dus ineens alles last minute te kort, dus maar improf kaarsjes gemaakt van appelmoespotten ^^

sorry niet zo heel scherp :P
pi_117452610
Gefeliciteerd Dottey! :)
Mooie foto!

kaarsjes zijn ook leuk trouwens. Simpel, maar effectief :)

Ik ben toch aan Dirk Draakje begonnen, maar ik heb niet genoeg grijs en ik moet nu wachten tot dinsdag, dan is de handwerkwinkel pas weer open. Nu maar kijken of ik die kangaroe van dezelfde ontwerpster zonder patroon kan maken.
pi_117454188
Dottey van harte gefeliciteerd met je huwelijk!

Ik kan eindelijk ook weer wat handwerken na 3 weken polsblessure. Gelukkig zeg, werd er helemaal een beetje chagrijnig van...

Een uiltje van Matawi

Onderdeel van een kraamkadootje

Heeft iemand een tip om de ogen er iets mooier op te zetten? Ik heb ze er op geregen met een lange draad van het oog zelf, maar ik vind het een beetje rommelig.
pi_117454288
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 08:20 schreef Oeroekloeroe het volgende:
Dottey van harte gefeliciteerd met je huwelijk!

Ik kan eindelijk ook weer wat handwerken na 3 weken polsblessure. Gelukkig zeg, werd er helemaal een beetje chagrijnig van...

Een uiltje van Matawi
[ afbeelding ]

Onderdeel van een kraamkadootje
[ afbeelding ]

Heeft iemand een tip om de ogen er iets mooier op te zetten? Ik heb ze er op geregen met een lange draad van het oog zelf, maar ik vind het een beetje rommelig.
Leuk! Ik heb het zelf nooit gemaakt maar wat ik zou doen is met een losse draad (niet die van je ogen zelf want dat zou kunnen gaan trekken) elke steek 2 of 3x vastnaaien. Je moet zelf even kijken wat mooier is, maar zo krijg een volle, ronde rand met steken zonder dat je echt ziet zoals op zo'n patchkleed dat het vastgenaaid is met steken. Als je dat niet wil, dan zou ik de een-na-laatste rij vastzetten zodat de laatste rij over je vastzetsteken heenvalt en je het geheel niet ziet.
pi_117454345
Gefeliciteerd Dottey!

En fijne vakantie EsseEi, heb je nog de mogelijkheid wolletjes te scoren?

Ik zou ook een tekkel gokken! Komt ook door de strepen.

Herfstblad: hoe wil je de buidel gaan maken? Het lijkt alsof ze beginnen met een rondje en dan stokjes heen en weer, zodat ie niet rond wordt. Ik wil m ook nog een keer maken.

Vandaag naar echtstudio *O* Zit ik in college met mn wolletjes :+
  Moderator maandag 1 oktober 2012 @ 08:46:10 #130
382129 crew  Donna
pi_117454505
Gefeliciteerd Dotty, jullie zagen er prachtig uit! Mooie lichtjes ook, heel gezellig!

Wat een schattig uiltje!
  maandag 1 oktober 2012 @ 08:53:11 #131
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_117454604
Dankjulliewel! :D

Leuk Dot die kaarsjes :D
Uiltje is ook leuk helemaal zo bij dat labeldoekje met naam!!
pi_117454726
Ha oeroekloeroe. Wellicht handig als je de ogen er op doet de draad onzichtbaar proberen te steken. Wat je nu ook kan doen is met een rode draad zichtbaar enkele steektjes nog maken. Kleurt leuk en zo valt het andere minder op :-)
Heb je het doekje ook zelf gemaakt? Leuk!

Tyler girl ik weet ook nog niet hoe laat ik bij echtstudio ben...ik bel ze wel even:-)
By DMB
pi_117455269
Leuk die kaarsjes Dottey! En ik zag een lieve uil voorbij komen.

Vandaag komt mijn broertje uit Noorwegen naar Nederland. Hij blijft plusminus twee weken. Het is de eerste keer dat hij mijn tweede dochter in het echt ziet! Ik heb er zin in. En hij is ook nog bij de tweede verjaardag van mijn oudste. Helemaal leuk :-)
  maandag 1 oktober 2012 @ 10:45:18 #134
211083 Angelof9
I must go first
pi_117457129
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 08:20 schreef Oeroekloeroe het volgende:
De draad niet door de laatste toer steken, maar door de een na laatste. Of eigenlijk er soort van tussenin. Maar in ieder geval zorgen dat de v-tjes van de laatste toer netjes blijven, dan ziet het er veel minder "opgenaaid" uit. Wat je ook kunt doen is het vastnaaien met gewoon naaigaren ipv de werkdraad, dan is het ook minder zichtbaar.
pi_117457463
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 23:03 schreef trui het volgende:
LiedjeBackstage, ik weet niet hoeveel haast het heeft, maar ik kom er vandaag en morgen niet aan toe. later in de week wil ik er best eens even voor gaan zitten hoor.
Top Trui! Het heeft geen haast, later in de week is prima. :*
  maandag 1 oktober 2012 @ 11:31:49 #136
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117458448
is goed, ik PM je mijn mail adres even, dan kun je het daarnaartoe sturen.

oeroekloeroe, wat angelof zegt zou ik ook adviseren. zie bijv. de ogen op deze uil. ik heb ze vastgezet met donkerbruin draad, en dan dus niet om het buitenste randje heen maar blijf daarbinnen. voor dit stiksel-achtige effect was het mooi om het bij elke steek te doen, maar als je dezelfde kleur gebruikt als de buitenkant van de ogen. kun je ook gerust wat steken overslaan.
in de haak.
pi_117458790
wat angel zegt... maar in elke steek, dan is het vloeiend.

lampjes waren niet heel simpel trouwens, had loopjes gemaakt (veelvoud van 3) en dan in de volgende tour, 3 loopjes samen houden en daar 3v in doen.. nooit gedaan maar was een beetje aan het aanrommelen en kwam daar dus op. (gelijkmatige loopjes gemaakt door om een haaknaald 12 te haken)
pi_117458863
Ik gebruik altijd deze methode voor het aannaaien van onderdelen, voor de ogen zou ik dat dus ook gebruiken.
pi_117459840
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 08:36 schreef Whoopdidoo het volgende:
Gefeliciteerd Dottey!

En fijne vakantie EsseEi, heb je nog de mogelijkheid wolletjes te scoren?

Ik zou ook een tekkel gokken! Komt ook door de strepen.

Herfstblad: hoe wil je de buidel gaan maken? Het lijkt alsof ze beginnen met een rondje en dan stokjes heen en weer, zodat ie niet rond wordt. Ik wil m ook nog een keer maken.

Vandaag naar echtstudio *O* Zit ik in college met mn wolletjes :+
Ja, ik dacht ook dat ze er zoiets van maken bij die buidel, maar ik denk dat ik vasten toch mooier vind.
pi_117460273
Oh hartelijk dank voor alle goede ideeën!
Meteen 1 oog gedaan volgens de manier van Angelof en Trui, zie hier

Nogmaals dank allemaal voor het meedenken!
pi_117460880
Ja mooier zo die uit :-)
By DMB
pi_117461609
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 12:46 schreef CREADO het volgende:
Ja mooier zo die uit :-)
Inderdaad.
pi_117461980
Ik ben zo blij! 2e oog inmiddels ook af en hij is zo veel mooier geworden!
Waar een forum allemaal niet goed voor is.
  Moderator maandag 1 oktober 2012 @ 14:07:54 #144
382129 crew  Donna
pi_117463218
Gelukkig maar Oeroekloeroe!

Ik heb een opdracht voor een zpagetti kussen in lichtgrijs, is er nergens lichtgrijs. Stuur ik een mail om te vragen of die uberhaubt nog leverbaar is, krijg ik een mail terug dat er wekelijks nieuwe kleuren komen. Tsja, daar heb ik wat aan. :')
pi_117464293
Kijk eens bij de nep-zpaghetti van de blokker, kruidvat of xenos :)
pi_117464504
Of bij de eurowinkel :-) Donnarush. Ik heb net geschopt bij de wibra voor de Saskia wol.
Nu zoek ik alleen nog gele :-) En dan ga ik me wagen aan een dekentje ....
By DMB
  Moderator maandag 1 oktober 2012 @ 14:51:16 #147
382129 crew  Donna
pi_117464663
Zeer goede tips, bedankt haha.

Gelukkig heb ik het nog ergens gevonden, heel blij nu haha.

Maar als ik wat meer van die dingen ga haken, ga ik zeker even bij al die winkels langs. Heb laatst bij Kruidvat wel rood gezien, erg grote klossen waren dat!

Ik wist niet dat Xenos het ook heeft, thanks!
  maandag 1 oktober 2012 @ 14:52:13 #148
211083 Angelof9
I must go first
pi_117464694
Hema heeft het nu ook!
  Moderator maandag 1 oktober 2012 @ 14:55:17 #149
382129 crew  Donna
pi_117464808
Onze HEMA heeft geen garen enzo, heel jammer. Zal eens bij de HEMA in de stad kijken!
  † In Memoriam † maandag 1 oktober 2012 @ 14:57:42 #150
43556 miss_dynastie
pi_117464888
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 14:55 schreef DonnaRush het volgende:
Onze HEMA heeft geen garen enzo, heel jammer. Zal eens bij de HEMA in de stad kijken!
Volgens mij kan je sowieso online bestellen en in je eigen winkel afhalen zonder verzendkosten te hoeven betalen :)
  Moderator maandag 1 oktober 2012 @ 15:00:15 #151
382129 crew  Donna
pi_117464954
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 14:57 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Volgens mij kan je sowieso online bestellen en in je eigen winkel afhalen zonder verzendkosten te hoeven betalen :)
Ja klopt, maar al die garen zijn uitverkocht of binnenkort weer op voorraad haha. Maar voor de toekomst kan het inderdaad wel handig zijn. ^O^
  † In Memoriam † maandag 1 oktober 2012 @ 15:06:50 #152
43556 miss_dynastie
pi_117465198
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 15:00 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ja klopt, maar al die garen zijn uitverkocht of binnenkort weer op voorraad haha. Maar voor de toekomst kan het inderdaad wel handig zijn. ^O^
Oh sorry, zover had ik niet doorgeklikt :@
  Moderator maandag 1 oktober 2012 @ 15:12:32 #153
382129 crew  Donna
pi_117465405
Haha, dat geeft niets. Nu nog zo`n enorme haaknaald kopen en dan ben ik er helemaal klaar voor! Ben echt benieuwd hoe Zpagetti me gaat bevallen.
pi_117465789
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 15:12 schreef DonnaRush het volgende:
Haha, dat geeft niets. Nu nog zo`n enorme haaknaald kopen en dan ben ik er helemaal klaar voor! Ben echt benieuwd hoe Zpagetti me gaat bevallen.
Het haakt heel zwaar. Let goed op dat je je pols niet te veel belast.

:)
pi_117465812
En ik benieuwd naar het resultaat :-) :-) :-) :-)
By DMB
  maandag 1 oktober 2012 @ 15:23:06 #156
211083 Angelof9
I must go first
pi_117465857
Het was een "één keer maar nooit meer" ervaring voor mij. En echt niet best voor de pols, nee. :N
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:00:37 #157
74276 saaw
pi_117467221
Kwam een steek tegen die ik nog niet kende dus wilde het even met jullie delen.
Je haakt hierbij eigenlijk opzij, in het achterste lusje van de steek en het achterste lusje van de vorige rij met steken.

Zie hier voor de uitleg, met meer foto's.
pi_117467787
Die is voor mij ook nieuw Saaw :-) leuk bedankt!
By DMB
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:28:48 #159
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117468475
Ik heb de verbeterde versie van m'n lily pad tas af! *O* Mét gevoerde binnenkant, van een lief Japans stofje dat ik nog had liggen. Even een serie fotootjes hoor, omdat het zoveel werk was. :')

De gehaakte tas, de tassenhengsels en het lapje stof:

Het binnentasje is klaar:

Met de hand aan de rand vastgezet:

Tassenhengsels eraan gehaakt en klaar is Kees de tas!
pi_117470573
Das een mooie tas geworden zeg! Leuk stofje heb je erbij.
pi_117470803
Leuke tas!
pi_117471430
wat een erg mooie tas!
met de voering helemaal bijzonder
pi_117471525

wilde dit toch wel even delen :D
alle gasten werd verzocht een bolletje wol mee te nemen voor mij en een speciaal biertje voor mijn meneer.
Meer bier dan wol.... maar toch erg leuk bedacht door onze ceremoniemeesters ^^.

Wat ik wel grappig vond is dat mijn man bij sommige wolletjes al weet dat het ellendige wol is :P hij zei dan.. OHW NEE niet die fluffie ellende van de zeeman! Wat doe je haar aan?! :D
pi_117472304
Misschien toch leren breien! :P
Die kleine bolletjes onderop zijn schattig O+

Spuuloke: Leuke tas! Die voering zie ik altijd een beetje tegen op. Ik heb dan ook heel veel half afgemaakte tassen liggen... :+

Trui: leuk begin aan de tekkel! Wordt wel groot of niet? Je gebruikt altijd van de gezellige kleurtjes :)

Oeroekloeroe: Schattig uiltje! Dat 2e oog ziet er een stuk beter uit! Inderdaad handig zo'n forum! Alleen niet zo goed voor mijn to do list: die puilt een beetje uit inmiddels :P

Ik ben nu met deze ketting bezig. Even tussendoor en netjes volgens patroon (meestal doe ik zelf maar wat :P).
Verder ben ik een deken aan het breien op naald 15mm met roze/rood Olga van de Zeeman. Zitten nu 10 bollen in en hij is al ongeveer 1,20 bij 1,50 m! Gaat lekker snel! Daar hou ik wel van :+
pi_117475516
Dot nog van harte gefeliciteerd ^) Wat een mooie jurk had je aan zeg O+
De sjaal die je niet om hebt gehad is die met het ananas-patroon toch? Erg mooi, bijna jammer dat je er niet mee hebt hoeven pronken ;)

Ik zag onder andere een hele mooie tas (mooie voeringstof ook!), uil, teckel in wording (hoe groot is hij eigenlijk want hij lijkt een redelijk formaat te hebben) en schattige waxinelichtjes.

Ik heb een sjaal/omslagdoek als cadeau voor iemand gemaakt:

en een Zoey zonder bestemming:
pi_117477389
Ik heb eindelijk een foto van mijn laatste haakwerk geuploaded.

Het is dit patroon. Een aantal hier vond het een te tuttig patroon voor een jongensdekentje. Vinden jullie dat ook in deze kleuren? :)

Mijn collegaatje krijgt deze week een baby (KZ) en ik weet niet of het een jongen of meisje wordt. Ik wou haar deze deken geven, maar ik weet niet of het zou kunhnen voor een meisje. Wat vinden jullie?
pi_117477480
leuk die zoey!
grappig motiefje in de omslagdoek.. lijken wel vlindertjes
pi_117477519
Ooh wat een leuke tas Spuuglokje!

Dottey wat een leuk idee, en zo met dat schaap :)

Wat is die Zoey schattig Serinde :)

MizzEnroe: Helemaal niet! Vind het een gaaf patroon en zeker geschikt in deze kleuren voor een jongetje.
Edit: Lees dus niet goed, tja ik vind het ook heel lastig, hier komt ook nog een baby in de familie waarvan ze niet weten wat het wordt, ik ben dan toch geneigd om te kiezen voor een kleurencombi met zowel blauw als roze/rood of geen blauw en geen roze. Maar ik vind neutraal eigenlijk helemaal niet leuk.
  maandag 1 oktober 2012 @ 20:02:16 #169
244933 trovey
Nachtoele
pi_117477585
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:00 schreef saaw het volgende:
Kwam een steek tegen die ik nog niet kende dus wilde het even met jullie delen.
Je haakt hierbij eigenlijk opzij, in het achterste lusje van de steek en het achterste lusje van de vorige rij met steken.
[ afbeelding ]

Zie hier voor de uitleg, met meer foto's.
Zo, die staat op mijn pinterest. 8-)
Optimist tot in de kist
pi_117478129
@Dottey: nog gefeliciteerd! ^)
Wat leuk van de ceremoniemeesters! :D Echt heel origineel! :Y

@MizzEnroe: de steek vind ik nu niet meer zo tuttig nee (vond ik eerst wel een beetje idd), kan best voor een jongetje! :Y
Qua kleuren vind ik 't eigenlijk wel echt een jongensdeken (vooral dat blauw, maar dat grijs ook wel)... Op zich ben ik altijd van mening dat blauw eigenlijk ook best voor een meisje kan, maar zeker bij pasgeborenen is het toch altijd een beetje gek..
pi_117479238
Mooi dekentje :) Met dat blauw en grijs vind ik het meer een jongensdekentje, maar het kan ook voor een meisje, lekker stoer ;)

Die apple cozy wordt niet echt iets. Het is meer een appel hoedje (zelfs voor deze kleine appel), want het meerderen doen ze erg langzaam :P Binnenkort even opnieuw beginnen denk ik.
pi_117479360
Die deken is echt echt echt heel gaaf geworden! :D Ik vond hem ook in de originele kleuren al gaaf, maar op deze manier is hij wel een stuk neutraler. Ik zou hem ook zo aan een meisje geven, maar ik weet dat er mensen zijn die daar wel moeilijk over kunnen doen (ik wilde een vestje breien voor mijn neefje, en kreeg het verzoek om de roze en het blauw toch echt om te ruilen voor groen en paars omdat ze nog niet wisten wat het werd....).

Is het patroon een beetje goed te doen voor iemand die nog niet heel veel haakervaring heeft? Ik loop namelijk te twijfelen om hem ook te kopen, maar ben bang dat ik het dan niet kan en het blijft liggen. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_117479998
Het middenstuk is echt heel erg simpel! De rand moest ik echt even over nadenken en ik heb aardig wat ervaring.

Mocht je hulp nodig hebben, dan kun je gerust bij mij aankloppen. Ik heb het patroon toch al. ;)
pi_117480158
Voor wat betreft jongen/meisje: ik hoop dan maar dat het een jongetje wordt, alle andere collega's hebben dit jaar tot nu toe een meisje gekregen.
  maandag 1 oktober 2012 @ 21:23:15 #175
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117482837
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:28 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb de verbeterde versie van m'n lily pad tas af! *O* Mét gevoerde binnenkant, van een lief Japans stofje dat ik nog had liggen. Even een serie fotootjes hoor, omdat het zoveel werk was. :')
oooh wat mooi! _O_
in de haak.
  maandag 1 oktober 2012 @ 21:25:12 #176
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117482991
en de deken is ook mooi geworden MizzEnroe! nog steeds niet mijn keus, maar wel bijzonder kunstig en een mooie rustige kleurencombinatie.

Dottey, wat een geinig cadeau! ^O^

mooie sjaal & zebra, Serinde! O+
in de haak.
  maandag 1 oktober 2012 @ 21:40:27 #177
376910 Jumpsje
Lalalalalaaa!
pi_117483979
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:29 schreef MarinaJozina het volgende:
Mooi dekentje :) Met dat blauw en grijs vind ik het meer een jongensdekentje, maar het kan ook voor een meisje, lekker stoer ;)

Die apple cozy wordt niet echt iets. Het is meer een appel hoedje (zelfs voor deze kleine appel), want het meerderen doen ze erg langzaam :P Binnenkort even opnieuw beginnen denk ik.
[ afbeelding ]
Haha een appelhoedje! Wel mooi wolletje!

@Dottey, nog gefeliciteerd! En wat een lief idee, van die wolletjes. :)
pi_117487226
Regenboogwolletje van Drops volgens mij :)
Vriendje was blij dat het appelhoedje uitgehaald mocht worden. :P

Ohja, de wolletjes op het schaap, leuk idee Dottey!

Ik ben met m'n granny square verder gegaan.
pi_117488648
Hai! Na maandenlang lurken, vooral eens in de zoveel tijd het topic openen en vooral plaatjes kijken, heb ik besloten dat ik ook wel wil leren haken, het lijkt me een leuke hobby. Vanmiddag wat haaknaalden bij Hema besteld (momenteel geen verzendkosten) in de maten die op allerlei plekken als beginnersnaalden worden aangeraden (3, 4 en 5). 1,50 per stuk, scheelt weer als ik het helemaal niks vind. Als het goed is, moeten die naalden morgen binnen zijn, dus dan even lekker prutsen.

Heb ik gelijk al de eerste vraag: ik heb een bolletje 'wol', waarvan ik in ieder geval zeker weet dat het geschikt is voor breinaalden maat 4. Verder weet ik ook dat het van de Zeeman komt. Geen idee wat voor materiaal het is. Voor welke haaknaald zou dit geschikt zijn? En mocht ik er met deze bol niet uitkomen (omdat het bijvoorbeeld geen handig materiaal is voor een beginner), wat zijn dan wel aanraders? Ik heb een Zeeman om de hoek, maar het is een kleintje en die heeft bijster weinig liggen. Wibra is ook op fietsafstand en ik denk dat die twee zaken prijstechnisch handig zijn voor een beginner.
I reject reality and substitute my own
pi_117489014
Superleuk die wolletjes zo, Dottey! :)

SPOILER
Ik zou eerder katoen gebruiken, omdat je daar de steken beter in ziet. Helemaal als je een haaknaald neemt die wat groter is. Dus geen 2.5 of een 3, maar 3.5 bijvoorbeeld.

[ Bericht 6% gewijzigd door Herfstblad op 01-10-2012 23:28:55 ]
pi_117489944
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 22:57 schreef CindieY het volgende:
Heb ik gelijk al de eerste vraag: ik heb een bolletje 'wol', waarvan ik in ieder geval zeker weet dat het geschikt is voor breinaalden maat 4. Verder weet ik ook dat het van de Zeeman komt. Geen idee wat voor materiaal het is. Voor welke haaknaald zou dit geschikt zijn? En mocht ik er met deze bol niet uitkomen (omdat het bijvoorbeeld geen handig materiaal is voor een beginner), wat zijn dan wel aanraders? Ik heb een Zeeman om de hoek, maar het is een kleintje en die heeft bijster weinig liggen. Wibra is ook op fietsafstand en ik denk dat die twee zaken prijstechnisch handig zijn voor een beginner.
Welkom :) Voor haken en breien gelden vaan dezelfde maten, dus als de wol goed is voor breinaald 4, kun je er ook haaknaald 4 voor gebruiken. Ziet het eruit als 'gewoon' garen? (niet harig, glitters etc.) en ziet het eruit als 3 draadjes samengedraaid? Is het een bolletje van 50 (ong 15 cm lang) of 100 gram (ong. 20 cm lang)? De 1e zou supersoft kunnen zijn, dan zou ik naald 4 mm nemen en de 2e zou Royal kunnen zijn, dan zou ik naald 5 mm nemen. Dat is beide wel goed garen om mee te beginnen. Het wordt door velen hier regelmatig gebruikt! Wibra garen is van ongeveer zelfde kwaliteit. Allemaal 100% acryl. In de OP staan een aantal linkjes onder de spoiler, die misschien goed zijn om te bekijken. Check verder ook youtube, als je wilt zien hoe anderen het doen. Er zijn ontzettend veel handige filmpjes te vinden!
Katoen is inderdaad ook lekker om mee te beginnen. Catania of Capri van Katia bijvoorbeeld.

Leuke shawl, zebra en deken!
pi_117489992
Even in een nieuwe post:

Jeetje Herfstblad, wat naar! Sterkte!
  maandag 1 oktober 2012 @ 23:34:28 #183
376910 Jumpsje
Lalalalalaaa!
pi_117490336
Aaargh!! Ik probeer deze te maken http://www.ravelry.com/pa(...)pu---tyyne-potholder , maar snap werkelijk geen hout van de achterkant. En ik dacht nog wel dat ik best een beetje goed was in haken.. :'(
Kan iemand please helpen?!!
pi_117490513
Wat naar herfstblad!

@ Jumpsje: Mooie potholder :) Ik kan je helaas niet helpen :P
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 00:02:12 #185
376910 Jumpsje
Lalalalalaaa!
pi_117491413
Aaaaahh het lukt! *trots*
pi_117491434
Bedankt voor alle tips tot zover! Ik kijk morgen wel hoe ver ik kom met m'n bolletje garen (de wikkel moet nog wel ergens liggen, maar waar? :X ) en werkt het niet, dan ga ik wel op zoek naar een bolletje katoen.
I reject reality and substitute my own
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 00:19:11 #187
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117491986
gewoon proberen cindieY (een wat lichte kleur kan ook handig zijn als je begint, om de steken goed te kunnen onderscheiden). succes!

herfstblad, wat verdrietig. sterkte! dat zal wel raar zijn na zoveel jaren...

kwakz0r bedankt nog voor het opzoeken van de titel van 't japanse boek. vreemd genoeg ben ik 't toch echt kwijt helaas. ik vrees dat ie perongeluk alleen in een download-map terecht gekomen is die ik dus iets te rigoreus geruimd heb. er is nog een klein kansje dat het op een laptop staat die ik momenteel aan m'n schoonmoeder heb uitgeleend. daar houd ik m'n hoop nog maar even op gevestigd.

Liedjebackstage, de vertaling van het patroon zit in je mailbox. nog een hele bevalling, maar 't is redelijk gelukt. Hopelijk kan je tante? ermee uit de voeten. :)

jumpsje dat ziet er ingewikkeld uit. wat goed dat je 't voor elkaar hebt gekregen! wel foto's maken he, als ie klaar is. :)
in de haak.
pi_117494456
Ah wat sneu Herfstblad!
pi_117494498
Ooh Herfstblad, wat spijt me dat voor je. Heel veel sterkte ermee. Dikke knuffel.
pi_117494734
Sterkte Herfstblad, het is altijd triest om een geliefd huisdier kwijt te raken. :{
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 08:40:55 #191
382129 crew  Donna
pi_117494977
Wauw die Zebra Zoey is echt geweldig! Ik had in m`n hoofd om een groene en een blauwe te maken, maar dat ga ik nu zeker doen. Echt heel leuk!

Bedankt voor de zpagetti - HEMA tip. Heb net wit besteld en er zijn nu geen verzendkosten, helemaal fijn!
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 09:23:26 #192
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117495639
Sterkte Herfstblad. Lijkt me vreselijk om afscheid te moeten nemen van een dier dat al zó lang bij je is.

Serinde wat een mooie dingen heb je gemaakt!

MizzEnroe mooi hoor! Leuke kleurencombi ook. :Y

Bedankt ook iedereen voor de enthousiaste reacties op m'n tas. O+ Ik ga 'm zometeen voor het eerst mee naar buiten nemen!
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 09:27:12 #193
382129 crew  Donna
pi_117495702
Dat stofje in de tas is ook echt geweldig. Het past heel mooi bij elkaar!
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2012 @ 09:29:52 #194
91830 MaximusTG
pi_117495753
Voor de gein ook eens geprobeerd te haken; simpel lapje lukt prima. Nu probeer ik een cirkel te haken.. Starten was ff lastig; Maar moet je nu wel of niet af en toe meerderen tijdens een cirkel? Want als ik dat niet doe lijkt ie aan de randen zeg maar omhoog te komen. Zo ja, is er dan nog een regel hoe vaak of wanneer je moet meerderen?
pi_117496162
Veel sterkte Herfstblad. Het is altijd naar om afscheid te moeten nemen van een huisdier.
http://creatiesvankokosnoot.blogspot.com
pi_117496189
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 09:29 schreef MaximusTG het volgende:
Voor de gein ook eens geprobeerd te haken; simpel lapje lukt prima. Nu probeer ik een cirkel te haken.. Starten was ff lastig; Maar moet je nu wel of niet af en toe meerderen tijdens een cirkel? Want als ik dat niet doe lijkt ie aan de randen zeg maar omhoog te komen. Zo ja, is er dan nog een regel hoe vaak of wanneer je moet meerderen?
Als je een platte cirkel wilt maken zul je inderdaad moeten meerderen, anders loopt je haakwerk omhoog tot een soort lange hoes.
Als je van een patroon haakt staat daar bij hoevaak en wanneer je moet meerderen. Als je zonder patroon haakt moet je dat zelf bedenken/weten. Daarvoor heb ik nog niet voldoende haakervaring om je dat te kunnen zeggen.
pi_117496321
Veel plezier met je tas Spuuglokje :)
Hoe het precies zit met meerderen bij een cirkel weet ik ook niet MaximusTG, maar met een patroon kom je vast een heel eind. Succes!

Mijn tweede granny is af, maar ik ben duidelijk strakker gaan haken..

Verder werden de hoeken rommelig als ik 4ch doe, dus ik doe nu 3ch en dat werkt beter :)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:05:20 #198
376910 Jumpsje
Lalalalalaaa!
pi_117496389
He bah herfstblad, ik lees het nu pas. Wat naar.. sterkte!

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 09:29 schreef MaximusTG het volgende:
Basisregel die ik vaak aanhoud bij vasten: elke ronde het aantal waarmee je gestart bent meerderen. Meestal begin ik met 6, dus dat wordt dan 12 - 18 - 24 - 30 enz.. Als je steeds op de zelfde plek meerdert, krijg je een beetje een (in dit geval zes-) hoekige vorm. Als je per ronde wat verschuift wordt het mooi rond. :)
pi_117496396
De regel voor een platte cirkel is meestal beginnen met 6 steken (probeer eens de magic ring, dat vind ik zelf heerlijk voor zoiets, zijn heel veel filmpjes over) en dan elke ronde 6 steken meerderen. Dus het 2e rondje in elke steek meerderen = 12, in de 3e om en om meerderen = 18, dan in elke 3e steek meerderen = 24.

Je zult merken als je dat uitprobeert en je volgt netjes dat schema dat je cirkel niet helemaal rond wordt, als je steeds op dezelfde plek meerdert (steeds in de eerste steek en dan de 3e/4e/5e steek daarna bijv). Als je een mooie cirkel wilt moet je eigenlijk steeds op een andere plek meerderen, dus bijvoorbeeld als je eerst elke 4e steek gemeerderd hebt en begon in de 1e steek van het rondje, dan begin je daarna in de 3e steek te meerdren en dan elke 5 steken, de ronde daarna in de 6e steek en dan elke 6, etc. Zodat je meerderingen niet steeds boven op elkaar zitten.

Soms is dat trouwens wel weer functioneel in een patroon om het een bepaalde vorm te geven maar voor een gewone cirkel of bol kan je dus beter 'onzichtbaar meerderen' zoals dit heet.
pi_117496417
Herfstblad, gecondoleerd en heel veel sterkte. Ik hoop dat ik nog zo lang van mijn beestjes kan genieten als jij van je oude baasje hebt genoten.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:07:29 #201
376910 Jumpsje
Lalalalalaaa!
pi_117496422
Mooi MJ! :Y
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:08:05 #202
91830 MaximusTG
pi_117496437
Oké! Bedankt voor de tips, daar kan ik wel wat mee :). Magic ring had ik geprobeerd, maar vond het moeilijk 'waar' ik dan verder moest na het begin. Dit was ff een testje; is een soort baby-baret geworden :P.

dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:11:22 #203
376910 Jumpsje
Lalalalalaaa!
pi_117496516
Nee joh dat is ook een appelhoedje! :P
pi_117496539
Een vraag over het minderen.
Ik ben bezig met een konijn en nu bij het minderen van het lijf aangekomen. De eerste delen gaat het goed, (minderen om de 7, 6 of 5 steken) daar komen geen gaten in.
Maar als ik bij de laatste toeren ben aangekomen en om elke 3 of 2 steken moet minderen komen er allemaal gaten in het haakwerk.
Heeft iemand een tip hoe ik dit kan oplossen?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:18:45 #205
211083 Angelof9
I must go first
pi_117496680
Hoe minder je kokosnoot? Het beste is om de twee voorste lusjes van de volgende steken op te pakken en die dan als een normale vaste te haken. Ook moet je zorgen dat je het lusje op de haak even strak aantrekt voordat je de draad doorhaalt.
Ik ga even een linkje zoeken voor onzichtbaar minderen.

edit: http://www.crochetspot.co(...)-invisible-decrease/
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:59:09 #206
244933 trovey
Nachtoele
pi_117497736
Sterkte Herfstblad :* , altijd beroerd om die beslissing te moeten nemen. ;(
Optimist tot in de kist
pi_117498533
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:07 schreef KarinvdB het volgende:
Herfstblad, gecondoleerd en heel veel sterkte. Ik hoop dat ik nog zo lang van mijn beestjes kan genieten als jij van je oude baasje hebt genoten.
Ik hoop dat de andere 2 ook nog jaren meegaan :) (die zijn 6 nu) Gemiddelde is 14-16, maar de 2 katten die ik heb gehad, hebben dat gemiddelde al verbroken (17.5 en 18.5).

Trovey: Ja, is altijd naar, al is het wel beter en dat was het in dit geval ook echt.:(

En nu haakgerelateerd nieuws: Vandaag even grijs halen voor Draakje Dirk zodat ik verder kan :D Mijn grijs was op. Heb er al zo'n 2 bolletjes Catania in zitten :o
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:27:56 #208
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_117498538
Dottey, gefeliciteerd, wat zagen julllie er prachtig en gelukkig uit! Leuk idee van de ceremoniemeesters ook.

Herfstblad, sterkte.

Ik zal binnenkort terug aan het haken slaan om een tafellopertje te maken. Iemand enig idee wat Engelse zoektermen zijn voor ravelry?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:35:05 #209
211083 Angelof9
I must go first
pi_117498781
Doily

edit: of table runner

[ Bericht 76% gewijzigd door Angelof9 op 02-10-2012 11:44:02 ]
pi_117499008
Herfstblad gecondoleerd! Rottig is dat.
pi_117500163
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:39 schreef MizzEnroe het volgende:
Het middenstuk is echt heel erg simpel! De rand moest ik echt even over nadenken en ik heb aardig wat ervaring.

Mocht je hulp nodig hebben, dan kun je gerust bij mij aankloppen. Ik heb het patroon toch al. ;)
Dan ga ik het zeker proberen wanneer ik mijn granny's deken afheb. :)

Ik ben nu aan het proberen hoe ik de vierkantjes ga sorteren, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Ik geloof dat ik een kleurtje te kort kom om er echt wat van te maken. Binnenkort nog maar een kleur bij bestellen, al heb ik nog geen idee wat voor kleur.... :{
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_117500709
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:18 schreef Angelof9 het volgende:
Hoe minder je kokosnoot? Het beste is om de twee voorste lusjes van de volgende steken op te pakken en die dan als een normale vaste te haken. Ook moet je zorgen dat je het lusje op de haak even strak aantrekt voordat je de draad doorhaalt.
Ik ga even een linkje zoeken voor onzichtbaar minderen.

edit: http://www.crochetspot.co(...)-invisible-decrease/
Ik minder door beide lusjes, maar het is dus beter om alleen de voorste lusjes te gebruiken bij het minderen?
pi_117500877
Sterkte herfstblad!

Ik gister helemaal naar echtstudio, was het boekje nog niet binnen -O- Wel alle beestjes gezien die erin staan, en kan denk ik wel even wachten.
Ook maar 1 zweeds boekje gekocht. Die ander vond ik de 17,50 toch niet waard.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 12:58:27 #214
211083 Angelof9
I must go first
pi_117501007
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:47 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:

[..]

Ik minder door beide lusjes, maar het is dus beter om alleen de voorste lusjes te gebruiken bij het minderen?
Yup, dan zie je de mindering minder duidelijk.
pi_117502369
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:47 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:

[..]

Maar tussen het lusje van de eerste steek en het lusje van de tweede steek moet je niet je draad omslaan en doorhalen he? Dus insteken in eerste voorste lusje, dan meteen in het tweede voorste lusje en dan pas je draad omslaan en doorhalen.

Voelt in eerste instantie heel onnatuurlijk, maar dat went vanzelf. :Y

Edit: misschien is deze uitleg duidelijker
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:45:58 #216
74276 saaw
pi_117502540
Oh wat goed zeg, dat onzichtbaar minderen! Werkt dat ook met dc?
pi_117503068
Ik wil te veel maken. Was begonnen met een rendier tijdens het wachten op bestellingen. Toen met een pokemon ding. En nu ben ik bezig met stitch.
En ik wil nog zo veel :'(
pi_117506965
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:00 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik wil te veel maken. Was begonnen met een rendier tijdens het wachten op bestellingen. Toen met een pokemon ding. En nu ben ik bezig met stitch.
En ik wil nog zo veel :'(
Herkenbaarheid! :Y
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:24:23 #219
211083 Angelof9
I must go first
pi_117508900
Buiten meer tijd, zou een extra paar handen ook wel praktisch zijn.
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:25:36 #220
91830 MaximusTG
pi_117508958
Ben aan een rode angry bird begonnen, lijfje is al bijna af. :). Gaat best goed, alleen wou ik dat het haakwerk dichter was. Heb alleen nog een 4 en 5 mm haakpen. Maar veel strakker kan ik het niet haken, dan krijg ik de pen niet mee door de lusjes. Hierna ga ik een kirby maken.
Waarmee kan je eigenlijk het beste vullen? Watten?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:27:08 #221
211083 Angelof9
I must go first
pi_117509026
Fiberfill. Kun je kopen bij hobbywinkels, Hema, Pipoos, Kwantum.

Watten gaan na een tijdje klonten en je kunt ze ook niet wassen.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:42:04 #222
382129 crew  Donna
pi_117509712
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:24 schreef Angelof9 het volgende:
Buiten meer tijd, zou een extra paar handen ook wel praktisch zijn.
Die extra paar handen kan mooi stofzuigen en de was doen terwijl ik zit te haken.. :Y
pi_117509734
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:27 schreef Angelof9 het volgende:
Fiberfill. Kun je kopen bij hobbywinkels, Hema, Pipoos, Kwantum.

Watten gaan na een tijdje klonten en je kunt ze ook niet wassen.
Of gewoon de vulling van een (oud, dan wel even wassen) kussen.
pi_117509933
Dank iedereen trouwens :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:53 schreef Whoopdidoo het volgende:
Sterkte herfstblad!

Ik gister helemaal naar echtstudio, was het boekje nog niet binnen -O- Wel alle beestjes gezien die erin staan, en kan denk ik wel even wachten.
Ook maar 1 zweeds boekje gekocht. Die ander vond ik de 17,50 toch niet waard.
Zijn de beestjes leuk?
Ik heb het boekje besteld bij Cosmox (nou ja, pre-order).

Ik heb dat ook met een Zweeds boekje. Die met Flicka, vind alleen Flicka leuk daarvan :p

[ Bericht 6% gewijzigd door Herfstblad op 02-10-2012 16:51:59 ]
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:50:19 #225
376910 Jumpsje
Lalalalalaaa!
pi_117510099
Ontdek net een goeie site! Schuimrubber.nl voor binnenkussens in alle maten, en poefs (wat is eigenlijk het meervoud van poef??). Heb daar zó lang naar gezocht.
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:57:11 #226
91830 MaximusTG
pi_117510471
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:57 schreef MaximusTG het volgende:
Poefen gewoon :)
Poefs mag ook :Y
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:04:26 #228
91830 MaximusTG
pi_117510736
Oh, Haha. Ik vind poefs alleen eerder een soort beschrijving van de omvang van een persoon :p.
Zo van 'nou, wat een dikke kerel is dat. Ja, idd, hij is echt poefs' :+
pi_117510765
Eén poef, twee poefs of twee poefen :) Handig trouwens, zo'n site voor dat schuimrubber.
Is het nog gelukt met je pannenlap?

SPOILER
pi_117512185
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:41 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Maar tussen het lusje van de eerste steek en het lusje van de tweede steek moet je niet je draad omslaan en doorhalen he? Dus insteken in eerste voorste lusje, dan meteen in het tweede voorste lusje en dan pas je draad omslaan en doorhalen.

Voelt in eerste instantie heel onnatuurlijk, maar dat went vanzelf. :Y

Edit: misschien is deze uitleg duidelijker
Dank je voor de uitleg. Nog wel een vraagje daarover.
Ik stak al in het eerste lusje in, dan in het tweede en dan pas de draad omslaan en doorhalen.
Maar uit de uitleg in de link lijkt het of zij nog een keer de draad omslaat: inteken in eerste lusje en tweede lusje, omslaan en doorhalen door 2 lusjes, daarna nog een keer omslaan en doorhalen. (net als bij stokjes)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:45:33 #231
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_117512222
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:44 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:

[..]

Ik stak al in het eerste lusje in, dan in het tweede en dan pas de draad omslaan en doorhalen.
Maar uit de uitleg in de link lijkt het of zij nog een keer de draad omslaat: inteken in eerste lusje en tweede lusje, omslaan en doorhalen door 2 lusjes, daarna nog een keer omslaan en doorhalen. (net als bij stokjes)
volgens mij doe ik hem ook zo ja :Y
Kwak
pi_117512891
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:44 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:

[..]

Insteken, omslaan, doorhalen, omslaan en doorhalen doe je bij een vaste ook! Als je ineens doorhaalt, maak je eigenlijk een halve vaste.
pi_117513755
Herfstblad sterkte!

MarinaJozina sterkte!
By DMB
pi_117513774
Ik heb mijn giraf eindelijk klaar nu nog de foto :-):-)

En wat gaat het allemaal weer als een trein hier....mooie dingen allemaal...
By DMB
pi_117515890
quote:

[..]

Maar uit de uitleg in de link lijkt het of zij nog een keer de draad omslaat: insteken in eerste lusje en tweede lusje, omslaan en doorhalen door 2 lusjes, daarna nog een keer omslaan en doorhalen. (net als bij stokjes)
Bovenstaande klopt precies! :Y

Wat Serinde ook zegt: bij een gewone vaste sla je de draad ook 2x om en haal je 'm door.
Het verschil met een stokje is dat je bij een stokje eerst al een keer de draad omslaat, nog voor dat je je haaknaald insteekt.
pi_117518828
Herfstblad, sterkte! Maar zeker mooie leeftijd :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:05 schreef MarinaJozina het volgende:
Eén poef, twee poefs of twee poefen :) Handig trouwens, zo'n site voor dat schuimrubber.
Is het nog gelukt met je pannenlap?

SPOILER
ohw.. zo herkenbaar :o soms heb ik een moment dat ik niets anders kan dan liggen.. bij mij is het (gelukkig) dan zo weer over die pijn. Maargoed, ik ben ook nog maar 22 :) (en het is zo moeilijk om uit te leggen)
pi_117521373
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:27 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Bovenstaande klopt precies! :Y

Wat Serinde ook zegt: bij een gewone vaste sla je de draad ook 2x om en haal je 'm door.
Het verschil met een stokje is dat je bij een stokje eerst al een keer de draad omslaat, nog voor dat je je haaknaald insteekt.
Aaah, nu snap ik ook waarom ik dan gaten krijg als ik aan het minderen ben.
Dank jullie wel voor alle uitleg en tips.
pi_117522569
Bij de Aldi zijn garen in de aanbieding.
pi_117525170
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:46 schreef Herfstblad het volgende:
Dank iedereen trouwens :)

[..]

Zijn de beestjes leuk?
Ik heb het boekje besteld bij Cosmox (nou ja, pre-order).

Ik heb dat ook met een Zweeds boekje. Die met Flicka, vind alleen Flicka leuk daarvan :p
Jawel maar niet super bijzonder. Staan ook wel wat foto's online.
Bosbeestjes, Trolletje(vond ik in het echt wel leuker), Uiltjes(er zijn leukere vind ik), en dit is een egel al kan ik er met alle wil van de wereld geen egel in zien.
Deze fotos stonden al online dus misschien heb je ze al gezien.
Zat ook nog een leuk konijn in, maar ook niet heel bijzonder. Dus wel leuk voor erbij, maar niet hebben hebben hebben.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:14:09 #240
244933 trovey
Nachtoele
pi_117525701
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:24 schreef HelloBonjour het volgende:
Bij de Aldi zijn garen in de aanbieding.
Bij de Lidl blijkbaar ook, zag vanmiddag nog een pakket liggen met dikke wol maar niet meegenomen want ik kom nog om in de wol....maar toch bij de Wibra dan twee grijze bollen met een zilverdraadje erdoor kopen. :@
Optimist tot in de kist
pi_117526047
Oh zo herkenbaar! Je moet niet weten hoe vaak ik al een winkelmandje heb gevuld met bolletjes wol, bij een online shop! Daar blijft het dan gelukkig wel bij en klik ik de site weg, voordat ik ga betalen... Heb mij op die manier al heel veel geld 'bespaard' :P
pi_117527408
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:06 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Bosbeestjes, Trolletje(vond ik in het echt wel leuker), Uiltjes(er zijn leukere vind ik), en dit is een egel al kan ik er met alle wil van de wereld geen egel in zien.
Deze fotos stonden al online dus misschien heb je ze al gezien.
Zat ook nog een leuk konijn in, maar ook niet heel bijzonder. Dus wel leuk voor erbij, maar niet hebben hebben hebben.
Er is ook nog een vogeltje geloof ik :)
Ik heb hem toch ge-pre-orderd, dus ik ben benieuwd.

Vind die uiltjes wel grappig trouwens! En dat egeltje ook wel, maar de rest vind ik wat minder.
pi_117528251
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:14 schreef trovey het volgende:

[..]

Bij de Lidl blijkbaar ook, zag vanmiddag nog een pakket liggen met dikke wol maar niet meegenomen want ik kom nog om in de wol....maar toch bij de Wibra dan twee grijze bollen met een zilverdraadje erdoor kopen. :@
Hmmm toch maar ff kijken denk ik. Ook al heb ik echt nog wel genoeg. Maar ben ook wel weer een hebbert :-)

wel lief, mijn vriend wees me op de wol. Volgens mij begint mijn verslaving op te vallen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:07:38 #244
376910 Jumpsje
Lalalalalaaa!
pi_117528894
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:19 schreef bietel het volgende:
Oh zo herkenbaar! Je moet niet weten hoe vaak ik al een winkelmandje heb gevuld met bolletjes wol, bij een online shop! Daar blijft het dan gelukkig wel bij en klik ik de site weg, voordat ik ga betalen... Heb mij op die manier al heel veel geld 'bespaard' :P
Hahaha, heeel herkenbaar! xD
pi_117529144
Even een vraagje. Stel ik wil mijn gehaakte deken aan 1 kant voeren. Weet iemand een goede tutorial?
pi_117534115
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:55 schreef HelloBonjour het volgende:

[..]

Hmmm toch maar ff kijken denk ik. Ook al heb ik echt nog wel genoeg. Maar ben ook wel weer een hebbert :-)

wel lief, mijn vriend wees me op de wol. Volgens mij begint mijn verslaving op te vallen.
Gewoon opbergbakken kopen en de hele boel op zolder "verstoppen". :+ Ik ben heel wat patronen kwijt momenteel....zet ik de computer vanavond aan en heeft de computer zelf maar eens besloten op wat op te ruimen...browser leeg, deel van c leeg en de hele partitie voor dokumenten leeg. :X . De persoon die er voor mij op zat weet van niets., niets gek gedaan volgens hem....tja. :{
Optimist tot in de kist
pi_117535886
10 voor half acht begon de fanfare al :( .
Ik zal binnenkort mijn drops deken even fotograferen, nog geen tijd voor gehad. Vandaag eerst een naaimachine uitzoeken! (maar dat is nieuws voor een ander topic ;) )
pi_117536062
Is er een wolletje dat lijkt op Bravo Big? Ik zoek iets soort gelijke,maar misschien met wat andere kleuren.

Veel mooie dingen voorbij zien komen: complimenten voor de leuke baby deken en Zoey!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:27:50 #249
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_117539987
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 08:40 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Is er een wolletje dat lijkt op Bravo Big? Ik zoek iets soort gelijke,maar misschien met wat andere kleuren.

Veel mooie dingen voorbij zien komen: complimenten voor de leuke baby deken en Zoey!
Lionbrand heeft een soortgelijk garen met dezelfde dikte. Maar weet niet of je dat hier ergens kunt krijgen.....
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:26:24 #250
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117541817
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:13 schreef HelloBonjour het volgende:
Even een vraagje. Stel ik wil mijn gehaakte deken aan 1 kant voeren. Weet iemand een goede tutorial?
ik weet niet precies wat voor voering je op het oog had, maar als je 'm met de hand op je haakwerk wil vastnaaien zou je misschien wat kunnen hebben aan de tutorial van 'futuregirl' voor het innaaien van een voering in een tas
in de haak.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:28:21 #251
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117541882
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:06 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

ik vind vooral die schele ogen bij alle beestjes/poppetjes niet leuk.
in de haak.
pi_117542325
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:26 schreef trui het volgende:

[..]

ik weet niet precies wat voor voering je op het oog had, maar als je 'm met de hand op je haakwerk wil vastnaaien zou je misschien wat kunnen hebben aan de tutorial van 'futuregirl' voor het innaaien van een voering in een tas
bedankt! Ik ga het bekijken!
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 12:42:26 #253
382129 crew  Donna
pi_117542334
Die schele oogjes vind ik juist wel schattig, maar de diertjes niet.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:53:41 #254
211083 Angelof9
I must go first
pi_117542699
Ik vind ze ook niet leuk.
pi_117542962
HELP
Ik heb mijn Ipad gesynchroniseerd en nu heeft hij mijn ingescande pdf's eraf gegooid....:(
En daar zat het complete boekje gelukspoppetjes haken tussen.
In de bieb is het uitgeleend.
Wie kan mij helpen met evt. een digitale versie?? Kan niet verder met de Sinterklaas...
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:10:00 #256
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117543279
Ik vind die schele oogjes ook niks.

Net bij de Aldi geweest, en 5 pakketten gekocht! De draad is namelijk precies de dikte die nodig is voor die poppen zoals Kira Kangaroo. Echt een koopje, 4 bollen voor 5,99!

pi_117543705
Sokkenwol is toch heel dun?
pi_117543722
Wel heel leuke kleurtjes trouwens, ik ga ook even :)
pi_117543748
Ik heb een mug wrap gemaakt en vandaag heb ik hem voor het eerst mee op mijn werk. Heb al drie enthousiaste reacties gehad :D
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:30:19 #260
74276 saaw
pi_117543969
Dames, ik heb hulp nodig!
Ben op zoek naar een garen, wol of wolmix, in ongeveer de volgende 2 kleuren.

Het liefst in dikte 4 a 5, maar als het precies de goede kleur is kan dunner ook.
Ben al een hoop websites aan het doorkijken maar heb tot nu toe niets gevonden wat in allebei de kleuren te krijgen is.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:32:27 #261
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_117544045
Ik heb ook ff een vraag tussendoor. Ik heb het patroon van deze slofjes gekocht en nu wil ik die ook gaan maken met zon kleurverloop. Maar moet je dan perce 2 bollen kopen om hetzelfde kleurverloop te krijgen. Of begin het kleurverloop op 1 bol op een gegeven moment weer opnieuw?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:33:52 #262
74276 saaw
pi_117544104
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:32 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb ook ff een vraag tussendoor. Ik heb het patroon van deze slofjes gekocht en nu wil ik die ook gaan maken met zon kleurverloop. Maar moet je dan perce 2 bollen kopen om hetzelfde kleurverloop te krijgen. Of begin het kleurverloop op 1 bol op een gegeven moment weer opnieuw?
Dat hangt denk ik heel erg van het garen af, sommige herhalen zich vrij vaak, anderen maar 2 keer op een bol. En niet iedere bol begint ook op hetzelfde stuk in de herhaling [is dat nog duidelijk]?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:42:38 #263
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_117544454
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:33 schreef saaw het volgende:

[..]

Dat hangt denk ik heel erg van het garen af, sommige herhalen zich vrij vaak, anderen maar 2 keer op een bol. En niet iedere bol begint ook op hetzelfde stuk in de herhaling [is dat nog duidelijk]?
Ja ik snap het. dankje.
Ik ga binnenkort maar eens bij ons in het wolwinkeltje kijken wat zij hebben liggen.
pi_117544786
Saaw: Ik heb een paar maanden terug een bolletje van ongeveer die geel gekocht. Het merk is HWS Markoma en de soort is Yasmina (de kleur staat helaas niet op ravelry) Gekocht bij een winkeltje in Hoorn. Daar lag het tussen de Bravo en ik gebruik het nu samen met supersoft van de Zeeman.
Kwam tijdens zoeken deze nog tegen: http://www.deopkamer.nl/Wol/Schachenmayr/Schachenmayr-Bravo Misschien heb je daar wat aan! (heb 'm zelf even bij mijn favorieten gezet ;))

Tyler-girl: Wat gaaf! Die wil ook graag nog eens maken! Ik heb de grote mensen versie. Ik ga eens kijken of ik die kan combineren met een standaard patroontje voor babyslofjes. Kijken hoe ver ik kom :P
pi_117544908
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:30 schreef saaw het volgende:
[ afbeelding ]
Het liefst in dikte 4 a 5, maar als het precies de goede kleur is kan dunner ook.
Ben al een hoop websites aan het doorkijken maar heb tot nu toe niets gevonden wat in allebei de kleuren te krijgen is.
Vind je Stylecraft Special DK iets? Is wel 100% acryl, maasr de kleuren sunshine 1114 en aster 1003 komen ietwat overeen (iig op mijn beeldscherm).
pi_117544975
Een tijdje geleden heeft iemand trouwens aangegeven waar zij Stylecraft Special DK online koopt. Ik weet niet meer wanneer het was, dus is het lastig de site te achterhalen. Weet iemand het nog?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:12:17 #267
74276 saaw
pi_117545602
ja dat was een Engelse webshop.
De kleuren zijn prachtig inderdaad! Maar ik twijfel of 100% fijn is, het is voor mutsen namelijk.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:34:30 #268
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117546582
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:23 schreef B.ertha het volgende:
Sokkenwol is toch heel dun?
Ja, je moet het met haaknaald 2,5 haken (42r/30m voor een vierkant van 10x10cm staat er op het etiket en dat staat precies als aanbevolen dikte yarn in het patroon).
pi_117547684
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:10 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik vind die schele oogjes ook niks.

Net bij de Aldi geweest, en 5 pakketten gekocht! De draad is namelijk precies de dikte die nodig is voor die poppen zoals Kira Kangaroo. Echt een koopje, 4 bollen voor 5,99!

[ afbeelding ]
* trovey niet kijken, je hebt genoeg...meer dan genoeg.
Optimist tot in de kist
pi_117548569
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:30 schreef saaw het volgende:
[ afbeelding ]
cambuur kleuren?
pi_117548894
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:04 schreef trovey het volgende:

[..]

* trovey niet kijken, je hebt genoeg...meer dan genoeg.
Heb ook genoeg, heb ook genoeg heb ook genoeg.

Was dus bezig met een voor mijn broer die in Noorwegen woont maar nu heeft hij blijkbaar net een deken gekocht. Het wordt nu dus een sjaal.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:36:15 #272
376910 Jumpsje
Lalalalalaaa!
pi_117548932
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:55 schreef MizzEnroe het volgende:
Een tijdje geleden heeft iemand trouwens aangegeven waar zij Stylecraft Special DK online koopt. Ik weet niet meer wanneer het was, dus is het lastig de site te achterhalen. Weet iemand het nog?
Ik heb het gekocht bij deramores(.com), ze hebben vaak goeie aanbiedingen + met de code RAV2012 krijg je nog 10 of 15% korting extra.
Ik heb toen trouwens 2 'Lucy'pakketten besteld, dat zijn 17 kleuren bij elkaar. O-)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:57:20 #273
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_117549746
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:12 schreef saaw het volgende:
ja dat was een Engelse webshop.
De kleuren zijn prachtig inderdaad! Maar ik twijfel of 100% fijn is, het is voor mutsen namelijk.
Kopen jullie daar voor de kleuren? Want voor de prijs hoef je het volgens mij niet te doen, of vergis ik me?
(Ik kom omgerekend op 1,87 per bol).
... ♥ ik mis je ♥
pi_117550054
Mijn versie van deze ketting (laatste ronde heb ik niet gedaan):

Er moet alleen nog een knoopje op :)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:38:05 #275
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_117551210
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:57 schreef phluphy het volgende:

[..]

Kopen jullie daar voor de kleuren? Want voor de prijs hoef je het volgens mij niet te doen, of vergis ik me?
Stylecraft is hier (bijna) niet te krijgen, dus dan moet je wel uitwijken naar andere webshops ;)
pi_117551464
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:38 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Stylecraft is hier (bijna) niet te krijgen, dus dan moet je wel uitwijken naar andere webshops ;)
Dat dus. Het is lekker materiaal, veel zachter dan de Saskia van de Wibra èn ze hebben mooie sprekende kleuren. :D
  woensdag 3 oktober 2012 @ 17:48:23 #277
211083 Angelof9
I must go first
pi_117553850
Ik heb een panda beertje gehaakt:

pi_117555688
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 17:48 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb een panda beertje gehaakt:

[ afbeelding ]
]

mooi!!
pi_117560780
Lief, Angel! :Y
pi_117565609
Mooi zeg Angel :)

@ wild-r0se: Ik hoop dat ik nu goede hulp ga krijgen en goede tips over hoe ik er het beste mee om kan gaan en hoe ik mijn dag of week het beste kan indelen. Het zou wel heel fijn zijn als de pijn en last wat binnen de perken blijft.

Bij Echtstudio hebben ze patronen van kerststalfiguren te koop, die zijn erg mooi :Y
pi_117569110
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:06 schreef bietel het volgende:
Mijn versie van deze ketting (laatste ronde heb ik niet gedaan):
[ afbeelding ]
Er moet alleen nog een knoopje op :)
ik ben benieuwd hoe je dat aan laat doen... blijft dat los zitten om haar nekje, of naai je het vast aaneen jurkje? Vouw je het in een truitje.. of hoe moet ik dat zien? Zag dat op de tutorial ook niet helemaal duidelijk.

Wel leuk zo in een kleurtje.
pi_117570748
Ik was van plan 'm zelf te dragen en dan als een ketting, dus gewoon op mijn huid.
En thanks :) Dit is zo'n wolletje dat ik eigenlijk te mooi vind om te gebruiken. Stom natuurlijk, want in de kast heb ik er ook niets aan!
Uiteindelijk heb 'm maar hiervoor gebruikt. Heb nu nog bijna 2 bollen over :P Wil er ooit nog eens een rechthoekige omslagdoek/ sjaal van maken, maar heb nog niet Het Patroon gevonden en ik heb nog zoveel op mijn lijstje staan!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:29:25 #283
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117572403
mooi bietel. ik ben wel benieuwd hoe hij er uit ziet om je nek. doe je de sluiting aan de voor- of achterkant?
in de haak.
  † In Memoriam † woensdag 3 oktober 2012 @ 23:33:51 #284
91830 MaximusTG
pi_117572614
Heb mn eerste figuurtje af, een klein Kirbypoppetje met een Mariopetje :). Van dit patroon;

pi_117576966
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef MaximusTG het volgende:
Heb mn eerste figuurtje af, een klein Kirbypoppetje met een Mariopetje :). Van dit patroon;

[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Leuk hoor! Erg knap als je bedenkt dat je pas net begonnen bent met haken!

Waar heb je de ogen en mond van gemaakt?
pi_117578384
Wauw, Maximus, heel mooi voor een eerste beestje! :D
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 09:35:38 #287
382129 crew  Donna
pi_117578595
Die panda is echt heel cute. En Maximus, knap hoor voor een eerste werkje!

Ik heb vandaag voor het eerst m`n haakwerk mee naar het werk. Natuurlijk wel voor in de pauze! :s)
  † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2012 @ 10:05:42 #288
91830 MaximusTG
pi_117579341
:D Thanks! Ogen en mond is wit vilt, met stift gekleurd :)
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 10:13:51 #289
382129 crew  Donna
pi_117579553

Ik heb DogJoe2 af, dinsdag al, maar wilde 'm toch nog even showen!
pi_117580100
Wat een schattigwe kirby! Dat het je eerste beestje is, zou je niet zeggen!

Joe is ook goed gelukt! Ik vind die pootjes altijd zo lief :)

Trui: De ketting wil ik met de sluiting in mijn nek dragen. Ben zelf ook benieuwd hoe het staat!

Tyler-Girl: Ik heb het patroon van de baby krokodillensloffen ook gekocht (geen zin om te zelf te priegelen en de wol die ik gebruik, is niet makkelijk uit te halen) en ben gisteren meteen begonnen. Het wordt bij mij wel erg klein! Ik gebruik Katia Darling en naald 3 en het 0-6 mnd patroon en het zooltje werd 6,5 cm lang! Heb er nog een randje extra omheen gehaakt en nu is ie iets groter, maar nog steeds aan de kleine kant (ong. 8 cm). Voor 0-6 mnd staat gemiddeld 10 cm voor sokjes/ slofjes! Volgende keer ga ik het grotere patroon doen en dikker garen en grotere naald!
  donderdag 4 oktober 2012 @ 10:39:27 #291
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_117580319
Bietel, bedankt voor je opmerkingen/tips. Nu begin ik wel hard te twijfelen over dat dunne garen enzo.ik haak al heel strak maar was wel van plan om haaknaald 3,5 te gebruiken... Zou ik dan niet beter gewoon catania kunne gebruiken?

Zijn de slofjes verder wel goed te doen,zag ergens staan dat ze binnen een avond te maken zijn, maar toen ik de beschrijving zag begon ik toch echt te twijfelen....
pi_117580403
Je zou toch ook het garen dubbel kunnen nemen, bietel? En dan een wat dikkere haaknaald.

Geldt dan ook voor Tyler-Girl. ;)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 10:52:57 #293
74276 saaw
pi_117580712
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:57 schreef phluphy het volgende:

[..]

Ik heb daar nog nooit besteld maar had even teruggezocht qua online kopen. Het gaat mij er vooral om dat ik de juiste kleuren heb.
Thanks trouwens voor alle tips!

En die sloffen zijn prima te doen! Ik had nog nooit iets van een patroon gemaakt en begreep het prima, heb wel de volwassen versie gemaakt dus over hoe lang je bezig bent kan ik niets zeggen.
pi_117580716
Ik vind ze wel goed te doen, maar ik heb de grote mensen versie ook al eens gemaakt. Ik ben niet gewend om van patroon af te werken, maar ik was gisteren laat begonnen en had het voetje af. Nu ga ik de schubbetjes doen. Het ziet er ingewikkelder uit dan het is!

MizzEnroe: De wol die ik gebruik, heeft een kleur verloop. Dan vind ik het niet zo mooi om dubbel te doen. Maar ik heb wol zat in huis, dus ik moet voor het volgende paar gewoon wat anders uitzoeken :) Deze slofjes kan het kindje dan meteen aan, al was het misschien maar voor een week :+ Het wordt geloof ik wel een klein kindje, dus daar hoop ik dan een beetje op haha!
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:01:52 #295
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_117580970
Maar Bietel, op het patroon staat ook dat de slofjes ongeveer 3 inch zullen worden...dat is ongeveer 7,5cm dus zoveel te klein zijn die van jou dan toch niet?
maar weet idd niet hoe het zit met kindervoetjes, hoe groot dat die zijn bij de geboortje....
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:17:08 #296
211083 Angelof9
I must go first
pi_117581389
Waarschijnlijk zijn Nederlandse voetjes groter dan Amerikaanse, Nederlanders zijn een stuk langer dan Amerikanen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:23:39 #297
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117581570
Leuk DonnaRush! En Maximus wat knap! ^O^ Angelof leuke panda, en bietel wat een mooi subtiel kleurverloop zit er in de ketting. :)
pi_117581707
Tyler-girl, ohja, dat is waar en Angel heeft ook een goed punt! Dan klopt het dus wel volgens patroon, maar niet volgens Nederlandse maatstaven :P
pi_117583035
Met ongeveer 9 maanden zijn de voetjes circa 10 cm.

Ze groeien zo ontiegelijk snel, als je de schoentjes 7,5 cm maakt, is de kans groot dat ze die maar heel kort aan kunnen.
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 12:23:39 #300
382129 crew  Donna
pi_117583401
MizzEnroe, dit is altijd goede informatie om te weten!
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:44:33 #301
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_117584055
Hmm...dat is dan wel lastig ja, als nederlandse baby's veel grotere voeten hebben. Ik zal strax eens een proeflapje maken en kijken hoever ik kom en dan uiteindelijk aan het zooltje beginnen.

Ik heb best een grote bol gekocht en volgens de verkoopster zou ik daar wel 3paar slofjes uit kunnen halen, misschien kan ik ze dan steeds groter maken zodat ze heel lang meegaan :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')