quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:09 schreef Seven. het volgende:
Inmiddels zijn we bij deel 3 van dit topic gekomen.
Steeds vaker blijken mannen in Nederland hun heil in het buitenland te zoeken wat vrouwen betreft, ondanks de vele culturen en etniciteiten in Nederland. zelfs de allochtone vrouwen doen tegenwoordig niet meer onder kwa levenstyle en houding ten opzichte van de autotchtone nederlandse vrouwen. Eenmaal opgegroeid of lang in Nederland neemt men de gewoonten over.
deel je meningen en/of ervaringen met je eigen kijk op vrouwen uit Nederland en die in het buitenland.
http://www.adversus.nl/relatie/gemengdeparen.html
Maar even een betrouwbaardere bron over de Nederlandse cultuur (mannen en vrouwen dus), helaas niets over dit fenomeen.
Speelt idd ook mee.quote:Op woensdag 26 september 2012 16:46 schreef Toxinus het volgende:
Ook kennen veel landen rondom ons geen scheefgroei kwa emancipatie zoals wij het hier kennen.
Ik kan me naar mijn ervaringen volledig vinden in je betoogquote:Op woensdag 26 september 2012 16:57 schreef Yi-Long het volgende:
Ik spreek even helemaal alleen voor mezelf, maar ik vind de 'doorsnee' Nederlandse vrouw gewoon niet aantrekkelijk qua persoonlijkheid.
Mannen zijn 'vrouwelijker' geworden, dus die zijn 'geemancipeerd' en nemen nu een actieve rol in het huishouden en de opvoeding etc etc, en dat is prima, maar het lijkt wel of dat voor veel vrouwen een reden is om er dan maar geen reet meer aan te doen. Dus dan heb je vrouwen die niet kunnen/willen koken, nauwelijks opruimen, liever met de vriendinnen naar de 'meidenavond' in de bioscoop gaan, etc etc.
Daarnaast zijn velen nogal doorgeschoten qua 'zelfvertrouwen' en 'assertiviteit'.
In short, veel NLse vrouwen hebben de 'emancipatie' aangegrepen om in luie mannen te veranderen. En ik wil gewoon een lieve leuke normale vrouw, en geen bazige arrogante feeks waar je verder geen fuck aan hebt.
Uiteraard zijn er genoeg uitzonderingen en chargeer ik het nu een beetje, maar ik neem aan dat we allemaal het stereotype NLse vrouw (her)kennen....
Nu is mijn vriendin trouwens gewoon in Nederland geboren, maar gelukkig dus wel gewoon lief, zorgzaam, en vrouwelijk.
Het vetgedrukte zie ik niet als een wezenlijke verklaring voor dit fenomeen. Veel mannen, en ik denk zelfs de meeste mannen, stellen zulke voorwaarden in het geheel niet maar zitten evengoed in hetzelfde schuitje.quote:Op woensdag 26 september 2012 16:50 schreef alors het volgende:
Ik denk dat er gewoon heel veel mannen (op leeftijd) zijn die niet zo gauw aan de bak komen bij de Nederlandse vrouw. Die willen gewoon een ouderwetse vrouw die dankbaar is, het huishouden doet en niet zeurt. En dan kom je snel uit bij (waar het bij deze stijging voornamelijk over gaat) Thaise, Russische en Poolse dames op hun beurt weer een uitvlucht zoeken voor hun armoede. Win-win situatie zou ik zeggen, al blijf ik er ergens toch een naar gevoel over hebben.
Verder gaan mensen meer dan ooit naar het buitenland (werken, studeren) en kunnen daar dus iemand leren kennen.
Nog iets, wat ik zelf denk, dat mannen vaak ouder en rijker zijn en veel makkelijke een partner kunnen laten overkomen. Meisjes en jonge vrouwen gaan denk ik eerder nog in het land van hun partner wonen of blijven hier en reizen heen en weer.
Ik denk dat het vooral met de mentaliteit te maken heeft, aangezien je een autochtone nederlander/se bij lange na niet altijd aan het fysiek herkend.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:23 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik zie het eerlijk gezegd om me heen nauwelijks, ken twee mannen met een buitenlandse vrouw en beide hebben geen moeite met het vinden van een nederlandse. De een is mijn vader en die heeft idd. Moeite met de mentaliteit van Nl vrouwen, maar dat ligt aan zijn instelling. Hij wil flirten met wie hij wil, de hele dag door blowen en online pokeren voor geld en de meeste vrouwen gaat. dat op den duur tegenstaan. Vooral dat flirten met andere vrouwen vinden ze niet leuk.
De ander valt gewoon op buitenlandse vrouwen qua uiterlijk.
Dat kan natuurlijk gewoon, niets mis mee. Maar elke keer dat ik iets dergelijks lees, voel ik me onterecht aangevallen en ga ik de vrouwen in mijn omgeving na en vind ik hetzelfde van hen. Dat ze onterecht aangevallen worden.
Op een klein aantal na.
waar reageer je nou precies op on mijn stukje?quote:Op woensdag 26 september 2012 17:34 schreef Toxinus het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral met de mentaliteit te maken heeft, aangezien je een autochtone nederlander/se bij lange na niet altijd aan het fysiek herkend.
Ditquote:Op woensdag 26 september 2012 17:23 schreef JaniesBrownie het volgende:
De ander valt gewoon op buitenlandse vrouwen qua uiterlijk.
hij valt op Aziatische types, al vanaf zn 12e ofzo. Dus nee, daar heeft het niets mee te maken, hij vindt ze gewoon fysiek aantrekkelijker.quote:
Tuurlijk niet!! de term buitenlands is een erg rekbaar begrip, het kan van alles zijn.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:43 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
hij valt op Aziatische types, al vanaf zn 12e ofzo. Dus nee, daar heeft het niets mee te maken, hij vindt ze gewoon fysiek aantrekkelijker.
wat een rare aanname ook weer
Dan moet je beter lezen. Dat Nederlandse vrouwen hun mannen in mindere mate uit het buitenland halen hoeft niet alleen aan het feit te liggen dat buitenlandse mannen niet aan hun voeten liggen. Er is nog een optie, namelijk dat veel vrouwen waarschijnlijk niet zoveel behoefte hebben aan dat soort mannen.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:24 schreef Toxinus het volgende:
Als je het andersom bekijkt, lees je dat de mannen in het buitenland niet in die mate op de nederlandse meiden/vrouw kicken.
Is de gemiddelde houding van de nederlandse vrouw/meid dan al zo bekend in de omringende landen en daarbuiten?
Beter lezen!! het wat breder bekijken bedoel je? overigens wel gedeeltelijk met je post eens alhoewel er legio mannen zijn die een partner ontmoeten, over laten komen, die gewoon erg hoog opgeleid zijn. dus er is meer.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:48 schreef alors het volgende:
[..]
Dan moet je beter lezen. Dat Nederlandse vrouwen hun mannen in mindere mate uit het buitenland halen hoeft niet alleen aan het feit te liggen dat buitenlandse mannen niet aan hun voeten liggen. Er is nog een optie, namelijk dat veel vrouwen waarschijnlijk niet zoveel behoefte hebben aan dat soort mannen.
In grote delen van de wereld hebben vrouwen natuurlijk minder in te brengen dan hier. Hoe zag je het praktisch voor je. Een Nederlandse vrouw haalt een Thaise/Russische/Afrikaanse man hierheen. Hij heeft geen diploma's, spreekt de taal slecht en zit dus thuis en moet gaan poetsen en voor de kinderen zorgen. Zij werkt fulltime om hem te onderhouden. Daar hebben denk ik heel veel mannen ook geen trek in. Nederlandse vrouwen kunnen dat wel inschatten en beginnen er daarom minder snel aan.
Yes master, your wish is my commandquote:Op woensdag 26 september 2012 17:51 schreef zarGon het volgende:
De gebroken links in de OP gefikste en de OP van deel 3 erbij geplaatst. TS, het is niet de bedoeling om je eigen tekst telkens te herhalen. En gun diegene die het topic heeft gesloten met de laatste post even tijd om het nieuwe deel te openen.
quote:Op woensdag 26 september 2012 17:56 schreef Lokasenna het volgende:
Oke, ik wist niet dat de houding van Nederlandse vrouwen zoveel minder vrouwelijk was dan die van buitenlandse
Die van mijzelf is nog een stukje minder vrouwelijk dan van de gemiddelde Nederlandse
wat mij opviel aan die post van je is dat je zegt: nl man wil buitenlandse vrouw, maar buitenlandse man wil niet nl vrouw. Wat natuurlijk een scheve vergelijking is.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:50 schreef Toxinus het volgende:
[..]
Beter lezen!! het wat breder bekijken bedoel je? overigens wel gedeeltelijk met je post eens alhoewel er legio mannen zijn die een partner ontmoeten, over laten komen die gewoon erg hoog opgeleid zijn. dus er is meer.
Ik ben echt een zeer onzijdig persoon qua gedrag en innerlijkquote:
ondanks je betoog In de context van dit thema en topic, bedoelde ik de vergelijking als nog.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
wat mij opviel aan die post van je is dat je zegt: nl man wil buitenlandse vrouw, maar buitenlandse man wil niet nl vrouw. Wat natuurlijk een scheve vergelijking is.
'de nl man' wil nl ook niet specifiek een vrouw uit een bepaald land, maar een vrouw die niet uit nl komt.
Als 'de buitenlandse man' dus een vrouw zou willen uit een ander land dan het zijne kun je er vanuit gaan dat dat ook niet specifiek Nederland zal zijn. Wat dus niet wil zeggen dat ze absoluut geen nl vrouw zouden willen.
ik heb om eerlijk te zijn. Nog nooit gehoord dat de nl vrouw negatief bekend staat in t buitenland. Ook niet in Nl trouwensquote:Op woensdag 26 september 2012 18:18 schreef Toxinus het volgende:
[..]
ondanks je betoog In de context van dit thema en topic, bedoelde ik de vergelijking als nog.
Er zijn landen waar de cultuur en vrouwen om bepaalde dingen bekend staan(negatief als positief) (in dit geval vrouwen)neem bijv. Rusland, Venezuela, Oekraïne of Brazilië etc.![]()
Over Nederland hoor je vaak niet veel positiefs als het om de mentaliteit van de Nederlandse dames gaat. Het fysiek is wel redelijk.
Maar veel vrouwen van buitenaf zijn dan weer wel positief of positiever over de (in algemeen genomen) meestal hoogopgeleide lange Nederlandse man.
Met de voorbeelden doel ik op eigen ervaringen en meningen van zowel buitenlandse mannelijke en vrouwelijke collega's.
Dan moet je je zolderkamer af en toe verlatenquote:Op woensdag 26 september 2012 18:24 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik heb om eerlijk te zijn. Nog nooit gehoord dat de nl vrouw negatief bekend staat in t buitenland. Ook niet in Nl trouwensalleen op fok.
Ik vind de nuchterheid van Nederlandse vrouwen bijvoorbeeld wel een positieve eigenschap. Of zie jij dat als iets negatiefs?quote:Op woensdag 26 september 2012 18:18 schreef Toxinus het volgende:
[..]
ondanks je betoog In de context van dit thema en topic, bedoelde ik de vergelijking als nog.
Er zijn landen waar de cultuur en vrouwen om bepaalde dingen bekend staan(negatief als positief) (in dit geval vrouwen)neem bijv. Rusland, Venezuela, Oekraïne of Brazilië etc.![]()
Over Nederland hoor je vaak niet veel positiefs als het om de mentaliteit van de Nederlandse dames gaat. Het fysiek is wel redelijk.
Maar veel vrouwen van buitenaf zijn dan weer wel positief of positiever over de (in algemeen genomen) meestal hoogopgeleide lange Nederlandse man.
Met de voorbeelden doel ik op eigen ervaringen en meningen van zowel buitenlandse mannelijke en vrouwelijke collega's.
daar ligt het aan idd.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:26 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dan moet je je zolderkamer af en toe verlaten
Het wil niet zo lukken in de liefde?quote:
Neequote:Op woensdag 26 september 2012 18:44 schreef Fascination het volgende:
[..]
Het wil niet zo lukken in de liefde?
russianbrides.comquote:Op woensdag 26 september 2012 18:49 schreef Weissman het volgende:
[..]
Nee
En aan de tips die hier worden gegeven heb ik ook niet veel![]()
Even melding gedaan van spamquote:Op woensdag 26 september 2012 19:02 schreef alors het volgende:
[..]
russianbrides.com
polishdating.nl
thai-dating.com
Helaas, ik zou willen dat ik die sites beheerde, moet goud geld zijn.quote:
Voor goud moet je hier zijn: http://www.postalgold.nl/quote:Op woensdag 26 september 2012 19:04 schreef alors het volgende:
[..]
Helaas, ik zou willen dat ik die sites beheerde, moet goud geld zijn.
Dat is echt fantastisch!quote:Op woensdag 26 september 2012 19:06 schreef Weissman het volgende:
[..]
Voor goud moet je hier zijn: http://www.postalgold.nl/
Omdat de wanhoop van trieste mannen?quote:Op woensdag 26 september 2012 19:24 schreef Nugter_Neerlands het volgende:
Het valt me op dat men in Nederland nou nooit wordt verveeld met bagger als sexlijnen en dating met (buitenlandse) mannen.Het gaat altijd over vrouwen, en vaak is het nog scam ook waarbij iemand voor vele duizenden uit de zakken geklopt wordt als je naïef bent, en dan heb je nog niks. Waarom zou al die tegenwoordige shit nodig zijn wanneer er hier in NL niets aan de hand is in de man/vrouw verhouding? Bovendien, deze organisatie's verdienen hier goudgeld aan en vaak nog op criminele wijze ook.
Dat is waar. Maar in dit geval is dat ook een geval van oorzaak en gevolg. Het geldt vanzelfsprekend niet voor iedereen maar waar vrouwen al fors in de minderheid zijn en ze daarbij vaak ook nog veeleisend gedrag vertonen jegens mannen vallen er nu eenmaal veel mannen af en krijgt je dit soort situaties. Met betere man/vrouw verhoudingen zouden er logistiek ook minder wanhopige mannen zijn.quote:Op woensdag 26 september 2012 19:27 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Omdat de wanhoop van trieste mannen?
Die dingen bestaan alleen maar omdat er vraag is vanuit mannen die wel heel erg graag willen, en het teveel gedoe vinden om zoiets op de gewone manier bij een vrouw te zoeken. Niet omdat de verhoudingen zo scheef zijn, want dat is nauwelijks zo.quote:Op woensdag 26 september 2012 19:45 schreef Nugter_Neerlands het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar in dit geval is dat ook een geval van oorzaak en gevolg. Het geldt vanzelfsprekend niet voor iedereen maar waar vrouwen al fors in de minderheid zijn en ze daarbij vaak ook nog veeleisend gedrag vertonen jegens mannen vallen er nu eenmaal veel mannen af en krijgt je dit soort situaties. Met betere man/vrouw verhoudingen zouden er logistiek ook minder wanhopige mannen zijn.
Het geldt dan niet voor alle mannen en het blijft ook bij een bepaald percentage, maar blijkbaar liggen de verhoudingen toch scheef genoeg om dit verschijnsel te veroorzaken. Daardoor kan het sowieso wat moeilijker liggen voor mannen die wat moeilijker zijn in contacten maken, whatever.quote:Op woensdag 26 september 2012 19:50 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Die dingen bestaan alleen maar omdat er vraag is vanuit mannen die wel heel erg graag willen, en het teveel gedoe vinden om zoiets op de gewone manier bij een vrouw te zoeken. Niet omdat de verhoudingen zo scheef zijn, want dat is nauwelijks zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |