abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 september 2012 @ 05:59:31 #1
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_117261959
Het jaar is 2012. Met nog 3 maanden te gaan komen we steeds dichter bij 21 december 2012. De dag dat:

"December 21 – The Mesoamerican Long Count calendar, notably used by the pre-Columbian Mayan civilization among others, completes a "great cycle" of thirteen b'ak'tuns (periods of 144,000 days each) since the mythical creation date of the calendar's current era." - Bron: wikipedia -

Ik geloof, dat toen ik hier in '00 op het forum kwam er sinds die tijd al zo'n 100 topics over geopend zijn.

Nu vraag ik het mij toch af. Aangezien hier ook wat "meer gevoelige mensen" zitten(om het zo maar te zeggen).

Godsamme! Iedereen zou dit toch juist nu moeten "merken" met nog 3 maanden te gaan. Ik neem dan maar even aan dat de omwenteling, zoals sommige dit noemen niet gebeurd zonder 3 maanden van tevoren al wat "tekens" te geven.

Dus ik vraag mij af: Wat is je gedachte -nu- over 21 december 2012?

Ik begin wel: ik denk dat we nu al in chaos leven en dat alles veel heftiger "overkomt" dan vroeger(bijv. 10 jaar geleden). Dit komt omdat allerlei soorten media ons, als het ware richting al het nieuws sturen wat er in omloop is. Sociale media voor het nieuws in je vriendenkring, het journaal en praatprogramma's voor wat er in de wereld en Nederland gebeurt. Daardoor denk ik dat heel veel mensen "op scherp staan". Wat ik echt denk is dat er ergens een grote oorlog gaat beginnen waar iedereen zich mee gaat bemoeien. Waarom ik dat denk? Omdat de wereld in 144.000 dagen nog geen steek veranderd is. Verder denk ik dat we doorleven, maar dat terzijde.

Nu jij: wat is jouw "voorspelling" met nog 3 maanden te gaan? Misschien dat de mods hier een prijs kunnen uitloven voor degene met de juiste voorspelling?
pi_117262202
heb vakantie geboekt in februari 2013, dus.......
uit een aspergernest
pi_117262291
De voorspelling is dat er niets gaat gebeuren en dat we op 22 december nog precies zo doorgaan als een dag/week/maand ervoor, maag dat de strengst gelovigen elke gebeurtenis aangrijpen om wanhopig aan te tonen dat we daadwerkelijk "anders" zijn. Anders is dan natuurlijk geheel afhankelijk van het geloof dat diegene aanhangt en zal variėren An de X-de dimensie tot een extra DNA streng.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_117262309
We zijn nog steeds bezig met de aanloop, 21-12-2012 is het echte begin van het einde.

De protesten en rellen beginnen te komen met grote rellen rond de kerst (tegen de consumptiemaatschappij), en rond oud en nieuw.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_117262742
Was toch iets van honderd jaar verzet? De mensen die zich hier het meest mee bezig houden zijn de mensen die er stiekem op hopen. De mensen die weinig te bieden hebben in deze wereld. Ik voorspel een grote teleurstelling.
pi_117262749
Een grote hoop stierenpoep.
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_117262802
er is ook al is eerder geroepen ( ik geloof in '86) dat de wereld zou vergaan, dit is ook niet gebeurd.

Ben totaal niet bang en ach, als we gaan, dan gaan we met z'n allen
Op vrijdag 24 mei 2013 14:53 schreef Monopoly het volgende:
JoeyDB, een man waar vele vrouwen een natte vagijn van krijgen
Dat komt door zijn luide paringdans die hij heeft geleerd van de Nquzuu 'Krela stam in Donker Afrika.
pi_117280968
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 07:29 schreef The_stranger het volgende:
De voorspelling is dat er niets gaat gebeuren en dat we op 22 december nog precies zo doorgaan als een dag/week/maand ervoor, maag dat de strengst gelovigen elke gebeurtenis aangrijpen om wanhopig aan te tonen dat we daadwerkelijk "anders" zijn. Anders is dan natuurlijk geheel afhankelijk van het geloof dat diegene aanhangt en zal variėren An de X-de dimensie tot een extra DNA streng.
Zo denk ik er ook over. :Y
pi_117282576
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:26 schreef JoeyDB het volgende:
er is ook al is eerder geroepen ( ik geloof in '86) dat de wereld zou vergaan, dit is ook niet gebeurd.

Dat roepen ze elk jaar........
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_117282965
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 07:29 schreef The_stranger het volgende:
Precies.
Kan er ook niet meer van maken. Dat hele Maya-gebeuren moet maar eens afgelopen zijn.
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 26 september 2012 @ 19:27:13 #11
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117284019
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:02 schreef Natalie het volgende:
Precies.
Kan er ook niet meer van maken. Dat hele Maya-gebeuren moet maar eens afgelopen zijn.
21(of 22 of 23) dec. is het afgelopen. Althans, als de GMT Correlatie juist is. Mocht Andreas Fulls gelijk hebben ... dan duurt het nog tot 2220 voor het afgelopen is. :P

Anyway, een natuurramp (ten gevolge van het kruisen van de "galactische evenaar") sluit ik voorlopig geheel uit. Dan hadden we al laaaaang een toename moeten zien in rampen e.d. met een climax op/rond 21 dec.

Op spiritueel niveau zijn we alleen maar verder aan het afzakken, richting het oeroude barbarisme (zie b.v. het recente "verjaardagsfeestje" + dat de wereld bijna letterlijk op springen staat (& miljoenen het kennelijk normaal vinden om een willekeurige inwoner van een bepaald land te vermoorden omdat totaal iemand anders uit dat land iets laat zien wat men niet wil zien.)), dus "verlichting" ? ... dat gaat 'm ook niet worden.

Plotseling nieuw DNA, andere dimensies, planet X e.d. sluit ik al jaren uit :P

Kortom, WO3 zou nog kunnen, maar verder ... zie ik niet wat er nog zou kunnen gebeuren, wat met een beetje goede wil en fantasie aan de veronderstelde Maya eindtijd voorspelling kan worden opgehangen. :P

Edit:
Overigens vindt ik het verdacht stil rond dit onderwerp afgelopen halfjaar. Niet alleen hier, maar ook IRL. Had eigenlijk wel een toename verwacht rond deze tijd ... iedereen 2012 moe ?

[ Bericht 5% gewijzigd door R0N1N op 26-09-2012 19:33:32 ]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 26 september 2012 @ 21:06:48 #12
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_117289506
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:27 schreef R0N1N het volgende:

[..]

21(of 22 of 23) dec. is het afgelopen. Althans, als de GMT Correlatie juist is. Mocht Andreas Fulls gelijk hebben ... dan duurt het nog tot 2220 voor het afgelopen is. :P

Anyway, een natuurramp (ten gevolge van het kruisen van de "galactische evenaar") sluit ik voorlopig geheel uit. Dan hadden we al laaaaang een toename moeten zien in rampen e.d. met een climax op/rond 21 dec.

Op spiritueel niveau zijn we alleen maar verder aan het afzakken, richting het oeroude barbarisme (zie b.v. het recente "verjaardagsfeestje" + dat de wereld bijna letterlijk op springen staat (& miljoenen het kennelijk normaal vinden om een willekeurige inwoner van een bepaald land te vermoorden omdat totaal iemand anders uit dat land iets laat zien wat men niet wil zien.)), dus "verlichting" ? ... dat gaat 'm ook niet worden.

Plotseling nieuw DNA, andere dimensies, planet X e.d. sluit ik al jaren uit :P

Kortom, WO3 zou nog kunnen, maar verder ... zie ik niet wat er nog zou kunnen gebeuren, wat met een beetje goede wil en fantasie aan de veronderstelde Maya eindtijd voorspelling kan worden opgehangen. :P

Edit:
Overigens vindt ik het verdacht stil rond dit onderwerp afgelopen halfjaar. Niet alleen hier, maar ook IRL. Had eigenlijk wel een toename verwacht rond deze tijd ... iedereen 2012 moe ?
Dat gedoe met die elenin komeet destijds was een stuk spannender :P

Mensen zijn 2012 inderdaad moe. Die datum komt toch wel, of je nu wilt of niet. Soort van berusting wellicht?
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_117290866
Mijn voorspelling is dat t een dag als ieder ander zal zijn.
Alleen wat extra aandacht in de media in aanloop naar 21-12.
Wat malloten aan t woord over dat de aarde zal vergaan.
22-12 staan we gewoon weer op en gaan we gewoon richting kerst en oud en nieuw.
pi_117292566
Van de ene kant denk ik dat de enigste bewustzijnsverandering de 'factcheck' rondom politici is en de nadruk om een stabiele coalitie te vormen en dat er voor de rest niks verandert. Ik word er een beetje down van als ik zie dat mensen elkaar nog steeds afslachten in Syriė en dat zielige jongeren in Hagen de boel op zijn kop zetten om niets. We zijn nog ver verwijderd van een čchte bewustzijnsverandering, nog steeds gebonden aan onze oude geconditioneerde patronen imo.

Van de andere kant denk ik dat er wellicht iets rampzalig gaat gebeuren m.b.t. een grote oorlog. Als je kijkt wat er de afgelopen jaren/maanden gebeurd is. De Amerikaanse dominantie in het Midden Oosten, Irak, en in Afghanistan, ook de omwentelingen van de regimes in Noord-Afrika zijn voor mij een teken dat er mogelijk meer te gebeuren staat. Ook als je kijkt naar de bemoeienis van China en Rusland, m.b.t. Syriė, de crisis die nu ontstaat tussen China en Japan over de bezette eilanden, Syrische aanvallen op de grens van Israel en het atoomprogramma van Iran wat zich doorzet.

Als een van die landen een cruciale fout maakt, dan kan zich dat ontketenen in een grootschalige oorlog, zeker als Amerika weer de politieagent gaat spelen in de wereld.

Misschien eindigt dit jaar nog rampzalig.

Van de andere kant denk ik gewoon (adv. een docu van NGC) dat het einde van de Maya kalender niets meer is dan een cyclus, een draaiende beweging naar iets nieuws, in plaats van absolute vernietiging. We kijken mogelijk met apocalyptische ogen naar een cyclus, iets wat simpelweg overgaat naar een nieuwe vorm.

[ Bericht 0% gewijzigd door Being op 26-09-2012 23:09:44 ]
We must question the story logic of having an all-knowing all-powerful God, who creates faulty Humans, and then blames them for his own mistakes.
pi_117295251
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:26 schreef JoeyDB het volgende:

Niet alleen in '86
Een jaar of twee geleden nog iemand. Groep mensen had huis allemaal al verkocht en op de dag gebeurde er niks.
Man zei dat ie een foutje had gemaakt duurde nog een paar dagen, maar toen weer niks. :P

En dat is vast al veel vaker gebeurd.
pi_117295687
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:27 schreef R0N1N het volgende:
Edit:
Viel mij ook al op, maar er zit wel een grote kans in dat het een stilte voor de storm is. Het heeft immers veel aandacht gehad, dus waarschijnlijk een maand van te voren (21 november) of vanaf 1 december dat het weer gaat beginnen. Wellicht komt dan alles nog een keer aanbod, de angst, het geloof, de vraag (wel/niet?), hoop, enzovoorts.
  donderdag 27 september 2012 @ 13:02:09 #17
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_117309426
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:35 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Niet alleen in '86
Een jaar of twee geleden nog iemand. Groep mensen had huis allemaal al verkocht en op de dag gebeurde er niks.
Man zei dat ie een foutje had gemaakt duurde nog een paar dagen, maar toen weer niks. :P

En dat is vast al veel vaker gebeurd.
:') Camping

Die mafkees alleen al heeft het meerdere keren mis gehad.
(21 mei 1988 | 7 sept 1994 | 21 mei 2011 & tot slot 21 oktober 2011) Sindsdien heeft ie het voorspellen (op basis van de bijbel) opgegeven.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_117314363
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:40 schreef Trippii het volgende:

[..]

Viel mij ook al op, maar er zit wel een grote kans in dat het een stilte voor de storm is. Het heeft immers veel aandacht gehad, dus waarschijnlijk een maand van te voren (21 november) of vanaf 1 december dat het weer gaat beginnen. Wellicht komt dan alles nog een keer aanbod, de angst, het geloof, de vraag (wel/niet?), hoop, enzovoorts.
Ik denk dat dat komt omdat 95%, zo niet meer van de gelovers in het 2012 verhaal zo wanhopig op zoek zijn naar "iets meer" dat ze als een kip zonder kop achter elke hype aanlopen die ze aanspreekt. Van de griepprik tot de zwarte gaten van het CERN, men gaat van "geloof" naar "geloof". Even was 2012 in de picture, wat door die aandacht ook media aandacht genereert, maar dat dooft vanzelf uit na het hoogtepunt. Dan zoekt men massaal weer iets anders.
Tegen 21 december zal er vast weer wat meer media aandacht komen, die moet immers ook de tijd vullen, en dan zullen er ook weer meer "gelovers" zijn. Maar denk dat het aantal wel lager zal zijn dan een tijd geleden, zeker als er een ander/beter "geloof" zich aandient rond die tijd.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_117318381
Ik ben zelf ook druk bezig geweest met de zoektocht naar "iets meer" en ik heb ook altijd de hoop gehad dat dit het jaar was van grote veranderingen. Naar mate de tijd verstreek leek er juist meer rust te komen of waren dingen subtieler. Er werden meer en grotere rampen verwacht, die nagenoeg uit zijn gebleven.

Ik geloof nog steeds in grote verandering die de mensheid "vrij" zouden kunnen maken, maar zie het als een langer lopend proces. Ik heb geen feitelijke grafiekjes waar het uit te lezen valt, maar 2012 in dit verhaal is voor mij vooralsnog het jaar van de omschakeling, zonder dat je dit bewust hoeft te merken. Natuurlijk vind iedereen zijn eigen herkenning hierin en zullen er genoeg verhalen zijn om proberen aan te tonen dat er daadwerkelijk dingen zijn veranderd. Er zijn velen gedachtes, gevoelens, enzovoorts die zich hebben afgespeeld, die pas op en na 21-12 afgerond kunnen worden. Just enjoy the show, het meeste geblaat is allemaal doelloos.
pi_117318757
Ik voorspel dat ik 2 dagen later gewoon jarig ben :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_117319079
Niets spiritueels, maar wel rellen en aanslagen omdat het dan 21-12-12 is en mensen besluiten op die dag een statement te maken. Dat kan zijn omdat ze het wel een mooi symbolisch vinden en daardoor de vlam in de pan slaat (zoiets als madrid of athene). Of, in het geval van een aanslag kan het zijn dat iemand zichzelf als uitverkorene ziet om die dat voor de grote omslag te zorgen. Een soort Breivik maar dan met een net iets andere verantwoording naar zichzelf toe.

Oh well. We zullen zien.
pi_117319128
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:29 schreef CafeRoker het volgende:
Niets spiritueels, maar wel rellen en aanslagen omdat het dan 21-12-12 is en mensen besluiten op die dag een statement te maken. Dat kan zijn omdat ze het wel een mooi symbolisch vinden en daardoor de vlam in de pan slaat (zoiets als madrid of athene). Of, in het geval van een aanslag kan het zijn dat iemand zichzelf als uitverkorene ziet om die dat voor de grote omslag te zorgen. Een soort Breivik maar dan met een net iets andere verantwoording naar zichzelf toe.

Oh well. We zullen zien.
Įls we niet blind worden!!!!
vosss is de naam,
pi_117319192
quote:
3s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Įls we niet blind worden!!!!
Relax vosss, als dat gebeurt ben je een paar dagen later nog steeds jarig.
pi_117322183
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:32 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Relax vosss, als dat gebeurt ben je een paar dagen later nog steeds jarig.
Zeker, maar dan zullen we dus niet meer zien zoals jij zegt :+
vosss is de naam,
  donderdag 27 september 2012 @ 19:03:20 #25
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_117322445
Wereldrevolutie tot alles is veranderd , over de hele wereld zijn ze het zat .

THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')