Ja wij hebben met 16wk de geslachtsbepaling gedaan, alleen toen tijdelijk onder kloon, en krijgen een meisjequote:Op dinsdag 25 september 2012 20:24 schreef Kyara het volgende:
zouden jullie het graag willen weten dan?
Komt vast wel vlot nu het weer kouder isquote:Op dinsdag 25 september 2012 20:26 schreef Suikertante het volgende:
Er mogen nu trouwens wel eens wat namen bij komen na 7 mei in het lijstje. We stagneren!
Ik ben Wij zijn altijd liefquote:Op dinsdag 25 september 2012 20:31 schreef Kyara het volgende:
Women op nr 1
nou, als jullie lief zijn dan wil ik het heel misschien wel vertellen hoor
Spenny!Hier ook een meelezende man. Maar die reageert niet, alleen als ik per ongeluk onder zijn account post maar dat telt niet
Hahaha rustig aan hoor, we bijten nietquote:Op dinsdag 25 september 2012 20:28 schreef -Spenny- het volgende:
1 Persoon met bepaalde stemmingswisselingen en uitspraken kan ik nog net aan, maar heb liever geen horde van jullie met brandende fakkels voor de deur.
..
Ik spreek u allen waarschijnlijk snel Oh honorabele dames (ff slijmen als laatste is altijd goed volgens mij)
Dank u, ah dat komt vast wel goed, als ik hier eenmaal mijn kansloze vragen stel etc. zal de drempel voor hem vast lager liggen aangezien ik als behoorlijke Josti uit de verf zal komen.quote:Spenny!Hier ook een meelezende man. Maar die reageert niet, alleen als ik per ongeluk onder zijn account post maar dat telt niet
quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:24 schreef Kyara het volgende:
zouden jullie het graag willen weten dan?
Same herequote:Op dinsdag 25 september 2012 20:37 schreef Logician78 het volgende:
Vinnik ookhelaas vinden mijn hormonen dat niet altijd
Herkenbaar exact dat iddquote:Op dinsdag 25 september 2012 20:43 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Same here
Ik ga heen en weer tussen "mijn man is awesome" en "![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
". Zonder reden
Maar gelukkig besef ik me heel goed dat het-gedeelte door mijn hormonen wordt gevoed
als kluns ?quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:35 schreef Suikertante het volgende:
Oja dat is fijn Spenny, je kunt misschien nog tips vragen aan Joene, die doet het vrij aardig
Joene om tips vragen? Hij heeft net nog in r&p iemand de ns geadviseerd tegen alle problemen. Ik zou het niet doen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:35 schreef Suikertante het volgende:
Oja dat is fijn Spenny, je kunt misschien nog tips vragen aan Joene, die doet het vrij aardig
Nee, je post maar eens per topic en toch kom je betrokken overquote:
ze noemt me niet voor niets kneusje denk ikquote:
Haha ik ga erheen zappen!quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh ik kijk barbies baby. Omg. Omg. Omg.
Geen idee waar je het over hebt. nudge nudge wink winkquote:Op dinsdag 25 september 2012 20:44 schreef -Spenny- het volgende:
Coco: bedankt, geld maak ik vanavond over.
Oh, maar serieus, daar zou ik ook boos over zijnquote:Op dinsdag 25 september 2012 20:45 schreef Logician78 het volgende:
Herkenbaar exact dat idd
Mijn hormonen zijn nog steeds boos over het feit dat Spen en zoonlief na de voetbal met een Big Tasty doosje voor de deur stonden, die leeg was "grapje!"...
Tja, dat kan ook door gebrek aan andere kwaliteiten komen Joene..quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:50 schreef Joene het volgende:
[..]
ze noemt me niet voor niets kneusje denk ik
ik ben ook best betrokken en nuchter klopt ook wel , gaat gerust allemaal goedkomen en ze heeft het 2x eerder overleefd dus die 3e lukt d'r ookquote:Op dinsdag 25 september 2012 20:50 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Nee, je post maar eens per topic en toch kom je betrokken over
(en figuurlijk nuchter, ook wel zo prettig)
Ik volg het! Zo fout dat het weer awesome wordtquote:Op dinsdag 25 september 2012 20:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Joene om tips vragen? Hij heeft net nog in r&p iemand de ns geadviseerd tegen alle problemen. Ik zou het niet doen.
Of kwantiteit.quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:51 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Tja, dat kan ook door gebrek aan andere kwaliteiten komen Joene..
Je reputatie. Wat doe je?quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:52 schreef Joene het volgende:
[..]
ik ben ook best betrokken en nuchter klopt ook wel , gaat gerust allemaal goedkomen en ze heeft het 2x eerder overleefd dus die 3e lukt d'r ook
Kijk dat zegt genoeg, Joene heeft in ieder geval een reputatie en daar heb ik respect voor.quote:Je reputatie. Wat doe je?
die heb ik zorgvuldig opgebouwdquote:Op dinsdag 25 september 2012 20:55 schreef -Spenny- het volgende:
[..]
Kijk dat zegt genoeg, Joene heeft in ieder geval een reputatie en daar heb ik respect voor.
Dat gezegd hebbende ga ik nu Barbies baby kijken............
Over herkenbaar gesprokenquote:Op dinsdag 25 september 2012 21:22 schreef bellelena het volgende:
Verder ben ik vergeten wat ik wilde schrijven![]()
oopsquote:
quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:37 schreef Logician78 het volgende:
[..]
oopsals we ooit een meet gaan houden neem ik een pak voor je mee
Apenkontenkoekenquote:
Mcdonalds bendequote:Op dinsdag 25 september 2012 21:45 schreef Suikertante het volgende:
Ik ook. Ik heb net mijn vriend dit gesmst:
"cheeseburger, kleine patat. waarom heb je me nooit verteld dat er dubbele cheeseburgers bestaan?"
Ik kreeg een foto terug van een biertje.![]()
(hoop nu wel dat ie iets meeneemt)
Whahaha ernstig hequote:Op dinsdag 25 september 2012 20:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Joene om tips vragen? Hij heeft net nog in r&p iemand de ns geadviseerd tegen alle problemen. Ik zou het niet doen.
Voor ijsjequote:Op dinsdag 25 september 2012 21:48 schreef Ticootje het volgende:
Wij zijn vandaag al bij de Mac geweest.
Dat is preciés waarom het soms zoquote:
Oh! Die kijk ik ookquote:Op dinsdag 25 september 2012 21:35 schreef Logician78 het volgende:
Suiker One born every minute, goed te downloaden ook
het is meer het niet lekkere ervan dan ongezond , snackbar is ook ongezond maar vind ik persoonlijk stuk lekkerderquote:Op dinsdag 25 september 2012 21:50 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Dat is preciés waarom het soms zois!
Bouillon, bruin brood met kaas en magere kwark met fruit al geprobeerd vandaag, werkte niet.
Eens, maar dat voelt op de een of andere manier ook zwaarder.(En ik wil mcD milkshakequote:Op dinsdag 25 september 2012 21:52 schreef Joene het volgende:
[..]
het is meer het niet lekkere ervan dan ongezond , snackbar is ook ongezond maar vind ik persoonlijk stuk lekkerder
Moet je de yoghurt smoothies van La Place eens proberenquote:Op dinsdag 25 september 2012 21:54 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Eens, maar dat voelt op de een of andere manier ook zwaarder.(En ik wil mcD milkshake)
Gelul natuurlijk, besef ik nu.![]()
Volgens mij word ik geïndoctrineerd door die programma's die ik kijk vanavond..
Gezien de kleding (oh god, de kleding!) en het accent kijk ik de UK versie...quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:54 schreef Logician78 het volgende:
Je hebt 2 versies he? One born every minute UK en VS
Prenatal is volgens mij ook t/m vrijdag tot 21:00 open tijdens de aktie
Ohja? Ik kijk die ene op TLC maar die is duidelijk US. Is die op Net 5 dan die van de UK ofzo?quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:54 schreef Logician78 het volgende:
Je hebt 2 versies he? One born every minute UK en VS
Prenatal is volgens mij ook t/m vrijdag tot 21:00 open tijdens de aktie
quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:56 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ohja? Ik kijk die ene op TLC maar die is duidelijk US. Is die op Net 5 dan die van de UK ofzo?
Daar woon ik niet praktisch naast, als dat het geval was geweest was het echt gevaarlijk geworden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:56 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Moet je de yoghurt smoothies van La Place eens proberen
Ah ja nu herinner ik het me weer idd, in de UK versie zat een keer een man die ik heel irritant vond, die echt zat af te geven op zn vrouw, of ze niet op kon schieten en 'zoveel pijn had ze toch niet' enzo.quote:
Was dat die klapjostie die haar op de wc opsloot terwijl ze weeen had? DIe heb ik echt 1000x in een boom geparkeerd gewenstquote:Op dinsdag 25 september 2012 22:00 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ah ja nu herinner ik het me weer idd, in de UK versie zat een keer een man die ik heel irritant vond, die echt zat af te geven op zn vrouw, of ze niet op kon schieten en 'zoveel pijn had ze toch niet' enzo.![]()
Na de bananen, breakers, appelrepen en rijstewafels zijn de naturel sultana's (pakje van twee) favoriet voordat ik op sta 's morgens.quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:02 schreef vencodark het volgende:
Vandaag tig pakken handige koeken gekocht. Van die Liga, Continue, Milk Break etc. Ook ontbijtkoek, mini vlatoetjes etc. Misschien dat ik dergelijke dingen wat makkelijker kan eten.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:02 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Was dat die klapjostie die haar op de wc opsloot terwijl ze weeen had? DIe heb ik echt 1000x in een boom geparkeerd gewenst
Ik eet vooral veel appels, heerlijk.quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:03 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Na de bananen, breakers, appelrepen en rijstewafels zijn de naturel sultana's (pakje van twee) favoriet voordat ik op sta 's morgens.
Ik krijg nu al zin in die serie!
Met al die dieren bedoel je?quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:00 schreef Logician78 het volgende:
Dat heb ik ook idd
Enwat een irritant slachtoffer mens zeg.. op rtl
Overdag eet ik gezonder dan ik vandaag doe vermoeden hier hoorquote:Op dinsdag 25 september 2012 22:06 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik eet vooral veel appels, heerlijk.![]()
Vandaag ook soep op, dat gaat ook prima.
Schat kijk ff naast je aub, ik zit al een half uur tegen je te lullen maar krijg geen reactie van je.quote:ik ga soms teveel op in tv
En daar ging mijn theequote:Op dinsdag 25 september 2012 22:17 schreef -Spenny- het volgende:
[..]
Schat kijk ff naast je aub, ik zit al een half uur tegen je te lullen maar krijg geen reactie van je.
Oh sorryquote:
quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:17 schreef -Spenny- het volgende:
[..]
Schat kijk ff naast je aub, ik zit al een half uur tegen je te lullen maar krijg geen reactie van je.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:17 schreef -Spenny- het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 26 september 2012 04:28 schreef Gulara het volgende:
Gezellig hier. Iedereen in bed na een avondje kwaliteitstelevisie?
Ik heb alles bijgelezen maar even geen zin om alles op te schrijven, dus een collectief en zeker welgemeend:
Welkom ++
En verder kwam ik vooral zeggen dat ik een &¤#%*?$£¥!nacht heb gehad. Werkelijk overal pijntjes en krampjes. En ik doe tegenwoordig aan nachtelijke oorpijnen. Overdag zwakt dat af tot een sluimer oor-, hoofdpijn, maar 's nachts...
Als ik had geweten dat het hier zo gezellig was had ik misschien beter gewoon kunnen gaan meesposten.
Einde dagboek.
Oh vandaag 17 weken, dus op 42,5%! Als dat geen mijlpaal is!
quote:Op woensdag 26 september 2012 08:43 schreef rebel-angel het volgende:
ik ga [..] maar eerst even wat aan m'n wenkbrauwen laten doen want die groeien opeens ook hard![]()
Yupquote:Op woensdag 26 september 2012 10:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Oww en even een n00b vraag he .. Maar maatje 50, betekent dat dan dat je kindje ook ongeveer 50 cm lang is? En maatje 56 kindje 56 cm lang etc? Want ik snap die hele opbouw niet zo goed![]()
Aangezien ze van mijn draakje hebben gezegd dat ze geen dikkertje zal zijn (schatting natuurlijk) maar wel lange bovenbeentjes heeft ..
En ook binnen een winkel/ merk kan variatie zitten. Ik heb hier drie Lindex-rompertjes in 50, twee zijn er even groot als een Prenatal 56...quote:Op woensdag 26 september 2012 10:45 schreef MeNicole2 het volgende:
Twinkel tis idd de lengte van je kindje wat de maat aangeeft. Nu klopt dat vaak niet met alle winkels.
Maar de lengte van een baby word ook vaak geschat he. Hier trekken ze in ieder geval kind na de geboorte niet helemaal recht. Ze gokken meer. Matthias zat ook best lang in 50 terwijl die volgens de gok ook over de 50 cm was.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:01 schreef As1981 het volgende:
Naast hoe een meek valt en wat de verhouding van je kindje is vond ik het bij maatje 50 ook niet echt kloppen. Yaro was 51 cm bij de geboorte maar heeft nog zo'n 2 weken in 50 gezeten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yehquote:
Geen idee... Ik heb sowieso niet al te veel kleertjes gekocht. Zal zo eens tellen wat ik nu hebquote:Op woensdag 26 september 2012 11:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb een geboortepakje van de HEMA gekocht, maar die valt voor mijn gevoel echt groot uit. Heb zowel maatje 50 als 56 meegenomen voor de zekerheid![]()
Iemand ook het idee dat HEMA groot uit valt?
Mijn moeder vertelde dat toen ik geboren werd, maatje 50 helemaal nog niet bestond. Maat 56 was toen de kleinste baby maat en viel toen hetzelfde als 50 nu. Ik denk dat door de jaren heen de maten dus gewoon wat zijn verschoven, net als damesmaten die vallen ook anders in vergelijking met vroeger. Nou ja, waarschijnlijk viel het dus toch best mee met jou vroegerquote:Op woensdag 26 september 2012 11:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik was zelf een dikkie. Heb net een week of twee maatje 56 aangekund en toen moest ik door naar maatje 62. Hurrah voor speknekken en worstarmen & -benen
Oooohhhhh! Dat zou ook kunnen natuurlijkquote:Op woensdag 26 september 2012 11:24 schreef bellelena het volgende:
[..]
Mijn moeder vertelde dat toen ik geboren werd, maatje 50 helemaal nog niet bestond. Maat 56 was toen de kleinste baby maat en viel toen hetzelfde als 50 nu. Ik denk dat door de jaren heen de maten dus gewoon wat zijn verschoven, net als damesmaten die vallen ook anders in vergelijking met vroeger. Nou ja, waarschijnlijk viel het dus toch best mee met jou vroeger
quote:Op woensdag 26 september 2012 11:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb een geboortepakje van de HEMA gekocht, maar die valt voor mijn gevoel echt groot uit. Heb zowel maatje 50 als 56 meegenomen voor de zekerheid![]()
Iemand ook het idee dat HEMA groot uit valt?
GMK valt best ruim vond ik.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:40 schreef Lijnloos het volgende:
Wij hadden als geboortepakje zo'n GMK-pakje 50-56... maar die was ook behoorlijk aan de grote kant, ondanks de 50cm + 3,5 kilo kind.
Duurt nog wel een maand of 4quote:Op woensdag 26 september 2012 11:45 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja, Leyla was er binnen 3 uur... Dus ik had zoiets van als het nog sneller gaat, dan halen we het gewoon niet, dus doe dan maar thuis.
Maar dat toch liever niet... Als weeën beginnen, gewoon echt meteen bellen..
Ja moeten wij nu ook. Met Matthias ook al trouwens. Dit keer gaat mijn lief ook instructies krijgen wat ie moet doen als de vlos er niet op tijd bij is. Vorige keer scheelde niet veel of was in de auto bevallen.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:45 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja, Leyla was er binnen 3 uur... Dus ik had zoiets van als het nog sneller gaat, dan halen we het gewoon niet, dus doe dan maar thuis.
Maar dat toch liever niet... Als weeën beginnen, gewoon echt meteen bellen..
Zelfs mijn 8 ponder pastte 50 als.eerste pakje.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:26 schreef As1981 het volgende:
Das waar dat het vaak gokken is en dat gewicht meespeelt.
Ik zelf was breed van boven en moest daarom al snel een maat groter.
Ik heb gewoon lekker maat 50 gekocht voor het eerste pakje en neem 56 vioe de zekerheid mee.
Moeten ze niet weer in alle haast twee pakje combineren......
Ja maatje 50 zul je nu zeker wel nodig hebben. Ze zullen vast iets kleiner zijn dan een eenling.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:53 schreef Kyara het volgende:
Midas heeft een maand in maat 50 gezeten. Manlief heeft in de 1e week nog de hele schap van de Prenatal leeggekocht want we hadden maar 1 pakje en hji verzoop in 56.
Ga ik dit keer anders doen...
nou op zich wel denk ik, maar ik had ze wat overdonderd met de snelheid denk ik, dus ineens moest alles nog klaargezet worden want ik had persweeen dus werden de kleertjes uit de tas gehaald en verwarmd. Ik heb me daar toen niet mee bemoeiend en mijn man was meer met mij bezig.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:50 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Zelfs mijn 8 ponder pastte 50 als.eerste pakje.
Vragen ze bij jullie niet wat hij aanmoet? Ik heb het r laten pakken op mijn aanwijzingen
Oh en hoeveelheid..ik had best veel. En veel heeft ze 1x aangehadkind was wat groter dan ik verwacht had
![]()
En ze kwam ook later dan ik verwacht had
ja wij hebben er 1 vond het echt een fijn ding! Wat wil je weten?quote:Op woensdag 26 september 2012 11:53 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik neem als ik nar het ziekenhuis moet een meisjespakje mee en een jongenspakje. Dat is duidelijk genoeg. Bij een thuisbevalling leg ik het klaar op de commode.
Heeft iemand ervaring met een elektrische kruik?
Hier werd t gewoon pas na de bevalling gepakt. Floris werd sowieso pas na ruim een uur aangekleed (ivm 3 kwartier couveuse)quote:Op woensdag 26 september 2012 11:55 schreef As1981 het volgende:
[..]
nou op zich wel denk ik, maar ik had ze wat overdonderd met de snelheid denk ik, dus ineens moest alles nog klaargezet worden want ik had persweeen dus werden de kleertjes uit de tas gehaald en verwarmd. Ik heb me daar toen niet mee bemoeiend en mijn man was meer met mij bezig.
Dus ik zag het pas later. Nu kan ik niet echt wakker liggen van dat soort dingen maar jammer vond ik het wel.
Had hierdoor ook niet de behoefte om de kleertjes te bewaren want het was toch niet zoals gedacht.
Met babyshizzle ik ookquote:Op woensdag 26 september 2012 11:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ben echt van de centen hier thuis![]()
Dat lijkt me geen slecht ideequote:Op woensdag 26 september 2012 12:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dat scheelt zeker coco.
Ik zou na de bevalling het kleertjestopic dan maar overslaan
en je mag hem wel weer opwarmen als ie nog niet helemaal koud is?quote:Op woensdag 26 september 2012 12:04 schreef As1981 het volgende:
Wij hebben er 1 van de hema. De kraam hier heeft er toen niets over gezegd dat het niet mocht.
Het opwarmen duurt niet zo heel lang. volgens mij zette wij hem aan als we Yaro gingen klaar maken om daar te slapen.
Verder gebruik je hem als een gewone kruik, dus hoes er om heen, tegen de deken aan.
als bij het voeden bleek dat hij te koud was dan zetten wij hem er weer op en was hij na het voeden en verschonen weer klaar.
Ik woon in het Oosten van het land.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:08 schreef As1981 het volgende:
Ja dat is geen probleem. als hij de juiste tempratuur heeft bereikt slaat hij uit.
Weet niet wasr je woont anders mag je wel komen kijken hoe hij werkt.
Je kunt al boxen krijgen voor ¤50. Da's zonder lade, maar wél verstelbaar. Die heb ik aangeschaft voor boven. Voor beneden kunnen we er een overnemen voor ¤50 van een vriendin (dat is er dan een met een lade).quote:Op woensdag 26 september 2012 12:16 schreef _Ophelia_ het volgende:
Een babyfoon koop ik wel als we die nodig blijken te hebben, kleertjes hebben we al aardig wat gehad in 50, het enige waar ik over blijf twijfelen is een box. Ik denk dat ik rustig aan een opknappertje ga aflakken tegen de tijd dat mini er is.
quote:Op woensdag 26 september 2012 12:28 schreef As1981 het volgende:
Hier ben ik ook "bang" voor een niet oplettende peuter dus zal de baby inderdaad niet snel op de grond leggen.
Ben benieuwd hoe lang wij de babyfoon gaan gebruiken voor Yaro.
Enne jij speelt vals het Son want geen babyfoon bij Floris maar wel een webcam. dus je gebruikt hem hetzelfde als ons
Zijn die flanellen daar niet handiger voor (i.v.m. dikker?). Die zie ik daar i.i.g. vaker voor gebruikt worden.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:30 schreef Sonnetje85 het volgende:
Afdrogen![]()
Onder t hoofdje doen in t bed tegen t spugen.
Ik dacht eerst dat ze alleen voor het afdrogen warenquote:Op woensdag 26 september 2012 12:30 schreef Sonnetje85 het volgende:
Afdrogen![]()
Onder t hoofdje doen in t bed tegen t spugen. Sommige mensen gebruiken ze als spuugdoek.
Eerste 2 gebruik ik ze voor
Erg is dat he.. daar kan ik me soms ook aan ergeren.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:59 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Met babyshizzle ik ook![]()
Niet wat álles betreft, maar ik vind dingen vaak veel te duur. En ik erger me aan het feit dat alles waar 'baby' voor staat, ineens zoveel duurder is (of lijkt te zijn). Dan ga ik me storen aan de marketing eromheen (je wilt toch zeker Het Beste voor je kind?!) en hoe 'men' (zo) profiteert van (de onzekerheid van?) verse ouders en vooral de moeders die ook nog eens extra beïnvloed worden door hormonen.
Niet dat ik niet beïnvloed word hoor, ik merk het net zo goedMaar met kleertjes bijvoorbeeld heb ik me aardig in weten te houden (scheelt waarschijnlijk dat ik niet weet wat het wordt
).
Ik heb er geloof ik een stuk of 30. Ik vind ze zo fijn en gebruikt ze nog steeds voor van alles.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:45 schreef Enfermera het volgende:
Ja, dat zei mn moeder idd ook al, daarna kan je ze ook gewoon nog gebruiken als je ze in een neutraal kleurtje koopt(ik heb het dus over de hydrofielluiers)
Ik heb er nu een stuk of 12, hoeveel hadden jullie er gemiddeld? Ik gok dat er dan toch veel doorheen gaan per week als ze zo veelzijdig zijn
Ik heb er denk ik wel over de 20. Maar ze zitten niet elke week allemaal in de was hoor. In het begin wel. Helemaal met het spugen dat die van mij deed. na elke voeding een schone in bed. Na elk stukje wandelen een schone in de kinderwagen. elke keer een schone in de box, na het douchen weer 2 in de was. Op het aankleedkussen na elke verschoon beurt een nieuwe omdat ie weer gespuugd had.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:45 schreef Enfermera het volgende:
Ja, dat zei mn moeder idd ook al, daarna kan je ze ook gewoon nog gebruiken als je ze in een neutraal kleurtje koopt(ik heb het dus over de hydrofielluiers)
Ik heb er nu een stuk of 12, hoeveel hadden jullie er gemiddeld? Ik gok dat er dan toch veel doorheen gaan per week als ze zo veelzijdig zijn
Ach, dat is zat joh... Je wast toch elke 2 dagen.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:48 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb 18 hydrofielluiers en heb het idee dat dat te weinig gaat zijn .. Maar die dingen zijn gelukkig zo bijgekocht
Wowquote:Op woensdag 26 september 2012 12:47 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik heb er geloof ik een stuk of 30. Ik vind ze zo fijn en gebruikt ze nog steeds voor van alles.
Om dr af te drogen. Maar ook onder het hoofdje in de wieg/ledikant. Soms als spuugdoek.
Zo ging het snel en heb ik er een aantal bij gekocht
Nee oke. Ja precies dan ga je er wel snel doorheen..quote:Op woensdag 26 september 2012 12:47 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ik heb er denk ik wel over de 20. Maar ze zitten niet elke week allemaal in de was hoor. In het begin wel. Helemaal met het spugen dat die van mij deed. na elke voeding een schone in bed. Na elk stukje wandelen een schone in de kinderwagen. elke keer een schone in de box, na het douchen weer 2 in de was. Op het aankleedkussen na elke verschoon beurt een nieuwe omdat ie weer gespuugd had.
dat heb ik ook.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:49 schreef zandsculptuur het volgende:
Wij kopen ook bijna alles tweedehands hoor, vind het zo zonde om er zoveel geld aan uit te geven! Helaas hebben we een dure smaak, zodat het tweedehands alsnog geen prikkie kostmaar in elk geval wel een stuk goedkoper dan nieuw.
Voorlopig ga ik trouwens niks kopen, wil eerst het eerste trimester voorbij zijn.
Haha ja, inderdaad.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:58 schreef Tally het volgende:
[..]
dat heb ik ook.
Soms denk ik o ik ga winkelen en dan ga ik dat kopen of dit kan ik wel alvast kopen.
En dan denk ik weer: laat ik nog maar even wachten. Maar als de 12 weken voorbij zijn zal ik vast denken: laat ik maar wachten tot ik weet wat het word
Geen idee, die heb ik nietquote:Op woensdag 26 september 2012 12:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Zijn die flanellen daar niet handiger voor (i.v.m. dikker?). Die zie ik daar i.i.g. vaker voor gebruikt worden.
Jij zeker denk ik... 3x daags ofzo?quote:Op woensdag 26 september 2012 12:56 schreef Kyara het volgende:
ik had/heb er een stuk of 12. Was genoeg hoor, wat Ticootje ook zegt, je was ook vaker.
ja, denk dat de energierekening volgend jaar wel omhoog gaat met al die extra was. Nu valt het nog wel mee.quote:Op woensdag 26 september 2012 13:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jij zeker denk ik... 3x daags ofzo?
Gewoon zeeman tenten!quote:Op woensdag 26 september 2012 13:01 schreef zandsculptuur het volgende:
Even een stapje terug van de babyspullen naar de zwangerschapsspullen; positieondergoed. Heb je dat nodig, en hoeveel? Ik denk dat ik m'n strings gewoon tot het einde kan blijven dragen, maar is dat wel zo? En na de bevalling heb je voor het kraamverband () natuurlijk ook wel iets meer 'materie' nodig. Maar die onderbroeken zijn 8 euro per stuk, en je hebt er niet genoeg aan 1 of 2 natuurlijk. Of wel? Wat is wijsheid?
positieonderbroeken zijn onzin vind ik. Goedkope zeeman tenten of hema boxers zijn prima voor de dagen na de bevalling en om kraamverband in kwijt te kunnen.quote:Op woensdag 26 september 2012 13:01 schreef zandsculptuur het volgende:
Even een stapje terug van de babyspullen naar de zwangerschapsspullen; positieondergoed. Heb je dat nodig, en hoeveel? Ik denk dat ik m'n strings gewoon tot het einde kan blijven dragen, maar is dat wel zo? En na de bevalling heb je voor het kraamverband () natuurlijk ook wel iets meer 'materie' nodig. Maar die onderbroeken zijn 8 euro per stuk, en je hebt er niet genoeg aan 1 of 2 natuurlijk. Of wel? Wat is wijsheid?
Oh, ik híeld echt van die lelijke positieonderbroeken. Fijne ondersteuning aan mijn buik!quote:Op woensdag 26 september 2012 13:01 schreef zandsculptuur het volgende:
Nee joh, gewoon je eigen maat, anders krijg je er echt stokken bij.quote:Op woensdag 26 september 2012 13:05 schreef zandsculptuur het volgende:
Ok, waar moet ik aan denken bij 'tent', moet ik ze dan in maat 52 kopen ofzo?
Zeeman kun je gelukkig tot je oksels optrekken.quote:Op woensdag 26 september 2012 13:04 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Oh, ik híeld echt van die lelijke positieonderbroeken. Fijne ondersteuning aan mijn buik!
Handig he, al die verschillende meningen.
Haha, oké! Bedankt voor de tipquote:Op woensdag 26 september 2012 13:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon je eigen maat, anders krijg je er echt stokken bij.
Ja, dat vond ik weer vreselijk zitten. Die positieonderbroeken van de HEMA zaten bij mij gewoon het fijnst. Ik had ook een onderbroek van Noppies en die heb ik na 1x dragen maar weggegooid, wat een rotding (kost geloof ik ¤15,-quote:Op woensdag 26 september 2012 13:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zeeman kun je gelukkig tot je oksels optrekken.
En zo'n netbroekje vond ik ook weer vreselijkquote:Op woensdag 26 september 2012 13:13 schreef Troel het volgende:
Ja en die dingen werken als een tierelierJe moet er alleen geen warmte van verwachten
Ja netjes... Lekker luchtig..quote:Op woensdag 26 september 2012 13:10 schreef Suikertante het volgende:
Heb je die schitterende ziekenhuisonderbroeken al gezien? Ik weet niet meer wie, maar een man in mijn omgeving noemt ze "bangmakers"![]()
Als ik ze Google kom ik veel te charmante exemplaren tegen. Het zijn eigenlijk een soort haarnetjes met twee extra gaten voor je benen!
Nou, ik lees even een paar pagina's terug en denk echt bij álles 'wat handig!!!'. Ik ga straks even met een notitieblok nog een keertje lezen!quote:Op woensdag 26 september 2012 12:44 schreef Zolena het volgende:
Wat een handige info toch steeds weer in dit topic.![]()
Weet ik, dat doe ik ook gewoon als ik 'm zelf koop. Maar een stoel van MP als cadeau vragen aan iemand vind ik een beetje raar.quote:Op woensdag 26 september 2012 13:50 schreef Suikertante het volgende:
De tripp trapp is nou typisch een voorbeeld van een artikel dat echt een schijntje kost via marktplaats.
Bij de kringloop hier staan ze voor ¤12,50...quote:Op woensdag 26 september 2012 13:50 schreef Suikertante het volgende:
De tripp trapp is nou typisch een voorbeeld van een artikel dat echt een schijntje kost via marktplaats.
Ik vind sommige dingen ook leuker om nieuw te kopen hoor, maar die staat er zó vaak op en hij lijkt onverwoestbaar!
Hoop doet levenquote:Op woensdag 26 september 2012 13:36 schreef Pvoesss het volgende:
Wat een optimisme
Ga er maar van uit dat je wel wat langer in tenten of net ondergoed loopt dan de eerste dagen
Zo, dat zijn behoorlijke kadootjes...quote:Koeka-deken, babyfoon, tripp trapp,
Sorry, komt inderdaad een beetje raar over zo, heb het even aangepast. Maar dit zijn puur de dingen die ik voor mn (schoon)ouders in gedachten hou, mochten zij vragen naar wensen. Ik zou dat nóóit aan iemand anders vragen!!!!quote:Op woensdag 26 september 2012 13:53 schreef As1981 het volgende:
Wat een dure dingen heb jij als kraamcadeau opgeschreven. is was al blij met sokjes.
Zou dure dingen nooit durven te vragen. Nu heb ik van mijn ouders de vorige keer het kamertje en nu de babyfoon gekregen maar verder wil/hoef ik geen dure dingen te krijgen hoor.
Mijn vader kwam gisteren met twee hema rompertjes aan. vind ik zo lief dat hij dan voor de baby shopt <3
Kringloop..Ideaal...quote:Op woensdag 26 september 2012 14:00 schreef Kyara het volgende:
Wij hebben een triptrap gekregen van mijn schoonouders maar verwacht niet dat we nu 2 bij krijgen.
Mineola, kan best dat ze gewoon wachten tot de kleine er is hoor.
Oh zo... Ja er zijn ook genoeg ouders die de wandelwagen betalen enzo..quote:Op woensdag 26 september 2012 14:05 schreef Mineola het volgende:
[..]
Sorry, komt inderdaad een beetje raar over zo, heb het even aangepast. Maar dit zijn puur de dingen die ik voor mn (schoon)ouders in gedachten hou, mochten zij vragen naar wensen. Ik zou dat nóóit aan iemand anders vragen!!!!
Mijn schoonouders bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 26 september 2012 14:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh zo... Ja er zijn ook genoeg ouders die de wandelwagen betalen enzo..
Dat zal inderdaad ook wel, maar mijn hormonen willen graag een bevestiging van mijn ouders in de vorm van een klein cadeautjequote:Op woensdag 26 september 2012 14:00 schreef Kyara het volgende:
Mineola, kan best dat ze gewoon wachten tot de kleine er is hoor.
Wij hadden geloof ik 150 euro aan Prenatal bonnen van het werk van mijn manquote:Op woensdag 26 september 2012 14:12 schreef kaatjejannie het volgende:
we hebben bij Sofie van mijn ouders een ledikant en commode gekregen. De kast hebben we er zelf bijgekocht. Ik kreeg van mijn collega's een bon van de prenatal, die hebben we gebruikt bij het betalen van de tripptrapp.
Nu nog niks gehad van mijn ouders. Ze lijken het allemaal een beetje te negeren. Ze vinden vooral Sofie heel zielig, want die moet straks delen.
Mijn mam haalt alles van de kringloop, want die doet daar vrijwilligerswerk en ziet dus wat voor spul er binnen komt. Dus nieuwe mooie spullen zet ze vaak apart.quote:Op woensdag 26 september 2012 14:10 schreef Tally het volgende:
[..]
Mijn schoonouders bijvoorbeeld.
En mijn ouders hebben heel veel spullen gekocht. Van mijn Oma heeft veel kleding gehad.
Mijn tante heeft de kinderstoel en ook veel spullen gekocht. En wij mochten (we hebben het echt moeten vragen!!!) zelf de box betalen
Wij zelf hebben geloof ik alleen de box en de kinderkamer betaald.
Serieus? Dat lijkt me ook lastig/vervelend/jammer voor jou. Of valt het mee en stel ik het me gewoon erger voor dan het is?quote:Op woensdag 26 september 2012 14:12 schreef kaatjejannie het volgende:
we hebben bij Sofie van mijn ouders een ledikant en commode gekregen. De kast hebben we er zelf bijgekocht. Ik kreeg van mijn collega's een bon van de prenatal, die hebben we gebruikt bij het betalen van de tripptrapp.
Nu nog niks gehad van mijn ouders. Ze lijken het allemaal een beetje te negeren. Ze vinden vooral Sofie heel zielig, want die moet straks delen.
Ik vind het echt heel erg naar. Ik heb het ze al benoemd dat ik dr verdrietig van word. Ze hebben toch zelf ook ooit de keus gemaakt om nog een kindje na mijn broer (mij dus) te willen. Ze reageren daar dan weer amper op. Ik heb besloten het maar te laten gaan. Dit kindje is bij N en mij heel erg gewenst, en dat is toch echt het aller belangrijkste!quote:Op woensdag 26 september 2012 14:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Serieus? Dat lijkt me ook lastig/vervelend/jammer voor jou. Of valt het mee en stel ik het me gewoon erger voor dan het is?
Wij hebben van mijn ouders de wagen gekregen (ik heb 'm alsnog overgenomen van iemand anders), schoonmoeder heeft al twee vestjes gebreid en een fancy schmancy wipper gekocht, schoonvader is niet zo van het cadeautjes vooraf geven (schoonouders zijn gescheiden). Ik hoop alleen dat hij met ons kind net zo gek gaat zijn als met mijn neefje (kind van M.'s broertje)
Oh, mijn moeder en een van mijn oma's komen wel af en toe met van die kleine dingetjes aanzetten (slofjes, rompertje, slabbetje, shirtje..). Ontzettend liefKan me best voorstellen dat je dat mist, Mineola.
die stangen zitten volgens mij standaard bij de nieuwe versies. Die van ons is een maand of 10 oud en daar zitten die stangen ook in en die zijn er niet los bijgekocht.quote:Op woensdag 26 september 2012 14:20 schreef Tally het volgende:
Die Trip trap stoelen zit ik nu eens te bekijken op Marktplaats. Nu zie ik ze staan met en zonder ijzeren stangen in het midden. Zijn dat dan oude en nieuwe versies of kon je dat er bij kopen?
Okay! Dan weet ik dat als ik eens ga kijkenquote:Op woensdag 26 september 2012 14:23 schreef Kyara het volgende:
[..]
die stangen zitten volgens mij standaard bij de nieuwe versies. Die van ons is een maand of 10 oud en daar zitten die stangen ook in en die zijn er niet los bijgekocht.
Kleertjes van marktplaats kan ik dus niets mee... Ik kan echt niets vinden.quote:Op woensdag 26 september 2012 14:25 schreef Logician78 het volgende:
Hoi hoi
Wat jammer dat het geslacht nog niet te zien was K
En wij hebben de kamer/wagen (box & maxi cosi kregen we hier gratis bij) nieuw gekocht en de rest via marktplaats, vooral kleertjes vind ik leuk om te neuzen op mp
En hydrofiel luiers daar ga ik echt een stuk of 20 van halen, die vond ik echt ideaal
Ik zoek meestal op Hema in 50 en 56quote:Op woensdag 26 september 2012 14:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kleertjes van marktplaats kan ik dus niets mee... Ik kan echt niets vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
Verfje erover, issie weer als nieuwquote:Op woensdag 26 september 2012 14:25 schreef Tally het volgende:
[..]
Okay! Dan weet ik dat als ik eens ga kijken
Ik ga ook eens bij de Kringloop kijken. Wat ik vervelend vind is dat ze er vaak erg gebruikt uit zien (diegene die ik nu zie dan) maar gek he ze zijn niet nieuw.
En anders toch maar nieuw kopen. Nu bij Prenatal in de aanbieding129 euro
Ook zat.
Wat jammer en zelfs stom zeg, dat ze het alleen op Sofie betrekken... Ik zou dat ook niet bepaald leuk vinden (understatement). Goed dat je het hebt aangekaart. Ik heb zelf overigens het idee dat het bij mij met (schoon)ouders wel beter wordt naarmate mijn zwangerschap vordert, misschien gaat dat bij jou ook gebeuren? Belangrijkste is inderdaad dat jullie er wel blij mee zijn, maar desalniettemin wil je natuurlijk graag je blijheid met je ouders delen.quote:Op woensdag 26 september 2012 14:18 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik vind het echt heel erg naar. Ik heb het ze al benoemd dat ik dr verdrietig van wordt. Ze hebben toch zelf ook ooit de keus gemaakt om nog een kindje na mijn broer (mij dus) te willen. Ze reageren daar dan weer amper op. Ik heb besloten het maar te laten gaan. Dit kindje is bij N en mij heel erg gewenst, en dat is toch echt het aller belangrijkste!
Das waar.quote:Op woensdag 26 september 2012 14:32 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Verfje erover, issie weer als nieuw
Tuurlijk is dat het belangrijkste!quote:Op woensdag 26 september 2012 14:18 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik krijg een dezer dagen de dapper kinderstoel binnen, die zat bij een abonnement op de "kinderen". Dat blad kocht ik toch al wel vaak, dus kwam het mooi uit. Hij gaat nog wel mooi in de berging. Voorlopig toch nog niet nodig.
[..]
Ik vind het echt heel erg naar. Ik heb het ze al benoemd dat ik dr verdrietig van word. Ze hebben toch zelf ook ooit de keus gemaakt om nog een kindje na mijn broer (mij dus) te willen. Ze reageren daar dan weer amper op. Ik heb besloten het maar te laten gaan. Dit kindje is bij N en mij heel erg gewenst, en dat is toch echt het aller belangrijkste!
quote:Op woensdag 26 september 2012 14:38 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Oh, pff, zo herkenbaar. Van mijn moeder hebben we eigenlijk nog niets gekregen voor onze 2 maanden oude baby. Ja, ze heeft dingetjes gebreid maar ik heb zelf de wol gekocht. Voor onze verjaardagen hebben we een Koeka slaapzak gekregen maar die was voor onze beide verjaardagen en samen met mijn zusje. Verder 2 Zeeman pakjes die niet onze smaak zijn, dat wist ze. In mijn kraamweek had ik gevraagd of ze, als ze toch kwam, wat boodschapjes wilde halen. Was totaal ¤13,50 (waarvan ¤4,- aan broccoli...belachelijk). Of we t meteen even wilden overmaken. En dan wel steeds zeggen: 'Als je iets nodig hebt moet je het maar zeggen!'. Nou...als jij voor ¤4,- aan broccoli koopt doen we 't liever zelf
Nouja, enfin, het gaat niet om het geld maar om het idee.
quote:Op woensdag 26 september 2012 11:15 schreef Lijnloos het volgende:
Minke heeft geloof ik wel 5 maanden in 50-56 gezeten.... Die deed niet aan groeienhaha Noortje ook, die zat op vakantie (toen was ze 4,5 maand) nog in een hema romper 50/56.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was zelf helemaal een krielkip, 2200 gram bij geboorte....
hadden ze moeite met het hele traject?quote:Op woensdag 26 september 2012 14:46 schreef Tally het volgende:
Mijn moeder (en Oma) wilde eerste weten of deze baby verwekt was in het ziekenhuis
Toen ik nee zei waren ze dol gelukkig
Hier ook zulke grote kinderen: de eerste was 4150 gram, de tweede 4410 gram. Met zo'n gewicht is maatje 50 een onmogelijkheid!quote:Op woensdag 26 september 2012 14:48 schreef Pvoesss het volgende:
Hier was de dame 4140gr bij de geboorte, die heeft geen 50 gezien en 56 was ook snel over
+1 haha dat had ik dus ook! Heb daarna een week of twee vent boxers geleend of mijn eigen boxers aan gedaan en daarna weer gewoon mijn strings.quote:Op woensdag 26 september 2012 13:08 schreef rebel-angel het volgende:
bij de 1e tot aan het einde m'n string gedragen
zo erg dat ik er dus helemaal niet aan had gedacht dat ik na de bevalling ook nog ergens dat matras in kwijt moest![]()
heb ik na de bevalling m'n zusje maar naar de hema gestuurd voor hele onderbroeken.
en nu heb ik wel een paar van die ongelofelijk lelijke positie tenten maar wat zitten die dingen heerlijk
Ja zij meer dan ik dat had.quote:Op woensdag 26 september 2012 14:48 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
hadden ze moeite met het hele traject?
Nouja....! *sprakeloos*quote:Op woensdag 26 september 2012 14:53 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja zij meer dan ik dat had.
En hebben er ook geen geheim van gemaakt dat ze me voor gek zouden verklaren als ik er nog eens in zou stappen. Want ik moest maar gelukkig zijn met 1.
Wow really? en dat is makkelijk praten ook voor een ander.quote:Op woensdag 26 september 2012 14:53 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja zij meer dan ik dat had.
En hebben er ook geen geheim van gemaakt dat ze me voor gek zouden verklaren als ik er nog eens in zou stappen. Want ik moest maar gelukkig zijn met 1.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |