Min of meer. December is los van de feestdagen vaak nogal hectisch (werk). Januari is dan wel lekker om even wat gas terug te nemen (en hopelijk wat te schaatsen), en dan kan ik rustig weer gaan opbouwen voor de Venloop. Als er een loopje van 10km tussendoor komt vind ik dat niet erg maar ik ga het niet plannen.quote:Op maandag 1 oktober 2012 03:18 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
bewust niets geplanned tussen eind November en eind Maart?
En hoe ging het?quote:Op zondag 30 september 2012 10:51 schreef Mr.B. het volgende:
Ik ga vanmiddag als generale voor Amsterdam de halve in Haarlem lopen. Lekker weer, mooie loop en maar eens kijken of ik een beetje in de buurt van mijn PR kan komen. De vorm is er denk ik wel, maar met het duinachtige gebied en een toch wel harde wind zal het wel lastig worden.
[..]
En dit.
quote:
quote:Op zondag 30 september 2012 20:28 schreef Mr.B. het volgende:
Hier geen PR, maar wel erg lekker gelopen. De eerste helft was erg zwaar met flinke tegenwind en duinen (gelukkig kon ik dat stuk in groepje meelopen), maar daarna ging het een stuk soepeler. Goede tijd (1:19), lekker en relatief soepel gelopen: ik ben klaar voor Amsterdam!
vandaag dus 27 gelopen, geen last van de knie. Wat zouden jullie doen in dit geval? Morgennacht vertrek ik voor 2 weken op vakantie waar ik niet kan trainen. Ik kom vrijdagmiddag voor de marathon met een jetlag terug.quote:Op zondag 30 september 2012 15:45 schreef The_Hives het volgende:
in 3 weken maar 2 keer 10k kunnen lopen door een overbelaste knie en zware verkoudheid.
Dit is de laatste week dat ik kan trainen voor de Marathon van Amsterdam. Zojuist 28k getraind wat wel vrij zwaar was. Als ik er donderdag nog een 30 kan uitgooien ga ik toch van start.
Ik ga dan alleen mn streeftijd van 3:15 - 3:30 laten varen. Doel is dan gewoon aankomen want het is mijn eerste. Op een later moment ga ik dan wel voor een goede tijd
hey, daar was ik bijquote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:45 schreef Grumpey het volgende:
Ik zou gaan Hives, die laatste momenten moet je het toch niet van hebben, die marathon loop je op basis van de spieren en de trainingen in het laatste half jaar. Mogelijk gaat je knie wat opspelen, maar grote kans dat dat pas na km 30 ofzo gebeurt, en die laatste kilometers waren sowieso niet ingepland als de makkelijkste
Toen ik mijn 1e marathon liep had ik soortgelijke voorbereiding, ook de laatste 2 weken rustig aan gedaan (alleen nog maar 1x een 5 km gelopen). Vooral de laatste dagen op het eten gelet. Uiteindelijke tijd was 3:23:17, en ik had zelfde streeftijd in hoofd als jij hebt. Ik zou er voor gaan!
Is zo'n touchscreen tijdens het lopen wel fijn? Een "echte" knop lijkt me fijner of gebruik je eigenlijk geen knoppen meer tijdens het lopen?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:21 schreef knnth het volgende:
Bediening 405 (eerdere versie 410 maar ook met touch bezel) is best aardig. Niet geweldig maar het is ook geen ramp. Bediening 610 is super, zoals een smartphone. Ook verder een erg mooi ding, het enige nadeel is mogelijk de prijs.
Hoe staat het er nu mee?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:20 schreef GoodspeeD het volgende:
Morgen sportarts. Kijken of die nog wat kan toevoegen aan de soap rondom de lopersknie.
Ik gebruik dat touchscreen tijdens het lopen bijna niet. Verder is het een heerlijke manier om je horloge te bedienen. Je moet wel even wennen aan de juiste 'touch' maar als je gewend bent gaat het prima en is de 610 een heel mooi horloge. Ik heb ook een 405 gehad. Het grootste nadeel van de 405 vind ik de aanraakring die het niet meer doet als ie nat is (regen, veel zweet).quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:39 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Is zo'n touchscreen tijdens het lopen wel fijn? Een "echte" knop lijkt me fijner of gebruik je eigenlijk geen knoppen meer tijdens het lopen?
Na mijn positieve post van een tijd geleden, ging het toch weer de verkeerde kant op. Ik had het iets overdreven en kreeg weer last van mijn knie. Sterker nog, ik kreeg ineens ook last van mijn andere knie.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:42 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Hoe staat het er nu mee?
Even afkloppen, maar bij mij lijkt het definitief verholpen. Rust, oefeningen en vibrams.
Tijdens lopen tik ik alleen op een willekeurige plek in het scherm waarmee hij naar het volgende scherm (1 met info over huidig interval; 1 met trainingstijd, pace, hr enzo; 1 met tijd/datum) gaat.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:39 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Is zo'n touchscreen tijdens het lopen wel fijn? Een "echte" knop lijkt me fijner of gebruik je eigenlijk geen knoppen meer tijdens het lopen?
daar kan je toch zelfs ook auto scroll voor instellen?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:58 schreef knnth het volgende:
[..]
Tijdens lopen tik ik alleen op een willekeurige plek in het scherm waarmee hij naar het volgende scherm (1 met info over huidig interval; 1 met trainingstijd, pace, hr enzo; 1 met tijd/datum) gaat.
Ik moet zeggen dat de 610 z'n prijs meer dan waard is. De touch screen werkt erg soepel, functies zijn uber, ben erg te spreken over virtual partner en de interval opties. Enige wat ontbreekt m.i. is de optie om echt een route op dat ding te zetten zodat je zonder smart phone een route kan uitzetten en volgen. Dat heeft de Suunto wel, maar die is gelijk 200 euro duurder.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:21 schreef knnth het volgende:
Bediening 405 (eerdere versie 410 maar ook met touch bezel) is best aardig. Niet geweldig maar het is ook geen ramp. Bediening 610 is super, zoals een smartphone. Ook verder een erg mooi ding, het enige nadeel is mogelijk de prijs.
Klopt, maar wanneer ik kijk op mijn scherm wil ik op dat moment zien wat ik verwachtquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
daar kan je toch zelfs ook auto scroll voor instellen?
Ok, bedankt voor de toelichting. Nog even nadenken of ik wel zo veel geld wil uitgeven...quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:12 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat de 610 z'n prijs meer dan waard is. De touch screen werkt erg soepel, functies zijn uber, ben erg te spreken over virtual partner en de interval opties. Enige wat ontbreekt m.i. is de optie om echt een route op dat ding te zetten zodat je zonder smart phone een route kan uitzetten en volgen. Dat heeft de Suunto wel, maar die is gelijk 200 euro duurder.
A.s. maandag komt de footpod binnen voor m'n 610, dan is het feestje helemaal compleet.
Instellen van je schermen is ook een erg fijne feature! Al ben ik nog niet echt uit wat ik waar wil hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |