Trouwen en kinderen krijgenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 01:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Jij definieert jouw succes aan de hand van het feit dat je gaat trouwen en een kind krijgt, dus jouw mening telt niet.
Vrouwen
Zie ook:quote:Komeet ISON lijkt helemaal niet als een nachtkaars uit te zijn gegaan
Gezien vanaf de aarde bevond de komeet ISON zich afgelopen weken achter de zon. Als gevolg daarvan was de komeet enkele weken niet zichtbaar. Dat was best wel jammer, want uitgerekend in die periode waren er berichten dat de komeet ISON, waarvan eerder werd gesteld dat ‘ie wel eens de Komeet van de Eeuw zou kunnen zijn, als een nachtkaars uit leek te gaan en dat ‘ie op het punt van uiteenvallen stond, zodat eerder sprake zou zijn van de Zeperd van de Eeuw. Maar het lijkt er op dat de komeet gisteren al gefotografeerd is – exact op de voorspelde positie – en wel door de amateur Bruce Gary met een 11″ telescoop van het Hereford Arizona Observatorium. De komeet stond vlakbij de zon en maar een paar graden boven de horizon, dus echt spectaculair is ‘ie niet. Gary schat de helderheid van de komeet op +14,3m ± 0,23 en dat is in lijn met schattingen (13-15m) die van tevoren waren gemaakt. Een onafhankelijke bevestiging van de komeet is er nog niet, dus we moeten het nog even als voorlopig nieuws beschouwen. Maar als het klopt dat dit komeet ISON is dan is ‘ie enkele weken eerder gespot dan men had verwacht. Het lijkt er dus op dat de komeet nog steeds op koers ligt, niet uiteengevallen is en helemaal niet als een nachtkaars uit is gegaan! :-D Hieronder een lichtcurve van komeet ISON, met daarin de laatste waarneming van Gary verwerkt:
Comet ISON = International Scientific Optical Network (0.4-meter (16 in) reflector)quote:
Ok, maar meestal worden kometen vernoemd naar de menselijke ontdekker, niet naar het instrument waarmee ze de komeet ontdekt hebbenquote:Op maandag 23 september 2013 22:35 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Comet ISON = International Scientific Optical Network (0.4-meter (16 in) reflector)
C/2012 S1, also known as Comet ISON or Comet Nevski–Novichonok, is a sungrazing comet discovered on 21 September 2012 by Vitali Nevski (Виталий Невский, Vitebsk, Belarus) and Artyom Novichonok (Артём Новичонок, Kondopoga, Russia). The discovery was made using the 0.4-meter (16 in) reflector of the
International Scientific Optical Network near Kislovodsk, Russia and the automated asteroid-discovery program CoLiTec. Precovery images by the Mount Lemmon Survey from 28 December 2011 and by Pan-STARRS from 28 January 2012 were quickly located. Follow-up observations were made on 22 September by a team from Remanzacco Observatory in Italy using the iTelescope network. The discovery was announced by the Minor Planet Center on 24 September.[6] Observations by SWIFT suggest that C/2012 S1's nucleus is around 5 kilometers (3.1 mi) in diameter.[8]
Namen zullen wel op zijnquote:Op maandag 23 september 2013 22:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Ok, maar meestal worden kometen vernoemd naar de menselijke ontdekker, niet naar het instrument waarmee ze de komeet ontdekt hebben
Daarom het ie ISONquote:Op maandag 23 september 2013 23:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Ok het is komeet Nevski-Novichonok.
Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/C/2012_S1
Niet zo vaak.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:36 schreef LXIV het volgende:
Wat is er nu zo spectaculair aan deze komeet? Er zijn toch vaker kometen te zien met het blote oog?
1. deze komt maar 1 keer langs. Het is er dus geen die om de xx jaar voorbij komt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:36 schreef LXIV het volgende:
Wat is er nu zo spectaculair aan deze komeet? Er zijn toch vaker kometen te zien met het blote oog? Of wordt bedoeld dat je ze overdag ook kunt zien met het blote oog?
quote:Comet ISON appears intact
This new image, recorded by Hubble on October 9, combines long exposures taken through blue and red filters.
The photographic proof is in: Reports of Comet ISON’s demise were greatly exaggerated. Contrary to some pessimistic predictions, new Hubble data show the comet still trucking along as it falls inward of Mars and ever closer toward the Sun.
What little color ISON has is due to differences between a comet’s coma and its tail. The tail, comprised of dust particles torn away from the comet by the gentle pressure of sunlight, appears redder because dust grains reflect redder light. The coma, by contrast, is bluer. It doesn’t contain much dust, just gas sublimating from the comet’s surface.
The comet’s nucleus, estimated at less than 2 kilometers in diameter, is tiny even through Hubble’s eagle eyes. A single pixel in this image spans 55 km of comet, making the nucleus un-resolvable at this separation (about twice the Earth-Sun distance). Still, careful study of this image suggests the nucleus is almost certainly still intact — the coma spreads out evenly from a single point, which we wouldn’t see if ISON were falling to pieces.
In fact, the symmetry of ISON’s coma suggests that the comet’s entire Sun-facing surface is feeding the coma — no jets of gas have been spotted in this image. Without a jet to spin it around (see: WALL-E & Gravity, “fire extinguisher”) ISON likely isn’t rotating much. This suggests an exciting potential future: Perhaps there’s a “dark” side of ISON, which won’t have ever seen the light of day until the comet goes around the Sun. If such pristine material still exists, ISON may become more active than we currently expect.
One mystery remains. How has ISON — humble, patient, surprisingly average Comet ISON — sparked predictions that run the gamut from “bright as the full moon” to “disintegrating as we speak”? Simply put, ISON peaked early. When it was first discovered, way out past Jupiter, ISON was really bright. Extrapolated, those first data points made ISON look like it would shine even more as it got closer — and when it didn’t, the coverage seesawed back toward calling ISON a total bust.
According the University of Maryland’s Mike A’Hearn, that’s the curse of “dynamically new” comets, including the infamous Kohoutek. In the first four billion years of its life, ISON never once strayed into the protective umbrella of the solar wind. Without that protection, the comet’s surface was bombarded by galactic cosmic rays: high-energy particles from exotic places like the rims of black holes. That irradiated surface became fragile, volatile — only a little heat from the Sun was enough to sublimate a huge amount of gas, causing ISON’s brightness to spike early on. This is just one interpretation — Karen Meech from the University of Hawaii argues that an outburst of carbon monoxide better explains that early brightness — but the consequences still stand. ISON, like a burnt-out former child actor, has been unfairly judged by the benchmark of its own prodigious standard.
So here we see a dichromatic ISON, still in one piece, still en route to the Sun. We hope it survives its brush with destiny, heat, and gravity — at least long enough to light up our pre-dawn skies this December. What more can we ask of it?
Een goede helderheidsverwachting voor ISON is op dit moment niet te gevenquote:Op zaterdag 2 november 2013 15:45 schreef Gwywen het volgende:
Hoe helder is-ie nu?
Kun je hem al met het blote oog zien?
Dit inderdaadquote:Op zondag 13 oktober 2013 19:17 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Hoop dat ie goed zichtbaar is
Ik was als 9 jarig jochie behoorlijk onder de indruk van Hale-Bopp
Je kunt niks zeggen hoe helder ISON wordt.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:16 schreef remlof het volgende:
En hij wordt magnitude 5. Die ga je vanuit de stad dus nooit met het blote oog zien.
Of wordt ie nog helderder?
Ik woon redelijk buitenaf (kan op een doordeweekse avond makkelijk de melkweg zien), dus wie weet kan ik hem wel zien. 5 is niet zo super helder, maar dat is volgens mij ongeveer net zo helder als de Pleiaden, en die kun je hier goed zien.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:16 schreef remlof het volgende:
En hij wordt magnitude 5. Die ga je vanuit de stad dus nooit met het blote oog zien.
Of wordt ie nog helderder?
Als ie bij de zon komt.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:25 schreef Exentric90 het volgende:
Wanneer zou eigenlijk zn felste moment zijn?
Die zijn vanaf hier op een iets donkere plek ook nog prima te zien. Goed nieuws voor de stedelingen dusquote:Op zaterdag 2 november 2013 16:39 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik woon redelijk buitenaf (kan op een doordeweekse avond makkelijk de melkweg zien), dus wie weet kan ik hem wel zien. 5 is niet zo super helder, maar dat is volgens mij ongeveer net zo helder als de Pleiaden, en die kun je hier goed zien.
Als het goed is rond 26 december? Dan staat ISON het dichtst bij de Aarde.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:25 schreef Exentric90 het volgende:
Wanneer zou eigenlijk zn felste moment zijn?
ALS er een (goede) stofstaart ontstaat.quote:Op zondag 3 november 2013 01:07 schreef Lord Katundro het volgende:
[..]
Als het goed is rond 26 december? Dan staat ISON het dichtst bij de Aarde.
Check deze (coole) site:
http://www.solarsystemscope.com/ison/
Dat lijkt me zo gaafquote:Op zaterdag 2 november 2013 16:39 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik woon redelijk buitenaf (kan op een doordeweekse avond makkelijk de melkweg zien), dus wie weet kan ik hem wel zien. 5 is niet zo super helder, maar dat is volgens mij ongeveer net zo helder als de Pleiaden, en die kun je hier goed zien.
Zeer zeker dat je wat zal zien.quote:Op zondag 3 november 2013 19:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo gaaf![]()
Tot een half jaar terug heb ik altijd in de stad gewoond, dus veel lichtvervuiling, maar ik woon nu in een klein plattelandsdorpje op zo'n 10 kilometer van de stad vandaan, dus wie weet kan ik dat ook wel zien, op een heldere nacht.
Wat voor een beeld kan ik er dan van verwachten, hier in Nederland?quote:Op zondag 3 november 2013 19:31 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Zeer zeker dat je wat zal zien.
Al moet je er niet al teveel van verwachten
Een wazige schijn.quote:Op zondag 3 november 2013 19:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat voor een beeld kan ik er dan van verwachten, hier in Nederland?
Meestal een wazige schijn inderdaad.quote:Op zondag 3 november 2013 19:55 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Een wazige schijn.
En pak dan eens een verrekijker erbij
Ik las dat het in Boogschutter en Zwaan het beste te zien is in NL. In welke windrichtingen kan ik die vindenquote:Op zondag 3 november 2013 19:55 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Een wazige schijn.
En pak dan eens een verrekijker erbij
Denk eraan de foto's zijn lang belicht.quote:Op zondag 3 november 2013 20:06 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Meestal een wazige schijn inderdaad.
Op heldere winternachten een duidelijke witte band.
Maar niet zo spectaculair als op foto's van ergens in de woestijn of zo.
kijk maar gewoon omhoogquote:Op zondag 3 november 2013 20:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik las dat het in Boogschutter en Zwaan het beste te zien is in NL. In welke windrichtingen kan ik die vinden
Waar moet je kijken om ISON te zienquote:I’m starting to get the chills about Comet ISON. I can’t help it. With practically every telescope turned the comet’s way fewer than three short weeks before perihelion, every week brings new images and developments. The latest pictures show a brand new tail feature emerging from the comet’s bulbous coma. For months, amateur and professional astronomers alike have watched ISON’s slowly growing dust tail that now stretches nearly half a degree or a full moon’s diameter. In the past two days, photos taken by amateur astronomers reveal what appears to be a nascent ion or gas tail. Damian Peach’s Nov. 6 image clearly shows two spindly streamers.
Ion tails are composed of gases like carbon monoxide and carbon dioxide blown into a narrow straight tail by the solar wind and electrified to fluorescence by the sun’s ultraviolet light. Being made of ions (charged particles), they interact with the sun’s wind of charged particles. Changes in the intensity and direction of the magnetic field associated with sun’s exhalations kink and twist ion tails into strange shapes. Strong particle blasts can even snap off an ion tail. Not that a comet could care. Like a lizard, it grows a new one back a day or three later.
A fresh forked tail isn’t ISON’s only new adornment. Its inner coma, location of the bright “false nucleus”, is becoming more compact, and the overall magnitude of the comet has been slowly but steadily rising. Two mornings ago I pointed a pair of 10×50 binoculars ISON’s way and was surprised to see it glowing at magnitude 8.5. Things happen quickly now that the comet is picking up speed While it appeared as little more than a small smudge, any comet crossing into binocular territory is cause for excitement. Other observers are reporting magnitudes as bright as 8.0. Estimates may vary among observers, but the trend is up. Seiichi Yoshida’s excellent Weekly Information about Bright Comets site predicts another half magnitude brightening over the next few days. You can use the map here to spot it in your own glass before the moon returns to the morning sky.
But wait, there’s more. Emmanuel Jehin, a member of the TRAPPIST ( TRAnsiting Planets and PlanetesImals in Small Telescopes) team, a group of astronomers dedicated to the detection of exoplanets and the study of comets and other small solar system bodies, reports a rapid rise in ISON’s gas production rate in the past several days. They’ve increased by a factor of two since Nov. 3. Could the spike be connected to the development of an ion tail? Jehin and team have also recorded two active jets coming from the comet’s nucleus using specialized filters. Dust production rates however have remained flat.
De komeet is zichtbaarquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:49 schreef Unmountable het volgende:
Weet iemand wanneer hij met het oog (goed) zichtbaar is?
Top, dankjewel!quote:Op woensdag 13 november 2013 12:24 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
De komeet is zichtbaar
aan onze ochtendhemel... tussen 31 oktober en 15 januari
aan de avondhemel... tussen 22 december en 15 januari.
met een helderheid groter dan achtste magnitude
Zonder verrekijker
17 t/m 23 november
ergens in december tot half januari zou het mogelijk zijn.
Tussen 23 november en 1 december is het object in Nederland en België vrijwel onzichtbaar.
Wij zien de grootste helderheid rond 2 december: magnitude +2.4. Dit is in principe voldoende helder om met het blote oog waargenomen te worden, al kan met name wanneer het object laag boven de horizon staat of bij sterke schemering een verrekijker (in de hand of op statief) flink helpen. Merk op dat een diffuse komeet lastiger waar te nemen is dan een ster met dezelfde helderheid.
Waarnemen.com
En heeeeeeel misschien wordt het een daglicht komeet.
Maar dat is afwachten hoe ie de zon overleeft en of ie in stukken weer tevoorschijn komt.
Waarom is hij tussen 23 november en 1 december onzichtbaar vanuit Nederland en Belgie?quote:Op woensdag 13 november 2013 12:24 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
De komeet is zichtbaar
aan onze ochtendhemel... tussen 31 oktober en 15 januari
aan de avondhemel... tussen 22 december en 15 januari.
met een helderheid groter dan achtste magnitude
Zonder verrekijker
17 t/m 23 november
ergens in december tot half januari zou het mogelijk zijn.
Tussen 23 november en 1 december is het object in Nederland en België vrijwel onzichtbaar.
Wij zien de grootste helderheid rond 2 december: magnitude +2.4. Dit is in principe voldoende helder om met het blote oog waargenomen te worden, al kan met name wanneer het object laag boven de horizon staat of bij sterke schemering een verrekijker (in de hand of op statief) flink helpen. Merk op dat een diffuse komeet lastiger waar te nemen is dan een ster met dezelfde helderheid.
Waarnemen.com
En heeeeeeel misschien wordt het een daglicht komeet.
Maar dat is afwachten hoe ie de zon overleeft en of ie in stukken weer tevoorschijn komt.
Ik gok omdat hij dan te dicht bij de zon is.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:09 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Waarom is hij tussen 23 november en 1 december onzichtbaar vanuit Nederland en Belgie?
Van magnetude 8 naar 6.25quote:Op donderdag 14 november 2013 19:10 schreef Nikonlover het volgende:
Er is trouwens weer nieuws:
http://earthsky.org/space/comet-ison-has-an-outburst
Daglichtquote:Op donderdag 14 november 2013 19:16 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik gok omdat hij dan te dicht bij de zon is.
Jij weet er volgens mij meer van. Ik heb een vraag, ik zit begin december in mongolie kan ik deze komeet dan ook daar in de ochtend zien?quote:
Mongolië ligt op het noordelijk halfrond. dus je zou em kunnen zienquote:Op donderdag 14 november 2013 19:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij weet er volgens mij meer van. Ik heb een vraag, ik zit begin december in mongolie kan ik deze komeet dan ook daar in de ochtend zien?
Maar in nl zou deze begin december dan toch wel weer zichtbaar moeten worden of begrijp ik iets verkeerd? Of is in mongolie is die periode anders dan van 23 nov tot 1 dec ?quote:Op donderdag 14 november 2013 19:52 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Mongolië ligt op het noordelijk halfrond. dus je zou em kunnen zien
Maar... begin december zit de komeet nog in het daglicht
Periode blijft op de tijdzone na hetzelfde.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar in nl zou deze begin december dan toch wel weer zichtbaar moeten worden of begrijp ik iets verkeerd? Of is in mongolie is die periode anders dan van 23 nov tot 1 dec ?
dank je, ik kom door mongolie van 3 -9 december dus de laatse dagen moet het mogelijk zijn als het dan helder is.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:59 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Periode blijft op de tijdzone na hetzelfde.
Maar ISON zal ongeveer vanaf 5 - 6 december t/m 14 januari weer
zichtbaar zijn aan de avondhemel. daarna zou je em weer met een verrekijker moeten opzoeken
Ga je de stad in of het uitgestrekte land in ?quote:Op donderdag 14 november 2013 21:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
dank je, ik kom door mongolie van 3 -9 december dus de laatse dagen moet het mogelijk zijn als het dan helder is.
TRV / Amsterdam Singapore 18.500 kilometer in de autoquote:Op donderdag 14 november 2013 21:07 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ga je de stad in of het uitgestrekte land in ?
Dan zul je idd wel een mooi uitzicht hebben.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
TRV / Amsterdam Singapore 18.500 kilometer in de auto
6 december nog in een dorp, 7en 8 in ulaanbaatar en de 9e weer in een dorp. Vooral in de dorpen verwacht ik weinig lichtvervuiling en hopelijk mooie sterren hemels.
Duidelijk!quote:Op donderdag 14 november 2013 20:59 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Maar ISON zal ongeveer vanaf 5 - 6 december t/m 14 januari weer
zichtbaar zijn aan de avondhemel. daarna zou je em weer met een verrekijker moeten opzoeken
Serieus?! Wat is je bron?quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:27 schreef -CRASH- het volgende:
Het wordt tijd dat de wolken vertrekken....
ISON kan je nu al met het blote oog zien.
En de helderheid blijft toenemen
Sapaceweather.com en facebookquote:Op vrijdag 15 november 2013 19:19 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Serieus?! Wat is je bron?
Ik ga morgen maar even vroeg opstaan![]()
![]()
![]()
Edit:
Comet of the century ISON finally visible to naked eye
If we're lucky, this is just the start of a really spectacular show. Comet ISON dramatically brightened on Wednesday night as it drew ever closer to the sun. It is now visible to the naked eye.
ISON is expected to keep brightening over the next few weeks and could become a once-in-a-century comet so bright that it can be seen during the daytime. It all depends on whether it survives its close approach to the sun, when the searing heat and intense gravity could tear it to pieces.
Comet ISON, also known as C/2012 S1, was discovered in September last year. It has been journeying towards the inner solar system for at least a million years, having been pulled in from the distant Oort cloud, at the edge of our solar system. On 28 November, it will make its closest approach to the sun, just 1.2 million kilometres above the solar surface.
An army of spacecraft, balloons and ground-based telescopes is poised to pay homage to ISON as its big day approaches.
http://www.newscientist.c(...)d-eye.html?cmpid=RSS|NSNS|2012-GLOBAL|space#.UoZmnifAEqA
Ik ga mijn best doen om er wat leuks van te maken! Hopelijk is het onbewolktquote:Op vrijdag 15 november 2013 19:55 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Sapaceweather.com en facebook
Wel een mooie foto gelegenheid als je morgenvroeg kijken kan.
2 kometen redelijk dichtbij elkaar...
ISON boven spica
en
Encke boven Mercuruis (Encke in niet met het blote oog te zien)
[ afbeelding ]
Als het gaat lukken dan sta ik morgenvroeg ook foto's te maken.quote:Op vrijdag 15 november 2013 20:02 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik ga mijn best doen om er wat leuks van te maken! Hopelijk is het onbewolkt
Je had iig meer uitzicht dan ik.quote:Op zaterdag 16 november 2013 07:23 schreef Nikonlover het volgende:
Ik ben weer thuisHelaas heb ik de komeet niet gezien
Tussen de bewolking door waren sterren te zien. Helaas waren er te weinig sterren te zien om mij als leek te kunnen orienteren... Ik wist niet of ik naar Spica of Mercurius zat te kijken. Ik heb met een 400mm lens de omgeving van twee sterren die mogelijk Spica kunnen zijn gefotografeerd. Ik ga als straks als ik weer wakker ben de foto's bekijken, met een beetje mazzel staat er iets op
Op z'n minst heb ik er 6 gezien... met en zonder verrekijkerquote:Op zondag 17 november 2013 13:34 schreef Seven. het volgende:
ben zo benieuwd, dit zou mijn eerste echte komeet worden dus ik hoop op daglicht spektakels.
Welke heb je allemaal gezien? Ik heb er toen ik klein was ooit eentje gezien bij een sterrenwacht door de telescoop, zo'n 15 jaar geleden ofzo. En begin dit jaar panstarrsquote:Op zondag 17 november 2013 14:14 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Op z'n minst heb ik er 6 gezien... met en zonder verrekijker
Zonder verrekijkerquote:Op zondag 17 november 2013 20:48 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Welke heb je allemaal gezien? Ik heb er toen ik klein was ooit eentje gezien bij een sterrenwacht door de telescoop, zo'n 15 jaar geleden ofzo. En begin dit jaar panstarrs
Ik doe het op de oude manier.quote:Op maandag 18 november 2013 16:35 schreef anton1234 het volgende:
Inmiddels zijn er ook diverse apps die aangeven waar ison momenteel staat
Van begin tot eind puntje van de staart...quote:Op maandag 18 november 2013 17:53 schreef TLC het volgende:
Hoorde ik dat nu goed op de promo van NGC dat dat ding zo groot is als Australie ?![]()
Dus stel dat object raakt een weiland in Lutjebroek en dan is het weg aarde ?quote:Op maandag 18 november 2013 20:27 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Van begin tot eind puntje van de staart...
Passen er 12 zonnen in.
Welnee een paar kilometer in diameter.quote:Op maandag 18 november 2013 17:53 schreef TLC het volgende:
Hoorde ik dat nu goed op de promo van NGC dat dat ding zo groot is als Australie ?![]()
het leek me ook al erg onwaarschijnlijkquote:Op maandag 18 november 2013 20:32 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Welnee een paar kilometer in diameter.
De kern is maar 2 kilometer groot.quote:Op maandag 18 november 2013 20:28 schreef TLC het volgende:
[..]
Dus stel dat object raakt een weiland in Lutjebroek en dan is het weg aarde ?
De kern is echt iets van 1 tot 4 km groot.quote:Op dinsdag 19 november 2013 05:40 schreef TLC het volgende:
Ja ik hoorde het dus goed, bij de promo voor een documentaire bij National Geographic over die komeet as zondag is dat ding volgens de voice-over echt zo groot als Australie, ik heb het me dus niet ingebeeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoekkaart AvondhemelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zal ik dan morgenvroeg eindelijk een kans hebben om ISON te fotograferen....
iig de wekker loopt om 05:30 af
[ Bericht 11% gewijzigd door -CRASH- op 19-11-2013 23:27:36 ]<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |