Ehm.. nee, hoe kom je daar nu toch bij?quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus jij vind dat ik dat niet zelf kan bepalen maar jij dat wel voor mij kan invullen?
quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:58 schreef Isabeau het volgende:
Zeg TAV, gefeliciteerd dat je assessment zo goed ging en je een positief advies hebt gekregen. Kan je mij helpen met hoe dat gaat en wat ik kan verwachten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Assessments zijn niet extreem ingewikkeld. Valt best veel over te vinden. Elk assessment is net weer anders
Dat magquote:Op dinsdag 25 september 2012 15:28 schreef Den_Haag het volgende:
@Sunny, geld is niet mijn drijfveer maar ik vind het belachelijk hoe weinig ik krijg van wat ik meer verdien.
en toch is het fijn dat je naar de dokter kunt wanneer nodig, dat eventueel toekomstige kinderen een goede kwaliteit onderwijs kunnen genieten, dat de straat voor je huis shoongemaakt wordt, dat de snelweg goed onderhouden wordt, dat Nederland goede relaties houd met andere landen waardoor je relatief veilig bent, dat je veilig op straat rond kunt lopen, etc. Etc.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:28 schreef Den_Haag het volgende:
@Sunny, geld is niet mijn drijfveer maar ik vind het belachelijk hoe weinig ik krijg van wat ik meer verdien.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:38 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
en toch is het fijn dat je naar de dokter kunt wanneer nodig, dat eventueel toekomstige kinderen een goede kwaliteit onderwijs kunnen genieten, dat de straat voor je huis shoongemaakt wordt, dat de snelweg goed onderhouden wordt, dat Nederland goede relaties houd met andere landen waardoor je relatief veilig bent, dat je veilig op straat rond kunt lopen, etc. Etc.
Ik vind het helemaal niet erg om belastingen te betalen. Natuurlijk, ik zou al het geld ook wel willen ontvangen, maar probeer me ook te realiseren waar het geld heen gaat. En als ik meer zou verdienen zou ik het ook niet erg vinden om proportioneel meer te betalen..
Oh, en date. Wat stom dat ze de uitnodiging niet opgestuurd hadden..quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:40 schreef Stereotomy het volgende:
Gefeliciteerd met je plek Isa![]()
Leuk!!
quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:38 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
en toch is het fijn dat je naar de dokter kunt wanneer nodig, dat eventueel toekomstige kinderen een goede kwaliteit onderwijs kunnen genieten, dat de straat voor je huis shoongemaakt wordt, dat de snelweg goed onderhouden wordt, dat Nederland goede relaties houd met andere landen waardoor je relatief veilig bent, dat je veilig op straat rond kunt lopen, etc. Etc.
Ik vind het helemaal niet erg om belastingen te betalen. Natuurlijk, ik zou al het geld ook wel willen ontvangen, maar probeer me ook te realiseren waar het geld heen gaat. En als ik meer zou verdienen zou ik het ook niet erg vinden om proportioneel meer te betalen..
Goh, de Godwin.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:38 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dikke kans dat je dan voor een zelfde functie bruto gewoon minder krijgt of het kwijt bent aan veel duurder levensonderhoud of wat dan ook gok ik zo.. [grasisaltijdgroener]quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:43 schreef Den_Haag het volgende:
Belastingtarief in het kanton waar ik eigenlijk wil werken in Zwitserland is 12%. En daar zijn al die zaken die je noemt wel goed geregeld.
Het salaris ligt er ook nog hoger.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:50 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dikke kans dat je dan voor een zelfde functie bruto gewoon minder krijgt of het kwijt bent aan veel duurder levensonderhoud of wat dan ook gok ik zo.. [grasisaltijdgroener]
Maar dat het in NL efficiënter kan geloof ik wel ja.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:58 schreef Isabeau het volgende:
Zeg TAV, gefeliciteerd dat je assessment zo goed ging en je een positief advies hebt gekregen. Kan je mij helpen met hoe dat gaat en wat ik kan verwachten?Trouwens, wat had je aan naar je gesprek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Confidence through competence
Nou! Wat let je dan nog?quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:52 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Het salaris ligt er ook nog hoger.
Veel plezier en succes alvast met je emigratie.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:43 schreef Den_Haag het volgende:
Belastingtarief in het kanton waar ik eigenlijk wil werken in Zwitserland is 12%. En daar zijn al die zaken die je noemt wel goed geregeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Veel plezier en succes alvast met je emigratie.
ja, en voor een glas wijn betaal je 15 euro.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:52 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Het salaris ligt er ook nog hoger.
De meest krijgenden (bewust niet verdienenden getypt) klagen altijd het hardst.quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:58 schreef FutureFairytale het volgende:
Mensen die al veel hebben zijn alleen maar hebberig. Beetje vervelend naar mensen toe die heel weinig verdienen.
Precies. Ik verdien nu weinig maar zolang ik ervan kan leven zijn andere dingen belangrijker. En mag ik dromen over het winnen van een ton, zoals vannachtquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:06 schreef golfer het volgende:
[..]
De meest krijgenden (bewust niet verdienenden getypt) klagen altijd het hardst.
Want boehoe...ze zijn zo zielig dat ze zoveel belasting moeten betalen (valt overigens best nog wel mee zolang het 65% tarief boven de 150k niet is ingevoerd). En oh, ze zijn zo zielig met hun dure huizen waarmee ze wel voluit profiteren van de HRA en ja, ze houden maar net boven het minimumloon netto over....*not*
Dus je bent het met me eens dat iedereen het voor zichzelf moet kunnen bepalen?quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:25 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ehm.. nee, hoe kom je daar nu toch bij?
Gesproken als een ware SP stemmer.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:06 schreef golfer het volgende:
[..]
De meest krijgenden (bewust niet verdienenden getypt) klagen altijd het hardst.
Want boehoe...ze zijn zo zielig dat ze zoveel belasting moeten betalen (valt overigens best nog wel mee zolang het 65% tarief boven de 150k niet is ingevoerd). En oh, ze zijn zo zielig met hun dure huizen waarmee ze wel voluit profiteren van de HRA en ja, ze houden maar net boven het minimumloon netto over....*not*
Geen afgunst maar onbegrip dat mensen die het beter voor elkaar hebben qua inkomsten zoveel meer klagen dan mensen die (net boven) het minimum verdienen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gesproken als een ware SP stemmer.
Ik zie toch vooral uit die hoek de afgunst over anderen die succesvoller zijn.
Ja, zeg ik dan ergens dat dat niet zo is?? En wat bepalen precies eigenlijk??quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus je bent het met me eens dat iedereen het voor zichzelf moet kunnen bepalen?
quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Geen afgunst maar onbegrip dat mensen die het beter voor elkaar hebben qua inkomsten zoveel meer klagen dan mensen die (net boven) het minimum verdienen.
Dat is perceptie denk ik.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Geen afgunst maar onbegrip dat mensen die het beter voor elkaar hebben qua inkomsten zoveel meer klagen dan mensen die (net boven) het minimum verdienen.
Ik ben jaloers!quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:17 schreef Stereotomy het volgende:
Vanavond huisbezichtiging en morgenochtend nog eentje. Ben benieuwd
Zonde, die van morgenochtend had ik net aan de lijn () en die had net haar 2-jaar oude parket dit weekend eruit gesloopt
Lekkere communicatie met de woningbouw...
Ja ach, ex-langstudeerder met langstudeerderinschrijftijd.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ben jaloers!
Hier wil het nog steeds niet lukken en we moeten 1 december toch echt hier weg zijn.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:20 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik ben de Usain Bolt van de sociale huurwoningen.![]()
quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gesproken als een ware SP stemmer.
Ik zie toch vooral uit die hoek de afgunst over anderen die succesvoller zijn.
quote:
quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:28 schreef Sarabi het volgende:
Beetje stom trouwens
Ben verlief op een huisje maar dat komt alleen door de buitenkant want de plattegrond staat al een tijdje niet meer online en kan het verder ook niet herinneren....
Mooi zo. En nou maar hopen dat z'n calciumgehalte daalt.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:36 schreef FutureFairytale het volgende:
Pap is thuis. Operatie ging goed. Hij mag 2 dagen lang alleen koude zachte dinhen eten als yoghurt en vla en daarna rustig proberen wat meer te eten.
Mooi zo en zeer snel na zo'n lange ingreep.quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:36 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Pap is thuis. Operatie ging goed. Hij mag 2 dagen lang alleen koude zachte dinhen eten als yoghurt en vla en daarna rustig proberen wat meer te eten.
klagen die niet over andere zaken?quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Scherp +1quote:Op dinsdag 25 september 2012 16:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Mooi zo en zeer snel na zo'n lange ingreep.
Koude én calciumrijke dingen eten als yoghurt en vla?
Fijn, conservatieve betweterige zuurpruim met je opschepperige posts naar weet ik veel waarquote:Op dinsdag 25 september 2012 15:27 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Assessments zijn niet extreem ingewikkeld. Valt best veel over te vinden. Elk assessment is net weer anders
Irl is DH best OK hoor Anne. Hij is goed in bed, niet rot om te zien en je kan prima gesprekken met 'm voeren. Het is niet alleen maar ellende. Alleen bepaalde onderwerpen (belasting, sport, politiek, werk) kan je beter niet aansnijden met 'm. Maargoed, dat moet je net maar wetenquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:55 schreef AnneX het volgende:
Fijn, conservatieve betweterige zuurpruim met je opschepperige posts naar weet ik veel waaren goeiemorgens.
Irl heb ik je nooit ontmoet.
Leuk en sociaal om even te reageren op goed nieuws voor een ander.
Je bent zķ voorspellend.
Eigenlijk heb ik je zelden een inhoudelijke bijdrage zien posten, ķf er zat een
luchtje aan.
![]()
![]()
![]()
Verder: Zelfs een Ruttekrijgt mijn respect, omdat hij in de politiek is gegaan- ipv Unilever carriére.
* Stereotomy duderinnetje flashback krijgtquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:55 schreef AnneX het volgende:
[..]
Fijn, conservatieve betweterige zuurpruim met je opschepperige posts naar weet ik veel waaren goeiemorgens.
Irl heb ik je nooit ontmoet.
Leuk en sociaal om even te reageren op goed nieuws voor een ander.
Je bent zķ voorspellend.
Eigenlijk heb ik je zelden een inhoudelijke bijdrage zien posten, ķf er zat een
luchtje aan.
![]()
![]()
![]()
Verder: Zelfs een Ruttekrijgt mijn respect, omdat hij in de politiek is gegaan- ipv Unilever carriére.
Doe er je voordeel mee, Anne.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:17 schreef Leintjeuh het volgende:
Irl is DH best OK hoor Anne. Hij is goed in bed, niet rot om te zien en je kan prima gesprekken met 'm voeren. Het is niet alleen maar ellende. Alleen bepaalde onderwerpen (belasting, sport, politiek, werk) kan je beter niet aansnijden met 'm. Maargoed, dat moet je net maar weten
Gelukkig hou je van Kaasquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:17 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Irl is DH best OK hoor Anne. Hij is goed in bed, niet rot om te zien en je kan prima gesprekken met 'm voeren. Het is niet alleen maar ellende. Alleen bepaalde onderwerpen (belasting, sport, politiek, werk) kan je beter niet aansnijden met 'm. Maargoed, dat moet je net maar weten
Je hebt wat driehoekjes gemist Anne, van vķķr jouw tijd in de SCquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gelukkig hou je van Kaasmet hem kun je nog eens praten over politiek, sport, werk en belasting.
En ws is-tie inmiddels beter in bed dan ...![]()
stel je voor, hetzelfde trucje je hele leven performeren
Nou ik vond r leuker met een kop vol snot tbh.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:31 schreef golfer het volgende:
Zo'n stoombad doet wonderen met de geest.
Ja maar jij bent bevooroordingestquote:Op dinsdag 25 september 2012 17:35 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Nou ik vond r leuker met een kop vol snot tbh.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:35 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Nou ik vond r leuker met een kop vol snot tbh.
Nee, maar deze knabbelende visjes zijn ook leuk:quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:29 schreef borisz het volgende:
Even wat anders iemand ervaring met
[ afbeelding ]
?
Jouw eigenste moedertje tochquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:29 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
?
ja!quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:29 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
?
Ja, het werkt ! In de zin dat het vergelijkbaar is met een scrub.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:49 schreef borisz het volgende:
Is het wat? Werkt het?. Mijn voeten zijn eigenlijk wel eens toe aan een knabbelbeurt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door TAV74 op 25-09-2012 19:34:28 ]"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
Hehe heel scherpquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Mooi zo en zeer snel na zo'n lange ingreep.
Koude Ên calciumrijke dingen eten als yoghurt en vla?
Je hebt het idee dat je schoon bent maar helaas zien je voetjes er precies hetzelfde uit na afloop.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:49 schreef borisz het volgende:
Is het wat? Werkt het?. Mijn voeten zijn eigenlijk wel eens toe aan een knabbelbeurt/opfrisbeurt
quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:21 schreef TAV74 het volgende:
Goedenavond![]()
Lekker dagje vandaag, ik heb ineens weer positieve energieVandaag ook het eindrapport van mijn assessment binnen gekregen; voor het eerst heb ik 100% het gevoel dat het over mij gaat. Resultaat is eigenlijk nog beter dan ik gedacht had op basis van de telefonische terugkoppeling, ben er stiekem best trots op, had dit ook wel even nodig na dat ongelofelijk slechte 2e gesprek.
Vind ik helemaal niet negatief. Bescheidenheid siert de mens en veel mensen zijn perfectionistisch naar zichzelf toe. Alleen maar goed nieuws dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Gaat ook niet om positief of negatief als waardeoordeel, maar om wel of niet passend bij een specifieke functiequote:Op dinsdag 25 september 2012 19:54 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Vind ik helemaal niet negatief. Bescheidenheid siert de mens en veel mensen zijn perfectionistisch naar zichzelf toe. Alleen maar goed nieuws dus.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:21 schreef TAV74 het volgende:
Goedenavond![]()
Lekker dagje vandaag, ik heb ineens weer positieve energieVandaag ook het eindrapport van mijn assessment binnen gekregen; voor het eerst heb ik 100% het gevoel dat het over mij gaat. Resultaat is eigenlijk nog beter dan ik gedacht had op basis van de telefonische terugkoppeling, ben er stiekem best trots op, had dit ook wel even nodig na dat ongelofelijk slechte 2e gesprek.
Netjes hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
Hebben we al een poos niet meer gezien hier.quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met krakje?
Daarom vroeg ik het ook, ben gesteld op krakje, hoop dat het goed gaatquote:Op dinsdag 25 september 2012 20:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hebben we al een poos niet meer gezien hier.
Nou! Ik had dus behoorlijk prematuur nieuwe kleren voor het gesprek gekocht incl nette schoenen. Ik dacht eerst: laat ik dat pas kopen als ik een oproep krijg, maar godzijdank niet naar mijn rationele kant geluisterd. Daardoor lag het keurig klaar in de logeerkamer zodat ik in de 5 minuten die ik had niet vertwijfeld voor een kledingkast hoefde te gaan staan, maar het allemaal direct aan kon trekken en weg kon gaanquote:Op dinsdag 25 september 2012 15:54 schreef Stereotomy het volgende:
Trouwens, wat had je aan naar je gesprek?
Nee, ze waren nog in gesprek met een bedrijf. Ik vind het wel een beetje eng hoorquote:Op dinsdag 25 september 2012 21:54 schreef golfer het volgende:
En nu verder de rest van de week weer lekker vrij en genieten van jullie logé, of is dat assessment ook al deze week, Isa?
Dat hoort er wel een beetje bij vrees ik, herkenbaar. Maar voor wat het waard is: ik twijfel geen moment aan de goede afloop bij jou :-)quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ze waren nog in gesprek met een bedrijf. Ik vind het wel een beetje eng hoor
Helaas, tot nu toe enkel standaardmailtjes, met een vergelijkbare inhoud. Zelfs voor het meest stompzinnige baantje schijn ik niet de juiste opleiding en/of (werk)ervaring te hebben.quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:19 schreef FutureFairytale het volgende:
Nu Vork nog n toffe nieuwe baan hoop ik!
Het zou zo fijn zijn als je via via aan een baan zou kunnen komen. Een van de vele sollicitanten zijn is een nadeel tov iemand zijn die door iemand anders wordt aanbevolen. Dat laatste voelt voor veel bedrijven veel 'veiliger'.quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:31 schreef Vork het volgende:
Helaas, tot nu toe enkel standaardmailtjes, met een vergelijkbare inhoud. Zelfs voor het meest stompzinnige baantje schijn ik niet de juiste opleiding en/of (werk)ervaring te hebben.
Breek hier even in.quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:53 schreef Vork het volgende:
Ja, dat sowieso, maar ook dat loopt niet snel. Mijn netwerk is niet heel erg groot en intussen heb ik natuurlijk ook nog gewoon een sollicitatieplicht. Het voelt ook erg kansloos om lukraak op vacatures te reageren. Ten eerste weet ik nooit zeker of een bepaalde vacature wel bestaat, vooral uitzendbureaus hebben er een handje van om voorbeeldvacatures te plaatsen voor functies die niet noodzakelijkerwijs op dat moment ook bij dat bedrijf beschikbaar zijn. Vervolgens moet je brief überhaupt nog gelezen worden en dan mag je tegenwoordig nog blij zijn als je een afwijzing krijgt, want ook dat is lang niet altijd zeker.
Verder kom ik tegenwoordig niet meer. Een heel verschil met bijvoorbeeld 3 jaar geleden, toen ik nog wel eens een keer op gesprek mocht komen (om vervolgens ook daar te horen, dat ik niet genoeg werkervaring had voor die functie). De opleiding is nu dus ook eigenlijk vrijwel waardeloos geworden, want na 3 jaar ben ik allang niet meer een ideale starter en dan heb ik ook nog eens geen relevante werkervaring. Het motiveert niet echt om naar werk te blijven zoeken, want het enige dat ik tot nu toe te horen krijg, is dat ik werkelijk nergens voor geschikt wordt geacht.
Nee, levensmiddelensector, maar een beetje lastig profiel (geen specialist). Bovendien heb ik de laatste 3 jaar wel gewerkt, maar niet op mijn niveau en al helemaal niet binnen de eerdergenoemde sector. Ik denk dat ik met ICT meer kans zou hebben, beetje afhankelijk van het soort functie uiteraard.quote:Op dinsdag 25 september 2012 22:58 schreef Marco001 het volgende:
Breek hier even in.
Klinkt erg bekend.. Laat me raden: je zoekt iets in de ICT? Dat is, zeker buiten de randstad, erg lastig in de huidige tijd...
Hier namelijk zelfde verhaal: al vanaf Januari werkloos, en overal zoeken ze afgestudeerde HBO-ers, terwijl ik nog met mijn (deeltijd) HBO bezig ben..
Na 3 jaar kan je inderdaad niet echt meer spreken van een starter..
In ieder geval veel succes!
Dag Memo.quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:21 schreef Memento-Mori het volgende:
Gefeliciteerd Isa
goedenavond allemaal
Welke user heb je het over Anne?quote:Op dinsdag 25 september 2012 23:15 schreef AnneX het volgende:
OMG mijn favoriete user is terug.
zij het in gematigde vorm.
Ze meldt zich toch bijna wekelijksquote:Op dinsdag 25 september 2012 23:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dag Memo.
We slapen bijna.
Als je je meldt na lange tijd, krijg je vragen...
Liefde check
Werk check
Studie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |