FOK!forum / Gaming / F1 2012 #2 Waar SC deployed worden
AldoTheApachedinsdag 25 september 2012 @ 13:32
F1 2012 is a video game by Codemasters currently in development. It is based on the 2012 Formula One season, and is the sequel to F1 2010 and F1 2011. It will be the fourth Formula One game developed by the Codemasters studios after the company renewed its licence to develop the official games of the series. It was announced on 18 March 2012, co-inciding with the first race of the 2012 season. The game will be released on 21 September 2012, and will use the EGO Engine.

F1_2012_cover.png

Alle 12 teams en de nieuwe GP in Texas
The game will feature all twelve teams and twenty-four drivers competing in the 2012 season, as well as the twenty circuits — including the brand-new, incomplete Circuit of the Americas in Austin, Texas — included in the championship. The track will not have asphalt laid down until almost two months after the game is released.


"Young Drivers Test" Mode
The game will also feature a brand-new "Young Driver Test" mode, a tutorial mode designed to introduce new players to the handling characteristics of Formula One cars. As a demonstration, Codemasters approached several drivers — including Mercedes test driver Sam Bird and GP2 Series driver Stefano Coletti - at the real-life Young Driver Tests (for drivers who have never started a Grand Prix) in Abu Dhabi in November 2011, and asked them to drive the Yas Marina Circuit in F1 2011 instead of using the team simulators they would traditionally use to learn the circuit. All of the drivers who played the game reported that the game was realistic enough for them to learn the circuit to the point where they were confident enough to set competitive lap times. The Young Driver Test will also feature at the start of the Career mode. You start the career at the Young Driver Tests with either Red Bull, McLaren or Ferrari. You must make a first impression in the Test, as it is a lasting one i.e. it will last with you your entire 5-season career.

"Champions" Mode
It will also feature a new 'Champions' mode (which is semi-modelled on the challenges segment in F1 2009) and 'Season challenge', a much shorter version of the Career mode.

Sneller terug op de baan
It will also feature a revised menu, which helps to get you on track faster.

Drie Trailers
The game's first trailer was released on 5 June 2012, whilst the 'Champions mode' trailer was released on 6 August 2012. The game's second trailer was released on 10 August 2012. The game's third and last trailer was released on 31 August 2012.

5 juni

6 augustus

31 augustus

Release datum bekend
On 15 August 2012, it was confirmed that the game will be released on 21 September 2012. The demo will be released on 14 September 2012.

http://www.codemasters.com/uk/f12012/pc/#/uk/
vosssdinsdag 25 september 2012 @ 13:51
:)
JohnB52dinsdag 25 september 2012 @ 14:26
Je hebt een FiPo!


Kan deze gereekst worden? Deel 1 + 2 enz enz
Fioranodinsdag 25 september 2012 @ 17:55
Op Racedepartement zijn ze alweer volop bezig met downloads te maken, moet je echt even rondneuzen:

http://www.racedepartment.com/forum/microdownloads/31/viewcat
AldoTheApachedinsdag 25 september 2012 @ 17:59
Is toch heul anders met een stuurtje en pedalen enzo :@ Ben ineens een stuk minder snel -O-

Wel een stuk leuker om te spelen :)
JohnB52dinsdag 25 september 2012 @ 18:18
Doet ie t goed? Het stuurtje? Ook de doos heel aangekomen?
nils7dinsdag 25 september 2012 @ 19:51
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 18:18 schreef JohnB52 het volgende:
Doet ie t goed? Het stuurtje? Ook de doos heel aangekomen?
behalve dat ie langzamer is, zo te lezen, zal die wel goed werken :P

volgens mij heb ik er een paar van FOK op mn playstation network dus een online race kan wel een keer...
JohnB52dinsdag 25 september 2012 @ 21:01
denk ik ook, hij stuurt niks meer terug, dus zal wel volop aan het gamen zijn
Noberdinsdag 25 september 2012 @ 22:01
Wanneer krijg je eigenlijk nieuwe offers?

Ik ben wel klaar met HRT, een paar races is dat wel leuk om nadat je met DRS ingehaald bent diegene vervolgens weer in te halen door wat later te remmen net voor de eerste bocht en dat een race lang maar ik wil hogerop.

In Monaco natuurlijk gecrasht maar ik lag wel 10de, eigenlijk kan ik Monaco al meteen skippen want ik finish toch niet.

Overigens nog geen SC gezien, staat dat automatisch aan nu je minimaal 25% moet afleggen?
DenSdinsdag 25 september 2012 @ 22:06
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:01 schreef Nober het volgende:
Wanneer krijg je eigenlijk nieuwe offers?

Ik ben wel klaar met HRT, een paar races is dat wel leuk om nadat je met DRS ingehaald bent diegene vervolgens weer in te halen door wat later te remmen net voor de eerste bocht en dat een race lang maar ik wil hogerop.

In Monaco natuurlijk gecrasht maar ik lag wel 10de, eigenlijk kan ik Monaco al meteen skippen want ik finish toch niet.

Overigens nog geen SC gezien, staat dat automatisch aan nu je minimaal 25% moet afleggen?
Staat automatisch aan, en wordt alleen geactiveerd als er iemand te lang stil staat op de racelijn.
JohnB52dinsdag 25 september 2012 @ 22:10
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:01 schreef Nober het volgende:
Wanneer krijg je eigenlijk nieuwe offers?

Ik ben wel klaar met HRT, een paar races is dat wel leuk om nadat je met DRS ingehaald bent diegene vervolgens weer in te halen door wat later te remmen net voor de eerste bocht en dat een race lang maar ik wil hogerop.

In Monaco natuurlijk gecrasht maar ik lag wel 10de, eigenlijk kan ik Monaco al meteen skippen want ik finish toch niet.

Overigens nog geen SC gezien, staat dat automatisch aan nu je minimaal 25% moet afleggen?
Voor de GP van Hongarije kreeg ik n aanbod om bij Force India te tekenen.

Ik ben soms net zo eigenwijs als Vosss dus heb t afgewezen.

Nu in Q1 bezig met pogingen door te breken naar Q2... regen.
Noberdinsdag 25 september 2012 @ 22:16
Bij welk team zit je?

Ik had gewoon moeten kiezen voor Williams, maar aangezien je aanbiedingen krijgt tijdens het seizoen besloot ik voor HRT te gaan. Moet je nog een bepaalde ranking hebben gehaald voordat je offers krijgt?
JohnB52dinsdag 25 september 2012 @ 22:35
Ik zit bij caterham.

Team status is nu equal en ik ben, zo uit mijn hoofd, lvl8
Noberdinsdag 25 september 2012 @ 22:54
Ik ben nog 2nd driver, net Q2 gehaald in Montreal, 13 auto's binnen de seconden en ik was die 13de (1:17.161).
vosssdinsdag 25 september 2012 @ 23:05
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 17:59 schreef AldoTheApache het volgende:
Is toch heul anders met een stuurtje en pedalen enzo :@ Ben ineens een stuk minder snel -O-

Wel een stuk leuker om te spelen :)
Dat is alleen in het begin. Vergeet niet om alle hulpdingen uit te zetten.
En dan oefenen en voor je het weet rij je een heel stuk harder :Y

Bij echte sims is het overigens nog leuker imo :)
vosssdinsdag 25 september 2012 @ 23:06
Ik ben nu al die challenges eens aan het doen. Zijn er niet zoveel zie ik.
Heb de eerste 3 nu gehaald :)
JohnB52dinsdag 25 september 2012 @ 23:20
Wat n tyfusgp is die van Hongarije zeg.....


Bandenslijtage is echt huge (ja ik zat te pushen)

Ergste is nog wel dat Massa won :o
Noberdinsdag 25 september 2012 @ 23:21
En weer niet gefinisht, ik lag nog wel 6de maar ja als je dan een drive through krijgt dan kan ik beter een McLaren uit de race rijden en daarna die andere McLaren en mijzelf. :7

Pole op Valencia, dit jaar nog kampioen, ik zal ze hebben!!

[ Bericht 11% gewijzigd door Nober op 25-09-2012 23:37:04 ]
RolStaart-Beerdinsdag 25 september 2012 @ 23:37
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:20 schreef JohnB52 het volgende:
Wat n tyfusgp is die van Hongarije zeg.....

Bandenslijtage is echt huge (ja ik zat te pushen)

Ergste is nog wel dat Massa won :o
Geen virtuele bout tegen zijn helm geslagen? :o
JohnB52dinsdag 25 september 2012 @ 23:43
Een complete demper, maar zelfs dat hielp niet :(
AldoTheApachedinsdag 25 september 2012 @ 23:52
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 18:18 schreef JohnB52 het volgende:
Doet ie t goed? Het stuurtje? Ook de doos heel aangekomen?
Hij doet het perfect :D

Heb maar 1 race kunnen doen ivm werk, maar ben net terug :P

Wel goed afgeplakt alles trouwens :+
Topding _O_

Ben er heel erg blij mee :s) Bedankt :D
JohnB52woensdag 26 september 2012 @ 00:19
Ja, mn rolletje ducttape is bijna op!

Dacht doe doe hoeken maar afplakken kan ie niet open scheuren toch?

Fijn dat je dr veel plezier mee hebt, en dat voor dat geld he? ;)
nils7woensdag 26 september 2012 @ 09:17
Ik rij trouwens voor STR... in de career
JohnB52woensdag 26 september 2012 @ 09:46
Die STR is wel n beetje overpowered heb ik zo het idee?
AldoTheApachewoensdag 26 september 2012 @ 09:58
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 00:19 schreef JohnB52 het volgende:
Ja, mn rolletje ducttape is bijna op!

Dacht doe doe hoeken maar afplakken kan ie niet open scheuren toch?

Fijn dat je dr veel plezier mee hebt, en dat voor dat geld he? ;)
Nee hoor heb je goed gedaan ;)

inderdaad :D
JohnB52woensdag 26 september 2012 @ 09:58
nils7woensdag 26 september 2012 @ 13:03
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:46 schreef JohnB52 het volgende:
Die STR is wel n beetje overpowered heb ik zo het idee?
Valt mee, derde geworden in Melbourne en Sepang moet ik na 2 pogingen maar ff opnieuw doen hahahaha
VelitoXwoensdag 26 september 2012 @ 13:45
Damn net een quick race gedaan in een lotus, sjesus wat stuurt dat ding snel vergeleken met mn HRT in de career.... Echt totaal ander stuurgevoel haha.
Noberwoensdag 26 september 2012 @ 14:29
Ik heb de Al op Intermediate gezet en nu kan ik wel winnen, zet 'm wel weer op Professional als ik naar een beter team ga.
JohnB52woensdag 26 september 2012 @ 15:11
Maar je hoort toch ergens in het middenveld rond te rijden?
Haarklipwoensdag 26 september 2012 @ 15:13
Ik zou niet willen winnen met een achterhoede team..
VelitoXwoensdag 26 september 2012 @ 15:19
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:13 schreef Haarklip het volgende:
Ik zou niet willen winnen met een achterhoede team..
Het probleem is bij mij dat op intermediate ik in Australië netjes in de achterhoede rij met mn HRT, maar op bijvoorbeeld China veel te goed ben. Al komt dat waarschijnlijk ook omdat de AI daar in de eerste bocht ontiegelijk slecht is. Moet dus eigenlijk per track de sweetspot qua difficulty gaan vinden :).
Gramulanionwoensdag 26 september 2012 @ 15:21
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:19 schreef VelitoX het volgende:

[..]

Het probleem is bij mij dat op intermediate ik in Australië netjes in de achterhoede rij met mn HRT, maar op bijvoorbeeld China veel te goed ben. Al komt dat waarschijnlijk ook omdat de AI daar in de eerste bocht ontiegelijk slecht is. Moet dus eigenlijk per track de sweetspot qua difficulty gaan vinden :).
Ik ben op Valencia veel sneller dan de AI op de een of andere manier.
JohnB52woensdag 26 september 2012 @ 15:32
GP van Spanje kan je de laatste chicane afsnijden zonder penalty :(
VelitoXwoensdag 26 september 2012 @ 15:44
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:21 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Ik ben op Valencia veel sneller dan de AI op de een of andere manier.
Ik herinner me van f1 2011 dat vooral het laatste gedeelte je gewoon vol gas door kon rijden, terwijl de AI dat niet deed :).
Noberwoensdag 26 september 2012 @ 15:55
5de op Hockenheim in de regen, lag lange tijd 4de maar maakte een foutje en Vettel kwam voorbij. Kreeg na die race een aanbieding van Toro Rosso en die heb ik natuurlijk geaccepteerd!

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:11 schreef JohnB52 het volgende:
Maar je hoort toch ergens in het middenveld rond te rijden?
Zeker maar na 3 GP's was ik het wel beu, je bent telkens aan het achteruit kijken want ze zitten pal achter je en je hebt geen KERS en ook geen DRS dus ze komen vrijwel elke ronde voorbij en dan moet je in de eerste bocht er weer voorbij zien te komen.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:13 schreef Haarklip het volgende:
Ik zou niet willen winnen met een achterhoede team..
Gebeurde mij per ongeluk in Maleisië bleek de Al op Amateur te staan, daarna op Intermediate wel gewonnen in Valencia en op Silverstone (een baan waar ik het sowieso al moeilijk heb). Tot en met Canada had ik de Al op Professional maar na 2 dnf's op rij raakte ik gefrustreerd.
nils7woensdag 26 september 2012 @ 16:05
Ik kon gewoon STR kiezen vanaf het begin in de career....
Hebben mensen expres voor HRT gekozen?
Noberwoensdag 26 september 2012 @ 16:13
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 16:05 schreef nils7 het volgende:
Ik kon gewoon STR kiezen vanaf het begin in de career....
Hebben mensen expres voor HRT gekozen?
Ik kon uit 6 teams kiezen want ik had die YDT gewoon goed gedaan maar koos voor HRT, vorig jaar koos ik Force India en werd meteen kampioen waarna ik naar Red Bull ging. Ik ging er vanuit dat alle teams gewoon KERS hadden en ik wel redelijk mee kon doen op Pro.
VelitoXwoensdag 26 september 2012 @ 16:21
Heb ook bewust voor HRT gekozen, zowieso wel leuk om met de achterhoede teams te beginnen :).
JohnB52woensdag 26 september 2012 @ 17:23
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 16:13 schreef Nober het volgende:

[..]

Ik kon uit 6 teams kiezen want ik had die YDT gewoon goed gedaan maar koos voor HRT, vorig jaar koos ik Force India en werd meteen kampioen waarna ik naar Red Bull ging. Ik ging er vanuit dat alle teams gewoon KERS hadden en ik wel redelijk mee kon doen op Pro.
Precies. Als je al direct bij FI begint, of Williams, zit je straks 4 jaar bij red bull. Ik doe liever elk jaar n stapje hoger.
Noberwoensdag 26 september 2012 @ 18:27
Ik probeer nu ook bij meerdere teams te rijden, misschien komt na Toro Rosso wel Sauber/Williams/Force India en daarna Lotus of Mercedes.
Fioranowoensdag 26 september 2012 @ 18:37
Ben begonnen in een FI, op Melbourne 23e geindigd nadat in de laatste ronde mijn neus er af reed. Sepang als 10ee gewalificeert , daarna naar de 2e plaats gereden. Leuke drs/kers gevechten. op Chgina 4e geworden vanaf de 10e plaats. Q3 1 ronde gereden op hard. Die tactiek werkte niet echt, want heb niemand ingehaald naar de pitsstop. Wel 4e geworden
xFriendxwoensdag 26 september 2012 @ 19:18
Misschien niet helemaal op zn plaats, maar aangezien hier kenners zitten.

Zag bij Bart Smit dat F1 2011 nu 21 euro is. Is dat de moeite waard om op te pikken? Of hangt het er nogal vanaf of je into het F1 rijden bent? Normaal heb ik hier Forza en PGR aan racegames. Is dit heel erg anders? Las iets over letten op brandstof en bandenslijtage, dat lijkt me wel weer tof. Maar mocht je allerlei dingen moeten instellen dan is mij dat toch teveel, ondanks het F1 kijken op tv :P
JohnB52woensdag 26 september 2012 @ 19:29
ik kan je wel n tip geven: probeer de demo eens van 2012.

in ieder geval vind ik 2012 lekkerder rijden, al is het echt n wereld van verschil met Forza. Als je Forza gewend bent, dan is 2012 toch echt heel wat anders/

Voor welk systeem wilde je f1 2011 kopen? Ik heb m hier ook liggen voor de xbox, ter overname.

10 euro ex verzenden.
vossswoensdag 26 september 2012 @ 19:35
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:32 schreef JohnB52 het volgende:
GP van Spanje kan je de laatste chicane afsnijden zonder penalty :(
Op Monza kan je dat ook doen bij de Variante Ascari.

-O-
JohnB52woensdag 26 september 2012 @ 19:36
quote:
7s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Op Monza kan je dat ook doen bij de Variante Ascari.

-O-
Ja maar bij spanje win je daar veel meer mee!
vossswoensdag 26 september 2012 @ 19:36
Op Monza ook zeker een seconde als het niet meer is.
AldoTheApachewoensdag 26 september 2012 @ 22:36
Op professional kom ik met de Virgin 6 seconden te kort bij Q1 op de nummer 23 :')

Ik moet nog even heel veel oefenen
vossswoensdag 26 september 2012 @ 22:40
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:36 schreef AldoTheApache het volgende:
Op professional kom ik met de Virgin 6 seconden te kort bij Q1 op de nummer 23 :')

Ik moet nog even heel veel oefenen
In de tussentijd kan je hem ook een tandje makkelijker zetten qua AI, dan blijft het tenminste nog leuk anders rij je het halve seizoen helemaal achteraan in je uppie de rondjes.

Als het dan beter gaat zet je hem weer hoger :)
AldoTheApachewoensdag 26 september 2012 @ 22:41
quote:
7s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:40 schreef vosss het volgende:

[..]

In de tussentijd kan je hem ook een tandje makkelijker zetten qua AI, dan blijft het tenminste nog leuk anders rij je het halve seizoen helemaal achteraan in je uppie de rondjes.

Als het dan beter gaat zet je hem weer hoger :)
ook een optie :P
vossswoensdag 26 september 2012 @ 22:42
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:41 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

ook een optie :P
Zo deed ik dat destijds met mn DFP stuurtje toen ik die net had en nog veel moest oefenen altijd.

:)
AldoTheApachewoensdag 26 september 2012 @ 22:43
* AldoTheApache gaat de Ai makkelijker zetten, en meteen Melbourne afmaken
vossswoensdag 26 september 2012 @ 22:49
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:43 schreef AldoTheApache het volgende:
* AldoTheApache gaat de Ai makkelijker zetten, en meteen Melbourne afmaken
Niet direct op het makkelijkst he, want dan rij je in de top 5 mee met je Virgin en dat kan niet natuurlijk.

Gewoon 1 tandje lager en dan denk ik dat je ze redelijk bij kan houden in de achterhoede. :)
Noberdonderdag 27 september 2012 @ 02:21
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:20 schreef JohnB52 het volgende:
Wat n tyfusgp is die van Hongarije zeg.....

Bandenslijtage is echt huge (ja ik zat te pushen)

Ergste is nog wel dat Massa won :o
Ik heb op Intermediate nog wel redelijk gepresteerd met een 3de plaats maar het viel wel op dat je na een paar ronde al niet meer fatsoenlijk die rondes rijdt. Ook nog gespind maar dat hoort bij dit spel, Spa gecrasht net na mijn pitstop (het regende maar ik ging als enige naar binnen) vol de muur in.

Ik zie dat je een Rivaal mag uitkiezen voor de laatste 7 races en als je hem verslaat krijg je een aanbieding van dat team.
JohnB52donderdag 27 september 2012 @ 09:02
Oh? Vanaf Singapore dan zeker?

Straks GP van Italië, kijken of dat beter gaat dan die van België, dramarace! :(
rjmaster7donderdag 27 september 2012 @ 10:42
iemand nog tips voor mij?
ben net begonen met spelen op pc besturing met toetsenbord.
op het laagste niveau rijd iedereen me nog steeds voorbij.
iemand enige tips voor mij?
JohnB52donderdag 27 september 2012 @ 10:46
Als je ook n Xbox hebt, kan je met de controller spelen.

En anders veel oefenen of n stuurtje kopen.

Hoe komt het dat iedereen je voorbij rijd? Vlieg je er 3x per ronde af ?
rjmaster7donderdag 27 september 2012 @ 10:50
nee dat niet zonet mijn eerste gp 19 geworden op melbourne
neem op een of andere manier die bochten niet goed denk ik zelfs op de gewone rechte stukken word ik gewoon voorbijgereden
JohnB52donderdag 27 september 2012 @ 11:18
Met welke auto?

En wat zijn je rondetijden?
rjmaster7donderdag 27 september 2012 @ 11:54
rij bij team marussia
de rondetijden bij melbourne lagen rond de 1.48 tot 50 terwijl de rest er iets van rond de 1.40 over deed
JohnB52donderdag 27 september 2012 @ 12:29
Dat kan nog 20 seconden sneller.

Ik zou zeggen google eens op wat filmpjes van f1 2012 melbourne hotlap?
Noberdonderdag 27 september 2012 @ 19:13
Even over de Champions Mode:
Bij Alonso willen ze gewoon een Ferrari 1-2, je hoeft dus niet te winnen zolang je maar 2de wordt achter Alonso.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 09:02 schreef JohnB52 het volgende:
Oh? Vanaf Singapore dan zeker?

Straks GP van Italië, kijken of dat beter gaat dan die van België, dramarace! :(
Ik kreeg dat in de mail, dat je een rivaal mocht uitkiezen dus ik ga naar Monza voor de training, klik te vlug en heb Vettel als rivaal gekozen. :? :')

quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:54 schreef rjmaster7 het volgende:
rij bij team marussia
de rondetijden bij melbourne lagen rond de 1.48 tot 50 terwijl de rest er iets van rond de 1.40 over deed
Al op Amateur of? Heeft de Marussia trouwens wel KERS?

JohnB52donderdag 27 september 2012 @ 19:53
Marussia heeft toch geen kers, wel drs????
Noberdonderdag 27 september 2012 @ 20:08
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 19:53 schreef JohnB52 het volgende:
Marussia heeft toch geen kers, wel drs????
Ik weet alleen dat HRT geen KERS heeft maar of Marussia en Caterham ook geen KERS hebben weet ik niet!
JohnB52donderdag 27 september 2012 @ 20:15
Caterham wel.
JohnB52donderdag 27 september 2012 @ 20:18
http://community.codemast(...)-12/m-p/94434#U94434
ForzaScuderiaFerraridonderdag 27 september 2012 @ 20:32
Marussia ook niet.
Nobervrijdag 28 september 2012 @ 01:56
Oke dan, heb inmiddels 3 aanbiedingen (HRT, Marussia, Caterham) terwijl ik bij Toro Rosso zit, en nog geen SC gehad na 13 races.
vosssvrijdag 28 september 2012 @ 05:47
Die had ik ook terwijl ik bij Force India zit.
Daarna kreeg ik een aanbod van Sauber, maar die heb ik afgewezen.

:)
rjmaster7vrijdag 28 september 2012 @ 10:33
nog een laatste vraagje hoe verwissel je banden tijdens een race bijvoorbeeld van wet overgaan op dry?
JohnB52vrijdag 28 september 2012 @ 11:09
Op welk platform?

Xbox is met de D-pad.
rjmaster7vrijdag 28 september 2012 @ 11:14
pc
AldoTheApachevrijdag 28 september 2012 @ 14:49
Ik heb tot nu toe 2 races voor marussia gereden :s)

1e race objective was 17e worden :') Niet gehaald natuurlijk, en bij de start al een timepenalty van 10 sec. Dus dat werd een 24e plek ;(

2e race, 19e Qualified *O* Race objective 18e, nou met 1 force india achter me die me bij de start al inhaalde heb ik lopen ploeteren en scheuren en ben uiteindelijk 19e geworden in een race zonder uitvallers. Glock werd 24e :') Gaat mijn coureur helemaal boos lopen zijn :')

Leuk spel, alleen die objectives kloppen geen zak van :P
Fioranovrijdag 28 september 2012 @ 14:53
Waar word m'n saved game opgeslagen? Overweeg hem toch wel te gaan kopen, maar heb geen zin om weer opnieuw te beginnen :)
Fioranovrijdag 28 september 2012 @ 16:38
Godver Tyfus spel. Lig dik 1e. dan krijg ik een penalty omdat ik een HRT ff een zetje gaf tijdens het inhalen omdat hij niet opbokken. Drive trough genomen, nog steeds een voorsprong. Sping ik bij het zwembad, rijden al die gelapte idioten op me in en wordt ik gediskwalificeerd ivm obstruction. JA WTF LAAT ME DAN WEER FF IN HET RECHTE SPOOR KOMEN.
AldoTheApachevrijdag 28 september 2012 @ 16:40
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:38 schreef Fiorano het volgende:
Godver Tyfus spel. Lig dik 1e. dan krijg ik een penalty omdat ik een HRT ff een zetje gaf tijdens het inhalen omdat hij niet opbokken. Drive trough genomen, nog steeds een voorsprong. Sping ik bij het zwembad, rijden al die gelapte idioten op me in en wordt ik gediskwalificeerd ivm obstruction. JA WTF LAAT ME DAN WEER FF IN HET RECHTE SPOOR KOMEN.
Ik krijg nooit drive-through, alleen time penaly :')
AldoTheApachevrijdag 28 september 2012 @ 17:43
Bij natte banen waar iedereen inters gebruikt slip je met wet alle kanten op :')

in het echt hebben ze dan toch juist meer grip, maar slijten ze sneller :?
Nobervrijdag 28 september 2012 @ 18:07
Ik spinde in die Hamilton uitdaging (Champions Mode) en toen ik terug de baan op kwam kreeg ik ook een 10 sec. penalty, kennelijk mocht ik niet straffeloos de baan op.

Komt er nog een laptime topic van RingBewoner?
Tobi-wanvrijdag 28 september 2012 @ 19:13
Hoe zijn de online races? Jammer dat er voor de 360 geen goed stuur is, want de demo met de controller is niet te doen.
Noberzaterdag 29 september 2012 @ 01:52
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:13 schreef Tobi-wan het volgende:
Hoe zijn de online races? Jammer dat er voor de 360 geen goed stuur is, want de demo met de controller is niet te doen.
Je moet geluk hebben dat ze je niet eruit rijden, als dat niet gebeurd dan is het prima te doen. De aanrijdingen kun je in F1 2012 niet uitzetten maar misschien veranderen ze dat nog.
JohnB52zondag 30 september 2012 @ 20:25
Zo, de gp van italie zit er ook weer op.

Met de Caterham briljant als 22ste gekwalificeerd (not)

Wist dat t zou gaan regenen, dus ik n regenafstelling genomen.

Bij de start flink wat autos ingehaald, en bij de chicane nog n paar, lag ik mooi rond plek 10, op mn harde banden. 25% race, dus 13 rondjes. In rondje 11 drs disabled, dus geen bandenregel meer.

Rest van t veld op de prime band, ik naar intermediate, hun waren natuurlijk al eerder gestopt.

Ik in rondje 12 naar binnen, bandjes waren op, en ik was traag. ik lag rond plek 5. Kom weer naar buiten op plek 17. Laatste ronde ik flink doorrijden op mn intermediates, en bij elke bocht pak ik zo 2 a 3 autos, en in de parabolica rij ik mooi weer op plek 4, en dat in mijn Caterham :-). Ook zag je in de laatste ronde er een paar autos afspinnen :)


Toch stiekem wel n leuk spel, en zijn volle 49,50 waard!!!
Noberzondag 30 september 2012 @ 20:38
Ik had op Singapore een mooie voorsprong en na 5 ronde's was het wel tijd voor nieuwe banden en het begon ook nog te regenen. Dus ik naar binnen voor Intermediates maar de rest reed gewoon door en in de 2de bocht crash.
JohnB52zondag 30 september 2012 @ 20:46
In de 2e bocht crasht wie ?
Noberzondag 30 september 2012 @ 21:43
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 20:46 schreef JohnB52 het volgende:
In de 2e bocht crasht wie ?
Ik, ik remde wel maar ik ging vol die muur in. Nu weer regen op Suzuka (Q2), ik rij met moeite 1:50.5 en kom gewoon 4.1 seconden te kort, zelfs Ricciardo is 3 seconden sneller dan ik.
OG_Locmaandag 1 oktober 2012 @ 01:07
Zit nog te twijfelen om hem te halen, in 2011 vond ik dat er te weinig mensen uitvielen, de laatste 6 coureurs op een enorme achterstand reden van de rest en het niveau legend niet echt uitdagend. Zijn deze zaken veranderd in 2012?
JohnB52maandag 1 oktober 2012 @ 08:42
Ik denk niet dat je Legend nog makkelijk vind :)

Er vallen er nog steeds uit, maar net zoals in het echt: niet heel veel.
LWD-Godiusmaandag 1 oktober 2012 @ 08:55
Ik speelde f12010 en heb f12011 nooit gekocht/gespeeld, maar ik was even de f12012 demo aan het spelen en het viel me op dat de auto's enorm onderstuur hebben en vrij veel hellen in de bochten. Was dit in f12011 ook zo? In f12010 had je een oversturende auto wat ik erg prettig vond omdat je daarmee goed aanvallend kon rijden. Nu lijkt het toch echt zo dat je er een soort Button-tactiek op moet nahouden.
JohnB52maandag 1 oktober 2012 @ 09:09
Nee , 2011 had dat niet. 2012 vereist een hele andere manier van rijden. Ook de setups zijn anders. Is in het echt ook zo :)

Demo is trouwens moeilijker dan het echte spel. Vind ik. Besturing is lastiger.
Bluurghmaandag 1 oktober 2012 @ 09:16
Ik heb het idee dat er hulpjes aan blijven staan. Ik weet niet precies wat het is maar het rijd raar, het voelt niet goed aan. Met G25, zonder hulpjes, meerdere malen de instellingen doorgegaan.

Verder is de replay weer dramatisch. Nog steeds een beetje naar de livery van je eigen auto kijken terwijl er van alles op de baan gebeurt.
JohnB52maandag 1 oktober 2012 @ 10:02
Je hebt 2x gelijk.

Ga maar eens in de cockpit rijden en dan door gras/grind/geen asfalt, en let op de benen :)
AldoTheApachemaandag 1 oktober 2012 @ 10:02
Hebben jullie ook problemen met saven? :o

Bij mij slaat hij niet meer op ofzo :')
JohnB52maandag 1 oktober 2012 @ 11:00
http://community.codemast(...)ighlight/true#M18716


Maar er was nog een workaround, kan m zo snel niet vinden...
Puzommaandag 1 oktober 2012 @ 11:10
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:40 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik krijg nooit drive-through, alleen time penaly :')
Moet je de rules even op Realistic zetten, krijg je drive-through.
Nobermaandag 1 oktober 2012 @ 15:05
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 09:09 schreef JohnB52 het volgende:
Nee , 2011 had dat niet. 2012 vereist een hele andere manier van rijden. Ook de setups zijn anders. Is in het echt ook zo :)

Demo is trouwens moeilijker dan het echte spel. Vind ik. Besturing is lastiger.
Besturing is lastig ja, regelmatig de voorkant kwijt maar jullie geen last van dat je veel langzamer bent dan de Al als het regent? Zowel op Silverstone als Suzuka was ik 3+ seconden langzamer met de Al op Professional.
AldoTheApachemaandag 1 oktober 2012 @ 15:17
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 15:05 schreef Nober het volgende:

[..]

Besturing is lastig ja, regelmatig de voorkant kwijt maar jullie geen last van dat je veel langzamer bent dan de Al als het regent? Zowel op Silverstone als Suzuka was ik 3+ seconden langzamer met de Al op Professional.
Ik ben dan juist veul sneller :@

Was 5e geworden in een virgin :') Wel steeds als 1e de banden gewisseld, van wet naar inter en dan naar option, won ik steeds 20 sec mee ofzo :')
JohnB52maandag 1 oktober 2012 @ 17:18
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 15:05 schreef Nober het volgende:

[..]

Besturing is lastig ja, regelmatig de voorkant kwijt maar jullie geen last van dat je veel langzamer bent dan de Al als het regent? Zowel op Silverstone als Suzuka was ik 3+ seconden langzamer met de Al op Professional.
Ja ik ook, maar het -lijkt- net alsof het weer ook 4x zo snel wisselt als je op 25% rijdt.
JohnB52maandag 1 oktober 2012 @ 19:54
20121001_194919.jpg

Vliegles
Noberdinsdag 2 oktober 2012 @ 17:35
http://community.codemast(...)-12/m-p/94434#U94434

Hoe zit het hier mee?

quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:54 schreef JohnB52 het volgende:
[ afbeelding ]

Vliegles
Is gewoon wraak op Webber voor die aanrijding in Valencia een paar jaar terug. ;)
WESTdinsdag 2 oktober 2012 @ 23:43
Even een snelle race op Suzuka rijden. Rijdt er iemand tegen mij aan.... krijg ik de drive trough..., los die in krijg ik er weer 1 dit maal over de wittelijn bij de exit. Los hem weer in en krijg hem dan weer opnieuw.

Ga niet elke keer zo doen.
JohnB52woensdag 3 oktober 2012 @ 00:22
Met de controller krijg ik die s-bochten niet lekker vloeiend, met als resultaat flink tijdverlies :(
JohnB52woensdag 3 oktober 2012 @ 13:18
Als je n rival moet kiezen in carreer, moet je die dan verslaan qua punten of qua onderling duel?

En hier noge n bug! Niet halverwege overstappen dus!!!!:

http://community.codemast(...)ves/m-p/78754#U78754

[ Bericht 57% gewijzigd door JohnB52 op 03-10-2012 13:39:38 ]
JohnB52woensdag 3 oktober 2012 @ 13:49
Hehehe...

GP Japan: ik rij met de caterham op P15, alonso had n fout gemaakt en ligt achter me, maar door die bug is ie sneller in de 2e stint, hoor ik over de boordradio


"Alonso is faster then you"


Had ik toch mooi n Massa momentje :P
nils7woensdag 3 oktober 2012 @ 14:44
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:49 schreef JohnB52 het volgende:
Hehehe...

GP Japan: ik rij met de caterham op P15, alonso had n fout gemaakt en ligt achter me, maar door die bug is ie sneller in de 2e stint, hoor ik over de boordradio

"Alonso is faster then you"

Had ik toch mooi n Massa momentje :P
Bug in de tweede stint?
JohnB52woensdag 3 oktober 2012 @ 14:51
Ja. Zie post erboven
nils7woensdag 3 oktober 2012 @ 15:06
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:51 schreef JohnB52 het volgende:
Ja. Zie post erboven
Die gaat over halverwege overstappen in het seizoen
JohnB52donderdag 4 oktober 2012 @ 08:52
Oh fuck,


Bug is dat de AI na de eerste stop opeens op rich fuel mixture gaat rijden.


Zuid-Korea is trouwens wel n makkelijke baan zeg :)
Noberdonderdag 4 oktober 2012 @ 23:23
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:18 schreef JohnB52 het volgende:
Als je n rival moet kiezen in carreer, moet je die dan verslaan qua punten of qua onderling duel?

En hier noge n bug! Niet halverwege overstappen dus!!!!:

http://community.codemast(...)ves/m-p/78754#U78754
Je kiest een rivaal voor/na Monza en dan moet je hem verslaan over de daarop volgende 7 races, 4 keer voor je rivaal eindigen is dus voldoende.

Staat als het goed is ook in het beginscherm, je teamgenoot, jijzelf en je rivaal inclusief de stand.

Ik heb trouwens geen probleem nadat ik overgestapt ben alleen kan ik met de Al op Pro niet mee komen omdat ik altijd wel ergens de voorkant verlies. En in de regen geef ik 3 seconden toe op de Al en ben ik dus maar weer op Intermediate verder gegaan.
Nobervrijdag 5 oktober 2012 @ 18:04
Ben benieuwd of ik nog een contractaanbieding krijg van Lotus óf Mercedes, heb mijn rivaal namelijk verslagen en kan naar Red Bull maar dat wil ik nog niet.
JohnB52vrijdag 5 oktober 2012 @ 18:10
Hehe, waarom koos je dan voor een Red Bull als rivaal?

(omdat je hoog staat in het kampioenschap, en niet anders kon?)

Ik heb Raikkonnen gekozen, anders had ik naar Force India gemoeten of STR
AldoTheApachevrijdag 5 oktober 2012 @ 18:16
Ben ik dan de enige die het rijden in F1 12 beter/makkelijker vind dan van 2011?

Ik heb het allebei gespeeld met stuurtje, maar 12 _O_
JohnB52vrijdag 5 oktober 2012 @ 18:17
Nee hoor ik ook!

Heb je 2011 ook nog gespeeld met mijn stuurtje?
AldoTheApachevrijdag 5 oktober 2012 @ 18:18
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 18:17 schreef JohnB52 het volgende:
Nee hoor ik ook!

Heb je 2011 ook nog gespeeld met mijn stuurtje?
Natuurlijk :Y
AldoTheApachevrijdag 5 oktober 2012 @ 18:20
Mijn lievelingsbaan om te rijden blijft toch echt melbourne trouwens _O_


en daarna canada _O_ Wall of champions heb ik hem trouwens al heel vaak tegenaan gezet :')
JohnB52vrijdag 5 oktober 2012 @ 18:32
En hoe is het nu met de snelheid?

Stuurtje is leuker natuurlijk, maar rij je ook sneller? En fouten maken? K weet niet hoe je rijd, maar maak je ook minder stuurfouten nu?
Nobervrijdag 5 oktober 2012 @ 21:49
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 18:10 schreef JohnB52 het volgende:
Hehe, waarom koos je dan voor een Red Bull als rivaal?

(omdat je hoog staat in het kampioenschap, en niet anders kon?)

Ik heb Raikkonnen gekozen, anders had ik naar Force India gemoeten of STR
Ik wilde naar de GP van Monza volgens mij en toen had ik Vettel als rivaal gekozen, kon het niet meer veranderen.
JohnB52vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:50
Yas Marina is echt heel simpel om te winnen, de AI remt veel te vroeg bij sommige bochten!
Nobervrijdag 5 oktober 2012 @ 22:03
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:50 schreef JohnB52 het volgende:
Yas Marina is echt heel simpel om te winnen, de AI remt veel te vroeg bij sommige bochten!
Maar ik had dus regen daar, maakte het een stuk lastiger kan ik je melden.

Vervolgens weer regen in Austin begon wel droog op options maar in ronde 3 regen en iedereen reed door vervolgens gingen ze naar primes ondanks de regen daarna alsnog naar intermediates maar ik zag het te laat en verloor veel tijd en toen ben ik rustig verder gereden lag toch al 1 ronde achter.

Haalde nog wel Webber in...
http://tinypic.com/player.php?v=11vp7q8&s=6

[ Bericht 8% gewijzigd door Nober op 05-10-2012 22:39:43 ]
JohnB52vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:36
Nu GP van Brazilië, eens kijken wat ik daarvan bak, meestal ligt de baan me wel!

Austin kon ik mooi meekomen, voor mijn gevoel een nette rondetijd van 1:46,944 gereden met de Caterham.
Schunckelstarzaterdag 6 oktober 2012 @ 10:23
Kan iemand mij vertelle of dit spel in 3D te spelen is?
Ben aan het twijfelen of ik deze moet kopen aangezien 2011 en 2010 voor mij een beetjd tegenvielen..
Als deze geen 3D-ondersteuning heeft dan hou ik het wel bij gt5 :P
AldoTheApachezaterdag 6 oktober 2012 @ 10:29
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 18:32 schreef JohnB52 het volgende:
En hoe is het nu met de snelheid?

Stuurtje is leuker natuurlijk, maar rij je ook sneller? En fouten maken? K weet niet hoe je rijd, maar maak je ook minder stuurfouten nu?
Ik maak bijna nooit fouten op de een of andere manier, of ik krijg hem altijd weer gecorrigeerd. Wat bij het toetsenbord dus niet het geval was _O_

Stuur is inderdaad leuker, maar echt sneller gaat het niet, ik rij nu op professional ipv legend. Maar ach :P In de regen ben ik trouwens wel bloedsnel _O_
Noberzaterdag 6 oktober 2012 @ 16:54
Zelfs de computer spint nadat ik voor Flying Lap koos.
http://tinypic.com/player.php?v=13ygk1t&s=6

Start, Interlagos vanaf P10 (geen tijd gezet in Q3 want regen)
http://tinypic.com/player.php?v=2vvp4x4&s=6

Ben benieuwd hoe ik presteer met de Al op Pro, heb het sowieso al lastig in de regen maar droog moet ik het wel aankunnen.
Ve41N.jpg
nils7zaterdag 6 oktober 2012 @ 17:36
zo na 2 weken niet gereden te hebben (geen tijd) pak ik het vanavond weer op :)
Noberzaterdag 6 oktober 2012 @ 21:16
Australië gewonnen vanaf pole, seconden of 4 over op Hamilton daarna regen in Maleisië maar wel pole gehaald.

Vervolgens de race op options begonnen en na één ronde kwamen ze allemaal binnen voor intermediates ik dus één ronde later want ik reed voorop en wist niet dat ze binnen zouden komen. Na een ronde of 8 op Inters gaat Räikkönen (2de achter mij op 4 seconden) terug naar de Options en dat moest ik dan ook maar gaan doen maar ik spin en na mijn pitstop lag ik 5de. Ik kwam in de laatste ronde nog dichtbij P4 en P3 maar toen spinde ik in de Simoncellibocht en verloor mijn voorvleugel en lag ineens 9de en uit frustratie van dit kutweerracegedoe niet gefinisht, morgen nog maar eens!!
nils7zondag 7 oktober 2012 @ 08:24
Mijn resultaten op 50% & AI=Prof:

Aus. 3de
Mal. 4de (Pole vertrokken :()
Chn. 2de (18de vertrokken)
JohnB52zondag 7 oktober 2012 @ 08:26
Welke auto ?
nils7zondag 7 oktober 2012 @ 09:10
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 08:26 schreef JohnB52 het volgende:
Welke auto ?
STR
Noberzondag 7 oktober 2012 @ 15:22
Ik ben dit keer naar de bandenkeuze gegaan en kreeg als aanrader om op Intermediates te starten,de rest begon op options. Aangezien ik pole position had kon ik best een gokje wagen en na 2 ronde's kwamen ze allemaal binnen voor inters en 3 ronde's later allemaal binnen voor options dus ik had 46 seconden voorsprong. Toen zag ik dat ik tijd verloor en kwam toen in ronde 7 binnen voor primes omdat ik er vanuit ging dat ik niet meer binnen zou komen en options zoveel ronde's misschien niet aankunnen. Ik was langzamer dan Räikkönen en hij kwam mij ook voorbij met DRS in de voorlaatste ronde maar ik pakte hem weer terug in de eerste bocht en dankzij achterblijvers won ik uiteindelijk de race.

Inmiddels ook met speelsgemak pole gepakt in China, ik reed gewoon 1:37 op primes en options dus dat wordt een makkie.
Gramulanionzondag 7 oktober 2012 @ 15:36
Corrupte savefile. }:| }:| }:| }:| }:|
AeroxV8zondag 7 oktober 2012 @ 19:57
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 15:36 schreef Gramulanion het volgende:
Corrupte savefile. }:| }:| }:| }:| }:|
Heb er al 2 gehad, eerste keer na 10 races, gisteren na 17 50% career races...
De frustratie nam grootse vormen aan..
Dudeweiserzondag 7 oktober 2012 @ 20:02
Op welk AI niveau spelen jullie? Ik ben niet zo'n begaafd coureur dus heb ik maar hem op intermediate gezet, maar dan pole pakken met een Toro Rosso is ook weer iets te makkelijk.
Noberzondag 7 oktober 2012 @ 22:00
R&D opdrachten hebben ook wel wat, je hebt er alleen erg veel bij de topteams.

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 15:36 schreef Gramulanion het volgende:
Corrupte savefile. }:| }:| }:| }:| }:|
Vertel? :? Heb gewoon autosaving of bedoel je wat anders?

quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2012 20:02 schreef Dudeweiser het volgende:
Op welk AI niveau spelen jullie? Ik ben niet zo'n begaafd coureur dus heb ik maar hem op intermediate gezet, maar dan pole pakken met een Toro Rosso is ook weer iets te makkelijk.
Ik kon aardig mee met de Al op Intermediate bij STR maar niet in de regen, heb de Al nu verhoogd naar Pro aangezien ik bij Red Bull rij en dat gaat prima.
JohnB52zondag 7 oktober 2012 @ 23:04
Nu bezig met season challenge, waar je 2x je tegenstander moet verslaan. Nu zit ik bij Ferrari. Maar wat is nou eigenlijk het doel?

Ik ging van caterham Williams Sauber naar Ferrari.
Dudeweiserzondag 7 oktober 2012 @ 23:57
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:00 schreef Nober het volgende:
R&D opdrachten hebben ook wel wat, je hebt er alleen erg veel bij de topteams.

[..]

Vertel? :? Heb gewoon autosaving of bedoel je wat anders?

[..]

Ik kon aardig mee met de Al op Intermediate bij STR maar niet in de regen, heb de Al nu verhoogd naar Pro aangezien ik bij Red Bull rij en dat gaat prima.
ik ga ook maar naar Pro denk ik na Maleisië, derde in Melbourne en pole op Sepang is niet echt logisch :P
Nobermaandag 8 oktober 2012 @ 10:46
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:04 schreef JohnB52 het volgende:
Nu bezig met season challenge, waar je 2x je tegenstander moet verslaan. Nu zit ik bij Ferrari. Maar wat is nou eigenlijk het doel?

Ik ging van caterham Williams Sauber naar Ferrari.
Je kunt in de Season Challenge trophies krijgen, als het goed is merkte je dat al toen je pole position pakte want dan krijg je er 3 en toen je won nog eens 5. Maar je kiest een rivaal en als je die verslaat neem je zijn stoeltje over al hoef je geen rivaal te kiezen. Je behaald punten voor de online leaderboard en je kan over die 10 races kampioen worden als je de meeste punten behaald.

quote:
10s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:57 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

ik ga ook maar naar Pro denk ik na Maleisië, derde in Melbourne en pole op Sepang is niet echt logisch :P
Denk dat Legend te moeilijk is tenzij je goede setups hebt. Dacht dat ik het niet zou redden in de regen maar met wat moeite wel pole en in de race weliswaar langzamer dan de rest maar als hun een pitstop meer doen dan ik dan is zo'n 25% race wel te winnen.
nils7maandag 8 oktober 2012 @ 10:55
Regen is echt moeilijk in Maleisie P4 behaald in de stromende regen en intermediates (apart maar goed)....
En P18 in CHN in de qually in de regen, kwam ik echt te kort en ik glij echt alle kanten op, zou niet weten hoe ik harder kan.
Nobermaandag 8 oktober 2012 @ 11:21
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:55 schreef nils7 het volgende:
Regen is echt moeilijk in Maleisie P4 behaald in de stromende regen en intermediates (apart maar goed)....
En P18 in CHN in de qually in de regen, kwam ik echt te kort en ik glij echt alle kanten op, zou niet weten hoe ik harder kan.
He he, ben ik niet de enige! Ik heb gelukkig een droge race in China in het vooruitzicht. ;)

Edit:
Ook vervelend, je ziet dat er regen komt in de kwalificatie maar niet in de race (of andersom) dan moet je dus kiezen qua setup want die kan je niet veranderen na de training.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nober op 08-10-2012 11:26:32 ]
JohnB52maandag 8 oktober 2012 @ 13:30
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:46 schreef Nober het volgende:

[..]

Je kunt in de Season Challenge trophies krijgen, als het goed is merkte je dat al toen je pole position pakte want dan krijg je er 3 en toen je won nog eens 5. Maar je kiest een rivaal en als je die verslaat neem je zijn stoeltje over al hoef je geen rivaal te kiezen. Je behaald punten voor de online leaderboard en je kan over die 10 races kampioen worden als je de meeste punten behaald.

[..]

Denk dat Legend te moeilijk is tenzij je goede setups hebt. Dacht dat ik het niet zou redden in de regen maar met wat moeite wel pole en in de race weliswaar langzamer dan de rest maar als hun een pitstop meer doen dan ik dan is zo'n 25% race wel te winnen.
Trophies? Ik heb archievments op de Xbox.

Op professional toch lastig als je met caterham moet beginnen, en dan kampioen worden.

Wat n enorm verschil tussen de wegligging en bochtengedrag van de caterham en de Ferrari zeg! Met de Ferrari kan je veel makkelijker door de S-es op Suzuka.

Was aan het proberen om bij time attack de tijdvan de GP van austin te halen, 1.39, xxx maar zit nu nog op 1.43, xxx

Moet een goede set-up vinden. Dan zal t vast wel gaan.

Season challenge heb ik de laatste 3 GP's gewonnen, maar was niet genoeg om ook kampioen te worden. AI op Abu Dabi is trouwens erg langZaam, ruim 2,5 seconden.
vosssmaandag 8 oktober 2012 @ 19:06
Ik ben er klaar mee. Ben nu begonnen met Project C.A.R.S.

Stukje beter imo. En veel toffer ook. Ookal is het nog pas een pre-alpha release.

:)
JohnB52dinsdag 9 oktober 2012 @ 17:32
Hebben jullie de time attack ook geprobeerd?

Kom niet verder dan de silver medals...
Noberdinsdag 9 oktober 2012 @ 18:13
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:32 schreef JohnB52 het volgende:
Hebben jullie de time attack ook geprobeerd?

Kom niet verder dan de silver medals...
Ja heb alles goud, 1:39.3 op Austin. ;)

Ik heb eigenlijk eerst die Time Attack en Season Challenge gedaan en daarna de Champions Mode, dat ging vrij eenvoudig.

Heb inmiddels 7 pole's op rij, in de kwalificatie ben ik toch al gauw 1.5sec sneller maar in de race rij ik (afgezien van China) niet weg. Lotus is bij mij erg goed en daarnaast ook Hamilton, sowieso opvallend dat gat tussen Red Bull, McLaren, Lotus en de rest in de Constructeurs titel na 6 GP's.
JohnB52dinsdag 9 oktober 2012 @ 18:16
Bij mij was Ferrari juist goed. Alonso had de titel met meer dan 100 punten voorsprong gewonnen.

Ligt ook aan mij en de controller. Met stuurtje kan je veel netter rijden
Noberdinsdag 9 oktober 2012 @ 18:51
Mijn laatste GP vorig jaar was nog spannend om het WK.

Alonso 209 +15
Hamilton 204 +18
Ik 200 +25
Webber 199 +0
JohnB52dinsdag 9 oktober 2012 @ 19:23
Wat zijn die plussen er achter ?

Laatste resultaat ?
Noberdinsdag 9 oktober 2012 @ 19:34
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 19:23 schreef JohnB52 het volgende:
Wat zijn die plussen er achter ?

Laatste resultaat ?
Punten in die laatste race op Interlagos.
DenSdinsdag 9 oktober 2012 @ 19:56
Iemand hier die Co-Op wilt doen via xbox 360? :o
RingBewonerdinsdag 9 oktober 2012 @ 23:12
Meer mensen die dit hebben? Tijdens kwali kan ik prima meekomen in FI en rij netjes rond p 8-14. Maar tijdens de race kan ik het tempo vaak niet bijhouden....
WESTwoensdag 10 oktober 2012 @ 20:00
Hebben er al mensen de updates gedownload?
JohnB52woensdag 10 oktober 2012 @ 20:09
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 23:12 schreef RingBewoner het volgende:
Meer mensen die dit hebben? Tijdens kwali kan ik prima meekomen in FI en rij netjes rond p 8-14. Maar tijdens de race kan ik het tempo vaak niet bijhouden....
Schijnt n bug te zijn.

Ai rijdt hele tijd op high fuel mixture
VelitoXwoensdag 10 oktober 2012 @ 20:51
Vanavond weer wat rondjes rijden.... Lijkt er wel op dat de AI op sommige plaatsen echt gewoon te traag is :(
RingBewonerwoensdag 10 oktober 2012 @ 21:07
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:09 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Schijnt n bug te zijn.

Ai rijdt hele tijd op high fuel mixture
Ah, dat zou wat verklaren.
Noberdonderdag 11 oktober 2012 @ 14:41
Montréal is ook al kut, na een paar ronde spint ie gewoon in bocht 1 van sector 2 op naar Hockenheim.
King_Merczaterdag 13 oktober 2012 @ 00:12
KUT Massa!,

Ik doe een 100% zuidkorea race (even inleven :P) rij ik (Alonso) achter massa op het rechte stuk na bocht 3 ongeveer een seconde , gaat ie keihard op de rem staan ! (Als je me voorbij wilt laten :')ga opzij) resultaat ik klap boven op Felipe..

2gesloopte Ferrari,s zal Stefano blij mee zijn....


O ja , toevallig, Grosjean reed bij de start Vettel en Räikkönen eraf....
Noberzaterdag 13 oktober 2012 @ 09:26
Ik heb na 10 races 202 punten en een voorsprong van 70 punten op Grosjean die weer 1 punt voor Hamilton staat, ik denk dat je met 270 punten al kampioen bent.
Noberzaterdag 13 oktober 2012 @ 22:38
Voor het eerst een Safety Car gezien, na 30 races was het dan zover, in Hongarije maar dat liep helemaal verkeerd. SC in ronde 4, regen in ronde 5, pitstop in ronde 6 maar als enige naar Inters, gespind achter de SC en voorvleugel kwijt weer de pits in naar options daarna iets over regen op de radio dus weer naar binnen voor full wets wederom gespind en de voorvleugel kwijt weer naar binnen en toen ging de rest ook dus lag ik op een ronde na 9 ronde's.

Ik mocht weer een nieuwe rivaal kiezen, dit keer wel opgelet, en ik kon maar 4 coureurs kiezen namelijk Hamilton, Rosberg of een Lotus coureur. Aangezien ik nog nooit voor McLaren heb gereden heb ik voor hen gekozen, denk dat ik seizoen 3 op Legend ga doen.
JohnB52zondag 14 oktober 2012 @ 14:45
Huh.

Ik doe 1e race 2e jaar carreer. Melbourne dus.

Start ik de race: 3 rondes....


Hoe de fuck kan dat nou?
JohnB52zondag 14 oktober 2012 @ 14:51
Jahoor

Petrov p3 in Q1 op maleisië?
Nobermaandag 15 oktober 2012 @ 16:05
Geen idee hoe jij een race van 3 ronde's doet in career tenzij dat veranderd is?

De la Rosa heeft bij mij ook al eens Q3 gehaald. ;)

Monza ging mij goed af, reed weg van Grosjean en na 11 ronde's had ik een voorsprong van zo'n 10-11 seconden en toen heb ik rustig uitgereden met motorstand op slower want heb maar 8 motoren en moet dus rustig aan doen. ;)
JohnB52maandag 15 oktober 2012 @ 19:44
Kovalainen en petrov hebben nu beide 1 punt gehaald. Melbourne en China.


Wat ik wel weet wat ik had gedaan voor de carreer:

Die time trials en hotlaps.

Toen ik weer carreer ging doen had ik ook opeens een one-shot qualifying, normaal doe ik n volledig weekend.


Waarom in China zo makkelijk?
Nobermaandag 15 oktober 2012 @ 23:48
Geen idee hoe je dat voor elkaar hebt gekregen maar China is inderdaad makkelijk, ik reed gewoon 25 seconden weg van de rest. Tyre Wear op Singapore is ook hoog heb ik gemerkt maar telkens weer in de mail ''Tyre Wear Looks Good''. :')
JohnB52dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:41
Ik had n mailtje dat t bandenprobleem van Melbourne opgelost was. K hoefde ook geen pitstop te maken :)
Gramulaniondinsdag 16 oktober 2012 @ 18:58
Iemand al een rode vlag gehad?
Gramulaniondinsdag 16 oktober 2012 @ 20:34
Ik krijg gewoon serieus een penalty omdat een of andere mongool achter op me in beukt. :{
Klonkdinsdag 16 oktober 2012 @ 21:12
sodeju, ik race al zolang ik game (en dat is dit jaar al een jaartje of 30) maar dit spel is toch best ff pittig :P

een tikje en dan zit die zeikerd weer in je oren te tetteren en ben je voor Jan Lul aan het racen :')
Gramulaniondinsdag 16 oktober 2012 @ 23:23
:r
Noberwoensdag 17 oktober 2012 @ 00:35
quote:
Maar online rijden er ook een hoop die niet kunnen rijden, en na de start is het altijd maar weer hopen dat je nog niet gespind bent in de eerste bochten.
Gramulanionwoensdag 17 oktober 2012 @ 07:56
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 00:35 schreef Nober het volgende:

[..]

Maar online rijden er ook een hoop die niet kunnen rijden, en na de start is het altijd maar weer hopen dat je nog niet gespind bent in de eerste bochten.
Ja, klopt. Maar heb het ook al offline gehad, iemand die een gat wil gaan dat nooit past mij op de achtervleugel raakt, waardoor ik spin en een stuk of acht plaatsen verlies, maar ook nog een penalty krijg. :{
Noberwoensdag 17 oktober 2012 @ 17:54
Heb al wel een paar keer een voorvleugel af horen breken toen ze mij aanreden maar ik ben er niet door gespind.

Met moeite pole gehaald op Suzuka (regen), vervolgens bij banden gekeken en kreeg het advies om op intermediates te starten. Ik volg dat advies op en bij de start verlies ik meerdere posities want iedereen rijdt op options. In ronde drie haal ik er drie in en en ze gaan allemaal naar binnen voor inters. Ik rij tot aan ronde 11 aan de leiding maar ze gingen weer naar binnen voor options en ik hoopte dat mijn banden het wel zouden halen maar dat was niet het geval!

Ik kwam trouwens niet onder de 1:41 op Yeongam, straks even de race doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Nober op 17-10-2012 18:12:27 ]
Noberzaterdag 20 oktober 2012 @ 17:59
Op Interlagos de Al op Legend gezet en ik bleek zo'n 2 seconden te langzaam, Webber kwam mij al vrij snel voorbij en na mijn pitstop ook Räikkönen en Hamilton die een ronde langer door waren gereden. Op Professional ben ik zo'n 1 seconden sneller dus er moet iets tussen Legend en Pro komen zodat we een race hebben.
JohnB52zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:00
Bepaalde driver aids aanzetten of weer uitzetten?

Net Monaco gedaan, seizoen 2.

Lig op P3 met nog 3 rondjes te gaan , verneuk ik het toch door te spinnen en Vettel tegen me aan te krijgen. Penalty en extra pitsstop. Eindresultaat P17....

Op naar Canada :-)
roelofjanzaterdag 20 oktober 2012 @ 19:10
Paar dagen geleden Xbox versie binnen gekomen via amazon.co.uk voor ¤ 35.

Vandaag 2x Australië gereden op 25% in een Williams (career en quick race), een keer 7e en een keer 6e gefinisht tegen professional AI, met alle assists uit behalve de ideale lijn in bochten. Ooit ga ik dat ook nog een keer uitzetten, maar nu nog niet. :')

Tijdens de eerste stint op options kom ik prima mee, ik verlies wel wat tijd op bijvoorbeeld een Alonso, maar scheelt niet veel. Heb het wat lastiger op de primes, ben dan ineens een stuk langzamer dan Alonso.

Setup van racedepartment gehaald, ben niet al te snel in de 3e sector, maar door m'n KERS grotendeels te bewaren voor het rechte stuk kan ik me goed verdedigen tegen DRS inhaalacties.

Tot zover heb ik me prima vermaakt! *O*
Ik wil ook helemaal niet winnen in een Williams, zolang ik lekker rondenlang kan vechten in de top tien vind ik het tof.

Maar nu Maleisië. Het regent. :{

Waarom kan ik voor career niet gewoon instellen dat ik alle races droog wil rijden.
Debiel dat die optie er na 3 jaar nog steeds niet in zit. :{w
Noberzaterdag 20 oktober 2012 @ 20:27
Heb gisteren voor het eerst een One Shot-qualifying gedaan (online race), vergelijkbaar met het kwalificeren in de Season Challenge. Je rijdt allemaal tegelijkertijd de ronde en de tegenstanders zijn doorzichtig en je kan alleen een standaard set-up kiezen.
JohnB52zondag 21 oktober 2012 @ 12:34
Oh wat lomp van mij, zie nu pas dat je e-mails over R&D dus kunt beantwoorden....
Noberzondag 21 oktober 2012 @ 14:07
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 12:34 schreef JohnB52 het volgende:
Oh wat lomp van mij, zie nu pas dat je e-mails over R&D dus kunt beantwoorden....
Maar het staat al op 'agressive' dus veranderen hoeft niet en beëindigen lijkt mij ook niet nodig.
JohnB52zondag 21 oktober 2012 @ 14:27
Valencia is echt n eitje, na 14 rondjes 56 seconden voorsprong, zit echt wat mis met de AI
Noberzondag 21 oktober 2012 @ 14:34
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 14:27 schreef JohnB52 het volgende:
Valencia is echt n eitje, na 14 rondjes 56 seconden voorsprong, zit echt wat mis met de AI
Met de Al op Legend? Ik weet wel dat China en Korea makkelijk waren op Professional, deed gewoon 2 stops in Korea en bleef eerste over 25%.
JohnB52zondag 21 oktober 2012 @ 14:37
Nee, professional, ik ben niet zo goed, en controller he...

Meeste andere races heb ik t wel lastiger.


Trouwens in seizoen 2 presteert Caterham goed omdat ik die r&d heb gehaald.

Force India staat nu met regelmaat achter hun, en soms ook de Marusias.

Mercedes gaat ook beter dan in t echt, en red bull wat minder.
JohnB52donderdag 25 oktober 2012 @ 19:59
20121025_191936.jpg
Bluurghdonderdag 25 oktober 2012 @ 20:09
dit spel en replays :')
JohnB52donderdag 25 oktober 2012 @ 20:23
Wat bedoel je met je post?
LWD-Godiuszaterdag 27 oktober 2012 @ 20:09
Ik heb f1 2012 vandaag gekocht en gelijk 2 races gespeeld. Ik kwam van f1 2010 en ik moet zeggen dat het een totaal ander spel is geworden. Races zijn veel intenser en leuker!

In 2010 had je vrij saaie races, dat kwam mede door het slappe AI en dat er weinig te beleven viel tijdens de race. Je was zo nu een dan (vooral in het begin van de race) wel eens bezig om extra voorvleugel in te stellen voor bepaalde sectoren maar voor de rest was je eigelijk alleen maar met racen bezig. In 2012 ben je echt continu aan het werken aan bijvoorbeeld drs, kers en banden.
Nobermaandag 29 oktober 2012 @ 23:37
Er is een update geweest en je glijdt nu veel meer daarnaast is de Al sneller op Professional wat ik goed vind aangezien de Al op Legend toch niet bij te houden is. Ik werd slechts 5de in Maleisië en won wel in China maar had nu niet zoveel voorsprong als eerst. Ik rij nu voor Williams, ben career opnieuw begonnen en won nipt in Australië (0.200 voor de beide McLaren's).

@John

Aan de helm te zien rij jij voor Lotus? Is dit op Hockenheim of??
JohnB52dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:17
Ja k reed voor lotus, grappige was dat ik hierna dus n aanbod kreeg van Ferrari :-)

Volgens mij was dit op Spa, weet niet meer zeker.

Net nog n paar races gedaan, laatste 4 gewonnen: Monza, Singapore, Japan, Zuid Korea en nu op naar India. Vind ik zelf geen leuk circuit, vooral niet met de Caterham.

Valt me wel weer op hoe erg de verhoudingen in seizoen 2 verstoord zijn. De Mercedessen staan aan de top, en de Red Bulls hebben dit seizoen nog geen 120 punten bij elkaar gereden!
JohnB52dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:42
Toch op hockenheim. Na de 2e bocht rechte stuk richting hairpin. Reed naast Hamilton, kwam Massa opeens voorbij, die zag ik niet aankomen...
LWD-Godiusdinsdag 30 oktober 2012 @ 12:18
Weet iemand waarom je geen VT sessie kan doen bij short weekend - full qualifying. De enige mogelijkheid om je auto fatsoenlijk af te stellen is om nu volledige weekend te doen...
In f1 2010 had je nog een tussenvorm tenminste.
JohnB52dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:28
Ja. Als je full weekend doet heb je dat wel.

Enigste verschil is dat je een VT extra hebt.
wolferlvrijdag 2 november 2012 @ 05:34
Ik reed in seizoen 1 voor Toro Rosso, heb maar 25 punten gehaald (eerste geworden in Valencia), voor de rest helemaal aan snot gereden.

Seizoen 2, zelfde team. Ik win alles (Professional).

Maar tussentijds een aanbieding van Red Bull aangeboden en geaccepteerd.

Ben nu aan het racen in Singapore, maar heb de controller even tegen de muur geparkeerd. Omdat het zwaar regent, en ik geen bocht normaal kan nemen of ik spin 360 graden. Overigens rijd die Kartikhian (die matige coureur) al 5 races in de top 3 ( :') ).

En Massa is een kaffer, want hij remt altijd op domme momenten.
RingBewonerzondag 4 november 2012 @ 21:08
Kolere zeg, sinds de nieuwe update moet ik voor mijn gevoel een veel grotere stuurslag maken. Niet te zuinig. In Monaco moet het stuur voor de hairpin bijna rond.

Edit:

Die racepace is verdomme ook amper bij te houden. Ik rij ongeveer net zo snel als in kwali, de rest gaat ongeveer 2-3 tienden sneller.

[ Bericht 33% gewijzigd door RingBewoner op 04-11-2012 21:18:58 ]
wolferlzondag 4 november 2012 @ 23:38
Ontslagen bij Red Bull, wegen teleurstellende resultaten.

:? Ik heb 7 van de 9 races gewonnen.

Nu maar weer bij Force India, en ik moet zeggen...na 4 races sta ik gedeeld eerste.
Er ligt weer een aanbieding van Red Bull. Maar ze mogen mijn kont kussen.
DenSdinsdag 6 november 2012 @ 16:52
Xbox patch al uit?
Gramulaniondinsdag 6 november 2012 @ 17:05
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 16:52 schreef DenS het volgende:
Xbox patch al uit?
Ja.
JohnB52dinsdag 6 november 2012 @ 17:08
http://community.codemast(...)s/m-p/135072#U135072
nils7woensdag 7 november 2012 @ 12:11
quote:
Yes
quote:
Fixed an issue where the engine could be damaged or destroyed when using a flashback.
LWD-Godiuszondag 11 november 2012 @ 18:13
Herkent iemand deze bug; tijdens regenraces komt iedereen in ronde 1 binnen om van inters naar inters te wisselen. (25%) :')
wolferlzondag 11 november 2012 @ 19:23
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:13 schreef LWD-Godius het volgende:
Herkent iemand deze bug; tijdens regenraces komt iedereen in ronde 1 binnen om van inters naar inters te wisselen. (25%) :')
Ja, in Amerika gehad.

Ik had PP en alle wagens op Full Wet's. Eerste ronde gingen bijna iedereen naar binnen voor Groene banden zeg maar. Het interesseerde mij opzich niet veel, want ik reed lekkere rondetijden op Full Wet's. Maar het verbaasde me wel.
DenSdinsdag 13 november 2012 @ 19:46
Iemand hier zin in een Co-Op met een xbox 360? :D
Abedzaterdag 22 december 2012 @ 13:57
Time Attack Valencia: 1:37:227 zonder setup, wat rijden jullie daar?
LWD-Godiusvrijdag 4 januari 2013 @ 16:56
Ik heb in de carriere modus maar 2 keer meegemaakt dat de SC deployed werd, heb ondertussen al 3 of 4 seizoenen gehad, ik speel wel maar op 25%. Als het aan mij had gelegen hadden ze de gamer zelf moeten laten kiezen over welk percentage van de race je wil spelen. 35% had me ideaal geleken. 50% is net wat te lang dan verveel ik me echt op het einde.
maniack28zaterdag 30 maart 2013 @ 14:06
Eindelijk maar eens gekocht... kijken hoeveel ie beter is dan 2011..
nils7maandag 1 april 2013 @ 19:35
Voor de liefhebber kwam ik 'm net tegen voor de Mac.
Gewoon in de App Store.

(geen grap)
vaagjuniorvrijdag 26 april 2013 @ 23:39
Nog mensen die het actief spelen op de PC?
abruzzesewoensdag 12 juni 2013 @ 08:03
F1 van Codemasters blijven toch de beste racegames als je van realistisch racegames houd .
Ik heb altijd een bewondering gehad van de F1 games en heb elke F1 game in geschiedenis gespeeld

http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_video_games

Ik vind F1 van codemasters games blaast de andere racegames makkelijk weg , wat race deze serie zoooooo lekker weg of je zelf meerijd .
abruzzesezaterdag 15 juni 2013 @ 10:08
Ik heb F1 2012 pas laat aangeschaft voor de PC .
De Grand Prix Modus is weggelaten en dat vond ik wel jammer .
Nu heb ik een patch gedownload waar ik de Grand Prix Modus wel kan spelen , is toch fantastisch .
http://www.skidrowgames.net/f1-2012-update-2-to-5-skidrow.html
abruzzesezaterdag 15 juni 2013 @ 12:11
Sorry sorry sorry maar een grote vergissing wat ik overzien heb is dat ik in plaats van Champion Ship Mode zag en dacht dat deze de Grand Prix Mode was , stomme fout van mij .
Maar F1 2012 is op en top formule 1 game
RolStaart-Beerzaterdag 15 juni 2013 @ 13:13
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 08:03 schreef abruzzese het volgende:
F1 van Codemasters blijven toch de beste racegames als je van realistisch racegames houd .
Ik heb altijd een bewondering gehad van de F1 games en heb elke F1 game in geschiedenis gespeeld

http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_video_games

Ik vind F1 van codemasters games blaast de andere racegames makkelijk weg , wat race deze serie zoooooo lekker weg of je zelf meerijd .
F1 mag nog niet eens de voeten kussen van iRacing. :{
abruzzesezaterdag 15 juni 2013 @ 13:58
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 13:13 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

F1 mag nog niet eens de voeten kussen van iRacing. :{
iRacing was mij helemaal niet bekend nadat jij mij hierover schreef ,kan wel interessant zijn maar zo ik gezien heb zijn er veel oval circuits in wat ik als saai gameplay .
Twijfel hierover maar op tweakers.net is deze constant in belangstelling op forum
maniack28zaterdag 15 juni 2013 @ 14:20
Voor het eerst een echt echt vette race gehad. Begonnen bij Caterham, halverwege het seizoen naar Williams. Net in België 12e gekwalificeerd. Start 5 plaatsjes goed gemaakt en vervolgens opgeklommen tot de 2e plek. Pits in, nadat iedereen geweest is 4e aansluiten en vervolgens Hamilton en Alonso weer pakken om 2e te eindigen.

I.p.v. altijd maar auto's achter me proberen te houden nu eindelijk eens een supervette race gereden waar ik zowel anderen onder druk kon zetten als anderen mij...
LWD-Godiuszaterdag 15 juni 2013 @ 15:34
Die Williams is best een goede wagen in f1 2012. Ik begon onlangs aan een nieuw seizoen met de williams op legend, zonder assists. Ik kon gewoon in alle races voor de overwinning/podium meedoen.
abruzzesedonderdag 20 juni 2013 @ 12:56
F1 2012 is op en top Formule one racen en hoop ook dat in de toekomst deze prachtige formule 1 racegames voort blijven bestaan .
Ik vermaak mij nog steeds met Codemasters paradepaardje F1 2012 .
Deze heb ik kapot gespeeld

SnesPolePosition2_zps048278b7.jpg
Gebraden_Wombatdonderdag 20 juni 2013 @ 12:58
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 08:03 schreef abruzzese het volgende:
F1 van Codemasters blijven toch de beste racegames als je van realistisch racegames houd .

!. :D. :'). ;(.
Bluurghdonderdag 20 juni 2013 @ 13:37
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 13:58 schreef abruzzese het volgende:

[..]

iRacing was mij helemaal niet bekend nadat jij mij hierover schreef ,kan wel interessant zijn maar zo ik gezien heb zijn er veel oval circuits in wat ik als saai gameplay .
Twijfel hierover maar op tweakers.net is deze constant in belangstelling op forum
Als je een beetje meer geoefend bent en in een wat hogere klasse uitkomt dan geven de oval races echt een kick. Ronde na ronde 2 of 3 wijd naast elkaar met 230-280 km/h, soms tot 20 ronden achter elkaar. Hard maar fair racen komt heel vaak voor, en bij foutjes/crashes wordt er in de regel wel netjes sorry gezegd (of je moet een gekke amerikaan hebben). Als je bij wat mindere rijders zit of gewoon pech hebt en je rijd 75% van de race achter de safety car dan is het wel wat saai, maar ook dan moet je nog goed nadenken over je strategie ;)
abruzzesedonderdag 20 juni 2013 @ 14:10
We worden met de huidige generatie games zo verwend maar ikzelf kijk wel eens terug naar mijn periode waar ik bv formule 1 games speelde als deze link hieronder en dat was in die tijd ook bijzondere ervaring

NigelMansell-SNES_zps72de2e96.jpg

Ayrton_Sennas_Super_Monaco_GP_II_Coverart_zps98351121.png
nils7donderdag 20 juni 2013 @ 14:18
Grand Prix 2 helemaal kapot gespeeld :P met mods en alles hahaha
abruzzesedonderdag 20 juni 2013 @ 14:22
Maar deze was ook weer helemaal HIP in de tijd 1992

VirtuaRacing_zps1cfd57fc.jpg
Keselodonderdag 27 juni 2013 @ 02:26
Vandaag (gisteren :D ) bij de steam sale gekocht, 66% off, 10 eck. Wachtte er al een tijdje op en kon qua timing niet beter uitkomen aangezien ik dinsdag mijn Logitech GT Driving Force stuurtje binnen heb gekregen :D . Heb er nu al 9 uur inzitten. _O_

Carreer begonnen en er vervolgens 4 uur over gedaan voor ik de Grand Prix in Australie eindelijk onder de knie had en daar uiteindelijk als 7e geeindigd. Toen door naar Kuala Lumpur, iedere kwalificatie de snelste tijd en de echte race was ik ook geen enkel moment in de problemen gekomen, eerste plaats.

Als het de komende 3-4 races nog zo goed gaat, gaat de moeilijkheidsgraad naar Medium.

Zijn er meer mensen die de GP van Australie verschrikkelijk moeilijk vinden? Was weliswaar 7e geworden, maar de Easy AI hadden vrijwel allemaal betere laptimes dan ik. In vergelijking met de GP van Italie, Belgie en Maleisie was die van Australie echt 10 keer moeilijker.
vaagjuniordonderdag 27 juni 2013 @ 09:30
Heb hem eerlijk gezegt niet veel gespeelt :( komt omdat ik f1 2011 ook gekocht had en met me neef zou spelen maar nooit geinstalleerd... nu f1 2012 heb ik ook niet veel 'vrienden' om mee te spelen. Iemand die zo afentoe zin heeft om multiplayer te spelen? :D (Misscien co-op) , ik ben doordeweeks (bijna vakantie dus dit geld nog maar een paar weken) vooral na 21:15 aan het gamen, en weekend overdag wel wat meer.
Dudeweiserdonderdag 27 juni 2013 @ 18:11
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 02:26 schreef Keselo het volgende:
Vandaag (gisteren :D ) bij de steam sale gekocht, 66% off, 10 eck. Wachtte er al een tijdje op en kon qua timing niet beter uitkomen aangezien ik dinsdag mijn Logitech GT Driving Force stuurtje binnen heb gekregen :D . Heb er nu al 9 uur inzitten. _O_

Carreer begonnen en er vervolgens 4 uur over gedaan voor ik de Grand Prix in Australie eindelijk onder de knie had en daar uiteindelijk als 7e geeindigd. Toen door naar Kuala Lumpur, iedere kwalificatie de snelste tijd en de echte race was ik ook geen enkel moment in de problemen gekomen, eerste plaats.

Als het de komende 3-4 races nog zo goed gaat, gaat de moeilijkheidsgraad naar Medium.

Zijn er meer mensen die de GP van Australie verschrikkelijk moeilijk vinden? Was weliswaar 7e geworden, maar de Easy AI hadden vrijwel allemaal betere laptimes dan ik. In vergelijking met de GP van Italie, Belgie en Maleisie was die van Australie echt 10 keer moeilijker.
Australië vind ik juist een van de makkelijkere GP's..
werd meteen eerste in mijn Caterham op Medium, dus toen maar wat hoger gezet
abruzzesevrijdag 28 juni 2013 @ 10:06
F1 2012 is een fantastische formule 1 game maar er is een circuit waar ik de bocht echt niet krijg genomen en steeds opnieuw beland ik tegen de vangrail .
Het gaat hier om bocht 6 circuit van Monaco
http://www.google.nl/imgr(...)ed=0CF0Q9QEwBg&dur=1
Is er een mogelijkheid om de setup toch te kunnen aanpassen ?????
Heb al meerdere malen geprobeerd de setup te veranderen maar zonder resultaat .

[ Bericht 26% gewijzigd door abruzzese op 28-06-2013 10:08:27 (Verkeerde link) ]
LWD-Godiusvrijdag 28 juni 2013 @ 10:16
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:06 schreef abruzzese het volgende:
F1 2012 is een fantastische formule 1 game maar er is een circuit waar ik de bocht echt niet krijg genomen en steeds opnieuw beland ik tegen de vangrail .
Het gaat hier om bocht 6 circuit van Monaco
http://www.google.nl/imgr(...)ed=0CF0Q9QEwBg&dur=1
Is er een mogelijkheid om de setup toch te kunnen aanpassen ?????
Heb al meerdere malen geprobeerd de setup te veranderen maar zonder resultaat .
Kom je tegen de railing bij het uitkomen van de bocht of bij het insturen? Je kan proberen de vering voor wat zachter in te stellen. Je kan ook diep de bocht induiken, scherp insturen en dan kan je bijna in een rechte lijn uitaccelereren. Deze racelijn moet je niet gebruiken als er iemand vlak achter je rijd, dan kan hij gewoon een aanval plaatsen.
abruzzesevrijdag 28 juni 2013 @ 10:20
hier een voorbeeld hoe het wel moet

LWD-Godiusvrijdag 28 juni 2013 @ 11:45
Deze man stuurt te vroeg in. Als je je banden wil sparen en een cleanere racelijn wil gebruiken zonder langzamer te zijn dan hou je meer rechts aan bij het aanremmen, duikt wat verder de bocht in, stuur de bocht in en pas accelereren als de wagen een beetje rechtstaat.
abruzzesevrijdag 28 juni 2013 @ 18:47
Vind het wel heel erg jammer dat bocht 6 in Monaco zoooo verschrikkelijk moeilijk is om in te draaien en je makkelijk in de vangrail belandt .
Heb hierboven al gereageerd en meerdere malen om gelijktijdig afremmen maar 1 keer van de 10 lukt het mij om geen vangrail te raken .
Heb een Xbox 360 controller voor de PC en werkt prima maar helaas vind ik het jammer om deze belangrijke bocht van Monaco bocht 6 NIET onbeschadigd door te komen .
F1 2012 blijft wel een TOPPER ondanks deze onmogelijke hairpin .
Dudeweiservrijdag 28 juni 2013 @ 23:40
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 18:47 schreef abruzzese het volgende:
Vind het wel heel erg jammer dat bocht 6 in Monaco zoooo verschrikkelijk moeilijk is om in te draaien en je makkelijk in de vangrail belandt .
Heb hierboven al gereageerd en meerdere malen om gelijktijdig afremmen maar 1 keer van de 10 lukt het mij om geen vangrail te raken .
Heb een Xbox 360 controller voor de PC en werkt prima maar helaas vind ik het jammer om deze belangrijke bocht van Monaco bocht 6 NIET onbeschadigd door te komen .
F1 2012 blijft wel een TOPPER ondanks deze onmogelijke hairpin .
Je zou ook gewoon die bocht wat langzamer kunnen nemen.
abruzzesewoensdag 3 juli 2013 @ 08:21
Je zou echt waar voor je geld krijgen als Codemasters een gratis update uitvoeren van de game F1 2012 die alle vernieuwingen van 2013 in de game updaten .
Dus niet elk jaar een nieuwe F1 game kopen .
vaagjuniorwoensdag 3 juli 2013 @ 09:54
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 08:21 schreef abruzzese het volgende:
Je zou echt waar voor je geld krijgen als Codemasters een gratis update uitvoeren van de game F1 2012 die alle vernieuwingen van 2013 in de game updaten .
Dus niet elk jaar een nieuwe F1 game kopen .
Zou wat zijn inderdaad, jammer dat ze dit niet doen...

Zijn er trouwens geïnteresseerde om f1 2012 online te spelen op de PC? Als er genoeg mensen zijn kunnen we misschien een competitie'tje beginnen.
Fioranowoensdag 3 juli 2013 @ 10:04
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 08:21 schreef abruzzese het volgende:
Je zou echt waar voor je geld krijgen als Codemasters een gratis update uitvoeren van de game F1 2012 die alle vernieuwingen van 2013 in de game updaten .
Dus niet elk jaar een nieuwe F1 game kopen .
Nogal logisch dat ze dat niet doen, dan kunnen ze zichzelf net zo goed direct failliet verklaren. EA brengt toch ook niet elk jaar een gratis update voor FIFA uit? Codemasters betaald fors geld voor de licentie dus die moeten heel wat spelletjes ieder jaar verkopen om er een beetje winst op te maken.
abruzzesezaterdag 6 juli 2013 @ 18:20
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:22 schreef abruzzese het volgende:
Maar deze was ook weer helemaal HIP in de tijd 1992

[ link | afbeelding ]
Opnieuw gepost omdat ik de foto had verwijderd
Nigelmansell_zps28a14eaa.jpg
abruzzesezaterdag 6 juli 2013 @ 18:31
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:10 schreef abruzzese het volgende:
We worden met de huidige generatie games zo verwend maar ikzelf kijk wel eens terug naar mijn periode waar ik bv formule 1 games speelde als deze link hieronder en dat was in die tijd ook bijzondere ervaring

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Deze ook even opnieuw gepost
F1PolePosition2game_zps258cc148.png
abruzzesezaterdag 13 juli 2013 @ 10:24
Ik heb het probleem opgelost en wel als volgt :
Van Windows 8 naar cofiguratiescherm en dan naar apparaten en printers dan zie ik de Xbox 360 controller staan en er met rechtermuis knop klikken , geavanceerd en daar kan ik de Xbox 360 controller opnieuw kalibreren .
Nu is de Xbox 360 controller goed ingesteld en kan ik de bocht 6 in Monaco beter indraaien .
Je moet het maar weten en naar lang zoeken is het mij toch gelukt .
Dus moet je een Xbox 360 PC controller altijd kalibreren voor gebruik