quote:Op woensdag 26 september 2012 17:46 schreef blomke het volgende:
Ach, ach. Verhuizen bij moeders warme stamppot vandaan, daar moet je toch niet aan denken?
1. En dus?quote:Op woensdag 26 september 2012 17:29 schreef Marco001 het volgende:
1. Zou in mijn geval 2.5 uur rijden ex. file's enkele reis zijn.. gaat niet gebeuren..
2. Bovendien, als ik al solliciteer in de randstad word ik 99/100 keer afgewezen op afstand...
geen 100x, maar wel diverse malen.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:49 schreef blomke het volgende:
[..]
1. En dus?
2. Heb je het (= 100x solliciteren in de Randstad) gedaan dan?
Heel makkelijk. Dan ben je te oud en nemen ze liever een jong volwassene die lager betaald kan worden.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:53 schreef PizzaMizza het volgende:
Hoe kan je TE veel ervaring hebben?
Kan schijnbaar.. Had mijn vader ook last van..quote:Op woensdag 26 september 2012 17:53 schreef PizzaMizza het volgende:
Hoe kan je TE veel ervaring hebben?
Maar dan ben je toch te oud? Da's iets anders dan te veel ervaring.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:54 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Heel makkelijk. Dan ben je te oud en nemen ze liever een jong volwassene die lager betaald kan worden.
Ja, maar dat zullen ze nooit zeggen. Leeftijdsdiscriminatie of zo. Plus TS is zo te zien rond de 30. Babytijd. Nemen ze niet aan ook al zullen ze niet zeggen dat dat de reden is. Dus dan maar zeggen 'te veel ervaring'.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:56 schreef PizzaMizza het volgende:
Maar dan ben je toch te oud? Da's iets anders dan te veel ervaring.
Ah, klopt. Zou ik ook persoonlijk niet doen als ik een werkgever zou zijn.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:58 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ja, maar dat zullen ze nooit zeggen. Leeftijdsdiscriminatie of zo. Plus TS is zo te zien rond de 30. Babytijd. Nemen ze niet aan ook al zullen ze niet zeggen dat dat de reden is. Dus dan maar zeggen 'te veel ervaring'.
Gek eigenlijk dat in Zeeland echt een cultuur heerst van verhuizen voor je toekomst en je werk (er wonen er keiveel in breda, tilburg en eindhoven) en in het noorden is die cultuur helemaal niet aanwezig. Hoe komt dat?quote:Op woensdag 26 september 2012 17:29 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zou in mijn geval 2.5 uur rijden ex. file's enkele reis zijn.. gaat niet gebeuren..
Bovendien, als ik al solliciteer in de randstad word ik 99/100 keer afgewezen op afstand... En hier in het noorden zoeken ze alleen afgestudeerde HBO-ers, en dat ben ik nog niet.. (nog 1 deeltijd jaartje...)
Overigens, ik ben al vanaf januari werkloos..
Hier verhuist men ook wel voor hun werk, maar vind men een uur reistijd naar het werk ook acceptabel. Vanuit mijn woonplaats bekeken zou ik dan Tot Assen/Leeuwarden kunnen werken in dat uur, en bestreik ik dan dus 3 provincie's.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Gek eigenlijk dat in Zeeland echt een cultuur heerst van verhuizen voor je toekomst en je werk (er wonen er keiveel in breda, tilburg en eindhoven) en in het noorden is die cultuur helemaal niet aanwezig. Hoe komt dat?
mja als je al vanaf januari thuis zit zul je nu wel bijstand ontvangen, da's geen vetpot (en wordt de komende jaren alleen moeilijker), dus dan wordt verhuizen voordeliger.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:10 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hier verhuist men ook wel voor hun werk, maar vind men een uur reistijd naar het werk ook acceptabel. Vanuit mijn woonplaats bekeken zou ik dan Tot Assen/Leeuwarden kunnen werken in dat uur, en bestreik ik dan dus 3 provincie's.
nope, ontvang geen bijstand.. (en woon nog bij mijn ouders..)quote:Op woensdag 26 september 2012 18:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
mja als je al vanaf januari thuis zit zul je nu wel bijstand ontvangen, da's geen vetpot (en wordt de komende jaren alleen moeilijker), dus dan wordt verhuizen voordeliger.
Het spijt me, maar hier komt het verhaal van "moeders warme stamppot" weer omhoog borrelen. Is het nou echt zo erg om iets van je leven te gaan maken, te verhuizen voor je werk en elders een carrière op te bouwen. Echt, neem van deze ouwe lul aan, dat je maar beter het onbekende in kunt stappen dan vast te houden aan het oude, vertrouwde (wat heb je nu dan om vast te houden?) dat eigenlijk geen houwvast is....quote:Op woensdag 26 september 2012 18:32 schreef Marco001 het volgende:
[..]
nope, ontvang geen bijstand.. (en woon nog bij mijn ouders..)
Ik vind dat een simpele beredening. Al helemaal in het licht van het gebrek aan werkgelegenheid in die provincie. Wat heeft nou prioriteit: je werk, carrière en toekomst, óf het vasthouden aan een verleden dat geen toekomst biedt?quote:Op woensdag 26 september 2012 17:52 schreef Marco001 het volgende:
Bovendien zijn er mensen die simpelweg niet in de Randstad willen wonen, iets wat iemand uit de randstad wellicht niet kan begrijpen, maar wat ik, als Groninger (provincie) zijnde heel goed kan begrijpen.
Nee, dat is zeker niet erg, maar wil gewoon eerst een stabiele situatie hebben, en verzekerd zijn van werk, zodat ik mijn eigen boontjes kan doppen. Helemaal omdat, zoals je zelf ook aangeeft, de bijstand absoluut geen vetpot is. (en ik sociale voorzieiningen als b.v. de bijstand zoveel mogelijk probeer te vermijden..)quote:Op woensdag 26 september 2012 18:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Het spijt me, maar hier komt het verhaal van "moeders warme stamppot" weer omhoog borrelen. Is het nou echt zo erg om iets van je leven te gaan maken, te verhuizen voor je werk en elders een carrière op te bouwen. Echt, neem van deze ouwe lul aan, dat je maar beter het onbekende in kunt stappen dan vasthouden aan het oude vertrouwde (wat heb je nu dan om vast te houden?)....
Het heeft helemaal niks met het verleden te maken. Ik heb gewoon helemaal niks met de randstad, en zal er ook nooit wat mee hebben.. Die drukte, de absurd hoge huisprijzen, (zag laatst nog een appartementje in Rotterdam, met niet eens een echt boeiend uitzicht, waar men gewoon 200.000,- voor vroeg..) en de mensen daar.. Helemaal diegenen die altijd zo lopen te klagen over "provinciaaltjes" heb ik een bloedhekel aan.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik vind dat een simpele beredening. Al helemaal in het licht van het gebrek aan werkgelegenheid in die provincie. Wat heeft nou prioriteit: je werk, carrière en toekomst, óf het vasthouden aan een verleden dat geen toekomst biedt?
Ik heb sterk de indruk dat je in de Randstad woont en daar bent opgegroeid. Was je "in de provincie" opgegroeid, dan zou je namelijk veel beter begrijpen waarom mensen uit "de provincie" huiveren om in de Randstad te gaan wonen.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Het spijt me, maar hier komt het verhaal van "moeders warme stamppot" weer omhoog borrelen. Is het nou echt zo erg om iets van je leven te gaan maken, te verhuizen voor je werk en elders een carrière op te bouwen. Echt, neem van deze ouwe lul aan, dat je maar beter het onbekende in kunt stappen dan vast te houden aan het oude, vertrouwde (wat heb je nu dan om vast te houden?) dat eigenlijk geen houwvast is....
[..]
Ik vind dat een simpele beredening. Al helemaal in het licht van het gebrek aan werkgelegenheid in die provincie. Wat heeft nou prioriteit: je werk, carrière en toekomst, of het vasthouden aan een verleden dat geen toekomst biedt?
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb sterk de indruk dat je in de Randstad woont en daar bent opgegroeid. Was je "in de provincie" opgegroeid, dan zou je namelijk veel beter begrijpen waarom mensen uit "de provincie" huiveren om in de Randstad te gaan wonen.
Ook scheer alles over één kam: steden als Zwolle, Deventer, Apeldoorn en Arnhem liggen echt niet zo gek ver buiten de Randstad. Het leefklimaat is er stukken aangenamer dan in veel steden in de Randstad...
Verder is "iets van je leven maken" niet hetzelfde als persé moeten verhuizen. Ook zonder een vaste baan te hebben, kun je iets van je leven maken. En bovendien ben jij op geen enkele manier in staat om te beoordelen hoe makkelijk iemand zijn of haar woon-regio kan verlaten. Er is ook nog zoiets als een sociaal leven: vrienden, (sport)clubs, familie, enzovoort.
Als je dalijk een jaar werkloos bent neemt bijna niemand je nog aan... dus dan is er niet echt een keuze meer van wat je graag wilt of niet.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:59 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dit inderdaad.![]()
(bovendien zou ik best wel ergens aan de oostgrens willen werken, Arnhem b.v. vind ik een best mooie stad, net als Enschede.
Zijn we het daar over eens. Goede zaak dat je buiten de grens kijkt voor werk en woning. Bovendien heb ik het idee dat het in Nl. allemaal bergafwaarts gaat met werk&beloning, sociale voorzieningen, woonvoorzieningen, mensen die normaal doen en het milieu. Kan je beter een stuk oostwaarts gaan wonen.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:51 schreef Marco001 het volgende:
Zodra ik dan dus zeker ben van een baan, en zeker ben dat ik langere tijd kan blijven werken daar, zal ik dan ook gaan kijken naar een eigen woning. (en ik neig er heel erg naar om dan net over de grens te gaan wonen: vrijstaand huis met garage en mooie tuin in een goede buurt voor < 100.000,-.
Zelfs hier betaal je voor een rijtjeshuis in een achterwijk stukken meer.
Ik woon niet (meer) in de Randstad (nu woonachtig 25 km ten noorden van A-dam, of is dat ook nog Randstad??) maar ben er wel opgegroeid. En inderdaad, waar ik ben opgegroeid in de Randstad, zou ik nog niet dood willen aanspoelen.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[quote]
Ik heb sterk de indruk dat je in de Randstad woont en daar bent opgegroeid. Was je "in de provincie" opgegroeid, dan zou je namelijk veel beter begrijpen waarom mensen uit "de provincie" huiveren om in de Randstad te gaan wonen.
Het spijt me die induk gewekt te hebben. Ik heb in en rond Arnhem gewoond, ken Deventer, ben in Zutphen getrouwd en weet dus precies dat je daar aangenaam kunt wonen. Arnhem-Zuidquote:Ook scheer alles over één kam: steden als Zwolle, Deventer, Apeldoorn en Arnhem liggen echt niet zo gek ver buiten de Randstad. Het leefklimaat is er stukken aangenamer dan in veel steden in de Randstad...
Maar dat is er ook in de Randstad (of net daarbuiten).quote:Verder is "iets van je leven maken" niet hetzelfde als persé moeten verhuizen. Ook zonder een vaste baan te hebben, kun je iets van je leven maken. En bovendien ben jij op geen enkele manier in staat om te beoordelen hoe makkelijk iemand zijn of haar woon-regio kan verlaten. Er is ook nog zoiets als een sociaal leven: vrienden, (sport)clubs, familie, enzovoort.
Ik heb heel wat verschillende plaatsen&steden zowel in de Randstad als daarbuiten gezien en eigenlijk heb je daarin gewoon gelijk.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:54 schreef Elfletterig het volgende:
Ook scheer alles over één kam: steden als Zwolle, Deventer, Apeldoorn en Arnhem liggen echt niet zo gek ver buiten de Randstad. Het leefklimaat is er stukken aangenamer dan in veel steden in de Randstad...
tja, nu neemt er al niemand mij aan, omdat ik pas over een jaar mijn HBO zal halen(is de planning). zoals ik al zei, ziet het er nu heel erg naar uit dat de werkgevers dan. In mijn vakgebied (ICT) vraagt men overal HBO voor..quote:Op woensdag 26 september 2012 19:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je dalijk een jaar werkloos bent neemt bijna niemand je nog aan... dus dan is er niet echt een keuze meer van wat je graag wilt of niet.
afhankelijk van je leeftijd en of je thuis woont of nietquote:Op woensdag 26 september 2012 18:37 schreef Maanvis het volgende:
Bijstand krijg je sowieso niet als je ouders geld verdienen.
hij woont thuis, dus kans op bijstand is ... nihil!quote:Op woensdag 26 september 2012 23:35 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
afhankelijk van je leeftijd en of je thuis woont of niet
Volgens mij boven de 27 wel. Niet veel, als je thuis woont, maar wel wat.quote:Op woensdag 26 september 2012 23:35 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
afhankelijk van je leeftijd en of je thuis woont of niet
dan idd nihilquote:Op woensdag 26 september 2012 23:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hij woont thuis, dus kans op bijstand is ... nihil!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |