Je lijkt me zo'n vreselijk arrogant wijf online, maar eentje met een klein hartje in het echtquote:Op maandag 24 september 2012 17:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
if you can't stand the heat blijf dan weg van het openbare forum
'dat wijf' word moe van het feit dat jij zo'n moeite hebt met teruglezen en dingen opslaanquote:Op maandag 24 september 2012 17:51 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Sorry, maar ik word moe van dat wijf.
Nu weer met dr aluhoedjes.
Nieuw is ook dat een bank een opsporingsinstantie is. En ik maar denken dat die MOT-meldingen doorgegeven werden aan een overheidsinstantie, maar dat doet de bank dus zelf![]()
Geloof je nu werkelijk zelf dat een bank een MOT-melding krijgt als Pietje zijn verzameling verkoopt in onderdelen bijv. en verkoopt via marktplaats. Dat ze een bedrag van 1000 euro gaan controleren?
Klopt.. maar zoals eerder aangegeven, ik zag geen reden om vragen te stellen. Geen rare omschrijvingen, geen torenhoge bedragen. En mijn vraag was primair of de bank zoiets wel mocht doen, zonder aanleiding.quote:Op maandag 24 september 2012 17:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De vraag is nog steeds waar de bank vragen over heeft gesteld. Zolang je dat niet weet, is het allemaal speculatie.
Dat had gekund, ware het niet dat men alles transparant wil doen, zodat niet nogeens de boel belazerd kan worden. Vandaar de aparte rekening dus, waar alles online en dmv screenshots aantoonbaar te volgen is. Geen priveuitgaven en deze dus door elkaar...quote:Op maandag 24 september 2012 17:49 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
als je dat er niet voor over had had je dus al het geld bij iemand thuis in een oude broodtrommel moeten stoppen
Dat wijf moet keer op keer zeggend at dat dal gezegd is. Denk je nu echt dat ik een latent dementerend persoon bent en niet kan lezen?quote:Op maandag 24 september 2012 17:54 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
'dat wijf' word moe van het feit dat jij zo'n moeite hebt met teruglezen en dingen opslaan
alles is al gezegd, je blijft hangen in cirkels en 'je gevoel'
quote:Op maandag 24 september 2012 17:58 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Dat wijf moet keer op keer zeggend at dat dal gezegd is. Denk je nu echt dat ik een latent dementerend persoon bent en niet kan lezen?
Ja, ik blijf me vragen stellen ja. Die kritische houding verandert niet zomaarquote:Op maandag 24 september 2012 17:59 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
want je blijft precies dezelfde vragen stellen
Kritisch zijn is altijd goed, dat ben ik ook. Door blijven drammen over iets waarvan je weet dat het toch niet gaat veranderen is vrij zinloos. Je hebt je antwoord, meer valt er niet van te maken. En anders moet je gaan klagen bij de bank.quote:Op maandag 24 september 2012 18:00 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ja, ik blijf me vragen stellen ja. Die kritische houding verandert niet zomaar
Want als je het niet met TS eens bent werk je ineens bij een bank? Nou dan werk ik vast ook bij een bank, zonder het zelf te wetenquote:Op maandag 24 september 2012 19:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Rhubarbje werkt stiekem voor de banken.. get her inlognaam!
En met reageerders die reageren omdat het kan, zonder verder iets bij te dragen en zich ook nog eens servicemonster noemen.quote:Op maandag 24 september 2012 19:24 schreef Servicemonster het volgende:
Wat een kuttopic. Plus een TS die vreselijk moeilijk doet over iets wat niet moeilijk is.
Dan heb je het verkeerd begrepen. Want de donaties werden om gezeik te voorkomen bewust gemaakt onder het mom van aankopen. Dus bijv. een donatie van 50 euro, overgemaakt met betaalkenmerk: delftsblauwe vaas, incl. verzendkosten, P.Puk ..quote:Op maandag 24 september 2012 19:00 schreef karr-1 het volgende:
Als ik mijn verzameling op internet verkoop dan zal er bij de betalingen altijd een vermelding staan zoals bv "betaling voor product x" of "betaling voor voorwerp y"
Dat stond er bij jullie niet bij als ik het goed begrijp, dus dat is al een extra reden voor verdacht zijn.
ah jullie hebben een rekening geopend onder valse voorwendselen, met fake betalingen en zijn nu verbaasd dat er vragen worden gesteld?quote:Op maandag 24 september 2012 19:35 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Dan heb je het verkeerd begrepen. Want de donaties werden om gezeik te voorkomen bewust gemaakt onder het mom van aankopen. Dus bijv. een donatie van 50 euro, overgemaakt met betaalkenmerk: delftsblauwe vaas, incl. verzendkosten, P.Puk ..
Dat snap ik dat er een trigger is, maar ik heb totaal geen trigger gezien. Geen vreemd afwijkend gedrag dat verdacht is. Met die gedachte heb ik ook geconcludeerd dat de bank kennelijk actief de rekeningen van haar klanten in de gaten houdt. En dat bevalt mij niet echt. Dat schrikt mij af, omdat ik dus geen aanleiding daartoe zie/zag.quote:Op maandag 24 september 2012 19:32 schreef Servicemonster het volgende:
Maar ze stellen (mogelijkerwijs) valide vragen die je dus gewoon kan beantwoorden?
Er zijn echt geen bankmedewerkers die voor de fun rekeningen aan het bekijken zijn (zoals je bijvoorbeeld met Facebook-profielen wel doet). Als ze dat wel doen hebben ze nog steeds een geheimhoudingsplicht.
In jouw geval is er ergens een trigger geweest om vragen te stellen.
Het heeft ook weinig met privacy te maken, aangezien ze je gegevens niet publiceren of zoiets dergelijks. Tenzij jij een contract inclusief voorwaarden hebt getekend dat ze je gegevens niet mogen bekijken (dat heb je niet, aangezien dat weer tegen mogelijke landswetten ingaat...)
Ah, daar heb je haar ook weerquote:Op maandag 24 september 2012 19:44 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ah jullie hebben een rekening geopend onder valse voorwendselen, met fake betalingen en zijn nu verbaasd dat er vragen worden gesteld?
geheel onterecht dan inderdaad!
Ik denk dat we het daar wel bij kunnen latenquote:Op maandag 24 september 2012 19:44 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ah jullie hebben een rekening geopend onder valse voorwendselen, met fake betalingen en zijn nu verbaasd dat er vragen worden gesteld?
geheel onterecht dan inderdaad!
Voorbarig geconcludeerd. Al komt het er wel op neer dat die rekening gebruikt is voor de individuele bijdragen die niet genoteerd zijn met bijdrage in het betaalkenmerk.quote:Op maandag 24 september 2012 20:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik denk dat we het daar wel bij kunnen laten
Hoezou zou de NS niet kunnen werken als ze niet weten dat Pietje Puk de trein van 18:09 van A naar B heeft genomen?quote:Op maandag 24 september 2012 15:54 schreef karr-1 het volgende:
... maar besef je wel dat heel veel organisaties niet eens meer zouden kunnen werken als dit allemaal verboden word.
...de NS kan zien waar en wanneer ik de trein neem. Ik zou zeggen, ...
Dat is dus het frappante. Dergelijke gegevens zijn 2 jaar opgeslagen en dat heeft hen een boete opgeleverd van de privacy waakhond en kennelijk terecht.quote:Op maandag 24 september 2012 21:01 schreef TallMan het volgende:
[..]
Hoezou zou de NS niet kunnen werken als ze niet weten dat Pietje Puk de trein van 18:09 van A naar B heeft genomen?
Hooguit wat anonieme statistische gegevens over gebruik van treinen kunnen ze gebruiken en het is nou niet zo dat de NS nou dusdanig beter presteert sinds de OV chipkaart en die gegevens massaal beschikbaar zijn ten opzichte van vroeger toen er nog gewoon papieren kaartjes waren.
Gebruik van gegevens door instellingen mag m.i. zeker wel kritisch naar gekeken worden.
quote:Op maandag 24 september 2012 21:31 schreef Inlognaam het volgende:
Maar als ik het een schending vind dat een bank mijn privegegevens de opdrachten die ik hen geef tot het doen van betalingsverkeer inkijkt, dan is er niets aan de hand en zeik ik
Zonder meer mee eens, maar dat is iets anders dan problemen zoeken die er niet zijn.quote:Op maandag 24 september 2012 21:01 schreef TallMan het volgende:
Gebruik van gegevens door instellingen mag m.i. zeker wel kritisch naar gekeken worden.
Het zijn geen privegegevens, het zijn zaken die de bank voor je regelt en dus ook in de gaten houd. Zoals ze wettelijk ook verplicht zijn.quote:Op maandag 24 september 2012 21:31 schreef Inlognaam het volgende:
Maar als ik het een schending vind dat een bank mijn privegegevens inkijkt, dan is er niets aan de hand en zeik ik
Het is geen betaling waarvan ik graag zie dat de bank deze controleert om te voorkomen dat het bedrag naar een verkeerd rekeningnummer overgeschreven wordt door bijv. een foutje.quote:
Ik vind die gegevens wel prive. Dat jij dat anders ziet mag, is jouw probleem.quote:Op maandag 24 september 2012 22:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het zijn geen privegegevens, het zijn zaken die de bank voor je regelt en dus ook in de gaten houd. Zoals ze wettelijk ook verplicht zijn.
Doeiquote:Op maandag 24 september 2012 22:48 schreef karr-1 het volgende:
En nu ben ik er wel klaar mee, ik ga mezelf niet blijven herhalen. Het punt is wel gemaakt denk ik.
Nee, het is een betaling die door een bank wordt verricht, omdat jij als consument daarvoor een overeenkomst met die bank gesloten hebt. En in diezelfde overeenkomst staat ook dat zij het recht hebben om het betalingsverkeer dat zij voor jou verrichten, te controleren als zij dat nodig achten.quote:Op maandag 24 september 2012 23:01 schreef Inlognaam het volgende:
Het is geen betaling waarvan ik graag zie dat de bank deze controleert
Het gaat niet om een betaling, het gaat om inzage in een rekening. Inzage = wat anders dan betaling controleren naar mijn idee.quote:Op maandag 24 september 2012 23:11 schreef Leshy het volgende:
[..]
Nee, het is een betaling die door een bank wordt verricht, omdat jij als consument daarvoor een overeenkomst met die bank gesloten hebt. En in diezelfde overeenkomst staat ook dat zij het recht hebben om het betalingsverkeer dat zij voor jou verrichten, te controleren als zij dat nodig achten.
Klaar. Meer is er niet. Je kunt blijven herhalen dat jij vindt dat het jouw privézaken zijn en dat medewerkers van de bank hier geen inzage in mogen hebben. Prima als je dat vindt, en dat kun je ook gewoon bij de bank aangeven, door niet met hun voorwaarden akkoord te gaan. Mag je alleen voortaan wel zelf je geld beheren en je geld in een envelopje opsturen, maar dan zijn je zaken tenminste wel privé.
Succes ermee.
Ja, dat laatste is wel goed. Maar dan wel graag enkel na serieuse klachten en/of aangiftes daarvan en niet 'standaard' onder het mom van...quote:Op maandag 24 september 2012 23:29 schreef Greaser het volgende:
karr-1 topic![]()
mensen die beweren dat dit je eigen keus is omdat je met de AV akkoord bent gegaan.....
maar gemakshalve vergeten dat iedere bank dit in de AV heeft staan en het hebben van een bankrekening zo goed als een verplichting is tegenwoordig.![]()
Banken die controleren op mogelijk frauduleuze handelingen
dat ligt zeker aan jouquote:Op maandag 24 september 2012 23:33 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ja, dat laatste is wel goed. Maar dan wel graag enkel na serieuse klachten en/of aangiftes daarvan en niet 'standaard' onder het mom van...
Maar een bank die vragen gaat stellen omdat er geld gestort is, zonder klachten te hebben ontvangen? Zonder echte reden (behalve dan de evt, automatische 'flag'... mja, dat licht aan mij, maar ik vind dat vergaand.
hoezo betalingen die ontvangen zijn op correcte wijze? Het zijn slecht vermomde 'donaties'quote:Op maandag 24 september 2012 23:01 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Het is geen betaling waarvan ik graag zie dat de bank deze controleert om te voorkomen dat het bedrag naar een verkeerd rekeningnummer overgeschreven wordt door bijv. een foutje.
Het gaat om betalingen die ontvangen zijn op een correcte wijze. Ik zou verwachten dat enkel na klachten deze bijv. nagekeken zou worden.
Lijkt mij dat je toch inzage nodig hebt om betaling te controleren.quote:Op maandag 24 september 2012 23:25 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Het gaat niet om een betaling, het gaat om inzage in een rekening. Inzage = wat anders dan betaling controleren naar mijn idee.
Op correcte wijze: juiste rek.nr en juiste tenaamstelling. En dus bedoeld voor de rekeninghouders.quote:Op maandag 24 september 2012 23:41 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
hoezo betalingen die ontvangen zijn op correcte wijze? Het zijn slecht vermomde 'donaties'
Mja.. maar ik ben nog nooit gebeld door de bank, terwijl ik ook weleens 50 betalingen heb ontvangen in een maandje via marktplaats verkopen denk ik. Of in ieder geval honderden per jaar. Waarom deze ene dan wel.quote:Op maandag 24 september 2012 23:53 schreef rhubarbje het volgende:
Het gaat er puur om dat de rekening niet voldeed aan het patroon wat bij dat type hoorde en daarom is er gebeld
kan ook zo maar zijn om dat je een ander type rekening hoort te hebben en daarom ging er een vlaggetje omhoog
niet omdat ze perse denken dat je geld aan het wit wassen bent of zo
je kunt ook helemaal geen info geven over de gestelde vragen
misschieb was het wel: heeft u een bedrijf? Dan moet u over stappen
je maakt er in je hoofd meteen een drama van met privacy schending en opdrachten van hoger hand
Je doelt nu op het feit dat ik het privacy schending vind, terwijl het dat niet is?quote:Op dinsdag 25 september 2012 00:03 schreef rhubarbje het volgende:
Helaas is het geen kwestie van vinden....
En stug vol blijven houden dat jij wat anders vind dan wat een feit is, is erg don quichot
quote:Op dinsdag 25 september 2012 00:04 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Je doelt nu op het feit dat ik het privacy schending vind, terwijl het dat niet is?
Zij is de hele topic al denigrerend bezig. Kijk jouw kompaan eens aan ipv op de fireback te reageren?quote:Op maandag 24 september 2012 17:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gaan we weer met de beledigingen. Nergens voor nodig
Ben het met je eens. Ik dacht dat we best een meningverschil mochten hebben zonder voor van alles uitgemaakt te worden. Beetje jammer...quote:Op dinsdag 25 september 2012 00:10 schreef Inlognaam het volgende:
Mja, dat is mijn mening. Die ga ik niet veranderen omdat iemand dat als een feit ziet. Sorry.
Ik vind het vergaand, mag ik toch wel vinden? En daarmee een schending van mn privacy.
Net als ik het belachelijk vind dat de NS mijn treinreizen exact bijhoudt en koppelt aan mn ov-chipkaart als dat geen anonieme is. Gaat ze ook geen zak aan naar mijn idee.
Wat houden wij dan vol volgens jou? Dat wij het privacyoverschrijdend vinden? Is het een feit dat we dat niet mogen denken of wat? Nergens schrijft TS of ik dat het strafbaar is dat de bank dit kan en mag, we spreken onze verbazing uit over het feit dat de bank het niet zo nauw neemt met de privacy en dat dit überhaupt mag en vervolgens ben je de hele topic al aan het zuigen. Jij als vrouw kan veel beter dan dat, zuig jij maar ergens anders op dan in topicjes. Je huiskamer of zo.quote:Op dinsdag 25 september 2012 00:03 schreef rhubarbje het volgende:
Helaas is het geen kwestie van vinden....
En stug vol blijven houden dat jij wat anders vind dan wat een feit is, is erg don quichot
Ik wist niet dat ik mijn eigen serie had?quote:
Vast wel maar dan is het nog steeds geen verplichting om met een bank in zee te gaan.quote:mensen die beweren dat dit je eigen keus is omdat je met de AV akkoord bent gegaan.....
maar gemakshalve vergeten dat iedere bank dit in de AV heeft staan en het hebben van een bankrekening zo goed als een verplichting is tegenwoordig.![]()
Precies wat hier gebeurd is dusquote:Banken die controleren op mogelijk frauduleuze handelingen
Mijn vriendin en ik hebben allebei een aparte spaarrekening. Ze heeft een stuk meer spaargeld dan ik en krijgt ook hele andere foldertjes van de bank.quote:Op dinsdag 25 september 2012 01:00 schreef geevee het volgende:
Ik had tot voor kort relatief veel geld op een rekening staan (moest hypotheek afbetalen) kreeg daar vragen over en of ik het niet beter op een spaarrekening wilde zetten.
Ik heb ze een verklaring gegeven (betaling) verder even laten weten dat de rest ze eigenlijk geen reet aanging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |