abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117196180
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:31 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ja mama. Zeik ik trouwens of verwonder ik over hoe makkelijk men over privacy heen stapt?

Denk eens aub na voor je iets post want er komt van alles uit je vingertjes op je toetsenbord?
nee ik vind privacy ook heel belangrijk en kom echt wel in actie als het me op gelegd word maar in dit geval is het een keus van jou zelf om met een instantie in zee te gaan die het niet nauw neemt met je privacy
en als jij dat ook zo belangrijk vind zou je wat beter op letten op algemene voorwaarden voor je iets tekent

als ik tegen jou zeg: je mag van mij een huis huren voor 50 euro per maand
maar dan mag ik ten alle tijde je huis checken en al je kasten door spitten
ja dan word je privacy geschonden maar je hoeft het niet te doen
als jij akkoord gaat met deze voorwaarden kun je niet achteraf zeiken als ik je kast kom door spitten
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  maandag 24 september 2012 @ 16:35:53 #102
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_117196201
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:34 schreef Kloonhommel het volgende:
Hoe dan ook, het is overduidelijk dat dit een afzeiktopic is, ipv enigszins toe te geven dat privacy wel wat meer gerespecteerd zou mogen worden moeten ik en TS maar ontgelden want we hebben niks te willen.
Ik ben absoluut voor respect van privacy, maar als je instemt met de voorwaarden van een organisatie (in dit geval een bank) dan heeft het dus niets meer met privacy te maken. Het is niet dat ze je bankgegevens buiten op de muur hangen of zo.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_117196208
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je zeikt, makkelijk zat. Het staat in de voorwaarden die je weigert te lezen, je maakt er een privacy issue van wat het niet is en zo kan ik nog wel even doorgaan. Als je het er niet mee eens bent, ga je naar een andere bank, maar die zullen ongetwijfeld hetzelfde doen.
Nee hoor, ik verbaas me alleen dat er makkelijk over privacy heen gestapt wordt want het is privacy of niet soms. Maak er niet meer van dan dat het is aub?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  maandag 24 september 2012 @ 16:36:32 #104
152789 karr-1
pi_117196237
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:35 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Nee hoor, ik verbaas me alleen dat er makkelijk over privacy heen gestapt wordt want het is privacy of niet soms. Maak er niet meer van dan dat het is aub?
Ik maak er niet meer van dan het is, dat laat ik aan jou en TS over in dit geval.
pi_117196243
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:33 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat dat gebeurd is, want ik heb geen weet van 'flags'. Als zoiets in dit geval gebeurd is, zou zoiets kunnen verklaren waarom er navraag is gedaan. Van dat systeem heb ik geen weet, maar kan dus best dat het zo gegaan is.

Uit zn verband rukken is al eerder gezegd, maar als het hek van de dam is en de bank vogelvrij.. dan kunnen die dingen best gebeuren.
Oh en uiteraard zijn hier automated scripst voor, denk je dat er 100 man hele dagen bankrekeningen doorspit? Dat zijn scripts die allerlei dingen controleren zoals eerder genoemd.

Ik weet er ook het fijne niet van, maar wel dat ze bestaan. De voorwaarden die erin staan ken ik niet.
pi_117196255
quote:

[..]

nogmaals: ga dan niet met die bank in zee
niemand dwingt je
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 16:37:36 #107
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117196280
quote:
99s.gif Op maandag 24 september 2012 16:34 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

De bank is alleen vogelvrij omdat je ER MEE AKKOORD GAAT.

Zint het je niet steek je je geld in een oude sok. En ga je niet achteraf huilen. Ze hebben alle recht toe, hebben je netjes op gewezen wat ze mogen, en zullen doen in de voorwaarde. (Let op, dit zal ook bij jou eigen bank zo zijn...)
Maar in algemene voorwaarden zul je niet zelden dingen aantreffen die tegen de wet ingaan... en die dus kennelijk niet mogen.
Ook hoi !
pi_117196285
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:33 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

aangezien alleen jij en TS (die allebei op het zelfde kleuterniveau discussiėren) nog mekkeren gok ik het eerste
maar by all means, vraag het aan de rest hier

en we roepen niet dat het niet verboden is en dat je daarom niet moet zeuren
we zeggen dat je niet met die instelling in zee had moeten gaan als het je niet aan stond
je neemt toch ook geen abbo af als je het een kuttijdschrift vind?
Jij gedraagt je best kinderachtig. Kijk eens naar jezelf? :? Denigerend over mij en TS schrijven om welk reden? Dat we verbaasd zijn dat privacy niet hoog staat bij banken. Dat is alles? Zie je me verder zeiken? Nee dus, wel haal je continu uit naar ons, geen idee waarom. Misschien ongesteld?
pi_117196286
quote:
99s.gif Op maandag 24 september 2012 16:33 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Idioot :') dus de bankmedewerker/ster heeft jou de hele algemene, en bijkomende toepasselijke voorwaarde opgelezen? :')
Stompzinnig argument, je kan ze zelf opzoeken en lezen. En je hebt getekend dat je er mee akkoord bent, achteraf niet gaan huilen dat niemand je handje vast heeft gehouden en alles voorgelezen heeft.

[..]

Banken mogen klanten weigeren, om imagoschade, verdenking van illegale activiteiten. Klanten mogen dit aanvechten als ze zich ongegrond geweigerd voelen (discriminatie en andere ongein)...
Dus nee, is niet krom.
quote:

[..]

Reageer eens inhoudelijk. Anders heb ik al die moeite voor niets gedaan ;(
  maandag 24 september 2012 @ 16:38:04 #110
152789 karr-1
pi_117196297
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:36 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nogmaals: ga dan niet met die bank in zee
niemand dwingt je
Blijkbaar zet de bank bij sommige mensen een pistool tegen het hoofd en dwingt ze een rekening af te sluiten.
  maandag 24 september 2012 @ 16:38:47 #111
37248 BertV
Klei indiaan
pi_117196326
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

_O- Jij krijgt dagelijks reclame van de bank?
Jij weet iig niet hoe marketing werkt.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  maandag 24 september 2012 @ 16:39:00 #112
152789 karr-1
pi_117196339
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:37 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Maar in algemene voorwaarden zul je niet zelden dingen aantreffen die tegen de wet ingaan... en die dus kennelijk niet mogen.
In de AV van de lokale kaartclub misschien wel, maar een bank opereert op nationaal en internationaal niveau, ik denk dat die het wel iets beter (laten) controleren.
pi_117196342
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:36 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik maak er niet meer van dan het is, dat laat ik aan jou en TS over in dit geval.
Toch wel, we zeiken en mogen geen verbazing uiten over het feit dat banken geen privacy kennen. Dus moeten we maar afgezeken worden, thats life toch?
pi_117196352
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:37 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

dan moet je ze lezen, dan kun je dat aan de kaak stellen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 16:39:22 #115
152789 karr-1
pi_117196353
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:38 schreef BertV het volgende:

[..]

Jij weet iig niet hoe marketing werkt.
Blijkbaar niet nee
  maandag 24 september 2012 @ 16:39:26 #116
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117196356
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:35 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nee ik vind privacy ook heel belangrijk en kom echt wel in actie als het me op gelegd word maar in dit geval is het een keus van jou zelf om met een instantie in zee te gaan die het niet nauw neemt met je privacy
en als jij dat ook zo belangrijk vind zou je wat beter op letten op algemene voorwaarden voor je iets tekent

als ik tegen jou zeg: je mag van mij een huis huren voor 50 euro per maand
maar dan mag ik ten alle tijde je huis checken en al je kasten door spitten
ja dan word je privacy geschonden maar je hoeft het niet te doen
als jij akkoord gaat met deze voorwaarden kun je niet achteraf zeiken als ik je kast kom door spitten
En dan zeg je dat ik doordraaf en alles uit zn verband rukt.

Maar hoe zit het dan als ik zeg: 'Ho effe, leuk dat dat in het contract staat opgenomen, maar dat mag helemaal niet van de wet!' Als in dit geval huurder van jou...
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 16:39:53 #117
152789 karr-1
pi_117196376
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:39 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Toch wel, we zeiken en mogen geen verbazing uiten over het feit dat banken geen privacy kennen. Dus moeten we maar afgezeken worden, thats life toch?
Banken kennen wel degelijk privacy, als ik bij de bank naar binnen loop kan ik alleen mijn eigen gegevens inzien, niet die van de buurman
pi_117196377
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:37 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Jij gedraagt je best kinderachtig. Kijk eens naar jezelf? :? Denigerend over mij en TS schrijven om welk reden? Dat we verbaasd zijn dat privacy niet hoog staat bij banken. Dat is alles? Zie je me verder zeiken? Nee dus, wel haal je continu uit naar ons, geen idee waarom. Misschien ongesteld?
kerel :')
blijf je nou gewoon roepen of ga je ook eens het punt snappen en daar op reageren?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 16:40:16 #119
37248 BertV
Klei indiaan
pi_117196387
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:39 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Blijkbaar niet nee
Banken zijn strikt verbonden met verzekeraars, die hebben bepaalde interesses.
pi_117196394
quote:
99s.gif Op maandag 24 september 2012 16:37 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

[..]

Reageer eens inhoudelijk. Anders heb ik al die moeite voor niets gedaan ;(
Ik kon niet verder lezen dan de 1e 2 woorden, vreemd? :?

Ik ken je antwoord al hoor, kleuterschool niet afgemaakt, 2 hersencellen hebben te druk, bladiebla.
  maandag 24 september 2012 @ 16:41:00 #121
152789 karr-1
pi_117196410
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:40 schreef BertV het volgende:

[..]

Banken zijn strikt verbonden met verzekeraars, die hebben bepaalde interesses.
Ja dat zal het zijn :')
pi_117196424
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:39 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

En dan zeg je dat ik doordraaf en alles uit zn verband rukt.

Maar hoe zit het dan als ik zeg: 'Ho effe, leuk dat dat in het contract staat opgenomen, maar dat mag helemaal niet van de wet!' Als in dit geval huurder van jou...
ik dacht ik leg het uit met een aap noot mies voorbeeld want je snapt het niet zonder

prima dan heb je gelijk, maar dat is hier niet het geval
toon mij eens een stuk uit de algemene voorwaarden van de bank in kwestie die tegen de wet in gaan?
er is je al verteld dat wat ze doen wettig is dus waar heb je het nog over dan?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 16:41:24 #123
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117196429
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik ben absoluut voor respect van privacy, maar als je instemt met de voorwaarden van een organisatie (in dit geval een bank) dan heeft het dus niets meer met privacy te maken. Het is niet dat ze je bankgegevens buiten op de muur hangen of zo.
Nee, maar wel binnen de bank zelf.

En, ik weet niet of dit opgenomen staat in de algemene voorwaarden. Daar heb ik niet eens over gedacht..
Ook hoi !
pi_117196450
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:41 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

En, ik weet niet of dit opgenomen staat in de algemene voorwaarden. Daar heb ik niet eens over gedacht..
ik moet huilen. :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Dit is te erg voor woorden :') __!
  maandag 24 september 2012 @ 16:42:08 #125
152789 karr-1
pi_117196460
quote:

[..]

Binnen de bank zelf komen je gegevens alleen bij mensen terecht die er iets mee te maken hebben. Als ik bij de bank binnen loop gaan ze me niet jou gegevens vertellen
pi_117196474
quote:

[..]

natuurlijk mag de bank dingen checken, ze mogen het alleen niet naar buiten lekken
of moeten ze anders alles maar laten gaan en zo onderdak bieden aan geldwitwas praktijken en andere criminele zaken?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_117196543
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:39 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

kerel :')
blijf je nou gewoon roepen of ga je ook eens het punt snappen en daar op reageren?
vrouw :')
Welk geroep dahan? Of welk punt snappen? Dat banken die privacy overschrijdend rechten hebben, wist ik al wat langer dan vandaag en het verbaasd me dat er best makkelijk overheen gestapt wordt. Nu is het wel zo dat ik weet dat onverwachte hoge uitgaven een flag krijgt, omdat de bank niet weet of ik gehackt ben of zo. Dat is dan een veiligheidsissue.
  maandag 24 september 2012 @ 16:44:41 #128
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117196573
quote:

[..]

In de AV van de lokale kaartclub misschien wel, maar een bank opereert op nationaal en internationaal niveau, ik denk dat die het wel iets beter (laten) controleren.
Je zou het verwachten. Maar niet zelden kom ik verzekeraars en andere financiele dienstverleners tegen die zich achteraf niet helemaal conform de wet hebben gedragen. Woekerpolissen ed. die aangsmeerd zijn terwijl bijv. 2 personen (man + vrouw) ervoor hebben moeten tekenen, valse of onjuiste voorlichting geven..
Ook hoi !
pi_117196612
Ik moet huilen om TS, met z'n sugestieve TT ;(

Nergens bewezen dat ze dit ACTIEF DOEN.

Komt met leuze kreten als " ze hebben vragen gesteld " zonder te weten wat voor vragen.

Een of andere vage smoes dat het geld inzamelen was om iemand aan te klagen. Kan net zo goed om iemand om te leggen zijn. For all we know....

En dan heeft hij er niet eens aan gedacht om de voorwaarden te lezen :') is al in de 2e post door mij aangegeven, maar nee TS is te druk bezig met stampij maken om niets :')

Ts get over it :')
  maandag 24 september 2012 @ 16:45:55 #130
37248 BertV
Klei indiaan
pi_117196620
  maandag 24 september 2012 @ 16:46:27 #131
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117196639
quote:

[..]

Banken kennen wel degelijk privacy, als ik bij de bank naar binnen loop kan ik alleen mijn eigen gegevens inzien, niet die van de buurman
Maar als jij bij die bank werkt, dan kun je zonder problemen dus mogelijk de rekening vna je buurman inkijken. Want: het voorbeeld dat ik nu geef. Hoe je het ook went of keert, er is een medewerker geweest die die bankrekening heeft ingezien en er vragen of is gaan stellen. En dat staat kennelijk in de algemene voorwaarden.
Ook hoi !
pi_117196646
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:44 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Welk geroep dahan? Of welk punt snappen? Dat banken die privacy overschrijdend rechten hebben, wist ik al wat langer dan vandaag en het verbaasd me dat er best makkelijk overheen gestapt wordt. Nu is het wel zo dat ik weet dat onverwachte hoge uitgaven een flag krijgt, omdat de bank niet weet of ik gehackt ben of zo. Dat is dan een veiligheidsissue.
ze hebben geen privacy overschreden de rechten?

ze zijn een bedrijf, dat bedrijf moet (om goed te kunnen functioneren) bepaalde dingen kunnen checken
dat vertellen ze je voor je een dienst af neemt
allemaal open kaart en above table

dus wat bedoel je nou dan?

wat TS is overkomen heeft te maken met die zelfde veiligheidsissues die je wel oke vind zolang ze in je voordeel werken
je kunt niet zelf beslissen wanneer het wel of niet oke is, daar heb je die bank voor in de arm genomen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_117196652
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:44 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

En dan een stapje verder nadenken.. meerdere herhaaldelijke stortingen op 1 account, dat is ook niet vreemd? (dat hij van 1000 man 10 euro afschrijft naar 1 adres en er dan mee vandoor gaat.. dat is ook diefstal)

En nog meer opties :') damn.
  maandag 24 september 2012 @ 16:47:18 #134
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_117196676
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:28 schreef Inlognaam het volgende:
Vanaf het begin van dit topic wil ik weten of wat ik schrijf of dat zomaar mag... en waar dus een en andere vermeld staat daaromtrent.
Wat er werkelijk is gebeurd
Twee mensen die niets met elkaar te maken hebben, openen een gezamenlijke privérekening. Vrijwel direct daarna, binnen één maand, komen daarop bedragen binnen van ongeveer twintig andere privé-personen. Mogelijk lijkt de situatie voor het systeem van de bank op een rekening die door oplichters wordt gebruikt, of mogelijk betreft het een patroon van transacties waar normaliter een zakelijke rekening voor vereist is.

Het computersysteem van de bank geeft in ieder geval aan dat dit een ongewone situatie is, en een medewerker van de bank krijgt de opdracht dit na te gaan. Hij controleert de transacties, en stuurt een aantal standaardvragen naar de rekeninghouder(s) om te controleren of dit zuivere koffie is, en gaat daarna verder naar de volgende melding die uit het systeem komt rollen.

Wat jij insinueert dat er gebeurt
Bankmedewerkers schuiven 's ochtends aan hun bureau en rollen een paar dobbelstenen. Vervolgens gaan ze in het banksysteem op zoek naar het nummer dat ze zojuist gerold hebben en gaan op hun gemak met een bakje koffie eens kijken naar wat hun klanten zoal pinnen en waar ze betalen. Na een beetje rondkijken is Frederik-Jan de held van de ochtend omdat hij een rekening heeft gevonden van een vrouw die lingerie bij de PABO heeft besteld, en stuurt Hans op verzoek van Texaco maar eens wat vragen naar een rekeninghouder die veel te dure benzine bij de Shell tankt.

De oplossing
Je gaat de Algemene Voorwaarden van de bank eens lezen. Vervolgens neem je contact op met de rekeninghouder en ga je na wat de bank nu daadwerkelijk heeft gevraagd. Dan kom je hier terug in dit topic en kun je waarschijnlijk je eigen vraag beantwoorden.

Succes!
pi_117196682
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:44 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Je zou het verwachten. Maar niet zelden kom ik verzekeraars en andere financiele dienstverleners tegen die zich achteraf niet helemaal conform de wet hebben gedragen. Woekerpolissen ed. die aangsmeerd zijn terwijl bijv. 2 personen (man + vrouw) ervoor hebben moeten tekenen, valse of onjuiste voorlichting geven..
daarom moet je altijd (onder andere) de algemene voorwaarden lezen voor je ergens mee in zee gaat
dit soort dingen kunnen alleen gebeuren als je zelf als een schaap overal mee in zee gaat en niets toetst
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_117196721
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:46 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Maar als jij bij die bank werkt, dan kun je zonder problemen dus mogelijk de rekening vna je buurman inkijken. Want: het voorbeeld dat ik nu geef. Hoe je het ook went of keert, er is een medewerker geweest die die bankrekening heeft ingezien en er vragen of is gaan stellen. En dat staat kennelijk in de algemene voorwaarden.
iemand moet het doen, anders kunnen onder het dak van die bank de gekste dingen gebeuren
zou je dat wel oke vinden?

het is niet alsof ze elke dag elke rekening checken
alleen als je 'geflagd' word dus
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 16:48:21 #137
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117196722
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:41 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik dacht ik leg het uit met een aap noot mies voorbeeld want je snapt het niet zonder

prima dan heb je gelijk, maar dat is hier niet het geval
toon mij eens een stuk uit de algemene voorwaarden van de bank in kwestie die tegen de wet in gaan?
er is je al verteld dat wat ze doen wettig is dus waar heb je het nog over dan?
Maar ik heb geen bron gezien. Hooguit wordt er gezegd dat het in de algemene voorwaarden staat.
Die kennelijk niet in strijd met de wet kunnen zijn, omdat het een bank is.
Ook hoi !
pi_117196737
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:47 schreef Leshy het volgende:

[..]

De oplossing
Je gaat de Algemene Voorwaarden van de bank eens lezen. Vervolgens neem je contact op met de rekeninghouder en ga je na wat de bank nu daadwerkelijk heeft gevraagd. Dan kom je hier terug in dit topic en kun je waarschijnlijk je eigen vraag beantwoorden.

Succes!
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Hulde.
  maandag 24 september 2012 @ 16:49:27 #139
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117196770
quote:
99s.gif Op maandag 24 september 2012 16:41 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

ik moet huilen. :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Dit is te erg voor woorden :') __!
Ja, erg he? Ik heb een vraag, en ik heb niet eens gedacht aan de algemene voorwaarden, maar wel aan de rest van de wetten en regelingen die het land rijk is.
Ook hoi !
pi_117196803
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:48 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Maar ik heb geen bron gezien. Hooguit wordt er gezegd dat het in de algemene voorwaarden staat.
Die kennelijk niet in strijd met de wet kunnen zijn, omdat het een bank is.
ja ze kunnen wel in strijd met de wet zijn maar wij weten toch ook niet welke bank het is? check zelf ook eens ff wat :') ga nu dan die algemene voorwaarden checken

maar goed in elke algemene voorwaarden staat dit vermeld omdat dit de standaard gang van zaken is die niet tegen de wet is
er is geen bron om te zeggen wat er allemaal niet tegen de wet is
er is natuurlijk wel de wet waarin staat wat niet mag
moeten we nu een bron geven waar niet in staat dat het niet mag?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 16:53:02 #141
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117196898
quote:
99s.gif Op maandag 24 september 2012 16:45 schreef Prof_Hoax het volgende:
Ik moet huilen om TS, met z'n sugestieve TT ;(

Nergens bewezen dat ze dit ACTIEF DOEN.

Komt met leuze kreten als " ze hebben vragen gesteld " zonder te weten wat voor vragen.

Een of andere vage smoes dat het geld inzamelen was om iemand aan te klagen. Kan net zo goed om iemand om te leggen zijn. For all we know....

En dan heeft hij er niet eens aan gedacht om de voorwaarden te lezen :') is al in de 2e post door mij aangegeven, maar nee TS is te druk bezig met stampij maken om niets :')

Ts get over it :')
Suggestief? Mja, ik kon het niet treffender omschrijven eigenlijk. Dat actief is mijn gedachte erbij en gebaseerd op het feit dat ik geen enkele reden zag waarom die rekening doorgekekn zou worden en waarom er vragen over gesteld zouden worden.

PM me even een betere titel anders? Dan vraag ik een titelwijzignig aan en voel jij je ook weer goed.
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 16:54:27 #142
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117196961
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:46 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ze zijn een bedrijf, dat bedrijf moet (om goed te kunnen functioneren) bepaalde dingen kunnen checken

wat TS is overkomen heeft te maken met die zelfde veiligheidsissues die je wel oke vind zolang ze in je voordeel werken
je kunt niet zelf beslissen wanneer het wel of niet oke is, daar heb je die bank voor in de arm genomen
Je moet wel even goed lezen. Het is niet mijn rekening. Alleen wel een rekening waar een donatie van mij naartoe is gestort.
Ook hoi !
pi_117196974
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:53 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Suggestief? Mja, ik kon het niet treffender omschrijven eigenlijk. Dat actief is mijn gedachte erbij en gebaseerd op het feit dat ik geen enkele reden zag waarom die rekening doorgekekn zou worden en waarom er vragen over gesteld zouden worden.

PM me even een betere titel anders? Dan vraag ik een titelwijzignig aan en voel jij je ook weer goed.
maar dat jij die reden niet zag wil niet zeggen dat ie er niet is
en dat is al 100 keer gezegd
je weet nu dat die reden er volgens het systeem wel geweest is, en dat die vragen alleen een check waren
of hebben ze de rekening gesloten?

waar heb je het dan nog over?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_117197007
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:54 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Je moet wel even goed lezen. Het is niet mijn rekening. Alleen wel een rekening waar een donatie van mij naartoe is gestort.
oke wat TS via via is overkomen dan :')

verder staat die post nog steeds als een huis maar goed
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 16:56:16 #145
152789 karr-1
pi_117197037
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:46 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Ten eerste is er geen medewerker geweest, maar waarschijnlijk een automatisch script of zo dat aanslaat.

Ten tweede kan ik dan misschien wel de gegevens van de buurman inzien (mocht ik dat al willen), maar ik kan er niet mee naar buiten lopen en tegen de buurman zeggen "Nou wat je nu allemaal gekocht hebt....."
pi_117197082
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:46 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Het is wel degelijk privacy overschrijdend gedrag. Ze kijken zonder dat ik dat echt wil wat ik uitgeef en binnenkrijg en stellen eventueel vragen erover. Dat het schijnbaar mag van de wetgeving maakt het niet minder privé.

We denken er duidelijk anders over, en heus, ik lig vanavond niet te snikken in mijn bed hierover, of ga een andere bank zoeken, het is zoals het is. Als ik het kon veranderen zou ik het doen maar het kan niet. Ik mag wel zeggen van goh, die banken respecteren onze privacy niet zonder voor koekwaus, mongool, idioot, kwijlbek of welke liefkozende woorden jullie nog meer voor me in gedachten hebben uitgemaakt te worden?
pi_117197118
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:57 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Het is wel degelijk privacy overschrijdend gedrag. Ze kijken zonder dat ik dat echt wil wat ik uitgeef en binnenkrijg en stellen eventueel vragen erover. Dat het schijnbaar mag van de wetgeving maakt het niet minder privé.

We denken er duidelijk anders over, en heus, ik lig vanavond niet te snikken in mijn bed hierover, of ga een andere bank zoeken, het is zoals het is. Als ik het kon veranderen zou ik het doen maar het kan niet. Ik mag wel zeggen van goh, die banken respecteren onze privacy niet zonder voor koekwaus, mongool, idioot, kwijlbek of welke liefkozende woorden jullie nog meer voor me in gedachten hebben uitgemaakt te worden?
jij hebt die voorwaarden getekend en dus gezegd: oke check maar
niet: oh nee dat wil ik niet want dan had je niet moeten tekenen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 16:58:41 #148
152789 karr-1
pi_117197144
en ze kijken niet naar iedereen, alleen naar verdachte transacties.
  maandag 24 september 2012 @ 17:00:39 #149
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_117197226
Dus mijn moeder, die bij de ING werkt kan zien waar, wanneer en wat ik allemaal koop :( ?
Het enige wat ze hoeft te doen is even mijn naam in te voeren in het systeem en al mijn gegevens komen te voorschijn? Worden die gegevens ook verkocht zodat merken gericht kunnen adverteren?
  maandag 24 september 2012 @ 17:03:30 #150
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117197347
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:58 schreef karr-1 het volgende:
en ze kijken niet naar iedereen, alleen naar verdachte transacties.
Mwah, kan en kon me niet voorstellen dat dit verdachte transacties zijn voor de bank... gebaseerd op het totaalbedrag en de hoogte van de bedragen.
Ook hoi !
pi_117197372
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:58 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

jij hebt die voorwaarden getekend en dus gezegd: oke check maar
niet: oh nee dat wil ik niet want dan had je niet moeten tekenen
Jahaaa, hou eens op over die voorwaarden. Het maakt niet dat ik denk van joh, welke privacy? Fuck mezelf. Straks komt de huismeester hier binnenwandelen en rondsnuffelen in mijn ondergoedla en kom ik erachter dat ergens in mijn huurcontract staat dat dit mag. En ja: mijn fout, had ik het maar beter gelezen, dat maakt niet dat ik me minder in mijn privacy aangetast voel, of ik nou voorkennis had of niet door de voorwaarden haarfijn na te lezen. Prive is prive. Mogen en prettig vinden zijn 2 verschillende dingen.

Dat de bank het mag, blijkbaar mag het. Het is verbazingwekkend dat het uberhaupt mag. Klaar. Kan ik me nu weer verder richten met het fappen op je fobo? Echt, ik kan me niet al te druk om maken om mensen die vinden dat ik het recht niet heb om mijn verbazing ergens over uit te spreken, damned.
pi_117197377
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:03 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Mwah, kan en kon me niet voorstellen dat dit verdachte transacties zijn voor de bank... gebaseerd op het totaalbedrag en de hoogte van de bedragen.
again: dat jij het je niet voor kan stellen wil niet zeggen dat het niet zo is
en als je daar een vraag over zou stellen naar je bank zouden ze je prima uit leggen waarom dat voor hen wel zo is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_117197411
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:04 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Jahaaa, hou eens op over die voorwaarden. Het maakt niet dat ik denk van joh, welke privacy? Fuck mezelf. Straks komt de huismeester hier binnenwandelen en rondsnuffelen in mijn ondergoedla en kom ik erachter dat ergens in mijn huurcontract staat dat dit mag. En ja: mijn fout, had ik het maar beter gelezen, dat maakt niet dat ik me minder in mijn privacy aangetast voel, of ik nou voorkennis had of niet door de voorwaarden haarfijn na te lezen. Prive is prive. Mogen en prettig vinden zijn 2 verschillende dingen.

Dat de bank het mag, blijkbaar mag het. Het is verbazingwekkend dat het uberhaupt mag. Klaar. Kan ik me nu weer verder richten met het fappen op je fobo? Echt, ik kan me niet al te druk om maken om mensen die vinden dat ik het recht niet heb om mijn verbazing ergens over uit te spreken, damned.
oh je mag je prima aan getast voelen in je privacy
het is alleen niet aan de hand maar voel maar een eind weg
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_117197416
quote:

[..]

Daar ga je weer :') je stemt er zelf mee in dat ze het mogen. En van je huisbaas dat is een heel ander verhaal (dus weer dingen die er niet mee te maken hebben uit verband trekken en erbij betrekken).

En thanks voor de tip *opent fobo :9 *
pi_117197434
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:05 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

oh je mag je prima aan getast voelen in je privacy
het is alleen niet aan de hand maar voel maar een eind weg
hihi voelen.

Trouwens, dat FoBo valt behoorlijk tegen :(
pi_117197460
quote:
3s.gif Op maandag 24 september 2012 15:42 schreef Deetch het volgende:

Een bank is nog steeds een private instelling
Dit.

Dat dit de bron van veel ellende is, is weer een ander verhaal.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  maandag 24 september 2012 @ 17:11:18 #157
152789 karr-1
pi_117197613
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:03 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Het feit dat de rekening op naam staat van 2 personen die elkaar niet kennen, plus het feit dat er in korte tijd allerlei kleine bedragen binnenkomen van diverse rekeningen is niet genoeg voor je?
  maandag 24 september 2012 @ 17:12:31 #158
152789 karr-1
pi_117197662
quote:

[..]

Het contract met je verhuurder is dan ook compleet iets anders dan het contract dat je met de bank hebt, maar je zoekt er van alles bij blijkbaar.
  maandag 24 september 2012 @ 17:14:32 #159
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117197751
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:47 schreef Leshy het volgende:

[..]

Wat er werkelijk is gebeurd
Twee mensen die niets met elkaar te maken hebben, openen een gezamenlijke privérekening. Vrijwel direct daarna, binnen één maand, komen daarop bedragen binnen van ongeveer twintig andere privé-personen. Mogelijk lijkt de situatie voor het systeem van de bank op een rekening die door oplichters wordt gebruikt, of mogelijk betreft het een patroon van transacties waar normaliter een zakelijke rekening voor vereist is.

Denk dat dit inderdaad redelijk overeenkomt ja... Zou best kunnen dat het aangemerkt zou kunnen worden als zakelijke rekening. Echter vind ik dat rap na bijv. 20 transacties gedurende een maand ofzo, maar zou kunnen natuurlijk.

quote:
Het computersysteem van de bank geeft in ieder geval aan dat dit een ongewone situatie is, en een medewerker van de bank krijgt de opdracht dit na te gaan. Hij controleert de transacties, en stuurt een aantal standaardvragen naar de rekeninghouder(s) om te controleren of dit zuivere koffie is, en gaat daarna verder naar de volgende melding die uit het systeem komt rollen.

Ook goed mogelijk ja... echter verwacht ik dat niet na 20 transacties. Wetende dat mensen met eenzelfde aantal marktplaats transacties alleen dan jaar in jaar uit nog nooit zulke vragen heeft gehad.

quote:
Wat jij insinueert dat er gebeurt
Bankmedewerkers schuiven 's ochtends aan hun bureau en rollen een paar dobbelstenen. Vervolgens gaan ze in het banksysteem op zoek naar het nummer dat ze zojuist gerold hebben en gaan op hun gemak met een bakje koffie eens kijken naar wat hun klanten zoal pinnen en waar ze betalen. Na een beetje rondkijken is Frederik-Jan de held van de ochtend omdat hij een rekening heeft gevonden van een vrouw die lingerie bij de PABO heeft besteld, en stuurt Hans op verzoek van Texaco maar eens wat vragen naar een rekeninghouder die veel te dure benzine bij de Shell tankt.
Dat is wel iets te overdreven, maar ik had dus wel verwacht dat de rekening zomaar, vanuit het niets, door medewerkers gecontroleerd was/is. Dit omdat ik inzage heb gehad in betalingen en daarin geen vreemde dingen heb gezien die dermate schokkend zijn dat er vragen over gesteld zouden worden of dat het verdacht zou zijn.

quote:
De oplossing

Succes!
Geen zin in... rekening is inmiddels opgeheven namelijk. Plus dat ik nu weet dat het kennelijk heel normaal is dat banken jouw vragen gaat stellen als je teveel handelt via marktplaats bijvoorbeeld.
Of dingen gezamelijk verkoopt en dat op een rekening zet. Zoiets...

Verder wel een duidelijke post.
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:17:09 #160
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117197848
Maar je weet toch ook niet dat er vragen zijn gesteld over die transacties? Dus waarom dan aannemen dat ze vragen zouden stellen over Marktplaatstransacties?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 24 september 2012 @ 17:19:56 #161
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_117197956
quote:
Prive is prive.
Stel je een hotel voor.

Situatie 1
De hotelmanager wandelt door het hotel en opent met zijn loper de deuren van de kamers van gasten om daar een beetje rond te snuffelen en te kijken wat ze allemaal bij zich hebben. Is dit onacceptabel en aantasting van de privé-sfeer van zijn gasten? Ja.

Situatie 2
De hotelmanager wandelt door het hotel en ziet plots rook onder een deur uit komen. Het is goed mogelijk dat er brand is, dus hij klopt op de deur en opent deze vervolgens met zijn loper om te kijken wat er aan de hand is. Is dit onacceptabel en aantasting van de privé-sfeer van zijn gasten? Nee.

Wat de bank in deze situatie doet, is vergelijkbaar met situatie twee. Er wordt een alarmsignaal herkend, dus een medewerker trekt de situatie na en vraagt de rekeninghouder om opheldering. Wat in dit topic wordt gesuggereerd, is dat de bank zich de hele dag bezig houdt met het equivalent van situatie één, en dat zij niet het recht zouden hebben om een oogje in het zeil te houden op wat er onder hun financiėle dak gebeurt. Ook al moeten ze daarbij soms bepaalde privégegevens van klanten inzien.

quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:14 schreef Inlognaam het volgende:
Ook goed mogelijk ja... echter verwacht ik dat niet na 20 transacties. Wetende dat mensen met eenzelfde aantal marktplaats transacties alleen dan jaar in jaar uit nog nooit zulke vragen heeft gehad.
Waarschijnlijk zal een dergelijk patroon bij een actief gebruikte privérekening niet zo snel opgepikt worden als bij een net nieuw aangemaakte rekening. Op die laatste zal de controle scherper zijn.
  maandag 24 september 2012 @ 17:20:00 #162
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117197959
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:11 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het feit dat de rekening op naam staat van 2 personen die elkaar niet kennen, plus het feit dat er in korte tijd allerlei kleine bedragen binnenkomen van diverse rekeningen is niet genoeg voor je?
Waar lees jij dat die twee personen elkaar niet kennen? Die twee personen hebben gezamenlijk die rekening geopend. Met dus twee id-bewijzen, twee handtekeningen.. Gewoon een gezamenlijke rekening van twee mensen.

En nee. Want bij een bedrijf gebeurt hetzelfde, alleen dan in duizendvoud per maand. Facturen die betaald worden en bestellingen die uitgevoerd worden. Worden die dan ook standaard gemonitord?
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:21:04 #163
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_117198006
Ik vind het ook niet normaal.
Voelt niet goed.
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 24 september 2012 @ 17:21:19 #164
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198017
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:12 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het contract met je verhuurder is dan ook compleet iets anders dan het contract dat je met de bank hebt, maar je zoekt er van alles bij blijkbaar.
Waarom?

Hebben beide algemene voorwaarden die getekend zijn. En dus geldig, want akkoord omdat je ze hebt ondertekend.
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:22:49 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117198093
Misschien hield de vraag wel verband met de regelmatigheid waarmee geld zou worden gestort op de rekening. Wij kregen in het begin daar ook vragen over. Had volgens mij te maken met de kosten van het betaalpakket. Die kosten zouden hoger zijn als er niet ten minste maandelijks een bepaald bedrag op de rekening werd gestort.
  maandag 24 september 2012 @ 17:23:23 #166
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198113
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2012 17:17 schreef Lienekien het volgende:
Maar je weet toch ook niet dat er vragen zijn gesteld over die transacties? Dus waarom dan aannemen dat ze vragen zouden stellen over Marktplaatstransacties?
Omdat de donaties/bijdragen gestort zijn onder het mom van...?
Ook hoi !
pi_117198155
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:21 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Waarom?

Hebben beide algemene voorwaarden die getekend zijn. En dus geldig, want akkoord omdat je ze hebt ondertekend.
nee je mag algemene voorwaarden ook prima toetsen aan de wet hoor
maar er is niets in de wet dat zegt dat wat de bank doet niet mag

maar ik voel me net een papegaai want ik heb dit letterlijk al eerder gezegd :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 17:24:39 #168
152789 karr-1
pi_117198164
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:20 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Waar lees jij dat die twee personen elkaar niet kennen? Die twee personen hebben gezamenlijk die rekening geopend. Met dus twee id-bewijzen, twee handtekeningen.. Gewoon een gezamenlijke rekening van twee mensen.

En nee. Want bij een bedrijf gebeurt hetzelfde, alleen dan in duizendvoud per maand. Facturen die betaald worden en bestellingen die uitgevoerd worden. Worden die dan ook standaard gemonitord?
Een bedrijfsrekening is wat anders dan een privé-rekening. Bij een bedrijf verwacht je dat soort transacties bij een prive persoon niet. In dit geval word een priverekening gebruikt om meerdere kleine donaties te ontvangen, dus zo vreemd is het niet dat dat vragen oproept.
  maandag 24 september 2012 @ 17:25:07 #169
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198178
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:19 schreef Leshy het volgende:

[..]

Stel je een hotel voor.

Situatie 1
De hotelmanager wandelt door het hotel en opent met zijn loper de deuren van de kamers van gasten om daar een beetje rond te snuffelen en te kijken wat ze allemaal bij zich hebben. Is dit onacceptabel en aantasting van de privé-sfeer van zijn gasten? Ja.

Situatie 2
De hotelmanager wandelt door het hotel en ziet plots rook onder een deur uit komen. Het is goed mogelijk dat er brand is, dus hij klopt op de deur en opent deze vervolgens met zijn loper om te kijken wat er aan de hand is. Is dit onacceptabel en aantasting van de privé-sfeer van zijn gasten? Nee.

Wat de bank in deze situatie doet, is vergelijkbaar met situatie twee. Er wordt een alarmsignaal herkend, dus een medewerker trekt de situatie na en vraagt de rekeninghouder om opheldering. Wat in dit topic wordt gesuggereerd, is dat de bank zich de hele dag bezig houdt met het equivalent van situatie één, en dat zij niet het recht zouden hebben om een oogje in het zeil te houden op wat er onder hun financiėle dak gebeurt. Ook al moeten ze daarbij soms bepaalde privégegevens van klanten inzien.
Ik ben inderdaad uitgegaan van 'situatie 1' omdat ik totaal geen reden heb gezien van een verdachte situatie, zoals in het geval van het hotel dat de rook zou zijn die onder de deur door kwam.
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:25:11 #170
152789 karr-1
pi_117198183
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:21 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Waarom?

Omdat de AV voor een bank anders zijn dan die van een huurcontract bv?
pi_117198195
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:24 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Een bedrijfsrekening is wat anders dan een privé-rekening. Bij een bedrijf verwacht je dat soort transacties bij een prive persoon niet. In dit geval word een priverekening gebruikt om meerdere kleine donaties te ontvangen, dus zo vreemd is het niet dat dat vragen oproept.
precies
wie weet zijn die vragen alleen gesteld omdat je dan van type rekening moet veranderen (en daar dan eventueel een ander bedrag voor moet betalen)
jij haalt er meteen bij dat het niet mag (TS bedoel ik)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 17:25:40 #172
152789 karr-1
pi_117198202
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:24 schreef rhubarbje het volgende:

maar ik voel me net een papegaai want ik heb dit letterlijk al eerder gezegd :')
Ik denk dat we het kunnen blijven herhalen.....
  maandag 24 september 2012 @ 17:28:38 #173
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198312
quote:
13s.gif Op maandag 24 september 2012 17:21 schreef Luxuria het volgende:
Ik vind het ook niet normaal.
Voelt niet goed.
Met exact deze gedachte heb ik dit topic geopend. Ik vond het vreemd dat een bank zover gaat.
ALs het nu om megabedragen gaat snap ik het, maar dat is niet het geval gewoon |:(

Ik heb gewon geen enkele aanleiding gezien waarom de bank zo moeilijk zou doen.
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:29:38 #174
152789 karr-1
pi_117198341
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:28 schreef Inlognaam het volgende:

Ik heb gewon geen enkele aanleiding gezien waarom de bank zo moeilijk zou doen.
De bank dacht daar anders over, dus vraag hen wat de reden was
  maandag 24 september 2012 @ 17:31:06 #175
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198387
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:24 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nee je mag algemene voorwaarden ook prima toetsen aan de wet hoor
maar er is niets in de wet dat zegt dat wat de bank doet niet mag

Sorry, ik ken de wetteksten niet uit mn hoofd. Mijn excuses daarvoor.

Maar als ik weleens lees hoeveel ophef er gemaakt wordt over privacy gevoelige informatie die opgeslagen wordt en hoe streng dat allemaal wel niet is, dan is het toch neit vreemd dat ik dit soort vragen stel?
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:31:54 #176
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198419
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:24 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Donaties, die niet omschreven zijn als zijnde donaties bij het betaalkenmerk.
Ook hoi !
pi_117198464
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:31 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Sorry, ik ken de wetteksten niet uit mn hoofd. Mijn excuses daarvoor.
dat maakt ook niet uit
het feit dat het je al 234 keer gezegd is hier en het nog niet blijft hangen is wel nogal storend
quote:
Maar als ik weleens lees hoeveel ophef er gemaakt wordt over privacy gevoelige informatie die opgeslagen wordt en hoe streng dat allemaal wel niet is, dan is het toch neit vreemd dat ik dit soort vragen stel?
het verschil is dat die zaken je worden opgelegd door de overheid en je er als burger er niets over te zeggen hebt en er niet onder uit kunt
je kunt dan dus niet voor jezelf bepalen wat jij te ver vind gaan en wat niet
dat is hier niet het geval, je kunt de AV er op na lezen en bepalen wat je te ver vind gaan en wat niet en waar je mee akkoord wil gaan en waarmee niet

goh volgens mij was dat ook al gezegd trouwens?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 17:33:46 #178
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198487
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:25 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

precies
wie weet zijn die vragen alleen gesteld omdat je dan van type rekening moet veranderen (en daar dan eventueel een ander bedrag voor moet betalen)
jij haalt er meteen bij dat het niet mag (TS bedoel ik)
Mja, je hebt weinig keus. Een zakelijke rekening vereist waarschijnlijk een Kvk-inschrijving, btw-nummer, enz.. blijft over: een priverekening.

Werd er eerlijk verteld waarom, was een rekening openen niet mogelijk.
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:34:03 #179
152789 karr-1
pi_117198501
quote:

[..]

Dat maakt het alleen maar erger. Waarom zou je in korte tijd zoveel bedragen van allerlei rekeningen gestort krijgen?
  maandag 24 september 2012 @ 17:34:40 #180
152789 karr-1
pi_117198526
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:33 schreef Inlognaam het volgende:

Ah kijk, het was dus toch een illegaal geopende rekening?
  maandag 24 september 2012 @ 17:35:16 #181
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198542
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:33 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dat maakt ook niet uit
het feit dat het je al 234 keer gezegd is hier en het nog niet blijft hangen is wel nogal storend

[..]

het verschil is dat die zaken je worden opgelegd door de overheid en je er als burger er niets over te zeggen hebt en er niet onder uit kunt
je kunt dan dus niet voor jezelf bepalen wat jij te ver vind gaan en wat niet
dat is hier niet het geval, je kunt de AV er op na lezen en bepalen wat je te ver vind gaan en wat niet en waar je mee akkoord wil gaan en waarmee niet

goh volgens mij was dat ook al gezegd trouwens?
Aai over je bolletje?
Ook hoi !
pi_117198543
quote:

[..]

nou dan weet je het toch?

kijk, blijkbaar heb je daar een onderbuik gevoel bij, prima maar niet terecht
het is het zelfde als een onderbuik gevoel krijgen bij gekleurde mensen
complete onzin en als je het te vaak blijft herhalen nemen mensen je niet meer serieus omdat je blijkbaar bent blijven hangen in de jaren 50

er is je uitgelegd dat je onderbuik gevoel niet klopte en nergens op gebaseerd is
prima als je er dan aan vast wil blijven houden maar feiten onderuit proberen te halen met onzin laat je niet slimmer over komen, en het vast willen houden aan dat negatieve gevoel ook niet

dus kies nou maar eieren voor je geld en bol het af
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_117198570
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:33 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Mja, je hebt weinig keus. Een zakelijke rekening vereist waarschijnlijk een Kvk-inschrijving, btw-nummer, enz.. blijft over: een priverekening.

je hebt nog heel veel andere keus: zet bij iemand thuis een doosje neer
stort alles op een bestaande rekening met duidelijk vermeld wat het is en die persoon stopt het in een oude sok
etc
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_117198594
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:35 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Aai over je bolletje?
wat een goede, inhoudelijke reactie weer ^O^
fijn ook, na dat zoveel mensen toch de moeite nemen om alles in jip en janneke taal 100 keer uit te leggen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 17:37:35 #185
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198624
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat maakt het alleen maar erger. Waarom zou je in korte tijd zoveel bedragen van allerlei rekeningen gestort krijgen?
Omdat je besluit samen met je liefje spulletjes te verkopen en die op een gezamenlijke rekening te zetten voor bijv de vakantie, of de inboedel voor het huisje dat je over een paar maandjes samen wilt betrekken.

Zouden zomaar twee redenen kunnen zijn om samen een rekening te openen.
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:39:06 #186
152789 karr-1
pi_117198668
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:37 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Omdat je besluit samen met je liefje spulletjes te verkopen en die op een gezamenlijke rekening te zetten voor bijv de vakantie, of de inboedel voor het huisje dat je over een paar maandjes samen wilt betrekken.

Zouden zomaar twee redenen kunnen zijn om samen een rekening te openen.
Ik heb met mijn partner ook een gezamenlijke rekening en daar ontvangen we ook wel eens geld op, maar niet veel kleine bedragen in relatief korte tijd. En mocht dat wel gebeuren dan zal het me niets verbazen als de bank ook eens komt informeren.
  maandag 24 september 2012 @ 17:39:57 #187
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198706
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ah kijk, het was dus toch een illegaal geopende rekening?
Nee hoor, gewoon geopend bij de bank met wederzijds akkoord.

Hooguit had de bank misschien verwacht dat er bij de AH gepind zou worden, een terugboeking zou komen van teveel betaalde energiekosten, of.. of..

Dan komen we weer bij hetzelfde uit: is het aan de bank dat te controleren zonder dat daar specifieke reden toe zijn. Of misschien opdracht van hogerhand?
Ook hoi !
pi_117198711
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:39 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik heb met mijn partner ook een gezamenlijke rekening en daar ontvangen we ook wel eens geld op, maar niet veel kleine bedragen in relatief korte tijd. En mocht dat wel gebeuren dan zal het me niets verbazen als de bank ook eens komt informeren.
plus partners hebben een gezamenlijk adres en er gaan vaste lasten vanaf en zo
een heel normaal patroon dus
als je daar vanaf wijkt dan gaat er vanzelf ergens zo'n vlaggetje omhoog en krijg je een telefoontje ja
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 17:41:04 #189
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117198739
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:39 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Hooguit had de bank misschien verwacht dat er bij de AH gepind zou worden, een terugboeking zou komen van teveel betaalde energiekosten, of.. of..

Dan komen we weer bij hetzelfde uit: is het aan de bank dat te controleren zonder dat daar specifieke reden toe zijn. Of misschien opdracht van hogerhand?
Ik denk niet dat ze dat controleren.
  maandag 24 september 2012 @ 17:41:24 #190
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198747
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:35 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nou dan weet je het toch?

kijk, blijkbaar heb je daar een onderbuik gevoel bij, prima maar niet terecht
het is het zelfde als een onderbuik gevoel krijgen bij gekleurde mensen
complete onzin en als je het te vaak blijft herhalen nemen mensen je niet meer serieus omdat je blijkbaar bent blijven hangen in de jaren 50

er is je uitgelegd dat je onderbuik gevoel niet klopte en nergens op gebaseerd is
prima als je er dan aan vast wil blijven houden maar feiten onderuit proberen te halen met onzin laat je niet slimmer over komen, en het vast willen houden aan dat negatieve gevoel ook niet

dus kies nou maar eieren voor je geld en bol het af
Ik heb het al eerder gezegd. Maar flikker lekker op uit dit topic meid. Je hebt je zegje gedaan, waarvoor hulde.
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:41:38 #191
152789 karr-1
pi_117198756
quote:

[..]

Een bank ziet alleen dingen die buiten het normale patroon vallen en daar is hier sprake van. Een gezamenlijke rekening is niet bedoeld als rekening om donaties voor een rechtszaak op te storten. dan begin je een stichting of zo en open je een rekening op naam van die stichting.
  maandag 24 september 2012 @ 17:41:56 #192
152789 karr-1
pi_117198759
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:40 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

plus partners hebben een gezamenlijk adres en er gaan vaste lasten vanaf en zo
een heel normaal patroon dus
als je daar vanaf wijkt dan gaat er vanzelf ergens zo'n vlaggetje omhoog en krijg je een telefoontje ja
Ook dat inderdaad.
pi_117198760
quote:

[..]

haal de aluhoedjes maar van zolder mensen!

ja het is aan de bank om dat te controleren
zoals al eerder gezegd zijn zij daar verantwoordelijk voor

quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:04 schreef Shodan het volgende:
Banken moeten aan de wet Melding Ongebruikelijke Transacties voldoen.

Kans is groot dat de transacties die op die rekening gedaan zijn voor de bank reden is geweest om die rekening als zijnde 'verdacht' aan te merken en maar eens wat vragen te gaan stellen.
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 17:42:29 #194
152789 karr-1
pi_117198775
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:41 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Ik heb het al eerder gezegd. Maar flikker lekker op uit dit topic meid. Je hebt je zegje gedaan, waarvoor hulde.
Gaan we weer met de beledigingen. Nergens voor nodig
pi_117198792
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:41 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

if you can't stand the heat blijf dan weg van het openbare forum
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 17:43:45 #196
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198815
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2012 17:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze dat controleren.
Nee, ik ook niet.

Dus daarom bevreemd mij het dat de bank moeilijk doet en vragen gaat stellen bij een gezamenlijke rekening waarin een bedrag van nog geen 1000 euro gestort met geen wereldvreemde betaalkenmerken.
Ook hoi !
  maandag 24 september 2012 @ 17:44:55 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_117198847
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:43 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet.

Dus daarom bevreemd mij het dat de bank moeilijk doet en vragen gaat stellen bij een gezamenlijke rekening waarin een bedrag van nog geen 1000 euro gestort met geen wereldvreemde betaalkenmerken.
De vraag is nog steeds waar de bank vragen over heeft gesteld. Zolang je dat niet weet, is het allemaal speculatie.
  maandag 24 september 2012 @ 17:47:32 #198
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117198933
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:41 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Een bank ziet alleen dingen die buiten het normale patroon vallen en daar is hier sprake van. Een gezamenlijke rekening is niet bedoeld als rekening om donaties voor een rechtszaak op te storten. dan begin je een stichting of zo en open je een rekening op naam van die stichting.
In theorie wel, maar gelukkig is dit eenmalig. Daar ga je geen stichting voor oprichten, waar de oprichtingsakte via een verplichte notaris moet en ettelijke honderden euro's kost.

Nogmaals, ik zie neit direct in waarom die onder een niet normaal patroon valt. Omdat er 30 mensen gezamenlijk een bedag hebben overgemaakt?

Als ik mn huis opruim en besluit mn verzameling te verkopen, kan ik daar ook rustig 50 spullen van verkopen in een maand die al meer dan 1000 euro opbrengen.
Ook hoi !
pi_117199012
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:47 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

In theorie wel, maar gelukkig is dit eenmalig. Daar ga je geen stichting voor oprichten, waar de oprichtingsakte via een verplichte notaris moet en ettelijke honderden euro's kost.

Nogmaals, ik zie neit direct in waarom die onder een niet normaal patroon valt. Omdat er 30 mensen gezamenlijk een bedag hebben overgemaakt?

Als ik mn huis opruim en besluit mn verzameling te verkopen, kan ik daar ook rustig 50 spullen van verkopen in een maand die al meer dan 1000 euro opbrengen.
als je dat er niet voor over had had je dus al het geld bij iemand thuis in een oude broodtrommel moeten stoppen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 24 september 2012 @ 17:51:17 #200
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_117199092
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Gaan we weer met de beledigingen. Nergens voor nodig
Sorry, maar ik word moe van dat wijf.
Nu weer met dr aluhoedjes.

Nieuw is ook dat een bank een opsporingsinstantie is. En ik maar denken dat die MOT-meldingen doorgegeven werden aan een overheidsinstantie, maar dat doet de bank dus zelf :o

Geloof je nu werkelijk zelf dat een bank een MOT-melding krijgt als Pietje zijn verzameling verkoopt in onderdelen bijv. en verkoopt via marktplaats. Dat ze een bedrag van 1000 euro gaan controleren?
Ook hoi !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')